Zprávy o budoucích Macích - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Počítače

Zprávy o budoucích Macích

2. listopadu 2011, 00.00 | Apple údajně dokončil přípravy 15palcového ultratenkého notebooku. A nad budoucností Maců Pro se vznášejí otazníky, zřejmě se zvažuje ukončení jejich prodeje.

V minulých dnech se objevily zprávy, jež naznačují, kam by se mohl ubírat vývoj Maců v příštím roce:

Apple prý dokončil přípravy 15“ ultratenkého notebooku

Už v červenci počaly kolovat pověsti o tom, že Apple chystá nový ultratenký 15“ notebook. Některé zdroje o něm mluvily jako o novém modelu MacBooku Air, jiné v něm viděly spíše budoucnost MacBooků Pro (ostatně již v únoru naznačoval iLounge, že MacBooky Pro dostanou v roce 2012 nový design pouzdra).

Práce na tomto počítači zřejmě dále pokročily, v pondělí přinesl novou informaci na tohle téma japonský blog Macotakara. Tvrdí, že podle jeho asijského zdroje už Apple nejspíš dokončil vývoj 15“ obrazovky takovéhoto notebooku. Macotakara o něm mluví jako o 15“ MacBooku Air, ale není vůbec jisté, že ho Apple tak skutečně pojmenuje.

Zřejmě půjde spíše o nový MacBook Pro

Vzhledem k výše uvedenému je totiž mnohem pravděpodobnější, že půjde o MacBook Pro nové generace s ultratenkým pouzdrem, který již nebude mít integrovanou optickou mechaniku a svou konstrukcí se bude v mnoha ohledech podobat současným MacBookům Air.

Lze-li věřit zprávě japonského blogu, vývoj pouzdra a obrazovky je už v podstatě dokončen, ovšem uvedení těchto strojů lze čekat až poté, co bude dostupná nová procesorová platforma Intelu. Je totiž téměř jisté, že MacBooky Pro nové generace nasadí procesory Ivy Bridge (využívající 22nm výrobní proces), a ty se začnou prodávat až v příštím roce.

MacBooky Pro se tak podle všech dosavadních náznaků přiblíží MacBookům Air. To ovšem vyvolává otázku, co se poté stane se stávajícími modely MacBooků Air. V dlouhodobé perspektivě nakonec tyto modelové řady zřejmě splynou, to však asi bude ještě nějakou dobu trvat a mezitím lze očekávat nějaké přechodné období.

Všeobecně se věří, že právě příští rok bude rokem nástupu tenkých notebooků (Intel pro ně začal razit označení „ultrabooky“), ale teprve se uvidí, jak je přijmou zákazníci. (Mnohé z toho, co funguje pro Apple, se u jiných výrobců příliš neprosadilo.)

Na nové MacBooky Pro si ale v každém případně počkáme několik měsíců. V pondělí 24. října Apple provedl drobné modernizace stávajících MacBooků Pro, takže letos se už určitě nezmění, příchod strojů nové generace se očekává až v průběhu prvního pololetí 2012.

Budoucnost Maců Pro je velmi nejistá

Nikdo nepochybuje o tom, že Apple bude nadále prodávat profesionální notebooky (MacBooky Pro), i když určitě doznají, jak jsme naznačili výše, významných změn a nakonec se nejspíš budou silně podobat dnešním MacBookům Air. Úplně jinak to ale vypadá v případě profesionálních stolních Maců, tedy Maců Pro.

Zatím bylo zřejmé, že se příchod modernizovaných Maců Pro opozdí, protože potřebné nové procesory (Xeony s architekturou Sandy Bridge) Intel dodá na trh až příští rok.

Mimochodem, minulý čtvrtek přinesl CPU World doplňující informace o chystaných Xeonech E5-26XX, jejichž nasazení se předpokládá v nových dvouprocesorových Macích Pro, zatímco jednoprocesorové Macy Pro by měly používat už dříve popsané Xeony série E5-16XX.MacRumors proto minulý pátek sestavil přehlednou tabulku všech procesorů přicházejících v úvahu pro nové Macy Pro a zároveň je porovnal s procesory současných modelů.

Apple údajně zvažuje ukončení prodeje Maců Pro

Jenže není vůbec jisté, jestli Apple vůbec ještě nějaké nové Macy Pro uvede. V pondělí totiž přišel AppleInsider s tvrzením, že Apple vyhodnocuje, zda bude dále investovat do své řady profesionálních pracovních stanic, protože prodeje těchto strojů jsou velice omezené.

Podle zdrojů AppleInsideru sice Apple již vyvinul novou modernizovanou verzi stávajících Maců Pro (které se vůbec nezměnily od svého ohlášení loni v červenci), ale lidé znalí dění uvnitř firmy říkají, že vedení Applu už letos v květnu další práce na ní zastavilo, dokud nerozhodne, zda do této modelové řady Maců bude vkládat další prostředky.

V Cupertinu podle citovaných zdrojů mezi vedoucími pracovníky zodpovědnými za prodej panuje jednoznačný názor, že dny Maců Pro - přinejmenším v jejich současné podobě – jsou sečteny.

Vnitřní debaty se soustředily hlavně na skutečnost, že prodeje těchto strojů jak jednotlivým uživatelům, tak podnikům poklesly natolik, že Macy Pro již pro Apple nepředstavují výdělečný podnik. (Na tom ovšem nese velkou vinu samotný Apple, protože Macy Pro už dlouho nemodernizoval, takže případní zájemci s koupí pochopitelně váhají, navíc jak proti ostatním Macům, tak vůči konkurenčním pracovním stanicím začínají být stávající modely se svým zastarávajícím hardwarem příliš drahé.)

Rozhraní Thunderbolt jako náhrada rozšiřujících slotů PCI Express

Velké diskuse se vedly také okolo toho, že s příchodem rozhraní Thunderbolt budou moci ostatní, lépe prodejné modely Maců převzít řadu úloh dosud vyhrazených Macům Pro. Toto velmi rychlé víceúčelové rozhraní by podle názoru cupertinských mohlo nahradit flexibilitu a modulární architekturu Maců Pro (s tím ovšem rozhodně nebude každý souhlasit, nemluvě o tom, že výběr periférií pro rozhraní Thunderbolt je zatím značně omezený).

Podle nedávno oznámených finančních výsledků se notebooky na celkovém prodeji Maců podílely 74 procenty, ovšem rekordní byl nejenom jejich odbyt, ale též prodej stolních Maců, v jejichž případě šlo především o iMacy. O výsledcích prodeje Maců Pro nepadlo jediné slovo, z toho lze soudit, že moc valné nebudou (Apple ale vlastně nikdy neřekl, kolik se těchto strojů prodává).

Macy Pro jsou dnes jediné Macy, které nabízejí vnitřní rozšiřující sloty PCI Express (PCIe), ostatní Macy se dají rozšiřovat jenom velmi omezeně. Letos však Apple všechny modelové řady (s výjimkou Maců Pro) postupně vybavil rozhraním Thunderbolt, jež lze do jisté míry považovat za externí verzi rozhraní PCI Express.

Představa Applu je zřejmě taková, že profesionální uživatelé přejdou na externí Thunderbolt periférie, které nahradí dosavadní PCIe karty, ovšem pro řadu úloh to plnohodnotná náhrada není (stačí porovnat specifikace, například pro výkonné grafické karty už bude rozhraní Thunderbolt představovat úzké hrdlo, o nepohodlí externích řešení ani nemluvě).

Apple se však očividně stále více zaměřuje na masový trh a tam má šanci s takovým řešením uspět. Je proto možné, že namísto Maců Pro nabídne posílené verze iMaců nebo ještě spíše Maců mini a bude tvrdit, že to je plně postačující náhrada. Profesionální uživatele to přirozeně neuspokojí, ale na těch Applu zjevně příliš nezáleží, zvlášť když odbyt Maců Pro, zejména těch nejlépe vybavených (a nejdražších) nadále klesá.

Apple omezuje prodej nejvyšších konfigurací Maců Pro

Na americkém trhu se již určité známky ústupu Maců Pro projevují několik měsíců od doby, kdy Apple ukončil pravidelné dodávky nejvyšší dvanáctijádrové konfigurace (prodávané za 4 999 USD) svým distribučním partnerům. Tento model už nabízí jenom hrstka amerických autorizovaných prodejců a pouze na zvláštní objednávku, ostatní prodejci ho úplně vyřadili ze své nabídky. A ti, kteří ho stále vedou, třeba Amazon, ho již celé měsíce uvádějí jako „v současnosti nedostupný“.

A tak je docela dobře možné, že Apple prodej Maců Pro náhle zcela ukončí. Ostatně právě před rokem oznámil zastavení vývoje a prodeje serverů Xserve (prodávat se přestaly od letošního února), se zdůvodněním, že jeho odbyt byl příliš slabý. A diskové pole Xserve RAID pro tyto servery přestal nabízet již počátkem roku 2008 (místo něj začal doporučovat vybraná disková pole Promise). Bylo by docela ironické, kdyby nyní potkal stejný osud Macy Pro, protože právě je Apple představoval jako jednu z alternativ serverů Xserve (spolu se serverovými konfiguracemi Maců mini).

Ovšem tento trend postupné orientace na běžné uživatele je jasně patrný, s ním souvisí i nabízení Lion Serveru jako doplňku klientského Lionu za pouhých 50 USD, čímž se ho Apple snaží prosadit u uživatelů z domácností a malých kanceláří.

Odklon od profesionální sféry se projevil také v od června prodávaném střihovém softwaru Final Cut Pro X (rozhořčené reakce profesionálních uživatelů jsme pravidelně popisovali i na MůjMacu a též v našem seriálu o tomto programu se jasně projevovaly zásadně odlišné postoje různých typů uživatelů).

Rozhodne se asi až příští rok

Samozřejmě se situace může v příštích měsících ještě zcela změnit (ostatně právě AppleInsider v květnu 2007 pohřbil Mac mini a očekávaný nebožtík se i po čtyřech letech vyvíjí dál), avšak dosavadní trendy skutečně spíše nasvědčují tomu, že Apple bude profesionální hardware a software postupně opouštět.

Je jasné, že kdyby Apple opravdu ukončil prodej Maců Pro bez odpovídající náhrady, mnoho profesionálních uživatelů by přešlo na jiné platformy, ale vzhledem k rekordním příjmům z přístrojů s iOS a z Maců pro běžné uživatele to asi cupertinským příliš vadit nebude. Dlouhodobě se by se to sice nemuselo vyplatit, jenže to „sčitatele fazolí“ (účetní) nejspíš vůbec nezajímá. Situace okolo Maců Pro se zřejmě vyjasní teprve v příštím roce, jejich vyhlídky ovšem nejsou zrovna zářné.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Počítače  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Jasne

Autor: Michal Muž

Založeno: 02.11.2011, 08:09
Odpovědí: 0

Profesionalni pohreb Apple reseni, server neexistuje a cokoli co by melo naznak profi reseni konci. Vitejte v Apple hrackarstvi. Jeste chybi do vybavy kazdeho uzivatele zlate flitry a aby to bylo bleskave a blikalo.

Odpovědět na příspěvek

RE: Jasne

Autor: MiBi Muž

Založeno: 04.11.2011, 10:49

v situaci, kdy iMac s i7 procesorem to nanada Macu Pro ve vetsine pripadu se panacci nesmeji divit , ze jim prodeje klesaji. Problem je ,ze do novych macu neni smysluplne co osadit . Ale ze by to zarizly uplne , nemyslim. Je to dilema , ale desktop Mac NePro kolem 1500-2000 USD s i7 a par PCIe pozicema + dostatecne misto na disky a RAm by to resil...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jasne

Autor: Michal Muž

Založeno: 05.11.2011, 09:45

No soude dle posledniho vyvoje, odhaduji ze bude nahrazen v nabidce svetelnym retezem, s piskajici sirenkou v krasnem zlatem provedeni. To byt moc krasne, blikat a blyskat.

Odpovědět na příspěvek

Janse, jasne

Autor: Nos Muž

Založeno: 02.11.2011, 09:50
Odpovědí: 0

No ono to pochiptelně stejně nešlo, pracovní stanice bez Nvidie. A intel taky namá kam spěchat, první várka desek s patici 2011 má bejt osekaná, bez SAS.
Takže bohužel asi k Mrkvosoftu...

Odpovědět na příspěvek

no nazdar

Autor: petr p Muž

Založeno: 02.11.2011, 10:17
Odpovědí: 0

už delší dobu se děsím nástupce mac pro, protože už na něj asi půl roku čekám a zatím jakžtakž dělám na starším macbooku pro, jenže..to vypadá na útěk někam jinam:(

přesně jak výše...z profi věcí se stávají hračky:(

Odpovědět na příspěvek

Předimenzované Mac Pro

Autor: Mac Pro Muž

Založeno: 02.11.2011, 11:46
Odpovědí: 0

Pro 90% majitelů je MacPro stejně předimenzované a kupují to jen kvůli tomu, že je to jediný rozšiřitelný desktop. Nebo teda už asi moc nekupují. Protože jak to tak sleduju, do DTP studií už se kupují iMacy a MacMini, což bylo v dobách G4 a G5 nemyslitelné.

Kdyby Apple udělal normální bednu se čtyřjádrem Core i7, šachty pro 16 GB RAM a 4 normální disky, tak by se to prodávalo.

Ale k čemu je dvanáctijádro Xeon za 100 tisíc?

Odpovědět na příspěvek

RE: Předimenzované Mac Pro

Autor: Michal Muž

Založeno: 02.11.2011, 12:29

Prominte ale budu oponovat, iMac je skutecne na nenarocnou praci kde nemate prilis velke naroky a jste ochoten utratit velmi mnoho penez.
A imitace Mac mini je skutecne zabavna hlavne ve verzi server, ta je k popukani.
K cemu je 12ti jadro? Treba rendrovani, strih videa, postprodukce, vypocty pri viceosem zpracovani - frezovani, RIPovanidalsi profesionalni aplikace, ktere bohuzel take ve vetsine pripadu bud ani nebyly nebo uspesne skoncily.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Předimenzované Mac Pro

Autor: Mac Pro Muž

Založeno: 02.11.2011, 12:49

Souhlas, ale kolik % MacPro se prodá pro tento účel? Velká většina šla podle mě do DTP studií, kde se pracuje s InDesignem, Photoshopem, Distillerem,..atd. A na to už v dnešní době stačí iMac s 8-16 GB RAM nebo Mini. Sám mám pár dnů Miniho s 8 GB RAM a 7.200 ot. hybrid diskem a zatím to vypadá, že práce v Adobe CS balíku bude v pohodě.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Předimenzované Mac Pro

Autor: Michal Muž

Založeno: 02.11.2011, 15:59

Pokud Adobe neusoudi ze pro tech par procent se to nevyplati portovat a budou v pohode.

Odpovědět na příspěvek

RE: Předimenzované Mac Pro

Autor: petr p Muž

Založeno: 02.11.2011, 16:00

Jestli hodláš "plácat" nějaký závěry, tak si nejdřív objektivně srovnej fakta.

A proč MAC PRO?
Tak třeba pro 3d design a animaci, rendering, střih videa, vědecké výpočty (v době uvedení 12ti jádra vycházely tyhle pracovní stanice levněji, než třeba srovnatelné od dellu pro win.).

Nebo třeba taky proto, že je to kus poctivýho železa, který třeba i při běžné práci pro DTP běží dlouhý roky bez poruchy, stabilně a spolehlivě.

Přínos serverových komponent je, že je pak počítač schopen běžet NAPLNO po hodně dlouhou dobu a nepadá, desktopové počítače ne. Takže při práci ocením spíš to, že mi maya nespadne v půlce počítání animace, než to, že ušetřím blbých 20 000 za mainstreamový komponenty.

Jasně, profi zařízení jsou vždy drahý a prodává se jich málo, ale nemá cenu si klást otázku, proč je to tak drahý.
To se pak tady můžeme rovnou zeptat, proč je drahý porsche, eizo monitory, profi repro atd....

Nebo se taky můžeme ptát, jestli radši nejít házete lopatou, než dělat třeba přeplácanou reklamu, že:) (nemyšleno vůči autorovi, ale všeobecně)

Odpovědět na příspěvek

ja tomu verim

Autor: patrik Muž

Založeno: 02.11.2011, 13:51
Odpovědí: 0

Po tom co zasekli shake, final cut,x server je mac pro dalsi na rade. Uz asi zapomeli jak jim bylo kolem roku 2000 kdy jedna akcie stala 7 dolaru a nebyli to jen ipody co je z bryndy vytahlo ale barevny g3 a profici co si je koupily. Tet na celou komunitu hazej bobek protoze jim dost nevydelava. Boze jak se mi k tem vydlim nechce.

Odpovědět na příspěvek

RE: ja tomu verim

Autor: petr p Muž

Založeno: 02.11.2011, 16:04

Přesně tak:(

Nejhorší je, že už půl roku čekám na nový Mac Pro (zatím používám v práci cca 2,5 roku starý Mac Pro a doma 5 let starý MB pro) tak nějak koukám, že asi zbytečně...a to samý, mě se na ti vydle rozhodně nechce:(

Odpovědět na příspěvek

Neni kde je nasadit.

Autor: Tomas Muž

Založeno: 02.11.2011, 15:26
Odpovědí: 0

Problem je i v dalsicg dvou vecech. Za prve s vyuzitim brutalniho vykonu 12 jader. Probehla rada testu s vysledkem ze vetsina sw neni na takove mnozstvi jader optimalizovana a realne zrychleni prace je zanedbatelne.

Za druhe - doba. Vsechny firmy setri a investice do nakladnych (predrazenych) workstation svym zamestnancum nedopreji jako neopodstatnene.

CAD se dela vyhradne na PC (90%) a kdyz mate firmu s 10 zamestnanci a vic tak ten rozdil poznate.
Video rendering se presouva na servery, kde podbny vykon obstara levnejsi PC hardware, nebo si pronajmete Amazon Cloud a vubec HW nepotrebujete.

Rozsirujici karty pro Mac Pro jsou take drahe a musite se modlit aby vam neodesla zakladni deka a podbone. (kamaradovi se to dvakrat stalo)

Takze uplatneni pro Macy pro je velice diskutabilni, resp. jeho trh se zmensuje a zmensuje, resp je velice malo oblasti kde je nelze nahradit bud iMacem, nebo levnejsi PC alternativou

Odpovědět na příspěvek

RE: Neni kde je nasadit.

Autor: Michal Muž

Založeno: 02.11.2011, 16:03

Naprosty souhlas Apple trh se zmensuje a zmensuje coz bude hlavnim duvodem.

Odpovědět na příspěvek

Produktové řady

Autor: Ladislav Sudek Muž

Založeno: 02.11.2011, 19:22
Odpovědí: 0

Dlouhou dobu si kladu otázku proč Apple nechává mezi produktovou řadou mini a macpro takovou mezeru.Já třeba používám už mac mini i pod tv a nemůžu si kombimaci vynachválit.Je propojen ještě k monitoru na delší vzdálenost,a tak si říkám,že bych šel do dalšího produktu.Kupovat druhého miniho se mi nechce,iMac nechci poněvadž mám pěkné Eizo,macpro je drahé.Kdyby dělali něco na půl cesty mini a macpro v ceně 40t tak odbyt by si určitě našel.A možná by to podpořilo i řadu macpro.

Odpovědět na příspěvek

Škoda.. ale budiž

Autor: Guillermo Muž

Založeno: 02.11.2011, 20:06
Odpovědí: 0

nahrazen tento typ možností legálně instalovat Mac OS X na výkonný hardware jiných výrobců. Místo svého Maca Pro si klidně dokážu představit třeba HP Workstation Z800. Proč ne... :) Ale líto mi to bude, když doopravdy nakonec Mac Pro "zaříznou". Ne že ne...

Odpovědět na příspěvek

Apple dělá chybu

Autor: Falcon Muž

Založeno: 03.11.2011, 01:06
Odpovědí: 0

Apple dělá chybu, že již tak dlouho nemodernizoval Mycy Pro. Pak se nemůže divit, že jim prodeje klesají. A chybí jím dále na trhu další, normálně rozšiřitelný desktop. Já pro svoji práci Mac Pro plně nevyužiji, Mac mini neni zase dostatečně výkonný a nemá možnost velké rozšiřitelnosti, tak jsem si musel pořídit iMaca, u kterého mi ale vadí malá možnost rozšíření a to, že je zde špatně konstrukčně vyřešeno to, aby se prach nedostával za sklo. Nicméně chci používat Mac OS a neb widle, tak jsem si zvolit tuhle variantu. Al souhlasím s názorem, že pokud by Apple vyrobil klasický desktop se 4 či 8 jádrovým i7, tak by plně postačoval i pro náročnější uživatele a svoje místo na trhu by si určitě našel, protože by byl vhodnou variantou pro ty, co by chtěli samostatný a výkonný desktop a nechce se jim vyhazovat peníze za Mac Pro a z různých důvodů jim nevyhovuje pro práci Mac mini a nebo iMac. Já bych si něco takového koupil hned a určitě bych nebyl sám.

Odpovědět na příspěvek

Konec MacPro

Autor: MacPro Muž

Založeno: 03.11.2011, 05:31
Odpovědí: 0

V den kdy Apple ukonci prodej MacPro, koncim po jedenacti jetech s Applem.

Odpovědět na příspěvek

Mac PRO

Autor: PrG5 Muž

Založeno: 03.11.2011, 13:46
Odpovědí: 0

Mac Pro je dlouhodobá investice. Máme Mac PRO s G5 a Leopardem, na veškerou práci s DTP a grafikou stále bohatě stačí a udrží krok i s loňkým MB PRO. jediný možný důvod ho odstavit je moment, kdy nebude možné dál pracovat CS4. Za tu dobu, co ho provozuje odešlo do věčných lovišť několik PC, takže srovnávat s levným PC hardwarem je ošidné.

Myslím, že by Apple udělal chybu, kdyby bral Mac PRO jen z hlediska výdělku. Tohle je prestižní záležitost, která dělá pověst. Nicméně výkony notebooků již vzrostly natolik, že se jimi dá Mac PRO u hodně činností nahradit a tak prodeje logicky klesají.

Odpovědět na příspěvek

jak nahrada ta tu je

Autor: ricci24 Muž

Založeno: 03.11.2011, 21:53
Odpovědí: 0

dira mezi imacem a mac pro je zaplnena.Co takovy MAc PRO jednoprocesorovy.Je pravda ze kastle je stejna jako u dvouprocešsoroveho ale jako nahrada levnejsi to je.

Odpovědět na příspěvek

RE: jak nahrada ta tu je

Autor: petr p Muž

Založeno: 04.11.2011, 16:36

dira mezi Macem Pro a Imacen je vyplněna Macem Pro?
Zajíci, ty už nehul:D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: jak nahrada ta tu je

Autor: ricci24 Muž

Založeno: 04.11.2011, 18:54

jezisikriste dalsi kosoctverec s carou uprostred a paprskama okolo na foru.Ku.va precetl sis vubec ten muj prispevek.Ano jmenuje se to MACPPRO stejne jako dvouprocesorovy MAC PRO ale je to to po cem tady vsichni volaji.Jeden procak osmijadrovy , rpozsiritelna kastle atd.To ze ta ksatle je velka je vyhoda v chlazeni.Je to to po cem tady vsichni volaji.Takze bych prosil o reakce jenom lidi kteri sem prisli diskutovat ane s knizecima radama.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: jak nahrada ta tu je

Autor: petr p Muž

Založeno: 07.11.2011, 10:13

To, že se necháš nachytat na slovíčkaření a navíc nepochopíš vtip a kvůli tomu sklouzneš k urážení jiných neznamená, že sem pi*a, ale spíš ty ne moc intelignetní jedinec:)

Odpovědět na příspěvek

Mac Pro - potreba?

Autor: Irreversible Muž

Založeno: 04.11.2011, 14:05
Odpovědí: 0

Pro DTP sracky a vubec vse, co souvisi s obrazem, je Mac Pro dnes uz nepotrebny, to je pravda. Kde je vsak nenahraditelny, to je zvukova postprodukce v podobe provozu michaci haly atp. To bude hodne bolestne.

Odpovědět na příspěvek

RE: Mac Pro - potreba?

Autor: Petr P Muž

Založeno: 04.11.2011, 16:38

Vidis, a nekdo by mohl namitat, ze treba na zvukova sracky vystaci MB Pro:)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Mac Pro - potreba?

Autor: Irreversible Muž

Založeno: 04.11.2011, 19:41

Může, chce-li být za idiota :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Mac Pro - potreba?

Autor: iMac Shit Muž

Založeno: 05.11.2011, 05:59

Idiot ses ty panacku a zvukovy sracky muzes provozobat klidne na iMacu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Mac Pro - potreba?

Autor: Irreversible Muž

Založeno: 05.11.2011, 08:07

Netykej mi, spunte, a nedokazuj tady, jak tomu nerozumis. Nebo mas snad pocit, ze do iMacu nacpu ProTools karty?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Mac Pro - potreba?

Autor: santer Muž

Založeno: 06.11.2011, 01:54

ale jo nacpes http://www.macrumors.com/
2011/09/07/magma-introduc
es-thunderbolt-pcie-expan
sion-box/ na ty vase smesny bitraty to bude stacit

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mac Pro - potreba?

Autor: Irreversible Muž

Založeno: 06.11.2011, 08:52

Tohle jsem samo viděl, ale jako všechna tato řešení, nebude to úplně ono :( Taky nevím, jak u iMacu udělat, aby počítač byl ve strojovně a monitory u mixáku :( Zdravím největšího zastánce matroše na Světě (Jíchu), který zradil své celoživotní předsevzetí a ideály a nyní vehementně propaguje 4K by RED :D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mac Pro - potreba?

Autor: santer Muž

Založeno: 07.11.2011, 02:26

Největąí propagátor filmu bejval Kodak, ten kterej dneska raději vyrábí medicínu, negativ udělal bez zrna, aby rychle dohonil video, tak si to Jícha zrní dál po svém na REDu.
To se nediv. Ale kdybys nevěděl, tak bys nepoznal, že jo? :))).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Mac Pro - potreba?

Autor: Santer Muž

Založeno: 06.11.2011, 00:59

Lol nenech se vytocit zvukari sou vzdycky nejdulezitejsi miluju to jejich zvuk dela u filmu 50-60 procent dycky si znich delam srandu ze obraz bez zvuku je furt film ale zvuk bez obrazu furt radio. Ale vazne i ostatni slozky postprodukce potrebujou silny masiny a vetsinou podstatne silnejsine nez pro zvuk. A vono jeden plakat A0 s par vrstvama zabere na disku vic mista nez celej projekt se zdrojema v protools tak to dtp se taky neda delat na 486stce.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Mac Pro - potreba?

Autor: Gfff Muž

Založeno: 06.11.2011, 14:59

Obraz bez zvuku neni film, ale slideshow fotek.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mac Pro - potreba?

Autor: santer Muž

Založeno: 07.11.2011, 02:27

Zlatý věk se to jmenuje, období němé kinemtaografie. Situace, kdy zvukař nestrká svoji prdel do kompendia...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Mac Pro - potreba?

Autor: petr p Muž

Založeno: 07.11.2011, 10:17

Předně existuje rčení ševče, drž se svého kopyta.
To že, ty potřebuješ na (asi zrovna ne) nejdůležitejší projekty co se kdy v zvukový sféře v čr udály MAC PRO neznamená, že ho nepotřebují i jiné obory, do kterých nevidíš.

Neber to osboně, ale takhle opravdu ze sebe děláš idiota ty:) (nebo kdokoliv jiný s tímhle přístupem)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Mac Pro - potreba?

Autor: MacPro Muž

Založeno: 08.11.2011, 16:24

Presne tak, kdo ti dovolil soudit ze nektera profese ci cinnost je mene dulezita ci v tvem komentari stackou? MacPro je pro me stejne dulezite a to nedelam DTP ale Prepress.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Souhlas, ale kolik % MacPro se prodá pro tento účel? Velká většina šla podle mě do DTP studií, kde se pracuje s InDesignem, Photoshopem, Distillerem,..atd. A na to už v dnešní době stačí iMac s 8-16 GB RAM nebo Mini. Sám mám pár dnů Miniho s 8 GB RAM a 7.200 ot. hybrid diskem a zatím to vypadá, že práce v Adobe CS balíku bude v pohodě.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: