Další zprávy k odblokování iPhonu: litevští hackeři nabízejí odblokovávací službu a iPhoneSIMfree uvádí na trh své softwarové řešení. (4.9.07) - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Periferie

Další zprávy k odblokování iPhonu: litevští hackeři nabízejí odblokovávací službu a iPhoneSIMfree uvádí na trh své softwarové řešení. (4.9.07)

4. září 2007, 06.00 | Službu odblokování iPhonu začala nabízet také skupina litevských hackerů, avšak jejich řešení nepůsobí příliš důvěryhodně a je drahé. iPhoneSIMfree.com ode dneška začne dodávat své čistě softwarové řešení pro odblokování svým prodejcům.

Asi nejžhavější téma v souvislosti s iPhonem dnes představuje jeho odblokování, zbavující ho vazalské závislosti na operátorovi AT&T. Dosavadní dění jsem shrnul v tomto článku, ale stále přicházejí další nové zprávy:

Litevci nabízejí odblokovávací službu

Jako další se službou odblokování iPhonu přišla skupina litevských hackerů, ovšem jejich nabídka příliš velkou důvěru nebudí. Na svém webu (psaném v litevštině a umístěném v indické doméně) nabízejí hned několik metod odblokování umožňujících iPhone použít se SIM kartami jiných operátorů než je AT&T.

Jako první uvádějí klonování SIM karty, jež je ovšem nelegální. Další možnost představuje hardwarové odblokování, ale Litevci upřednostňují metodu úpravy původní SIM karty telefonu, kdy mění příkazy, které si karta s ním vyměňuje. Tato metoda by prý měla být legální, protože neklonuje SIM kartu ani nijak nezasahuje do fungování mobilní sítě a litevské zákony dovolují odblokování telefonu, pokud se nezmění jeho kód IMEI.

Skupina tvrdí, že už takto odblokovala dva iPhony a jako důkaz uveřejnila video na YouTube (za chvíli si tam z takovýchto videí budou moci udělat samostatnou kategorii). Upřímně řečeno, z tohoto videa mnoho nevyvodíte, jako důkaz to je dost slabé.

Celá věc má ovšem jeden „drobný háček“. Za tuto službu Litevci požadují 990 litevských litas, což při současném kursu činí skoro 8000 Kč (nebo též 392 USD). To však znamená částku souměřitelnou s cenou celého iPhonu a je dost těžké si představit, že někdo pošle k potenciálně riskantnímu odblokování ne právě levný telefon jakýmsi obskurním hackerům z podezřelých končin (míněno z pohledu Američanů, o jazykové bariéře ani nemluvě) a ještě za to vyplatí takovouhle sumu.

Litevská služba se asi nestane příliš masovou záležitostí, ale ukazuje, že odblokování iPhonu začíná být stále přitažlivější záležitostí.

iPhoneSIMfree začne své řešení nabízet ode dneška

Zatímco z výše popsané služby Apple a AT&T velký strach nejspíš mít nemusí, řešení iPhoneSIMfree.com dnes vstupuje na trh.

Tato firma již dříve předvedla své čistě softwarové řešení odblokování některým médiím a nyní ho tedy vypouští na trh. Nakonec však nebude svůj software prodávat přímo majitelům iPhonu, ale bude jednat pouze s prodejci, těm bude účtovat 36 USD za telefon při nákupu 50 licencí, při 5 000 a více licencích bude cena na telefon činit už jen 25 USD. A bude záležet již pouze na prodejcích, za jakých podmínek software nabídnou koncovým zákazníkům, z výše uvedených velkoobchodních cen plyne, že by se koncová cena mohla udržet hodně pod 50 USD a to už vypadá docela zajímavě.

Prodejci nebo koncová uživatelé budou muset na iPhone nainstalovat .app soubor, poté se musí prodejce připojit k serveru iPhoneSIMfree pro vložení potřebných informací. Pak se spustí .app soubor a odblokování dokončí.

CNN na toto téma vedla rozhovor s Brettem Schultem, softwarovým konzultantem, co toto řešení předvádí médiím. Podle něj to celé trvá jen dvě minuty, při rozhovoru předvedl záměnu SIM karty AT&T za kartu T-Mobile. Schulte je ovšem pouze mediální zástupce, vlastní iPhoneSIMfree údajně tvoří tým šesti lidí ze třech kontinentů, kteří celkem pochopitelně nechtějí prozradit svá jména.

Zástupci Applu odmítli celou záležitost nějak blíže komentovat, ovšem tohle by skutečně mohlo spustit odblokování iPhonů ve velkém.

Applu zbývá jediná možnost (pomineme-li povolání hordy právníků), pokusit se v další aktualizaci firmwaru odblokování zamezit. Současné řešení iPhoneSIMfree funguje s firmwarem až do verze 1.0.2, nelze ovšem vyloučit, že budoucí verze firmwaru bude obsahovat nějaká protiopatření. Firma samozřejmě slibuje, že se v takovém případě bude snažit prodejcům poskytnout potřebnou aktualizaci, pokud se jim ovšem podaří prolomit i novou ochranu.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Periferie  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

iPhoneSIMFree - podvod

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 04.09.2007, 09:17
Odpovědí: 0

Klasicky pripad podvodu:
1.) Ziadna adresa, ziadny telefon
2.) Peniaze len bankovym prevodom
3.) Zmena podmienok (masovy predaj) pricom uvedenie slubovali inak.
4.) ZIADNY relevantny dokaz, ze to funguje. S prepacenim ale 1 blogger, ktory sa v minulosti ukazal ako nedoveryhodny NIE JE dokaz, ze to funguje.

Predaj celych „baleni“ tzv. „hacku“ je pre nich vyhodnejsi, pretoze sa mozu rychlo nabalit a zmiznut. A nikomu neposkytnut nic. Ako relevantny dokaz sa budu dat povazovat spravy minimalne 50 ludi NEZAVISLE od seba, ze to funguje. Otazny je tiez fakt, ci to (ak to existuje) bude fungovat po 1. update firmware od Apple.

Takze kym nie su dokazy, je to podvod. Zatial nic nepredviedli aj ked slubovali. To vsak dokazu aj nasi politici…

Odpovědět na příspěvek

RE: iPhoneSIMFree - podvod

Autor: i99 Muž

Založeno: 04.09.2007, 11:43

Souhlasím s Tebou. Podvod.

Odpovědět na příspěvek

RE: iPhoneSIMFree - podvod

Autor: macuser Muž

Založeno: 04.09.2007, 11:54

mno ja nevim...uvidime

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: iPhoneSIMFree - podvod

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 04.09.2007, 12:37

mno uvideli sme to uz v pripade inej „firmy“, ktora dostupnost hacku oznamila velmi rychlo po tychto expertoch, zhodou nahod tiez cez Engaged. Ludia im poslali svojich 50 dolarov a zrazu sa tu zjavili tajomni pravnici v zastupeni AT&T, ktori im „volali“, ze to je protipravne.

1.) Odblokovanie ani v USA nie je protipravne
2.) Pravnici kontaktuju listom
3.) AT&T nema s iPhone po stranke DCMA zakonu NIC spolocne

V tomto pripade to bude tiez velmi, velmi podobne. Doporucujem peniaze darovat vyvojarom pracujucim na projekte iPhone Dev Camp, ti uz nieco dokazali (desifrovanie firmware, odomknutie pristupu na suborovy system, iPhone SDK atd.).
Budu to nepochybne lepsie investovane peniaze, ktore mozu priniest realny unlock, volne dostupny.

http://iphon
e.fiveforty.net/wiki/inde
x.php/Main_Page

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: iPhoneSIMFree - podvod

Autor: Imperialistický štváč Muž

Založeno: 04.09.2007, 15:05

> 1.) Odblokovanie ani v USA nie je protipravne
Sám pro vlastní potřebu - ano. Komerčně a pro druhou stranu je však zcela jiný problém. A jasno v tom není - pravděpodobně bude muset rozhodnout soud.

> 2.) Pravnici kontaktuju listom
Ha, ha, ha. Možná u vás ve střední Evropě. No na druhou stranu, buďte rád, že jste s místními právníky nemusel přijít do styku ;)

V ostatních bodech s vámi souhlasím.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: iPhoneSIMFree - podvod

Autor: garcia Muž

Založeno: 05.09.2007, 16:41

no nechcem ti moc oponovat ale iphone dev team tiez nesu vyherci.. na svojej stranke hackint0sh.org prezentuju funkcny navod na unlock iphonu... to je pekne a aj funkcne.. lenze ma to 2 hlavne nedostatky... 1) otvorit iphone a prispendlit 2 kontakty.. sry ale 20tis fon len malokto otvori.. 2) po unlocku je fon extremne nestabilny a doslova si robi co chce...

jedina zatial funkcna metoda je cez TurboSIM ale zs je tam nutnost mat at&t kartu pre skopcenie udajov.. a aj to je otazne pretoze to vyuziva dieru v OSX na ktoru moze velmy rychlo apple najst zaplatu a TurboSIM za 2200,- nam ostane naprd aj z bloknutym phonom...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: iPhoneSIMFree - podvod

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 05.09.2007, 23:04

podstatne je, ze dosiahli nielen HW unlock ale vytvorili aj SDK pre iPhone a odomkli firmware ako aj filesystem.

Oproti neznamym, neoverenym iphoneSimFree.com je to setsakra rozdiel, alebo nie?

Ak niekto ma sancu spravit plny soft unlock, su to prave tito machri.

Odpovědět na příspěvek

proč vlastně tohle všechno

Autor: detepak Muž

Založeno: 04.09.2007, 14:00
Odpovědí: 0

Abych řekl pravdu - vůbec jsem nepochopil snahu Apple vázat se na jednoho operátora a investovat tolik energie a času do protiodblokovávacích ochran. Proč zkrátka tento telefon neuvolní do volného prodeje za nějakou částku, která se mu vyplatí? Vedlo by to jistě k masovějšímu nasazení iPhonů, z čehož by měl Apple nemalé zisky. Toto fakt nechápu...

Odpovědět na příspěvek

RE: proč vlastně tohle všechno

Autor: Martin Světlík Muž

Založeno: 04.09.2007, 22:37

Tak jednak si Apple bere od AT&T ještě podíl s jejich výdělků, takže jim zisk pokračuje i po prodeji iPhone (což by se jim jinak nepovedlo docílit) a taky to zabrání vyvážení iPhone za oceán a tam jeho plnohodnotné používání :-) Ale souhlasím s tebou že to úplně ideální není.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: