Obchodní zprávy: Další pokus o PC kompatibilní s Mac OS X, Walt Mossberg nedoporučuje MobileMe a Steve Jobs se údajně těší dobrému zdraví. (25.7.08) - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Zprávy o Applu

Obchodní zprávy: Další pokus o PC kompatibilní s Mac OS X, Walt Mossberg nedoporučuje MobileMe a Steve Jobs se údajně těší dobrému zdraví. (25.7.08)

25. července 2008, 07.00 | Firma Open Tech tvrdí, že našla způsob, jak vyrábět PC kompatibilní s Mac OS X, aniž by byla postižitelná, působí však nedůvěryhodně. Walt Mossberg z Wall Street Journalu označil službu MobileMe v současném stavu za příliš nedotaženou, než aby ji mohl doporučit. A podle New York Times je Steve Jobs vcelku zdravý.

Přísun zpráv v poslední době hodně ochabuje, zřejmě se blíží úroda okurek. Ono to zase až tak velké překvapení není, od uvedení iPhonu 3G na trh už uplynuly skoro 3 týdny a druhá vlna prodeje přijde teprve 22. srpna, tedy skoro až za měsíc. A nové MacBooky se nejspíš objeví koncem prázdnin, nacházíme se tedy v informačně chudém mezidobí.

V důsledku toho na dnešek vydávám pouze tento článek, obsahující zprávy spíše obchodního rázu:

Další pokus o PC kompatibilní s Mac OS X

Jak víte, Apple nakonec podal žalobu na firmu Psystar prodávající „klony“ Maců, totiž PC uzpůsobená pro Mac OS X, ten navíc dodává také počítače s předinstalovaným Leopardem. Tohle vše hodlá Apple napadnout u soudu a je dost pravděpodobné, že spor vyhraje.

Navzdory tomu, co se děje okolo Psystaru, se objevila další firma, jež údajně hodlá vyrábět PC kompatibilní s Mac OS X.

Open Tech Inc., podobně jako Psystar, uvádí na trh dvě „otevřená“ PC, levný model Open Tech Home za 620 USD a čtyřjádrový Open Tech XT za 1 200 USD, jde o celkem běžná PC s procesory Intel a se zcela standardními (a v některých případech poněkud zastaralými) komponentami.

Ovšem narozdíl od strojů Open Computer Psystaru doufá Open Tech, že mu podaří zajistit kompatibilitu s Macy způsobem, který nevyvolá konflikt s licenčním ujednáním Applu, jež zakazuje nainstalovat Mac OS X na hardware nepocházející od Applu.

Open Tech totiž Mac OS X sám neinstaluje, ani ho k počítači nepřikládá, místo toho nabízí zákazníkům tajemnou „kutilskou sadu“, jež je provede instalací Mac OS X, který si zákazník koupí samostatně. Tím se Open Tech doufá zbavit odpovědnosti a přesouvá ji na uživatele takovéhoto počítače.

Jenže to možná nebude stačit, jak plyne ze zveřejněných podrobností žaloby vůči Psystaru, hlavní stížnost sice tvoří to, že Psystar instaluje (případně pobízí k instalaci) Mac OS X bez svolení, ale zároveň ho Apple viní z porušení copyrightu již za to, že zobrazuje bez svolení Applu jeho ochranné známky pro operační systém a z toho, že nepravdivě naznačuje, že má svolení Applu.

Bude-li žaloba vůči Psystaru uznána v plném rozsahu, bude to znamenat pro Psystar nejspíš konec, protože vedle zastavení prodeje požaduje Apple i stažení už prodaných strojů a vznik precedentu (v USA platí precedentní právo) pro postup proti všem dalším takovýmto snahám.

Je otázkou, nakolik si Open Tech uvědomuje tyto důsledky, ovšem řada kroků firmy nasvědčuje, že se snaží chránit před možnými právními útoky a velice usiluje skrýt svůj původ. Ceny sice udává v USD, ale samotný web firmy hostuje doména .tk patřící souostroví Tokelau (spravovaného Novým Zélandem), jež hostuje mnohé podezřelé projekty a weby (například i jistý mediálně tolik probíraný lechtivý komiks). A jedinými známými kontakty na firmu jsou značně nedůvěryhodné osoby.

Open Tech působí dost podezřele, nelze vyloučit, že jde o podvod, ale i kdyby ne, nejde o nějak zvlášť lákavou nabídku. Případný zákazník si bude muset Mac OS X nainstalovat sám, což se nejspíš neobejde bez potíží a zůstává otevřená otázka aktualizací. (Psystar poskytl upravené verze pro své stroje, což však Apple též žaluje). Navíc nabízený hardware není zrovna lákavý (levnější model používá Pentium D).

Osobně bych tomuto projektu příliš nevěřil, vypadá to spíše jako placený „hackintosh“, možná se ovšem jedná jen o „testovací balónek“ zjišťující, co si Apple na tomto poli ještě nechá líbit.

Walt Mossberg zatím nedoporučuje službu MobileMe

O službě MobileMe se napsalo už hodně a ještě více o potížích, co ji sužují. A nyní tato služba utrpěla další ránu, Walt Mossberg z Wall Street Journalu (WSJ) ji totiž otestoval a vydal recenzi, která pro ni vychází značně nepříznivě.

Je třeba říci, že Walt Mossberg patří ke známým příznivcům Applu, Mac OS X prohlásil za nejlepší operační systém současnosti a se Stevem Jobsem ho pojí i osobní vazby. Na druhou stranu Mossberg ve svých hodnoceních zachovává objektivitu, jako autor pro tak prestižní deník, jakým je WSJ, by si ostatně těžko mohl dovolit něco jiného (WSJ sice nemá největší počet čtenářů, čtou ho však velmi vlivní lidé.)

Mossberg nejprve nastiňuje podstatu služby. Připomíná, že zaměstnanci velkých firem jsou zvyklí na synchronizaci své elektronické pošty, kontaktů a kalendářních záznamů mezi různými počítači a chytrými telefony. Běžní uživatelé však takovéto možnosti nemají, takže vyvolalo značný zájem, když Apple ohlásil novou službu, která za 99 USD ročně zajistí synchronizaci ve stylu velkých podniků. Navíc tato služba, nazvaná MobileMe, vedle Maců funguje i na počítačích s Windows a na iPhonech a iPodech touch A k tomu ještě Apple přihazuje 20GB internetové úložiště, sadu webových aplikací, možnost synchronizace záložek prohlížeče a webovou fotogalerii.

To vše zní skvěle, avšak Mossberg poté, co službu intenzivně testoval po celý týden, dochází k závěru, že ji nemůže v současném stavu doporučit.

Nemá přitom na mysli počáteční potíže typu nedostupnosti služby a výpadků elektronické pošty, to sice bylo zlé, ale situace se už citelně zlepšila (i když pro některé zákazníky problémy přetrvávají) a Apple se omluvil a zdarma prodloužil zákazníkům předplatné služby o 30 dní jako odškodné. Mossberg však má na mysli systémové vady služby.

Při testování používal dva Macy, dva počítače Dell a dva iPhony, avšak dostával se přitom do jednoho problému za druhým. Jedním z nich je to, že změny provedené na webu nebo na iPhonu se sice přidají do počítače okamžitě, avšak změny na počítačích se synchronizují nejvýše každých 15 minut. To již Apple přiznal a tvrdí, že na tom pracuje.

Potíží však bylo více. Web služby byl pomalý a kalendářní položky se občas vůbec nenahrály. Někdy musel Mossberg webové stránky obnovit ručně, aby spatřil provedené změny na svých přístrojích. A při pokusu otevřít stránku webového úložiště z ovládacího panelu MobileMe ve Windows se na obou Dellech objevilo chybové hlášení.

Kalendář MobileMe pocházející z Macu se nezařadil do hlavního kalendáře Outlooku, ale objevil se v něm jako samostatný kalendář, viditelný pouze při změně nastavení. Adresářové skupiny z Macu se nezobrazily jako distribuční seznamy v Outlooku, ale jako samostatné adresáře a též nebyly okamžitě viditelné. Apple za tohle viní Outlook, podle Mossberga se však s tím měl Apple vypořádat.

Zažil i další potíže, synchronizované kontakty se jednou objevily na iPhonu jen jako jména, bez dalších údajů a obecně se synchronizované kontakty do iPhonu nahrávaly pomalu.

V klientovi Mail na Macu měl Mossberg nastavená pravidla pro třídění zpráv do lokálních složek, tato pravidla zmizela z účtu MobileMe na iPhonu a při přístupu přes Web.

Dvakrát služba nedokázala vůbec sesynchronizovat Mossbergovy záložky a pokud už ano, tak pomíchala jejich pořadí. A při synchronizaci kontaktů s iPhonem se ztratila uzpůsobená vyzvánění pro určité kontakty, musel je nastavovat znovu.

Apple s Mossbergem všechny tyto problémy probíral, všechny je podrobně vysvětlil, někdy mu pomohl s nápravou, jindy tvrdil, že se vyskytuje zřídka anebo uvedl, že na nápravě pracuje. (Uživatel jako Mossberg se ovšem neodmítá, doufejme, že s běžným uživatelem by technická podpora jednala stejně.)

Mossberg své hodnocení uzavírá konstatováním, že kdyby Apple přiměl MobileMe hladce fungovat, byla by to ohromná služba. Avšak v současnosti je příliš neuhlazená, než aby ji mohl doporučit.

Mossbergovo hodnocení tedy vlastně není naprostý odsudek, prostě jen žádá, aby Apple službu doladil. Svým výrokem sice nejspíš odradil mnohé případné zájemce o MobileMe, na druhou stranu to možná Apple přiměje k rychlejšímu zjednání nápravy.

Steve Jobs je údajně vcelku zdravý

V pondělí Apple oznámil své finanční výsledky za uplynulé čtvrtletí, zveřejněné hodnoty předčily očekávání, přesto následně akcie Applu o něco poklesly. Důvodem bylo jednak oznámení, že se v dalším čtvrtletí sníží hrubá marže, jednak spekulace o zdravotním stavu Steva Jobse.

Steve Jobs při oficiálním představení iPhonu 3G na konferenci WWDC 8. července skutečně působil dost vyčerpaně, což vyvolalo různé dohady, ale podle New York Times pověsti o jeho zdravotních problémech přehánějí.

Podle těchto novin Steve Jobs ujišťuje své nejbližší spolupracovníky, že se mu vede celkem dobře.

Před čtyřmi roky měl Steve Jobs opravdu namále, když mu zjistili rakovinu slinivky. Tehdy však měl štěstí v neštěstí, jednalo se o vzácnější, léčitelnou formu, jež zasáhla jen jeden typ buněk. („Klasická“ rakovina slinivky břišní nadále zůstává v podstatě rozsudkem smrti, naděje na dlouhodobé přežití je nesmírně malá.)

Jobs ujišťuje, že od tehdejší úspěšné operaci se mu vede dobře a rakovinu nemá, tvrdí New York Times. Zároveň však Jobs některým ze zmiňovaných spolupracovníků přiznal, že trpí metabolickým problémem, který vede k hubnutí a ztrátě energie. (To při postižení slinivky není nic neobvyklého.)

Ovšem zdravotní stav Steva Jobse na konferenci WWDC, kde jeho stav vyvolal obavy, zda se rakovina nevrátila, ovlivnilo hlavně to, že chytil „běžnou infekci“, již léčil antibiotiky, tvrdila tehdy mluvčí Applu.

Podle Timesů měl Jobs před konferencí WWDC vysoké horečky a dokonce zvažoval, že své vystoupení zruší, ale nakonec se přece jen rozhodl zúčastnit, aby mohl osobně představit nový iPhone. (Vzhledem k tomu, jaký význam iPhonu Jobs přikládá, to nepřekvapuje, takovou událost by si asi skutečně nechal ujít jenom v případě skutečně závažného onemocnění.)

Zdá se, že teď se Jobsův stav již lepší, tento týden si mimochodem vzal dovolenou, což by ho mělo dále zotavit.

V souvislosti s možnými zdravotními potížemi Steva Jobse se přirozeně začalo spekulovat o jeho nástupci. Apple tvrdí, že má vypracovanou nástupnickou strategii pro případ, že by Jobs opustil Apple, ovšem ta je tak jako většina ostatních vnitřních informací firmy důvěrná, stejně jako informace o Jobsovu zdravotním stavu.

V debatě o finančních výsledcích přesto padl dotaz na Jobsovo zdraví, to však finanční ředitel Applu odmítl komentovat. To vyvolalo debatu o tom, nakolik je takováto záležitost důvěrná. Apple tyhle informace považuje za naprosto soukromé, někteří analytici ovšem začali tvrdit, že ředitel veřejně obchodované společnosti se sám stává veřejnou osobou.

U jiných firem by na tom asi zase tolik nezáleželo, jenže Apple je s Jobsem spjatý mnohem těsněji, než tomu bývá u běžných firem, mnohým investorům Jobs a Apple prostě splývají.

Na druhou stranu někteří analytici považují za hlavní příčinu zmíněného poklesu ceny akcií spíše informace o nižší ziskové marži v dalším čtvrtletí, než spekulace o Jobsovu zdraví. Ovšem předpokládaná hodnota 30 procent je pořád značně vysoká, snížení marže by navíc mělo umožnit uvést slibované tajuplné novinky za nižší cenu, což by mohlo zajistit lepší odbyt a tedy v konečném důsledku vyšší příjmy. Myšlenkové pochody analytiků jsou někdy skutečně zvláštní, odvážím se říci, že až alternativně inteligentní (abych byl polticky korektní).

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Zprávy o Applu  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Předimenzovaný MacPro

Autor: Martin Muž

Založeno: 25.07.2008, 08:00
Odpovědí: 0

Kdyby Apple udělal normální stolní počítač - cca parametry iMaca v bedně MacPro za polovinu, co nyní stojí MacPro, tak by Psystary a spol. ani neměly důvod vznikat. A kdyby taky už trochu inovoval zastaralé MacMini. Vše se pořád točí okolo toho, že Mini je málo a MacPro zbytečně moc a nic mezi není (pokud nechci displej.

Odpovědět na příspěvek

RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: MacMacker Muž

Založeno: 25.07.2008, 08:52

MacBook/Pro s externým displayom presne túto medzeru vyvažuje a k tomu ponúka mobilitu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: vitamac Muž

Založeno: 25.07.2008, 09:46

Notebook stolní stanici nenahradí. Jde totiž o rozšiřitelnost - tj. disky a karty do stroje. No a pořád je to řešení s displejem jako iMac.

Odpovědět na příspěvek

RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: mrcz Muž

Založeno: 25.07.2008, 09:47

Predimenzovany..., to je vec pohledu. Chapu, ze pro vetsinu programu, ktere sotva vyuziji 1 jadro procesoru je predimenzovany. Na druhou stranu pro rendering ( kde s poctem jader roste vykon temer lienarne) a dalsi multithread aplikace se muze nekomu zdat poddimenzovany.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: Martin Muž

Založeno: 25.07.2008, 09:57

Určitě třeba render toho využije, ale těch programů je jako šafránu. Mám pocit, že ani profi video aplikace od Apple to nedokáží využít. Hodně lidí si pořizuje MacPro na DTP (na Adobe CS3). Myslím, že kdyby tam bylo nějaké jedno rychlé dvoujádro, tak je to stejné jako 8 Xeon jader, praktický rozdíl žádný.

Možná že OS X 10.6. (spíše 10.7.) a tak Adobe CS5 toho budou umět naplno využít.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: ED Muž

Založeno: 25.07.2008, 10:06

Ano, nejrychlejsi iMAC byl v PS3 rychlejsi nez MacPro.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: prefectX Muž

Založeno: 25.07.2008, 13:16

To mozem potvrdit. iMac 24 - 2.8GHz je v CS3 podstatne rychlejsi ( a pride mi ze aj celkovo stabilnejsi ) nez Mac Pro 4x2GHz. Inak modlim sa za transformaciu Mini na Cube. Uz to raz mali tak nechapem preco nie teraz. ( malo to v roku 2001 jeden AGP (?) slot a 3.5" disk).
prefectX

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: Osios Muž

Založeno: 25.07.2008, 13:34

Bojím se že hlavní problém u cube bylo to, že se to asi zase tolik neprodávalo. A nevím jestli by se apple znovu hrnul do něčeho kde nebyl úspěch. Stačí vzpomenout na Newtona (i když zde je jistá návaznost iPhonem).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: juramac Muž

Založeno: 25.07.2008, 17:33

on by se prodaval, ale nasadili na nej desivou cenu a ta ho zabila. Treba macmini je defacto to same, ale diky cene se dobre drzi dodnes.... Skoda, mel jsem cube, nez mi jej ukradli.......a byl to mazel.......

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: Vojta Muž

Založeno: 26.07.2008, 03:52

souhlasím, že mac mini je moc málo a macpro je pro většinu uživatelů přilíš drahý počítač... Je pěkné,že se používá na DTP, ale možná to je překvapení, ale počítače používají i lidi, co ho nemají na profesionální práci, ale na uživatelskou a občas třeba nějakou hru. V tomto je dobrý iMAc, ale já si nedávno pořídil 20 monitor a apple nenabízí model co by mi vyhovoval bohužel. Parametry imaca, ale bez monitoru:)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: redgoblin Muž

Založeno: 27.07.2008, 00:07

Koupit iMac a mít dva monitory.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: vojta Muž

Založeno: 27.07.2008, 05:13

a na co mít dva monitory... já nevím jak ostatní, ale normální uživatel má jeden monitor:) a mít monitor za desítku jen na filmy není tak dobrej nápad.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: Akrastan Muž

Založeno: 27.07.2008, 14:20

Noo. když máš dost místa na stole: já mám iMac 24 a ještě druhý 19" monitor (CRT, kterého mi bylo líto, když končila moje G4ka). Při práci v CS3 mám na hlavním displeji vždycky dokument a na vedlejším rozbalené všechny paletky a menu a jen si vybírám, kam po paměti kliknout - dva monitory jsou super! V práci jsem se zařídil podobně - a na jednom monitoru už bych dělat nechtěl.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: Martin Muž

Založeno: 27.07.2008, 14:29

Já dělám již 12 let na dvou monitorech, na jednom už nejsem schopen dělat. Ale přesto bych raději kvůli rozšiřitelnosti nějakou bednu jako MacPro, iMac se mi moc nezdá, i když jsem zatím žádný neměl.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: Akrastan Muž

Založeno: 27.07.2008, 14:40

Nevím jak si vynachválit iMac 24\" (z první série - bílý)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: Akrastan Muž

Založeno: 27.07.2008, 14:49

A ještě: kolega v práci to má obráceně: na práci má 22"kvalitní monitor (nastavený jako hlavní) a jako vedlejší používá monitor 17" iMaca - tzn. komu vadí kvalita iMac displeje (a má místo na stole nebo už jeden kvalitní monitor má), může to udělat takhle. Je jasné, že o něco lépe vybavený MacMini (3,5" disk, grafická karta, lepší přístupnost střev k výměně-doplnění RAM) by byl docela fajn, že bych ale chtěl bednu jako pécéčko a hrabat se v ní a přendávat si každej rok jinej kus hardware - to bych se na to vys*al! Vyhovuje mi "filozofie" Apple: koupím si určitý typ, který se mi hodí nejvíc, maximálně něco vylepším - když jsou tam na to dvířka - (RAM) a jinak šmytec. Copak jsem nějakej pécéčkářskej šmudla/šťoura/montér? U auta si taky neměním motor, brzdy, převodovku. Do auta maximálně leju benzín/naftu, občas projedu myčkou, a když mi nevyhovuje, koukám, jak ho vyměnit za jiné.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: Martin Muž

Založeno: 27.07.2008, 15:00

No možná to tak dopadne, protože dávat za MacPro s rozšířenou pamětí 70 tisíc bez DPH v dnešní době se mi opravdu nechce. Nevíte někdo, jestli se dá dát do iMaca disk WD VelociRaptor?

Čekám ještě na recenzi EIZO CG222W, jinak jdu do CG241W a ktomu tedy možná 24\" iMac. Uvidíme.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: Vojta Muž

Založeno: 27.07.2008, 19:39

A prosím k čemu mi normálnímu userovi je CS3?:) to jsem přesně čekal takový reakce, samozřejmě na profesionální práci vám dva monitory přeju, ale já bych zbytečně vyhodil peníze... bohužel apple nenabízí model pro většinu uživatelů, uživatelů který nechtěj imaca kvůli vestavěnému monitoru.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: g Muž

Založeno: 27.07.2008, 22:00

Student muye mit treba CS3 docela levne pro svoje fotkz atd..
Ale jinak souhlasim svoje eizo bych nemenil za zrcadlo od apple...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: mim66 Muž

Založeno: 27.07.2008, 21:04

A za 70 000 je kolik pocitacu?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Předimenzovaný MacPro

Autor: Martin Muž

Založeno: 28.07.2008, 05:52

Základní model MacPro (8-core), RAM rozšířená na 8 GB: 67.096,- Kč bez DPH při nákupu po netu - www.tauer.cz

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: