Xúčto ve verzi 2.0 - slovy autora - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Software

Xúčto ve verzi 2.0 - slovy autora

22. listopadu 2007, 11.00 | Naposledy, co jsem zde psal o Xúčtu, mělo Xúčto výšivku s verzí 1.0 (plus nějaké drobné). Od té doby však uběhlo spoustu času a vývoj Xúčta se nezastavil. Rád bych zde probral hlavní změny.

První zmínak o aplikaci proběhla v roce 2005.

1) Xúčto bylo kompletně přepsáno.

Ano, je to pravda. Nešlo o přepsání do jiného jazyka, či něco takového, ale kompletní vnitřní stavba Xúčta - veškerá funkčnost byla sesypána do 1 aplikace 'Dílna'. Pro ty, kteří verzi 1.0 nezažili, každý účet měl 4 komponenty - Manager, Banka, Pokladna, Deník - každý jako zvláštní program a každý se choval trochu jinak.

2) Knihu jízd.

Mnoho lidí tuto funkci žádalo, tak byla přidána. V posleních pár měsících jsem doplnil podle požadavků různé funkce, např. přednastavení častých jízd, atd.

3) Přizpůsobivé.

Od verze 1.0 Xúčto získalo mnoho různých předvoleb, např. nastavení fontu při tiscích, používání desetinné čárky místo tečky na anglických systémech, atd.

4) Nativní.

Ačkoliv již verze 1.0 běžela nativně, příliš tak v některých místech nevypadala. Verze 2.0 se snaží nejen o funkčnost, ale i o vzhled. Xúčto nyní vypadá jako jakákoliv jiná Aqua aplikace.

5) Zadarmo.

Filosofie je jasná: Chci poskytnout českým Macařům daňovou evidenci za rozumnou cenu, tj. zdarma. Samozřejmě, že Xúčto nabízí placené služby pro nenasytné ;) - můžete si objednat tisk faktury přesně podle Vaší předlohy.

6) Přizpůsobím se.

Pokud Vám Xúčto nevyhovuje v tento moment, nevyhazujte ho hned do Koše! Napište mi na xucto-ZAVINAC-volny-TECKA-cz a napište mi co se Vám nelíbí. Pokud Vám chybí nějaká funkce, obraťte se na mě, rád vyhovím. Mějte na paměti, že toto dělám ve svém volném čase a nemám bohužel všechno otestovat. Tím, že Xúčto zahodíte bez jakékoliv odezvy, škodíte sobě, i ostatním.

Myslím si, že Xúčto urazilo obrovský kus cesty za poslední rok a půl a doufám, že do budoucna poroste. Pokud chcete nějak přispět k vývoji, můžete zkusit navrhnout nějaké lepší ikony, sepsat manuál, nebo tak něco. Co se manuálu týče, nedávno jsme uveřejnil na http://www.czechxteam.net/ stručný návod jak zacházet s Xúčtem. Zároveň iStyle Brno nabízí zdarma semináře o Xúčtu a doufám, že se mi podaří vyjednat něco podobného i s pražským iStylem (asi bych to přednášel sám).

Xúčto si můžete stáhnout z http://volny.cz/xucto/Stahovani.html FTP prostor pro Xúčto poskytl Adam Nohejl, čímž bych mu rád poděkoval. Kdokoliv udělá mirror, pošlete mi link, dám ho na web.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Software  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

14 mesicu stara novinka?

Autor: Lukas Muž

Založeno: 22.11.2007, 11:12
Odpovědí: 0

Posledni verze Xucto 2.0c vysla pred 14 mesici. Nebo jsem nekde neco prehledl?

Odpovědět na příspěvek

RE: 14 mesicu stara novinka?

Autor: daag Muž

Založeno: 22.11.2007, 11:34

článek je novej, ale chvilku ležel v redakci v šuplíku. To víte furt se děje něco zajímavějšího. Třeba iPhone, to je každý den něco.

Náhodou teď na konci roku se bude hodit dát si účetnictví do pořádku. Snad to stihnem do března

:)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: 14 mesicu stara novinka?

Autor: PV Muž

Založeno: 22.11.2007, 11:44

no spis to ukazuje jak na mujmac redakce sere. Server vybudovany nekym jinym zije i bez aktivniho pristupu, tak se jen meni reklamy, a publikuji denni reserse pana Krale (ktere timto nijak neshazuji, ale on mujmac uz delsi dobu neni NIC JINEHO).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: 14 mesicu stara novinka?

Autor: zelenej Muž

Založeno: 22.11.2007, 12:12

Navic v dobe RSS je spis obtizne neprecist si stejne zpravy o den drive na par hlavnich jabko-informacnich serverech. Pripadne je necist vubec a nechat si je filtrovat a komentovat treba Gruberem.

Se zalibenim vzpominam na starsi clanky se SW tipy, ve kterych se nakonec po dlouhem boji v komentarich nakonec zacaly vyskytovat i hyperlinky na popisovane softwary...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: 14 mesicu stara novinka?

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 22.11.2007, 12:42

Nechci vam nejak kazit iluze, ale MujMAC jsem zakladal, vymyslel jeho jmeno a nikdy na serveru nepracoval nikdo jiny nez redakce Grafiky Publishing. Mozna Vas to prekvapi, ale tech vice jak 30 clanku publikvanych v tomto mesici se samo nenapsalo. Pan Kral venuje denne deni kolem Macu hodiny soustavne prace a krome nej pro MM pise rada dalsich autoru. V tomto mesici je naplanovano 10 velkych clanku z nich 8 jiz vyslo a ruku na srdce, kde jinde najdete tolik ceskeho obsahu o Macich?

Vite, delame MM radi, delame ho uz dlouho a ano dokazali bychom si predstavit mnohem bohatsi redakcni cinnost. Pripravujeme prechod na novy system diskuznich for, na MI uz zmena probiha. MM ceka. Hledame stale aktivne autory co maji co rict a umeji to a horko tezko se snazime zajistit adekvatni financovani.

Pokud se Vam stavajici stav nezamlouva, nabizim Vam jakozto majitel a provozovatel serveru moznost se akivne za odmenu zapojit do nasi prace a prejit tak od nekonkretni kritiky k aktivnimu reseni ...

Odpovědět na příspěvek

RE:http://www.mujmac.cz

Autor: JohnyJohny Muž

Založeno: 22.11.2007, 12:53

Rad bych nějak pomohl, klidně zadarmo ale jak?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE:http://www.mujmac.cz

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 22.11.2007, 13:38

Moznosti je cela rada, MujMAC nyni potrebuje:
1) Moderatory pro nektere sekce diskuzi
2) Autory obecnych clanku a navodu
3) Recenze (byt uzivatelske) mac produktu a prislusenstvi

Pokud o cokoli z toho mate zajem, staci se me nebo Petrovi Marovi ozvat na email.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: 14 mesicu stara novinka?

Autor: Vik Muž

Založeno: 22.11.2007, 15:10

Myslim ze MujMac je jediny server, kde pravidelne vychazi clanky kazdy den. Funguje lepe nez kdykoliv predtim.

Vik.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: 14 mesicu stara novinka?

Autor: Samuel Gordon Muž

Založeno: 23.11.2007, 22:19

MujMac je sice fajn server, ale neni od veci se nekdy inspirovat u ... rekneme "konkurence". macblog.sk

Odpovědět na příspěvek

RE: 14 mesicu stara novinka?

Autor: Krystof Vasa Muž

Založeno: 22.11.2007, 12:53

Neni to 14 dni stara novinka. Tento clanek jsem psal vcera (vsimnete si titulu - "slovy autora"). Posledni verze vysla asi pred tydnem a pul, mozna jsem to akorat nedal na RSS (mam praci se skolou, takze jsem to daval na web v rychlosti).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: 14 mesicu stara novinka?

Autor: Lukas Muž

Založeno: 22.11.2007, 15:14

Nepsal jsem "14 dni" ale "14 mesicu". Posledni verze Xucto na webu je totiz 2.0c, vydana 10.9.2006. At pocitam jak pocitam, vychazi mi 14 mesicu. Pokud je nekde schovana nejaka novejsi verze, pak jsem ji prehledl a omlouvam se.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: 14 mesicu stara novinka?

Autor: Krystof Vasa Muž

Založeno: 22.11.2007, 15:41

prominte, samozrejme jsem mel na mysli mesicu. To datum v changelogu je spatne, opravim to. Update jsem uverejnil pred cca tydnem. Pred temi 14 mesici byla myslim prvni verze "dvojky"...

Odpovědět na příspěvek

Zdarma není rozumná cena

Autor: J.P. Muž

Založeno: 22.11.2007, 11:58
Odpovědí: 0

Zdarma není rozumná cena. Protože uživatelé si této ceny nedokáží dostatečně vážit. (pokud myslíte že ano, nabídněte důkaz)
Rozumná cena by byla symbolická, s promítnutím na nějaký jasně určený cíl.

Odpovědět na příspěvek

RE: Zdarma není rozumná cena

Autor: PepaVonDepo Muž

Založeno: 22.11.2007, 12:18

Co to je za kra...nu - dostatečně si vážit ceny???

Myslíte tím, že platící uživatel remcá míň než neplatící a tiše sedí doma jako uživatelé Adobe CZ produktů?

Odpovědět na příspěvek

RE: Zdarma není rozumná cena

Autor: Krystof Vasa Muž

Založeno: 22.11.2007, 13:00

Svym zpusobem mate pravdu. Avsak clovek, co pouziva placeny program pocita, ze bude mit nejakou uroven supportu, kterou z casovych duvodu nemohu poskytnout. Kdybych chtel, aby se mi to vyplatilo, musel bych zvednout cenu. A "predrazenych" (ve srovnani s Win softwarem) ucetnictvi pro Mac je pozehnane - proto jsem take zacal tento projekt.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Zdarma není rozumná cena

Autor: J.P. Muž

Založeno: 22.11.2007, 13:31

Ano, tyto argumenty znám, jsou všeobecně zažité.
Netvrdím, že ohodnocením práce automaticky posunete software do výdělečného, ziskového a nutně zavazujícího k supportu. Tuto dedukci používají ti, kteří právě zploštili statut ohodnocení hmotných hodnot na pouhé zaplacení peněz.

Nastavte jasná pravidla. Jste tvůrce konkrétní hodnoty, tak k tomu máte důvod. Tvořte svoji férovou logiku ohodnocení lidské (svojí, cizí) práce. Važte si jí. Když už jsou ty peníze nutné k mezilidské kompatibilitě, používejte je, ale nakládejte s nimi jak je libo. Pošlete je dětem do Ugandy.. Sponzorujte zvíře v ZOO. Řekněte, že peníze neslouží na support ale na kokrétní věc. Cokoliv.

Vy jste totiž jedinec, který se podobným ZDARMA nemůže rovnat korporacím, které na tomto slově skutečně těží. Jejich ZDARMA je investicí, která nese dlouhodobé zisky. Oni jsou tak silní, že ten dlouhodobý plán zhodnotí. Vy ztěží. Vy slovem ZDARMA nelžete, ale oni ano. Myslíte že to uživatelé dokáží rozlišit? Věříte v jejich cit pro tento zásadní detail? Myslíte, že vaše ZDARMA je identické s jejch ZDARMA?

Rozumná_cena_ZDARMA je prostě pro mne logický nesmysl.
Když si takové lidi co chtějí mít všechno zdarma vychováte, už se jich pak nezbavíte. Nedokážou ani POCHOPIT co pro ně děláte. Nakonec vás nařknou, že jste zloděj JEJICH peněz. Vy, co jste jim ZDARMA chtěl přinést něco dobrého.

Přemýšlejte o tom, jak to v životě chodí. A co s tím sám dokážete udělat. Podpora Mac uživatelů je s tímto názorem stále v souladu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Zdarma není rozumná cena

Autor: ED Muž

Založeno: 22.11.2007, 19:50

Souhlas mrkněte na podobny SW YoumeHub Jasně dana pravidla v licenci : No support.
Mimochodem, to je snad jediny slušně vypadajíci produkční sw. Myslim vzhledově. Myslím, že je jasné jak vzniknul. A celkově myslím velká inspirace. (link : http://youmehub.com/)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Zdarma není rozumná cena

Autor: Krystof Vasa Muž

Založeno: 22.11.2007, 21:25

OK. Budu o tom premyslet... Diky za tip.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Zdarma není rozumná cena

Autor: Pepa Muž

Založeno: 25.11.2007, 00:51

Tohle je ale kravina.
Pokud je tohle opravdu víš náhled na svět, tak jste doopravdy nemocný a máte neskutečně pokřivený pohled na sociální interakci. A to říkám jako přispěvatel a autor několika opensource projektů!!!

mimochode
m - kolik už jste přispěl na charitu za to, že jste se "zdarma" naučil psát a číst? Kolik jste přispěl na charitu zaše vzdělání (a tím nemyslím školné!)?

Odpovědět na příspěvek

obrázek

Autor: ERT Muž

Založeno: 23.11.2007, 00:19
Odpovědí: 0

a hele po dloohé době se Nám vyskytl obrázek v článku!!

Co to zčastnit??

Odpovědět na příspěvek

RE: obrázek

Autor: Krystof Vasa Muž

Založeno: 23.11.2007, 08:15

Pokud udelate screenshoty a poslete je redakci MM, tak si jsem jisty, ze je pridaji. Zacinam stale vice verit tomu, ze si lide toho "zdarma" nevazi...

Odpovědět na příspěvek

RE: obrázek

Autor: OC Muž

Založeno: 23.11.2007, 11:05

No tak třeba ze čtyř článků seriálu o Cocoa, které již dlouho předlouho čekají v RS na publikování, jsou ve druhém obrázky hned dva :)

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: