Update na Mac OS X 10.2.5 uvolněn - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Software

Update na Mac OS X 10.2.5 uvolněn

macosearly

11. dubna 2003, 00.00 | Apple po necelých dvou měsících od poslední verze 10.2.4 přichází s updatem systému na verzi 10.2.5 Jaké jsou novinky a které problémy jsou odstraněné? Napište nám o vašich zkušenostech s tímto updatem!

Apple nám nadělil další hromadu novinek a doufejme že minimum nových chyb. Update je tak jako obvykle dostupný jak přes Software Update, tak jako download z webu Apple. Samostatný update z verze 10.2.4 má kolem 38 MB, k dispozici je také tzv. combo update , který dovoluje updatovat libovolnou verzi počínaje 10.2.0, ten má 81.9 MB. Update pro Mac OS X Server se zatím neobjevil a nebyly o něm zmínky ani na "rumor" stránkách v době, kdy tento update procházel betatestingem.

Kromě downloadu je update dostupný snad poprvé také na CD přes Apple Store za 20 USD - uživatelé, kteří nemají přístup k broadband připojení, to určitě ocení (a určitě by to ještě víc ocenili v Evropě, o našich telekomunikačně pokročilých zemích už vůbec nemluvě). Pokud je totiž běžný uživatel odkázaný pouze na připojení po modemu, musí pro něj být stažení každého nového updatu, který má kolem 20 až 40 MB, docela horror - není pak divu, že uživatelé zůstávají u starší verzí, protože prostě nemají jak provést update. Je tedy sice výborné, že Apple neustále vylepšuje "desítku", ovšem tato frekvence je vhodná pro uživatele s dobrým přístupem na net, ostatní mohou mít tak trošku smůlu.

Ale pojďme už k tomu, jaké novinky v updatu jsou. Bohužel, seznamy novinek od Apple se dají považovat za příklad toho, jak uživatele neinformovat - jsou obvykle poměrně stručné a v některých případech nemusí být ani příliš jasné, co je míněno. Osobně mě tato politika "omezeného informování" více než rozčiluje a pochopitelně poskytuje místo pro dohady a spekulace.

Ve verzi 10.2.4 se objevily (podle všeho) dvě populární chyby - resetování času na některých konfiguracích po vypnutí počítače a problém s bateriemi u některých přenosných počítačů. Podle seznamu odstraněných chyb je problém s resetováním času již odstraněn, jak to bude s bateriemi je však ještě ve hvězdách...

Z příslušného dokumentu můžeme vyčíst mimojiné následující (plný seznam změn je zde ):
- Bluetooth Setup Assistant pracuje i s některými klávesnicemi a myšmi od Microsfotu (asi s těmi s Bluetooth...)
- podpora pro Bluetooth zahrnuje i Nokii 7650 a Sony Ericsson P800 (pravděpodobně možnost použít pro připojení k internetu - podle všeho se rozhodně nejedná o podporu v rámci iSyncu; jeden z čtenářů MujMACa již informoval, že musel po update znovu zpárovat svůj Ericsson T39)
- zlepšené vypalování na některých vypalovačkách Panasonic
- podpora pro řadu nových vypalovacích zařízení
- odstraněný potenciální problém, který mohl vést ke ztrátě dat při kopírování přes SMB
- předvolby internetu nyní mohou pojmout heslo ke službě .Mac až do délky 32 znaků
- odstraněn problém kdy se některé interní modemy Apple nemohly připojit k některým skandinávským poskytovatelům
- zlepšené zacházení Mailu se zprávami, posílanými v jazycích jako je arabština, bulharština, řečtina, polština, ruština a další.
- opravená byla řada problémů s Classicem
- opraven je problém s resetováním data na rok 1969 nebo 1970.
- a další...

Kromě toho update zahrnuje také řadu bezpečnostních oprav, seznam najdete na příslušné stránce Apple.

Napište nám o vašich zkušenostech s tímto updatem - příspívat můžete do již vytvořeného tématu na našem diskusním fóru.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Software  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Sorry za offtopic

Autor: Marek Muž

Založeno: 11.04.2003, 16:52
Odpovědí: 0

Omlouvam se vam ostatnim, ale potrebuju zkontaktovat jednoho kamose z Blavy, ktery vim, ze to tu cte vic nez pravidelne. Slavo - ozvi se - mam pro tebe to co jsem sliboval, ale ztratil jsem e-mail.

Odpovědět na příspěvek

RE: Sorry za offtopic

Autor: micker Muž

Založeno: 12.04.2003, 01:24

divny ze chces aby ti odpovedel a nedas mu mail...
nekdo muze namitnout proc, kdyz je to kamos tak ho asi znas, no asi ne kdyz mu pises sem a ne na e-mail...
takze proc mu nedas mail?
mozna to neni kamos...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Sorry za offtopic

Autor: Svatopluk Muž

Založeno: 14.04.2003, 12:03

no to je FAKT

Odpovědět na příspěvek

taky trochu mimo tema... osx 10.2.4 vs. adobe collection

Autor: petr Muž

Založeno: 11.04.2003, 18:20
Odpovědí: 0

vyuzivam clanku o updatu jaguara, abych se zeptal, jestli neresi nekdo stejny problem jako ja...

pouzivam osx 10.2.4 a adobe design collection s psp7, ind 2.0.2 ap.., vse us verze... uz dvakrat se mne stalo ze zniceho nic rano chci pustit indyzajn a nabehne hlaska nelze spustit ind, overte si seriove cislo... a hotovo, uz se proste nerozbehne...

problem je v tom, ze kdyz ho chci nainstalovat znova, tak mne pada instalace vsech adobe produktu, uz kdyz se spousti uvodni instalacni aplikace vise...

zvlastni ale je, ze jak ten "poskozeny" indesign, tak i nova instalace funguje pod nove vytvorenym uzivatelem...

zkousel jsem kopirovat preference adobe produktu z noveho uzivatele ale bez vysledku..

Odpovědět na příspěvek

RE: taky trochu mimo tema... osx 10.2.4 vs. adobe collection

Autor: MaLer Muž

Založeno: 11.04.2003, 18:35

ad problem s ID - to netusim, ale ty instalatory - nemate na prvnim miste Cestinu? protoze toto je bohuzel bezny nasledek pouziti cestiny na prvnim miste.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: taky trochu mimo tema... osx 10.2.4 vs. adobe collection

Autor: micker Muž

Založeno: 12.04.2003, 01:19

ach jo, ja proste na desitku (co se tice osvitu) kaslu..., tyhle problemy opravdu resit nechci

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: taky trochu mimo tema... osx 10.2.4 vs. adobe collection

Autor: petr Muž

Založeno: 12.04.2003, 11:34

s osvity neni problem zadny, pouzivam primy export do pdf, fonty, barvy, prechody, vsechno drzi... desitku pouzivam hlavne kvuli rychlosti, na mem DP 1ghz je ten druhy procesor opravdu znat, indesign je pri exportu, ci vykreslovani full-res stran dvakrat rychlejsi...

mohl by uz ale vyjit ind.3, precejen to nefunguje tak jak by melo, zkratky blbnou ap..

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: taky trochu mimo tema... osx 10.2.4 vs. adobe collection

Autor: micker Muž

Založeno: 12.04.2003, 19:51

no jo, jenze ja mam quark 3.3.2 a sedou G3 :-)) asi pujdu do toho proc. upgradu na G4, a pak i na indesign protoze na quark 6 urcite mit uz nebudu :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: taky trochu mimo tema... osx 10.2.4 vs. adobe collection

Autor: petr Muž

Založeno: 12.04.2003, 11:42

jo, cestinu jsem mel na prvnim miste, po prehozeni instalator nepada... dik za radu..

po prehozeni anglictiny na prvni misto se mne dokonce vratily zpet fonty z nekterych nabidek ci spoustecich oken (phsp, ind) z nakeho courieru zpet na puvodni pismo..

Odpovědět na příspěvek

start

Autor: martin Muž

Založeno: 12.04.2003, 15:53
Odpovědí: 0

myslim, ze po instalaci pocitac nepatrne rychleji startuje, kratsi delka chroupani po nabehnuti plochy. stejne tak i vypinani mi prijde kratsi... nevim.

Odpovědět na příspěvek

RE: start

Autor: jardak Muž

Založeno: 15.04.2003, 08:38

:-))
Schválně jsem si to před updatem dneska v noci změřil, takže konfigurace máho stroje je G4/400 768 MB RAM a něco SCSI (40 GB) a FireWire (120GB) disků a výsledek je ten, že start trval s 10.2.4 přesně 100 sec. a s 10.2.5 přesně 145 sec. Měřeno od zapnutí po zobrazní ikon na ploše...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: start

Autor: micker Muž

Založeno: 15.04.2003, 10:34

treba kdyz dele nabiha i dele vydrzi :-)

Odpovědět na příspěvek

MAC OS 10.2.5 a GoLive 6 - čeština

Autor: Pavel Muž

Založeno: 12.04.2003, 17:37
Odpovědí: 0

testoval jsem MAC OS 10.2.4 - vytvořím html stránku s kódováním ISO s českým textem a v Exploreru v českém textu není ř a ý (nahrazeno otazníky i po znovuotevření html strnky zjišťuji, že mi GoLive ukládá nesmysly). Je to odstraněno v MAC OS 10.2.5 nebo neví někdo kde je chyba???

Odpovědět na příspěvek

RE: MAC OS 10.2.5 a GoLive 6 - čeština

Autor: Petr Muž

Založeno: 12.04.2003, 20:51

Bohuzel, to nejde jiz od verze 10.2.0 a asi uz to nikdy nepude, protoze v Adobe jsou ignoranti. Jedina moznost je pustit si Golive v clasiku, pac tam to bezi normalne, ale nativne to nebezi(u Adobe jsem spadli asi do zemi co pouzivaji pouze latin jedna a basta) a po 10 mesicich se dotycne firmy tvari jako ze se na necem jako oprave pracuje ale v podstate se asi niceho nedockame. Adobe tvrdi ze to je problem Apple a Apple zase ze Adobe.. Ja osobne se domnivam ze to je problem Adobe, jelikoz ta jejich cestina nejde dobre ani v devitce a to sice pokud clovek pouzije cestinu v nejakem scriptu (javascript) tak to je ok ale staci se prepnout do source a cokoliv zmenit a zmrda cestinu. Dela to od verze 4. a asi to tak ma byt... Podle Adobe vyvojaru v tom zasranym deutchlandu... Asi to maj daleko do ceska jejich äöü jim funguji tak co by se unavovali nejakejma Cechama... a ISO latin 2 ci win 1250 na co to je... ze. Osobne jsem se dotazoval zodpovednych a uz mne to popravde prestalo bavit. Asi az macromedia bude nabizet nejakej cross upgrade tak prejdu na Dreamweaver MX a budu mit po starosti. Jim to totiz funguje. Navic rychlost Adobe aplikaci opravdu ztraci trochu na dechu... jsou cim dal pomalejsi ... Omlouvam se za ten vylev ale opravdu me serou...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: MAC OS 10.2.5 a GoLive 6 - čeština

Autor: micker Muž

Založeno: 12.04.2003, 21:07

:-)
jo, makromedia neni spatna, asi pred rokem s tema slevnenejma balickama softu mne udelali fakt radost

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: MAC OS 10.2.5 a GoLive 6 - čeština

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 12.04.2003, 21:54

pokud jste se dotazoval u zodpovednych, tak se vam asi dostalo odpovedi, ze to je problem Apple. Protoze ten GoLive 6 funguje jak pod Mac OS X 10.1, tak pod Mac OS 9, tak jsem ochoten verit tomu, ze to je nestandardni chovani jaguara.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: MAC OS 10.2.5 a GoLive 6 - čeština

Autor: Petr Muž

Založeno: 13.04.2003, 10:27

Jelikoz vim co rikam (v tomto programu pracuji denne), tak mohu predvest jak jim to funguje pod 9 i 10.1 a ta chyba v kodovani co jsem popsal v druhe casti. Schvalne si to zkuste: vytvorte si novou stranku, libovolnou a dejte tam script napr. v PHP uvozeny (ceske znaky mezi temi uvozovkami) ulozte to. Pak se prepnete do source editoru a zmente zteba jedno pismeno. kdekoliv jinde treba pridejte mezeru... Prepnete se zpatky do Layout editoru a kdyz to nespadne na drzku, tak cestina bude v prdeli. A jestli to je normalni - tak sory Adobe.... tato chyba je tam uz od verze 4(to jeste ani nevedeli co je system 10). a nic se nedeje.. tak nevim jestli za to muze apple. A jestli jo, tak proc po peti updatech to stale nefunguje... to je divne, ze by na to srali... asi ano... U Adobe mi rekli ze do konce roku chteji aby jim vsechny aplikace bezeli na Jaguaru. Skoro vsechny uz bezi ale pouziti v nasem regionu trochu kulha... Me je v celku jedno kdo udelal onu chybu - ktera se neresi, jenom uz neverim tak uplne ze je jen u apple(jaguar). Jednak to maji nalinkovane do carbon knihovny a ta se pouze rozsirila o nove kodovani. A to asi bude kamen urazu. Apple to updatoval a lini nemci v adobe to uz bud maji napsany tak ze tam dojde k chybe, nebo je to nejaka diference ve volani funkci (TEC) a mistri u adobe to uz nezajima... a zakazniku naser si ... Vhledem k tomu, ze tento software mam koupeny a serou na to jak na placatej kamen, tak nevim... Jako platici zakaznik asi nejsu dulezitej ani pro jednoho(apple - adobe). Ze kodovani iso latin 2 pozivaji i polaci ci madari... co trocha blbu ve vychodni evrope. Par milionu... co to je, ze. A na zaver chci jenom zduraznit ze jesli je nekdo opravdu "zodpovedny" kdyz uz to trva skoro rok! Budu nesmirne potesen. Dokaze ze je opravdu zodpovedny a vi co ten pojem znamena. Ale obavam se ze to bude opraveno, jestli vubec, ve verzi 7. Znacka zaplat, at ti to funguje.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: MAC OS 10.2.5 a GoLive 6 - čeština

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 13.04.2003, 15:56

ok, mel jsem na mysli ten problem s kodovanim, ne tuhle zalezitost. Bohuzel se opravdu asi dockame opravy az ve verzi 7, ktera ma byt snad do konce roku. doufejme. je to smutne, uznavam, osobne bych asi takovy soft po zakoupeni sel vratit. Bohuzel, podle MIchala Metlicky se s tim asi nic delat neda :(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: MAC OS 10.2.5 a GoLive 6 - čeština

Autor: Michal Metlička - Adobe Muž

Založeno: 15.04.2003, 11:25

Chtel bych se vyjadrit k situaci s Golivem 6. (Je to na zaklade informaci od vyvojaru z Nemecka.)

Golive 6 vyuziva systemove sluzby pro praci s ruznymi encodingy. Bohuzel Jaguar na zaklade pozadavku na prislusny encoding posila uplne jine informace nez by mel. Jedna se o chybu, kterou vyvojari Adobe reportovali Applu a ceka se na opravu chyby z jejich strany. Diskutovali jsme jiz i moznost predelani Golivu, aby tuto chabu obesel, ale znamenalo by to dopsani sluzeb pro praci s nonWestern encodingy, coz je nad ramec moznosti standardniho updatu.
Poslal jsem dnes dalsi dotaz do Hamburgu, jestli se situace v nejakem ohledu zmenila a pokud se neco noveho dovim, poslu sem jeste jednu zpravu.

Michal Metlicka
Adobe Systems CEEA

Tady je puvodni komentar od vyvojaru:
> This is a bug in Jaguar that is causing encodings to get mixed
> up. We hope Apple will fix this in an upcoming dot release, but have
> not received their confirmation/comment so far.

Odpovědět na příspěvek

MAC OS 10.2.5 a GoLive 6 - čeština

Autor: Pavel Muž

Založeno: 12.04.2003, 17:37
Odpovědí: 0

testoval jsem MAC OS 10.2.4 - vytvořím html stránku s kódováním ISO s českým textem a v Exploreru v českém textu není ř a ý (nahrazeno otazníky i po znovuotevření html strnky zjišťuji, že mi GoLive ukládá nesmysly). Je to odstraněno v MAC OS 10.2.5 nebo neví někdo kde je chyba???

Odpovědět na příspěvek

... a kdy v češtině?

Autor: Pavel Muž

Založeno: 14.04.2003, 11:07
Odpovědí: 0

Máte někdo informaci, kdy bude KONEČNĚ lokalizovaná verze Jaguaru? Apple ji slibuje od Vánoc a jak se zdá, kde nic tu nic (i když jsem slyšel, že se snad už lisuje...)

Odpovědět na příspěvek

RE: ... a kdy v češtině?

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 14.04.2003, 11:30

Uz je v prodeji. zeptejte se sveho dealera. Recenze zitra...

Odpovědět na příspěvek

RE: ... a kdy v češtině?

Autor: Michal Muž

Založeno: 14.04.2003, 12:41

Jaguár v CZ už od minulýho týdne testuju. 10.2.5 mám v pohodě běžící. Classic funguje s MacOS 9.22 CZ i s anglickým scriptem na prvním místě. Pohoda. Jenom nesmí být čeština na prvním místě u uživatele root. (Nešly mi potom načíst některý CD).

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: