Jaký byl rok 2002 - přenosné stroje - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Počítače

Jaký byl rok 2002 - přenosné stroje

23. prosince 2002, 00.00 | V oblasti přenosných počítačů se žádné radikální změny neodehrály, Apple šel cestou postupného zlepšování všech tří úspešných produktů, tedy PowerBooku G4, iBooku i iPodu.

Výrazně inovované modely přenosných počítačů Apple se objevily již v roce 2001 - PowerBook G4 Titanium a iBook, a oba si vysloužily velký zájem jak uživatelů Apple, tak uživatelů počítačů PC. PowerBook G4 (TiBook) je velmi slušný přenosný počítač s vysokou výdrží, dobrým výkonem a efektním vzhledem, iBook se zase trefil do vkusu publika zaměřeného na levnější přenosné počítače. Velkým hitem se pak iBook stal především ve školství. O modelech, které byly k dispozici v roce 2001 si můžete přečíst zde.

PowerBook G4 Titanium

První nová verze se objevila v dubnu, nové modely měly pochopitelně rychlejší procesor PowerPC G4 (667 a 800 MHz) a rychlejší sběrnici (133 MHz). Optická mechanika zůstala shodná jako v minulém modelu, tedy DVD-ROM/CD-RW combo. Novinkou je použitý grafický čip Ati Radeon Mobility 7500 s 32 MV SDRAM a podporou dvou monitorů. Výstup na druhý monitor je realizovaný přes DVI, s možností konverze na VGA. Nový je také interní displej - při stejném rozměru (úhlopříčka 15,2") má nyní rozlišení 1280 x 854 bodů. Očekávaný bluetooth je možné použít pouze jako externí USB modul.

Druhá letošní úprava TiBooku byla uvolněná na začátku listopadu, ideální pro předvánoční trh. Novinek nebylo málo - rychlost dosáhla až na 1 GHz (867 MHz u nižší konfigurace), především se však objevila DVD-R mechanika, neboli SuperDrive. Uživatelé o použití této mechaniky spekulovali od okamžiku, kdy se objevila ve stolních počítačích, vzhledem k malým rozměrům obalu TiBooku se však muselo čekat, než se vhodný model objevil na trhu. Také grafika je tentokrát zase rychlejší, ATI Radeon Mobility 9000, s 32 nebo 64 MB SDRAM. Bluetooth opět není součástí.

PowerBooky si udržují svou poměrně dobrou kvalitu a není výjimečné na ně číst extatické recenze i na PC serverech.

iBook

Řadu přenosných počítačů rozšířil hned na lednovém Macworldu nový model s 14" obrazovkou - trošku větší bratříček. Parametry měl shodné jako nejvyšší konfigurace z modelů uvedených na podzim, tedy především 600 MHz procesor G3.

Regulérní nové konfigurace se objevily v květnu (to bylo období kdy Apple během několik týdnů vychrlil řadu novinek). Nové modely měly rychlejší procesory - 600 a 700 MHz, k tomu s větší L2 cache. Důležitou novinkou je grafický čip Ati Radeon Mobility s 16 MB SDRAM - díky tomu bez problémů funguje i podpora pro grafickou akceleraci Quartz v Mac OS X Jaguar. Změny se dotkly způsobu vývodu analogového videa, další parametry zůstávají shodné, optické mechaniky jsou k dispozici CD-ROM až DVD/CD-RW combo.

Spolu s listopadovým upgradem TiBooku se "svezly" i iBooky - změny jsou drobné, rychlejší procesory (700 a 800 MHz) a také rychlejší grafika - ta, která byla předtím použitá v PowerBooku, ATI Radeon Mobilty 7500. Velmi důležité je snížení ceny, nejlevnější ze tří konfigurací nyní stojí jen 999 USD.

iBook celoročně potvrzuje svůj úspěch ve školství, ale i pro řadu běžných uživatelů se stal plnohodnotným pracovním strojem - i když obsahuje pouze PowerPC G3. Dá se předpokládat, že oba dva modely patří k nejpopulárnějším řadám notebooků u Apple vůbec.

iPod

Nesmíme zapomenout ani na "nejlepší MP3 světa", jak bylo možné ještě donedávna označovat iPod naprosto bez problémů - protože neměl adekvátní konkurenci. Významné novinky se odehrály v červenci, kdy byly oznámené jak nové kapacity: 10 a 20 GB, tak především Windows verze. Kromě toho se iPod dodává s dálkovým ovládáním a klipsem. iPod si získává popularitu i mezi uživateli PC a dá se jen spekulovat, jak rychle bude Windows verze prodávanější než Mac verze.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Počítače  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Jen pár dotazů

Autor: agent Muž

Založeno: 23.12.2002, 11:37
Odpovědí: 0

píšeš, že se čekalo až se štěrbinový SuperDrive objeví na trhu, hmm, on se na něm vážně již objevil? Nikde jsem neviděl možnost jej zakoupit samostatně, ani na Maca ani na PC... mam tedy takový dojem, že se čekalo až bude speciálně pro Apple vyvinut...
Dále by mne zajímalo, kolik PC-based notebooků obsahuje DVD-RW mechaniku! (a zejména, kolik z nich štěrbinovou). Existuje vůbec něco takového ve wintel světě? A co hmotnost PowerBooku, existuje PC notebook, který umí totéž co PowerBook má stejnou nebo nižší hmotnost? Obávám se, že nikoliv...

Mimochodem neodpustím si jednu poznámku "pouze G3" je velmi zavádějící. G3 totiž v přenosných počítačích mají nejlepší možný poměr výkon/příkon/tepelné vyzařování ze všech procesorů co jsou na trhu! To je velmi často opomíjený fakt. Doufám, že Apple bude i nadále montovat do lowcost jen G3ky... Hned po G3 je transmeta, ale i přesto, že má menší příkon, je žhavější a především zatím není tak výkonná.. no a procesory od Intelu jsou tradičně někde na konci řady...

Odpovědět na příspěvek

Transmeta???

Autor: Slata Muž

Založeno: 23.12.2002, 15:10

Mohl byste mi napsat, co je to za procesor (kdo ho vyrabi, kde se pouziva...). Jen pro zajimavost. Jeste jsem o nem neslysel. Dekuji.

Odpovědět na příspěvek

RE: Transmeta???

Autor: Miloš Bártů Muž

Založeno: 23.12.2002, 16:42

Transmeta firma co vyrabi rodinu procesoru Crusoe s vlastni sadou instrukci, preklad do Transmeta instrukci z x86, PPC, Java, Alpha nebo cokoliv jineho je umistnen mimo procesor ( je to software) tj. transmeta vlatne muze bezet pod jakymkoliv dosud vyrobenym OS.
Instrukce pro Crusoe překládá takzvaný Code Morphing Software, který je umístěn mimo procesor ve flash paměti 512 kB a před použitím je zaveden do hlavní paměti počítače - dle toho, co je ve flashi - tak se Crusoe chova, tj. muze to byt kompatibilni Palm OS, stejne jako OSX ( g4) nebo Windows ( i386), Linux (i386) nebo dokonce vyssimi jazky , jako je JAVA , . Spotreba procesoru je opravdu nizka ( 2-5w ) dle provedeni, v 1q 2003 se ocekava 1GHz procesor. Mezi zamestnaci Trasmety jsou byvali lide od Sun ,Apple, dokonce tam figuruje i Linus Tovards ( autor jarda Linuxu). Procesory vyrabi IBM, posledni dobou firma koketuje s VIA Technology a prave u Via se objevili kolem konce tohoto roku zajimave desky ( VIA Epia )s embeded procesory s nizkou spotrebou - podle mne alespon cast technologie od transmety. Notebook s Transmeta procesorem je schopen obykle 5-7 hodin provozu :-) .. atd ...

Odpovědět na příspěvek

RE: Jen pár dotazů

Autor: honza Muž

Založeno: 23.12.2002, 15:56

powerbook mam, jen abys hned nemyslel ze sem zarytej pckar:) dvd-rw na pc notebooku byla MNOHEM!! drive nez v applackym powerbooku. vim to uplne presne, protoze notebooky jsou muj obor. s tou vahou a velikosti vuci PC notesum mas pravdu, porad maji co dotahovat. G3 ma obrvskou vyhodu tu, ze vydrzi baterie mnohem dyl nez u g4. jinak jeste k tomu vykonu "existuje PC notebook, který umí totéž co PowerBook?" kdyz opominu hmotnost. tak ti desetkrat odpovim ANO. to ze to zere energii atd atd.. ted neberu v uvahu, ale 2ghz p4, se 64mb NVidii je takova masina o ktery se Applu ani nezda. jasne ze na me vytahnes ted ruzny Photoshopy atd.. to mozna je ZCASTI pravda. ale Unreal 3 a vsechny ostatni hry si na powerbooku ani neskrtnou v porovnani s pc notesem. a to nemluvim o bezny denni praci, jako posilani mailu , explorer atd.. ukazu ti na CNETu diskuze kde se stovky lidi bavej presne o tomhle, jak je PC notes daleko lepsi nez novej PB 1ghz. bohuzel, nerad to rikam ale je to tak. ale i za tuhle cenu bych powerbook nemenil, pac je proste nadhernej a vubec.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: Slata Muž

Založeno: 23.12.2002, 16:04

No, ja videl testy kde byl starsi PB 667 stejne rychly jako P4 1,8 (Toshiba), takze si myslim, ze PB 1GHz musi byt rychlejsi nez P4 2GHz - ciste matematicky by PB 1 GHz odpovidal P4 na cca 2,65 GHz. Vim, ze procesor neni vse. V tech hrach to nevim, v tom mas mozna pravdu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: honza Muž

Založeno: 23.12.2002, 16:47

to je celkem hodne nesmysl, pb 667 nemuze byt rychlejsi nez p4 1.8 :)))) ani nahodou. nebudeme radsi odbihat od tematu 'notebooky'. ale celkove je system win na p4 2ghz mnohonasobne rychlejsi (lepsi slovo - sviznejsi) nez osx na nejakym 887 nebo 1ghz powebooku. jak rikam nejaky specificky testy ve photoshopu zajimaj nekolik procent lidi. ale jakakoli jina aplikace od iTunes, pres iPhoto, explorer a deitky dalsich nemaji ani 40% rychlosti jejich ekvivalentu na PC. a to mi nikdo nevyvrati. stabilita, bez diskuzi uplne stejna. me nepada ani MAC ani WIN. nikdy, pouze pokud se v tom vrtam a 'zkousim'. bohuzel je to tak.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: Chris Muž

Založeno: 23.12.2002, 18:25

Kto chce hrat Unreal si asi nebude kupovat PowerBook... Testoval som jeden ultravykonny IBM Thinkpad (64MB grafika, Pentium 4 cca 1,8 (to si presne nespominam), bol to super stroj, pokial bol napojeny na elektraren a stal na stole. Na nohach sa pre extremne teplo neda drzat a pri hrani Wolfensteina vydrzal so vsetkymi uspornymi opatreniami na bateriu bezat 40 minut. Skratka, taketo PCmasiny sú dobre ako prenosny pocitac, ktory prenesies, polozis na stol a zapojis do elektrickej siete.
Photoshop a TiBook zaujima prave tych niekolko percent ludi, ktori si to kupia prave kvoli Photoshopu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: bufobufo Muž

Založeno: 23.12.2002, 19:18

a když chci dělat ve Phoptoshopu určitě to nebudu dělat na notebooku :d

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: agent Muž

Založeno: 23.12.2002, 21:04

a muzes mi rict jediny duvod proc ne?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: agent Muž

Založeno: 23.12.2002, 21:10

vis, s temi rychlostmi se dost pletes, mimochodem ono pokud by na pc bylo vse 100% identicke jako na macu, tak se to ani nehne... XP a rychlost je kapitola sama pro sebe... vzdy mam tehdenci verit podobnym tvrzenim co tu predkladas, ale kdyz se pak dostanu k nejakem "spickovem" PC vzdy je to tak strasne spatne, ze jsem opravdu klidny...

Odpovědět na příspěvek

RE: Jen pár dotazů

Autor: Honza Muž

Založeno: 24.12.2002, 09:29

Zda se ze tu zacina dalsi pomerne nesmyslna debata, ktera nikoho nepresvedci. Nicmene si neodpustim prispet se svou troskou do mlyna. Pokud mluvime o PC vs. Mac na noteboocich tak mohu porovnavat oboje, protoze pracovne pouzivam laptop IBM a soukrome Pbook. Zkusenosti z poslednich 10 mesicu vyznivaji jednoznacne ve prospech Pbooku, ale musim uznat ze moji praci neni hrani her i kdzy v soukromi si dost casto zaparim. Asi nejvetsi nevyhoda PC notebooku je jejich nestabilita a vaha. Ta prvni je dana pouzivanim nespolehliveho softu od MS a ne vzdy nespolehlivosti hardware. Nicmene nekteri kolegove ve firme maji behem 6 mesicu jiz treti laptop IBM diky ruznym zavadam a to nemluvim o tech chudacich co maji HP... U Pbooku mam zda se stesti a lak se mi neskrabe ani jiny z vyse uvedenych problemu se neobjevil (a to mam kus, ktery byl vystaveny v Apple shopu po dobu vic nez 5 mesicu...) - prvni revize 550MHz Pbook.
Ovsem kazdy kdo se rozhoduje ktery stroj poridit tak si musi odpovedet na nekolik otazek, ktere vyber podstatne usnadni jako - Co s tim budu delat a jak casto budu cestovat? Potrebuju dlouhou vydrz baterie, nebo se budu moct pripojit? Chci 15 palcu nebo radsi neco mensiho co se mi vejde na kolena v autobusu nebo letadle?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: Slata Muž

Založeno: 24.12.2002, 16:33

Ja jsem nepsal, ze je rychlejsi ale stejne rychly (plus minus %). Ten test byl zameren na kancelarske aplikace a Photoshop. Hry asi nebudou nikdy behat na Macu jako na PC, ale Mac neni na HRANI. Ma ta hra podporu pro G4? Jestli ne, tak se neni co divit. A beha pod 9 nebo X - me se napr. Jedi Knight pod 9 na G4 867 skoro nespusti a pod X slape v pohode. A taky si myslim, ze ten PC notebook, ktery uvadis nema urcite 2,4 kg a takovou vydrz na baterie. A jeste: 10.2.3 se mi zda dost SVIZNA i na me G4 867 Quicksilver. Jinak hezky Vanoce :-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: agent Muž

Založeno: 23.12.2002, 21:16

ok, tedy bud prosim konkreti -- vyrobce, url -- jinak je to jen tlachani...

ale celkem jsi mne rozesmal s tim, ze PC notebok umi totez co PB -- no, az na hmotnost, rozmery, vydrz, zahrivani a vybavu... ;-))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: Paja Muž

Založeno: 23.12.2002, 21:31

Zajimalo by me a to velice co to je za stroj (ten 2.0 GHz) a kolik stoji. Jinak je to jen placnuti do vody. Dale pak jeho vybava, predpokladam ze u toho stroje je superdrive a firewire samozrejmosti, a uz vubec nepochybuji o 15,2 palcovem displeji. Diky predem za typ :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: honza Muž

Založeno: 24.12.2002, 00:54

agent> "vzdy je to tak strasne spatne" - muzes mi rict co je tak strasne spatne? ja na XP nevidim naprosto nic spatneho, jasne ze je pro normalniho uzivatele slozitejsi hledani ovladacu, ruzny nastaveni.. atd atd. ale pro me jsou Win hlavne mnohem sviznejsi. je spousta veci, ktery na Macu proste delat nemuzu. hlavne co se tyce prace s hudbou. v jakymkoli multitrackovym editoru jde osx do kytek, nestiha scrollovat, je to trhany. to se ti na winech v zivote nestane. a to nemluvim o zakladnich vecech jako kdyz mas v adresari vic jak tisic souboru treba. to pak mac nestiha ani nahodou. a na xp v pohode. takze pro me treba nejaka sprava hudebniho archivu na Macu nepripada v uvahu, ac mi je to lito. protoze by mi vsechno trvalo 5x dyl.

vyrobce - url - to proboha neni problem, to nesledujete trh? vzdyt uz temer vsichni vyrobci, Acerem pocinaje pres IBM, Sony Vaio.. atd nabizeji 2ghz notesy s 64mb grafikama a dvdrw mechanikama (tedy samozrejme ne slot-in). powerbook, ac je to k smichu nema USB 2.0, ktery je rychlejsi nez firewire, takze pro me externi 320gb disk co mam, jednoznacne radsi pripojuju pres usb 2.0, ktery maji uz ted temer vsechny novy pc notebooky, firewire maji take samozrejme. integrovany BlueTooth, ktery uz celkem dlouho vladne mobilnim svetem jakou dobu!!! a PC notebooky ho maji napr.(http://www.csd.tosh
iba.com/cgi-bin/tais/pc/p
c_prodDetail.jsp?BV_Sessi
onID=@@@@0049046693.10406
86838@@@@&BV_EngineID=ccc
fadcgmmlmdhgcgfkceghdgngd
glj.0&comm=ST&plin=Portab
les&pfam=Portege&poid=245
282&Adoid=178160)
15.2 diplay je sice krasa, ale PC notebooky maji bezne 16" .. to jen pisu na ironickou otazku Pajy. takze PC notebook, co se tyce Hardwaru JE MNOHEM NAPRED. Bohuzel. Me to stve mozna vic nez si myslite. jak moc bych chtel PB s Bluetoothem, s usb 2.0.. s zadnemja trapnejma SDRAMama ktery uz se snad ani nevyrabej.. atd. jen abyste meli klid > napr. http://www.sonystyle.com/
is-bin/INTERSHOP.enfinity
/eCS/Store/en/-/USD/SY_Di
splayProductInformation-S
tart;sid=qDwxIj-4qcoxDgG_
CCY7KXCpjzZ7Fv8uF_0=?Cata
logCategoryID=IQsKC0%2eNd
r0AAADyxmg8lSwT&ProductID
=cj4KC0%2eN2uAAAADyfjM8lS
wg&Dept=cpu

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: agent Muž

Založeno: 24.12.2002, 11:13

no o XP by se dalo hodne diskutovat... mne zase pripadaji ukrutne pomale... prace s grafikou je nemozna... tezce nevychytany email -- jen ta pakarna s vyhledavanim zprav... porad ten pocitm, ze velky bratr vse sleduje... vse je tokove neesteticke, osklive a nevkusne... ale kdyz se nekoum XP libi, tak tohle nemuze nikdy videt...

k pocitacium: USB 2 rychlejsi? ale ne, jen papirove... nema garantovany prutok, nema definovny jednotny stnadard... je to jen nahrazka... to je realita!

on je vaze rozdil jestli ma pocitac 2 nebo 3 kg -- vim o cem mluvim, ten rozdil je po hodine noseni neuveritelny!!!

Jasne, displeje... napri Dull dokaze na 14" dat 1600x1200 bodu.. to je vazne zoufale...

16" ??? boze a prc ne 19" muzeme prece tahat v batohu i 22"... prenosne pocitace jsou snad kompromisech -- predstava, ze budu tahat desku vetsi nez A3 papir je pro mne neprijatelna...

64 vram u notebooku je take pekna blbost -- hotl PCcari vyzaduji herni stroje... ale v praxi to jen zahryva pocitac a prakticke vyuziti je v 99% pripadu NULOVE!

BlueTooth -- no a ze ty windozy BlueTooth podporuji na systemove urovni ;-))))
(a"as an option" jinymi slovy tez znamena "za priplatek")

ale predevim, bud si nerozumime, nebo jsem se spatne vyjadril, jde mi o DVD-RW ne, o CD-RW s moznosti prehravani DVD -- jde mi o vypalovani DVD...

Tak nabizi nekdo sterbinovou DVD-RW nebo ne?

a co ty ceny? vse podobne PB je zpravidla hodne nad 3000 usd...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 24.12.2002, 14:33

DVD-RW? Ses si jisty ze to co je v PB je DVD-RW? Apple uvadi ze to je DVD-R a zatim sem v zadnem testu nevidel info zda to umi palit i DVD-RW.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: agent Muž

Založeno: 25.12.2002, 19:57

no, pokud je to SuperDrive tak to sand umi i prepisovatelne DVD, ale vychazim opravdu jen z toho, ze "SuperDrive" tohle umi...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jen pár dotazů

Autor: Paja Muž

Založeno: 24.12.2002, 13:26

Diky za rozsireni obzoru :-) vytce ze ma poznamka byla ironicka se nebranim a sypu si popel na hlavu, stacilo uvest tenhle link uz pri prvnim prispevku a neptal bych se tak hloupe. Nicmene v tomto oboru se nevyznam a proto diky za slusne info o konkurenci. Sam pouzivam PWB Wallstreet uz 4 roky stary z druhe ruky a jsem velice spokojen a planuju prejit na TiBook prece jen ten fanatismus je znat a clovek obcas rad zavre oci na tim koho ma rad :-) Obvzlast ted v case vanocnim, takze hezke svatky a jeste jednou diky s pozdravem PN

PS: Hlavne prosim nerozpoutat debatu XP vs. X to zas bude na sto prispevku :-(

Odpovědět na příspěvek

Problem s kvalitou

Autor: Jakub Steiner Muž

Založeno: 24.12.2002, 00:10
Odpovědí: 0

"PowerBooky si udržují svou poměrně dobrou kvalitu a není výjimečné na ně číst extatické recenze i na PC serverech."

Bohuzel mam jinou zkusenost (a nejsem sam). PowerbookG4 je perfektne vybaveny, hezoucky notebook s vynikajici vydrzi baterii (ktera je mnoha 'stastlivcum' plat prtna, viz dale). Apple me na nej 'ulovil' i kdyz je v nastich koncinach neumerne drazsi oproti US.

Bohuzel moje euforie postupne vyprchavala s novymi a novymi zavadami. Krasny vzhled dostava na frak bobtnajici a odlupujici se barvou, obnazujic tak cernou(!!) podkladovku. [http://homepage.mac.com/
jbondo/PhotoAlbum1.html]



Po par odpojeni mi zustal konektor napajeni v ruce, takze jsem mel moznost se na efektni LEDku podivat i zezadu. Jedna z mych baterii nesla bez sroubovaku vyndat. A to se dostavam k nejzavaznejsimu problemu.

Pri napajeni z baterie dochazi casto k preruseni u konektoru zpusobene pruznosti tela. Takze petihodinova vydrz se razem meni na 10 pulhodinovych. Idealni prostor pro reklamu na zurnalovaci filesystem ;)
[http://www.computeruse
r.com/articles/2006,5,18,
1,0601,01.html]

Vsechn
y uvedene problemy maji sva reseni. Tohle je obzvast zabavne: http://www.tipaint.com/. Ale trosku mi to pripomina dusovani se ceskych motoristu, jak byla ta skodovka spolehliva. Ano, ale jen kdyz si s sebou clovek vozil dve plynova lanka, nahradni remen a dostatecnou casovou rezervu. U notebooku z vyssi tridy jsem to proste necekal. U hnusnych cernych plastovych krabic od IBM a Aceru jsem nic podobneho nezazil. Nejvic cloveka trapi, ze mohl usetrit a poridit si.. iBooka ;)

Nedavno se tu objevil clanek o 'fanaticnosti' uzivatelu Macu. Je to opravdu zajimavy fenomen. Spolecnosti Apple by jiste mohl kdekdo zavidet takovou uzivatelskou loajalitu. Krasny design, skvela vybava, ale kvalita tedy nic moc. Ale myslite ze jsem se poucil? Ted testuji jak na tom je iPod. Mym prvnim kandidatem na prus*r je ten kryt na firewire port ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: Problem s kvalitou

Autor: honza Muž

Založeno: 24.12.2002, 01:07

naprosto souhlasim!!!!

ovsem nastesti uz u novych modelu. a vlastne i u revize #2 800mhz a 667mhz byl problem s baterii a odlupovanim laku vyresen.

zatim nevyresenym a nejstupidnejsim problemem, ktery je totalni ostuda pro apple, je obtisknuti klavesnice do displaye. takze pokud clovek ma notes porad u sebe a cetuje s nim a nepouziva nejakou ochranu mezi klavesnici a diplayem v zavrenem stavu, po nekolika tydnech ma naprosto nenavratne poskrabany display. celkem komedie u notesu nad 100.000kc

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Problem s kvalitou

Autor: Jakub Steiner Muž

Založeno: 24.12.2002, 01:57

No ja mam druhou generaci/667. Takze mozna az na treti pokus bych mel stesti.

Na ty odreniny displeje ale asi Apple zadne reseni nema. Tvrdi, ze to je jenom mastny obtisk ;)

Jo a obcas mi pripada, ze do me jde s pripojenym sitovym adapterem proud. Ze by 'Vyderzaj pijaner' easter egg? ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Problem s kvalitou

Autor: JJ Muž

Založeno: 25.12.2002, 11:58

Mám Titanium 800MHz (jedno z pozdějších), předtím jsem měl jeden z prvních 500MHz.

Povrchová úprava se velmi zlepšila a velké plochy jsou daleko odolnější. Jediné, co se mi na novém PowerBooku podařilo odřít je světlejší barva rámu - hodil jsem ho do tašky, na jejímž dně byly nějaké mince.

To s tím otiskem klávesnice na displeji je přád stejné. U starého PowerBooku jsem ze začátku mezi klávesnici a displej nic nevkládal a otisklo se to tam opravdu parádně. Většina otisků se dala vyčistit (mikrovláknovou utěrkou a čistící emulzí na optiku), ale něco tam přece jen zůstalo - hlavně otisk trackpadu a jeho tlačítka.

Pak jsem začal do zavřeného PowerBooku vkládat takovou tu pěnovou tkaninu, která tam byla z výroby a od té doby nemám problém. U nového PowerBooku to dělám od začátku a žádné otisky se nekonají.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Problem s kvalitou

Autor: vicini Muž

Založeno: 27.12.2002, 08:56

Na vsech typech noteb. od PowerBook G3 /Bronze kb/ pres iBook a new iBook az po PowerBook G4 se delaji ty slinty z klavesnic. /Mam je doma/ .Jedina realna pomoc jak se jich zbavit je Iron a hadr, protoze jsou to opravdu slinty, spina a mastnota z prstu uzivatelu. Pravda je, ze je to hodne neesteticke a taky hodne nehygienicke. Osobne bych mel radeji o
1,5 mm tlustsi noteb. nez cistit to svinstvo, ale budiz.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Problem s kvalitou

Autor: vicini Muž

Založeno: 27.12.2002, 08:56

Na vsech typech noteb. od PowerBook G3 /Bronze kb/ pres iBook a new iBook az po PowerBook G4 se delaji ty slinty z klavesnic. /Mam je doma/ .Jedina realna pomoc jak se jich zbavit je Iron a hadr, protoze jsou to opravdu slinty, spina a mastnota z prstu uzivatelu. Pravda je, ze je to hodne neesteticke a taky hodne nehygienicke. Osobne bych mel radeji o
1,5 mm tlustsi noteb. nez cistit to svinstvo, ale budiz.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Problem s kvalitou

Autor: agent Muž

Založeno: 27.12.2002, 20:08

to s tim otiskem u iBooku nemhou potvrdit, mam jiz druhy a nikdy jsem se s tim nesetkal... smutne je, ze ten rok stary ma 0 vadnych pixu a ten par mesicu stary ma hned 2 :((

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Problem s kvalitou

Autor: odar Muž

Založeno: 03.01.2003, 12:35

Dobry den,
Poradte: Chcem si kupit notebook. Uvazujem vazne o iBooku 14“ s 640 RAM.
Co potrebujem:
1. mam v umysle prehravat dokumentarne filmy ziakom z iBooku. Video najprv dam do kamery (nahram z TV vysielania), potom ho chcem postrihat v iMovie a ulozit v nejakom kompromisnom formate. Teraz robim do MPEG2. Pracu pri strihu chcem mat plynulu, teda ziadne cakanie a zadrhavanie sekvencii. Co sa tyka dlzky zaverecneho exportu do prislusneho formatu, to nie je pre mna az tak rozhodujuce. Uspokojim sa, ak 30 minut videa bude iBook exportovat do MPEG2 2,5 hodiny.
Do buducnosti ratam dokupit externu DVD-RW a robit DVD. Jasne dokupim si aj iDVD.

2. Praca pri pisani textov musi byt plynula. Tiez praca s mnohymi textami naraz (kopirovanie, presuvanie, vkladanie obrazkov )

3. Pri malovani to iste (Pri vsetkom myslim na balik Apple Works)

4.Pri tvorbe prezentacii to iste. Ak vlozim do prezentacie videosekvenciu, vsetko musi ist plynule, bez zadrhavania.

5. Chcem mat aj Virtual PC, kde by som dosiahol ekvivalent Pentium 200 MHz. Potrebujem totizto aj niektore PC aplikacie ako Paint Shop Pro 6.0, Netscape Composer , MS Office

Nikdy som nerobil s Applom. Vsetko poznam len z internetu. IBook som este nevidel na vlastne oci, s Apple nemam ziadne skusenosti. No s PC robim 5 rokov a som z toho uz dost sklamany. Chcem nieco spolahlive a dostatocne vykonne na moju pracu. Hranie hier ma velmi nezaujima. Neviem hrat nic a ani sa v tom nevyznam.
Oplati sa mi kupa iBooku G3 800 alebo mam cakat na G4?

Dakujem

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Problem s kvalitou

Autor: Lou Kash Muž

Založeno: 05.01.2003, 00:25

> "Oplati sa mi kupa iBooku G3 800 alebo mam cakat na G4?"

iBook G4 bude rozhodně o něco dražší než aktuální modely. Pokud ho potřebuješ nyní, tak kupuj, cena je skvělá (já kupoval v létě, takže mne můj model stál tak o čtvrtinu více než by stál nyní; jelikož jsem ale iBook *potřeboval*, tak se mi to samozřejmě více než vyplatilo). Nové modely se objeví vždy tak každých půl roku a vždy budou lepší než ty minulé, tím pádem i určitým způsobem levnější. S tím se musíme smířit...

Co se rychlosti týče, tak můj iBook (700 MHz, 16 MB VRAM, 640 MB RAM) je v určitých parametrech rychlejší než můj PowerMac G4 (466 MHz, 16 MB VRAM, 896 MB RAM), v mnohých oblastech zase v podstatě stejný a někde o něco pomalejší. Tedy pokud srovnávám OS X 10.2.3, ale normálně mi PowerMac běží na OS 9, což je úplně o něčem jiném, se svými výhodami i nevýhodami. A to je další kritérium: iBook G4 velmi pravděpodobně už bude běhat jen s OS X, OS 9 bude možné už jenom ve formě "Classic" (tedy něco jako taková "emulace").

K bodu 1.
S videem/DVD moc zkušeností nemám, ale z internetu vím, že iDVD (zatím) funguje výhradně na modelech se zabudovaným DVD-R. Plug-in, který umožňoval použití s externími vypalovačkami, Apple letos soudní cestou zakázal distribuovat.

2. Není problém.

3. Není taky velký problém, samozřejme záleží na dalších úmyslech. Photoshop to tedy není... A ani GraphicConverter ne.

4.-5. Nevím, nepoužívám.

A spolehlivost vůbec? No, chce to znát určité fígle, a od toho tu máme konec konců internet (znalost angličtiny je ovšem podmínkou!) -- pak to jde dobře. Na Macu je pěkná právě i ta komunita. --> Zkus http://discussions.info.a
pple.com/

Odpovědět na příspěvek

RE: Problem s kvalitou

Autor: agent Muž

Založeno: 24.12.2002, 10:42

ano, tak tohle je po hodne, ale hodne dlouhe dobe opravdu realna a pravdiva kritika Apple... bohuzel, toto mne take opravdu stve ze vseho nejvic... Apple proste ty vyrobky odflakuje a neresi problemy uzivatelu... treba tenhle tyden, novy iMac 800 se SuperDrive -- displej je nakrivo a to celkem viditelne, navic je tak volny, ze se kejve ze strany na stranu, dale oderka na bilem ramecku a to, ze byl plastovy ram po vybaleni z krabice nejky lepkavy se mi take moc nezamlouva... klavesnice ma vypoukly bocni plast (asi o 4 mm)... kloubovy mechanismus je montovany krive (asi o 2 mm)... jo, ale tohle neni jediny zmrveny iMac co znam... a o svem iBooku bych mohl take psat... jiste, jsou to vse JEN A POUZE kosmeticke vady, ale u pocitacu Apple naserou o to vice! Nekupuji si PC za 10 000, ale znackovy pocitac za 100 000 tak bych snad mohl dostat neco, co nema viditelne vady...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Problem s kvalitou

Autor: J.P. Muž

Založeno: 24.12.2002, 15:01

no, esli se takovy iMac montoval v ČR, tak není divu. ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Problem s kvalitou

Autor: agent Muž

Založeno: 25.12.2002, 19:55

stroje montovane v CR jsou vetsinou mnohem lepsi nez ty od "zlutasku"

Odpovědět na příspěvek

Apple is easy life

Autor: Martin Muž

Založeno: 26.12.2002, 04:26
Odpovědí: 0

Musim priznat, ze jsem fascinovan diskuzi na tema Wintel vs. Apple. Hlavne nerozumim nekomu, kdo si zaklada na vysoke frekvenci procesoru, spickove graficke karte, a pak hraje hry a skutecny prinos pocitace v praci je jaksi mimo. To si skutecne normalni TI pracovnik v CR kupuje pocitac (prenosny) za nekolikanasobek platu na hrani her? Asi ne. Skutecnym meritkem neni rychlost snimkovani v nejake hre (kup si PlayStation a dej pokoj) ani pocet nejakych trojuhelniku v 3D Studiu a ani, bohuzel rychlost prevodu RGB na CMYK ci opacne. S vyjimkou velkoplosnych obrazku v plnem rozliseni neni mezi G3 a G4 zadny velky rozdil. Hlavni rozdil tkvy v zdanlivych malickostech ... pri vytacene lince (vetsina v CR) zacne v OS 9 modem vytacet a minimalne 45 sekund cokoliv od Apple vytaci cislo a jinak nic ... k cemu je Ti potom vyborna videokarta ci procesor, ktery Ti usetri radove maximalne sekundy a Ty cekas jak uplny idiot, az sorfware zjisti, co je s pripojenim? Takovych s prominutim picovin v OS 9 je jako maku, tak mne neserte s nejakou rychlejsi videokartou, kdyz ze mne OS dela totalniho vola ...
Hlavni veci ohledne Wintel vs. Apple jsou vsak naroky na uzivatele ... Mam PowerMac G4, PB 4, iPod, Palm 515 a vse spolupracuje, aniz bych volal na nejakou hot-line ... Jsem jen blby a vecne ozraly uzivatel, ktery anglicky prakticky neumi a pouzivam vse od Apple a Palm s anglickym OS a staci, kdyz pripojim kabel a vse je OK. To vse (a k tomu jeste 13 Apple pocitacu) mi jiz temer 10 let slouzi k vydavani 3 periodik a nekolika neperiodikckych publikaci (za rok celkem pres 2000 stran celobarevne) ... a jen diky Apple, Adobe a Quarku vsichni zijeme ...

P. S. Nez cokoliv od MS, to budu radeji do smrti osobne lamat v QXP 3.11 na Quadre 700.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: