Provozní ředitel Applu mluví o iPhonu - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Periferie

Provozní ředitel Applu mluví o iPhonu

1. března 2007, 09.00 | Na investiční konferenci Goldman Sachs provozní ředitel Applu Tim Cook obsáhle mluvil o iPhonu, zde najdete přepis jeho promluvy.

Jak jsem informoval v prvním dnešním článku, na konferenci Goldman Sachs 2007 Technology Investment Symposium Conference promluvil Tim Cook, provozní ředitel Applu a z hlediska podnikové hierarchie muž číslo dvě. Hovořil celkem 45 minut a probral řadu témat, mimo jiné podrobně mluvil o iPhonu. Plný přepis části jeho rozhovoru s analytiky Goldman Sachs týkající se iPhonu přináší AppleInsider. Obsahuje řadu skutečně zajímavých informací, a tak jsem se rozhodl přepis převést do češtiny. Jde o po dlouhé době první oficiální vyjádření Applu k iPhonu, proto považuji za vhodné uvést ho v plném znění, komentáře již nechám na vás, čtenářích.

Ot.: Skoro od okamžiku, kdy Steve sestoupil z pódia na Macworldu, objevují se lidé v tisku a další lidé v podstatě přicházející s důvody, proč Apple nemůže uspět na trhu telefonů. Mohl byste trochu pohovořit o tom, proč si myslíte, že Apple uspěje?

Od.: Nuže, já si myslím, že iPhone je revoluční produkt. A Steve to zmínil na Macworldu. A myslím si, že to je velice dobrá věc. Revoluční produkty přicházejí jen občas. Jak víte, Apple měl Macintosh v roce 1984, který předefinoval počítačový průmysl. iPod v roce 2001 předefinoval celý hudební průmysl. A my si myslíme, že iPhone je produktem této třídy pro průmysl mobilních telefonů.

Podívejte se na [iPhone] a popřemýšlejte, o co u něj jde. Je to velmi malé, tenké, lehké zařízení. Je to revoluční mobilní telefon. Má vizuální hlasovou poštu, která, pokud se v tom nevyznáte, v podstatě vypadá jako elektronická pošta. Takže si můžete přesně vybrat hlasovou poštu, kterou si chcete poslechnout, nikoli tedy v pořadí, v jakém přišla. Je to nejlepší iPod, jaký kdy Apple udělal. A je to skutečně úžasné internetové zařízení, které má elektronickou poštu, brouzdání, mapy a hledání na úrovni osobního počítače, to vše v jednom produktu. A tak si myslím, že lidé jím budou ohromení a nadšení. Uvidíme. Zřejmě existují lidé, kteří by byli raději, abychom v tom neuspěli. Ale já si myslím, že to je revoluční produkt. A uvidíme, co si budou myslet zákazníci, protože to je ta nejdůležitější věc.

Ot.: Váš udávaný cíl pro kalendářní rok 2008 je dodat 10 milionů kusů, což dělá asi 1 procento celkového trhu. Ale vzhledem k funkcím a cenové kategorii tohoto produktu míjí většinu nižší části trhu. Jak se díváte na dostupný trh pro iPhone první generace a jaký tržní podíl si myslíte, že můžete obsáhnout?

Od.: Tradiční způsob, jímž nás všechny v obchodní škole učili dívat se na trh, bylo podívat se na produkty, které prodáváte. Podíváte se na cenová pásma, jež formují trh. Popřemýšlíte o cenovém pásmu, v němž se nachází váš produkt. Předpokládáte, že z něj můžete získat určité procento. A to je způsob, jak se dostanete k oslovitelnému trhu.

Tento druh analýzy nedává opravdu skvělé produkty. iPod by se nebyl dostal na trh, kdybychom na něj hleděli tímto způsobem. Kolik hudebních přehrávačů za 399 USD se tehdy prodávalo? A tak je to i v dnešním průmyslu mobilních telefonů, spousta lidí neplatí za telefon nic. A víte co? Za to to také stojí! A tak, jestliže máme nabídnout něco, co má ohromnou hodnotu, co je typem věci, na kterou lidé ještě ani nepomysleli – nebyla představitelná – pak si myslím, že existuje celá spousta lidí, kteří za ni zaplatí 499 nebo 599 USD. A naším cílem jasně je získat 10 milionů. A hádal bych, že někteří z těchto lidí a pravděpodobně nějací z nich jsou tady v obecenstvu, kteří dnes neplatí nic, budou ochotní zaplatit o trochu víc, protože se jim to vyplatí.

Ot.: Mohl byste projít některé úvahy, proč jste nezačlenili 3G, když je to ve všech ostatních ohledech vůdčí technologie?

Od.: Naší první a hlavní úvahou bylo, že chceme GSM. Protože GSM je světový standard a to byl jeden z faktorů při výběru Cingularu. Za druhé tento produkt, jak jsme oznámili, má WiFi možnosti. A tak mnozí lidé, například v této místnosti (jsem si jist, že je tady WiFi, protože přípojná místa jsou všude – u vás doma, tam, kde pijete kávu, na vašem pracovišti, atd.) – budou používat WiFi. A mezi těmito body budeme užívat EDGE, protože je široce nasazené. A jsme si jistí, že to uživateli zajistí skvělé zkušenosti.

Ot.: Očekáváte, že iPhone bude kanibalizovat iPod. Pokud ano, kdy se to začne projevovat?

Od.: Víte, na to je příliš brzy. Ale zdůraznil bych toto: Prodali jsme 90 milionů iPodů. 90 milionů. Pořád mě ohromuje, když to říkám. A ty se prodávají pro širokou paletu různých použití. Existuje široká paleta rozměrových formátů. Široká paleta kapacit. A široká paleta cenových kategorií. A tak, jak víte, existuje spousta lidí, kteří si žádají iPod, takže prostě budeme čekat, co se stane.

Ot.: Mohl byste trochu promluvit – to byla kontroverzní oblast – o některých kladech a záporech využívání jediného operátora, výlučného operátora v USA.

Od.: Jistě. Naše uvažování při výběru Cingularu probíhalo takto: 1) Podívali jsme se na operátory v USA a cítili jsme, že Cingular nabízí nejvyšší kvalitu. A to pro nás bylo velmi důležité z hlediska zkušeností zákazníka. 2) Byli nejoblíbenější. Měli 61 milionů zákazníků. 3) Naším cílem bylo používat GSM – naše rozhodnutí bylo používat GSM – a na něm je postavená jejich síť. 4) Dohoda, kterou jsme uzavřeli, dovoluje Applu dělat věci, v nichž je opravdu dobrý a totéž dovoluje Cingularu. A tak si myslím, že to je skutečně skvělé partnerství.

Ot.: Toto je nová kategorie produktu pro Apple. Občas v minulosti jste mívali trochu potíže s rozběhem dodávek vzhledem k počáteční poptávce po některých produktech. Mohl byste trochu pohovořit o tom, co děláte, abyste zajistili poptávku od prvního dne?

Od.: Tohle je někdy dobrá otázka. Ale pro mluvení o poptávce od prvního dne a o tom, zda máme dostatek daného produktu, k tomu musíte znát poptávku a musíte znát zásoby. A dovolte mně být velmi upřímným: Dnes neznám ani jedno z toho. Jasně, odezva zákazníků je pro iPhone podstatná. Spousta lidí mi o tom občas říká. A na straně nabídky, jak mnozí víte, jsme v posledním čtvrtletí dodali 21 milionů iPodů. Takže máme rozumné množství provozních zkušeností s rozběhem dodávek a vedeme si v tom docela dobře. Ale jaký bude první den, to nevím, protože je příliš brzy říci, jak bude vypadat poptávka a nabídka.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Periferie  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Quo Vadis?

Autor: Ondra Muž

Založeno: 01.03.2007, 10:48
Odpovědí: 0

Už to myslím pan Mára říkal, že Apple se mění směrem ke spotřební elektronice. Bohužel je to evidentně i konec zajímavosti serverů jako www.mujmac.cz, které se tak stávají servery o jednom mobilním telefonu. Dost málo, dost slabé, smutné.

Odpovědět na příspěvek

RE: Quo Vadis?

Autor: MN Muž

Založeno: 01.03.2007, 11:59

Souhlasim, myslim, ze na tomto webu je v posledni dobe preiphonovano. Neslo by se trosku vratit k pocitacum a pro iphone udelat podobny specializovany web jako pro iPod?

Odpovědět na příspěvek

RE: Quo Vadis?

Autor: Robert Černý Muž

Založeno: 01.03.2007, 12:27

A co byste tady chtel mit? Ja jsem psal clanky veskrze technicke a z poctu shlednuti musim rict, ze vetsinu ctenaru nezaujaly (nebo jsem je spatne nazval ;))
O mnozstvi ctenaru clanku Ondy Cady o programovani se radeji vubec nezminuji...
Nejdriv jste si vsichni stezovali, ze je na mujmac.cz malo aktualnich clanku a ted, kdyz Vlasta Kral chrli dva clanky denne, tak se vam to nechce cist?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Quo Vadis?

Autor: dr. Avalanche Muž

Založeno: 01.03.2007, 12:38

Naprosty souhlas, asi je to v ceske povaze, ze nam neni nic dobre. Priznam se, ze pro me clanky o programovani nejsou nicim prinosne, ale nebudu kricet, ze sem nepatri. Clanky Vlasty Krale mi prijdou v poho a precteni mi nezabere vic jak 5 minut i kdyz jsou dlouhe, coz zas takova ztrata casu neni. :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Quo Vadis?

Autor: Radek Cervinka Muž

Založeno: 01.03.2007, 13:08

Dekuji za dobre clanky.

Nenechte se odradit.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Quo Vadis?

Autor: MN Muž

Založeno: 01.03.2007, 13:28

...tak to se omlouvam, ale nemyslel jsem to nijak zle, ani jsem nechtel nikoho odrazovat. Jen uz proste dostavam na slovo iPhone koprivku (to neznamena, ze bych se na nej netesil). Proste bych tady mel radeji vice clanku o SW, HW a OS souvisejicich s pocitaci Apple, navody, tipy nez o spekulacich o iPhone a financnich vysledcich. Ale uznavam, ze je to vec nazoru a urcite nechci nikoho odrazovat, je pravda, ze clanky p.Krale jsou psane dobre a srozumitelne.

Odpovědět na příspěvek

Sama omacka...

Autor: purporte[X] Muž

Založeno: 01.03.2007, 11:24
Odpovědí: 0

...osobne bych strasne rad uvital, kdyby zpravodajske servery vydavali dve verze pro kazdy alespon odborny clanek. Tou druhou myslim kratky souhrn toho podstatneho. Chapu, ze v tomto pripade to temer nejde, nebot se jedna o preklad, ale jinak bych fakt uvital strucnejsi verzi s tim nejdulezitejsim. :)
...kolik casu to usetri... :)

Odpovědět na příspěvek

RE: Sama omacka...

Autor: jf Muž

Založeno: 01.03.2007, 12:19

Ano, už jsem si toho také všiml, články pana krále nikdy nedočtu ani do poloviny... tolik času nemám :-) co by se dalo napsat na 1500 slov, on napíše na 6000 slov... nevím jak ostatní, ale mě takto dlouhé texty nebaví číst - zvláště, když to podstatné je ve dvou-třech větách a ostatní je jen omáčka...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Sama omacka...

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 01.03.2007, 12:51

1 slovo: RSS

Odpovědět na příspěvek

RE: Sama omacka...

Autor: tekk-x Muž

Založeno: 01.03.2007, 19:45

Já už jen kliknu, přečtu 3 první slova z každýho odstavce a stránku zavřu, tohle už je fakt nanic... :-(

Odpovědět na příspěvek

Reakce autora

Autor: Vlastimil Král Muž

Založeno: 01.03.2007, 12:21
Odpovědí: 0

Za přeiphonování ovšem nemůžu já, stěžujte si "na jabkárně", tedy u Applu. Opravdu se snažím uvádět i jiné zprávy, jenže poslední dobou je vůbec těžké vybrat něco zajímavého. Zprávy o konkrétních produktech pocházejí prakticky pouze od třetích stran a bývají příliš zaměřené na USA. A pak už jsou to samé analytické bláboly, případně různé nespolehlivé zprávy (viz video CoverFlow na iPodu).

Co se týče tohoto překladu, zvažoval jsem přepis, ale ono by se jím ušetřilo jen pár řádek, zase tak rozvláčný Cook není. A myslím si, že to je dobrá sonda do toho, jak v Aplu uvažují. Že se vám to nemusí líbit, je jiná věc, s tím já nic nenadělám.

Odpovědět na příspěvek

RE: Reakce autora

Autor: MN Muž

Založeno: 01.03.2007, 13:31

...viz ma omluva nize. Nebyl to osobni utok na Vas. Asi mate pravdu, ze v posledni dobe se slovo Apple rovna iPhone a mozna budete i souhlasit, ze je to skoda

Odpovědět na příspěvek

Nenechte se odradit..

Autor: Phil Muž

Založeno: 01.03.2007, 12:33
Odpovědí: 0

Nenechte se odradit - nespokojenci budou pořád a všude. I když taku už nejsem z článků o iPhonu odvázanej, je to pořád lepší než když tu byl stěží jeden článek denně. Aspon je vidět, že Mujmac žije.
Jen tak dál.
Phil

Odpovědět na příspěvek

Uprděná kritika

Autor: Metal Muž

Založeno: 01.03.2007, 12:57
Odpovědí: 0

Byl bych rád, kdyby ti, co kritizují druhé za jejich tvorbu něco předvedli. Nějaký ten článek, analízu nebo manuálek.
Když mě něco nebaví číst, tak to nečtu, když chcete noviky o Apple HW, tak si ho také budete muset vyrobit.

A iPhone prostě bude až do června telefoní Yetty, koho nezajímá, najde na webu poučné články z české politiky.

Odpovědět na příspěvek

Napln serveru

Autor: K. Muž

Založeno: 01.03.2007, 14:40
Odpovědí: 0

Uz jsem to tady jednou psal (otazka je, jestli odeslal) - myslim si, ze clanky o iPhonu patri spis na MujiPod neb je to stejna kategorie produktu.

Soucasne si myslim, ze by se treba hodilo vyzobavat uzitecne tipy a triky z for - ja bych treba uvital terminalove zalezitosti a AppleScript - a hodit je do clanku, protoze (jak se ukazuje porad dokola) se nekteri proste nenauci hledat. Jenze oni si to pak nenajdnou ani v clanku...

Mimochodem, zda se mi to, nebo nefunguji vpravo odkazy na jednotlive rubriky spravne?

Odpovědět na příspěvek

A zase nic o evropském trhu...

Autor: Cob Muž

Založeno: 01.03.2007, 15:49
Odpovědí: 0

Už by mohl někdo naznačit, jaká bude politika prodeje v Evropě...

Odpovědět na příspěvek

soft

Autor: psd Muž

Založeno: 01.03.2007, 16:00
Odpovědí: 0

Já bych osobně uvítal více článků o různých prográmcích na mac. Takové ty várky na páteční odpoledne apod. Ty se mi moc zamlouvali. Tyhle aktuální zprávy mě taky baví. Držim palce v další práci.

Odpovědět na příspěvek

No tak

Autor: Dave Muž

Založeno: 01.03.2007, 17:51
Odpovědí: 0

Já jsem rád za každý článek. Pořád nechápu proč někdo nadává, není nic jednoduššího než subjektivně nezajímavý článek nečíst.. Byli by jste radši kdyby tady nebylo nic? Je prostě mrtvé období, kromě iPhonu nás čeká Leopard, Apple TV, pravděpodobně nový iPod a Macy, ale tohle všechno je teprve před námi, a pokud Apple sám něco nepustí ven, můžou se zde dokola psát pořád jen spekulace a rumory.. no tak lidi nic vás to nestojí, řekl bych že ty články o iPhonu se dají přežít.. a naopak pokud nad iPhonem někdo uvažuje, bude rád za každé info než dá za něco kolem dvaceti tisíc.. :)

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: