Podívej mami, žádné dráty! - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Periferie

Podívej mami, žádné dráty!

24. září 2001, 00.00 | Optická myš není u Applu žádná novinka, dodává se standardně již zhruba rok. Co ale říkáte vícetlačítkové bezdrátové myši s kolečkem?

Jednou z nejmarkantnějších vizitek počítačů Macintosh vždy byla (a stále je) myš. U většiny PC uživatelů byla provázená úšklebky a nepochopením (kde mám druhé tlačítko? Jak se s tím dá pracovat?), což uživatelům Maců ani obvykle moc nevadilo. Co vadilo více, byly „pokusy na lidech“, které Apple občas provádí – jedním z nich byl takzvaný „puk“, neboli přísně kulatá myš, která se začala dodávat s iMacy a poté zamořila celou produktovou řadu Applu (další příklady jsou chybějící tlačítko na vysunutí CD, zrušení power-klávesy na klávesnici). Díky jednotlačítkové myši proto byl vždy prostor pro další výrobce (nejznámější asi byl Kensington), což pouze umocnily designové výstřelky Applu a zavedení USB rozhraní. Proto si dnes uživatel Applu může ke svému počítači připojit v podstatě libovolnou USB myš ze světa PC, včetně známých myší od Microsoftu.

Dneska se ale podíváme na Logitech Cordless MouseMan Optical, což je první optická bezocasá myš, která byla uvedená letos na CeBitu. Dodává se v provedení USB, což umožňuje použití s Macem, Logitech je však poměrně aktivní v podpoře Maců, takže dodává i ovladač pro Mac OS 9. Cena v Čechách je lehce přes 2000 Kč.

Myš samotná je zcela samostatnou jednotkou, kterou s počítačem pojí pouze rádiové vlny. Do USB portu se připojí kabel s přijímačem, který lze položit v podstatě kdekoliv na pracovním stole (či pod) – myš díky radiovým vlnám nepotřebuje přímou viditelnost, jak tomu bylo kdysi u pokusů s IrDA (tyto myši byly v reálném životě takřka nepoužitelné). Pohyb myši je snímám čistě opticky, na základě odrazu od podložky, čímž odpadají oblíbené problémy s ušpiněnou mechanikou klasických kuličkových myší.

Myš je napájená dvěmi tužkovými bateriemi, které by jí měly zajišťovat tři měsíce života – v tomto případě si výrobce nevymýšlel, pochopitelně je potřeba použít kvalitní baterky. Tvar myši možná někomu připadne na první pohled poměrně mohutný, ovšem do standardní mužské dlaně padne jako ulitá, má poměrně ergonomický tvar, podle všeho by měla být použitelná i pro leváky. Myš má na horní straně dvě tlačítka, proložená gumovým kolečkem, na levém boku, tedy obvykle pod palcem, je ještě jedno menší tlačítko. Plochy pro palec a malíček jsou z gumy pro lepší uchopení, zbytek těla je kombinace průhledného, modrého a stříbrného plastu. Z hlediska designu poměrně příjemný kousek, z hlediska funkčnosti asi pro běžné uživatele optimální sestava.

Pokud nejsou pod Mac OS 9 nainstalované ovladače, chová se myš jako běžná jednotlačítková, všechny její vlastnosti jsou dostupné až prostřednictvím ovladače. Doporučujeme z webu Logitechu stáhnout nejnovější verzi, která opravuje některé otravné chyby. Poměrně logické základní nastavení je levé tlačítko pro klik, pravé pro kontextové menu (neboli ctrl-klik), kolečko je určené pro skrolování v okně, ovšem je možné nastavit k čemu bude sloužit kliknutí kolečkem - standardně je nastavené jako WebWheel. Třetí tlačítko z boku je obvykle dvojklik. V ovládacím panelu lze nastavení libovolně změnit, pouze musí být zachováno alespoň jedno tlačítko pro normální kliknutí. Kromě různých druhů kliknutí (dvojité kliknutí, automatické držení tlačítka stisknutého a podobně) se dá tlačítkům přiřadit také klávesová zkratka.

Kolečku je „natvrdo“ přiřazená funkce pro posouvání obsahu (nejen) webových stránek, pokud je nastavené jako WebWheel, po kliknutí se objeví speciální menu, které obsahuje částečně ikony pro navigaci na webu (tlačítka reload, zpět, bookmarky a podobně), druhou polovinu lze použit jako odkazy pro oblíbené webové stránky. Točením kolečkem kurzor přeskakuje po jednotlivých položkách, lze se samozřejmě přesouvat také standardně. Bohužel, tento celkem zajímavý doplněk nebyl v praxi příliš funkční – při používání s prohlížečem iCab se ikonky pro navigaci objevovaly přeškrtnuté, odkazy na stránky nereagovaly. Screenshot je z předchozí verze, která částečně fungovala, ale nešlo pro změnu zadat více než jeden vlastní odkaz – podivné. Také skrolování po stránce s iCabem ne zcela fungovalo, v ostatním aplikacích, například v Exploreru, Finderu, Wordu a dalších fungovalo bez problémů. V iCabu někdy skrolování fungovalo, někdy ne, a někdy se automaticky načetla jiná stránka, na kterou byl někde na stránce odkaz – aniž by došlo ke kliknutí. Kolečkem se standardně přesouvá obsah stránky horizontálně, pokud však budete držet klávesu Alt (Option), bude se posouvat ve vertikálním směru. V praxi je kolečko velmi praktická věc, která ušetří mnoho času hledáním posuvníků.

Poměrně příjemným překvapením je podpora „nadstandardních“ myší systémem Mac OS X - fungují jak obě tlačítka (tedy levé pro klik a pravé pro kontextové menu), tak kolečko pro skrolování, přičemž v Mac OS X 10.1 je kolečko podporováno nejen v Cocoa aplikacích, jak tomu bylo u 10.0.x, ale i v Carbon aplikacích – například v prohlížečích i ve Finderu. Pokud tedy máte myš s více než jedním tlačítkem, nebo s kolečkem, nový systém pro ně nepotřebuje žádné ovladače, což je příjemné. Možná se jednou dočkáme i dvoutlačítkové myši přímo od Applu.

V ovládacím programu MouseWare pod OS 9 se kromě přiřazení funkcí jednotlivým tlačítkům dá nastavit rychlost pohybu myši (myš je obecně velmi citlivá, takže asi nastavíte rychlost na minimum), rychlost poklepu a také rychlost skrolování obsahu stránky – zda se posouvá po řádcích, po blocích či skokem po celých stránkách. Také je zde funkce „chytré tlačítko“, což znamená, že kurzor myši automaticky skočí na „default“ tlačítko v dialogu či okně, tedy obvykle budiž nebo uložit. Někomu tato funkce vyhovuje, někomu ne, problém se starší verzí ovladačů byl, že se vždy po restartu automaticky zapnula. Ovládací panel také ukazuje stav baterií myši, případně bude upozorňovat na nutnost výměny. Kromě globálních nastavení je ještě možno si přidat do seznamu konkrétní aplikací a vlastnosti myši si upravit speciálně pro ni – například speciální klávesovou zkratku a podobně.

V praxi se myš ukázala jako velmi dobrý společník, velmi flexibilní, díky absenci „ocásku“ který občas na stole překáží, a také díky optickému snímání pohybu, který pracuje korektně na takřka libovolném materiálu, snad kromě skla. Bezdrátové připojení umožňuje používat myš i z relativně velké vzdálenosti od přijímače, cca 3 metry, což dovoluje například ovládat na dálku prezentace a podobně. Výhody druhého tlačítka myši a kolečka pro pohyb na stránce jsou asi jasné, je dobré, že ačkoliv samotný Apple takovéto myši nedodává, v novém systému na ně myslel a standardně je podporuje. Jediná připomínka, která se během používání objevila, se týkala permanentního svícení diody – která pochopitelně čeká na zachycení a vyhodnocení pohybu. To se nedá vypnout, takže při přenášení myši (například při použití s notebookem) myš neustále svítila i v tašce, což bylo zbytečné plýtvání bateriemi.

Cordless MouseMan od Logitechu patří jednoznačně do kategorie dobrých myší – platí se za použité technologie, tedy optické snímání a bezdrátový přenos dat. Pokud chcete něco lepšího než běžnou myš, tato volba vás podle všeho nezklame.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Periferie  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

:-)

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 24.09.2001, 09:43
Odpovědí: 0

Nechci rozvadet, jestli je lepsi jednotlacitkova mys, nebo pojizdna klavesnice. Ja osobne z vic tlacitek silim, ale chapu, ze pro mnohe treba ani neni jina varianta. Spis me zarazi ta spotreba - platit pres 200.- rocne, jenom kvuli tomu, abych nemel kabel mi prijde silene. Chybi mi vsak informace o vysilani - na jake frekvenci? Nerusi jine pristroje?

Odpovědět na příspěvek

RE: :-)

Autor: agent Muž

Založeno: 24.09.2001, 19:57

doma mi to nic nerusilo, tech 200 je malo, pridej (opravdu)...
a mimochodem, tu mys jsem mel jako druhy, takze uz byla "aktivovana" nez jsem ji "deaktivoval" a znovu "aktivoval" na svem stroji tak mi to trvalo asi 20 minut... je to jak kdyz pracujes s nakym hlavolamem...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: :-)

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 24.09.2001, 21:51

Ja si to s tou spotrebou myslel, ze to nebude tak, jak se pise. Ale nechtel jsem obvinovat bez dukazu. A i tak by ten provoz byl pekne drahy...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: :-)

Autor: MaLer Muž

Založeno: 25.09.2001, 12:46

Muzes toto nejak rozvest? Meli jsme oba stejnou mys? Ja jsem to pripichnul k USB a jelo se... mys v redakci postupne putuje mezi Macy i PC...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: :-)

Autor: agent Muž

Založeno: 25.09.2001, 19:17

mozna jsi mel jen vic stesti, ta mys se musi aktivovat aby komunikovala s tou svoji zakladnou, pokud je jiz jednou aktivovana musi se resetovat v nakem podivnem postupu spolecne s tou zakladnou, proste mi to po pripojeni fungovalo jen do restartu, pak sem to musel aktivovat aby to fungovalo...

Odpovědět na příspěvek

hm :o(

Autor: JP Muž

Založeno: 24.09.2001, 10:01
Odpovědí: 0

Jak tak ctu, opet kolecko me zklamalo... Nezajimaji mne posuvniky, ale mnohem vic scrollovani videa, na ktere se mi nechce kupoval jog-shuttle za 20 litru...:o(

Pokladam skutecnou za kravinu kupovat do bezdratovych zarizeni baterky... to mi pride kabel setrnejsi k zivotnimu prostredi.

Odpovědět na příspěvek

RE: hm :o(

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 24.09.2001, 11:45

To vite, kdyz uz pouzivame vyrazne ekologictejsi procesory nez ty v PC, tak se nam snazi podstrcit alespon mysi ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: hm :o(

Autor: Pavel Kočička Muž

Založeno: 24.09.2001, 12:00

Schválně. Jak velkou část spotřeby "dělá" procesor?
Každý si snad může vybrat, co bude používat, ne? Já bych zase vyhodil všechny macovské krysy - i to "mejdlo" i tu průhlednou, která má jenom jedno tlačítko. Nic horšího snad ani nemůžou vyrobit. Každá myš od MS je mnohokrát lepší...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: hm :o(

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 24.09.2001, 12:13

Ale no tak :-)
Yaprve tam byl smejlik. Zadruhe jsem jiz psal, ze nekomu vyhovuji jednotlacitkove (podle me jsou super), jinemu zase klavesnice na koleckach (kulicce). A ten procesor - tyhle kratkozrake argumenty slysim dost casto. Zdanlive zanedbatelnou. Ovsem rozdil v prikonu procesoru u PC a Maca je cca 20 W. Kdyz budu pocitat tech 20 a vzpomenu si, kolik Athlonu jiz AMD vyrobilo (jestli se nepletu, tak 10 milionu), tak je to rozdil 200 MW. Porad je to tak zanedbatelne? Srovnejte si to s vykonem Temelina. A to ignoruju kaminka od Intelu...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: hm :o(

Autor: agent Muž

Založeno: 24.09.2001, 19:42

ale notak, ten rozdil je IMHO velky, takovy AMD si klidne vezme az 90W !!!!!!! oproti prumernym 12 u G3 a 17 u k G4...
uvedom si, ze pokud mas zapnute PeeCee tak je to jako kdyz mam ja zapnuteho Maca a jeste bych nonstop svitil 60W zarovkou, takze se tu da hovorit o realnych cislech... (tedy i o realne usetrenych penezich na provozu... ;-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: hm :o(

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 24.09.2001, 21:45

To mela byt spis reakce na kockuv prispevek, nez na me. Ale budiz. Musim se malicko PC zastat, i kdyz nerad, tak hrozne to zase neni. Pokud jiz tak vysokeho prikonu dosahnou, je to spis narazove, ne staly prikon. Stejne tak soucasne G4ky maji jiz bohuzel vyssi prikon, nez drive (zejmena kvuli vyrovnavaci pameti a vice vypocetnim jednotkam). Tech 17 W je uvadeno u 533 MHz verze, vyssi frekvence bude mit spotrebu vyssi. Ale dobre, kdyz budeme pocitat 20 W a 60 W u PC (prumerne), je to rozdil 40 W a celkove pri poctu Athlonu to je 400 MW - temer polovina planovaneho vykonu Temelina. A pak ze jsou PC ekologicka...
P.S.: Netusite nekdo, kolik vyrobil Intel techto kaminek s vysokou spotrebou?

Odpovědět na příspěvek

Nedostatky teto mysi

Autor: Rudolf Bock Muž

Založeno: 24.09.2001, 13:13
Odpovědí: 0

Jeden muj znamy si tuto mys poridil a vydrzel to s ni sotva nekolik minut, pak se vratil k originalni mysi. Mel jsem moznost tuto mys osobne vyzkouset a musim rici, ze po strance ergonomie je skutecne perfektni. Horsi uz to je s technickou kvalitou. Pohyb kurzoru je nestabilni, neni vubec plynuly –> neda se vyuzit na profi praci v oblasti grafiky a designu. A nezavisi to, jestli pouzivate G3, G4/MP nebo TiBook a MacOS 9 ci X - proste kurzor se pohybuje ve skocich. Na MS-Office ale plne postacuje, tam totiz ocenite moznost ovladat PowerPoint z nekolika metrove vzdalenosti.

Odpovědět na příspěvek

smile

Autor: claire Muž

Založeno: 24.09.2001, 14:20
Odpovědí: 0

smile, smile, smile ... pouzivam vice- i jedno-tlacitkovou mys - vyhovuji mi obe (hledim na jine 'veci' nez pocet tlacitek nebo (bez)drat) ...

Odpovědět na příspěvek

mys je to pekna, ale!

Autor: agent Muž

Založeno: 24.09.2001, 19:52
Odpovědí: 0

tuhle mys jsem mel na testy a rad jsem ji zase vratil...
Proc?
1) je velmi tezka (unavuje porad tahat neco tak tezkeho po stole)
2) velmi, ale opravdu velmi nekvaliti pohyb kurzoru (skoky, mizeni, cukani)
3) nutnost menit baterie (a 3 mesice to nejsou -- zdaleka ne)

a nejhorsi nakonec (pro mne nejdulezitejsi) DRIVERY: totalne nepouzitelne, prvni verze neumela ani zobrazit kontextove nabidky... kdo zna neprekonatelne ovladace od Microsoftu k tem jeho inteli mysim, nezvykne si jiz na neco tak primitivniho jako co dodavaji k tehle bezocase potvore...

Doporuceni: hledate-li opravdu spickovou vicetlacitkovou mys s koleckem -- buy MS mouse... a mimochodem vcera vysla nova verze ovladacu pro Mac OS...

Odpovědět na příspěvek

RE: mys je to pekna, ale!

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 25.09.2001, 02:38

Mys ma zhruba dvounasobnou vahu stare Apple Desktop mouse (prave sem tady jednu ulovil, tak sem to "rucne" porovnal). S mysi po stole jezdim, takze vaha se mi nezda jako nejaka klicova zalezitost, naopak obcas ocenis, ze je stabilni. Pohyb kurzoru: pohyb by se mozna dal oznacit jako mene plynuly, nez u normalni mysky, ale rozhodne se pri testovani neobjevily zadne tebou popisovane extremy. v tomto smeru jsem naopak hrube nespokojen s Apple optical mouse, nebot ta obcas provadi zakerne odskoky kurzoru buhvi kam. Baterie: takovata zivotnost byla tady u nas v redakci...

POsledni verze driveru se zda byt pouzitelna. Ale bohuzel nepodporuji napriklad nastaveni nelinearity pohybu. Troufam si ale tvrdit, ze pro bezne pouziti je tato mys dobra.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: mys je to pekna, ale!

Autor: agent Muž

Založeno: 25.09.2001, 19:22

dovolim si tvrdit, ze pro normalni praci je nesrovnaltelne lepsi ocasa optika od Apple a pro "ne"normalni pouziti je nejlepsi programovatelna mys od Microsoftu (ocasa optika), jejiz drivery jsou ty nejlepsi co jsem kdy videl (PC nebo Mac)

Odpovědět na příspěvek

Možná se jednou dočkáme i dvoutlačítkové myši přímo od Applu.

Autor: Kakaxa Muž

Založeno: 25.09.2001, 02:03
Odpovědí: 0

Jsem velice proti. Popisovaná myš je přesně to, čeho se děsím, když vidím své známé PC-čkáře, jak odtaženi od klávesnice ovládají Wintel "pohodlně" jednou rukou, hýbou nestvůrnou obrovskou a těžkou, nespolehlivou a nepraktickou mnonotlačítkovou a mnohoskrolovací a mnohozatěžovací krysou. Podle mého názoru je to způsobeno dvěma důvody: nepraktičností rozložení klávesových zkratek ve Windows a převzetí Microsoftí filosofie: stále něco někam přidávat a přidávat, i když to celé stojí na hliněných nohách a to opravdu důležité se nemění.
Jsem velice šťasten, že mohu pracovat s tak chytrým a přitom jednoduchým systémem, jaký má Mac. Velmi doufám, že lidi od Apple nezblbnout a nezačnou mi cpát "výhody", o které nestojím.
S "pukem" jsem pracoval 2 roky, nyní ho střídám s novou optickou nádherkou a nemám sebemenší problém.
(Puk je skvělý pro "hrabání" u velkého monitoru a pro "dětský" počítač, jakým iMac je, je optimální.)
Taky nechápu, jak pro někoho může být problém podržet control.
Asi proto, že jsem nezačínal na PC.

Odpovědět na příspěvek

RE: Možná se jednou dočkáme i dvoutlačítkové myši přímo od Applu.

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 25.09.2001, 02:25

Dovolil bych si oponovat. Zacnu tim, ze jsem take defacto zacinal na Macich (ZX Spectrum se nepocita, ze?). Puk ja osobne povazuju za tezky ulet, nova opticka mysarna neni spatna, ale na deskach stolu s nerovnym povrchem (imitace dreva) me obcas kurzor "ulitava" pres celou obrazovku. V tomto smeru se Logitech projevoval lepe, i kdyz musim souhlasit s tim, ze pohyb kurzoru se nekomu muze zdat o neco mene plynuly - a tedy napriklad grafikum nevyhovovat. Ja jsem mys pouzival v ciste "office" prostredi, kde mi zcela vyhovovala. Ad jiny prispevek Agenta o ovladacich - jak z clanku vyplyva, nejsou idealni... Puk je priserka, nebot u mysi, o ktere nevim, zda ji drzim spravne nebo otocenou o 90° se neda hovorit o dobre ergonomii. U pozdejsich verzi se to Apple snazil zachranit vyrezem na tlacitku, ale stejnak... Byl jsem vdecny za ADB na G3ce a "starou" Apple Desktop Mouse II

Ale k vasi namitce o vice tlacitkach. Nevim, zda jste nekdy podobnou mys POUZIVAL, protoze pote by jste asi toto netrvdil. Skrolovaci kolecko: uspora casu. Nehledam sipku pro posun nahoru dolu, proste hnu koleckem. A neni to proto, ze bych chtel pouzivat nejakou hitech featuru windows, nahrazuju tim prvek GUI, ktery existuje desitky let. Druhe tlacitko - opet vam budu argumentovat ze sveho pohledu. PROC mam hledat nejaky kontrol, kontrolovat zda se jedna opravdu o kontrol, kdyz se to da krasne jednoduse vyresit jednim pohybem prstu. V obou dvou pripadech se jedna o zvyseni efektivity. Pro mne, jako uzivatele, je krysa s dvemi tlacitky a koleckem proste idealni nastroj, kterym si usetrim spoustu mysovani ci hledani controlu. Howgh.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Možná se jednou dočkáme i dvoutlačítkové myši přímo od Applu.

Autor: Jirka Muž

Založeno: 25.09.2001, 20:24

Ja osobne pouzivam Apple Pro Mouse (optickou) jsem s ni naprosto spokojen,je to proste kvalitka. "Puk" jsem take rok a pul pouzival a nemel jsem s nim sebemensi problemy, pracovalo se s ni pekne a neco jakoze nevim, jak mys vlastne drzim se mi za cely pulrok ani jednou nestalo. A Co se tyce jednoho tlacitka tak musim rict, ze jsem naprosto spokojen s jednim tlacitkem, protoze vetsina ukonu je udelana tak, aby jedno tlacitko stacilo (proste si kliknu pohodlene kdekoliv, kde se mi zachce na mysi) a pokud potrebuji treba ten CTRL absolutne poslepu a bez jakehokoliv specialniho soustredeni ho najdu. Mozna je to o sikovnosti, i kdyz si myslim, ze MaLer manualni nemehlo nebude :-) jde spise o to pochopit stare prislovi: V jednoduchosti je sila. A jednotlacitkova mys jednoducha je!!!!!!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Možná se jednou dočkáme i dvoutlačítkové myši přímo od Applu.

Autor: Jiří Novotný Muž

Založeno: 26.09.2001, 07:23

V jednoduchosti je síla! V tom s Vámi plně souhlasím. Spokojený uživatel Apple Pro Mouse!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Možná se jednou dočkáme i dvoutlačítkové myši přímo od Applu.

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 26.09.2001, 14:17

No vidite, a me se na teto mysce nejvice libi reklama na ni... V praxi me jeji optika trochu zklamala, neodstranila nutnost na nekterych podkladech pouzivat podlozku.

Odpovědět na příspěvek

Možná jednou bude mít i 102 tlačítek!!!

Autor: Jiří Novotný Muž

Založeno: 25.09.2001, 07:31
Odpovědí: 0

Zapomeňte na kolečka a tlačítka. Máme dvě ruce. Jedna hýbe a druhá zapíná co se bude hýbat. Jednotlačítková myš a 4 klávesy (Shift, Ctrl, Alt, Jabko) stačí k dokonalému a intuitivnímu ovládání jakéhokoliv počítače. Když přidáte jednu klávesu můžete stejně tak jako vynálezce myši dělat na počítači úplně všechno (on totiž vynalezl ještě pětitlačítkovou klávesnici). Dokonce psát dlouhé texty. A pokud tohle prohlížíte na Macu v IE5, tak stiskněte Jabko a myš a tou myší si zahejbejte. Jak se vám líbí. Pracka je ta nejintuitivnějšá věc na počítačích. Koleško má někdo navíc. Pokud nesouhlasíte…

Odpovědět na příspěvek

RE: Možná jednou bude mít i 102 tlačítek!!!

Autor: Pavel Kočička Muž

Založeno: 25.09.2001, 08:35

To tedy nesouhlasím, protože to vypadá, že jste dvoutlačítkovou myš neměl v ruce (nepočítám, že jste ji "vyzkoušel"). Osobně mám doma pětitlačítkovou myš, ale využívám jenom dvě tlačítka a kolečko. Bez kolečka se prostě seriózně nedá pracovat.
A to nemluvím o příznivcích AutoCadu, kteří to už považují za standardní součást práce. Zkuste si změřit efektivitu práce, když nemusíte jednou rukou mačkat Control a můžete se soustředit na ostatní klávesy, kterých je taky dost...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Možná jednou bude mít i 102 tlačítek!!!

Autor: Jiří Novotný Muž

Založeno: 26.09.2001, 07:18

No, tak já jsem byl příznivcem 3tlačítkových myší už od roku 1986 (tehdá ještě na SAPI). Považoval jsem to za super věc. Ale od té doby, co stejně většinu programů ovládám pomocí 4 kláves a 1 tlačítka myši jsem změnil názor. A bez kolečka se dá pracovat mnohem seriózněji a efektivněji. Přestavte si, že pomocí pracky hýbete přímo s tou věcí, kterou držíte; lupou zvětšujete jen to co si označíte a ne od středu o třeba 10%. Když jsem lidem pracujícím v Corelu (s kolečkem) ukazoval, jak si vesele pohazuji stránkami se strany na stranu, rychle zvětšuji a opět zmenšuji (Quark, Illustrator, Photoshop), tak se nestačili divit. Nahlas záviděli.
Za druhé mám ruce dvě a pracuji na 100% (rychlost zpracování zakázek mé kolegyně slušně vzrostla po té, co jsem jí vysvětlil tuto základní přírodní skutečnost). Dle zkušenosti předpokládám, že v dněšní době je asi výhodné soustředit všechny operace na jednu ruku, aby ta druhá mohla např. psát SMSky na mobilu, telefonovat nebo podávat pokrmy do úst. V tom případě s Xtlačítkovou myší souhlasím.
Ale souhlasil bych ještě více s myší, na které by byla numerická klávesnice. Dost často zapisuji čísla (AutoCADisti to možná taky znají z tabletů) a nechce se mi přehazovat ruku.

Odpovědět na příspěvek

???

Autor: claire Muž

Založeno: 25.09.2001, 17:22
Odpovědí: 0

zadny komentar k obcovani s dablem, zadny komentar k bezpecnosti, zadny komentar k novinkam od Adobe - zato spousta 'emotivnich' vylevu na tema DivX, mysaka a zruseneho expa -> tohle jsou cesti 'mekari'?

Odpovědět na příspěvek

RE: ???

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 25.09.2001, 22:51

Jestli to treba nebude tim, ze napr. obcovani s dablem je tak dobre napsane, ze k tomu neni co dodat. Ale v pripade mysi se rad podeli o sve zkusenosti apod. :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ???

Autor: claire Muž

Založeno: 26.09.2001, 09:40

myslim ze :-) je na miste ... jestli to nebude necim jinym ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: ???

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 26.09.2001, 09:53

Nevim, jak ostatni, ale ja treba opravdu nevim co bych napsal k vycerpavajicim informacim v clancich Ondreje Cady. Snad jen pochvalu. Nejvetsi diskuze se vzdy rozvinou u spornych veci. Napriklad zde - dozvedeli by se uzivatele, ze se tato mys neda pouzit pro grafiku diky svemu neplynulemu pohybu? Asi tezko. A treba tato diskuze i nekomu usetrila penize...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: ???

Autor: claire Muž

Založeno: 26.09.2001, 13:16

100% souhlas - obcovani je rozhodne jeden z nejkvalitnejsich clanku na serveru ...

mozna je to jen muj pocit, ale ja osobne bych privital spise diskuzi kolem obcovani atp - nez o tom, jestli uvedena hra je opravdu takova zhava novinka, proc mys s x tlacitky atp ... takhle mam pocit, ze cesti mekari se jsou schopni 'bavit' akorat o 'blbostech' ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: ???

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 26.09.2001, 14:11

Jestli to nebude tim, ze UNIX umi malokdo, zato mys pouziva kazdy denne... A evidentne kazdemu vyhovuje neco jineho, grafikovi koleckova vicetlacitkova mys neyvhovuje, me, tvorovi kancelarskemu, pripada jako nejuzasnejsi vec. Pripravujeme recenzi na Intelimouse Explorer, asi to udelame tak, ze ji zrecenzuji dva lide - ja jako clovek pracujici prevazne v office prostredi, s textaky, webbrowsery a minimalne provozujici grafiku, a full time grafik. Kdyby tu byl nekdo ochotny se testovani ucastnit (a pote pochopitelne napsat nejake sve zavery), budu rad. Mimochodem, Claire, snazim se na MujMACa davat clanky, ktere obsahnou vyuziti macu v co nejsirsi forme, resp. relativne malo se venujeme grafice, nebot na to ma nase vydavatelstvi specializovany server. A ver tomu, ze neustale shanim nove autory, kteri rozsiri team a budou se venovat zase dalsimu aspektu - at uz to je prace se zvukem ci videem, ci propagace novych vlastnosti Mac OS X, vcetne napriklad programovani (snad vas uklidnim, kdyz napisu, ze clanky budou psat dlouholeti odbornici v dane oblasti, tedy napriklad Ondra Cada ;). Pokud mate koncepcni pripominky k obsahu serveru, tak mi proste prosim napiste - ja chci server delat tak, aby vas bavilo ho cist. Takze napiste, zda vas zajimaji nic nerikajici clanky, jak tomu bylo v nedavne minulosti, nebo recenze, nebo navody, nebo...

No nic, vzhuru do prace.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: ???

Autor: claire Muž

Založeno: 26.09.2001, 17:34

co treba prakticke zkusenosti s upgrade starsich maku, pamet (ram doubler), cpu, optimalizace vykonu, doporucena verze os atp?

moje zkusenost je, ze pracovat s nastroji, softem atd se naucim vesmes sam (nebo se potrebne informave celkem rychle dovim) - ale veci kolem zeleza, jeho chodu a optimalizace (i os a softu) atp jsou prece jen mene frekventovanymi tematy clanku a diskuzi (asi se predpoklada, ze doma maji vsichni minimalne iMaca neli g4) ...

jinak nekritizuji obsah ani formu serveru, je fajn, ze vubec existuje, a ze se zde objevuji i hodne dobre clanky - akorat bych si radeji pokecal o necem jinem nez koleccich a tlacitkach na mysi nebo designu desktopu v os X, protoze tohle jsou velmi velmi subjektivni zalezitosti a na chod meho kompu nemaji vliv ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ???

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 26.09.2001, 19:06

Souhlasim s vami, ze napr. o OS X bych pokecal radeji. Ale vzhledem k tomu, ze s nim nemam az tak moc zkusenosti, nemam co nabidnout jako tema :-)
Ale neco nadhodte (na libovolne tema) - urcite se nas chyti vic.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: ???

Autor: agent Muž

Založeno: 28.09.2001, 00:04

melere, kdyby jsi si precet vse co na mujmacu je, tak by jsi zjistil, ze recenze na MS optiku tu jiz asi pred rokem byla (a mela rekordni pocet prispevku -- na svou dobu ;-))...

...psat porad o tomtez asi neni to prave jablecne...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ???

Autor: MaLer Muž

Založeno: 28.09.2001, 00:25

Juj, tak to dekuji za upozorneni!! Mujmaca jsem postupem casu celeho cetl, ale nenosim vsechno v hlave ;) Sve clanky si zatim pamatuju ;] Ok, tak o duvod vic chtit po MS jejich novou bezdratovou optickou mysku ;))) A taky novy Intellimouse Explorer... Jeste jednou dik.

Odpovědět na příspěvek

Ovladace

Autor: iJoJo Muž

Založeno: 26.09.2001, 11:45
Odpovědí: 0

Ked sme pri tych blbych ovladacoch:
skuste USB Overdrive, je to super vec, dokaze to obsluhovat vsetky mysi, trackpady, gamepady a joysticky. Funguje uplne super, a mozete kazdemu tlacidlu priradit akukolvek akciu
www.usboverdrive.c
om

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: