Novinky z Cupertina - turbomyš s ocáskem, sbohem HP a další evropské Apple Story - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Periferie

Novinky z Cupertina - turbomyš s ocáskem, sbohem HP a další evropské Apple Story

4. srpna 2005, 00.00 | V Applu zřejmě dospěli k závěru, že více je někdy lépe a tak světlo světa spatřila myš jménem Mighty Mouse, která místo jednoho tlačítka (které měla Pro Mouse - předchůdce) nabízí rovnou čtyři tlačítka.

V Applu zřejmě dospěli k závěru, že více je někdy lépe, a tak světlo světa spatřila myš jménem Mighty Mouse, která místo jednoho tlačítka (které měla Pro Mouse - předchůdce) nabízí rovnou čtyři tlačítka.


Mighty Mouse

Jak jsme si již zvykli, Apple rád přichází s novými produkty, které přináší inovativní řešení. A tak vývoj myši od Applu zcela přeskočil rolovací kolečka a místo něj má Mighty Mouse kuličku, které slouží stejným způsobem jako kolečko, ale nabízí vedle skrolování nahoru a dolu i pohyb do stran - uživatel tak může dokumentem pohybovat i po diagonálách a zcela volně jím posouvat. Navíc lze kuličku využít jako tlačítko. Jednotlačítková myš je již zřejmě pasé i v Cupertinu, a tak Mighty Mouse nabízí tlačítka dvě, i když to na první pohled není patrné.


Obě tlačítka mají senzory citlivé na dotyk, takže nedochází ke stisknutí tlačítka, jak jsme zvyklí, ale pouze k dotyku s plochou myši. Podobný způsob lze nastavit i na touchpadu u přenosných počítačů. Po stranách jsou další dvě tlačítka, které ovšem fungují na současný stisk a myš tak nabízí celkem čtyři čudlíky k uživatelovi spokojenosti. Ačkoliv jsou po stranách dvě tlačítka, Mighty Mouse reaguje na stisk obou najednou - jedná se tak pouze o jedno tlačítko, které mu lze přiřadit libovolnou akci (Exposé, Dashboard a podobně).


Vlastnosti všech tlačítek lze nakonfigurovat přímo v předvolbách systému v Tigerovi - není nutné instalovat žádný software. Myška je zatím nabízena pouze s ocáskem (USB 1.1), o Bluetooth variantě jsem zatím žádnou zmínkou neviděl, což je trochu nečekané a předpokládal bych, že se asi brzo objeví i bezdrátový bráška. Výdrž kablíku teď nelze posoudit a budeme si muset počkat na zátěžové testy. Myš lze používat i pod Windows, je optická a vzhledově se podobá svému předchůdci.


Aby měl uživatel dokonalý uživatelský zážitek, má myška uvnitř reproduktor, kterým potvrzuje stisk tlačítek - takže i když de facto k žádnému stisku nedojde (vzhledem k tomu, že se jedná pouze o senzory a nikoliv tlačítka), myška dá uživateli odezvu v podobě zvuku. Pokud patříte k uživatelům, kterým vyhovuje jednotlačítková myš, máte možnost si v předvolbách nastavit chování obou předních senzorů jako levého tlačítka zůstat tak věrný původní filozofii Apple myši. Stejně tak lze myš přizpůsobit levákům.

Mighty Mouse je již dostupná v Apple Storech za cenu 50 USD. Pro plné využití všech funkcí je doporučován Mac OS X 10.4.2.

Pro bližší informace doporučuji recenci na arstechnica.com.


Tygr na Torrentu?

Přesně tak, verze Mac OS X 10.4 pro Intel Macy se objevila na BitTorrentu. V každém případě je potencionálním zájemcům a majitelům PC k ničemu, neboť Intel Macy mají na desce integrován Trusted Platform Module - tento chip se stará o ochranu autorských práv a je pro spuštění OS X nutný. Používá implementaci TCPA/Palladium s čipem Infeneon 1.1, který zabraňuje spuštění některých částí OS X bez autorizace. Předpokládá se, že Apple chce Intelovskou DRM (Digital Rights Management) technologii použít i jako ochranu před pirátstvím audio a pravděpodobně (v budoucnu) i video materiálu koupeného na iTunes Music Store.


Sbohem HP

Společnost HP po roce přestává prodávat iPody s logem Applu a HP. HP se na prodeji iPodů podílelo 5% a nejednalo se o takový úspěch, jaký předchozí CEO Carly Fiorina předpokládala. HP také investovalo nemalé peníze do vlastní iPod-reklamy, která nepřinesla očekávaný výsledek. Problém byl také v tom, že Apple protlačil iPod do řady obchodů jako Wal-Mart, RadioShack a podobně, kde stály iPod od Applu a od HP "proti sobě".

Oficiální vyjádření zní, že iPod nezapadá do současné strategie a zaměření na digitální výrobky společnosti HP. Pokud jste si chtěli pořídit tetování na iPod od HP, pravděpodobně jich ještě pár (v zahraničí) seženete. U nás se HP iPod pořídit nedal a stejná situace byla (pokud se nepletu) i u tetování, tedy samolepek.


Apple Story

Velká Británie se Apple Storů nemůže zjevně nabažit. Koncem roku 2005 mají být otevřeny obchody v Manchesteru a Sheffieldu, od 9. července je přístupný i Apple Store v obchodním centru Bluewater v Kenu a společnost Apple začala najímat další zaměstnance pro šestý anglický obchod, který se bude nacházet v severní části Londýna v nákupním centru Brent Cross. Do konce roku má být na celém světě celkem 125 obchodů Apple obchodů a mezi nimi bude i druhý obchod v Tokyu (čtvrť Shibuya), který se otevírá tuto sobotu.


Střípky

Jestliže máte na svém Macu nainstalovaného Tygra, doporučuji vám jednou za čas zkontrolovat nabídku Widgetů. V současnosti jich je ke stažení přes tisíc. Mimochodem, jaký je váš nejoblíbenější Widget?

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Periferie  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Náhrada

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 04.08.2005, 08:33
Odpovědí: 0

Nikde jsem nenašel informaci, jestli nová myš nahradí ProMouse hned a úplně u dodávaných počítačů nebo zda si budeme muset počkat do vyprodání skladových zásob.

Odpovědět na příspěvek

mohl to být i joystick :-)))

Autor: Jiří Novotný Muž

Založeno: 04.08.2005, 09:21
Odpovědí: 0

Takováhle myš (myslím tím s trackballem) mě napadla hned jak jsem viděl první myš s kolečkem, ale okamžitě jsem jí zavrhl a kolečko také. Jsem zastáncem "pacičky", která mi umožňuje neporovnatelně lépe a rychleji manipulovat s obsahem. Vždy jsem čekal a čekám, že někdo zcela odstraní z GUI ty těžkopádné vozíky (posuvníky), ale zatím je každý jen vylepšuje (ať kolečkem nebo teď tím trackballem). Ovšem ani oboustranná myš nemá na pacičku. Kdysi, když byl jen neohrabaný joystick, přišel kdosi s myší a rázem se stal počítač snáze ovladatelnější. Teď je situace obdobná. Proč nikdo neudělá v OS packu jako standardní službu systému, na myš dá jeden button (třeba pro palec) pro přepínání (mezi objekty v popředí a pozadím tj. funkce packy) a nezruší jednou provždy ty pitomé vozíky? Nebo se časem dočkáme dalších koleček a trackballů ze strany, ze předu či zezadu? A co takle vybavit trackball brzdou, aby uživatel pocítil že s tím vozíkem dál už nemůže:-)))))?
P.S.: Mnohem raději bych na myši viděl NumPad, protože při častém zadávání čísel na různé pozice je používání myši velice otravné a je lepší použítat kurzorové klávesy (pokud to lze).

Odpovědět na příspěvek

repro?

Autor: Jakub Steiner Muž

Založeno: 04.08.2005, 09:29
Odpovědí: 0

Podle toho clanku na Ars Technica jsem pochopil ze zadny reproduktor v te mysi neni a k pouziti horizontalniho scrollovani ovladac potreba je.

Odpovědět na příspěvek

RE: repro?

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 04.08.2005, 10:11

Ani na stránkách apple.com není o repráku zmínka, pokud nejsem teda už úplně slepý. Ale podle stránek maler.cz, jak článek, tak diskuze, tam nějaký zdroj zvuku údajně bude. Osobně to považuji za zhovadilost otravovat v současném zvukovém znečištění prostředí uživatele dalšími zbytečnými zvuky.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: repro?

Autor: MaCoffee Muž

Založeno: 04.08.2005, 10:29

Take jsem se podesil "reproduktory" - uplne bohate staci, ze mi na stole huci eMac,nahlas klika AppleProMouse - zvetsiny jsem na pocitaci dlouho do noci az casneho rana a "spolubydlicim" to klikani jeste stale neprestalo vadit.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: repro?

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 04.08.2005, 10:32

Tak podle "pitvy" tam prý piezo skutečně je. No nazdar! Doufejme, že ty zvuky půjdou vypnout.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: repro?

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 04.08.2005, 13:37

To je asi veci nazoru. Osobne si myslim, ze podvedomi zvuk kliknuti vnima dost dobre jako signal, ze k nemu doslo a bez tohoto zvuku by to bylo dost mizerne. Uz jen proto, ze ho necitite hmatem - tedy zadna zpetna vazba, zda jste neco udelal ci ne. Jsem zvadav, jak to bude fungovat, ale obavam se, ze pro mne nebude. Potreboval bych hybrida - soucasnou jednotlacitkovou klikaci, ale s tou kulickou. Vetsinou mivam na mysi vice prstu a ruzne s nimi jezdim po jejich povrchu. To by se senzorum asi nelibilo... No, uvidime v praxi. Ale bez vyzkouseni si ji rozhodne nekoupim. Jinak se mi ale moc libi

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: repro?

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 04.08.2005, 14:38

Na moje podvědomí mnohem víc než zvuk kliknutí působí hmatový pocit překonání odporu potřebného pro stisknutí. Z toho důvodu mi víc vyhovala první optická myš od Apple, ta černá, u které šel odpor tlačítka ve třech stupních nastavit. Z téhož důvodu nepoužívám klikací možnost touchpadu, ale používám tlačítko.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: repro?

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 04.08.2005, 15:44

Myslim, ze nejde odhadnout, jak komu bude vyhovovat. Ja osobne to nevim, musim si ji vyzkouset. Ale souhlasim s vami, ze hmat je v tomto pripade o neco dulezitejsi. Na druhou stranu lepsi zvuk nez vubec nic

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: repro?

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 04.08.2005, 15:53

Souhlasím, ono nakonec ze své praxe mám vyzkoušeno, že člověk si nakonec zvykne na všechno. Jsem opravdu hodně zvědav na první zkušenosti.

Odpovědět na příspěvek

Widgets

Autor: Marek Muž

Založeno: 04.08.2005, 09:41
Odpovědí: 0

Nejoblidenejsi widgets - Garfield & Dilbert of the day 8-)

Odpovědět na příspěvek

Preklep Ken - Kent

Autor: Kristian Muž

Založeno: 04.08.2005, 10:11
Odpovědí: 0

Bluewater v Kentu :-)
Geograficky to sice je v grofstve Kent, no "psychologicky" je to stale sucast tzv. vonkajsieho Londyna.

Odpovědět na příspěvek

myska

Autor: juramac Muž

Založeno: 04.08.2005, 11:09
Odpovědí: 0

K naproste spokojenosti uz 2 roky pouzivam dvoutlacitkovou s koleckem MacMice , kterou jiz delaji i v aluminiovem provedeni. Tahle nova s kulickou vypada zajimave, ale 50 USD ?...ale budiz....nevite nekdo, jestli se da sehnat nejaka pekna aluminiova mac klavesnice ?

Odpovědět na příspěvek

RE: myska

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 04.08.2005, 16:32

http://www.artlebedev.com
/portfolio/optimus/

:)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: myska

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 04.08.2005, 16:41

Ta klávesnice vypadá naprosto skvěle, 105 USD sice není málo, ale ta cena je přiměřená.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: myska

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 04.08.2005, 21:01

kde ste nasli cenu? 105 dolarov to nebude, to je len paragraf 105.

Inak sa pise na strankach studia Art Lebedev:

We hope it will be released in 2006.

It will cost less than a good mobile phone.

Dobry mobil stoji tak 400 USD, takze tych 10 tisic ta klavesnica bude stat :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: myska

Autor: Amigos Muž

Založeno: 04.08.2005, 21:41

To Roman Šula: Jak jste(jsi) přišel na to, že stojí 105$? Ať hledám jak hledám, tak na těch stránkách (mimochodem nádherný design, hlavně mobilu a těch barevných per, ...) není o ceně ani zmínka. A když brouzdám po netu, tak její cena je odhadovaná na 200 - 300$. Ono se ani není čemu divit, když každá klávesa je podsvícena přes barevný LCD displej :-) Ale jinak je to naprostá bomba. Aby se mi klávesy měnily podle toho, v jaké jsem aplikaci, abych přímo na klávesnici měl spouštění hromady aplikací, .... Jestli ji někdo seženete za 105$, tak sem dejte info, asi by vám plno lidí utrhalo ruce :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: myska

Autor: Amigos Muž

Založeno: 04.08.2005, 21:47

Koukám, že než jsem sesmolil odpověď, Jožo už na cenu taky upozornil. No nic, zasekl jsem se na těch stránkách, sakra dost dobrej design. Znáte někdo další podobné stránky?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: myska

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 05.08.2005, 10:31

Za tu cenu se omlouvám, opravdu jsem si to špatně přečetl. Ale v každém případě je to nádherný kousek.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: myska

Autor: Jakub Muž

Založeno: 07.08.2005, 23:30

At vas hlavne nenapadne tam posilat nejaky penize, vypada to jako peknej podvod, ta cena je trochu nizka jestli je v kazdy klavese LCD nebo OSED display. Mozna je ale display pod celou klavesnici, to by bylo levnejsi, klavesnice pak ale bude mit minimalni zdvih a ani tak cenu nevidim na 200 USD jako realnou.. takze opatrne, ten napad je hooodne stary, hadejte proc to nikdo jeste nerealizoval? Kvuli cene preci..

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: myska

Autor: Jakub Muž

Založeno: 07.08.2005, 23:30

*OLED - omlouvam se za preklep

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: myska

Autor: Keksik Muž

Založeno: 04.08.2005, 17:09

Dik za odkaz. Super :-)

Odpovědět na příspěvek

Super Mouse!

Autor: Sajdak Muž

Založeno: 04.08.2005, 11:40
Odpovědí: 0

Hoci som ju este nedrzal v ruke, som z nej nadseny. Zrovna ten pohyb dolava, doprava po posuvnikoch mi chybal na kolieskovych myskach. Apple je majstrom v inovaciach. Ale ako som uz pisal v chate mujmac, tak si pockam na BT verziu. Myska by mala mat chvostik, ale tuto radsej bez neho! :-) Tych drotov chcem mat na stole co najmenej.

Odpovědět na příspěvek

RE: Super Mouse!

Autor: oC Muž

Založeno: 04.08.2005, 13:23

> pohyb dolava, doprava po posuvnikoch mi chybal na kolieskovych myskach

Chyběl posun diagonálně; do stran to jde už dáááávno. Shift-roller.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Super Mouse!

Autor: Sajdak Muž

Založeno: 04.08.2005, 18:35

Hm, blby som sa narodil a blby (mozno!) zomriem. :-) Ale toto som vazne nevedel, asi to bude tym ze v celej firme pouzivame vsetci okrem jedneho kolegu Apple Pro Mouse. Takze som nemal cas ani dovod sa tym tak zaoberat. Kazdopadne vdaka za opravu, upozornenie.

Odpovědět na příspěvek

ergonomie

Autor: sectoid Muž

Založeno: 04.08.2005, 12:20
Odpovědí: 0

Teda nevim, ale jestli je pouzita stejna myslenka jako u touchpadu, tak asi ergonomie place kdesi v zadu. Kdyz mam ruce volne polozene na mysi a hodlam kliknout, znamena to zvednout prst a pote ho opet polozit na plochu. V tom horsim pripade se nedotykat mysi a mit prsty ve vzduchu, protoze jakmile je necham polozene na mysi dojde ke klasicke drag situaci.(pretahovani objektu)

Odpovědět na příspěvek

RE: ergonomie

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 04.08.2005, 12:25

Také jsem nad tím přemýšlel, chtělo by to tu myš dostat do ČR a zkusit otestovat. Já jinak jsem zvyklý na touchpad, doinstaloval jsem si ovladač pro scrolování dvěma prsty, narozdíl od originálu teda bohužel jen ve vertikálním směru, ale jsem spokojen.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ergonomie

Autor: Šedák Muž

Založeno: 04.08.2005, 14:04

Vždyť ta myš kliká stejně jako normální Applácká. Nešiřte paniku.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ergonomie

Autor: hastroš Muž

Založeno: 04.08.2005, 23:33

při stiskutém SHIFTu scrolluje horizontálně

Odpovědět na příspěvek

Čeština vs. angličitna

Autor: T3DO3 Muž

Založeno: 04.08.2005, 17:53
Odpovědí: 0

Nepřipadá vám počeštění plurálu Apple Story trochu divné? Na první pohled jsem si říkal, o jaký evropský Apple příběh (story) asi půjde. V případě, že necháváte slovo store a nepřekládáte jej na obchod, nechte tam pls i nepočeštěnou verzi stores ;)

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: