iPod - hardwarová novinka Applu - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Periferie

iPod - hardwarová novinka Applu

24. října 2001, 00.00 | Apple včera představil svůj nejnovější produkt, malý MP3 přehrávač, vybavený harddiskem a připojením k Macu prostřednictvím FireWire. Jaké jsou první reakce na tuto neobvyklou novinku?

V úterý, 23. října, Apple uvedl svůj zcela nový produkt, zapadající do nové strategie Digital Hub. Tato událost byla oznámená týden dopředu jako uvedení „převratného digitálního zařízení“, takže většina serverů zuřivě spekulovala, co že se to chystá. Poměrně záhy se pozornost většiny zaměřila na nejrůznější zařízení, spojená s hudbou a podobně – od kapesních MP3 přehrávačů až po stolní kombinované DVD přehrávače s možností pálení vlastních hudebních CD. No a kdo měl nakonec pravdu?

Nový produkt se jmenuje iPod a jedná se mobilní MP3 přehrávač, obsahující harddisk pro uložení souborů – na trh bude uveden 10. listopadu za 399 USD. Přehrávač se k Macu připojuje prostřednictvím FireWire rozhraní a podporuje synchronizaci s programem iTunes 2. Celková kapacita má být kolem 1000 skladeb ve formátu MP3 – záleží na kvalitě komprese.

Jak již bylo řečeno, základem je malý pevný disk o kapacitě 5 GB, který určuje celkovou velikost zařízení – zhruba 10 x 6x 2 cm, tedy přibližně krabička cigaret, váha iPodu je 185 gramů. Přední strana je určená pro ovládání – velký podsvětlený LCD displej a ovládací tlačítka. Zadní strana je kovová a obsahuje pouze logo Applu a název zařízení, konektory jsou na horní hraně. Ovládací prvky jsou kruhové – vnější mezikruží je rozdělené na 4 části pro ovládání přehrávání a vstup do menu, velké střední mezikruží slouží jako otočný volič (něco na způsob jog dial ovládání Sony), kterým se pohybuje v menu a reguluje hlasitost, střední tlačítko slouží pro potvrzování volby. Rozhraní, které se objevuje na displeji, působí velmi jednoduchým a přehledným dojmem, na šestiřádkovém displeji se pochopitelně objevují informace o přehrávané skladbě.

Po prvním připojení iPodu k Macu prostřednictvím přiloženého FireWire kabelu se automaticky spojí s iTunes 2 na počítači a synchronizuje všechny MP3 soubory v archívu iTunes na disk v iPodu – pokud pochopitelně nepřesáhnou kapacitu disku. Prostřednictvím nových iTunes 2, které budou uvedeny zároveň s iPodem jak pro OS X, tak pro Mac OS 9, lze v podstatě spravovat obsah iPodu, především pak vytvářet playlisty, které se automaticky přetáhnou do přehrávače. Kromě výběru playlistů bude možné vybírat písničky podle autorů nebo podle alb – tedy v podstatě shodný přístup, jaký nyní nabízí iTunes.

iPod podporuje soubory MP3 až do kódování 320 kbitů/s, MP3 VBR soubory (variable bit rate – proměnný datový tok) a formáty WAV a AIFF – další formáty bude možné podporovat v budoucnosti díky upgradovatelnému firmware. Apple udává kapacitu 1000 skladeb při kódování 160 Kbitů/s, kromě toho lze na iPod ukládat také běžná data. Nový přehrávač nepoužívá žádný systém pro správu digitálních práv.

FireWire rozhraní zabezpečuje rychlou synchronizaci souborů s počítačem – podle Applu se jedno CD přenese za zhruba 5 – 10 vteřin. Kromě připojení pro synchronizaci lze iPod používat také jaké běžný pevný disk s rozhraním FireWire. Prostřednictvím FireWire se také nabíjí lithium-polymerová baterie v iPodu, není tedy nutné používat samostatnou nabíječku – na 80% kapacity baterie je iPod nabitý za hodinu, plně se nabije po třech hodinách připojení. Kapacita baterie má stačit na 10 hodin přehrávání.

Pro zabezpečení přehrávání bez výpadků má iPod 32 MB vyrovnávací paměti, což stačí na 20 minut hudby. Zvukový výstup má frekvenční rozpětí 20 až 20 000 Hz, stejně tak dodávaná stylová sluchátka - špunty.

Nové iTunes 2 nabízejí kromě podpory synchronizace s iPodem také několik dalších novinek, jako je ekvalizér, vypalování datových MP3 CD či rychlejší vypalování hudebních CD.

Komentář: Apple svým tajemným prohlášením minulý týden vyvolal ohromnou vlnu očekávání – a podle Cimmrmanova principu přichází moment zklamání. Očekávalo se ledaco, ale úvahy směřovaly spíš do oblasti spotřební domácí elektroniky, například DVD přehrávač, kombinovaný s CD-RW – jakési centrum pro domácí digitální audio a video. MP3 přehrávač, i když velmi elegantní a úzce propojený s Macem, zákonitě musel vyvolat zklamání.

K novému zařízení je již na webu k dispozici reklamní spot s Jeffem Goldblumem, který poměrně jásavě křepčí právě ve společnosti iPodu, a krátký film o iPadu, ve kterém se objeví Philip Schiller, marketingový ředitel Applu, ale také hudební hvězdy jako je Moby a Seal – všichni jsou z iPodu nadšení (Mimochodem, je poměrně zajímavé, že Apple na podporu svých produktů pro digitálně šířenou hudbu, navíc v obskurním pirátském formátu – z hlediska vydavatelů – získává podporu známých hudebníků. Možná si ještě vzpomenete na reklamu na iTunes, kde také defilovala celá řada populárních hudebníků).

Designově poměrně zajímavý přehrávač (alespoň podle fotografií a spotů) je z technického hlediska pouze dalším MP3 přehrávačem, byť s inovativnějším řešením, než v daný okamžik nabízejí ostatní výrobci – ale také s vyšší cenou. Konkurence se pohybuje o zhruba 150 USD níže, při stejné či obdobné funkčnosti, pouze FireWire je nahrazen za USB. Zařízení, která se cenově blíží iPodu, mají například možnost záznamu zvuku na disk ve formátu MP3, dálkové ovládání na sluchátkách a další výhody. Z tohoto hlediska je tedy iPod zajímavý MP3 přehrávač od společnosti Apple s vyšší cenou – o tom, jak to dopadne v Čechách při cenové politice místního zastoupení lépe nepřemýšlet.

Každopádně, iPod při uvedení zklamal – Apple tentokrát zcela cíleně vytvořil ovzduší napjatého očekávání a poté předvedl produkt, který očekávání nenaplnil – přestože je označován jako přelomový, revoluční, senzační a podobně. V případě Power Macu Cube jsme alespoň měli pocit, že před námi leží z určitého pohledu skvost – designérský i technický, v případě nového iBooku byl naprosto jasný skvělý poměr cena/výkon. Tento MP3 přehrávač však na první pohled nevzbuzuje ani jeden z těchto dojmů.

Je pravděpodobné, že iPod je prvním článkem z řady nových produktů, naplňujících vizi „Digital Hub“, tedy digitálního světa, postaveného kolem Maců, ovšem podle všeho se nejedná o šťastný start – iPod místo nadšení vyvolal spíš rozpaky, případně rovnou odmítnutí – právě díky silnému „hype“ efektu, který jej doprovází.

O úspěchu či neúspěchu však nerozhodují první reakce po uvedení (zde nám opět může být příkladem Cube), ale prodejní výsledky. Nový produkt Apple je prostě kus osobní spotřební elektroniky, která má několik konkurenčních výhod - úzká integrace do systému, rychlé rozhraní a inteligentně vyřešený způsob dobíjení, příjemné ovládání, velký přehledný displej a možnost použití jako externího kapesního disku. Apple možná nastupuje právě včas, aby podchytil vlnu běžných domácích uživatelů, kteří se už seznámili s tím, co to je digitální hudba, a chtějí teď využívat všech výhod z toho vyplývajících. Nabídne jim příjemné řešení, za které si nechá zaplatit. Je otázkou, zda takovéto zařízení něčím podpoří platformu jako takovou – neobvyklý MP3 přehrávač asi nebude příliš velkým argumentem pro výběr platformy (mimochodem, Jobs při uvedení prohlásil, že pokud „zbude nějaký čas, podíváme se na podporu pro Windows“).

Nechme se překvapit praktickým přijetím od uživatelů a prodejními výsledky. Doufejme jen, že Apple příště zvolí poněkud méně „barnumskou“ formu upoutání pozornosti a předejde tak zklamání uživatelů očekávajících minimálně revoluci. Mírný pokrok v mezích zákona si prostě takový humbuk nezaslouží.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Periferie  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

No tak nevím

Autor: catt Muž

Založeno: 24.10.2001, 08:48
Odpovědí: 0

No tak nevím. Vypadá to hezky, funguje to příjemně, ale:
- připojím to jenom k Macu
- má to pouze FireWire - opět Mac
- 5GB disk určitě vyhrabali někde na smetišti, to se snad už nedělá
- špunty určitě nebudou mít 20-20 000 Hz - to nemají ani středně kvalitní repráky

Cenu bych možná akceptoval, pokud by to šlo připojit k PC (Windows), ale takhle je to zbytečná krabička...

Odpovědět na příspěvek

RE: No tak nevím

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 24.10.2001, 09:49

- Docela by me zajimalo, jak se to bude chovat pri pripojeni na FW pod Woknama. Vzhledem k tomu, ze se to chova jako disk, nemusel by byt problem (zalezi na formatu). V kazdem pripade odsuzovat neco kvuli tomu, ze to nepripojim k Wokenicim...
- FireWire: nechapu. Karet je snad hodne ne? To, ze intel spise propaguje sve silene USB, tak se radeji zahodi pokrokovejsi technologie, ktere chodi na Macu i na PC?
- 5GB disk: Vzhledem k velikosti celeho zarizeni by me zajimalo, co to je. Klasicky 2.5" disk by se tam nejspis nevesel. Vzdyt tam musi byt jeste cela rada dalsi elektroniky... A s tim smetistem - co se nelibi? Ze se tam vejde "jenom" 100 CDcek? (samozrejme zalezi na kvalite, delce...)
- slysel jste "spunty" treba od Bang & Olufsen? Netvrdim, ze tyhle budou srovnatelne ;-) ale dobry zvuk se udelat da. Nehlede na to, jake sluchatka se dodavaji k jine prenosne technice. No a pokud se to nekomu nelibi, muze si pripojit neco sveho...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: No tak nevím

Autor: catt Muž

Založeno: 24.10.2001, 10:58

Je sice pravda, že jako disk to zřejmě ve Windows připojím, ale nevyužiju přidanou hodnotu - vytváření playlistů. To je totiž možné pouze ve spolupráci s iTunes.
Čip na USB stojí zlomek dolaru, konektor další zlomek, tak proč to tam nedat. Já vím, aby to nemohli používat uživatelé Windows - obvyklá taktika Applu.
Ještě k disku. Nepopírám, že 5GB je velká kapacita, ale proč tedy nevyrobit víc verzí s různou kapacitou? Třeba k tomu jednou dojde (pokud nedopadne iPod jako iCube).
Sluchátka: já jen tvrdím, že žádná sluchátka nemůžou mít parametry, které jsou v článku. Do tak malého rozměru prostě basy bez zkreslení nedostanete.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: No tak nevím

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 24.10.2001, 11:11

To jsou pekne demagogicke argumenty. Stejne tak stoji zlomek dolaru konektor pro seriovy port, tak proc ho tam nedat, co? Nevim jak vy, ale tahat 5 GB po USB bych nechtel...
Argumentovat tim, ze FireWire je tam proto, aby to neslo pouzivat pod Wokenicema je nesmysl - vzdyt mate snad desitky karet s timto portem.
Jeste k tomu disku - predpokladam, ze tam nejspis bude nejaky 2" (???) a tech nebude takovy vyber. A preci jen, je to prvni verze iPodu, tak vyckejme
U sluchatek nevim, neumim posoudit. Schvalne se podivam, kolik maji ty Olufseny

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: No tak nevím

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 24.10.2001, 11:44

USB a 5 GB - konkurencni vyrobky maji jeste vic a pripojuji se pres USB. Asi takhle, jak casto budete synchronizovat obsah CELEHO disku? FireWire ma vyznam pro lidi, kteri to budou pouzivat hodne jako disk, ale pro normalni usery by stacilo TAKE usb, pripadne USB 2. Duvod, proc to tam neni, je ciste marketingovy.

FW na PC - abych si pripojil iPoda, tak si koupim jeste karticku za nejakych 1500-2000? No.... A u notebooku mate UPLNE smulu, FW port ma jen par kousku.

Disk tam bude nejaky prcek, 1,8", nemam prehled jake jsou na trhu, kapacitu bych az jako takovy problem nevidel, stejnak kolik ze svych X giga hudby opravdu poslouchate? Mimochodem, u nove uvedeneho produktu argumentovat "je to prvni verze iPodu, tak vyckejme" mi prijde trosku divne...

Sluchatka - nehadejme se, uvidime, at to budeme mit, otestujeme "uchometricky", snad nam nikdo nebude vytykat, ze pouzijeme jako referenci Koss Porta Pro ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: No tak nevím

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 24.10.2001, 12:11

- Pokud jde pouze o MP3, tak samozrejme nikoliv. Ale slouzi i jako prenosny disk a tam uz je to o necem jinem. Ono take nejde jen o cenu, ale i o velikost...
- samozrejme - krome iPoda zadne jine zarizeni FW nepouziva, takze ta karta by byle jen kvuli nemu. Jinak PC tech rychlych konektoru ma celou radu...
- ja v kapacite take problem nevidim. Proto me rozcililo, kdyz zacne nekdo tvrdit, ze jsou to disky ze smetiste a ani nevi, co tam uvnitr je
- se sluchatky souhlas

Odpovědět na příspěvek

Sluchatka

Autor: J. 2930 Muž

Založeno: 24.10.2001, 14:31

Earphones Bang&Olufsen
-----------
------------

Dimension
s W x H x D:
35 x 59 x 14 mm
1 3/8" x 2 5/16" x 9/16"
Weight:
(one earphone)
8 g
0.28 oz
(complete set)
22 g
0.78 oz
Principle: Electro-dynamic speaker In-ear type (intra concha earphone)
Frequency range: 50 - 20,000 Hz
Impedance: 19 Ohm
Finish: Aluminium
Cord: 1,2 M
Plug: Mini-Jack, 3.5 mm

Included:
Leather carrying case
Cordextention
Extra earpads

Odpovědět na příspěvek

RE: Sluchatka

Autor: Feky Muž

Založeno: 24.10.2001, 19:03

no tych 20 - 20k naozaj nemaju ! ;]]

ale zato KOSS - THE PLUG ...

Frequency Response 10-20,000 Hz
Cord Straight, Dual Entry, 4ft
Plug 3.5 mm/6.4 mm
Impedance 16 ohms
Weight 0.25 oz.
Sensitivity 112 dB SPL/1mW
Distortion <0.3%
Ear cushions closed

http://www.koss.com/k
oss/kossweb.nsf/SPdispCal
l?ReadForm&THEPLUG

Odpovědět na příspěvek

Sluchadla by iPodApple

Autor: J. 2930 Muž

Založeno: 24.10.2001, 19:21

Earphones iPod Apple
------------------
---------------

Earbud
-style headphones with 18-mm drivers using Neodymium transducer magnets
Frequency response: 20 to 20,000 Hz
Impedance: 32 ohms
Sensitivity: 104-dB sound pressure level at 1 mW

-----------www.appl
e.com---------

Odpovědět na příspěvek

O uspechu rozhoduji i media !

Autor: Nonejm Muž

Založeno: 24.10.2001, 09:42
Odpovědí: 0

Nepochybne k tomu prispivaji i media, vcetne webu jako je ten Vas. Tito totiz svym predavanim nazoru ovlivni velkou vetsinu lidi, kteri se o takovyto typ zarizeni uplne normalne zajimaji. Predstavte si hypoteticky clanek, ktery je napsan v bombastickem stylu... Vse skvele, bajecne, uzasne... Kdyz jsou takove to clanky dvy,nebo tri, pak se staci zeptat kohokoliv kdo o Apple a jeho produktech kdy slysel a rekne vam to same, co zde. Kde je pak objektivni realita? Nikde, protoze si uz vetsina lidi ani nedokaze/nemuze udelat vlastni nazor. Kdybyste se zeptali mne, tak vam reknu: Fajn je to neco noveho, ale prominte... ja nevim... potreboval bych to videt na vlastni oci, osahat si to... zhodnotit podle sebe... Ted vam svuj nazor nereknu, protoze ho proste mit nemohu. A jak ho ziskat? To je ukol distributoru. Ale to uz se mi zas dela nevolno od zaludku... :o/

Odpovědět na příspěvek

RE: O uspechu rozhoduji i media !

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 24.10.2001, 09:55

Tak ted jsem opravdu zmaten! To jsme o iPadu meli napsat az za mesic z MacExpa nebo za tri-ctyri mesice, kdy mozna dorazi? Vzdyt ukolem medii je aktualne informovat a to presne MM dela. Nevnucuje nikomu svuj nazor. Informace jsou viditelne oddelene od komentare autora, takze co vic?

Krom toho jsem presvedcen, ze vetsina soudnych ctenaru oceni nazor zkuseneho redaktora a vyuzije jej jako jednu z dostupnych informaci pro ziskani sveho vlastniho individualniho postoje...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: O uspechu rozhoduji i media !

Autor: Nonejm Muž

Založeno: 24.10.2001, 10:10

Kritika byla vpodstate obecne smerovana na media, s akcentem na Apple komunitu, ne jen na tento clanek. Beru, ze o tom informujete a chcete byt aktualni. To je OK. Komentar bych si ale dovolil jednoznacne az po vasem vlastnim seznameni s produktem. Jinak vlastne komentujete neco z druhe ruky. Nebo komentujete cizi komentare, coz je pro "rychle" ctenare dost zavadejici, protoze si proste vyberou jen toto: "Je to sracka", nazdar hodiny.

Takze kdyz se k tomu iPodu vratite az tu bude, tak si to tom rad prectu. :o)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: O uspechu rozhoduji i media !

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 24.10.2001, 11:20

Prominte, co to je "rychly ctenar"? Takovahoto tvora neznam, a znat ani nechci. Pokud si nekdo udelat celkovy nazor na zaklade casti je to JEHO problem. KOmentar se z valne casti tykal ZPUSOBU UVEDENI pristroje, pocitu nenaplneneho ocekavani, ktery Apple vyvoval a ktery se ZAKONITE musel prenest na samotny produkt. kdyby byl uveden potichu a v klidku, tak bude i prijeti pozitivnejsi. Kazdopadne, komentovat neco lze i na zaklade FAKTU ktera jsou znama, ne pouze na zaklade zkusenosti. Web Applu s technickymi paramtery neni medium "jedna pani povidala", jsou to proste dane technicke veci, na jejichz porovnani mohu vytvorit castecny obraz a nazor. Mimochodem, vy si take vzdy dukladne otestujete kazde auto, pocitac, jidlo ci zenu, nez se pro tu konkretni variantu rozhodnete? Rikate proste, ze nemame mit pravo cinit zavery na zaklade stejnych informaci jako bezny uzivatel. A jeste jednou opakuju, rychly ctenar ma proste smulu, za kterou si muze sam. BOhuzel jsem tady uz nekolikrat musel odpovidat na prispevky stylem "prectete si clanek cely", a rozhodne me to netesi.

Odpovědět na příspěvek

Mate pravdu, reviduji svuj nazor.

Autor: Nonejm Muž

Založeno: 24.10.2001, 11:53

jeste PS: U zeny bych rozhodne dal prednost dlouhodobejsimu testu a osobni zkusenosti, nez bych se pro ni rozhodl...:o)

Odpovědět na příspěvek

RE: O uspechu rozhoduji i media !

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 24.10.2001, 10:09

Take nechapu - predevsim co presne jste chtel tim prispevkem rict? Ze se mame vzdat hodnoceni produktu, dokud ho nemame v ruce? Nevynasime take zadne kategoricke soudy, pouze bezporstredne reagujeme na uvedeni, ktere z hlediska medii nebylo prilis stastne. A urcite zakladni hodnoceni si muzete vytvorit i na zaklade objektivnich fakt, kterymi jsou parametry pristroje. Kazdopadne, jsem na tuto "hracku" velmi zvedavy a dokonce se na ni tesim. Myslim ze se mi bude libit, a ze bych si ji chtel koupit - kdyby nestala tak nehorazne penize.

Odpovědět na příspěvek

byt to tak do auta...

Autor: Eda Muž

Založeno: 24.10.2001, 09:43
Odpovědí: 0

takhle by se mi libil "CD" menic do auta....

Odpovědět na příspěvek

RE: byt to tak do auta...

Autor: Radim Bublik Muž

Založeno: 24.10.2001, 12:19

A v cem vidis kolego problem ? :o) Jak jsem iPod uvidel, tak jsem se rozhodl, ze si ho drive ci pozdeji urcite koupim a to take jako skvelou alternativu NEJEN do auta - de facto staci mit v aute "repraky" a "zesak" se vstupem na 3.5" jack. Plus udelat si nejake pekne upevneni na palubni desku, aby se to dalo treba i ovladat (i kdyz preddefinovany playlist bude urcite bezpecnejsi). Nevim, ale ja proste problem nevidim. ... No, snad prece jen jediny - jak to sem levne dostat z U.S.A, protoze z ceny "tady" se asi vyvratim, o tom vubec nepochybuji ... :/

Odpovědět na příspěvek

Zbytecnost

Autor: Michal Muž

Založeno: 24.10.2001, 10:05
Odpovědí: 0

Dalsi nesmyslna zbatecnost, kterou Apple marni pracne ziskane prvenstvi se SuperDrivem. Misto toho aby uvedl neco ve stylu konzoly, ktera napr bude mit v sobe modem ci ethernet, bude umet se pripojit na inet tam vyhledavat at jako iTunes nebo jinak napr.inet radia ci jine zdroje MP3 a ty nasosat treba podle zadanych kriterii napr.zanr, interpret tak Apple prichazi s dalsim roztomilou nesmyslnosti typu Cube. Co dodat doufam, ze jich nevyrobi moc nasklad, likvidace plastoveho odpadu je draha i v USA.

Odpovědět na příspěvek

Nesouhlasim

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 24.10.2001, 10:11
Odpovědí: 0

S autorovym zaverem nesouhlasim. iPod je zcle unikatni pristroj (alespon v teto dobe) - velky disk, velka vydrz na baterie, FireWire pripojeni, mala velikost a pekny design. Predevsim technicke parametry (velikost a kapacita) nemaji v soucasnosti konkurenci. Sam bych si ho nekoupil, nebot "mobilni" hudbu neposloucham, ale osobne vim o nekolika lidech, kteri prave na neco takoveho jiz delsi dobu cekali...

Odpovědět na příspěvek

RE: Nesouhlasim

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 24.10.2001, 11:11

No, jak bych s dovolenim upozornil, ze vyhod tohoto zarizeni jsem si vedom a v clanku je zminuju, a nejsem si naopak vedom toho, ze bych ho zatratil. Jsem si ale take vedom toho, ze za stejne penize muzu dostat podobne zarizeni s ponekud rozdilnymi vlastnostmi - v nekterych smerech bude proste iPod lepsi, v nekterych horsi - kdyz tvrdite ze velikost a kapacita nemaji konkurenci, tak se mylite. Dobra je podle vseho napriklad vydrz baterek, prijemne je FireWire, ale zda se mi hloupe, ze neni k dispozici USB jako alternativa. Zcela umyslne jsem ale kriztizoval zpusob uvedeni, ktery byl podle mne nestastny - a tento negativni dojem se proste obrazi v celem clanku. Applu se v posledni dobe dari vyvolavat nesplnena ocekvani - dukazem je v podstate kazde Expo - vzdy je ocekavano vic nez se nakonec objevi. Samozrejme k tomu prispivaji media svymi spekulacemi, ale v tomto pripade je autorem onoho "hype" efektu zcela jednoznacne Apple. Takze, prosimvas, jaky zaver jsem podle vas vlastne ucinil? ;)

Odpovědět na příspěvek

Ja sem jeden z nich

Autor: czeky Muž

Založeno: 26.10.2001, 00:46

Boze diky za tento strojek, po discmanu, jeste pruserovejsim MiniDisku, kterej uz to ma 3 roky za sebou si rad koupim tuhle vychytavku...vazne MiniDisk je uplne na hovno, stara dobra datka a vynil jeste lepsi..nevericim a odpurcum, delal jsem s tema pristrojema 4 roky denne v radiu a hudebnim studiu, vim o cem mluvim

Odpovědět na příspěvek

toy

Autor: Methodman-- Muž

Založeno: 01.02.2003, 09:52

myslím že člověk názoru že minidisk je uplně na hovno je člověk docela bez rozumy.protože jinak by tohle nikdy nenapsal..jelikož minidisk má kvalitu v single play asi tak mnohonásobně vyšší než mp3..pouze po nahrani v longplay cd4 se kvalita vyrovná mp3 jinak mp3 nemá šanci na md!!!!!takže nevím kde si tohohle názoru pobral a le trochu si to v hlavě budš muset urovnat..minidisk má kvalitu takovou že mp3 se při přenosu dat nedokáže minidisku vyrovnat!!

Odpovědět na příspěvek

???

Autor: claire Muž

Založeno: 24.10.2001, 13:10
Odpovědí: 0

boze proc ? k cemu ? zlaty minidisc rec/walkman :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: ???

Autor: catt Muž

Založeno: 24.10.2001, 13:23

proč? protože se tam toho tolik vejde
k čemu? je to malé lehké a hudební téma si můžete vybrat podle nálady
zlatý minidisc? v iPodu se toho méně točí, nemusím mít po kapsách spousty disků a vůbec...

Odpovědět na příspěvek

Vyšší cena, Jeff? a nic navíc!

Autor: Perry Muž

Založeno: 25.10.2001, 11:58
Odpovědí: 0

Designově poměrně zajímavý přehrávač (alespoň podle fotografií a spotů) je z technického hlediska pouze dalším MP3 přehrávačem, byť s inovativnějším řešením, než v daný okamžik nabízejí ostatní výrobci – ale také s vyšší cenou. Konkurence se pohybuje o zhruba 150 USD níže, při stejné či obdobné funkčnosti, pouze FireWire je nahrazen za USB. Zařízení, která se cenově blíží iPodu, mají například možnost záznamu zvuku na disk ve formátu MP3, dálkové ovládání na sluchátkách a další výhody. Z tohoto hlediska je tedy iPod zajímavý MP3 přehrávač od společnosti Apple s vyšší cenou – o tom, jak to dopadne v Čechách při cenové politice místního zastoupení lépe nepřemýšlet.

Zde je kopie části článku, jednoho amerického serveru (doufám, že to na mne amíkům neřeknete, když už vám tak leží na srdci hudební průmysl):

1. 20 Gig Personal MP3 Jukebox (Designed by Compaq):
Price: $499
Capacity: 20 GB
I/O Interface: USB
Desktop OS Compatibility: Windows and Linux
Battery Type/Life(playtime): Internal rechargable/12 Hrs
Dimensions: 150 x 80 x 26 mm
Weight: 9.9 oz.

2. Archos Jukebox 6000
Price: $249 (the Studio 20 version with 20GB of storage is $349)
Capacity: 6 GB
I/O Interface: USB
Desktop OS Compatibility: Windows and Mac
Battery Type/Life(playtime): 4 AA/Max 8 hours
Dimensions: 4.5" x 3.2" x 1.3"
Weight: 12 oz. Additional features: Can function as USB hardrive.

3. Toshiba Portable MP3 Player - MEA210
Price: $199.99
Capacity: 32MB int. Expandable w/ SD card
I/O Interface: USB
Desktop OS Compatibility: Windows only
Battery Type/Life(playtime): 1 AAA/Max 4 hours
Dimensions: 2" x 2" x 0.5"
Weight: 1.5 oz without battery

4. Rio 600 64MB MP3 Player
Price: $159.99
Capacity: 64MB int. Expandable w/ add-on back of up to 340 MB
I/O Interface: USB
Desktop OS Compatibility: Mac & Windows
Battery Type/Life(playtime): 1 AA/Max 8 hours
Dimensions: 3.5" x 2.5" x 5/8"
Weight: not known

5. Apple iPod
Price: $399.00
Capacity: 5GB
I/O Interface: Firewire
Desktop OS Compatibility: Any computer, which has FireWire (IEEE 1394a) support
Battery Type/Life (playtime): Internal (rechargable via external adaptor or via firewire bus)/10 hrs max.
Dimensions: 4.02" x 2.3" x 0.78"
Weight: 6.5 oz
Additional features: may be used as FireWire (IEEE 1394a) disk

Jak vidíte není na tom Apple s cenou až tak špatně. A cena v čechách? Konečně výrobek pro který si budeme moci dojet za hranice. Odvážnější až třeba do Mnichova k nádraží. Jestli tam ještě je to ELEKTRO snů opravdu nevím, ale každopádně věcička u které nemusím mít strach jak to dopadne, když ten můj kousek bude mít nějakou tu chybku z továrny. Takže hurá za hranice. Jedna věc fungovala za hranicemi opravdu dobře a to jsou reklamace. Okoukl jsem to, když jsem čekával na potvrzení vývozních papírů. Nejednou jsem tam zahlédl dívenku s porouchaným kazeťáčkem, který se tam měnil pěkně z ručky do ručky, za nový. A to je to co mne dostává na iPodu. Čím jsem měl složitější walkman, s ruznýma vychytávkama tím míň vydržel.
A to už jsme u Designu. iPod je skutečně tak jednoduchý jak nás přesvědčují hudebníci v zmiňovaném Spotu. A proč má pirátský formát jejich podporu? Na to se můžeš zeptat českých špičkových hudebníků. Průmysl! A kde je ten člověk za tím? Radši zaplatím, například, Štěpánu Tůmovi za jeho album v MP3, než panu XXXX za jeho nesporný vklad na nakopírování CD.

OBDOBNÁ FUNKČNOST? Něco navíc je u iPod ta skutečně minimalistická jednoduchost v Designu a v ovládání. Zdá se Ti, MALÉRE, že by to mělo bít dohromady. Ano máš pravdu ovládání taky spadá do DESIGNU. Tak se podivej na ty archaické přehrávače ostatních výrobců. Co Ti asi tak připomínaj. Ty různý Walkmany a Discmany? Mně taky. Ale funkčnost je asi taky někdy na obtíž ne. Já radši koupím pro svou dceru něco tak jednoduchého jako byl ten první walkman od XXXX.!
A s Jeffem Goldblumem? MALÉRE ty taky špatně vidíš ne? Tohle, že je Jeff G......m? To si z nás fakt děláš P..... .

Odpovědět na příspěvek

RE: Vyšší cena, Jeff? a nic navíc!

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 25.10.2001, 12:53

Dobry den,

chvili jsme si tady v redakci lamali hlavu nad tim, co jste svym prispevekem chtel rict, neprisli jsme na to. K tomu mi zde vkladate do ust SVOU interpretaci mych slov, coz se mi nezda spravne.

Cena: pouze potvrzujete moje slova, ze bud se da koupit obdobne vybaveny (predevsim z hlediska kapacitniho) prehravac za mnohem nizsi penize, nebo za obdobne penize se da koupit prehravac s vice funkcemi - nekolikanasobne vetsi disk, moznost nahravani, pripadne radio, ovladani na sluchatkach a podobne. Zda povazujete rozdil ve funkcnosti iPodu (FireWire - disk + napajeni, vydrz baterii, jednoduchost pouzivani) za natolik prinosny pro vas, ze zaplatite za produkt Applu, prosim.

Ad podpora hudebniku: opet nejak nechapu ktera u vas bije - ja jsem v mem clanku narazel na to, ze u nas hudebnici poradaji kampane "kopirovani zabiji hudbu" (pod taktovkou asociaci a vydavatelu), zatimco v zahranici se podileji na propagaci zarizeni, ktere umoznuje pouzivat hudbu v digitalni podobe - tedy podobe, proti ktere jsou vsechny kampane a soudni spory zamerene. Pouze poukazuju na tento rozpor, nic vic.

Vzhledem k tomu, ze jsem opravdu nepochopil, o co presne vam ve vasem prispevku jde (krome tabulky porovnani, tam jsou fakt, ty jeste chapu - ale chybi vam tam napriklad Creative Nomad Jukebox, ktery Apple prodava na svem storu za 249 USD), tak jedine, na co muzu opravdu odpovedne reagovat je chudak Jeff G. Zda se, ze jsem se opravdu seknul, Jeff G. casto vystupuje v reklamach Apple a tento typek je mu docela podobnej - takze sem se zmylil.

Odpovědět na příspěvek

RE: Vyšší cena, Jeff? a nic navíc!

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 26.10.2001, 09:53

Trosku nechapu o cem je rec. A k tomu srovnani - pekne, ale o nicem. Srovnavate nesrovnatelne. Nebo si myslite, ze jde cenove srovnavat prehravac s 32 MB s iPodem, ktery k tem 32 MB ma navic jeste 5 GB? U prehravacu s HDD je to zase o necem jinem - velikost. Nejen ze jsou vyrazne vetsi, ale diky tomu mohou pouzivat jine pevne disky, ktere jsou levnejsi. Jak by se vam v notebooku libil 3,5" disk? Radeji usporite, nebo budete mit radeji mensi a lehci pocitac?

Odpovědět na příspěvek

Recenze

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 25.10.2001, 12:56
Odpovědí: 0

Je evidentni, ze recenze, kterou planujeme, by mela obsahovat take porovnani s jinymi modely MP3 prehravacu. Ktere si myslite, ze by byly vhodne? ma cenu se bavit asi jen o HD prehravacich. Kazdopadne se pokusim zajistit Creative Jukebox... Diky za navrhy

Odpovědět na příspěvek

CENA - SERIOZNI MEDIA ...

Autor: nevim Muž

Založeno: 26.10.2001, 14:40
Odpovědí: 0

.. nejsou s posuzovanim ceny az tak rychle hotova, a poukazuji na to, ze srovnani neni moc jednoduche .. a treba taky na to, ze Toshiba tento, mimochodem hodne novy disk, a uvedomte si, ze je to 5GB ve formatu 1.8", prodava jako PCMCIA za presne tutez cenu, to je 399 USD, jak je videt na jejich webu. Jestli je iPod tady pro nekoho zklamanim, tak by si mel predevsim ujasnit, jestli pro nej neni zklamanim v posledni dobe skoro vsechno, na co Apple sahne, a jestli se nahodou atmosfera zklamani nevytvari prave temito mudrci - nebo snad mate k dispozici nejaky hodnoverny vyzkum toho, jak se iPOD libil? nebo jen par tlachu z internetu? Jiz nyni vim o dvou kamaradech, co si ho koupi, hned jak bude u nas v prodeji.

Odpovědět na příspěvek

RE: CENA - SERIOZNI MEDIA ...

Autor: Beruska Muž

Založeno: 26.10.2001, 16:56

Doporucena koncova cena toho 1,8" 5GB disku je podle dovozce 22.000,- Kc bez DPH. 2GB jsou za 15.000,- Kc bez DPH. Je to novy, maly, tenky (5 mm), a tak to nemuze bejt levny, i kdyby byly vyrobni naklady nizky. Navic vsechny ty debaty o cenach a marzich uz jsou smesny. Nejnizsi cena neni nejlepsi cena. Marze neni nic sprostyho; vyrobci ani dealeri se nemuzou chodit past na louku, oblikat se do fikovejch listu, ze...
To, ze je neco drazsi, nez si zakaznik mysli, ze by melo byt, je mozna i tim, ze zakaznik koupi toho konkretniho produktu investuje i do poprodejniho servisu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: CENA - SERIOZNI MEDIA ...

Autor: Jirka Muž

Založeno: 13.11.2001, 22:19

Naprosto souhlasim, mluvis me z duse. MAS PPRRAAVVDDUU!!!!

Odpovědět na příspěvek

iPod

Autor: Michal Muž

Založeno: 28.10.2001, 12:45
Odpovědí: 0

Pokud by to melo USB a bylo by to pouzitelne zaroven jako "Image tank" pro vyprazdnovani digitalnich fotoaparatu bylo by to skvele spojeni, ale takhle si zredukoval Apple okruh svych zakazniku na par lidi a za rok za dva si budou lide klast otazku v souvislosti s timhle "fenomenem" co to bylo vysavac, fen nebo co?
Je sice maly, ale z praktickeho pohledu neznam prilis HDD, kterym za provozu svedci drncani a budu docela rad videt a slyset konstatovani v servisu nad urvanou hlavou HDD.

Odpovědět na příspěvek

konecne !!!

Autor: mikin Muž

Založeno: 02.11.2001, 21:07
Odpovědí: 0

Konecne prehravac na ktery cekam. Cela ta kombinace - velikost, kapacita,jednoduchost pouziti, firewire.... Tohle byla vzdycky silna stranka Apple, delat produkty ktere muzou normalni lide pouzit, aniz by mit univerzitni kurs. Bez Apple bych ted sedel u sedive bedny velikosti lednicky a vytukaval DOS !!!!

Odpovědět na příspěvek

Po těch letech se bavím

Autor: Ondráš aka mengelis Muž

Založeno: 21.03.2005, 23:07
Odpovědí: 0

Jojo, když teď v březnu 2005 všichni už víme, jak to dopadlo, tak se opravdu pročítáním tady toho opravdu bavím :-) a můj iPod mini taky :-D

Odpovědět na příspěvek

RE: Po těch letech se bavím

Autor: Mikesh Muž

Založeno: 23.10.2006, 12:17

Natož teď v říjnu :D

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: