iPhone v Zemích Koruny české - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Periferie

iPhone v Zemích Koruny české

29. února 2008, 00.00 | Společnost Apple zatím iPhone oficiálně prodává pouze ve čtyřech zemích (USA, GB, Francie a Německo), odhady však hovoří, že téměř třetina prodaných telefonů (cca 1,5 milionu kusů) je odblokována a provozována v ostatních zemích po celém světě. Včetně České republiky.

K pořízení odblokovaného iPhonu mě donutilo několik okolností. Předně mi odešla do věčných lovišť moje dvaapůl roku stará Motorola s velmi záhadnou závadou, původně jsem s pořízením chtěl počkat, jak dopadnou jednání společnosti Apple s českými operátory, ale rychlost jednání mě přesvědčila, že není nač čekat. Pro Apple nejsme nijak zajímavý trh a tak se kvůli nám nepřetrhne, je možné, že dohoda s nějakým českým operátorem může trvat stejně dlouho, jako zřízení českého iTunes Store. Navíc obchodní politika Applu je vyladěná spíše na američany než evropany, ale o tom už se několikrát psalo. Mě osobně připadá vázání provozování telefonu na jednoho konkrétního operátora v dané zemi stejně absurdní, jako by Apple prodával počítače schopné provozu internetu pouze u konkrétního providera. Takový počítač by byl neprodejný. Je to stejně nesmyslné jako třeba regiony u DVD. Je pravda, že z paušálů od operátorů vybírá Apple desátek, takže jde o peníze, ale kdyby byl neblokovaný iPhone dražší o stejnou částku, kterou po dobu smlouvy Apple dostane a kterou tak jako tak zákazník zaplatí v případě pořízení např. TurboSIM a práce za odblokování, považoval bych to za férové.

iPhone verze 1.1.2 provozuji v Česku již několik týdnů v síti T-Mobile a zde jsou moje zkušenosti z provozu. Základní funkce, tedy hovory odchozí i příchozí, SMS i připojení na internet prostřednictvím GPRS/EDGE funguje bezproblémově, z funkcí telefonu nefunguje jenom Voicemail, což je funkce, kterou jsem nikdy u ničeho nepoužil, takže mi nechybí. Zde je asi nutná přímá vazba na operátora, stejně jako asi bude nutná u firmware verze 1.1.3 pro funkci určování polohy telefonu, takže lze předpokládat, že by po aktualizaci na poslední verzi tato funkce nefungovala. T-Mobile sice nabízí službu zjišťování polohy, ale tato je placená a nejsem si jist, zda by fungovala s prostředím Google Map v iPhonu. Jinak jsou zachovány všechny funkce na SIM T-Mobile, pravděpodobně by měl fungovat i GSM Banking, který ovšem v současnosti nepoužívám.

Celkové ovládání předčilo veškerá má očekávání, je velmi komfortní, pohodlné a poměrně i antiblbové. Na virtuální dotekové klávesnici mi po pár dnech praxe nedělalo problémy psát ani jako spolujezdci v jedoucím autě na hrbolaté cestě. Všechna data, informace a nastavení (kontakty, kalendář, mailové účty, oblíbené webové stránky, fotky, hudba a videa) se do telefonu dostanou prostřednictvím aplikace iTunes, kopírování téměř 8 GB dat trvalo asi tak půl hodiny, přičemž hudba zůstává ve stejných formátech, jako v knihovně iTunes, nelze tedy podobně jako u Motoroly ROKR zapnout přepočet na AAC 128 kbps, fotografie z aplikace iPhoto se zmenšují automaticky, videa zůstávají opět ve stejném formátu, jako v knihovně iTunes. Do telefonu se vše přesune najednou po zapojení synchronizace, není třeba nic nikam přesouvat ručně, a v zásadě ani jiná možnost není, pravděpodobně kvůli autorských ochranám u hudby a filmů. Do telefonu ani žádná jiná data dostat nejdou, takže iPhone nelze použít jako USB Flash. Taktéž k sychronizaci je nutno použít USB kabel, není možno použít Bluetooth, bohužel ale nelze iPhone ani použít jako USB či Bluetooth modem, což je trochu škoda, přece jenom mailový klient v iPhone nezvládne vše, tak jako jeho větší kolega v počítači, je evidentní, že filozofií Applu bylo vyrobit mobilní přístroj, který by na cestách stačil jako nouzové řešení a nebylo nutno s sebou tahat notebook, ale nemusel být v této filozofii až tak důsledný. Určitou nevýhodou Mailu v iPhone je i to, že neumožňuje nastavení více SMTP serverů a jejich přepínání v závislosti na tom, v jaké síti se právě nacházíte. Abych nemusel i třeba několikrát denně přepisovat ručně SMTP v nastavení, tak před odpovědí na mail vypnu WiFi, tím se iPhone přepne do sítě EDGE T-Mobile a odchozí mail pak odejde přes mobilní síť. Další omezení je i to, že jako přílohu lze odeslat jen obrázek uložený v telefonu, náročnější operace musejí vydržet, až se člověk dostane ke svému počítači na síti, či se svým počítačem na síť.

Za to třeba SMS zaslouží chválu a hlubokou poklonu. Třídí se podle kontaktu, takže u každé osoby je větev s rozhovorem graficky podobná chatu. Něco tak přehledného jsem zatím u jiného telefonu neviděl. Paměť pro SMS je pravděpodobně omezená pouze velikostí volné kapacity v paměti, což i kdyby bylo jen pár posledních MB, tak je to dost a dost. U SMS nejsou podporovaní smajlíci ani animace, což mě až tak moc nevadí. Přístroj taktéž neumí MMS, což při jejich tuzemských cenách není zase až taková tragédie, obrázky navíc jdou odeslat mailem, což je ne-li zdarma, tak aspoň mnohem levnější. Zrovna tak všechny ostatní doplňkové funkce fungují dle mého názoru bez připomínek. K ovládání telefonu stačí jemné dotyky prstem nebo pohyby prstů, reakce jsou poměrně hbité. Displej je poměrně kvalitní se slušným podsvětlením, je čitelný i za plného slunečního svitu.

Funkce iPod umožňuje přehrávání hudby (přesněji řečeno zvuku) a videa. Krom malého reproduktoru jsou k poslechu určena přiložená sluchátka, která na kabelu k pravému "špuntu" mají mikrofon a ovládací tlačítko sloužící nejen pro případné přijetí hovoru, ale i pro zastavování a spouštění přehrávání, případně k přeskakování skladeb. Zvuk je poměrně slušný, od podobných zařízení žádné zázraky nečekám, taktéž i rezerva výkonu je dostačující. V nastavení lze zapnout i ekvalizér, bohužel jen s továrně nastavenými průběhy, navíc bych řekl, že naprogramované frekvenční charakteristiky jsou zbytečně přehnané. Lepší nepoužívat a nechat zvuk bez korekcí. Za to listování v seznamech skladeb nebo interpretů je excelentní a lepší snad být ani nemohlo, totéž se koneckonců týká i telefonního seznamu samotného. Připojení sluchátek se děje pomocí jacku o průměru 3,5 mm, který oproti běžnému stereo provedení má jeden kontakt navíc, po němž běhají asi informace z tlačítka nebo mikrofonu. Konektor je však dost hluboko zapuštěn a nelze do něj zasunout koncovku jiných stereofonních sluchátek.

Jediná další výtka pak ještě směřuje k funkci fotoaparátu, v této cenové relaci mohl být kvalitnější a mohl mít i celkem běžné LED přisvětlení a aspoň možnost základních nastavení, při rozumné úrovni osvětlení a bez spěchu se sice dá pořídit použitelná fotografie, ale mohlo to umět víc. Fotografie z iPhone lze importovat do počítače prostřednictvím aplikace iPhoto a dále s nimi pracovat.

Přístroj nemám lokalizován do češtiny, ani nemám instalovanou českou klávesnici. Ta ostatně není třeba. Došlý český text zobrazuje správně, taktéž i česká jména v kontaktech jsou bez chyby, zrovna tak jsem nezaregistroval problém s webovými stránkami, vše bylo korektně česky. Psát SMS s diakritikou je nesmysl, v tom případě máte na jednu zprávu místo 160 znaků jen nějakých 90, co se týče mailů, polovina lidí též diakritiku nepoužívá. Trošku problém je u ukládání nového kontaktu, který je nutno zapsat bez diakritiky, ale není problém po synchronizaci s počítačem špatná písmena přepsat v počítači v Adress Booku a pak po opětovné synchronizaci je opraven i kontakt v telefonu.

Výrobce u baterie neudává kapacitu, při intenzívnějším nasazení ji není problém vyždímat za jeden den, při střídmějším využívání telefonu vydrží baterie dva až tři dny. Trošku nepříjemnou vlastností je, že nefunguje budík ve vypnutém stavu, zde se jako možnost nabízí před ulehnutím přepnout telefon do leteckého režimu, kdy se nehlásí do žádné sítě, tedy nepřijímá hovory, SMS ani maily a šetří baterii, přitom nesíťové funkce, jako třeba zrovna budík, jsou zachovány v plně funkčním stavu. Nabíjet baterii ale lze i ve vypnutém stavu, nabíjení pak podle úrovně vybití a dalších okolností trvá obvykle 4 - 8 hodin.

Apple iPhone je ve své cenové kategorii prakticky bezkonkurenční mobilní přístroj, hlavně díky originálnímu snadnému ovládání, které však nemusí úplně každému vyhovovat, ovšem ve srovnání s mechanickou klávesnicí přináší při rozumných rozměrech a hmotnosti větší displej, jiné smart phony mnohdy připomínají spíše cihlu než telefon, navíc je zde naprosto skvělá synchronizace informací a dat s počítačem. Přístroj jsem testoval ve spojení s PowerBookem G4 s Mac OS X 10.5.1 CZ a iTunes 7.6 EN i CZ.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Periferie  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

iPhone v CR

Autor: iPes Muž

Založeno: 29.02.2008, 00:44
Odpovědí: 0

Takže:
sam mam verzi 1.1.1. a fungují mi MMS s dohranou utilitkou SwirlyMMS,
Nevim, jak autor clanku vypina telefon, ale ja pouze na noc prepinam tak jako cely den, tedy do \"spaciho\" modu hornim tlacitkem a potom samozrejme budik funguje..
Polohu telefomu zjistuji aplikaci \"LocateMe\", ktera sice ne vzdy funguje na 100%, ale jinak v podstate nabizi to same, co umi verze SW 1.1.3. s tim rozdilem, ze nezobrazuje kruhem perimetr, ve kterem se muzete nachazet...
Jinak by me zajimalo, jake mate dohrane aplikace do \"ajfounu\", ja sam mam uz 2 plne obrazovky, napr: Flashlight - baterka, Vnotes - hlas. poznamky, CameraPro - zoomovani s fotakem, SendSong - umoznuje nastavit jakoukoliv hudbu jako ringtone, iLevel - vodovaha :-) a spoustu blbosti, o kterych tady nema smysl psat... Samozrejme nesmi chybet Customize a SMBPrefs

Odpovědět na příspěvek

RE: iPhone v CR

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 29.02.2008, 00:55

Díky za doplnění - vypínání je stisk uspávacího tlačítka na několik vteřin a potvrzení přejetím prstem po symbolu souhlasu vypnutí.

Odpovědět na příspěvek

RE: iPhone v CR

Autor: kirsten Muž

Založeno: 29.02.2008, 08:16

v tomto "spacim" modu je ale telefon stale aktivni, vcetne gsm i wifi, coz mi teda prijde pres noc jako pekna blbost, jednak se telefon vybiji, druhak to neni moc zdravy spat pri pustenym telefonu u hlavy a tretak nikdo nikdy dopredy nevi, kterej trouba se v noci ozere a pak v pet rano zavola. je lepsi pouzit letecky mod - komunikace je vypnuta ale ostatnii veci funguji. a je to lepsi nez vypinat.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: iPhone v CR

Autor: Jirka Muž

Založeno: 29.02.2008, 10:09

v ono "spacím" módu wifi nejede - po zapnutí (vzbuzení) se teprve znovu konektne. Mám 1.1.3.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: iPhone v CR

Autor: kirsten Muž

Založeno: 29.02.2008, 10:26

pravda pravdouci, ted jsem vyzkousel a chvili to jeste jede, ale jenom asi 15 vterin, pak spojeni vytuhne. tak to byla mylka

Odpovědět na příspěvek

tethering

Autor: kirsten Muž

Založeno: 29.02.2008, 08:09
Odpovědí: 0

pomoci teto metody je mozne iphone pouzit i jako gprs modem, jak jsem nekde poznamenal vcera.

Odpovědět na příspěvek

iPhone je super, ale...

Autor: jouda Muž

Založeno: 29.02.2008, 08:38
Odpovědí: 0

Diky autorovi za shrnuti, jen tak dale...Sam jsem velmi zvazoval porizeni iPhone, ale narozdil od autora jsem se diky "nekoncicim jednanim a politice prodeje" rozhodl pro smartphone Nokia E51. Samozrejme nedosahuje v oblasti ovladani kvalit iPhone, ale ma spoustu vyhod (Symbian S60 3Rd edition) a "cihla" to neni a zas tak spatne GUI to take nema. Je asi mensi nez iPhone a hlavne je za 8t Kc a ma podporu 3G, otevrene aplikacni rozhrani, spoustu softu (vcetne vychytavek jako emulatoru ZX Spectra :-)) a bez problemu funguje jako HSPDA modem k notebooku. Dle meho nazoru je na iPhone v Evrope jeste brzy a chce to pockat na 3G model a na dostatecnou aplikacni zakladnu. Ale jsem Apple fanda, na stole mam Apple, tak me to i mrzi, co Apple s iPhonem predvadi :-(, ale v tomto pripade vyhral rozum.

Odpovědět na příspěvek

RE: iPhone je super, ale...

Autor: kirsten Muž

Založeno: 29.02.2008, 08:55

podpora 3G u nas? to ma eurotel jenom v praze, mimo prahu je to lichy. ostatni operatory teda nevim, ale vodafon ho myslim nema vubec a tmobil taky ne, ale mozna se platu. takze cekat na 3g model je imho blbost. zatim, mozna se to zlepsi, ale pochybuju. iphone teda vyjde taky na 8k kc (kdyz se clovek trochu snazi), modem se da taky z nej udelat (i kdyz to neni uplne jednoduchy) a co se tyce aplikaci, tak mel jsem predtim nokii e65 a moc jsem jich teda nesehnal, spis skoro zadnou - u vsech mi to hlasilo jinou verzi symbianu pri instalaci.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: jouda Muž

Založeno: 29.02.2008, 09:52

Nesouhlasim. Pro me potreby (vyvoj www aplikaci) se iPhone nehodi. Potrebuju FTP klent, text editor kodu s podporou ruznych kodovani atd...Pro Symbian 3rd ed je aplikaci hafo. Viz treba symbian-freeware.com. Pokud tel. hlasil nemoznost instalace bylo to pouze "certifikatem", tzn. stacilo posunout datum telefonu nekam k datu vytvoreni app, nainstalovat a posunout ho zpet a chodi to v pohode (tusim viz www.s60.cz). Ano, 3G je zatim "liche", ale casem se urcite rozsiri. Zde souhlas. Nemam duvod se "trochu snazit" a kupovat nekde iPhone bez zaruky od prekupnika, kdyz mohu mit 100% lokalizovany telefon - "smartphone" se zarukou 2 roky od normalniho prodejce. Ale iPhone je dobry pristroj, ale trochu to na me dela dojem, ze je jeste nedospely. GUI je dokonale, to souhlas.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: kirsten Muž

Založeno: 29.02.2008, 10:17

jasne ze kazdemu nebude vyhovovat, to by ostatni mohli "zavrit kram" a to urcite neni pravda. taky nechci iphone zaslepene vychvalovat, ale me proste vyhovuje jako nic predtim. jinak jsem nemyslel kupovat od prekupnika, ja ho koupil normalne na apple storu (adresa doruceni na kamose v usa) a on mi ho pak privezl. cena je prizniva (nizsi nez u te e65), bez lokalizace mi nevadi, se zarukou take nemam problem - stejne se vsechno pokazi tyden po zaruce :), nabiha bleskove, odezvy jsou okamzite - ta e65 je proti tomu fakt snek, a to si myslim, ze je to jeden z lepsich nokii se symbianem. jedine co mela lepsi je prijem hovoru - pokud chci prijmout hovor u iphonu jednou rukou, pak to musi byt levam, pravou je to fakt problem.
s tim symbianem - je pravda ze neco neslo nainstalovat kvuli certifikatu, ale vetsina kvuli verzi symbianu (kupoval jsem ji nekdy loni na jare) a vsechno co jsem nasel melo nizsi verzi. ted uz je to asi jiny, nevim.
jinak na iphonu samozrejme ftp klient je, a jelikoz je to unix, take na mej lze spustit treba i apache, coz symbian tezko dokaze. ne ze bych to nejak pouzival, ale neni to uzasny, mit v kapse treba ftp nebo http server?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: cyberdog Muž

Založeno: 29.02.2008, 10:20

No nevim, prijde mi, ze na iPhone uz je docela dost aplikaci. Nedokazu si predstavit, ze bych na telefonu nejake weby opravdu TVORIL, uplne staci, ze je k dispozici SSH klient, vse potrebne se zaridi pres nej.
To ze se zde iPhone neda legalne koupit je pochopitelne smutne, ale na druhou stranu, nabidka iPhonu je v ramci toho stavu docela siroka a neni problem nejaky poridit.
Rozdil je celkem jasny, s iPhone je radost pracovat, se Symbianem ne.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: jouda Muž

Založeno: 29.02.2008, 11:45

Ja s tim souhlasim, ale me prave odrazuje "pres kamose" a nekde pololegalne k telefonu prijit (co clo, dph....) a jeste ho odblokovavat. Kdyby tu sel normalne koupit neblokovany a mel aplikacni podporu, neresil bych to a koupil ho. Jinak E51 je fakt blesk se Symbianem, chodi to velmi rychle. Videl jsem jine stroje a ty byly pomale, to je pravda. Samozrejme nebudu web tvorit na telefonu, ale kdyz nekdo zavola, ze mu neco nejde nebo je potreba mala uprava, z telefonu se to da udelat. No me docela Symbian S60 3Rd edition prijde velmi povedeny, ale respektuji Vas nazor.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: kirsten Muž

Založeno: 29.02.2008, 11:54

jo, je to trochu pres hlavu posilat to pres kamose, clo ani dph jsem samozrejme neplatil - ale zaplatit to kazdy klidne muze, o tom zadna. pak je potreba pocitat dolar zhruba za 25 kc a to uz tak levny neni. no, je tu hold pekna drahota, clo vysoky, dane vysoky. zijeme v jedny z nejdrazsich zemi. ale co naplat, u nas se neprodava a tim je to dany, ze se to musi holt dovezt.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: jouda Muž

Založeno: 29.02.2008, 12:05

Jasny. Co Instant messaging na iPhone? Umi to ICQ? To je pro me docela taky "nutnost" to mit na telefonu. Vyhoda, ze pres WIFI nejedu na ty E51 pres "GPRS", ale "zdarma". Co treba streaming internetovych radii pres wifi (takovy "walkman")? To ta NK umi a dost me to bere. Pokud by byl i neomezeny datovy tarif na 3G, je to narez.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: kirsten Muž

Založeno: 29.02.2008, 12:14

nejaky im klient jsem videl, ale nezkousel jsem. takze ani nevim. nepouzivam to. plugin pro streamovani audia safari v iphonu nema, podle me se neco casem objevi po vydani sdk. uvidime, hodilo by se.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: Vlad Muž

Založeno: 29.02.2008, 14:50

nechapu proc furt to 3G, to tady v lidovem stavu tak za 3Roky. ICQ beha i kdyz ho vubec nepouzivam (IM Apollo). odblokovani - 2 minuty, 1.1.3 funguje naprosto bezproblemove, aplikace - viz Installer, mne se zda ze toho je pomerne dost. pak mate 8Gb flesku (resp. 16Gb). zatim nic lepsiho pro sebe nevidim, pouzivam tady od verze 1.0 od rina lonskeho roku

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: jouda Muž

Založeno: 29.02.2008, 18:56

Proc 3G, proste treba proto, ze se casto v oblasti 3G vyskytuji. Uz vidim, jak odblokuji iPhone (asi to neni slozite), pak mi nahodou odejde displej, jak nebudu mit problemy ho jit reklamovat, kdyz s nim nepujde nic delat a napr. ho ani zpet zablokovat. Proste dokud nebude normalne v prodeji odblokovany se zarukou, tak to neni reseni pro masy, ale pro fandy.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: jouda Muž

Založeno: 29.02.2008, 18:57

No "jit reklamovat". Kam? Posilat do USA? Nebo volat turkovi, od ktereho jsem to koupil na eBay?

Odpovědět na příspěvek

RE: iPhone je super, ale...

Autor: Jirka Muž

Založeno: 29.02.2008, 10:19

Nokii jsem používal právě do doby přechodu na iPhone. Šlo o E50. Důvod pořízení byl navigační soft TomTom - to je bezvadná věc. Jinak je to tragédie. Tak neskutečně dlouhé odezvy asi nikde jinde nejsou. Při pokusu o odepsání na SMS je průměrná doba na "sestavení obrazovky" pro psaní SMS asi 6 sekund. Steně živě na něm fungovalo i vše ostatní. Dalším průs.rem Nokie je jejich nepochopitelný přístup ke konektorům - měl jsem Nokií už asi 5 - vždy tzv. "mamažerská" kategorie - a pokaždé jiný konektor - to je mooooc dobré pro handsfree v autě. Tyto dvě věci (neakceptovatelně pomalé rozhraní Symbianu a debilní "konektorová politika") mě donutily k odchodu od Nokie. Phone mám od začátku roku a zatím mi vadí jen absence rozumného terminálu - to, co se dá sehnat, je hodně provizorní řešení - předpokládám však, že se situace změní s vydáním SDK.

Odpovědět na příspěvek

terminal

Autor: kirsten Muž

Založeno: 29.02.2008, 10:33

po pravde si neumim predstavit co to je rozumny terminal? ten co mam neni sice zadny luxus, ale jako nouzovka to snad staci, ne? pokud ne, muzes pouzit z pocitace pres ssh...

Odpovědět na příspěvek

RE: terminal

Autor: Jirka Muž

Založeno: 29.02.2008, 13:19

já právě potřebuji sem tam použít iFoun jako ten terminál na práci na jiných strojích (a ne používat počítač pro práci na iFounu) a ten, co je k mání zatím fakt není to, co bych si představoval. Na oné Nokii jsem měl tuším Putty apod. a něco takového by se mi hodilo právě na iFounu s tím, že právě ono ovlávání by mohlo být podstatně lepší (režim na šířku, zapínatelná klávesnice, …).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: terminal

Autor: kirsten Muž

Založeno: 29.02.2008, 13:33

tak na tuhle praci ten terminal neni, moc toho neumi. ale po pravde - iphone neni moc urcen pro administraci jinych pocitacu. jeste tak mozna pres web. neumi vsechno, pochpitelne.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: jouda Muž

Založeno: 29.02.2008, 11:49

E51 je VELMI rychla se Symbianem a handsfree v aute resim pres bluetooth, kdy se telefon automaticky pripoji k radiu jakmile nasednu do auta.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: kirsten Muž

Založeno: 29.02.2008, 12:00

to je mozny, ale e65 byla velmi ale velmi pomala. teda me to ani neprislo dokud jsem nemel iphone. co vim, tak e50 je jeste pomalejsi (ma ji kamos) a po pravde bych se divil, kdyby najednou jeden model byl rychly, ale je to mozny, nehadam se. moje zkusenosti jsou ze e65 i e50 jsou rychlostne hodne bidny.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: jouda Muž

Založeno: 29.02.2008, 14:12

E51 je opravdu hodne svizna. Rikaji to i lidi, co kritizuji jiz zminene modely. Ja iPhone vnimam jako "webovy prohlizec" a mail do kapsy a na vse ostatni asi zatim moc "standardne" nestaci. Nejake hack aktivity nepovazuji za "user friendly".

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 29.02.2008, 11:52

Já měl jednu Nokii pár dnů půjčenou a byl jsem z ní na prášky, už se nedivím, že mnozí Nokii říkají Microsoft mezi mobilními telefony.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: iPhone je super, ale...

Autor: jouda Muž

Založeno: 29.02.2008, 14:21

To s Vami nesouhlasim. Chcete rict, ze pokud nekdo vyda aplikacne otevreny telefon, na ktery je spousta openource podporovaneho primo Nokii vs. iPhone, ktery je uzavren a prodavan za podminek v Evrope na hrane zakona se podoba Microsoftu? V tomto bych pouzil primer spis smerem k Apple a jeho praktikam, ktere si s M$ nezadaji (aktivace iPhone vs. aktivace Win....). Byt jsem priznivcem Apple, tak s iPhone to u me zatim docela prohrava...., ale vubec nepochybuji o kvalitach telefonu.

Odpovědět na příspěvek

Lokalizace funguje bez vazby na operatora

Autor: keson Muž

Založeno: 29.02.2008, 08:58
Odpovědí: 0

v 1.1.3 lokalizace funguje jak v nainstalovanych google mapach tak v locate me uplne bez problemu. Zadna vazba na operatora se nekona. Vypinat telefon na noc je sice rozumne z hlediska zdravotniho (pokud se blahove domnivam, ze tim skodlive vlny ze sveho okoli odpudim), ale jinak zcela zbytecne, kdyz nechci aby me nekdo budil, nastavim tichy rezim, navic pak muzu rano zjisitit, ze jsem mohl nekomu zachranit zivot (coz se mi bohuzel stalo) a za to ta uspora par miliwattu skutecne nestoji. Domnivam se, ze by autor mel provest test s fw 1.1.3, aby zbytecne nemystifikoval uzivatele kteri o koupi uvazuji, protoze v 1.1.3 se dost veci zmenila k lepsimu.

Odpovědět na příspěvek

RE: Lokalizace funguje bez vazby na operatora

Autor: kirsten Muž

Založeno: 29.02.2008, 09:26

jasne ze ne, ale nejblizsi zdroj vlneni tim vypnu urcite a to zbytecne urcite neni. jinak si teda nemyslim, ze bych byl ja (ani kdokoli jiny) tak nenahraditelny, ze by nocni telefonat mel vliv na zivot nekoho tretiho, ale treba to tak nekdo ma. v kazdem pripade kdyz ho prepnu do ticheho rezimu, vysledek bude stejny. jinam nemam pocit, ze by byl nejaky velky rozdil mezi 1.1.2 a 1.1.3 ve funkcnosti.

Odpovědět na příspěvek

GSM Banking

Autor: mirek Muž

Založeno: 29.02.2008, 09:48
Odpovědí: 0

Chtel bych se zeptat zda ma nekdo zkusenost
s pouzivanim GSM Bankingu v iPhonu.

Odpovědět na příspěvek

RE: GSM Banking

Autor: Jirka Muž

Založeno: 29.02.2008, 10:03

používám - u ČSOB - bez problémů. Jen je třeba dát pozor na řešení odblokování - při SW řešení není problém a aplikace ze SIM ToolKit normálně fungují, při použití HW řešení (různé varianty TurboSIM) se může stát, že ta která TSIM karta SIMToolKit nepodporuje. V současné době však podle mne k HW řešení není důvod.

Odpovědět na příspěvek

RE: GSM Banking

Autor: Stepan Muž

Založeno: 29.02.2008, 11:20

Ano mám. Mně u 1.1.2 s TurboSIM a s kartou ještě od Oskara nefungoval (mluvím o eBance). Nefungoval ani se zbrusu novou Vodafone SIMkou. Nyní, po odblokování ZiPhonem na 1.1.3 už není nutná TurboSIM a bankovnictví fachčí bez problému. Ale znám pár lidí, kteří měli jiný typ TurboSIM a šlapalo jim to i přes ní. Záeží na kombinaci ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: GSM Banking

Autor: Bobík Muž

Založeno: 29.02.2008, 12:04

Viděl jsem screenshoty, jak někdo čerstvě po softwarovém odblokování procházel menu e-banky a příjimal od banky šifrované sms.
U turbosim ale není jisté, jestli to bude fungovat.

Odpovědět na příspěvek

RE: GSM Banking

Autor: Vlad Muž

Založeno: 29.02.2008, 13:56

1.1.3, odblokovano iJailBreak, eBanka naprosto bez problemu.

Odpovědět na příspěvek

zajímal by mne počet iPhone v čechách :-)

Autor: Radek.S Muž

Založeno: 29.02.2008, 10:28
Odpovědí: 0

...protože jsem zjistil že ho vlastní již nejméně deset mých blízkých známých, i takových u kterých bych to nečekal...:-) ...a pár dalších o něm již dlouho velmi vážně uvažuje. Myslím že až se sem iPhone dostane někdy oficiálně, nebude ho již komu prodávat :-D

Odpovědět na příspěvek

...

Autor: claire Muž

Založeno: 29.02.2008, 11:05
Odpovědí: 0

O iPhone vazne uvazuji, protoze mi dosluhuje telefon i iPod (5gen).

Ale,
irituje mne zavislost na iTunes, nutnost synchronizace prez kabel, absence usb mass torage a par dalsich drobnosti...

Jeste bych se chtel zeptat... 5gen iPod zapojeny prez kabel je na prehravani hudby nepouzitelny (zablokovane ovladani, reprodukce prez iTunes neni reseni)... ma tohle vyreseny iPhone, daji se prehravat hudba/video pri soucasnem nabijeni?

Odpovědět na příspěvek

RE: ...

Autor: Stepan Muž

Založeno: 29.02.2008, 11:17

Ano jde to. Přehrávání se vypne pouze při synchronizaci. Při nabíjení lze iPhone využívat bez omezení.

Odpovědět na příspěvek

RE: ...

Autor: iggy Muž

Založeno: 29.02.2008, 11:26

zavislost na itunes je vec nazoru - podle me vetsina cilovych zakazniku to vubec neresi, chteji jednoduche reseni, snadna dostupnost hudby i videa (pres itunes music store je vse v jednom). ja teda na itunes nenakupuji, ale synchronizace pres itunes mi nevadi. jine reseni stejne neni a od ipodu 1G jsem si uz celkem zvykl. kabel je mi ukradeny a mass storage taky.
jinak pri pripojeni k macu je iphone normalne pouzitelny, s vyjimkou prave probihajici synchronizace - pri to nejde.

Odpovědět na příspěvek

iphone moze mat vsetko...

Autor: janyka Muž

Založeno: 29.02.2008, 14:32
Odpovědí: 0

Pekny clanok, s tym fotakom a led prisvietenim je to pravda

Na iphone sa mi pacia moznosti doplnat si software..MMS, hry, piano, ladicka gitary, textovy editor, VoiceNotes ..je toho vela

uricte odporucam 1.1.3 bezproblemovo a zadarmo si stiahnite zo www.ziphone.org (jailbreak, activation a unlock) za par minut

Na svk pouzivam Navizone ktory integrovane funguje s Googlemaps...A funguje..(len ten internet nemam aktivovany vsade:) )

iPhone je skvely..ma velke numericke tlacitka...:):D:D:D
jednou jeho nevyhodou je ze sa o to privelmi starate!!!!

vonku je 1.1.4 ...ma nejake prednosti? zatial som nic nezaznamenal...azda len tolko ze ked to naistlauejte tak muste zvratit na 1.1.3 aby bol foun funkcny:)(zalezitost polhodky zas)

vydrz je azda porovnatelna s moznostami ktore foun ponuka, ...osobe mi 3G nechyba, rovnako ako GPS...

skor ako som zacal ten fotak...aspon to LED prisvietenie ..

Odpovědět na příspěvek

RE: iphone moze mat vsetko...

Autor: rogi Muž

Založeno: 29.02.2008, 15:51

Existuje moznost dostat do iphone MMS, nejako?
ci zle chapem?
MMS mi dost chyba

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: iphone moze mat vsetko...

Autor: Bluejade Muž

Založeno: 29.02.2008, 17:04

v Installeru si najdi MMS Appl, bohuzel muzes pouze odesilat, na prichozi se musis podivat pres safari

Odpovědět na příspěvek

ICQ na iPhone

Autor: iPES Muž

Založeno: 29.02.2008, 18:25
Odpovědí: 0

Staci pres Safari najet na www.meebo.com - jde o multi klient IM.

Odpovědět na příspěvek

nabiti mobilu za hodinu

Autor: keysersoze Muž

Založeno: 29.02.2008, 19:30
Odpovědí: 0

Me se teda nabije plne vybity mobil za hodku a pul, pokud ho tedy dam do sitoveho napajeni a nepripojim ho k pocitaci.

Odpovědět na příspěvek

SMTP nastaveni

Autor: k Muž

Založeno: 03.03.2008, 22:07
Odpovědí: 0

zalozte si schranku na gmail.com, podle návodu vse nastavte dle FW iPhonu, vcetne nastaveni pop nebo imap samotne schranky (pouze z pocitace) a pak odchozi SMTP z gmailu pouzijte i u vasich stavajicich schranek a muzete emaily velmi snadno odesilat z jakehokoliv mista, kde budete mit dostupnou wifi. Je to rychlejsi a bez prepisovani.
Jinak standardne iPhone nema vse, ale doinstalovanim par aplikaci ho promenite ve ,stroj na miru, snad az na blesk u fotaku. Ale i ten se jako pridavne zarizeni da sehnat. Spokojeny uzivatel od 10/2007.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: