iPhone v Británii: podrobnosti k zahájení prodeje, O2 UK přibírá zaměstnance a Greenpeace opět na scéně. (7.11.07) - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Periferie

iPhone v Británii: podrobnosti k zahájení prodeje, O2 UK přibírá zaměstnance a Greenpeace opět na scéně. (7.11.07)

7. listopadu 2007, 08.00 | Trocha doplňujících informací k pátečnímu zahájení prodeje iPhonu ve Velké Británii. Operátor O2 UK v souvislosti s touto událostí nabírá 1 400 dalších zaměstnanců. A svou mediální polívčičku si hodlá přihřát také organizace Greenpeace.

V pátek se začne prodávat iPhone ve Velké Británii, na dnešek se k tomuto tématu sešlo několik zpráv, jež tvoří tenhle článek:

Něco podrobností k zahájení prodeje v Británii

Britský Macworld shrnul různé podrobnosti týkající se zahájení prodeje telefonu Applu ve Spojeném království. Některé informace jsem sice již zmínil dříve v jiných článcích, zde je však pro přehlednost uvedu znovu.

Prodej iPhonu začne ve Velké Británii tento pátek 9. listopadu, v 18:02, v kamenných a internetových obchodech Applu, operátora O2 a prodejce mobilních telefonů Carphone Warehouse. (Čas zahájení prodeje vůbec není náhodný, Apple tradičně zahajuje prodeje svých nových produktů v 18:00, v tomto případě využil příležitosti operátor O2 a jaksi se tam „vlepil“, nezapomínejte, že při hláskování se v angličtině nula čte stejně jako písmeno „o“).

iPhone bude v pátek možné v Británii zakoupit celkem na 1300 místech. Obchodů Apple Store se v Británii nachází jenom 12, ve všech ovšem budou připraveni na zákazníky chtivé iPhonu. Osazenstvo Genius Barů bude poskytovat podporu pro telefon a od soboty začnou přednášky na téma iPhonu a též (placená) osobní školení v rámci programu One-to-One.

Stejně se připravuje i O2, ten bude mít telefony nachystané ve 450 prodejnách, jejichž personál výrazně posílil (o tom více níže), v nich také bude zákazníkům předvádět, jak iPhone maximálně využít.

Zbývající místa tvoří místní obchody Carphone Warehouse, největšího prodejce mobilních telefonů v Británii.

iPhone se bude prodávat za již dříve oznámenou cenu 269 GBP (při současném kursu dolaru to činí 560 USD, proti americké ceně tedy značná „ostrovní“ přirážka). Avšak i zde bude prodej podléhat určitým omezením, jedna osoba bude moci koupit nanejvýš dva kusy telefonu. (Narozdíl od USA však zřejmě budou možné hotovostní platby.) Telefony přirozeně budou zablokované (měly by obsahovat nový firmware 1.1.2, který opět ztíží možnost odblokování) a při jejich koupi budou zákazníci muset uzavřít smlouvu s operátorem O2 UK na dobu 18 měsíců. Zákazníkům se nabízí vývěr ze tří tarifů, nejlevnější vyžaduje měsíční platbu 35 GBP a nejdražší 55 GBP.

Všechny tři tarify poskytují neomezený přenos dat. O2 UK sice původně hodlal na datové přenosy uplatnit dosti silná omezení, to ovšem vyvolalo značnou kritiku a nakonec O2 oznámil, že omezení pro data ruší, což nyní potvrdil též Apple. Omezení byla zřejmě zrušena i pro připojování k WiFi síti operátora Cloud.

Stejně jako v USA se telefon bude aktivovat přes Internet prostřednictvím iTunes, nová verze 7.5 je přizpůsobená pro aktivaci mimo USA.

O2 UK přibírá další zaměstnance

O2 se na zahájení prodeje iPhonu připravuje skutečně důkladně, o čemž svědčí i to, že rozšířil řady svých zaměstnanců o 1 400 lidí v souvislosti s telefonem Applu. Deník The Independent tvrdí, že 700 z nich bude pracovat v zákaznických službách, zbývajících 700 posílí personál v obchodech O2, aby si poradili s předpokládaným náporem zákazníků a zároveň se dostalo odpovídajícího zacházení i těm zákazníkům, co nepřijdou kvůli iPhonu.

Ze 700 nových zaměstnanců zákaznické služby se 200 bude zabývat pouze podporou spojenou s iPhonem. O2 považuje podporu za velice důležitou součást své obchodní strategie, posiluje také internetové podpůrné služby, u nichž se počítá s velkým zájmem.

Všichni tihle lidé nejspíš budou mít co dělat vzhledem k odhadovaným prodejům telefonu. Samotný ředitel O2 UK předpovídá, že do konce roku se prodá 200 000 iPhonů, někteří analytici však předpokládají až dvojnásobný počet.

Greenpeace se bude opět zviditelňovat

Vstup iPhonu na britský trh se bude těšit značné mediální pozornosti, a tak ani příliš nepřekvapuje, že se toho rozhodla využít také organizace Greenpeace. Ta již nějakou dobu vede kampaň proti iPhonu, obviňuje Apple, že v telefonu používá toxické látky. Apple sice většinu námitek Greenpeace vyvrátil, to ovšem kampaň této organizace nezastavilo (racionální argumenty v debatě s aktivisty tohoto druhu mnoho nezmohou).

Podle EETimes plánují Greenpeace a další „zelené“ skupiny protestní akce v souvislosti se zahájením prodeje iPhonu v Británii.

Tentokrát je ovšem požadavek Greenpeace zvlášť směšný (pokud to tedy EETimes nějak nezkomolily, v článku se nachází řada dalších nepřesností), údajně bude Greenpeace požadovat, aby britská verze iPhonu neobsahovala PVC s ftaláty a bromované zpomalovače hoření, jež našla v amerických iPhonech. Jenže „britský“ iPhone se od amerického liší pouze firmwarem (co se brzy dostane i do těch amerických telefonů), hardware samozřejmě zůstává stejný. Ekonomicky a nakonec i technicky by příprava „nejedovatého“ telefonu pro Evropu byla při současných termínech zahájení prodeje naprosto neschůdná.

Svým způsobem ovšem Greenpeace dělá iPhonu reklamu, koordinátorka kampaní Greenpeace totiž prohlásila, že iPhone je jedinečný produkt, který však z hlediska Greenpeace zmeškal příležitost spojit svoje novátorství se „zeleností“. Greenpeace nadále požaduje, aby Apple přestal ve svých telefonech a periferiích používat nebezpečné látky. Organizace však znovu zamlčela, že Apple přislíbil takovéto sloučeniny přestat užívat do konce příštího roku. Náhrada některých těchto látek není právě jednoduchá a rozhodně to nejde udělat škrtem pera, jak si zřejmě někteří aktivisté představují. Ze strany Greenpeace tak v podstatě jde o prázdné gesto, jež ovšem bude dobře vidět.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Periferie  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Greenpiss

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 07.11.2007, 09:40
Odpovědí: 0

Greenpiss: banda nafetovanych idealistov. Treehuggers :)

Ekologia sa nerobi protestami, nech zacnu od seba a nejazdia na tych ich autobusoch (stare naftaky s emisiami na urovni trabantu), prestanu pouzivat svoje lode (stare hrdzave kraksne) atd.

Odpovědět na příspěvek

RE: Greenpiss

Autor: mck Muž

Založeno: 07.11.2007, 10:02

Ano, vsichni zacneme u sebe a uvedomme si, ze konzum a vecna obmena veci narustajicim tempem je taktez veliky ekologicky problem - logicke, rozumne a lidske neni vyhazovat a nakupovat, ale opravovat a vylepsovat stavajici. S tim samozrejme souvisi celkovy trend zrychlujiciho se "pokroku", ktery ale klade jedine zase na nas samotne velilkou tihu reseni problemu jak se zbavit tech starych a uz nevyhovujicich veci.

Marek

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Greenpiss

Autor: Jan Muž

Založeno: 07.11.2007, 22:32

Dej už pokoj, niko nezajímaš.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Greenpiss

Autor: mck Muž

Založeno: 09.11.2007, 14:35

Jojo, vydavani sveho presvedceni za nazor vetsiny, nebo snad vsech, to je taky znamka pekneho charakteru...

Marek

Odpovědět na příspěvek

RE: Greenpiss

Autor: PM Muž

Založeno: 07.11.2007, 10:11

Ach jo, ty jsi ale moula. Když ti něco vadí, tak na to prostě musíš poukázat a né držet pusu, víš? Jinak ten článek je fakt neobjektivní, bída.

Odpovědět na příspěvek

RE: Greenpiss

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 07.11.2007, 12:09

Pravdu díš, Jožo. Ekoteroristé typu Greenpiss působí na všechno jen destruktivně, nic jiného neumí, ještě nikdy nepřišli s něčím konstruktivním. Zajímavé, že nebrojí třeba proti alkoholu, vždyť je to taky jedovatá látka ve větším množství. To ne, to jim nevadí. Navíc mám očitého svědka, který viděl ve Stockholmu v přístavu zakotvenou jejich loď, která byla do výtlaku narvaná chlastem. Proč, to je jednoduché, ve Švédsku je chlast drahý.

Odpovědět na příspěvek

Neni Sula a Hulan jedna a tataz osoba?

Autor: Jedle Muž

Založeno: 07.11.2007, 22:26

Retorika by tomu nasvedcovala.

Odpovědět na příspěvek

GP

Autor: MCK Muž

Založeno: 07.11.2007, 09:57
Odpovědí: 0

Myslim si, ze ve zpravodajstvi tohoto druhu by melo u hodnoticich poznamek o Greenpeace vzdy zaznit, ze jde pouze o nazor pisatele. Jinak se totiz server za nedlouho stane stvavym anti-greenpeace pisalkovskym serverem typu Hulana, ktery se nerozhlizi, neohlizi a nebere v potaz nic jineho nez vlastni nazor.
Dle meho nazoru jsou aktivity GP v tomto oboru velice prinosne a zasadni pro cely IT prumysl, jakoz (a tady je prinos mozna jeste vetsi) pro uvedomeni uzivatelu-konzumentu ve vsech sferach trhu s cimkoli umelym. To jak se firmy chovaly a chovaji na vsech trzich s nebezpecnymi chemikaliemi je ostudne a velice nemoralni. Mnohe samozrejme resi pomerne prisne zakony (alespon v EU), ale i ty maji sve vyjimky a predevsim povoluji jiste minimalni mnozstni temer vsech "zakazanych" chemikalii - co je to tedy za zakaz, ze? Vyber jedne firmy, ktera je na vzestupu, na stale se zvysujicim vrcholu slavy a popularity je bezvadny tah pro vsechny tri strany:
- Apple ziska reklamu, ktera ma sice mirne negativni konotace, ale to, ze se o Applu mluvi je to nejdulezitejsi (koho zajima, ze je to jedovaty, kdyz je to tak rychly, krasny a hlavne in
- Apple tuhle negativitu jedinou tiskovou zpravou obrati ve svuj prospech - neco tam je, ale stejne jsme na tom nejlip jak muzeme - jsme zeleni, hura...
- GP ziska pozornost - nezanedbatelny fakt, ktery prispeje GP, ale predevsim celkove upozorni na fakt jedovatosti spousty veci, ktere dnes a denne pouzivame vsichni a nemuzeme se tomu ani vyhnout
- Vsichni, kdo si to co GP rika prectou budou alspon o malo vic upozorneni na ruzna rizika, kterymi se obklopuji

- Negativum muze byt snad jedine to, ze nektere argumenty GP jsou ponekud nedobre formulovane, popripade zalozene na skutecnostech ponekud irelevantnich - MOZNE (nikoli jednoznacne) podkopavani "zelene bdelosti" je snad jedine co bych aktivitam GP vytknul

Dokazu si predstavit, ze se tu do me ted obujete a budete mi tu vytykat kde co, ale kdyz se zamyslim nad tim, jak jednoduse se daji zneuzit media (v CR) k ruznym machinacim a vytvareni verejneho mineni na ruzne SPATNOSTI, pak je mi tohle "spojeni" vlastne prijemne... A z hlediska politiky je to vlastne genialni ;-) Vzhledem k tomu, ze veliky ekolog (beze srandy) sedi ve spravni rade Applu je tato podarena konspirace vice nezli realna.

Proto znovu apeluji na uvazlivost komentaru, ktere se tu na adresu GP a ekologie vubec ozyvaji.

Marek

Odpovědět na příspěvek

RE: GP

Autor: Metal Muž

Založeno: 07.11.2007, 14:21

Já si naopak myslím že je správné že si pisatel do článku napíše svůj názor. Je to jeho dílo jeho myšlenky a je pod ním podepsaný.

A s hodnocením těchto organizací souhlasím, je totiž nebetyčný rozdíl mezi organizacemi na ochranu přírody (např. ČSOP) nebo skupinami prosazujícími udržitelný rozvoj. A mezi skupinami, jejíž členové nemají ani ponětí o přírodě v místě svého bydliště, ale vědí že vykřikování hovadin jim zajistí spolehlivou obživu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: GP

Autor: mck Muž

Založeno: 07.11.2007, 14:32

Ale jen at si pise svoje nazory, v tom mu nebranim, jen jsem doporucil, aby ke vsem svym nazorum pripojil poznamku (vsuvku), ktera pomuze tento nazor identifikovat. Kazda prace, ktera si i jen hraje na zpravodajskou, ne-li snad vedeckou, musi tyto nalezitosti obsahovat, je to popsano v kazde ucebnici "akademickeho psani".

Marek

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: GP

Autor: Metal Muž

Založeno: 07.11.2007, 22:48

S tím souhlasím, ovšem pokud vyprofilujeme zdejší čtenářstvo na akademiky, tak se ten server může rovnou zavřít pro nezájem :)

Také když zde píši příspěvek, tak ho čistě konstatuji, neuvádím prameny které mě opravňují k danému tvrzení a implicitní důkazy které to potvrzují. Je to prostě zájmový web, kam přispívají většinou dospělí lidé s reálnými zkušenostmi. Proto bych rád ponechal volnost a svobodu (i u lidí kteří ji programově zneužívají).

Odpovědět na příspěvek

GP

Autor: Chris Muž

Založeno: 07.11.2007, 10:34
Odpovědí: 0

Pokial si pamatam, tak iPhone splna vsetky normy EU. To znamena, ze protesty GP by mali smerovat proti EU. Resp. nie protesty, ale cielena argumentacna kampan za dalsie znizovanie potencialne rizikovych chemikalii v produktoch. Lenze EU je tazsi terc ako Apple a navyse, predstavte si vyhlasenie. Greenpeace pozaduje sprisnenie normy Europskej komisie cislo 123 o chemikaliach v IT produktoch. To by bola medialna samovrazda. Ked je to zacielene na iPhone, o publicitu je postarane. Co na tom, ze ide o stekanie na nespravny strom, ktore k nicom nevedie...

Odpovědět na příspěvek

RE: GP

Autor: mck Muž

Založeno: 07.11.2007, 12:01

No, ono je to tak, ze GP uz davno kritizovala (a nahlas) tohle smernici EU (ROHS nebo jak se jmenuje), ale prave proto, ze to samozrejme uplne zapadlo (EU se branila tim, ze je to nejtvrdsi smernice na svete a co ja vim cim jeste...), tak utichlo i snazeni GP v teto oblasti. Nicmene kdykoli se kohokoli od GP zeptate co si o tom jako mysli, tak nic moc pozitivnihoh neuslysite.
Ekologie se samozrejme dela protesty, ale mnohem vice jde o medialni "valku" mezi aktivisty a jejich protivniky, kde je na mnohych polich velice tezne, ne-li zhola nemozne bojovat.
Co je ale zajimave je to, ze opravdovou cilovou skupinou takovychto kampani nejsou samotne firmy (ty samozrejme take), ale predevsim obycejni (do te miry do jake miry je to jeste mozne) lide, kteri budou "bdeli". Zni to jako fraze, ale dokud budou lidi jenom slepe poslouchat reklamu a drzet se modnich trendu a nasledne jako ty ovce porad nakupovat a vyhazovat a bude jim uplne jedno co v tom vlastne je (potravinami zacinaje a treba domy nebo IT konce) pak je to vsechno uplne spatne, protoze jsou to prave konzumenti, kteri podporuji a drzi soucasne trendy nad vodou (a to plati i pro chovani firem ve vsech oblastech). Jedine ti obycejni lide dokazou leccos zmenit, rozhodne ne nejaka "mala" organizace GP, kterou si mocni radeji zaskatulkuji jako teroristy. Je to stejne jako v politice - kdyz chcete utocit na politika, tak musite dostat k akci jeho volice - jenom ti mohou politiky opravdu ohrozit. Znovu tedy opakuji po Jozovi Remenovi, ze je dulezite zacinat u sebe.

Odpovědět na příspěvek

Greenpeace

Autor: Paegas Muž

Založeno: 07.11.2007, 15:50
Odpovědí: 0

Jsem pro to, aby články zde byli více objektivní a tolik se nenaváželi do Greenpeace. Sice nejsem chemik a nemám v tomto oboru přehled . nedokážu posoudit látky v iphonu vs zakázané látky vs jiní výrobci a zakázané látky - tudíš přesně zhodnotit situaci a v případě iphonu mi to přijde přitažené za vlasy, ale Greenpeace sama o sobě je dobrá organizace...

Odpovědět na příspěvek

RE: Greenpeace

Autor: OC Muž

Založeno: 07.11.2007, 19:22

Ehm.

Články zde se drží velmi zkrátka, aby na rovinu nepopsaly naprostou realitu. Ta je takováto: Greenpiss (sama o sobě, nebo spolu s ostatními ekofašos, to je dost jedno) je banda parchantů, jimž na ekologii nezáleží ani zbla (a ostatně jí ani nerozumějí). Jejich jediným cílem je dělat ostatním problémy a získávat moc; o nic jiného jim nejde a nikdy nešlo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Greenpeace

Autor: mck Muž

Založeno: 07.11.2007, 21:07

Muzete mi rict (samozrejme vas nenutim, je to jenom vase vec) koho tak v prubehu let volite ve volbach, a to jak komunalnich tak predevsim v tech do poslanecke snemovny a do senatu?
Vim, je to impertinentni otazka, ale mysllim, ze je porad malo "mimo" ve srovnani s vasim tvrzenim, ktere vydavate za odraz/charakteristiku stavu urcitych veci a jeste si troufate to co jste napsal nazyvat "naprostou realitou". To je opravdu ostudna troufalost. A jak videt nejste sam, bohuzel. Jenom mala poznamka na okraj... Velci demagogove, fasiste, extremiste, teroriste a tyranove jsou obycejne zastanci podobne emocionalne nabitych "ultra-nazoru", ktere se neboji vydavat na odiv a nazyvat pravdou.

Marek

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Greenpeace

Autor: MaCoffee Muž

Založeno: 09.11.2007, 21:03

Ja se podepisuji... a uz je mi vazne dost smutno.

Odpovědět na příspěvek

Tak nějak k tématu...

Autor: OC Muž

Založeno: 07.11.2007, 19:28
Odpovědí: 0

... těch greenpiss jeví se mi dnešní D-FENS :)

http://www.dfens-cz
.com/view.php?cisloclanku
=2007110701

Odpovědět na příspěvek

RE: Tak nějak k tématu...

Autor: miro novak Muž

Založeno: 07.11.2007, 20:44

dost dobre...

Odpovědět na příspěvek

Pane Krali Vlastimile,

Autor: Santal Muž

Založeno: 07.11.2007, 22:39
Odpovědí: 0

mel byste se zdrzet hodnoceni veci, o kterych nemate paru. Takhle pusobite jako sasek.

Odpovědět na příspěvek

Pro Krale Vlastimila

Autor: Jedle Muž

Založeno: 09.11.2007, 01:02
Odpovědí: 0

CEH Confirms that iPhone Chemicals Violate California State Law
By Bryan Gardiner November 08, 2007 | 12:09:16 PMCategories: Apple, Hype, IPhone, Legal
After conducting its own "independent lab tests," the Center for Environmental Health (CEH), a non-profit consumer watchdog group, has concluded that the headphone cords for both the iPhone and iPod do indeed contain high levels of phthalates.
While the previous Greenpeace analysis found 5070 parts per million (ppm) of dibutyl phthalate (DBP) in the iPhone headset cable, the CEH's subsequent testing actually found 6200 ppm of DBP in the headset cable of the phone and 6300 ppm DBP in the iPod headset cable. That, according to the safety group, violates California state standards.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: