Vista, vykrádač Mac OS X? - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Informace

Vista, vykrádač Mac OS X?

8. ledna 2007, 00.00 | V predvečer plného uvedenia (pre všetkých užívateľov) novej verzie operačného systému konkurenčnej platformy Windows, s označením Vista, sa čoraz viac objavujú hlasy upozorňujúce na prílišnú podobnosť viacerých nových čŕt tohoto systému s operačným systémom Mac OS X od Apple.

Samotných užívateľov PC môže samozrejme len tešiť, že sa približujú Mac štandardom, ale určité sklamanie zažívajú najmä skalní užívatelia okien, (ktorí si Vistu už stihli obstarať v predstihu) pretože po vyše piatich rokoch vývoja čakali trochu viac inovácie a nie len bohapusté kopírovanie od konkurencie.

Že sa nejedná o nijak okrajovú záležitosť potvrdzuje aj fakt, že na problém plagiátorstva zo strany Microsoftu na úkor Apple reagoval dokonca samotný Steve Jobs a na jeho veľkom keynote na minuloročnom WWDC predal slovo Bertrandtovi Serletovi – Senior Vice President Apple, ktorý poukázal na niektoré nežiadané napojenia Windows Vista na systém Macintosh Mac OS X. Môžete si pozrieť videozáznam tohto prejavu na webu apple.com resp. slovný záznam na MujMac.cz. (: Doporučujem tú video sekvenciu. Útok na konkurenciu začína v 25. minúte :)

Apple kladie na rozvoj svojho systému veľký dôraz. Svedčia o tom každoročné novinky a realizácie Mac OS 10. Pre porovnanie, za posledných 5 rokov uviedlo jabĺčko 6 verzií systému Mac OS X a 7. verzia Leopard je na spadnutie (zarátal som zvlášť Tigra pre PPC a pre Intel). Napr. svoj PowerBook G4 som kupoval vlastne ešte nedávno (asi 18 mesiacov dozadu) a mal som tam predinštalovaného Panthera. V súčasnosti síce používam najnovšieho Tigra, ale možnože práve teraz na MacWorld Expo 2oo7 bude vypustený Leopard. Microsoft za poslednú päťročnicu zvládol okrem servisných balíčkov pre staršie verzie len 1 nový Windows. Vista bola teda vyvíjaná fantastických 5 rokov. Túto dobu počítam od dátumu uvedenia predošlej verzie - Windows XP.

Treba to samozrejme brať s rezervou, pretože Billovi vývojári museli ešte minimálne 2 roky od spustenia XP pracovať na jeho rôznych service packoch, aby bolo XP vôbec schopné rozumnej prevádzky. Ak si niekto myslí, že preháňam, tak nech si zoženie a nainštaluje Windows XP first edition z roku 2oo1. Je dobré si položiť otázku, či tých 5 rokov bolo treba na to, aby Microsoft vydal tak nadupaný, odladený a inovatívny programový balík, alebo to vyjadruje iba jeho neschopnosť, keď vlastne uvážime, že spustenie Visty bolo už niekoľkokrát z tých či oných príčin odložené. Túto otázku nech si zodpovie každý sám...

Na toto výrazné zaostávanie činorodosti Microsoftu zareagoval aj Apple pred spomínaným WWDC krátkou vtipnou upútavkou, kde „PC muž – John Hodgman“ z reklamnej série „Hello, I'm a Mac and I'm a PC“ vyzýval všetkých developerov od Apple, aby si na chvíľu dali pauzu, pretože sú v porovnaní s tímom okolo Windows príliš aktívni :) Toto video môžete nájsť na www.youtube.com po zadaní hesla: „wwdc keynote“. Odporúčam, je to dosť vtipné.

Aby sme sa však vrátili k téme. Mňa najviac zaráža na tejto záležitosti tá vec, že Microsofťácka partia nielenže kopíruje funkčnosť, ale natvrdo prebrala aj dizajn. Stačí si pozrieť rôzne ukážky Visty z webu. Dokonca ani s označením jednotlivých programov sa nepárali. Najlepšie to dokumentuje asi Gadget, Windowsácky súrodenec Widget.

Dal som si tú námahu a stiahol som pre náš portál jedno krátke video, ktoré asi najviac vystihuje dnešnú tematiku. Píšem o námahe z toho dôvodu, pretože som osobne kontaktoval a žiadal o súhlas jeho autora kdesi v ďalekom NYC. Istý David Pogue, reportér New York Times, držiteľ ceny Emmy recenzoval v jednom zo svojich článkov Windows Vista. K tejto príležitosti spravil aj tento vtipný klip, v ktorom vlastne svojsky dokázal, že Microsoft nevykradol Apple. Doporučujem pre domáce štúdium si tento článok na http://www.nytimes.com/ dohľadať. Jeho ostatné videá stoja tiež za povšimnutie. Čo sa týka technickej stránky veci, tak toto video sa vyskytuje na internete iba vo flashovej podobe a s tým som až doposiaľ nemal žiadne skúsenosti. Nakoniec sa mi ho podarilo dokopať do formátu pre QuickTime a dokonca som pripravil aj slovenské titulky v kódovaní UTF-8. Úprimne musím napísať, že som pri výrobe titulkov závidel užívateľom Windows, pretože pre Macintosh existuje asi len 1 voľne dostupný editor titulkov, na rozdiel od Windows, kde sú ich desiatky. Výsledok Davidovho a môjho snaženia však stojí za to a tak môžete toto video ukazovať svojim Windowsáckym kamarátom. Hasta la Vista, priatelia!

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Polemiky  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

?!!!?

Autor: budd Muž

Založeno: 08.01.2007, 00:23
Odpovědí: 0

opravdu me to desi co si microsoft dovolil. to preci neni mozny. to je jako kdyby prebrali metody cinskych kapitanu obchodu.

Odpovědět na příspěvek

RE: ?!!!?

Autor: Josef Muž

Založeno: 08.01.2007, 01:36

Tak to je fakt, tentokrát se už konečně "vytrapili" opravdu dokonale. Jsem zvědavej co na tohle PCčkáři.
Jediný z čeho mám radost, je to, že se na wokna bude dát trochu koukat, když obšlehli Mac OS. Jen aby to alespoň taky trochu tak fungovalo...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ?!!!?

Autor: adam P Muž

Založeno: 08.01.2007, 01:49

já ti řeknu co na to PC-čkáři - přijdou a řeknou "hele! to jsou nové windows! to čumíš co? fakt husté, že? XP-čka byly fakt shit, to ten apple byl asi lepší, ale toto už je špička, apple dnes definitivně skončil. kam se na to hrabe!" :(

Odpovědět na příspěvek

PC uzivatele MacOS X neznaji

Autor: Koralek Muž

Založeno: 08.01.2007, 05:50

No, podle mych zkusenosti budou opravdu PC uzivatele koukat, co jim MS pripravil a nejspis budou mi velkou radost ze vseho, co uvidi. Vetsina jich totiz MacOS X nikdy nevidela a Apple ztezka znaji :) Nedavno mi to svym chovanim potvrdil jeden vyvojar, ktery dela prumyslove programy pod Win. S nadsenim mmi popisoval, jake neve fce a design maji Visty, a kdyz se ode mne dovedel, ze tohle vsechno pouzivam uz temer nekolik let a pak to videl na vlastni oci, prohlasil, ze Vista stejne udelaly velky skok dopredu...

Odpovědět na příspěvek

RE: PC uzivatele MacOS X neznaji

Autor: alex Muž

Založeno: 08.01.2007, 12:18

naprosty suhlas. tak to je. vacsina ludi, co pracuju na windowsoch nepozna apple. pre nich bude vista zlepsenim. a budu na nu hladiet s uzasom.

Odpovědět na příspěvek

RE: ?!!!?

Autor: Ondra "Satai" Nekola Muž

Založeno: 08.01.2007, 07:21

Jen at si kopiruji. Jen doufam, ze dalsi OpenOffice zkopiruje z "LotusNotes" neco, oc bude pripominat Ribon ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: ?!!!?

Autor: Vláďa J. Muž

Založeno: 08.01.2007, 08:06

Z nejakeho duvodu nesdilim s ostatnimi tu histerii o kradeni. Podle mne jde jen o obycejnou evoluci na poli GUI. Nemyslíte, že kdyby šlo skutečně o "ukradení" nějaké chráněné vlastnosti nebo technologie, že by poškozený (Apple) tohoto zloděje (Microsoft) okamžitě zažalovat a požadoval by zastavení prodeje Visty do odstranění sporné části? Microsoft vyvíjí a nakupuje technologie stejně, jako Apple...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ?!!!?

Autor: odin Muž

Založeno: 08.01.2007, 08:58

Asi to dochází jen málokomu, ale celý ten humbuk je zastátací omáčka. Cíl je jasný. Sjednotit obě platformy pod jednu
universální. Globální kontrola sítě a všech počítačů
bude pak mnohem snažší.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: ?!!!?

Autor: odin Muž

Založeno: 08.01.2007, 08:59

oprava: zastírací omáčka

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: ?!!!?

Autor: andelesvetlacz Muž

Založeno: 08.01.2007, 16:17

PETICE PROTI ČIPOVÉ TOTALITĚ všechny počítače budou ovládány NELÁSKOU A NEÚCTOU K JEDNOMU LIDSKÉMU MILOSRDNÉMU !!! VAŠE SRDCE BUDOU PRÁZDNÁ ,VAŠE MOZKY BUDOU VYMYTÉ TEMNÝMI SILAMI! JE ČAS ŘÍCT NE OBLUDĚ CO ČEKÁ NA VAŠE KROKY ! JE ČAS SE JEDNOU PROVŽDYCKY VZEPŘÍT NADVLÁDĚ SYSTÉMŮ A UKÁZAT VŠEM SVĚTLOU VNITŘNÍ TVÁŘ (viz. sdělení 1550 a 238) PODEPIŠTE PETICI PROTI ČIPOVÉ TOTALITĚ JEŠTĚ DNES.



(doufám že místní pochopili mírnou ironii :) )

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ?!!!?

Autor: Chuan Torena Muž

Založeno: 08.01.2007, 23:26

Přesně tak. Prachsprostý vývoj:) Trošku jsem se to snažil shrnout zde:
http://www.chuantor
ena.bloguje.cz/461327-app
le-a-vista-kolize-jista.p
hp

Odpovědět na příspěvek

Trochu neskoro

Autor: Dominik Muž

Založeno: 08.01.2007, 05:26
Odpovědí: 0

Všetky tieto veci sú predsa známe už niekoľko mesiacov, a to je ešte dosť malý výpis...

Odpovědět na příspěvek

Ďáblův advokát

Autor: hroch32 Muž

Založeno: 08.01.2007, 07:30
Odpovědí: 0

Sice mě tu asi většina lidí ukamenuje, ale budu dělat ďáblova advokáta. Především proto, že si myslím, že ten článek není zrovna objektivní. Ano, vývojáři WinXP museli dva roky pracovat, aby dostaly systém do funkceschopné verze. A teď mi řekňete, jak dlouho to trvalo Applu. Panther vyšel koncem roku 2003, takže taky dobře dva roky práce. A ne, Jaguára za příliš funkčního nepovažuji. Teprve od Panthera se projevuje kvalita návrhu systému také vůči uživateli, do té doby se ladily poměrně závažné chyby způsobené slučováním dvou systémů.

O tom kdo koho vykrádá bych raději pomlčel, Apple není bez viny (Konfabulator vs. Dashboard, abychom zůstali u těch Gadgets ;-) ).

Nakonec jsem si nechal dotaz na autora. Máte dojem, že ten screenshot Visty, který jste přidal do článku je "objektivní"? Ten ala Dock nahoře tam totiž normálně nemá co dělat, to je tuším záležitost nějakého pluginu třetí strany a jeho cílem je připodobnit Vistu k Masoxu. MS s tím nemá co dělat, nebo se pletu?

Odpovědět na příspěvek

RE: Ďáblův advokát

Autor: Vláďa J. Muž

Založeno: 08.01.2007, 08:01

Plně souhlasím, tenhle článek tu podle mne nemá co dělat - na nějaký osobní štvavý weblog je v pohodě, na MujMac.cz je ostuda. Je nevyvážený a zavádějící :(

Ten Screenshot je taky mimo mísu, navíc je to nějaká z ranných testovacích verzí, není to ani RTM Visty, natož finálka. A co tam probůh dělá ten ObjectDock od Stardocku???

Odpovědět na příspěvek

RE: Ďáblův advokát

Autor: Vláďa J. Muž

Založeno: 08.01.2007, 08:01

Plně souhlasím, tenhle článek tu podle mne nemá co dělat - na nějaký osobní štvavý weblog je v pohodě, na MujMac.cz je ostuda. Je nevyvážený a zavádějící :(

Ten Screenshot je taky mimo mísu, navíc je to nějaká z ranných testovacích verzí, není to ani RTM Visty, natož finálka. A co tam probůh dělá ten ObjectDock od Stardocku???

Odpovědět na příspěvek

RE: Ďáblův advokát

Autor: AlesD Muž

Založeno: 08.01.2007, 08:37

Take souhlasim, autor toho patrne malo pamatuje, vzpominam jak dlouho byl desitkovej system anoncovan a tech pracovnich nazvu. Myslim ze to byly taky aspon 3-4 roky k 10.0 a dalsi dva k Jaguaru, ktery byl uz jakz takz funkcni.

A s cim vsim se museli vyvojari MS poprat, jasne vysvetluje Honza Brezina na www.digit.cz v sedmem pokracovani.

PS.: Aby nedoslo k mylce, jsem orodoxni Mac user od OS 7.0

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Ďáblův advokát

Autor: hroch32 Muž

Založeno: 08.01.2007, 08:47

Tak nějak. Zase na obranu Applu nutno přiznat, že přechod z Win2000 na XP (a pravděpodobně ani a posléze na Vistu) není ve své podstatě tak náročný, jako bylo skloubení OpenStepu a MAC OS dohromady.

Odpovědět na příspěvek

Ostuda

Autor: Bufo Muž

Založeno: 08.01.2007, 08:32
Odpovědí: 0

Takový článek na můjmacu nemá co dělat. Silně mi to připomíná jistý web.

Apple vyvíjí svůj systém taky pět let a my jsme betatesteři, kteří za to že ho mohou používat už zaplatili 20 000,- Kč /za stále nedodělaný systém/.
Ano neodladěný systém, který je jen na pár kousků hardware.

Odpovědět na příspěvek

RE: Ostuda

Autor: Metal Muž

Založeno: 08.01.2007, 09:02

Stále mě udivuje proč takovej shit systém a HW vůbec používáš? A jestliže platíš za něco co nemá cenu, tak je to věc svobodné volby utrácení peněz.
Souhlasím s tebou, co se týká malicherného odsuzování MS, kdyby byly opravdu tak špatní neměly by tak velký díl trhu. Ale na druhou stranu většině uživatelů by nevadilo používat jednoúčelové PDA :o)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Ostuda

Autor: Bufo Muž

Založeno: 08.01.2007, 09:10

Je to tak vidět, že ten článek mě zvedl ze židle ? :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Ostuda

Autor: hroch32 Muž

Založeno: 08.01.2007, 10:29

Je :-D Ale neboj, je nás víc.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Ostuda

Autor: Vláďa J. Muž

Založeno: 08.01.2007, 10:32

Jojo, presne tak...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Ostuda

Autor: Metal Muž

Založeno: 08.01.2007, 13:06

:o)) jo, jo, asi tě to opravdu nadzvedlo, ale dle mě je lepší na neobjektivní názory nereagovat. Když se někdo dá k nějaké sektě, také mu rozumným způsobem nic nevyvrátíš, a ranou klackem ho jen utvrdíš. Osobně mě zajímá proč zrovna u IT lidé tak spojují své ego a přesvědčení s výrobky nebo výrobci. (Např vychvalované Sony audio-video v ČR).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Ostuda

Autor: j.t.d. Muž

Založeno: 08.01.2007, 21:24

Windows jsou zlo. A zlo je třeba bít!
Nejsme vůbec žádná sekta. Akorát každého, kdo s námi nesouhlasí, rituálně sníme.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Ostuda

Autor: Metal Muž

Založeno: 09.01.2007, 08:50

Tak tak, naporcovat, prošpikovat špekem a vyudit. A pak by byla pánská jízda :O))

Ale ve skutečnosti zaplať pánbůh za to že Windows existují a že je jich tolik, má to nespočet výhod.

Odpovědět na příspěvek

RE: Ostuda

Autor: pavel 123 Muž

Založeno: 09.01.2007, 12:23

a proc by na webu MujMac nemel byt nelichotivy clanek o konkurencnim systemu...? navic psany pomerne kultivovane, s odkazy na zdroje a video... az se na MujMacu budou objevovat pochvalne clanky o firme Microsoft /leader v oblasti IT, vizionar Gates.../ a v diskuzich nadsene ohlasy, tak si mazu tento web ze zalozek :)

Odpovědět na příspěvek

Solidnost

Autor: David Muž

Založeno: 08.01.2007, 09:34
Odpovědí: 0

Do zverejneni dnesniho clanku jsem vas web povazoval za slusny a korektni.

Odpovědět na příspěvek

RE: Solidnost

Autor: Jindra Muž

Založeno: 08.01.2007, 09:55

A ještě tu chybí Ondřej Čada a jeho srovnání Billa Gatese s Goeblsem a máme vymalováno :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Solidnost

Autor: hroch32 Muž

Založeno: 08.01.2007, 10:27

Něco mi asi uniklo, ale od Ondry Čady jsem tohle neslyšel....nebo si to rozhodně nepamatuju. Od jiných ano. Tak jestli se pletu, prosím link.

Odpovědět na příspěvek

Co je stejne na Viste a Mac OS

Autor: Petr Tomíček Muž

Založeno: 08.01.2007, 10:38
Odpovědí: 0

Ja nevím, ať si kdo chce co che říká, dělal jsem DTP 7 let na Mac OS (od verze 8.3 do verze 10.4) - cca od 1999 do 2004. Dělalo se na tom docela dobře, ale od 2004 pracuju na Win XP a dělá se mi na tom lépe. XP jsou stabilní, vyspělý systém, který mi poskytuje vše, co potřebuju k práci. Mac OS mi to poskytoval také, ale od verze 10 jsme ve firme kupovali kazdy rok system za cca 3500 Kč (celkem přibližně 12000 Kč) a jak bylo napsano výše, byli jsme vlastně betatesteři protože každá nová verze Mac OS 10 měla tak zásadní vylepšení, že bylo nutností na ni přejít. Už jen to skvělé automatické přepínání klávesnice, to byla kapitola sama pro sebe... XP mám už dva roky (bez reinstalace), občas se (samy) stáhnou nějaké nové záplaty a jede spolehlivě dál. Mě se zdá, že z minulých dob převládá mýtus, že Windows jsou nestabilní. Do verze 2000 tomu tak opravdu bylo. Win 95 se použít nedala téměř vůbec, Win 98 se nedala použit na práci. První použitelná verze byla 2000, ale pořád to nebylo úplně ono. Ale jestli někdo trvdí, že XP jsou šhit, tak na nich asi nikdy nepracoval. Sám jsem si instaloval CTP Visty, a musím říct, že se mi nové UI nelíbí, ale co Microsoft kopíroval z MAC OS, to netuším, žádnou podobnost jsem tam nenašel. Spíše mi připomínají Linux... Mě osobně článek také připadá zaujatý a málo objedtivní (viz screenshot z pluginy zjevně třetích stran. Petr

Odpovědět na příspěvek

RE: Co je stejne na Viste a Mac OS

Autor: dr. Avalanche Muž

Založeno: 08.01.2007, 12:08

No vidis, ja jsem na tom opacne po 10 letech DTP jak na pecce tak na Macku plne prechazim na apple i doma. Apple me s MacOS X presvedcil, ze se jedna o stabilni, intuitivni system urceny pro praci bez zbytecnych "opicaren", com o wokenicich po 12 letech (vyjma WinNT 4) opravdu rict nemuzu. Ale s tim, ze redakce se zarazenim takovehoto clanku ponekud ulitla naprosto souhlasim.

Odpovědět na příspěvek

RE: Co je stejne na Viste a Mac OS

Autor: Lukáš KUČA Muž

Založeno: 08.01.2007, 14:22

Nevim tedy, ale mam na stole jak MBP 1,83 tak PC s Celeronem 2,66 a WinXP a neripada mi moc realne mluvit o nejake srovnatelnosti. Jsem si vedom ze MBP ma vyhodu 2 jader procesoru, ale ten rozdil v celkovem dojmu z uzivani je opravdu dramaticky. Nejaka podstatna zpozdeni reakci v OSX jsem nezaznamenal s vyjimkou tisku, ktery je opravdu docela pomaly. XP jsou sice velmi stabilni, ale pro mne dosti nepohodlny system. Stve me i ta doba od startu pocitace ke skutecne spustitelnosti nejake aplikace. Myslim, ze nestabilitou Win se dnes ohani asi uz jen malokdo, me se naopak zdaji o trochu stabilnejsi nez OS 10.4, ale jinak mi stylem ovladani vubec nesedly. Rychlost beznych MS aplikaci me taky neoslnila.

Odpovědět na příspěvek

KDO MA CI AKCIE ? :-))

Autor: ED Muž

Založeno: 08.01.2007, 10:58
Odpovědí: 0

jinak souhlasim, to je jako kricet ze ford kopiruje od hondy 4 kola a volant.... A i kdyz naooko budou MS a Apple souperit, jeden bez druheho byt nechce.

Odpovědět na příspěvek

RE: KDO MA CI AKCIE ? :-))

Autor: Vlada J. Muž

Založeno: 08.01.2007, 11:31

Kdo ma ci akcie? Apple nema zadne akcie MS, MS nema zadne akcie Apple, ja nemam zadne akcie ani jednoho. Kdo ma teda ci akcie?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: KDO MA CI AKCIE ? :-))

Autor: ED Muž

Založeno: 08.01.2007, 12:58

Takze Bill uz akcie Apple prodal ? ja to zase tak nesleduju...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: KDO MA CI AKCIE ? :-))

Autor: Vlada J. Muž

Založeno: 08.01.2007, 13:44

Ano, jiz pred casem prodal MS akcie dal...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: KDO MA CI AKCIE ? :-))

Autor: Mito Muž

Založeno: 01.03.2007, 14:12

Víte, na jakém SW se vyvíjí Windows?
Ano, správně...

Odpovědět na příspěvek

A neni to spise o vzhledu?

Autor: Snoopy Muž

Založeno: 08.01.2007, 11:08
Odpovědí: 0

Ja bych rekl, ze se ani tak nejedna o to, zda je neco na obrazovce vpravo nebo vlevo, to se mozna sjednocuje. Podle me je problem s tim, ze Apple prisel s kovovym vzhledem a "aqua" efektem, ktery Microsoft zacal kopirovat. Jde spise o ten vizualni vzhled a dojem nez o umisteni jednotlivych tlacitek.

Odpovědět na příspěvek

RE: A neni to spise o vzhledu?

Autor: Vlada J. Muž

Založeno: 08.01.2007, 11:34

No nevim, oba systemy pouzivam denne a proste to na mne jako podobne nepusobi, rozhrani Visty mi pripomina spise tema Noia z KDE, s Tigerem to moc podobne neni, rekl bych...

Odpovědět na příspěvek

tssss visty...

Autor: ataralgin Muž

Založeno: 08.01.2007, 11:12
Odpovědí: 0

ale co jmelí?!?.. totiž keynote..?!? :-) kde bude online?

Odpovědět na příspěvek

RE: tssss visty...

Autor: Vlada J. Muž

Založeno: 08.01.2007, 11:32

Bude zitra 18:00 naseho casu, online bude az ze zaznamu po par hodinach jako obvykle...

Odpovědět na příspěvek

Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Martin Muž

Založeno: 08.01.2007, 11:28
Odpovědí: 0

Možná trochu OT;

Nevíte jak je to s porovnáním rychlosti OS X a Win aplikací na stejném HW (IntelMac)?

Odpovědět na příspěvek

RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Bufo Muž

Založeno: 08.01.2007, 12:00

Mohu posoudit na Mac Pro. Ryclejší jsou aplikace pod win. OSX má pomalé odezvy. Je to pomalý systém.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Fred Muž

Založeno: 08.01.2007, 12:12

Já mám nainstalovanou upravenou verzi MAC OS X na normálním počítači, ale ve srovnání s Windows je to těžká bída... Nehorázně pomalý, aplikace který potřebuju na to neexistujou a těch pár věcí co to umí navíc oproti Windows si můžu do woken dát taky, ostatně moje plocha ve widlích vypadá takhle http://img127.imageshack.
us/my.php?image=plochamac
jx6.jpg

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: hroch32 Muž

Založeno: 08.01.2007, 12:29

Tak to je výborný nápad porovnávat MacOSX na nonApple stroji s WinXP, pro které je ten stroj pravděpodobně optimalizován. Jo, a které aplikace že to neexistují? Já vím věřím, ale třeba bychom vám pomohli najít nějaké řešení.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Fred Muž

Založeno: 08.01.2007, 12:39

Tak třeba SiMoCO, nebo jakýkoliv jiný program pro komunikaci s mobilními telefony. Nebo obyčejnej AutoCad na projektování výkresů v dwg. Nebo rapget, program pro stahování odkazů z uploadovacích serverů. Jinak jak výše napsal Bufo, MAC je pomalejší i na stroji, kterej pro něj optimalizován je. Na opravdickým MACu sem neměl možnost srovnat, několikrát sem s ním pracoval, ale oslnil mě jen designem za kterej ale nejsem ochotnej vydávat nesmyslné částky... To si radši postavím mnohem výkonější PC

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Mi Muž

Založeno: 08.01.2007, 15:13

Ty mas asi vela rokov, ze? A spat chodis spolu s Deduskom Vecernickom? Programy na komunikaciu s mobilnym telefon samozrejme su, len musis mat slusny telefon, idealne s BlueTooth nie nejaky shit od predavaca na vidieckom trhu. A rapget, to ani nespominaj..ked ta prestane zaujimat stahovat porno alebo nelegalne filmy a hudbu z tych serverov, tak sa ozvy..alebo si na nich aspon kup platene konto a budes moct stahovat bez obmedzeni napr. aj z Amiga OS. Mam moznost porovnat na normalnom Macu, dal som tam ten vas pefektny Windows XP, co tu vychvalujete ako extra rychly ale bola to teda riadna bieda, nech mi nik netvrdi, ze aplikacie tam startuju alebo behaju rychlejsie ako v OS X. Ano hry sa v tom dat hraju ale to je asi tak vsetko. Po par vyskusaniach zostal windows lezat ladom na discu a uz je aj davno vymazany, skoda zaberat miesto...A ked ta na tom Macu nic nezaujalo, len dizajn...preco si na svoju plochu do Windows eXtra Pain pchas Auqa GUI z OS X?......Vsetkym sa ospravedlnujem za reakciu v diskusiach casto nevystupujem..a viem, ze ani toto nema vyznam pri tej kope prispevkov co tu je...ale uz vazne nemozem tie kecy pubertalnych tipkov co tu vystupuju, keby aspon mali skusenosti porovnavat, tymto som skoncil nech na to napise kto chce, co chce :) HOWGH !!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Fred Muž

Založeno: 08.01.2007, 18:15

A proc bych mel mit telefon s btooth??? Protoze na MAC nejsou ovladače na datový kabely???? A proc bych nechtel mit rapget??? Na tom neni nic spatnyho... na tom neni jen porno nebo nelegalni filmy. A to o hrach na MAC ani nemluvim, to je kapitola sama pro sebe. Porad sem nepochopil duvod proc verit MACu, kdyz na Windows udelam VSECHNO (slovy VSECHNO) bez sebemensich problemu a muzu si s nima klidne pohrat aby meli GUI OSX. Wokna uz davno nejsou nestabilni system, kdo jim aspon trochu rozumi, tak se chybam vyhne a muze si uzivat kvalitniho systemu, kterej funguje na vsem a na kterej se da sehnat vsechno na co jen si clovek vzpomene

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: AlesD Muž

Založeno: 08.01.2007, 20:28

Nepochbuji o tom, ze pro Win platformu je vice SW, ale co se tyce logiky a uzivatelske narocnosti, tak si dovoluji tvrdit, ze je OS X podstatne dale.

Uvedu ti modelovy priklad:
Donesu sve babice, pocitacovemu negramotovi vyinstalovany pocitac s ceskym OS. Babicka si sedne a chce napsat mail. Kdyz chce napsat adresu na Macovi zjisti ze kdyz tukne na zavinac napise se e s hackem, zapatra v pameti, vzpomene na psaci stroj a max na 4 pokus se ji podari zavinac napsat. U PC sedi babicka dodnes a nevi kde je chyba.

Druhy priklad:
Chci nekam nahrat archiv domaciho videa, na OS X si system nejprve zkontroluje zda se to vejde, pote si prostor vyhrydi pro nastavajici akci a teprve pote kopiruje. Na PC (pokud mas pouze Win bez SW tretich stran) se koukas na teplomer jak se to pekne kopiruje a pak se nestacis divit. Na odpoved, ze si to mas zkontrolovat predem, reknu pouze to, ze v dobe sitoveho propojeni nekolika stroju, ti tam muze hodit neco nekdo jinej.

Proste Mac je pro lidi, kteri se nechtej stat IT specialistou, PC je pro hobbysty, ktery bavi se v tom vrtat. Kazdy at si svobodne vybere.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Bufo Muž

Založeno: 08.01.2007, 21:10

He he, počítačoví negramoti :) Tak to tady někdy vypadá :)No, ne že bych stál bokem :-D Jo jo hlavně ta babička v počítačové síti a s kamerou, která není podporovaná applem .

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: AlesD Muž

Založeno: 08.01.2007, 21:25

Doufam ze muj prispevek byl bran z nadsazkou, v TV nic neni tak se trochu nudim. Z valek Win vs. Mac jsem odrostl jiz davno, ted se jen tak bavim. Ale je fakt, ze kdyz pisu mail na PC tak vzdy dlouze premyslim jak napsat zavinac a konci to tim, ze prepinam na anglickou klavesnici. :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Fred Muž

Založeno: 09.01.2007, 19:15

zavináč se dá udělat stiskem left alt + 64 nebo pravej alt a V

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: j.t.d. Muž

Založeno: 08.01.2007, 21:17

Dovolím si doplnit pravý opak - OS X je právě pro lidi, co chtějí být IT specialistou.
Widle mají jakési jádro vyvozené z VMS, jakousi DOSovou příkazovou řádku a jekési omezené množství utilit. Skoro všechno se řeší pomocí third-party utilit, které jsou často psané nesystémově, zasírají systém a jsou převážně GUI a nikoliv pro CLI.
Na MACu je normální UNiX (však Apple chce dosáhnout povolení používat toto označení pro OS X - že by se to v budoucnu jmenovalo Mac UNiX ?), příslušné utility, maximální skriptovatelnost (tell application \"Mail\" - pošli mejl pepovi, stáhni poštu, smaž spamy, poštu od pepy přepošli láďovi...), maximální přívětivost. Kdo chce, nastaví si ipfw přes okýnka, kdo chce, nabouchá si to full kotel přes konfigurák.
Když jsem narazil na jednoduchou úlohu - stáhnout ze SilinonGraphixu naměřená data pomocí FTP, vyparsovat z nich určité hodnoty a k nim spočítat statistiky a všechno to hodit do excelovského souboru - na Windows jsem se nechytal (napsal jsem na to vlastní program, který obsahoval vlastního ftp klienta, protořže jsme zaboha nepřišel na to, jak Widlí ftp skriptovat).
V OS X to jde bez zvláštní námahy, a ještě je způsobů realizace na výběr. Nechápu, jak někdo může dělat něco ve Widlích.
Nemluvě o tom, že OS X jede svižně na PPC 500 MHz, kdežto Widnows mi serou svou pomalostí i na strojích přes 1.5 GHz - nevím, odkud berete, že je OS X pomalý. Na Pentiu s 500 MHz jsou Win XP propraxi nepoužitelné.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: AlesD Muž

Založeno: 08.01.2007, 21:30

Promin asi mam nizke IQ, ale jakou reci mluvis? Ja napsal ze si kazdy muze vybrat, a ze pro lidi, kteri nechtej travit cas konfigurovanim, ladenim, instalovanim atd. doporucuji Mac.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Zdenek Muž

Založeno: 13.11.2007, 00:15

Windows NENÍ STABILNÍ systém! Právě se živím připojováním lidí do internetu a denně vidím marky počítačů s Windows a čím dál víc vidím, jaká to je ***censored*** prostě HNUS! Myslím že už nemá cenu se tu dohadovat s lidmi, kteří vůbec neví, o čem mluví, kteří nemají ponětí o tom, jaká je struktura platformy IBM PC a MAC, jaká je struktura operačních systémů... Kdyby opravdu zkusili MAC na seriózní práci, už by jim Windows a PC nikdy nesmělo do domu. A nejubožejší je prohlášení, že pro MAC nejsou programy :-D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Bufo Muž

Založeno: 08.01.2007, 18:35

Já mám slušný telefon!! I s BlueTooth./ k telefonu jsem dostal datový kabel/ A co je mi to platné k Mac Pro?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: MJ Muž

Založeno: 08.01.2007, 22:14

A je to chyba OS X, nebo vyrobce toho telefonu?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Bufo Muž

Založeno: 08.01.2007, 22:20

Ani jedno ani druhé :) Jen jsem chtěl upozornit, že prostě všechny apply nemají Bluetooth. Fakt je, že ho můžeš dokoupit. Ale proč ?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Pavel Kout Muž

Založeno: 08.01.2007, 16:24

Jak označit člověka, který ukradne auto a pak si ještě v hospodě stěžuje, že původní majitel měl příliš sjeté přední pneumatika? Jak cvoka?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Petr Staníček Muž

Založeno: 08.01.2007, 17:58

Tomu se říká "chucpe", Pavel. Ačkoli ne úplně, zcela chucpe by bylo, kdyby za to vynadal přímo okradenému. ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: j.t.d. Muž

Založeno: 08.01.2007, 21:04

Bože! Ty to vidíš!
Šest her a jedno oficiální ICQ... marast...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Martin Muž

Založeno: 08.01.2007, 12:12

předpokládám, že jste porovnával UB aplikace, které nepotřebují Rossetu

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Bufo Muž

Založeno: 08.01.2007, 12:14

Jasně že ano

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: hroch32 Muž

Založeno: 08.01.2007, 12:33

Které konkrétně?

Ale jinak víceméně souhlas s tím, že OSX mí takové drobné prodlevičky, které Win nemají (a Calssic taky neměl). Někdy mě to taky štve, ale je to z mého pohledu plně vynahrazeno něčím jiným - rozumnější prací s textem a okny, některými komponenty, logikou ovládání, tím, že vím, jestli ten systém pracuje nebo jsem blbě kliknul (tohle mě na Win štve asi nejvíc a plně to přebije pocit z rychlosti systému).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Bufo Muž

Založeno: 08.01.2007, 12:38

Někdo fundovaný by to uměl vysvětlit. Já si myslím, že je to oddělením systému od aplikací.

Odpovědět na příspěvek

RE: Jak je to s rychlostí OS X vs. Win???

Autor: Martin Muž

Založeno: 08.01.2007, 12:25

I když je pravda, že mne zajímají primárně aplikace Adobe, takže na porovnání si musíme počkat.

Odpovědět na příspěvek

glosa k článku

Autor: Jan Rybář Muž

Založeno: 08.01.2007, 15:57
Odpovědí: 0

http://applegraf.blogspot
.com/2007/01/nevychovanec
-na-mujmacu.html

Odpovědět na příspěvek

RE: glosa k článku

Autor: gandalf Muž

Založeno: 09.01.2007, 15:02

Muj prispevek do debaty viz me stránky

Odpovědět na příspěvek

muj nazor...

Autor: vosa Muž

Založeno: 08.01.2007, 17:30
Odpovědí: 0

Muj nazor je takovy - at delaj co chtej, tu hromadu viru jim nikdo neodpare. A to je to, co mi na win vadi ze vseho nejvic.
Uplne souhlasim s nazorem, ze udalosti posledni doby vedou ke sjednoceni obou systemu. Jen Apple bude luxusnejsi varianta.
Doufam ze tim se o ty viry nebudeme delit :(

Odpovědět na příspěvek

RE: muj nazor...

Autor: Bufo Muž

Založeno: 08.01.2007, 18:25

Běž do háje !! A chytni virózu :) Za viry může microsoft jo ?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: muj nazor...

Autor: hroch32 Muž

Založeno: 08.01.2007, 19:05

Do značné míry jo. Zvlášť aktualizace IE jsou hrůza na druhou. Což ale neznamená, že až se objeví malware pro OSX, tak že za to nebude třeba moct Apple. Jeho aktualizace jsou občas to samé v bledě modrém.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: muj nazor...

Autor: vosa Muž

Založeno: 09.01.2007, 08:46

Vubec jsem to nemyslel tak, ze za to muze microsoft, ale tak, ze vubec existujou...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: muj nazor...

Autor: pajap Muž

Založeno: 11.03.2007, 03:54

Neposílej nikoho někam, kam sám nechceš :) Za viry Microsoft nemůže. Za špatnou ochranu svých programů před viry ANO!

Odpovědět na příspěvek

RE: muj nazor...

Autor: MaKI Muž

Založeno: 30.05.2007, 14:14

Jsem fanouskem Macu, ale nemuzu s timhle nazorem souhlasit. Pokud budu vyvojar a budu se tak nudit ze nebudu vedet co, tak udelam nejakej malej zaskodnickej program. A proc bych ho delal na systemy, kterejch se pouziva ve svete mene jako 10%. Vyvinu ho na system kterej se pouziva v 90%. Kdyby nebyly mrkvo$ofti produkty tak rozsireny a bylo to naopak, tak se z viru zblazni Mac, Linux, nebo jina platforma. :-( Co se tyce Patchu. Musim uznat ze Microsoft vydava zaplaty vcas, o jejich kvalite se da obcas pochybovat, ale vydavaji patche s dostatecnym predstihem, samozrejme to vse souvisi s tim co jsem rekl na zacatku. Takze cim vic nepouzivanej system, tim mensi sance nakazy virem. Kdo si kdy stezoval na viry pro OpenVMS, BeOS atd.? Ja myslim ze nikdo. Jen se podivejte okolo. Dnes rozsirena platforma Symbian na mobilnich telefonech. Jestli se bude jeste vice rozsirovat bude zaplava viru uz i na nich. Taky pak reknete, ze jim to nikdo neodpare?

Odpovědět na příspěvek

Vista na MacBooku

Autor: Andysko Muž

Založeno: 08.01.2007, 21:14
Odpovědí: 0

Kdo by si chtel vyzkouset Visty na MacBooku (nebo jinem applu), tady je navod i se screenshoty.

http://ww
w.unitedstatesof.net/?pag
e_id=30

Jinak jakasi podobnost GUI zde byt muze, kopirovani se to urcite nazvat ale neda.
To ze se nekomu zdaji XP neintuitivni je spis dano tim, ze tu urcitou funkci v XP nenajdete na stejnem miste jako je v MacOS. Kdyz jsem zkousel ja MacOS, taky jsme se v nem nevyznal, ale verim ze by stacilo trochu praxe ... jinak musim rict ze Visty jsou co se tyce ovladani na tom jeste lepe ...

Odpovědět na příspěvek

pan Pogue

Autor: Jendik Muž

Založeno: 08.01.2007, 22:30
Odpovědí: 0

Ten isty pan David Pogue byl pred NY Times dlouholetym redaktorem US verze Macworldu.. na CD priloze mel videocast "Pogues Playground". Stejne suchy jak digit.cz..

Odpovědět na příspěvek

článek o ničem

Autor: running Muž

Založeno: 08.01.2007, 23:29
Odpovědí: 0

Ten článek je ale opravdu o ničem. Samozřejmě, chápu, že Chovanec Róbert nejspíš nedokáže udělat analýzu obou systémů a porovnání jejich funkcí. To zabere příliš času a námahy. Místo toho je jednodušší spáchat zrůdnost, co by zvládnul i Hulán, protože styl mají oba velmi, velmi podobný.

K Windowsům - pan Chovanec se nejvýznamnější výhody Windows dotknul nakonec - jsou na ně programy a jsou rozšířené. A to není "náhoda" nebo "pitomost lidí" - to je jenom a jenom neschopnost Applu. Co dělá Microsoft? Všechno o Vistách se ví asi půl roku dopředu, nejsou tam žádné převratné novinky, MS vypouští betaverze s tím, ať je lidé testují. Apple dělá to, že půlku featur řekne až v den prodeje, ne všechno funguje úplně hladce a zatímco MS zachovává kontinuitu, Apple je synonymum pro neustálé změny (os9>osX>intel), což ničemu neprospívá.

Navíc, hlavní věc - MS se snaží, aby se její systém rozšířil na co nejvíc počítačů, Apple se tomu naopak brání, mění kvůli tomu licenční podmínky Darwina a je schopen za jejich porušení kohokoliv žalovat. Windows můžete mít na čemkoliv, Mac OS jenom na drahých strojích od Applu.

Ano, teď mi budete tvrdit, že stroje od Applu nejsou drahé a ať si to porovnám s Dellem. Jenže stroje od Dellu jsou taky sakra drahé. Pokud stroj od Applu porovnám s čímkoliv od Aceru, Brave nebo Franta Horní Dolní Technology s.r.o., Apply jsou drahé. A to mluvím jenom o Evropském trhu, v takové Asii to platí několikanásobně. PC jako platforma má v tomhle navrch, zjednodušeně (a trošku Hulánovsky) řečeno demokracie a volný trh vždycky zvítězí nad vládou jedné strany.

Proto můj recept je jednoduchý - uvolnit Mac OS do běžného prodeje. Argumentovat ovladači je blbost, jakmile by se zvedla oblíbenost, zvednul by se i počet ovladačů. A když by byly Macy dobré počítače, prodávaly by se tak jako tak.

Uvolněte Mac OS, pomůže to všem.

Odpovědět na příspěvek

RE: článek o ničem

Autor: flee Muž

Založeno: 11.01.2007, 22:53

ty si čo za debila... čo hľadáč na apple stránkach. Bež si donekonečna reštartovať to svoje Brave PC. An PC som robil asi 10 rokov, prešiel som všetkými zmenami . Od NORTONA po VISTU. Dnes sa mi PC hnusia...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: článek o ničem

Autor: Joey Muž

Založeno: 19.01.2007, 15:23

Miluju lidi co umí argumentovat. :)

Odpovědět na příspěvek

mac os x = eye candy

Autor: milan Muž

Založeno: 09.01.2007, 00:08
Odpovědí: 0

nechcem tu rozputavat ziadny flame ale bohuzial je to tak. ergonomia 0, slabe programove vybavenie.

Odpovědět na příspěvek

MAC OS X -FREE BSD plus Utility

Autor: Radomil Martinec Muž

Založeno: 31.01.2007, 15:25
Odpovědí: 0

MAC os X je pouze implementace BSD. Pokud bych chtěl kvalitní BSD OS, stáhnu si zdarma FreeBSD. Pokud chci kvalitní akcelerovanýdesktop, nainstaluju si XGL a Compiz nebo Beryl spolu s AIGLX. Veškeré aplikace na MAC OS X jsou spíše utility (myslím ty, které jsou v zákl. instalaci). Například v Tigeru nastavit pokročilé zabezpečení v MAILu je nemyslitelné. Kvalitní software na MAC zadarmo seženete jen díky OpenSOURCE komunitě. MAC dnes přežívá jen díky grafikům, kteří by na PC přece dělat nemohli. MAC OS X je špatný OS. Nejdříve zjistěte co to OS vůbec je, potom pište o rozdílech v OS. Hardware v Macu se zdaleka kvalitou nevyrovná kvalitnímu PC. Za cenu za jekou koupíte MACmini, sestavíte daleko kvalitnější PC, s lepším čipovým osazením, lepší pamětí, lepší Gr. karou. Na kterém pokud chcete patchnutou verzi MAC OS X rozchodíte také. Ale proč vlastně ?

Odpovědět na příspěvek

RE: MAC OS X -FREE BSD plus Utility

Autor: Milan Vít Muž

Založeno: 16.04.2007, 12:59

Zdravím dvojče Radka Hulána :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: MAC OS X -FREE BSD plus Utility

Autor: MaKI Muž

Založeno: 30.05.2007, 14:49

Nesouhlasim, PCckaru.
FinalCut Studio je podle tebe taky utilita? :-)
Ne grafici a strihaci by opravdu delat na tech srackach o kterejch ty mluvis nemohli!!! Nacpi si tam treba GEIL, Korsair dej si tam tu nejlepsi desku kterou sezenes na trhu, nacpi si tam 2 QuadCore XEON prociky, dej tam treba 30TB pole, dostanes se myslim na tu stejnou cenu, ale porad to nebude ono, ty chipova sado! :-)

Hlavne nezapomen na poradnou grafarnu, nebo radsi 2 grafarny, k tomu si kup jeste neco co ti v reklamach nabulikovali do hlavy a pak to rozjed. Btw, nesrovnavej prosimte OpenSource s placenym softem. Myslim ze bys sis mel jeste jendou projet google.com, abys taky zjistil co je to OS. A nepoucovat druhy. Ten clanek je objektivni. Mam Visty i MacOSX, dokonce i linuchy, to tvoje XGL prece jenom nerozjedes na kazde grafice a kazdym hardwaru. Takze si spocitej kolik si vrazil do kompu, secti to podtrhni a pak to srovnej s hotovym produktem. OSX neni dokonalej, Mac hardware taky ne, ale nevim co pak rict o OpenSource resenich a skladanejch PCckach! Skoda mluvit.

Odpovědět na příspěvek

RE: MAC OS X -FREE BSD plus Utility

Autor: Me Muž

Založeno: 16.04.2009, 22:56

MAC os X je pouze implementace BSD....
...proč hned v první větě dáváte najevo, že nemáte tušení, která bije???

Odpovědět na příspěvek

Vista jako MAC OSX? Není se čím chlubit.

Autor: Biomotor Muž

Založeno: 13.11.2008, 00:55
Odpovědí: 0

Áááá...tak proto jsou ty Visty tak nemožné. Podobají si MAC OS X!! :-) Nejvíc mně na článku autora (zjevně obvzlášt ardentního člena sekty "svědci McIntošovi) pobavila věta: "nejenže kopíruje VÝKON, ale i design..." Moment. Právě Výkon je na Vistách ten největší průšvih (asi takový, jako na MACku stejné třídy). No a co se toho designu týče, nahoře Huj pro něj možná platí o něco hůře, než u Applu, uznávám. Ovšem s tou neplodnou ergonomikou si mohou určitě navzájem podat ruce. Stručně řečeno: Souhlasím s Autorem! Není to však žádný úspěch Applu, nýbrž průšvih fi. Microsoft.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: