Všehochuť zpráviček na víkend - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Zprávy o Applu

Všehochuť zpráviček na víkend

9. února 2007, 11.00 | Směs různých drobných zpráv na konec týdne.

Opět jsem shromáždil několik zpráv, jež by samy o sobě byly příliš malé, než aby vydaly na samostatný článek, přesto přinášejí zajímavé informace. Přiznávám, inspiroval jsem se u MacNN, odkud jich ostatně část pochází. Patent na to tam snad nemají (ovšem právě tímhle si dnes nemůže být nikdo jistý), tak proč se nepřidržet dobrého příkladu, že. Nuže, chutě do toho:

Podle této zprávy, převzaté z InformationWeeku, obsahuje iPhone tři ARM procesory. Generální ředitel ARM Holdings plc Warren East potvrdil, že se v iPhonu nalézají „alespoň tři“ procesorová jádra vyvinutá v jeho firmě. ARM vyvíjí nejrůznější procesory, ale sama je nevyrábí, poskytuje licence jiným výrobcům.Velice často licencuje jen základní jádra, jež si výrobci integrovaných systémů přizpůsobují pro své konkrétní čipy. East po prvních zprávách, že se v iPhonu nacházejí přinejmenším tři čipy ARM, upřesnil, že jako hlavní procesor iPhonu slouží aplikační procesor PXA320, dříve vyráběný Intelem pod názvem Monahan a nyní dodávaný Marvellem, který divizi ARM čipů od Intelu odkoupil. Podle všeobecných informací na stránkách Marvellu lze soudit, že to opravdu není žádné ořezávátko, zatím předvedený iPhone ani zdaleka nevyužívá všechny jeho možnosti, což věstí dobré vyhlídky do budoucnosti. A jak je to s těmi více jádry? East prohlásil, že jeho firma má ve zvyku nemluvit o produktech zákazníků, vyjádřil se pouze neurčitě, že „ARM je v 90 procentech mobilních telefonů na světě, jsme ve WiFi, v baseband procesorech a v aplikačních procesorech a ve většině MP3 přehrávačů na světě. Takže to jsou alespoň tři.“ Nic bližšího již říci nechtěl s tím, že Apple o tom bude mluvit, až se mu bude chtít (to se načekáme). Nyní tedy téměř s jistotou víme, co tvoří srdce (nebo spíš mozek) iPhonu, a lze předpokládat, že tam budou i další ARM čipy. Jen jsem zvědav, kdy nějaký chytrák začne vykřikovat, že iPhone obsahuje vícejádrový procesor. ARM ovšem užívá termín „jádro“ v tom smyslu, že daný čip staví na základu, který si příslušný výrobce upraví podle svých potřeb. Mělo by se tedy spíše mluvit o koprocesorech, rovnoměrně rozdělujících zátěž po celém systému. Rozhodně si však teď můžeme být jistí, že iPhone nebude strádat nedostatkem výkonu.

AppleInsider zjistil, že vývojáři pro Mac OS začali elektronickou poštou dostávat pozvánky na letošní konferenci WWDC. Pozvánka vypadá takto. Uvádí ji heslo „Save the Date“ (Poznamenejte si to datum) a zobrazuje kalendářové okno s vyznačeným termínem konference v uspořádání připomínajícím zálohovací software Time Machine v Mac OS X 10.5 Leopard. Těžko to nepovažovat za jasný náznak, že Leopard bude hlavním tématem letošní WWDC. Pochopitelně začaly kolovat dohady o tom, zda grafické ztvárnění okna poukazuje na konečný vzhled Leoparda. Apple prostě ví, jak nás napínat. Mimochodem, už si můžete začít na WWDC objednávat lístky, ovšem není to právě laciný špás (přinejmenším pro nás). Jeden lístek na pětidenní akci stojí 1295 USD (asi 28 000 Kč), když si jich koupíte hned pět současně, zaplatíte jen čtyři a pátý dostanete „zadarmo“.

V komentářích článků na MůjMacu se občas objevuje nelibost nad kritikou Visty. Tak to vám teď asi zkazím náladu ještě víc, protože z kritiky Visty se stane oficiální politika Applu. Opět o tom informuje AppleInsider. Již nějakou dobu běží reklamní kampaň Applu pod heslem „Get a Mac“ (české applovské stránky ji překřtily na „Přejděte na Maca“, úvod do české verze najdete tady), složená z videoklipů, v nichž zesměšňuje různé vlastnosti PC a proti nim staví mnohem lepší Mac. Vysílá se v televizi v USA, ve Velké Británii a v Japonsku, ale též „zamořuje“ Web, například na počítačovém zpravodajství News.com se objevují tyto klipy velice často. (Můžete si je přehrát i z webu Applu.) PC v reklamách ztělesňuje na první pohled nepříliš inteligentní jedinec, zatímco Maca představuje sebejistě působící mladík.

A od soboty na tuto kampaň v kamenných obchodech Applu po celém světě naváže přímý útok na Vistu. Zaměstnanci obchodů dostali vícestránkové školicí příručky, jež je vybízejí, aby se naučili, jaké mnohé výhody Mac přináší proti PC s Vistou, a podle toho ho vychvalovali. Například mají zákazníky upozorňovat na vyšší cenu a potíže spojené s převedením PC na Vistu, na matoucí množství verzí Visty a na skutečnost, že se většina nových vlastností Visty nachází v Mac OS X už dávno. Současně Apple doporučuje zaměstnancům obchodů poukazovat na lepší software Maca pro digitální životní styl, schopnost provozovat Windows a na několikaletý náskok proti Vistě.

V obchodech se podle informací zasvěcenců mají objevit nové reklamní materiály v tomto duchu a zaměstnanci budou nosit trička jemně zesměšňující Vistu jako neduživý pokus o moderní operační systém. Jedno z hesel triček má znít „Go Beyond Vista“, tedy „Jděte za Vistu“. Tento počin Applu nepochybně vyvolá značné vášně (a o to mu asi jde), ostatně samotný článek na AppleInsideru doprovází přes sto komentářů a většině čtenářů se tento tah příliš nezamlouvá. Určitě se začnou objevovat kritiky kampaně, nezapomínejte však, že to je pouhá reklama, kde jsme si i my již zvykli na „upravování“ reality (natož pak Američané). Také to zřejmě odráží kulturní rozdíly. Věřím, že v USA mají tyto reklamy silný vliv na potenciální zákazníky, zatímco v Evropě budí spíše odpor (u nás ještě umocněný našimi historickými zkušenostmi s propagandou). Můžeme se jen dohadovat, proč Apple spustil právě toto tažení (mnohé jistě napadne „preventivní útok“ do doby, než přijde Leopard). Avšak příliš bych si tím hlavu nelámal, berme to prostě jako „applovské specifikum“. Jenom doufejme, že už brzy bude moci Apple své reklamní kampaně naplnit hmatatelnějšími novinkami.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Zprávy o Applu  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Jen tak

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 09.02.2007, 18:41
Odpovědí: 0

Jeste jsem neprojevil osobne poteseni nad velmi dobrou urovni clanku na MujMacu v posledni dobe, tak tedy ted tak cinim. Vyborne clanky, zajimave a navic stylisticky perfektni. MujMac ocividne "zije" a to je moc dobre.

Jinak k te kampani Apple contra Vista. At se nam to treba nelibi, ale vzdyt je to pravda. OS X je opravdu dal, je proste lepsi a Vista skutecne radu veci uvadi jako novinky a pritom v Mac OS uz tyto soucasti davno jsou.

Tak ted jen aby se Leopard povedl a byl uveden na trh v okamziku, kdy nebude obsahovat zadne vetsi chyby. To je ted dulezite tak drzme palce :)

Odpovědět na příspěvek

Vista

Autor: Marty Ova Muž

Založeno: 09.02.2007, 18:58
Odpovědí: 0

měl jsem možnost jí skouknout u dealera MS na ostro.... at se na mě woknaři nezlobí, ale operák, který mi sežere víc jak 10Gb místa na disku...no promiňte.....navíc mám subjektivní pocit že se Microsoftu zalíbila Mac-kovská grafika.

Odpovědět na příspěvek

RE: Vista

Autor: JJ Muž

Založeno: 10.02.2007, 00:49

No přiznejme si to, on OS X nám také pěkně nabobtnává. Můj System folder má necelé 2GB, připočtu-li k tomu ještě ty věci v /Applications, které se instalují standardně (a to už nemluvím o iLife), tak to také trochu povyroste.

Vzhledem k velikosti a ceně dnešních disků je úplně wurst, má-li systém na disku 2GB nebo 10GB. Důležité je co umí a jak dobře to dělá. Po MS se dá bez problémů vozit kvůli daleko závažnějším věcem, netřeba si vymýšlet "problémy" jako je velikost instalace.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Vista

Autor: Juraj O. Muž

Založeno: 10.02.2007, 12:22

Ked mate 40GB disk, tak 10GB instalacia je dost zavazny problem.
Ked chcete zmensit velkost OSX a aplikacii na disku, doporucujem Xslimmer (alebo Trim the fat). Odstranit nepotrebnu architekturu a hlavne jazyky - tie zaberaju napr. kazdy 100MB u Keynote.

Odpovědět na příspěvek

RE: Vista

Autor: Petr Muž

Založeno: 10.02.2007, 09:13

a kolik mista na disku ti zabere osx se vsema abdejtama

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Vista

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 10.02.2007, 19:56

Mac OS X 10.4.8, PPC (u mna):
/System – 1.56 GB
/Library - 2.18 GB (kopa pisiem, kodekov, Helpu k inym softom), cista asi tak 1.5 GB
/Applications – 5.1 GB s MNOZSTVOM 3rd party aplikacii

Cisty OS X bez zvukov ku GarageBandu a predloh k iMovie a iDVD (ktore tie Vista napodobeniny ani vobec nemaju, skusal som) zaberie dohromady max. 3 GB (aj s kopou tlacovych ovladacov).

Nesmieme zabudat, ze Mac OS X je oproti Windows multijazycny system (vela kodu) a je *BSD based, takze uz vo vychodzej instalacii ma utility, servre a sluzby, o ktorych sa Windows moze len snivat (a prosim, zhovadilosti ako Cygwin na Apache a PHP nieeeee).
Vsak Windows doteraz ani nema poriadny prikazovy riadok ani poriadnu konfigurovatelnost cez konfiguraky (cisto *nix style alebo XML)

Uz nech sa zbavia tych registrov a DLL, to bude vyslobodenie z pekla

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Vista

Autor: Pepa Muž

Založeno: 11.02.2007, 10:55

Aniž bych chtěl obhajovat Vistu, tak musím konstatovat, že kecáte kraviny ála Hulán v reverzním gardu.

Vista jsou multijazyčné (viz. c:\Windows\System32).
Wi
ndows má příkazový řádek v podobě comman.com nebo pro programování služeb a skriptů úplně nový shell nazvaný PowerShell.

A pořádná konfigurovatelnost přes konfiguráky? chcete tvrdit, že windows software nemá konfigurační soubory???? A zkoušel jste si někdy nakonfigurovat sendmail? A rozchodit bugzillu?

Je hezké, jak se oháníte registry, ale uvědomte si, že zrovna Apple si přinesl do POSIX světa svoje registry! Kdepak máte uloženy informce o uživateli v Mac OS X???

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Vista

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 11.02.2007, 17:04

nevidim na tom nic Hulanovskeho. Vistu som skusal.

Windows NIE JE pravy multijazycny system s moznostou prepnutia sa do inej lokalizacie a ani NIE JE dodavany s viac lokalizaciami na jednom mediu - je nutne mat lokalizovanu verziu. NIE JE mozne nastavit jazyk celeho systemu a aplikacii pre kazdeho pouzivatela zvlast.

PowerShell (aka Monad) – to snad nemyslite vazne. Zrovnavat nieco ako toto (co ani nie je v standardnej instalacii) s *nixovymi shellmi je absurdne. Ano, PowerShell sa tam ako tak dokrivkal ale stale to nie je ono. Niektore funkcie ma pekne ale na viac nez 30 rokov *nixovych shellov proste nema. Problem je aj v tom, ze je to zase LEN A LEN pridana nalepenina, kdezto v *nixovych systemoch je shell, miniaplikacie z ktorych sa skladaju cele celky priamo zakladnou filozofiou. MODULARITA, to je to, co Windows chyba.

Nie, Windows software nema konfiguracne subory na urovni *nixovych systemov. Nie, Windows neumoznuje nativne pouzivanie POSIX kompatibilnych programov. Nie, Windows aplikacie standardne ukladaju nastavenia do registrov, nie do prehladne editovatelnych konfigurakov.

SPomenul
i ste 2 konkretne programy. Mna vsak zaujima, ci to ide VSADE, s kazdym programom rovnako. Nie, nejde.

Nie, Apple ziadne registre do POSIX sveta nepriniesol. Pouzivaju XML konfiguraky (co je vyborny pokrok). Informacie o uzivatelovi su ulozene v databaze NetInfo, v Leopard to uz bude mat na starosti LDAPv3. Apple len vylepsuje. Vsetky zmeny su verejne pristupne v podobe BSD alebo APL licencii.

Mimochodom, NetInfo vie informacie o uzivatelovi prebrat pekne krasne z LDAPv3, z Active Directory ale aj z konfigurakov v /etc.

Vista je slusne zlepsenie voci XP, bohuzial vsak neprinasa nic zasadne nove voci inym systemom. Az na HW naroky…
Skusal som, pouzival, pravda nie dost dlho. Je to vsak stale len stara barabizna so starymi zakladmi, len s novou fasadou. A prosim, nepiste mi tu nieco o Avalone a Indigo lebo sa zacnem buchat do kolien od smiechu. Je to jeden velky zlepenec a ak MS nezacne cosi urychlene robit, nerozbije Windows do mensich, modularnejsich casti ala Linux, *BSD ai. tak budu mat s dalsou verziou obrovske problemy.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Vista

Autor: Pepa Muž

Založeno: 12.02.2007, 15:49

Pokud jste zkoušel Vistu, tak víte, že LZE nastavit pro každého uživatele jazyk systému a jazyk rozhraní včetně lokalizace. Něco, o čem se Apple uživatelům stále jenom sní. (Včetně toho, že lokalizace jsou v ceně).

Unixový shell není nic jiného než malý interpret příkazů. Některé má zabudované, některé aliasované a některé externí. Nevím, nad čím slintáte. PowerShell je zajímavý tím, že přináší objektovou syntax do světa procedurálních skriptů!!!

Pravdu máte, že Windows neumožňuje nativně běh POSIX programů. Ale to je stejná logika jako - benzínová auta nejezdí na naftu.
A linuxové konfiguráky jsou každý pes - jiná ves. A navíc v různých distribucích jsou v různých adresářích. Prostě - bordel jak ve windows. Takže NEJDE to všude s každým programem stejně.

A NetInfo JE binární databáze. Žádné úhledné XML parsovatelné z mého programu. Prostě prasárna.
A že to umí importovat z LDAP? Jak to souvisí s formátem uložení dat?

"Vsetky zmeny su verejne pristupne..." Cha chá ...
Tak proto existuje tolik nativních GUI frameworků v MAC OS X! :-)))

Odpovědět na příspěvek

no nevím

Autor: ataralgin Muž

Založeno: 09.02.2007, 21:04
Odpovědí: 0

stačí flame v debatách.. na druhou stranu Security spot, kde má PC ochranku je dokonalej :-D

Odpovědět na příspěvek

taky pěkné

Autor: J.P. Muž

Založeno: 09.02.2007, 21:17
Odpovědí: 0

http://www.avid.moviemake
r.com/view.php?user=pipes

Odpovědět na příspěvek

RE: taky pěkné

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 09.02.2007, 23:21

Az na to, ze kdyz jsme staveli striznu, tak jsme po Avidu sahli jako prvni. Jenze byl nepouzitelny. A vzhledem k tomu, ze reseni postavene na nem by nas vyslo nekolikanasobne draz, bylo rozhodnuto pro FCP. Nastesti... :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: taky pěkné

Autor: Jirka2 Muž

Založeno: 11.02.2007, 12:55

no - Avid moc neznám (prostě jsme se rozhodli pro G5 Quad / FC Studio a šlape to pěkně), ale je fakt, že způsob prezentace jedné vlastnosti vytržené ze souhrného pojetí problematiky (i když nevěřím, že zrovna v tomhle aspektu může být opravdu Avid někde výrazně jinde než FC) je trefně použit (jako analogie Apple reklam, které mne jako dlouholetého uživatele Apple se*ou).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: taky pěkné

Autor: J.P. Muž

Založeno: 12.02.2007, 17:14

ano, vytrženost z kontextu je vždy zavádějící.

ten můj odkaz je ostatně jen nějaký osobní pocit přispěvatele do soutěže o 30sec. spot na téma Avid.

takže může být taky vytržen z kontextu. Navíc máme často tendenci ten kontext ani nehledat.

řekněme, že k posouzení je důležité mít dostatek informací a schopnost jim dát adekvátní váhu.

Odpovědět na příspěvek

huhli

Autor: miro novak Muž

Založeno: 09.02.2007, 22:44
Odpovědí: 0

bol som prave na pive a hovorím si, dlho som nebol pozriet Huhlana. Dufam, ze mi nepride spatne.

Odpovědět na příspěvek

Tonoucí a stéblo

Autor: Pavel Racek Muž

Založeno: 09.02.2007, 22:58
Odpovědí: 0

Apple nemá poslední dobou co nabídnout. Proto taková kampaň.

Odpovědět na příspěvek

nezajimave

Autor: Petr Muž

Založeno: 10.02.2007, 09:08
Odpovědí: 0

uz unavujete s telefonem informujte vic o tom co si muzu koupit a ne o fata morgane ktera prijde na trh nikdo nevi kdy a kdyz tak se tyka maleho mnozstvi uzivatelu

Odpovědět na příspěvek

RE: nezajimave

Autor: Pavel Racek Muž

Založeno: 10.02.2007, 10:56

Souhlas. Bůh ví kdy bude na trhu. Zatím jenom poudačky.

Samsung připravil konkurenci s novým modelem Ultra Smart F700 těžký úder. Všichni se rozplývají nad novým iPhonem od Apple, který by měl přinést do řad mobilních telefonů svěží vítr. Novinka od Samsungu bude přímým konkurentem nového iPhone, nabízí však funkce, o kterých se iPhone může jen zdát.

A probůh, snad se tu zase neobjeví , že je to okopírovanej iPhone:)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: nezajimave

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 10.02.2007, 19:12

Konkurence? To si delate legraci? Nebo jste nepochopil, o cem iPhone vlastne je? Preci vubec nejde o papirova cisla a parametry. Jiz dnes existuji pristroje, ktere maji v podstate stejne technicke parametry. Jenze iPhone je predevsim o jinem pristupu k praci. V ovladani je ten nejvetsi rozdil!!! Prijde mi to jako dnesni situace u digitalu, kdy vetsina lidi zcela nesmyslne kouka na technicke parametry, jako je rozliseni (byt dnesni rozliseni je nevyuzitelne).

Jinak ale souhlasim s tim, ze iPhonu je ponekud mnoho. Pul roku jeste nebude a tady? Dost mozne i nekolik let. A pritom se nepise skoro o nicem jinem :-(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: nezajimave

Autor: Pavel Racek Muž

Založeno: 10.02.2007, 19:39

Ale pochopil.iPhone zatím není , jen sposta keců keců, výkřiků do tmy a polopravd. Ten samsung se ovládá také jen prsty na displeji, je však pravdou, že to ovládání není "možná" na takové úrovni jako u iPhone. Navíc samsung je menší, řeší problém iPhone psaní na displeji přidanou klávesnicí a mnoho dalších věcí.
Dalo by se říct, zde oblíbené ,Apple převážnou část okopíroval od samsungu, vypadá úplně stejně !! :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: nezajimave

Autor: miro novak Muž

Založeno: 10.02.2007, 23:06

Lukasi, klidek. Rozmohli sa nam tu huhlani. Ako prisli, tak aj odidu. Aj ten huhlan stratil rec, je snad jediny, ktory obdivne tlmoci Steva Balmera.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: nezajimave

Autor: Bufo Muž

Založeno: 11.02.2007, 09:40

Miro co je na tom hulánovského ?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: nezajimave

Autor: miro novak Muž

Založeno: 12.02.2007, 01:55

Hulanovskeho na tom je, ze Petr a Pavel Racek vobec nepochopili rozdiel medzi iPodom a ostatnymi mp3 prehravacmi. A ten rozdiel spociva v tom (aby bolo jasne, co myslim), ze iPod je primitivne jednoducho ovladatelny a ma primitivne malo funcii. Vysledkom tychto dvoch rozdielov je delenie uzivatelov na dve skupiny: prvej skupine tento primitivizmus vyhovuje (v pozitivnom slova zmysle) a druhej skupine tento privitivizmus nevyhovuje (taktiez v pozitivnom slova zmysle). A teraz si dosad do predoslej rovnice ine premenne: iPhone a ostatne SmartPhones. Primitivizmus kontra primitivizmus. Na tychto strankach su dve skupiny citatelov, ktorych bud zaujimaju informacie o iPhone a druhych tie info nezaujimaju. Ti druhi sa prejavuju ako brouk Pytlik, vsetko vedia a v kazdej riti boli strceni. Radia, o com sa tu ma pisat a com nie. Toto je MujMac a nie MujSamsung a uz vobec nie MujPetr ani MujPavel. Kazdy citatel ma predsa dost IQ na to, aby z titulku pochopil, ze tema tohto clanku ho nezaujima, preto ho preskoci a nebude posielat cenzurne clanky co kto ma robit.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: nezajimave

Autor: Bufo Muž

Založeno: 12.02.2007, 10:12

Tak nevím, dnešní článek a zabijáku iPhone mám brát taky jako Hulánovský :)

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: