Nastalá situace kolem domény apple.cz - výpověď CDS - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Zprávy o Applu

Nastalá situace kolem domény apple.cz - výpověď CDS

15. dubna 2005, 00.00 | V posledních týdnech bylo možno sledovat řadu diskuzí zaměřených na nefunkční stránky apple.cz, způsobené útoky hackerů. Nyní vám přinášíme slibovaný rozhovor se zástupcem společnosti CDS a zároveň menší rekapitulaci celé situace.

V posledních týdnech bylo možno sledovat řadu diskuzí zaměřených na nefunkční stránky apple.cz, způsobené útoky hackerů. Nyní vám přinášíme slibovaný rozhovor se zástupcem společnosti CDS a zároveň menší rekapitulaci celé situace.

V druhé polovině března došlo k nedostupnosti webových stránek na adrese apple.cz, respektive k jejich přesměrování na internetový obchod store.apple.cz. Přibližně po týdnu byly stránky apple.cz nepřístupné úplně kvůli útoku hackerů - přímo na titulní stránce byly "podpisy" útočníků a kdo se chtěl o počítačích Apple dozvědět více, měl prostě smůlu. Tato situace (útok hackerů) se ještě opakovala a stejnému útoku podlehly i další servery v Evropě (například maďarský, slovenský, chorvatský a další). Po tomto incidentu jsme se dočkali přesměrování stránek na domovskou stránku společnosti Apple a přestože po několika dnech weby v ostatních napadnutých státech fungovaly korektně, doména apple.cz byla zpřístupněna jako poslední. A to bohužel s řadou nefunkčních stránek a především bez možnosti stáhnout si lokalizované updaty, které jsou za této situace dostupné na jiných adresách. Konkrétně se jedná o stránky Jakuba Formánka z lokalizačního týmu - apple.lokalizace.com (informoval Malér) a http://czexit.idisk.cz/apple.cz-lokalizace/ a http://www.dataline.cz/macosx_cz/. Všem třem aktérům patří dík za přístup k lokalizovaným updatům.

Bohužel, odkaz na tyto mirrory na stránkách apple.cz nenajdete. Proti této situaci se zvedla velká vlna odporu a kritiky uživatelů počítačů Apple adresována na oficiální zastoupení společnosti Apple u nás - CDS. Proto jsme pana Němečka, marketingového ředitele, požádali o vysvětlení nastalé situace. Bohužel, rozhovor probíhající po emailu se nám protáhl na delší dobu a tak jej přinášíme až nyní, i když byl původně plánován na minulý týden. I když jsme se snažili získat bližší informace o tom, proč trvalo tak katastrofálně dlouho, než byla doména apple.cz přístupná, nepodařilo se nám získat odpověď, která by nás uspokojila.

I přesto, že společnost CDS slaví úspěchy s prodejem iPodů u nás, podobné problémy vrhají velmi špatné světlo na české zastoupení a potažmo společnost Apple jako takovou a jsou českými uživateli velmi negativně přijímány, čemuž se nelze vůbec divit. Společnost Apple se snaží celosvětově prezentovat jako leader a inovátor a pokud nemá český uživatel tři týdny přístup na oficiální české stránky (nebo na nich vidí zprávu od hackerů) a následně nenalezne lokalizované updaty a informace v češtině, nebo naopak nalezne řadu "mrtvých" odkazů, jedná se určitě o velmi nešťastnou situaci (velmi jemně řečeno).

A nyní již slíbený rozhovor, za redakci se ptal Petr Mára, odpovídal Petr Němeček:

Jak došlo k problémům a nedostupnosti domény apple.cz?

Problém byl dvojího druhu: jednak došlo k hardwarové chybě na jednom ze serverů a následně potom došlo k prolomení do redakčního systému, který nám poskytuje třetí firma. Jde o produkt StepNet společnosti Stepnet Ingenierie.

Proč trvalo tak dlouho, než byly webové stránky apple.cz opět dostupné?

Zde je bohužel vina na straně třetí firmy, která redakční systém poskytuje. Redakční systém začal fungovat až poté, kdy jsme požádali jinou společnost o spolupráci. Redakční systém, který je použit pro publikování obsahu na našem webu, využívají téměř všechny státy, ve kterých je společnost Apple zastoupena formou IMC. Bohužel všechny státy byly postiženy stejným útokem. V případě české domény pak šlo o souběh dvou problémů: hardwarové závady na hlavním serveru a následného prolomení do obsahu webové prezentace. Po dobu oprav byl server přesměrován na internetový obchod či na doménu apple.com (v závislosti na rekonstrukci jednotlivých serverů)

Došlo k odcizení osobních údajů nakupujících zákazníků na českém Apple Storu?

Databáze zákazníků pro AppleStore je uložena na jiném počítači a k jejich odcizení nedošlo.

Jak byl problém vyřešen?

Pokud jde o problém s redakčním systémem, který zajišťuje publikování stránek serveru www.apple.cz, bylo nutné zcela přeinstalovat počítač a obnovit obsah ze zálohy. U nové instalace došlo k aktualizaci klíčových komponent tak, aby byla zajištěna maximální bezpečnost. V rámci nových instalací došlo také ke zpřísnění přístupu k jednotlivým serverům. Celá situace byla i velkým poučením pro dodavatele, který napříště bude bezpečnostním požadavkům věnovat mimořádnou pozornost.

Kdy bude web plně funkční? Některé odkazy z hlavní stránky směřují na nefunkční stránky.

V průběhu začátku příštího týdne projde obsah revizí tak, aby nefunkční odkazy zmizely.

Jakým způsobem budete podobným problémům předcházet?

Celá situace byla poučením pro všechny zúčastněné - jak pro nás, tak pro dodavatele redakčního systému. V naší společnosti došlo k výraznému zpřísnění pravidel přístupů na servery. Ze strany dodavatele redakčního systému pak jde o důsledné sledování stavu jednotlivých instancí a aplikování bezpečnostních záplat a opatření. Poučení si z této situace mohou ale vzít všichni: Mac OS X Server je vnímán jako velice bezpečný systém. Instalací řešení, která využívají další komponenty, ovšem nemusí být bezpečnost celého systému zaručena a proto je nutné mít na zřeteli všechny faktory, které mohou být dodatečnou instalací dalších komponent ovlivněny.

Některé odkazy stránek apple.cz směřují na zahraniční stránky společnosti Apple - plánujete kompletní překlad do češtiny?

Vzhledem k určitým personálním změnám v naší společnosti dojde k rychlému nárůstu počtů lokalizovaných stránek na našem webu.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Zprávy o Applu  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Hmm,

Autor: Pepa Muž

Založeno: 15.04.2005, 00:17
Odpovědí: 0

moc jsem si od rozhovoru s CDS nesliboval, ale tohle HOVNO jsem opravdu nečekal.

Takže nový server a jeho instalace trvaly 3 týdny. Odpověď na cca 5 otázek další týden. To je to, co jsme se dozvěděli.

Odpovědět na příspěvek

super!

Autor: adam Muž

Založeno: 15.04.2005, 00:21
Odpovědí: 0

opravdu skvělé! to jsme se toho moc nedozvěděli! opravdu už ztrácím s firmou CDS trpělivost! že by se někdo oficiálně za vzniklou situaci omluvil?! mě absolutně nezajímají nějaké třetí strany a jejich problémy. CDS zodpovídá sama za funkčnost svého webu a jestli se vymlouvá na své partnery, tak to jen dokazuje jak jsou "seriozní"! veškerá odpovědnost padá pouze na CDS! pokud si není schopná zajistit kvalitní služby sama pro sebe, pochybuji, že je schopna zajistit takové služby pro SVÉ zákazníky!!! jsem znechucen! od CDS žádám veřejnou omluvu za vniklou situaci! nějaké řeči o poučení pro příště si můžou schovat do patřičných míst! kdyby bylo po mém, už žádné příště by pro firmu CDS neexistovalo!! jednání CDS je za hranicí slušného chování! opravdu upřímě lituji všechny prodejce APPLE v ČR, kteří jsou nuceni s touto firmou spolupracovat!

s pozdravem a přáním hezkého dne! (ironicky)

Odpovědět na příspěvek

Plky

Autor: bimboss Muž

Založeno: 15.04.2005, 00:21
Odpovědí: 0

Vzhledem k určitým personálním změnám v naší společnosti dojde k rychlému nárůstu počtů lokalizovaných stránek na našem webu.
Co to je za plky? Umi ten clovek cesky? V porovnani s apple.sk a jinymi (apple.pl, hu...) je "nas" web velice chudicky. Neni problem v necem jinem nez v redakcnim systemu??? :o) Rekl bych ze na "lokalizaci" nekterych stranek se pracuje natolik intenzivne, ze se na ne zapomelo. A jiz nekolik let odkaz na apple.com tento potiz rozhodne nevyresi...
http://www.a
pple.cz/cze/apple/hotnews
/ prvni clanecek je cesky, zbytek englisch
http://www.appl
e.cz/cze/apple/hardware/p
owermacg5/index.html atd, atd.

Odpovědět na příspěvek

Vážení - tohle je opravdu PR na hovno!

Autor: Zzen Muž

Založeno: 15.04.2005, 00:47
Odpovědí: 0

Podívejte - jsem web designer, několik let i server-admin. Několik serverů jsem postavil, nainstaloval *BSD/Linux, o webech nemluvě.

A vím, že to co se děje s apple.cz je nehorázná fraška! Už dlouhodobě web stojí za hovno. Když došlo k úniku administrátorských hesel před rokem, nikoho to neznepokojovalo. Když se zobrazoval zdroj všech PHP skriptů (opět včetně hesel), opět to nikoho nezajímalo. Oprava vždycky trvala NĚKOLIK DNÍ! Stále se nedělo nic...

...a ted nám budete říkat, jak vás to překvapilo, zaskočilo a poučilo?! Nevěřím - příště to bude stejné.

Navíc - i kdyby na sůl nebylo, během 3-5 dnů se dá situace vyřešit VŽDYCKY! A během 24 hodin měl být online náhradní stroj (klidně i osobní počítač někoho z CDS) s jednoduchou stránkou, omluvou a informací, co se stalo/děje a kdy dojde k opravě.

Kdyby v CDS někoho web alespon VZDÁLENĚ zajímal (natož jim přišel podstatný), tak by byl problém vyřešen úplně jinak. A nejenže to pohnojili jednou - ale hned třikrát po sobě.

Dokonce nyní, STÁLE POŘÁD, když píšu tenhle příspěvek, tak přímo z frontpage store.apple.cz vede odkaz na hacknutou stránku s nápisem "apple hax0red? Hey i cant believe, more one apple? hahahahah ^.^". To je obchod, ze kterého si mám bez bázně něco koupit??!!

VÁŽENÍ PÁNOVÉ - VÍM, ŽE TOHO MÁTE HODNĚ - ALE TOHLE JE PLIVÁNÍ DO OBLIČEJE VAŠIM ZÁKAZNÍKŮM. I DO MÉHO!!

Odpovědět na příspěvek

Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Zzen Muž

Založeno: 15.04.2005, 00:53
Odpovědí: 0

A nemůžu si pomoci - ale více do zadnice už svému sponzorovi snad MujMac ani lézt nemůže.

Popřít celou událost či rozhovor zrušit už asi nejde - tak je rozhovor tak nejvíce zaoblený a kulantní, že je to směšné. Místo screenshotu hacklého webu screenshot "krásného, nového" českého webu. Místo popisu jak "znovu a znovu A ZNOVU A ZNOVU A Z N O V U byl web hacknutý - jeden hacker za druhým, vlna za vlnou, reakce CDS žádná" redakce MujMacu situaci lakonicky shrne do věty:
"[...]přestože po několika dnech weby v ostatních napadnutých státech fungovaly korektně, doména apple.cz byla zpřístupněna jako poslední."




Gratulace pane Máro a Březino. Je vidět, že píšete skutečně pro čtenáře!



:((

Odpovědět na příspěvek

RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Petr Mara Muž

Založeno: 15.04.2005, 06:27

Cože? Vám tento článek přijde nekorektní a podporující CDS? Je to shrnutí situace s naší kritikou celého vývoje - co více byste si přál, abyste měl pocit že MujMac "stojí za čtenáři a nikoliv za CDS" ??? Článek mi přijde dost kritický (ale rozhodně nemusím zkouzávat do výroků, které se zde občas objevují, to opravdu zapotřebí nemám).

Zkuste se příště nnejdříve trochu zamyslet, mohlo by vám to prospět.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Honzig Muž

Založeno: 15.04.2005, 08:12

... nápodobně!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: austin Muž

Založeno: 15.04.2005, 08:33

pokud chcete něco udělat pro apple, zkuste najít jinou cestu financování vašeho relativně slušného webu než firmou, která ho tu léta zabíjí. děkuji

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: adam Muž

Založeno: 15.04.2005, 11:24

pane Mára, ano. cením si vaší práce a chápu za jakých okolností asi článek vznikal, ale bohužel celkově zřejmě pro mnohé vyzněl trošičku jinak, než jste zamýšlel. pravděpodobně díky tomu, že rozhovor byl veden mailem. i já jsem měl po prvním přečtení pocit, že jde spíše o článek "pro-CDS", než o kritiku této společnosti... možná to chtělo udělat rozhovor osobní, pak bychom se z odpovědí pana Němečka dozvěděli možná něco, co jsme ještě nevěděli... prostě článek vyzněl jinak než měl. ale i tak děkuji za snahu!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 15.04.2005, 11:58

Máte urcitě pravdu - osobní rozhovor by byl lepší, ale bohužel si nedokážu představit, že by vznikl v rozumném termínu, takže jsme nakonec volili tuto variantu, i za cenu, že na některé otázky nedostaneme odpověď. Ale to je spíše problém na straně CDS a my jsme se snažili publikovat alespoň ty informace, které jsme dostali.

V úvodu jsem se snažil vyjádřit svůj názor na celou věc, který byl míněn kriticky. Rozhovor jsem nechal tak, jak jsem jej dostal od pana Němečka, aby si čtenář mohl udělat vlastní názor.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Slavoj Muž

Založeno: 15.04.2005, 13:29

Mohl byt minen kriticky, ale napsan byl ve stylu PR.
Takze chyba bude bud ve vasi predposranosti anebo neschopnosti se vyjadrit. mozna oboji.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Petr Mara Muž

Založeno: 15.04.2005, 15:46

:-))))) To jste me pobavil. Obcas mam pocit, ze jedine, co bychom mohli udelat, aby nekteri ctenari nemeli pocit, ze se jedna o PR clanky (ty o CDS), museli bychom asi zamestnance CDS verejne pranyrovat ... Ale do teto roviny urcite nesklouzneme, musim vas zklamat. Myslite si, ze jsou v CDS za tento clanek radi? Alespon tak si predstavuji PR clanek -> klient je spokojen...nebo je vase definice PR clanku jina? Dekuji za vysvetleni.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Slavoj Muž

Založeno: 16.04.2005, 10:45

Ono by stacilo, pane Mara, popsat skutecny stav veci, dat misto obrazku fungujiciho obrazek nefungujici, zeptat se jinak a nesnazit se lezt do prdele. Ale zrejme budete starsi clovek a ta servilita a bazlivost je ve vas pevne zakorenena. Myslim, ze jsou v CDS za tento clanek velmi radi a mnou si ruce, nebot velky prusvih CDS jste zrucne pretavil do neschopnosti tretich stran a do velkych uspechu CDS. Ale ono nema cenu s vami diskutovat - puvodne jsem se domnival, ze pujde jen o vasi neschopnost, ale ono pujde z vasi strany spise o zamer. Takze: bavte se dal. Zrejme mate duvod. PR clanky nejsou zadarmo, ze?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 16.04.2005, 11:59

Premyslel jsem nad tim co vám odpovedet, ale asi neumite cist nebo vam dela problemy pochopit to, co jsem napsal. Pana Nemecka jsem se ptal na celou situaci, jeho odpovedi si muzete precist a je jen na vas, jaky si o nich udelat obrazek - cili jsem nic "nepretavil do neschopnosti tretich stran" - to jsou reakce zastupce CDS. Take jsem uvedl, ze mi pan Nemecek na nektere otazky neodpovedel, ale s tim opravdu nic neudelam, nebo myslite, ze ano? Celou situaci jsem popsal, bylo uvedeno, ze stranky byly hacknuty a nefungovaly - co byste si predstavoval vice? Zacit na CDS nadavat a sklouznout do slovniku nekterych mistnich diskutujicich (vcetne vas)?? To opravdu nemam zapotrebi, pravdepodobne si timto zpusobem potrebujete dokazat, ze mate na to tyto slova pouzivat (samozrejme dostatecne anonyme).

Ne, starsi clovek nejsem a jak jste uvedl, bavim se dal, jsou proste ctenari, kteri me svymi vylevy opravdu umi pobavit (ano, patrite k nim i vy), takze vam dekuji :-).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Slavoj Muž

Založeno: 16.04.2005, 12:49

jsem rad, ze se nad prispevky ctenaru bavite zatimco pred CDS mate sevrenou prdel. Jsem rad, ze se ctenari vehementne diskutujete o tom, ze mate pravdu vy a ne ctenari (slusel by se opak) - pred CDS sklopite patky a nezmuzete se na jedinou namitku.
Osocovat ctenare toho, ze neumeji cist je jen zpusob jak skryt insuficienci vlastni ohledne psani. Navic, pane Mara, cist neumite vy. Na co jste se mel a mohl ptat bylo v diskusich napsano jiz mnohokrat (tedy znovu jeden problem za vsechny: postaveni CDS v ramci EU je odporujici predpisum). Proc kuprikladu neuvedete otazky, na ktere jste nedostal odpoved? Takova je totiz bezna novinarska praxe.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Slavoj Muž

Založeno: 16.04.2005, 13:03

Ono totiz jiz ono "na tento tyden mame slibeny rozhovor" neslibovalo nic dobreho a bylo dosti urazlive ke ctenarum. Rozhovory se nedavaji tehdy, kdyz se to hodi dotazovanemu, ale tehdy, kdyz je potreba. Anebo se napise, ze dotazovany rozhovor odmitl. Vas diletantismus je stejneho razu jako odbornost CDS. anebo jako jiz zminene "lokalizace" systemu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Jakub Muž

Založeno: 17.04.2005, 21:28

...koukám, že je tu zase nějaký pán moc chytrý... mám pocit, že jste ten Márův článek ani nepřečetl a jen tlacháte...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Slavoj Muž

Založeno: 17.04.2005, 21:46

anebo tlachate vy. coz je pravdepodobnejsi. mate v tom zkusenost

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Jakub Muž

Založeno: 17.04.2005, 23:38

...pravděpodobnější? ...berete-li to tak, potom ano, zkušenost mám, psal jsem něco málo článků pro tenhle sever, pro řadu tištěných médii, jsem vývojářem Apple, pracuji na lokalizacích, jeden čas jsem byl zástupcem prodejce Apple... a to je jen zlomek toho, co jsem za posledních 15 let dělal... A co vy? Jaké jsou tedy vaše zkušenosti?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: Bivoj Muž

Založeno: 18.04.2005, 08:33

A Slavoj mlčí.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: standa Muž

Založeno: 15.04.2005, 15:59

chtel bych bych videt vsechny ty lidi co tady pouzivaji ty drsny vyrazy pri dulezitych osobnich jednanich .mozna se jim trochu klepou kolena ale net vezme vseechno co?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: MaCoffee Muž

Založeno: 16.04.2005, 14:19

Jednim slovem Bulvar - tak takto si nekteri predstavuji novinarinu, stejne jako do nebes vychvalovat nejake Blogy - je snad MujMac nejaky Blog? MujMac pracuje na jine bazi, bohuzel to neni mnohym doposud jasne. Pokud by se mel omezit na "pouhe" blogovani, pak by to mel Mara sakra jednoduche, obden (jak by se mu to zrovna hodilo) by prefiltroval svou anglictinou do cestiny par veticek ze zavedenych (nejlepe bulvarnich) serveru, obdaril by je vlastnim chytracenim ohledne tematu a v nasledne reakci by nechal vyradit stejne postizene. Tak po tomhle tady zrovna neplacu. P.Mary se musim zastat, jiz proto, ze jsem s nim generacne spriznen a tak nejak se umim vcitit do neho samotneho. Clanek jsem si precetl pozorne a nemohu jej oznacit za PR. Presto souhlasim s tim, ze mel byt doplnen o nezodpovezene otazky a obrazek rozjasaneho funkcniho Webu bych teke zamenil za ten, ktery vice zosobnuje problem, kvuli nemuz clanek vubec vznikl. Presto nevim, proc by mel P.Mara nest zodpovednost za aroganci (zastupce) CDS.

Odpovědět na příspěvek

Musim se take Mary zastat

Autor: CybeR Muž

Založeno: 17.04.2005, 23:00

Vazeni, jsem rozladen (po kolikate uz ...? :( ) chovanim CDS stejne jako vy ... ale myslim, ze utocit na Petra Maru vazne nema smysl a postrada mnohdy uz i uroven. Nemam vubec dojem, ze by napsal PR clanek a ze mi spravil naladu misto screenshotu hacknuteho webu jinym (nadejnejsim ;) ) obrazkem moje v posledni dobe dost zkousene nervy spise privitaly ;) Samozrejme, ze i ja jsem cekal nejaky _zajimavejsi_ clanek a ne jen filtraci otazek a odpovedi, na ktere se CDS uracila odpovedet ... ale mam pocit, ze vic Petr opravdu asi ani vydolovat nemohl ... Monopol CDS je tu opravdu uz cca desetilku a ja osobne NEPOCITAM S TIM, ze ze to kdy zlepsi ... Ovsem "bojuji" s tim zpusobem, ktery je pro mne rekneme "dostupny": to jest, kdyz mohu, nakupuji v zahranici ... pripadne u nasich dealeru, se kterymi se znam osobne (C.B.C. v Brne treba) a u kterych vim, ze i pres nekomentovatelny pristup CDS udelaji pro mne a muj stroj od nich naproste maximum ... casto za cenu, ze na tom opravdu "nezbohatnou" ... Ne, opravdu ... petice nam nepomohou, zkusme proste pristupovat zodpovedneji k tomu, komu dame vydelat a komu nikoliv ... A hlavne budme radi (a to nemyslim ironicky), ze jsou tu servery jako MujMac ... pamatuji dobu, kdy tu nebyl ... a stalo to za pytel (pardon).

Odpovědět na příspěvek

RE: Dodatek pro redakci MujMacu

Autor: hroch Muž

Založeno: 15.04.2005, 08:56

Clanek sice mohl byt kritictejsi, ale jinak ma P. Mara pravdu. Zkuste si s nekym udelat rozhovor po emajlu. Pokud dotycny nechce, nic z nej nedostane. Na zacatku clanku je take jasne napsano, ze zastupci CDS sice rozhovor slibili, ale trval tyden. Prijde mi, ze v tomto ohledu chyba neni na strane MujMacu, ale spis CDS.

Odpovědět na příspěvek

MaLér

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 15.04.2005, 01:17
Odpovědí: 0

Ehm, ja bych snad jen dodal, ze ma zkratka je MaLer ci MaLér, dekuji.

Odpovědět na příspěvek

Srandisti...

Autor: JM Muž

Založeno: 15.04.2005, 01:24
Odpovědí: 0

Meli by se kat... a tento rozhovor ihned smazat, protoze ted, kdyz napisi www.apple.cz jsem presmerovan na http://foo.example.com
/cgi-bin/tester
.

Odpovědět na příspěvek

Zapomnel

Autor: Viktor Muž

Založeno: 15.04.2005, 01:57
Odpovědí: 0

Nejaky machr z mujwebu zapomnel zduraznit, ze kdyz se vam to nelibi, tak si takove stranky udelejte sami. A ze umite jen remcat. Ten rozhovor je jak vystrizen z blahe pameti Rudeho prava.

Odpovědět na příspěvek

už jsem to prostě musel nějak vyventilovat...

Autor: adam Muž

Založeno: 15.04.2005, 02:24
Odpovědí: 0

tak jsem se nějak naštval až tak, že jsem se rozhodl napsat CDS otevřený dopis, protože tady si stěžujeme akorát tak sami sobě a v CDS je jim to putna. udělejte to taky! už mě to fakt nebavilo, jen tak sebou nechat vysírat! asi tím nic nezměním a jsem asi dost naivní, ale už jsem to nevydržel! tady je pro pobavení ten dopis:

kyjov, 15. 4. 2005


věc: vzniklá situace kolem webových stránek \"apple.cz\"

na vědomí: všem zaměstnancům společnosti CDS





vážený pane Němečku!

rozhodl jsem se Vám napsat tento otevřený dopis bezprostředně po přečtení Vašeho rozhovoru s panem Márou uveřejněném na serveru MujMac.cz.

po dobu tří týdnů nefungoval web apple.cz. vše bez jakékoliv omluvy či informace co se stalo a kdy bude celá věc napravena. dodnes tento web nefunguje zcela korektně.

celou situací jsem byl značně znechucen již v jejím průběhu, ale nyní dosáhlo mé rozhořčení svého vrcholu! Vaše jednání (potažmo CDS) považuji za zcela otřesné a absolutně neomluvitelné! poškozujete nejen pověst společnosti APPLE, ale také všech regionálních prodejců.

považoval bych za naprostou samozřejmost, že se všem svým zákazníkům a návštěvníkům vašich (co do funkčnosti a aktualizacím doposud otřesných) stránek alespoň VEŘEJNĚ OMLUVÍTE! nic takového jsem ovšem nezaznamenal ani na vašich webových stránkách ani ve Vašem rozhovoru. Vaše \"výmluvy\" na třetí strany jsou naprosto irelevantní! veškerá odpovědnost padá na vás (CDS), jelikož je pouze ve vaší kompetenci zajistit si takové partnery, aby k podobným situacím nedošlo!

vaše chování se tak jeví jako silně nezdvořilé až pohrdavé a velmi neprofesionální. děláte, jako by se vlastně ani nic nestalo! s něčím takovým se nejsem schopen identifikovat a čekám od vás vyvození patřičných důsledků, neboť celou skutečnost považuji za naprosto zásadní pochybení! a sám moc dobře víte, že takových pochybení byla již celá řada! stojí tedy jistě za zvážení, zda si zasloužíte něco takového, jako je výhradní zastoupení pro ČR, nemyslíte?

osobně velmi lituji všech, kteří jsou s vámi nuceni spolupracovat. jméno vaší firmy utrpělo v mých očích nesmazatelně velkou trhlinu! velmi jste mě zklamali a ztratili veškeré zbytky mé důvěry... mám pocit, že se mi (a nepochybně mnoha dalším) doslova vysmíváte! vaše jednání mě OSOBNĚ URAZILO A VELMI SE MĚ DOTKLO! ŽÁDÁM VÁS TÍMTO O VŘEJNOU OMLUVU!


s pozdravem



ADAM PUCHAR


P.S. ve vší své naivitě postoupím tuto záležitost pochopitelně dále směrem k vedení APPLE. (chápu, že tím ze své pozice asi nic zásadního nezměním, ale bude to každopádně další z mnoha přibývajících stížností na vás, která dá snad zanedlouho věci do pohybu…)

Odpovědět na příspěvek

RE: už jsem to prostě musel nějak vyventilovat...

Autor: OC Muž

Založeno: 15.04.2005, 02:33

> jelikož je pouze ve vaší kompetenci zajistit si takové partnery...

To není pravda. Nejsem si přesně jist, kam kompetence CDS sahají, ale vím jistě, že jsou *značně* omezeny.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: už jsem to prostě musel nějak vyventilovat...

Autor: adam Muž

Založeno: 15.04.2005, 11:16

... jistě, ale toto nepovažuji za relevantní. pochybuji, že celá věc byla způsobena tím, že má CDS svázané ruce! jediní kdo mají svázané ruce jsou dealeři apple a my, koncoví zákazníci! pokud mají omezené kompetence, měli s tím již dávno něco dělat! všechno jde! je to pouze další nepřijatelná výmluva! mě zajímá jimi "nabízený koncový produkt", tedy apple.cz a služby. to, jestli mají nějaká omezení a podobně není moje věc. pokud jim tato omezení skutečně významným způsobem v něčem brání a nejsou schopni to ze své pozice vyřešit, ať to položí! jak zde již bylo napsáno - není v kompetenci zákazníka CDS řešit problémy s jejich partnery a poskytovateli! nezajímá mě jak to CDS všechno koulí, když to bude fungovat jak má a nebudou porušovat zákony, ať si dělají třeba stojky na hlavě. mě zajímá jejich "koncový produkt". a ten byl a je naprostý hnus!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: už jsem to prostě musel nějak vyventilovat...

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 15.04.2005, 15:00

Urcite ale nejsou omezeny tak, aby nemohli komunikovat se zakazniky, situaci vysvetlit ci se omluvit. To je opravdu jen svedectvi naproste arogance...

Odpovědět na příspěvek

V CDS nie su obmedzeni ani arogantni

Autor: Ali Halenar Muž

Založeno: 15.04.2005, 16:31

Su iba zastupcom monopolu a presne tak sa aj spravaju. Za roky, ako zrejme prechadzaju zo zastupenia Apple a ich firiem (na zaciatku TIS,...) si na to tak zvykli, ze im to dnes uz nepride nejake "arogantne".

Pan Nemecek este ako technicky riaditel CDS nevedel dlhe mesiace vyriesit za pomoci vsetkych "expertov" CDS problem spustania Freehandu 10 na Mac OS 9.xx Cz. Na e-postu odpovedal po urgenciach a dlhych tyzdnoch. Doslo to tak daleko, ze mi z CDS posielali a odporucali riesenia, ktore nefungovali. S kludnym svedomim to vobec neotestovali u seba ale posielali do Kosic - ved tam kde zacinaju ukrajinske hranice, tam im musi stacit aj to, ze sa s nimi niekto z byvaleho hlavneho mesta CSFR vobec bavi... (problem bol nakoniec za prispenia zast. Macromedia v CR vyrieseny).

Hanba CDS za taku pracu.

A preto si vobec nemyslim, ze odpovede p. Nemecka su ine, nez na ake by sme mali po vsetkych tych dlhych rokoch byt zvyknuti.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: už jsem to prostě musel nějak vyventilovat...

Autor: Rak Muž

Založeno: 15.04.2005, 23:55

Ale pane Čado, chápu, že čistě z morálního hlediska máte jistě potřebu se CDS zastávat, vždyť je to přece firma, která si od Vás nechala vytvořit svůj Store, který převzali i ostatní pertneři Apple v rámci MDS. Zkuste trochu nezaujatější pohled.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: už jsem to prostě musel nějak vyventilovat...

Autor: OtO Muž

Založeno: 16.04.2005, 13:37

...presne, nebo se k tomu nevyjadrovat - to je servilnosti, ach jo...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: už jsem to prostě musel nějak vyventilovat...

Autor: Špendl Muž

Založeno: 19.04.2005, 00:32

No, možná jen o postavení CDS víc ví;-) (Tím se nikterak nezastávám přístupu p. Němečka.)

Odpovědět na příspěvek

Zadost = petice

Autor: Viktor Muž

Založeno: 15.04.2005, 02:33
Odpovědí: 0

Mozna by nebylo od veci sepsat nejakou zadost o ukonceni zastupovani Applu frmou CDS, kterou by ti, kteri jsou nespokojeni s CDS zasilali firme Apple.

Odpovědět na příspěvek

RE: Zadost = petice

Autor: adam Muž

Založeno: 15.04.2005, 11:16

souhlas!

Odpovědět na příspěvek

ceske stranky apple

Autor: franta Muž

Založeno: 15.04.2005, 04:31
Odpovědí: 0

pravidelne ctu mujmac.cz, vzdycky tady najdu neco zajimaveho a pravidelne navstevuji web apple, ale ten apple.com ne ten cesky protoze jeho aktualizace a lokalizace je hruza. Pokud nekdo chce lokalizovat nejaky web tak at to dela poradne a ne ze jsou stranky na pul anglicky. jsem zvykli na preciznost apple.com super grafiku kazdej asi vi jak vypada ceske zpracovani apple store. neni to hezka reklama pro vyrobky apple a nekdo by mel rozhodnout zdali CDS by mela mit vyhradni pravo v zastupovani apple. To ze nekdo stranky heknul je dukaz dlouhodobeho spatneho stavu webu apple.cz a pristupu k nemu. Je to ostuda pro nas vsechny.

Odpovědět na příspěvek

Proc jste tohle publikovali...

Autor: Dude Muž

Založeno: 15.04.2005, 07:31
Odpovědí: 0

Pánové z MujMacu, proč nám tohle předkládáte jako rozhovor na který jste museli dlouho čekat? Vždyť tohle je normální člověk schopen vyzvracet za 3 minuty a vy to publikujete jako rozhovor s váženým panem Němečkem zastupujícím skvělou firmu CDS...

Tohle zkusit některý z mých zaměstnanců, tak by šel na minutu. Opravdu nechutné chování CDS opět poškodilo značku Apple v Čechách, ale nikomu v Apple to nevadí. Myslí si snad pan Paulíček, že bude prodávat ty svoje sípíúčka s elcédéčkama všem tupejm koncákům bez jakýhokoli supportu (ten člověk má skvělěj slovník :-)

Pánové z MujMacu, děláte dobrou práci a fandím vám. Nešpiňte si své ruce s neuvěřitelnou firmou CDS.

Dude

Odpovědět na příspěvek

RE: Proc jste tohle publikovali...

Autor: Rak Muž

Založeno: 15.04.2005, 23:49

Kéž by tak mohli, když je CDS ze 60% dotuje...

Odpovědět na příspěvek

apple for amateurs?

Autor: petr vlk Muž

Založeno: 15.04.2005, 08:16
Odpovědí: 0

Zda se mi, ze v CR Apple zmenil svou politiku "Produkty pro profesionaly" na "Od amateru pro amatery".. Z ceho tak usuzuji?

Skupina amateru provozuje naprosto amatersky pokus o vyhradni distribuci, snazi se velice amaterskym zpusobem o marketng a podporu prodeje (stanky apple jsou opravdu velmi nazornym prikladem, jak to nedelat, o pokusech o reklamu nemluve), pricemz svym zakaznikum nabizi amaterske sluzby, amatersky servis.. takze jen amater si muze neco takoveho jako pocitac apple dovolit vlastnit.

Ja jako profesional (tim myslim ze mne pocitac zivi) si treba nedokazu predstavit, ze bych cokoliv koupil od firmy ktera ma web ve stavu jen vzdalene podobnem jako cesky apple, nebo ze bych mel davat sve stroje do servisu na mesic.. To si podle mne muze dovolit jen clovek, ktereho dana vec nezivi.

Opravdu nechapu, jak muzou takovyto pristup CDS tolerovat vsechna ta graficka studia a reklamni agentury.

Odpovědět na příspěvek

RE: apple for amateurs?

Autor: Joja Muž

Založeno: 15.04.2005, 08:26

Nezbývá mi něž suohlasit a přidat se k Vám - když cca před 10 (?) lety převzala CDS/MDS české zastoupení Applu, myslel jsem si naivně, že se vše v lepší obrátí, ale dopadlo to přesně opačně. A tím se dostávám rychle k Vaší poslední větě - jak to mohou tolerovat všechna ta grafická studia a reklamky? - protože jsou tady nadšenci typu Tauera, MacSourcu, duhového servisu a dříve Macronu, Amosu a SIR Computers (pokud jsem někoho zapomněl, tak ne záměrně =)) Tyto firmy (profesionálové) zápasí s CDS (amatéry) už mnoho leta nejsem optimista, že by se v dohledné době cokoliv změnilo. Nevím, co by Apple v zastoupení CDS dělal, kdyby byly Macy poruchové stejně jako PC...

Odpovědět na příspěvek

RE: apple for amateurs?

Autor: tOm Muž

Založeno: 15.04.2005, 11:39

Zamyslel jsem se nad pravdivostí věty "...takze jen amater si muze neco takoveho jako pocitac apple dovolit vlastnit" a zjisťuji, že CDS i s Němečkem mi můžou políbit prdel! Nemám s nima nic společnýho a českou lokalizaci nepotřebuju (nic proti, Jakube, vím, že děláš co můžeš), naštěstí... Novou mašinu si koupím v Evropě a fašistické monopoly ignoruji. Jen nechápu, jak to, že profesionální studia si nechávají takhle plivat do ksichtu... Asi kupují PC, v těchto zeměpisných šířkách se jim nemůžeme divit.

Odpovědět na příspěvek

Neserioznost

Autor: Sajdak Muž

Založeno: 15.04.2005, 08:25
Odpovědí: 0

K tomuto problemu len toto. Keby sa z akehokolvek problemu vytlacok, ci web pre zakaznika nevydaril podla jeho predstav (a je jedno ci sme to poondiali my alebo tlaciaren, nejaky iny dodavatel), nam nezostava len usluzne sa ospravedlnit a snazit sa vyriesit situaciu tak, aby klient neodisiel kvoli nasranosti ku konkurencii. Holt, CDS je vyhradny zastupca pre Apple, tak sa nejakej konkurencie asi neboji a podla toho sa sprava. Ako kazdy sprosty monopol. Ako vsetci ti telekomunisti co vladnu strednej Europe a tvaria sa ako poskytovatelia kvalitnych sluzieb... :-(((
Doteraz mi bol tento problem viac-menej putna, lebo stranky apple.cz nenavstevujem (cesku lokalizaciu nepouzivam po skusenostiach s domrdkanou 10.2.6), ale takyto alibisticky pristup k vzniknutej situacii a k jej rieseniu, to ma vytocilo do tej najhorsej vyvrtky.
Niekedy staci len trochu slusnosti a tej spravnej miery pokory (pred zakaznikom!).
Dufam a nadejam sa, ze ti nadutci z CDS sa aspon trochu spamataju. Inac tazko dufat, ze sa podiel Applu v CR a SR zvysi tak ako by som si to z celeho srdca prial a ako by si to svojou kvalitou jeho produkty zasluzili.

Odpovědět na příspěvek

RE: Neserioznost

Autor: Jakub Muž

Založeno: 15.04.2005, 09:08

Česká lokalizace pro 10.2.6 NIKDY NEEXISTOVALA! Problémy tedy padají jen na tvoji hlavu... Dnes je situace úplně jiná..

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Neserioznost

Autor: JiF Muž

Založeno: 15.04.2005, 11:11

A jaká existovala ? To mě zajímá.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Neserioznost

Autor: Jakub Muž

Založeno: 15.04.2005, 15:13

Byla BETA 10.2.0 (a šla použít až do 10.2.2) -- toto byla neoficiální lokalizace...

První oficiální (schválená Apple) lokalizace byla pro 10.3.0, následovala 10.3.3, 10.3.4, 10.3.5, 10.3.6, 10.3.7 a 10.3.8 -- to je zatím poslední možná verze systému...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Neserioznost

Autor: JiF Muž

Založeno: 18.04.2005, 10:46

Takže to CD "Podpora pro Mac OS X 10.2 rev.2" byla Beta?
Za 500?
Bylo na ní mj. Combo na 10.2.8., instalovalo se to kdekomu a chodilo to, takže mi to pořád nesedí. Možný je všechno. Nicméně bych si rád i po více než roce udělal jasno. Myslím to vážně. Prostě mě to zajímá.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Neserioznost

Autor: MaCoffee Muž

Založeno: 18.04.2005, 13:00

Jakube, ja ji (tuhle verzi lokalizace), pouzival i na 10.2.6 a nezaznamenal jsem myslim zadny vazny problem - pravdou je, ze na 10.2.8 jiz pouzit nesla, ale to uz si zas nepamatuji proc presne.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Neserioznost

Autor: Jakub Muž

Založeno: 18.04.2005, 13:43

no, CD bylo marketingové rozhodnutí. Nakonec se ukázalo, že to nebyl dobrý nápad -- ale jinak to nešlo -- protože Lingea... Tedy, Apple oficiálně nepodporoval lokalizaci v našem regionu pro 10.2.x -- lokalizace byla pouze a výhradně pro 10.2.0 -- každý další update přinášel nové změny v rozhraní a kódu -- výsledkem bylo, že řada komponent přestala časem fungovat a řada změn se neprojevila (používalo se nadále staré rozhraní) -- tehdy nebyla žádná blokace, každý tedy instaloval všechny aktualizace i když to znamenalo vážné zásahy do systému... ale především, systém nebyl na lokalizaci připraven -- obsahoval řadu velmi závažných chyb. Stačilo dát češtinu na první místo a bylo vymalováno... Lokalizace s tím neměla nic společného, pár drobností sice vyřešila, ale zásadní problémy vyřešit nemohla...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Neserioznost

Autor: JiF Muž

Založeno: 18.04.2005, 14:04

Jo to je pravda, čeština na prvním místě jako poslední událost mi v paměti zůstane nadlouho :-)
Jinak děkuji za odpověď.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Neserioznost

Autor: OC Muž

Založeno: 18.04.2005, 17:20

Jaképak "protože Lingea"? Otázka naopak zní "Proč proboha Lingea?" :(((

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Neserioznost

Autor: Jakub Muž

Založeno: 18.04.2005, 18:49

:-) to je otázka do pranice... já si ji pokládám stále... proboha proč! (protože CDS ;-))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Neserioznost

Autor: czeXit Muž

Založeno: 19.04.2005, 21:27

Protoze vysly bluetooth klavesnice a mysi a v 10.2.8 se pro klavesnici a mys sloucily ovladaci panely.

+ zrejme dalsi veci ktere jsem uz ale nezjistoval

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Neserioznost

Autor: Viktor Muž

Založeno: 15.04.2005, 11:36

To jiste. Horsi.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Neserioznost

Autor: Jakub Muž

Založeno: 15.04.2005, 15:12

ano, jen je vidět, že o té situaci opravdu nevíš zhola NIC!

Odpovědět na příspěvek

A mel bych?

Autor: Viktor Muž

Založeno: 16.04.2005, 10:35

A mel bych? Zjevne zmetky mne nezajimaji.

Odpovědět na příspěvek

RE: A mel bych?

Autor: JiF Muž

Založeno: 19.04.2005, 22:36

Otazka: A mel bych?
Odpoved: Ano! Bud vis a pis, nebo nevis a mlc. Protoze kdyz nevis a pises, tak kazdy vidi, ze jen plkas..

Dodatek: Zjevne zmetky mne nezajimaji.
A dle ceho je to tedy zjevny zmetek? Je to jako kdyz tady pred casem nekdo nadaval, ze neexistuje ceska lokalizace ve chvili, kdy byl k dispozici kompletni OS a iLife v lokalizovane aktualni verzi. Pak se jeste ukazalo, ze ten blb je nekdo z dealeru. Bud mas napsat duvody, proc je neco zmetek, nebo nepsat nic. Takovyhle placani muze pradvadet kazdy o cemkoliv. Je to moda a dukazem jsou pro me takove spolky jako Jihoceske matky, Prazske matky a tak podobne. Taky jen plkaj a citi se silne. Asi mely k snidani silnou kavu.

PS: a beru, ze tohle uz si nejspis nikdo neprecte.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: A mel bych?

Autor: had Muž

Založeno: 20.04.2005, 21:27

Jak vidite, precetl. Dosud jsem se domnival, ze by se vyrobci meli snazit distributory poucovat a ne ze by distributori neco meli sami delat - krome distribuovani... Zjevne zijete mentalne jeste nekde, kdy se dodavky uplacely!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: A mel bych?

Autor: JiF Muž

Založeno: 22.04.2005, 08:32

No to evidentne ziji a zdaleka ne mentalne. Bohuzel. Protoze kdyz chceme dodavku zbozi vcas, tak aby se clovek sakra snazil a pomalu zacal premyslet o Vami popsanem zpusobu. Smutne.
Jinak ovsem nechapu souvislost s tim, co jsem napsal. Vzdy mi bude vadit podobna smecka kecalu, jakou clovek najde nejen v teto diskusi. A nechapu, co to ma spolecneho s dobou minulou. Ja kdyz o necem reknu, ze je to zmetek, musim byt pripraven take na to, ze popisu duvody, ktere me k tomu vedly. Kdyby autor tyto duvody popsal, mohli jsme vsichni uznat, ze ma pravdu. A resit to odkazem na jakousi minulost nepovazuji za odpoved, ani za popis problemu. Tak se to delalo pred 10-ti lety. Tehdy to bylo moderni a castecne pravdive. Za vsechno mohla minulost. Dnes za to muze pritomnost a lide kteri bud nedelaji poradne to, co maji, nebo nedelaji vubec nic a jen poucuji. Nikdy jsem se CDS a lidi kolem nezastaval, jejich podpora trhu je spatna, ale jsem presvedcen, ze kritizovat se ma konkretne. I CDS a lokalizatori. Napsat ze neco je zmetek, ale nevim proc, protoze me zmetky nezajimaji.... Tak jak to vim?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Neserioznost

Autor: Špendl Muž

Založeno: 19.04.2005, 00:39

Chápu, že se Vás poznámka dotkla, ale co to nemění na podstatě příspěvku? CDS nabízí své stránky - naprostý zmetek?

Odpovědět na příspěvek

AT SE JDE CDAS ZAHRABAT

Autor: sun Muž

Založeno: 15.04.2005, 08:35
Odpovědí: 0

tomuto clanku muze verit jen ............. kdyby CDS zrusili tak po nich nestekne ani pes

Odpovědět na příspěvek

?

Autor: claire Muž

Založeno: 15.04.2005, 10:05
Odpovědí: 0

Mam se smat nebo plakat?

Odpovědět na příspěvek

Pláčeme krásně

Autor: David Rybář Muž

Založeno: 15.04.2005, 10:21
Odpovědí: 0

Všichni tu krásně pláčeme, ale bohužel naprosto marně. Jak zde bylo vícekrát zmíněno CDS má v ČR monopol na distribuci Apple takže si prostě všichni víceméně koupíme tyto výrobky přes ně. Můžeme křičet, mlátit hlavami do monitorů, psát dopisy a jinak se vyšťavovat, ale nikdo z nás nemá páku na to aby s tím něco udělal. A jak už to bývá zůstanou nám jen ty slzy marného vzteku a do měsíce nad tím všichni mávneme rukou. Na tuhle kartu CDS sází a lidi divte se - je to zase ESO.

Odpovědět na příspěvek

RE: Pláčeme krásně

Autor: Viktor Muž

Založeno: 15.04.2005, 11:34

Jenze vstupem do EU ma CDS ten monopol protipravne.

Odpovědět na příspěvek

Výměna vedenií CDS

Autor: Michal Domnosil Muž

Založeno: 15.04.2005, 11:21
Odpovědí: 0

Uvažujme takto:
Dealerská síť je s CDS naprosto nespokojená, řeší za ně mnoho problémů, musí se vymlouvat loajálním klientům a kvůli CDS neprodává tolik, kolik by mohla. CDS je na této síti však závislá, pokud nechce v ČR skončit pouze u prodeji iPodů.

Něměli by to být právě dealeři, kteří využijí svou sílu proti CDS? Mohli by využít své síly a apelovat minimálně na zěnu vedení CDS, případně na nějaký Apple Europe, že takto to už dál nejde?

Odpovědět na příspěvek

RE: Výměna vedenií CDS

Autor: JiF Muž

Založeno: 15.04.2005, 11:56

Na Apple Europe uz se posilalo ledacos a vysledek je .....
1) Je jim to jedno
2) Jsou, nebo alespon byly tam i osobni vazby

Dealeri jsou drzeni lokalizacemi a "dostupnosti" servisnich dilu. Takze situace vskutku nadherna.

Odpovědět na příspěvek

RE: Výměna vedenií CDS

Autor: David Rybář Muž

Založeno: 15.04.2005, 12:12

CDS nikdy i přes upozorňování neřešila v dealerské síti tzv. podhazování cen pod stanovené koncové ceny, což samozřejmě bylo plus pro koncové uživatele, ale ve finále to vedlo k prodejím za až nezdravě nízké marže a k jistému podnikatelskému nesváru mezi dealery. Situace je asi taková, že velký dealer na to kašle a malý čeká jestli neodpadne nějaký v okolí aby převzal jeho zákazníky. Myslím že pokud by někdo začal brojit proti CDS najde se jiný, který to za tepla nabonzuje. Dotyčný může čistě teoreticky přijít o smlouvu a už se z toho nevyhrabe protože není jiný zdroj z kterého by získal pro zákazníky Apple.

Odpovědět na příspěvek

cds

Autor: xango Muž

Založeno: 15.04.2005, 13:04
Odpovědí: 0

vazeni pratele! prispevky k neodbornym tematum pisu vskutku nerad, procez je z toho vetsinou flame, ale tohle jiz nelze... me dlouholete neuveritelne spatne zkusenosti s neschopnou a arogantni cds vskutku nejsou ojedinele, lec v rozhovoru znejici mira arogance a pohrdani je korunou vseho. pripojuji se k myslence petice proti cds a vyzyvam vsechny privrzence znacky - stezujme si, pisme, kricme! snad neni mozne aby takovahle parta kriplu trvale znemoznovala znacku apple u nas...

Odpovědět na příspěvek

RE: cds

Autor: saman Muž

Založeno: 15.04.2005, 16:41

souhlas. mate nekdo link na nejaky PHP servr, kde se daj delat petice? nebo nekde jinde?

Odpovědět na příspěvek

RE: cds

Autor: saman Muž

Založeno: 15.04.2005, 17:12

souhlas. mate nekdo link na nejaky PHP servr, kde se daj delat petice? nebo nekde jinde?

Odpovědět na příspěvek

VYHAZET

Autor: saman Muž

Založeno: 15.04.2005, 15:52
Odpovědí: 0

Co se tedy domluvit, udelat nejakej poradnej sraz, a vyrazit do CDS a vsechny je vyhazet, posadit se na jejich mista, a zacit neco delat? Mohli bysme to tam na par dni obsadit.. No, a nakonec bysme si rozdali jejich platy, a meli bychom vsichni dobry pocit.

Odpovědět na příspěvek

to už je vrchol

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 15.04.2005, 15:57
Odpovědí: 0

cituji: přesto, že společnost CDS slaví úspěchy s prodejem iPodů.

iPood ae prodává sám, na tom nemá CDS žádnou zásluhu, jen díky iPoodu si hřejou zadky a usínaj na vavřínech !

Odpovědět na příspěvek

Perlička pro naštvané aneb čekáte na Mac mini?

Autor: David Rybář Muž

Založeno: 15.04.2005, 16:00
Odpovědí: 0

Z ověřeného zdroje mám informaci, že ve skladu CDS jsou 2 plné palety Mac mini. Z nějakého důvodu nejsou patrně určeny pro dealery, kteří mají objednávky na tyto stroje již 6 týdnů staré. Jediné co mě napadlo je, že si CDS udělalo malou domů pro svůj Apple Store a ostatní utřou.

Odpovědět na příspěvek

RE: Perlička pro naštvané aneb čekáte na Mac mini?

Autor: x-man Muž

Založeno: 15.04.2005, 16:18

stejné to bude asi i s iPodem Shuffle -dealerům tvrdí, že netuší kdy dorazí - ale na webu mají od včerejška okamžitou dostupnost

Odpovědět na příspěvek

RE: Perlička pro naštvané aneb čekáte na Mac mini?

Autor: nikdo Muž

Založeno: 16.04.2005, 18:58

Prominentni objednavky uz jsou vyrizovany. Vsichni ostatni maji samozrejme smulu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Perlička pro naštvané aneb čekáte na Mac mini?

Autor: standa Muž

Založeno: 18.04.2005, 11:30

hlavne ty kteri se boji napsat sve jmeno

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Perlička pro naštvané aneb čekáte na Mac mini?

Autor: nikdo Muž

Založeno: 18.04.2005, 13:01

Normalne bych to nedelal. Chranim sve zdroje;)

Odpovědět na příspěvek

RE: Perlička pro naštvané aneb čekáte na Mac mini?

Autor: Petr Muž

Založeno: 19.04.2005, 12:40

Shuffle jsem vcera objevil v letaku hypernovy. Kde ho asi nakupuji?

Chudaci dealeri. Ti kteri drzeli CDS spoustu let pri zivote, ted ostrouhaji.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Perlička pro naštvané aneb čekáte na Mac mini?

Autor: radsi taky noname Muž

Založeno: 19.04.2005, 13:33

Je to presne tak. Ted jsou prednostne zasobovany nasmlouvane retezce. Dealerska sit ma smulu. CDS pry radeji drzi zasobu na sklade pro Aholdy, nebo kdo jim to odebira.

Odpovědět na příspěvek

horké novinky

Autor: Pavel Racek Muž

Založeno: 15.04.2005, 18:58
Odpovědí: 0

Tak apple.cz už nám jede.Konečně si zase můžeme třeba v rubrice Horké novinky přečíst,že zž si můžeme nainstalovat Mac OS X Combined Update 10.3.6 ,že je Nový server pro všechny fanoušky přehrávačů iPod a další super bleskovky /díky aktuálnosti a rychlosti/pouze v angličtině -CUPERTINO, California — October 13th, 2004 !!!Tak tu už určitě nebude problém třetí strany !!!

Odpovědět na příspěvek

RE: horké novinky

Autor: Mates Muž

Založeno: 15.04.2005, 22:42

SOUHLAS ... je to tam kde to bylo ... a jako be se nechumelilo ... VYMENIT CDS za ..treba.. TAUER :)

Odpovědět na příspěvek

...

Autor: Jana Muž

Založeno: 15.04.2005, 23:23
Odpovědí: 0

tohle http://store.apple.cz/cz/
storenews/01/index.html jim tam visi doted... ma clovek brecet nebo se smat?


[ core-project ]


Hey i cant believe, more one apple? hahahahah ^.^

F U C K U S A ! ! !

Venezuela Ownz, Hugo Chaves my master!

Somos: hellsink - J0shua - h4rv3st - id3nt - L0rd_Byr0n - x-s4nd3r - freakb0y - gridrunk

E claro nao podemos deixar de agradecer: FDL - T3cHn0_M4n - BiSoN - M47R1X - v0lks e todo o resto de amigos q nos temos por ai :D

come to visit us at: irc.gigachat.net #core-project

core-pro
ject desconectando...

EOF

Odpovědět na příspěvek

Část nadpisu "výpověď CDS"

Autor: Špendl Muž

Založeno: 16.04.2005, 01:00
Odpovědí: 0

Dává uživatelům marné naděje.

Odpovědět na příspěvek

...

Autor: kuk Muž

Založeno: 17.04.2005, 02:00
Odpovědí: 0

CDS máte PADÁKA!

Týdle firmě v životě nedám ani halíř!

V této kauze mám opravdu nehoráznou chuť sklouzávat do peprných \"výroků\" a nazývat věci pravými jmény :D Stojí to za Hovno. Samý kecy prdy beďary a naprosto trapná amatérská argumentace, výmluvy na 3. strany apod. Je to jasný kandidát na událost roku! nejzoufalejší firmu a pod. :D

Odpovědět na příspěvek

...

Autor: krk Muž

Založeno: 17.04.2005, 02:29
Odpovědí: 0

STYDÍM SE ZA CDS!



... A ZA PREMIÉRA JAKBYSMET!

Odpovědět na příspěvek

...

Autor: ... Muž

Založeno: 17.04.2005, 02:36
Odpovědí: 0

vůbec bych se nedivil kdyby někdo vyhákoval ještě stránky Mujmaca

Odpovědět na příspěvek

lepčí adresy než lampárna u Němečků

Autor: stan Muž

Založeno: 17.04.2005, 07:41
Odpovědí: 0

by možná bylo:
ing. Martin Sob
šek, Praha 7, Osadní 1476/43, PSČ 170 00 - jednatel
nebo
PowerCom Inc., Tortola, Pasea Estate, Road Town, Britské Panenské ostrovy - společník

A pokud je někdo opravdu nespokojen s vyřizováním některých svých problémů (ne s nefunkčním webem) pak :

Úřad MČ Praha 8
Živnostenský odbor
U SYNAGOGY 2
180 00 Praha 8

a posílat to tam na papíře.

Odpovědět na příspěvek

To je dobry. Spolceni neschopnych.

Autor: Dervis Muž

Založeno: 17.04.2005, 21:59
Odpovědí: 0

Diletanti prodavaji pocitace, diletanti lokalizuji a diletanti o tom pisi. Neni divu, ze drzi basu.

Odpovědět na příspěvek

RE: To je dobry. Spolceni neschopnych.

Autor: Maly Samaritan Muž

Založeno: 17.04.2005, 22:04

Pockej, ty ti to daj. To nevis, ze nemehla nelze kritizovat?

Odpovědět na příspěvek

RE: To je dobry. Spolceni neschopnych.

Autor: Jakub Muž

Založeno: 17.04.2005, 23:30

...a jen naprostí idioti píší o něčem, čemu vůbec nerozumí a o čem nemají ani tuchu...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: To je dobry. Spolceni neschopnych.

Autor: Maly Samaritan Muž

Založeno: 18.04.2005, 01:59

Brouku, pekne si to vystihnul. Ja bych takova slova o tobe nepouzil. Ale budiz.

Odpovědět na příspěvek

RE: To je dobry. Spolceni neschopnych.

Autor: Jakub Muž

Založeno: 17.04.2005, 23:47

...abych ovšem nesklouzával do stejné žumpy jako vy -- podělte se tedy s námi -- jak napsat článek, když dostanete jen část odpovědí? Jak napsat dostatečně kritický článek, aby zůstal objektivní a nesklouzl do stěžovačného či pomlouvačného blábolu? A především, z čeho vy usuzujete, že "diletanti lokalizuji"? Když o tom tolik víte, asi pro vás nebude překvapení, že vedoucí lokalizace pracoval již na systému 7.0.1... doufám, že se nyní dozvím něco nového, nějaké argumenty...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: To je dobry. Spolceni neschopnych.

Autor: Maly Samaritan Muž

Založeno: 18.04.2005, 02:10

Ztracis soudnost, pitomo. Pises a ctes podobne jako lokalizujes. Blbe. Z ceho jsem se dovedel, jak diletanti lokalizuji? Z lokalizace, priteli, z lokalizace. Dost odstrasujici pripad. Chapu, ze jsi na to hrdej, nebot asi slo o vitezstvi hmoty nad duchem. Ze vedouci pracoval jiz na systemu 7 je na tom bohuzel videt. A ohledne toho, jak napsat clanek, kdyz nedostavas odpovedi nebo jejich cast: mas toho plnou diskusi.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: To je dobry. Spolceni neschopnych.

Autor: Petr Mara Muž

Založeno: 18.04.2005, 08:47

Jsem rad, ze jsou u nas uzivatele, kteri misto ubohych kecu neco delaji - treba lokalizatori, ale dost me lezou krkem vylevy uzivatelu, jako jste vy. Napsat blabol a zkrizovat vse okolo umi kazdy ubozak. Vy zrejme vubec nemate predstavu o situaci u nas a o tom, co lokalize obnasi. Natoz abyste si dokazal praci lokalizatoru (a dalsich) vazit.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: To je dobry. Spolceni neschopnych.

Autor: Jakub Muž

Založeno: 18.04.2005, 08:55

...rád bych věděl, co konkrétně je v lokalizaci špatně, moc by mě to zajímalo... ale obávám se, že zase budou následovat jen splašky sprostých výlevů... ...je to odvěká pravda, že nejhorší je srážka s blbcem...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: To je dobry. Spolceni neschopnych.

Autor: JiF Muž

Založeno: 18.04.2005, 10:36

Taky by me zajimalo, proc je zahrnut "obdivem" i lokalizacni tym. Ale rad bych videl duvody a ne jen nic nerikajici nadavky. Zrejme nam jejich autor muze nabidnout jepsi lokalizaci. Ja bych ji klidne bral a nabizel klientum, pokud za to bude stat.
Takze.... do toho!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: To je dobry. Spolceni neschopnych.

Autor: standa Muž

Založeno: 18.04.2005, 11:33

doufam ze ti je alespon 60 a pujdes brzo do duchodu protoze jestli se tahle zeme nezmeni a misto blbych a sprostych hospodskych kecu nebude kazdy neco delat tak se mame na co tesit

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: To je dobry. Spolceni neschopnych.

Autor: standa Muž

Založeno: 18.04.2005, 12:54

doufam ze ti je alespon 60 a pujdes brzo do duchodu protoze jestli se tahle zeme nezmeni a misto blbych a sprostych hospodskych kecu nebude kazdy neco delat tak se mame na co tesit

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: To je dobry. Spolceni neschopnych.

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 19.04.2005, 01:18

Nekdy me mrzi, ze se ubohe prispevky nemazou. Copak kazdy chudak s klavesnici muze (s prominutim) blit kde ho napadne?

Odpovědět na příspěvek

No nevim...

Autor: Papouch Muž

Založeno: 18.04.2005, 00:10
Odpovědí: 0

Jen takovy postreh, zkousel si nekdo projit zpetne clanky pana Mary ? Jak moc casto a jakym zpusobem pise o CDS ? Mozna by to vysvetlilo spor o tom zda se jedna o PR... Ja to zkusil a nazor jsem si celkem udelal :-) Jinak, myslim ,ze spolecnost CDS se chova hrozne, holt takhle to dopada, kdyz se nekdo muze chovat z pozice sily a to urcite neni nic dobreho. Bylo by krasne doufat, ze se to casem napravi a nebo si toho nekdo vsimne, ale to je asi hodne velke SCI-FI. Ihmo: Jakym zpusobem obnovili server kdyz tam zustal odkaz na hacknutou stranku, to vypada, ze se nikdo ani nezatezoval s reinstalaci a proste tam zkopiroval zalohu a hura jedem dal (to, ale nevypada na to, ze by pak server mel nejakou poruchu HW, kdyz to stacilo jen prehat, nebo meli hacknute i zalohy)?

Odpovědět na příspěvek

RE: No nevim...

Autor: Milan Muž

Založeno: 18.04.2005, 06:55

Ne, dle meho nazoru to spis vypovida o tom, ze zadna kompletni zaloha neexistovala a lepili to jak vlastovka hnizdo z toho co komu zbylo na discich. Proto takova doba nez to dali jakz takz do kupy a zbytky vizitek hackeru. Jsou to sice jen domnenky, ale klidne bych se vsadil.

Odpovědět na příspěvek

Spolceni schopnych vseho

Autor: Vanessa Muž

Založeno: 18.04.2005, 09:37
Odpovědí: 0

Podivejte se na to jinak. Malokdo si chce pripustit, ze tim nejvetsim svinstvem je Apple samotny. On si vybral naprostou neschopnou bandu, aby ho tu zastupovala, on neni schopen ridit celosvetove sve lokalni stranky, on neni zajistit lokalizaci systemu a je to prave Velky Apple, ktery jako prvni zacal podrazet sve vlastni dealery. To co se deje v Cechach je jen dusledek jejich vlastnich svinstev. I kdyz si myslime, ze firma, ktera produkuje tak skvele pocitace a systemy nemuze byt tak spatna, opak je pravdou. Takze nekopejme do lidi, kteri zde delaji lokalizace, vytvari informacni weby a jinak se vlastnimi silami snazi pomoci ostatnim. Az si uvedomite, ze to co se zde deje okolo Apple je predem naplanovane ozebracovani mistnich zakazniku, pak mozna date zapravdu tem, kteri meli snahu to zmenit.

Odpovědět na příspěvek

RE: Spolceni schopnych vseho

Autor: Jakub Tayari Muž

Založeno: 18.04.2005, 14:36

Nevim, ale myslim, ze takle svet nefunguje. Male trhy - a tim CR urcite je - nemohou cekat, az je velke firmy zacnou brat vazne. To se nestane nikdy. Ceske zastoupeni applu by tu nemelo byt proto, aby preposilalo vyrobky od vyrobce k zakaznikum. To umi kazdy z nas. Melo by tu byt predevsim proto, aby tlacilo na apple, aby nas zacal brat vazne a na lidi v CR, aby zacali brat vazne apple. Dale bych se primlouval, aby se tato fora stala pro jejich ucastniky honorovana, protoze jejich kvalita je vyrazne vyssi, nez kvalita puvodnich clanku. Takze p. Maro, kolik dostanu?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Spolceni schopnych vseho

Autor: Garfield Muž

Založeno: 19.04.2005, 18:46

Ja myslim, ze koren vseho je v tom, ze v CR zastoupeni Applu NENI, jelikoz CDS je vpodstate jenom cosi jako monopolni dovozce. Kdyby tu Apple zridil svou regulerni pobocku se vsim vsudy, asi by to vypadalo trochu jinak. Aspon trochu. Jenze to je utopie, protoze Amici nebudou investovat miliony v nadeji, ze se jim povede urvat u nas jedno, dve procenta z jejich pohledu mini trhu s osobnimi pocitaci. Zvlast, kdyz tu vhodnou dobu pro nastup uz propasli.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Spolceni schopnych vseho

Autor: pepe Muž

Založeno: 27.04.2005, 13:54

Tak toto mozem len potvrdit. Uz len to ze redakcny system je od francuzkej spolocnosti ma desi. Uzil som s nimi dost v roznych redakciach a teraz aj v inych firmach. Nepoznam system, ktory by im fungoval dobre, niepreto, že to nevedia, ale že sú bordelári.
Vôbec neviem pochopiť ako je možné že redkačný systém je takto náchylný na útoky a že to trvá 3 týždne odstrániť. Máme OS X servery ako webove a sorry ale CDS je vyzitka neschopnosti, nic ine. Ved si len precitajte pozorne odpovede p. Nemecka.
Sorry za názor, ale nevedel som si to odpuistit.

Odpovědět na příspěvek

Byznys

Autor: David Krumphanzl Muž

Založeno: 18.04.2005, 14:07
Odpovědí: 0

Někdo tu psal, že nebýt nadšenců, co to dělají proto, že je jim značka sympatická atd....

To je ale docela psycho.... Když vezmu USA, tak tam je to nadšenectví.... A zároveň vynikající byznys a "influence" technologické budoucnosti celého světa (bez nadsázky).

U nás je to AMATÉRSKÉ nadšenectví.... Úplně na všech úrovních... a takhle to nikdy nebude o byznysu, myslím opravdu velikém byznysu, na jaký má tahle sexy značka celou dobu potenciál...

Šmudlíků z CDS je mi poslední dobou už jen líto, že se nedokáží k něčemu takovému nakopnout... A že jsem s nimi první kšefty z pozice velkého dealera dělal na začátku 90. let, takže leccos pamatuji...

Třeba akce s panem Hlaváčkem (pro pamětníky) okolo výprodejových Perforem 630 v polovině 90. byla zajímavá, ale poněkud jako z Marsu, na malé české poměry (tím myslím, netotažené zacílení na zákazníka)... takže pochopitelně neúspěch... ale takový humbuk by kolem sebe Apple u nás dělat měl... Jenže tak nejistou velkou investici do tak marginálního trhu.... No nic, jsou i jiné životní hodnoty, než utrácení peněz za výrobky Apple...

dk

Odpovědět na příspěvek

www.apple.cz znovu nejede :´-)

Autor: Martin Muž

Založeno: 19.04.2005, 15:46
Odpovědí: 0

Ja vim, ze se budu opakovat a ze jsem trapny, ale www.apple.cz uz par hodin znovu nejede (19.4.) Nevim jestli se mam smat nebo plakat?

Odpovědět na příspěvek

Pocet prispevku

Autor: Jirka Muž

Založeno: 19.04.2005, 16:08
Odpovědí: 0

Hlavni stranka momentalne ukazuje 102 prispevku, ale diskuze samotna jich zobrazuje 87. To je schvalne? Ten rozdil, to jsou prispevky smazane redakci?

Odpovědět na příspěvek

RE: Pocet prispevku

Autor: Jirka Muž

Založeno: 19.04.2005, 16:12

Beru zpet, problem byl u me..

Odpovědět na příspěvek

Označení článku

Autor: Gandalf Muž

Založeno: 20.04.2005, 11:03
Odpovědí: 0

Osobně si myslím, že za daných okolností to asi nešlo udělat lépe. Připadlo mi poněkud nevhodné označovat tento článek při jeho ohlašování jako rozhovor, v případě že se jedná o "rozhovor po emailu".

Na druhou stranu mi připadá příhodné označení článku Výpověď CDS.

Osobně si myslím, že by v tomto případě byl lepší skutečný rozhovor a záznam z něj, nikoliv přepis z emailů. Přepis z emailů podle mého názoru nemůže vypadat jinak než PR článek, což je podle mne v tomto případě, spíše na škodu tématu.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: