Co se poslední dobou děje v Kalifornii? - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Zprávy o Applu

Co se poslední dobou děje v Kalifornii?

11. listopadu 2005, 00.00 | Co se poslední dobou vaří v Cupertinu? Co si na nás Jobs a jeho tým chystají do příštího roku? Připravili jsme pro vás menší kompilát zvěstí a pomluv, které se poslední dobou šíří po Internetu.

Všechny novinky, které Apple chystal pro předvánoční trh, už pravděpodobně byly představeny v průběhu října a začátkem listopadu. S blížícím se přechodem na procesory od Intelu a stále ještě tajemstvím obestřeným vývojem nového Mac OS X Leopardu se ale začínají zvědavé oči uživatelů Maců obracet k nadcházejícímu roku. Co nás tedy v roce 2006 čeká? Naši hrdinní redaktoři se pro vás vypravili do džungle anglicky mluvícího Internetu, aby z tajných zdrojů vypátrali co nejvíc informací o tom, co se vlastně v Kalifornii poslední dobou děje…

Pohraniční kámen vyznačuje pomyslnou hranici mezi vnějším světem a královstvím Steva Jobse

Nové hračky

Nový vývojářský nástroj pro Dashboard

Dnes ráno se na Internetu objevilo třináctiminutové video demonstrující dosud nepředstavený vývojářský nástroj pro snazší programování a zpracování widgetů. Aplikace se má jmenovat Dashcode a vyznačovat se příjemným a přehledným ovládacím rozhraním, které bude užitečné pro profesionály i začátečníky na poli JavaScriptu a widgetů.

Zatím není jasné, kdy bude Dashcode uvolněn a zda se bude jednat o komerční nástroj nebo bonus přibalený například k XCode – podle těch, kdo aplikaci viděli, už však působí poměrně vyspělým dojmem. Ve videu jsou údajně k vidění čtyři šablony (ale finální program jich nejspíš bude obsahovat víc), se kterými je možné snadno a rychle vytvářet jednoduché widgety, jako monitory webových kamer nebo RSS kanálů. Podle všeho je v některých situacích tvorba widgetů zjednodušena na pouhé přetahování „součástek“ pomocí myši. Dashcode by měl zvládat tvořit widgety včetně všech důležitých detailů, jako zadní konfigurační stránky, ikonky, atp…

Intel Mac mini v lednu?

Podle některých zpráv z Mac/Intel fronty bychom se mohli dočkat prvních low-endových Intel Maců na Macworldu v lednu 2006. S největší pravděpodobností se bude jednat o Mac mini s procesorem Yonah (dual-core Pentium M). Na další podrobnosti o hardwarové výbavě tohoto drobečka si ale budeme nejspíš muset ještě počkat - zůstaňte naladěni, jakmile něco zjistíme, dozvíte se to.

Intel Powerbooky a iBooky

První laptopy se srdcem od Intelu by se měly začít objevovat v průběhu dubna nebo května 2006. Oproti původním předpokladům se zdá, že Powerbooky se přechodu dočkají jako první – kromě jiného procesoru by měly obsahovat také zabudovanou kamerku iSight (stejnou, jako má nový iMac) a být přibližně o čtvrtinu užší. Obě řady iBooků budou pravděpodobně sloučeny do jedné s třináctipalcovým displejem o poměru stran 16:10 (širokoúhlý monitor). Zprávy o novém designu obou laptopů jsou zatím mlhavé, ale prý se je na co těšit!

Leopard

Informace o chystaném Mac OS X 10.5 Leopardu se Apple dosud dařilo úspěšně tajit – koneckonců, systém má vyjít přibližně ve stejnou dobu jako Windows Vista (Longhorn) a kalifornské společnosti by se jistě nelíbilo, kdyby Microsoft ještě stihl okopírovat některá chystaná překvapení. Na zahraničních serverech se však začínají pozvolna objevovat první spekulace, v diskuzních fórech, IRC kanálech a i na některých zapadlejších stránkách se množí první zvěsti a ještě než Apple učiní oficiální prohlášení, přinášíme vám kompilát toho, co o Leopardu dosud víme.

Leopard zatím tiše odpočívá ve stínu - do jeho vypuštění ještě zbývá dost času

Průhlednost, lesk, třpyt… a animace

Možná už jste se doslechli, že nový Mac OS X má obsahovat animované ikonky aplikací. Jistý náznak jejich možné podoby jsme už mohli vidět například u ICQ klienta Adium, jehož legendární ikonka kachny v Docku všemožně poskakuje, mává křídly a kváká. Podle předběžných informací by měly aplikace dostat nové ikonky, které budou animací doprovázet spouštění programu, otevírání dokumentu případně upozorňovat uživatele. A aby toho života na obrazovce nebylo málo, do System Preferences přibyla možnost nastavit míru průhlednosti jednotlivých prvků uživatelského rozhraní – například Docku nebo systémových nabídek. Podle některých zvěstí mají být dokonce propojeny pozadí na plochu a spořiče obrazovky, takže by uživateli bylo umožněno, pustit spořič na pozadí plochy nebo nastavit obrázek jako spořič, ale to už jsou snad vážně jen pomluvy.

Změny v Dashboard

Nový Dashboard by měl přinést především nárůst rychlosti. Podle našich informací se budou widgety načítat do paměti ještě před otevřením Dashboardu a poběží na pozadí, takže se po otevření nebude vyskytovat nepříjemné zdržení. Otázkou zůstává, jak podobná funkce ovlivní už tak dosti přemrštěné nároky na operační paměť.

Nový, industriálnější vzhled

Podle nejnovějších informací bude z Mac OS X vypuštěn „Brushed Metal“, aby byl nahrazen novými kovovými okny, ne nepodobnými současnému vzhledu iTunes. Údajně má být také zmírněna kulatost oken, nejspíš také na úroveň iTunes – snad aby systém vypadal profesionálněji a přísněji.

iPod Home

Leopard by měl obsahovat užší integraci s iPodem. Podle některých zdrojů bude konečně přidána funkce přenositelné domovské složky, nejspíše jako část frameworku iSync. Mělo by také být snazší připojovat jeden iPod k vícero počítačům – kopírovat hudbu z iPodu do iTunes však umožněno nebude.

iChat 4

Nový iChat má konečně obsahovat taby, jaké má například Adium nebo webové prohlížeče. Kromě toho bude nově představena tzv. Whiteboard, tedy okno sdílené více uživateli na různých počítačích, do kterého mohou přetahovat obrázky, dokumenty a nákresy, které si potom mohou ostatní uživatelé stahovat. Nově má být také přidána možnost nahrávat si video rozhovory.

Nový Finder

Podle MacOSXRumors.com Apple konečně vyslyšel mnohá volání (a nadávky) některých uživatelů a rozhodl se od základu přepsat souborový manažer Finder. Nový Finder, zatím přezdívaný „Chardonnay“ (podle Francouzského vína), má být z větší části založen na technologii Spotlight - nový způsob správy souborů je tedy často přirovnáván k práci s hudbou v iTunes. Finder by měl kromě výrazného zrychlení přinést také náhledy dokumentů, zlepšení ovládacího rozhraní a jednodušší úpravu metadat souborů. S novým Finderem se pojí také rozvoj Spotlight, který by měl zrychlit a také být přátelštější k vývojářům.

Mimo jiné jsme čerpali z těchto zdrojů:

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Zprávy o Applu  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

první

Autor: iBobek-mac.one Muž

Založeno: 11.11.2005, 01:04
Odpovědí: 0

Miluju když si novinky čtu jako první...:) mmm
Konečně článek kterej mě zajímá, vypadá to že příští rok, bude mít Apple velké obraty:) nebo alespon doufám:)

Odpovědět na příspěvek

RE: první

Autor: micker Muž

Založeno: 11.11.2005, 01:25

jako prvni je musis cist hned, to ze to nikdo neokomentoval neznamena ze to necetl .-) akorat cekam na reakce abych mel co komentovat, screensawer jde dat na pozadi uz ted, atd... ale clanek se mi liby je ucelenej, jinde sem to cetl jen po kouskach, a to taky jen diky tomu ze sem marod a ctu kde co .-)

ps. ses mrtvej ze neodpovidas na maily?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: první

Autor: OC Muž

Založeno: 11.11.2005, 04:24

Screensaver hlavně šel dát na pozadí už v roce 1992, v NeXTStepu -- jako samozřejmost, jež nikoho nezarážela :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: první

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 11.11.2005, 07:42

Že to šlo v NeXTStepu, který jsem bohužel neměl nikdy možnost vyzkoušet, mě nepřekvapuje.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: první

Autor: one Muž

Založeno: 11.11.2005, 08:33

hehe - jen takovy hloupy dotaz - k cemu by mohlo byt dobre, mit screensaver na pozadi? :-) Podle me funkce bez vyuziti (popirajici vyznam screensaveru) - ale mozna se pletu :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: první

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 11.11.2005, 08:39

Samozřejmě, že praktický význam to nemá, a když už jsme u toho, tak nejlepší screensaver, tedy spořič obrazovky doslova, je její vypínání. Z tohoto důvodu je jsem screensavery nikdy nepoužíval.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: první

Autor: Jendik Muž

Založeno: 11.11.2005, 11:47

Vubec nejlepsi screensaver je "missingVGAcabel". Pravda, trochu neprakticky :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: první

Autor: JirSoft Muž

Založeno: 11.11.2005, 12:56

Podle mne jde screensaver na pozadi uz ted...

/System/Library
/Frameworks/ScreenSaver.f
ramework/Resources//Scree
nSaerEngine.app/Contents/
MacOS/ScreenSaverEngine -background

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: první

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 11.11.2005, 14:57

Ještě lepší je "missing AC cabel". A pokud možno, ne od monitoru, ale od počítače.

Odpovědět na příspěvek

..........

Autor: Laco Muž

Založeno: 11.11.2005, 15:07

No ja by som si vedel na pozadi za dokom predstavit Marine Aquarium :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: první

Autor: Balet Muž

Založeno: 11.11.2005, 16:18

Kde se to dá stáhnout : )

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: první

Autor: Pepa Muž

Založeno: 11.11.2005, 19:55

Mac OS X to umi taky. Hodím sem skript, až budu zpátky u Maca. Jinak se to hodí v okamžiku, kdy máte screensaver, který vám zobrazuje nějaká aktuální data. Třeba čas :-) nebo kurzovní lístek vašeho portfolia z Yahoo :-))

Odpovědět na příspěvek

zbytečné obavy

Autor: bouda Muž

Založeno: 11.11.2005, 01:11
Odpovědí: 0

> kdyby Microsoft ještě stihl okopírovat některá chystaná překvapení

tak to si přeťáp, hochu!
sežeň si někde betu Visty a pochopíš, že je to asi jako kdyby se vývojáři dačie obávali, že jim v toyotě ukradnou nápady na novej engine :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: zbytečné obavy

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 11.11.2005, 01:24

No s Dacii bych to neprehanel, ale je fakt, ze pokud postavi Finder na metadatech a desktop search (Spotlightu), tak to nebude MS, kdo kopiruje:) Ona je taky otazka, jestli je nejaka jina varianta - nekdy je dobre reseni proste jen jedno. Treba funkce ala Expose je ve Viste taky implementovana, ale je nepouzitelna... Proste kdyz to musi udelat jinak, tak to uz neni ono. Osobne jsem velky nepritel Expose a vidina Finderu na nem zalozenym me desi:) V 10.3 jsem 80 % veci nasel rychleji nez ted a chytre playlisty v iTunes pouzivam, ale chytre slozky ve Finderu ne. Na organizaci souboru to IMHO neni dostatecne intuitivni a rychle.

Odpovědět na příspěvek

RE: zbytečné obavy

Autor: micker Muž

Založeno: 11.11.2005, 01:34

co pretapl? uz to tu bylo a ne jednou, microsoft uz za to pokutu zaplatil, mozna ze si microsoft mysli zaplatil sem pokutu a ted to vlastne muzu kopirovat porad az donekonecna... ech to tady zase bude rozpravka .-( ano je par veci co se me na woknach liby, wincommander a acdsee, ani jedno neni od microsoftu takze co? microsoft nevymysli, microsoft kouka co kde funguje a pak to pouzije.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: zbytečné obavy

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 11.11.2005, 03:09

No, vite, mozna mate v Docku takovou cernou ikonku, rika se tomu Dashboard a Apple to nevymyslel... Takovych veci, i kdyz nastesti ne tak okatych, by se dala najit rada. BTW uz u nazvu obou zminenych aplikaci mi naskakuje vyrazka:) Tyhle veci jsou hodne subjektivni a pokud se chcete bavit o tom, co kopiruji ostatni od Apple, tak bychom se meli bavit i o tom, co kopiruje Apple. Za par hodin tu ale skoncime u uplne normalni flame war:-D (jestli se chcete hadat, tak tu pokutu podlozte zdrojem, slysim to prvne)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: zbytečné obavy

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 11.11.2005, 07:48

Pánové, upřesněme to hned. Nebyla to pokuta, o té by musel nějaký orgán rozhodnout, ale o mimosoudní vyrovnání, což je dáno dohodou obou stran. Pokuta je trest nebo represivní opatření, mimosoudní vyrovnání se rovná smírnému řešení. Apple by ten spor jinak nikdy asi nevyhrál, protože základní principy GUI pocházejí od Xeroxu, na druhou stranu protahování sporu a zveřejňování podrobností (soudní spor je veřejná záležitost) by neprospělo ale ani Microsoftu. Pokutu ale platil Apple například společnosti Apple Corps, což je ovšem jiná kapitola.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: zbytečné obavy

Autor: micker Muž

Založeno: 11.11.2005, 09:47

mno tak jo no .-) ale muj nazor na microsoft coby firmu ktera porad prichazi na trh s nejakejma novinkama, je nepeknej.

ad Apple Corps, je to divny ze Steve co by vizionar tenkrat kdyz rikal ze se nebude plect do hudby tak chyboval .-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: zbytečné obavy

Autor: micker Muž

Založeno: 11.11.2005, 09:41

sakra ted tu pul hodiny smolim odpoved a pak vyhodim pojistky, mikrovlnkou .-(

pro Petr Hrncir:
oba sme brnaci, ja jsem strasi navrhuju tykani .-) uz se me nechce znovu smolit ma odpoved, mas jet snama do mutenic tam to muzem rozebrat per huba.
dobra uznavam co rika roman ze to nebyla pokuta jako takova ale byl to radskej balik penez a apple to tenkrat hodne pomohlo, a nerikej ze o nicem nevis clovek co je podepsanej pod takovejdlema strankama
http://www.tlp
.cz/apple-historie/
by to vedet mel .-)

ps. acdsee je super prohlizec a v dnesni dobe ma spousty vychytavek, budu rad az bude na macka nejaka novejsi verze, ta stavajici co je je desna. a wincommander je taky paradni .-))
m

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: zbytečné obavy

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 11.11.2005, 14:54

Vezmu do Mutěnic pár svých CD-ROMů, pravda už to není moc aktuální, je to skoro dva roky staré, ale historická (někdy i hysterická) fakta platí stále.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: zbytečné obavy

Autor: Ardan Muž

Založeno: 11.11.2005, 09:33

Nezaplatil, Vilik koupil 40 % Appla aby nemusel platit. he he he

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: zbytečné obavy

Autor: micker Muž

Založeno: 11.11.2005, 10:23

a vod te doby zastupci nejsou italikou ale maj priblbly sipecky jak na woknech .-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: zbytečné obavy

Autor: kuk Muž

Založeno: 11.11.2005, 13:50

Wilda teď prej vlastní O% Appla. Už jsem tu na to jednou ptal.

Tak jakým zpusobem teda vlastní těch 40%??? Má nějakýho bílýho koně?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: zbytečné obavy

Autor: Marek Muž

Založeno: 11.11.2005, 14:16

NEvim esli to bylo 40%, ale byly to akcie, ktere proste asi uz od te doby prodali. Na NASDAQ se muzete podivat jak to vypada nyni

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: zbytečné obavy

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 11.11.2005, 17:25

Pokud vím, tak Vilík zaplatil Stevovi 800 mil. USD jako vyrovnání a VZÁJEMNĚ si vymněnili akcie v hodnotě 150 mil. USD. O nějakém nákupu Apple Microsoftem nemohla být nejmenší řeč. Zároveň se MS zavázal po dobu dalších pěti let vyvíjet MSIE a MS Office pro Mac, těch 5 let uplynulo nějak v době, kdy Apple vypustil Safari.

Odpovědět na příspěvek

RE: zbytečné obavy

Autor: antonín Muž

Založeno: 13.11.2005, 01:34

Naprosto souhlasím. Co pan Šindelář plácá o kopírování. Doporučil bych mu, aby se blíže seznámil s Vistou a Avalonem jsou dostupné v beta verzích. Doufám, že Apple představí konkurence schopný operační systém Vistě z hlediska grafického rozhraní, protože je dobré aby Microsoft měl konkurenci.

Antonín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: zbytečné obavy

Autor: adam_s Muž

Založeno: 13.11.2005, 10:02

Přestaňte prosím neustále nadávat - ta poznámka byla myšlená napůl humorně. A pro vaši informaci - Windows Vista mám doma, a ne kradené, ale oficiální originální DVD Windows Vista Beta1 od MS a můžu říct asi tolik:
- Windows Vista jsou rychlé
- Windows Vista jsou neuvěřitelně graficky nesladěné
- Avalon, WinFS, Virtual Folders i všechny tyhle další funknce existují zatím z větší části pouze na papíře
- Aero (to jste nejspíš měl na mysli) se mi v nejvyšší verzi rozchodit nepodařilo (nejspíš neexistuje grafická karta, která by jej utáhla) a v těch nižších verzích to zase není nic moc extra.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: zbytečné obavy

Autor: Pavel Muž

Založeno: 13.11.2005, 11:31

Aero ? Mě to na grafické kartě NX7800GTX-VT2D256E od MSI chodí naprosto suprovně !! a bezproblémů.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: zbytečné obavy

Autor: adam_s Muž

Založeno: 13.11.2005, 11:39

Aha, takže na GeForce sedmé (nebo je to už osmá?) generace to funguje :) Předpokládám že mluvíte o Aero Extreme, Aero Glass jsem samozřejmě zprovoznil, ale nebylo to nic moc - nějaká průhlednost okolo rámů oken, stíny (ale ne u všech oken :)) a neuvěřetilně přeplácané progressbary. A to nemluvím o těch fialových a zelených oknech :)

Ne vážně, Windows používám denně, jako systém mi přijdou poměrně dobré, ale pokud nestrávíte jedno odpoledne změnou vzhledu, nedá se na to dívat.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: zbytečné obavy

Autor: Pavel Muž

Založeno: 13.11.2005, 12:09

tak tak souhlas, tři, čtyři kávy a vzhled je za noc jak víno :)
Já proti XP nemám téměř žádné výhrady.

Odpovědět na příspěvek

ide o iné

Autor: Revenant Muž

Založeno: 11.11.2005, 07:05
Odpovědí: 0

mna by skor zaujimalo ci sa bude dat intelacky OS-X spustat na obycajnom PC. Steve na expe 2005 rozpraval, ze budu mat neprelomitelnu ochranu (..:), ale napr. hacknuty update 10.4.3 sa objavil na sieti BitTorrent asi 2 dni po uvedeni oficialnej verzie. takze neviem a hlavne som zvedavy...

Odpovědět na příspěvek

hluposti

Autor: Kyle Muž

Založeno: 11.11.2005, 07:19
Odpovědí: 0

Dufam, ze sa take podobne ulety ako animovane ikony a podobne zbytocnosti zatazujuce stroj daju vypnut. Vela ludi, co pouzivaju pocitac ako pracovny nastroj, prostriedok na komunikaciu sa zhodli, ze efekty ktore ma robit napriklad aj Vista su pekne, ale staci pozriet raz a potom sa hodi klasicky - jednoduchy vzhlad.

Odpovědět na příspěvek

RE: hluposti

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 11.11.2005, 07:40

Jo jo, moje řeč. Netýká se to jen vzhledu OS, přímo mě vytáčí i animované webové stránky, pouze to zdržuje, člověk leze na nějaký web, aby se něco dozvěděl a ne aby se na něj díval jak na televizi, a čekal minutu, než může kliknout na něco dalšího.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: hluposti

Autor: Phoenix Muž

Založeno: 11.11.2005, 09:39

No, nakonec se vlastne dopracujeme na Macovi k tomu, co na XPckach delam po kazde instalaci... Jdu, nastavim na vykon, cimz se vypnou vsechny ty bajecne barevne animovane efekty a omalovanky a system prestane zrat 75% pameti (jakekoliv velikosti)....
Pokud to vypnout nepujde, vyssi moc s nami a vse zle od nas....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: hluposti

Autor: Laco Muž

Založeno: 11.11.2005, 10:29

Neviem co je zle na peknych animovanych efektoch...Dnes uz su aj lacne PC dost vykonne a nijak zvlast mi to nevadi...Doma mam na XPckach modru Royale temu prevzatu z Media Center Edition 2005 a este na to ObjectDock 1.2 ktory je velice chutny....Nieje to mac ale takto mi to vyhovuje a je to krasne animovane, plynule a rychle....Mam Celeron 2.8 + 512 mb ram + Geforce 5200 - cize ziadny teraflopovy zazrak :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: hluposti

Autor: kuk Muž

Založeno: 11.11.2005, 13:46

Animovaný ikony už jsem měl na OS 9 asi v roce 1997! Byla to nějaká aplikace na změnu vzhledu oken a ikon (jméno si nepamatuju) - třeba BeOS, IRIX, Widle, NEXT, Startrek apod. Animace ikon byla naprosto vychytaná a nádherná. Bohužel to dost spomalovalo moje šedivé PowerPC :)

Animace mi naprosto nepřipadá zbytečná! Hodně používám barvená ikon a možnost vizuálního odlišení důležitých složek, když dělám na složitém projektu je velmi potřebná.

Ještě bych to doplnil třeba o to aby složky s novějšímy daty dělali rychlejší pohyby než ty s méně aktuálnímy apod.

Vizuální přehlednost dat považuju za zásádní pro urychlení práce s počítadlem.

No pro lidi kerý maj komp jako hračku, je ale takováhle možnost jako mor. :D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: hluposti

Autor: wink Muž

Založeno: 14.11.2005, 11:25

tiez som sa v OS9 v minulom mileniu s tym chvilu bavil;) tie animovane ikony mal na svedomi kinetikon a prostredie sa dalo zmrsit cez kaleidoskop ... ale pravda, ze na tych vykonnych dobovych machinach s par desiatkami pamati to bol zahul ...
momentalne tiez nemusim tie zbytocnosti, no niekedy si rad necham menit pozadie v kratkom intervale v nahodnom poradi a obcas to vytvara zaujimave animovane kompozicie ;)

Odpovědět na příspěvek

Uvidime

Autor: janik Muž

Založeno: 11.11.2005, 07:24
Odpovědí: 0

No uvidime...tak ako som sa popalil s tigrom a vratil spat na panthera,..lákavo vyzerá ten iChat 4, nuž ale mám jednun utilitku, co mi umožnovala asi dačo podobné čo tu píšu(záznam videa, zvuku, zdielanie medii, prenos online desktop,...)
vsetkop pod pantherom
o tom kopirovani, no tiez na tom nevdim nic zle, ale zeby apple nekopiroval, si zas nemyslim...Konfabulator eg.
ale hlavne ze vsetko funguje...Panther rules!

Intel...na ten som najviac zvedavy:) snad to bude tensie, nie ako tie hovada notebooky co vidiet s intelom!!! :)
SU hrube ako slovenska pizza! :)
pekny den vsetkym...

Odpovědět na příspěvek

RE: Uvidime

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 11.11.2005, 07:34

Na vývoj HW v příštím roce jsem taky dost zvědav, ze zbytku informací mám jinak trochu smíšené pocity. Čím více vizuálních efektů, tím hůř, doufejme, že půjdou vypnout. Je to sice efektní, ale neefektivní.

Odpovědět na příspěvek

Pre doplnenie

Autor: janik Muž

Založeno: 11.11.2005, 07:34

ten ichat 4 bude snad toto
http://www.showmacs
ter.com/

Odpovědět na příspěvek

iChat a kompatabilita

Autor: juramac Muž

Založeno: 11.11.2005, 08:24
Odpovědí: 0

No, uprimne, nejake anymovane ikony mne neberou ale co me docela zajima, jestli novy iChat bude ve videu a audiu kompatabilni plne s PC programky MSN a nebo ICQ. Zatim je kompatabilni jen textem .... Mozna se na Intel Macu konecne dockame toho, ze mac komunita nebude v oblasti videokonferenci az tolik uzavrena ......

Odpovědět na příspěvek

konecne...

Autor: claire Muž

Založeno: 11.11.2005, 09:22
Odpovědí: 0

Kvituji zestihleni notebooku a 'slouceni' iBooku na 13" palcu. Snad nas neprekvapi rozlisenim 1024x768 a vybehovou grafickou kartou...

Odpovědět na příspěvek

Nezní to špatně

Autor: aTa Muž

Založeno: 11.11.2005, 10:38
Odpovědí: 0

ale je fakt že plácat výkonem na blbosti (animace ikon) chce asi jen malý procento uživatelů.. a stran designu ala nové iTunes - mně se teda nelíbí :-/ zlatá aqua..

Odpovědět na příspěvek

muj odhad

Autor: J.P. Muž

Založeno: 13.11.2005, 14:47
Odpovědí: 0

Apple ve vhodnou dobu odprezentuje praktické užití Core technologií v profesionální sféře. Představí také nějaké 3D SW technologie, které budou mít přímou vazbu na aktivity Pixaru.
Dále posune vývoj směrem k on-line placené distribuci celovečerních filmů a původní TV tvorby, vznikne na to patrně nějaká rozšířená DRM správa, která bude komerčně dostupná jiným poskytovatelům obsahu.
U PRO aplikací vznikne profi databázový SW na správu mediálních dat, s využitím systémových služeb.
U některých typů SW vyvine nový systém licensování tak, aby ochránil své investice.
A s příchodem Vista představí na konkrétních krocích jak je na stejném stroji OS X výrazně produktivnější.
No a design zcela nových počítačů? Opět jiný... napadá mě třeba černá.

Odpovědět na příspěvek

RE: muj odhad a můj sen

Autor: Pavel Muž

Založeno: 13.11.2005, 20:59

tvůj odhad a můj sen - doufám, že do počítače za 110 000,-Kč nedají GK kartu, která se už těžko hledá v obchodech a stojí okolo 2 000,-. Hovořím ted o nejvyšší verzi PM - mašina pro profi použití!!!

Odpovědět na příspěvek

RE: muj odhad

Autor: dodo Muž

Založeno: 14.11.2005, 16:54

Dofam ze Apple konecne uvede neco jako stolni iPod nebo neco ve stylu mythTV a prestane si hrat na IT firmu

Odpovědět na příspěvek

RE: muj odhad

Autor: Demeter Muž

Založeno: 15.11.2005, 11:19

a můj odhad - Apple to třeba udělá, ale stejně zůstane na svých 3%, v lepším případě.
Mimochodem, jak si představujete srovnání produktivity OS? To jako že expert na OSX se napřed bude bezcílně plácat ve Vistě a pak tradá, na Macu mu půjde práce od ruky až se bude z komplu kouřit? Nebo to bude expert na oba OS? Nebo dva stejně dobří experti (jak to poznáte)?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: muj odhad

Autor: J.P. Muž

Založeno: 15.11.2005, 15:15

klidně ať zůstane u 3% (uvidíme, možné je do 10% v nejbližších letech) ale rozhodně to budou ty %, která jsou pro budoucnost Apple podstatná. Tj. zákazníci kteří mají peníze na jeho systémová řešení, ne na prodej jednotlivých kusů produktů.
Mě minoritní zastoupení nevadí, pokud svým zákazníkům jsem schopen prodat svoji kvalitní práci se ziskem. Vás nějak přímo ovlivňuje, zda má auto taxikáře 30% zastoupení na trhu, nebo 3% zastoupení? Nevěřte bajkám o nižších cenách kdyby ..něco.... Ceny nejsou tak přímočaře generovány, Ceny na trhu jsou o tom, kdo má lepší informace o situaci a je schopen ustát nějaké nepříjemnosti když tyto info nejsou přesné.

Ohledně produktivity: IMHO to vůbec není o expertní zkušenosti s OS (což je sugerovaná myšlenka Microsoftu = "jsi li expert na náš OS, jsi king" a média kolem takových OS se pak báječně živí periodiky 10001+ tipů a triků jak vyladit ---doplňte---) Myslím že je důležité podporovat experty pro aplikovaná řešení. Tato řešení samozřejmě běží na NĚJAKÉM OS. A Apple v okamžiku Vista bude mít dost viditelný náskok v takových řešeních. Tam budou reálné problémy ne s čistým OS (v ideálním případě) ale s aplikovanými řešeními běžícími na tomto OS.

Kdo si myslí, že trend Apple je "hurá - kisny s Intelama, hurá - kisničky s muzikou, hurá - krabice s nějakými prográmky" je pozadu. Je to dle mne o tom: Jasně, kupte si veškerou tuhle bižuterii, protože nám to celkem jde. Ale Apple zajímají ti, kdo nakonec dojdou do bodu: Existuje nějaké optimální IT řešení, pomocí kterého sám vydělám peníze. Těm to řešení dodáme, protože v něm není pro Apple tak velká konkurence. Jistě řešení existují i na Windows, nebo Linuxu, to je OK. Ale nebude jich statisíce, jako garážových výrobců PC, nebo nebudou tak easy, jako "vyprodukovat kancelářský balík a nabízet ho jako nadstavba nějakého GNU-GPL". Kde se k takovému řešení dobere s náklady na dodatečné znalosti v integraci nebo na čas.

Apple prostě (dle mého názoru) směřuje k svému řešení, které integrační know-how implementuje do svého SW a HW jakoby mimochodem. Vkládá do svých produktů koncepčnost, kterou je schopen udržet a následně zhodnotit. A to se mu jednou vyplatí, ikdyž to nebude za rok, nebo za dva.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: