„Musíte si najít to, co budete mít rádi,“ říká Steve Jobs - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Zprávy o Applu

„Musíte si najít to, co budete mít rádi,“ říká Steve Jobs

27. června 2005, 00.00 | Steve Jobs (výkonný ředitel společností Apple Computer a Pixar Animation Studios) je bezpochyby ikonou této doby a stál u zrodu nejenom u zrodu éry osobních počítačů. Z toho důvodu věříme, že vám udělá radost překlad jeho promoční řeči na Stanfordské univerzitě, kterou navštívil 12. června 2005. Originál tohoto proslovu naleznete přímo na stránkách Stanfordské univerzity, včetně videozáznamu.

Steve Jobs (výkonný ředitel společností Apple Computer a Pixar Animation Studios) je bezpochyby ikonou této doby a stál u zrodu nejenom u zrodu éry osobních počítačů. Z toho důvodu věříme, že vám udělá radost překlad jeho promoční řeči na Stanfordské univerzitě, kterou navštívil 12. června 2005. Originál tohoto proslovu naleznete přímo na stránkách Stanfordské univerzity, včetně videozáznamu.


Toto je text promoční řeči Steva Jobse, výkonného ředitele společností Apple Computer a Pixar Animation Studios z 12.června 2005.

Je pro mě ctí, že mohu být s vámi při vaší promoci na jedné z nejznamenitějších světových univerzit. Nikdy jsem na univerzitě nepromoval. Abych řekl pravdu, nikdy v životě jsem nebyl promoci blíž než jsem zrovna teď. Dnes bych se s vámi rád podělil o tři příběhy z mého života. To je vše. Nic zvláštního. Jen tři příběhy.


První příběh je o spojování bodů.

Řádného studia na Reedské Univerzitě jsem zanechal po prvních šesti měsících, i když jsem se na ní dalších 18 měsíců zdržoval, než jsem skutečně odešel. Proč jsem toho nechal?

Začalo to ještě dříve, než jsem se narodil. Má biologická matka byla mladá, neprovdaná vysokoškolská studentka, která se rozhodla mě dát k adopci. Měla jasnou představu o tom, že bych měl být adoptován vysokoškoláky, takže vše zařídila tak, abych byl po porodu adoptován právníkem a jeho manželkou. Až na to, že když jsem se narodil, tak najednou zjistili, že vlastně chtěli holčičku. Takže mé rodiče, kteří byli na čekací listině, vzbudil uprostřed noci telefonát s dotazem: “Máme tu nenadále chlapečka – chcete ho?” “Samozřejmě,” odpověděli mí rodiče. Má biologická matka později zjistila, že má matka neabsolvovala vysokou školu a můj otec neabsolvoval ani střední školu, a odmítla podepsat konečný souhlas s adopcí. Nechala se obměkčit až za několik měsíců, když jí mí rodiče slíbili, že půjdu studovat na univerzitu.

A tak jsem o 17 let později šel studovat na univerzitu. Naivně jsem si ale vybral vysokou školu, která byla skoro tak nákladná jako Stanford, a veškeré úspory mých rodičů z dělnické třídy se rozplývaly v mém školném. Po šesti měsících studia jsem nedokázal ocenit jeho hodnotu. Neměl jsem představu, jak naložit se svým životem a nebylo mi ani jasné, jak by mi univerzita mohla pomoci si tu představu utvořit. Přitom jsem utrácel celoživotní úspory svých rodičů. Rozhodl jsem se tedy odejít a doufal jsem, že to dobře dopadne. Tehdy jsem z toho měl dost hrůzu, ale když se ohlédnu zpátky, bylo to jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsem kdy udělal. Ve chvíli, kdy jsem opustil řádné studium, jsem mohl přestat s docházením na přednášky, které mě nezajímaly, a začít navštěvovat jen ty, které vypadaly zajímavě.

Nebyla to jen romantika. Neměl jsem kolejní pokoj, takže jsem přespával na podlaze u přátel, sbíral jsem lahve od koly a za vratné zálohy 5 centů za láhev si kupoval jídlo; vždy v neděli večer jsem šel přes město 7 mil pěšky, abych ve svatyni Hare Krišna dostal své jediné slušné jídlo v týdnu. Miloval jsem to. A řada zkušeností, na které jsem narazil, když jsem následoval vlastní zvědavost a intuici, se později ukázala být neocenitelná. Dám vám jeden příklad:

Reedská univerzita měla v té době asi nejlepší výuku kaligrafie v zemi. Každý plakát, každá nálepka na šuplíku po celém univerzitním areálu byly vyvedeny krásně ručně vyvedeným písmem. Protože jsem opustil řádná studia a nemusel jsem navštěvovat běžné přednášky, rozhodl jsem se navštěvovat hodiny kaligrafie. Naučil jsem se druhy písma serif a sans serif. Naučil jsem se, jak přizpůsobit vzdálenost mezi písmeny jejich kombinaci, a co dělá skvělou typografii skvělou. Bylo to nádherné, historické, umělecky propracované způsobem, jaký věda nedokáže zachytit – a mě to fascinovalo.

Nic z toho nemělo naději na praktické uplatnění v mém životě. Ale když jsme o deset let později navrhovali první počítač Macintosh, všechno se mi vrátilo. A všechno jsme to taky použili při navrhování Macu. Byl to první počítač s krásným písmem. Kdybych býval na vysoké škole nenavštěvoval tyto jediné přednášky, Mac by nikdy neměl výběr fontů a proporčně odsazené písmo. A protože system Windows prostě okopíroval Mac, je pravděpodobné, že by je neměly ani osobní počítače. Pokud bych neopustil řádné studium, nikdy bych býval nenavštěvoval hodiny kaligrafie a osobní počítače by bývaly neměly ty úžasné fonty, které mají. Tehdy na univerzitě nebylo samozřejmě možné ty body spojit. Ale o deset let později už to bylo nad slunce jasné.

Opakuji, že nelze body spojovat při pohledu vpřed; to je možné, jen díváte-li se nazpátek. To znamená, že musíte věřit, že se ty body nějak pospojují v budoucnosti. Musíte v něco věřit – ve svou odvahu, osud, život, karmu, v cokoliv. Tento přístup mě nikdy nezklamal a změnil můj život.


Můj druhý příběh je o lásce a o ztrátě.

Měl jsem to štěstí, že jsem už v mladém věku našel to, co jsem měl rád. Woz a já jsme s Applem začali v garáži mých rodičů, když mi bylo dvacet. Tvrdě jsme pracovali a v průběhu deseti let Apple vyrostl tak, že se z nás dvou v garáži stala společnost s obratem 2 mld $ a s více než 4000 zaměstnanců. Bylo mi zrovna třicet; o rok dříve jsme uvedli náš nejlepší výtvor – Macintosh. A pak jsem dostal padáka. Jak vás mohou vyhodit z firmy, kterou jste sami založili? Když se Apple rozrůstal, zaměstnali jsme člověka, o kterém jsem se domníval, že je velmi nadaný, aby se mnou firmu řídil – a v prvním roce nebo tak nějak šlo všechno hladce. Ale potom se naše vize o budoucnosti začaly rozcházet a nakonec jsme se rozešli úplně. Když k tomu došlo, představenstvo společnosti se přiklonilo k němu. Takže jsem ve třiceti vypadl ze hry. A to velmi veřejně. Středobod celého mého dospělého života byl pryč; bylo to zničující.

Pár měsíců jsem vůbec nevěděl, co dělat. Měl jsem pocit, že jsem zklamal celou předchozí generaci podnikatelů – že jsem upustil štafetový kolík, když na mě byla řada. Sešel jsem se s Davidem Packardem a Bobem Noycem a pokusil jsem se jim omluvit za to, jak jsem to zpackal. Byl jsem veřejný ztroskotanec a dokonce jsem uvažoval o útěku z údolí. Ale najednou mi pomalu začalo svítat: stále jsem měl rád, co jsem dělal. To, co se stalo v Applu, na tom vůbec nic nezměnilo. Byl jsem odvržen, ale pořád zamilovaný. A tak jsem se rozhodl začít znovu.

Tehdy jsem to neviděl, ale stalo se, že můj vyhazov z Applu byla ta nejlepší věc, která se mi mohla přihodit. Tíhu úspěchu nahradila lehkost nového začátku a méně jistoty o čemkoliv. Osvobodilo mě to, takže jsem mohl vstoupit do jednoho z nejtvořivějších období svého života.

V průběhu příštích pěti let jsem založil společnost jménem NeXT, další společnost jménem Pixar a zamiloval se do úžasné ženy, jež se stala mou manželkou. Pixar vytvořil Toy Story , první počítačově animovaný celovečerní film na světě, a je dnes nejúspěšnějším animačním filmovým studiem na světě. V pozoruhodném sledu událostí koupila společnost Apple NeXT, já jsem se vrátil do Apple a technologie, již jsme vyvinuli v NeXTu, se stala jádrem současné renesance Applu. A Laurene a já máme báječnou rodinu.

Jsem si jistý, že nic z toho by se nestalo, kdybych nedostal vyhazov z Apple. Ten lék chutnal odporně, ale pacient ho nejspíš potřeboval. Občas vás život vezme po hlavě cihlou. Neztrácejte víru. Jsem přesvědčený, že mě drželo nad vodou to, že jsem měl rád, co jsem dělal. Musíte si najít něco, co mate rádi. To platí jak pro práci, tak i pro partnery. Vaše práce bude naplňovat větší část vašich životů; jediný způsob, jak být skutečně spokojený, je dělat to, o čem věříte, že je skutečně skvělá práce. A jediný způsob, jak dělat skvělou práci, je milovat, co děláte. Pokud jste to ještě nenašli, hledejte dál. Nepřestávejte. Tak jako u všech otázek srdce, sami poznáte, až to najdete. A tak jako u všech důležitých vztahů je to s léty čím dál tím lepší. Tak hledejte, dokud to nenajdete. Nepřestávejte s tím.


Můj třetí příběh je o smrti.

Když mi bylo sedmnáct, četl jsem citát následujícího znění: “Budete-li žit každý svůj den, jako kdyby to byl váš poslední, téměř jistě to jednou bude pravda." Udělalo to na mě velký dojem; od té doby se posledních 33 let každé ráno dívám do zrcadla s otázkou: “Kdyby byl dnešek posledním dnem mého života, chtěl bych udělat to, co se dnes chystám udělat?” A kdykoliv byla odpověď v příliš mnoha po sobě následujících dnech “ne”, věděl jsem, že musím něco změnit.

Mít na paměti, že tady brzy nebudu, je pro mě nejdůležitějším nástrojem, který znám, když dělám v životě zásadní rozhodnutí. Protože téměř všechno – veškeré vnější tlaky, hrdost, strach z neúspěchu a překážek – to všechno tváří v tvář smrti odpadne – a zbyde jen to, co je skutečně důležité. Pamatovat na to, že umřete, je podle mě ta nejlepší cesta, jak se vyhnout pasti obav, že něco ztratíte. Nazí už jste. Není důvod nenásledovat hlas svého srdce.

Asi před rokem mi byla diagnostikována rakovina. Ráno v 7:30 jsem byl na prohlídce, která jasně prokázala nádor na mé slinivce. Ani jsem nevěděl, co to slinivka je. Lékaři mi oznámili, že tento typ rakoviny je téměř určitě nevyléčitelným, a že bych měl žít ještě tak tři až šest měsíců. Můj doktor mi poradil, ať jdu domů a dám si do pořádku své záležitosti – což je v lékařské řeči kódové označení k přípravě na smrt. Znamená to pokusit se říci svým dětem během několika měsíců všechno, co jste měli v úmyslu jim říct v průběhu příštích deseti let. Znamená to zařídit všechno tak, aby to pro vaši rodinu bylo co nejsnadnější. Znamená to se rozloučit.

S touto diagnózou jsem prožil celý den. Večer toho stejného dne mi provedli biopsii, při které mi prostrčili endoskop krkem, žaludkem a do střev, a jehlou mi ze slinivky odebrali několik buněk z nádoru. Byl jsem pod sedativy, ale moje žena, která u toho byla, mi řekla, že když lékaři prohlédli buňky pod mikroskopem, dali se do pláče, protože zjistili, že nádor je velmi vzácná forma rakoviny slinivky, která je léčitelná operací. Prodělal jsem tu operaci a teď jsem v pořádku.

To bylo nejblíž, co jsem se dostal na dosah smrti – a doufám, že nejblíž i pro několik dalších desetiletí. Ten prožitek mi dovoluje vám říct následující slova s o trochu větší jistotou než v době, kdy pro mě byla smrt čistě intelektuální představou:

Nikdo nechce zemřít. Dokonce ani lidé, kteří se chtějí dostat do nebe, nechtějí zemřít, aby se tam dostali. Přesto je smrt destinací, kterou máme všichni společnou. Nikdo jí ještě neunikl. A tak to má být: Smrt je pravděpodobně nejrafinovanějším vynálezem Života. Je to prostředník Života pro změnu. Čistí staré, aby udělala místo novému. Zrovna teď jste to nové Vy, ale jednou – a není to tak daleko – se postupně stanete tím starým a budete odstraněni z cesty. Zní to dramaticky, ale je to pravda.

Váš čas je omezený, tak jej neztrácejte tím, abyste žili život někoho jiného. Nenechte se chytit do pasti dogmatu – a to je žít s důsledky myšlení jiných lidí. Nenechte svůj vlastní vnitřní hlas utopit v hluku názorů jiných. A co je ze všeho nejdůležitější: mějte odvahu následovat své srdce a intuici, které už samy vědí, čím doopravdy chcete být. Všechno ostatní je podružné.

Když jsem byl mladý, vycházela publikace The Whole Earth Catalog (Katalog celého světa), jedna z biblí mé generace. Vytvořil ji chlápek jménem Stewart Brand, v Menlo Parku nedaleko odsud – a dal jí do vínku poetický nádech. Bylo to koncem šedesátých let, před dobou osobních počítačů a DTP, takže se tvořila za pomoci psacích strojů, nůžek a polaroidu. Bylo to jako Google v papírové podobě, 35 let před příchodem Googlu: bylo to idealistické a plné skvělých nástrojů a pozoruhodných názorů.

Stewart a jeho tým vydali několik čísel Katalogu celého světa a když se přirozeně vyčerpal, vydali jeho poslední číslo. Bylo to v polovině sedmdesátých let a mě bylo tolik, kolik je teď vám. Na zadním obalu byla fotografie venkovské silnice brzy ráno, silnice, na které by ti dobrodružnější z vás mohli stopovat. Pod tím byla slova: “Zůstaňte hladoví. Zůstaňte blázny.” Byl to jejich vzkaz na rozloučenou, když končili. Zůstaňte hladoví. Zůstaňte blázny. A to jsem sám sobě vždycky přál. A dnes, kdy končíte své studium, abyste začali něco nového, přeji vám totéž.

Zůstaňte hladoví. Zůstaňte blázny.

Všem vám velice děkuji.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Zprávy o Applu  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Kolik je teda Stevovi ?

Autor: Modrak Muž

Založeno: 27.06.2005, 00:17
Odpovědí: 0

Kolik mu teda ted je ?
Pocitam pres asi 60... ?

Odpovědět na příspěvek

RE: Kolik je teda Stevovi ?

Autor: Chucky Muž

Založeno: 27.06.2005, 00:47

Woz je rocnik 50, Jobs a Gates 55, Dell 65 - tuhle jsem nad tim premejslel, jaky uz to musej bejt vsichni dedci, tak jsem si to ted zadal do Googlu a ono ani ne...

Odpovědět na příspěvek

RE: Kolik je teda Stevovi ?

Autor: Chucky Muž

Založeno: 27.06.2005, 00:48

Woz je rocnik 50, Jobs a Gates 55, Dell 65 - tuhle jsem nad tim premejslel, jaky uz to musej bejt vsichni dedci, tak jsem si to ted zadal do Googlu a ono ani ne...

Odpovědět na příspěvek

Co si o tom myslim.

Autor: Janacek Muž

Založeno: 27.06.2005, 01:17
Odpovědí: 0

Cekal jsem citat:

Kdyz uz clovek jednou je, tak ma koukat aby byl,
a kdyz kouka aby byl a je tak ma byt to co je
a ne to co neni jak tomu v mnoha pripadech je.
Jan Werich

Ale to by asi musel byt Stýw z České země.
Proslov je to opravdu duchaplny. Poslouchat
to pri promoci musi byt pro ty studenty
zivotni zazitek ktery muze ovlivnit pohled
na svet a na to jak vynakladat s casem.
Urcite si vezmu k srdci par zivotnich
postrehu. Dekuji za preklad. Prijemne
cteni.
janacek

Odpovědět na příspěvek

Vase rodiny

Autor: jk Muž

Založeno: 27.06.2005, 10:43
Odpovědí: 0

Udelejte si jasno v tom pouzivani velkeho V, trochu mi to tu pripada jako kdyby to psal nejaky Spanel zvykly na Ustedes, to pouziti velkeho V je hodne ridke ve vyjimecnych situacich.

Odpovědět na příspěvek

RE: Vase rodiny

Autor: Jakub Formánek Muž

Založeno: 27.06.2005, 11:13

Velké V se má používat jen v případech osobní komunikace -- "Vážený pane Mára, přeji Vám hodně úspěchů"... zjednodušeně lze říci, že velké V se používá v komunikaci s osobami, kterým chci naznačit, že si jich vážím... ale pozor, velké V není třeba používat v soukromé korespondenci s velmi blízkými. Běžné případy jsou tedy obchodní korespondence s konkrétní osobou. Velké V v reklamách a například v textech veřejných -- jako je třeba článek, je blbost. Pochopitelně výjimkou jsou citace z dopisů apod. ;-)) Komické je, že každý druhý reklamní letáček má všude velké V -- dokonce i na webu (firemní prezentace) takové případy jsou -- je to jen důsledek hluboké neznalosti...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Vase rodiny

Autor: OC Muž

Založeno: 27.06.2005, 11:50

Sice souhlas, ale člověče, když už opravujete cizí chyby, pozor na břevno v oku svém: "Vážený pane Már*o*"! V češtině, chválabohuzatydary, ještě pořád máme vokativ.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: OC Muž

Založeno: 27.06.2005, 11:52

(opravuješ. Pardon, myslel jsem při psaní poněkud na něco jiného, a to "Vy" mne zmátlo :))))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: Méďa Béďa Muž

Založeno: 27.06.2005, 13:03

\"poněkud na něco jiného\" nebo \"na něco poněkud jiného\" ? ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: OC Muž

Založeno: 27.06.2005, 15:07

Přesně řečeno, poněkud jsem myslel na něco zcela jiného :)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: Méďa Béďa Muž

Založeno: 28.06.2005, 11:32

"poněkud myslet"? Hmm, zajímavé...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: antonín Muž

Založeno: 28.06.2005, 09:44

Velevážený pane Ondřeji Čado,
přimlouval bych se za to, abyste to břevno v oku svém hledal také, protože ve svých některých příspěvcích píšete faktické polopravdy. Nebuďte tak nekritický až šovinistický k platformě Apple a ostatní platformy zatracujete. Myslím, že Steve Jobs je lepší jak Vy a hlavně ví co dělá a Vám všem šovinistům dal jasně najevo kam chce směřovat a kde je budoucnost. Jeho projev na Stanfordstké univerzitě je velmi poučný a svojí lidskostí mne velmi mile překvapil. Já ho obdivuji, ale Vás ne i když toho víte hodně.

Antonín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: Jakub Muž

Založeno: 28.06.2005, 11:00

OSOBO, kde se tu zase berete... co to zase melete? Prosím běžte si své psychické potíže léčit už konečně někam jinam!!!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: antonín Muž

Založeno: 28.06.2005, 22:38

Velevážená OSOBO nebo Jakube nebo,jak Vás mám nazývati !!!
Víte za svými názory stojím, ale hlavně se podepíši plným jménem, to nedokážete že!! Asi jste moc vypil jablečného moštu a plete Vám to hlavu. To si piště, že budu reagovati na hlouposti, které někteří píší, ať se Vám to líbí nebo nelíbí.

Přeji hezký večer


Antonín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: Jakub Formánek Muž

Založeno: 29.06.2005, 11:19

Osobo, podepisuji se celým jménem docela často, jen mi připadá zbytečné se ještě podepisovat na konec každého příspěvku, když kolonka pro jméno je někde jinde -- asi jste si toho nevšiml...

Smutné je, že vy reagujete jak na hlouposti, tak na věci kterým evidentně nerozumíte ještě většími hloupostmi -- to mě celkem vadí... Ale jak jsem již kdesi na vaši adresu psal v jiné diskusi -- uznávám, že je zbytečné se rozčilovat a ztrácet čas... přeji tedy hodně úspěchů při další opisování marketingových materiálů Intelu a vymýšlením si rádoby objektivních příspěvků... :-)

mimochodem, vy asi nejste ten automobilový závodník co? Jen jsem se chtěl podívat z jaké pozice šíříte své názory ... bohužel jsem nenašel NIC relevantního!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: antonín Muž

Založeno: 29.06.2005, 21:31

Pokud vím tak jste uvedl pouze svoje křestní jméno. Myslím, že máte velmi zúžený Applovský pohled na svět což je velmi , ale velmi smutné ne pro mne nýbrž hlavně pro Vás. Je mi Vás proto hodně líto. Nehodlám se předhánět v tom kdo nebo co je hloupější, ale fakta jsou bohužel jasná. Fanatikům se obecně těžko něco vysvětluje, protože prostě neslyší a snaží se pod pláštíkem jasnozřivosti a neomylnosti všechny umlčet. Buďte klidný toto je můj poslední příspěvek, ale myslím si svoje o úrovni některých příspěvků a jejich pisatelů. Kdyby se Steve Jobs řídil Vašimi odbornými návrhy a rozbory pisatelů podle MůjMac, bůh ochraňuj společnost Apple. Skutečnost je jiná a vy (obecně) prostě nemůžete některé jasné věci prostě vydýchat. Doporučuji dýchejte z hluboka,dýchejte z hluboka.... já se těším na nového Appla.

Přeji hezký večer

Antonín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: Jakub Muž

Založeno: 29.06.2005, 23:08

...ano, opět jen snůška urážek mimo téma... ...než zase začnete něco sepisovat -- podívejte se, na co vlastně reagujete (a to především), kde na to reagujete, dále se podívejte s kým a o čem se kdo baví... a když už reagujete, zkuste odepisovat konkrétně na to, o čem je řeč...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: antonín Muž

Založeno: 30.06.2005, 16:09

Vážený Jakube,
reagoval jsem na Váš příspěvek z 29.06.2005 11.19 hodin. Snad to pochopíte i když silně pochybuji. Končím slovy "Quo licet jovi non licet bovi"

Už Vám nepřeji hezký den, ale údernější
"čest Vaší práci pane Jakube Formánku"

Antonín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: Jakub Muž

Založeno: 30.06.2005, 18:49

...a zase úplně mimo... uff...

ps: příště si ve slovníčku najděte něco výstižnějšího... ;-)) ...já zůstanu u češtiny a když čtu vaše příspěvky vždy se mi vybaví Werichovo "Člověk, který něco píše, aby se ujistil, že je kumštýř, je s odpuštěním trouba"...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: antonin Muž

Založeno: 01.07.2005, 12:28

Vážený pane Jakube Formánku,

právě jste se charakterizoval ve své plné nahotě a to mě skutečně, ale velmi pobavilo. Naprosto Vám chybí jakékoliv věcné argumenty. Opravdu s tím jablečným moštem to přeháníte, uberte trochu a radil bych Vám nějakou tu terapii.

Přeji hezký den

Antonín Berger


Antonín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: Jakub Muž

Založeno: 01.07.2005, 13:26

...a o potrefené huse znáte? :-))) jsem rád, že se bavíte, zvláště komické je, když zrovna vy mluvíte o argumentech... to je fakt směšné... příště se prosím podepište nejméně 4 x -- snad si tím zvýšíte sebevědomí...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: antonín Muž

Založeno: 02.07.2005, 02:17

Vážený pane,

bohužel už Vám tak nějak docházejí argumenty vy "potrefená huso". To je Váš citát. Myslete hlavou moc by Vám to pomohlo ve Vaší argumentaci, opakujete se jako kafemlejnek pořád dokola, což už je docela nudné, ale snad i zábavné.

Antonín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: Jakub Muž

Založeno: 02.07.2005, 22:33

:-)) dobrý, už jste mě dávno přesvědčil, přiznám se, chtěl jsem vědět kam až zajdete -- už mám naprosto jasno...

...takže, abych to shrnul, pokud si myslíte, že každý kdo s vámi nesouhlasí je chudák, fanatik bez argumentů nebo nevzdělaný zabedněný uživatel Apple, tak mě a především OSTATNÍ pane chytrý vyveďte z nevědomosti, napište článek třeba na MujMac, předveďte se -- vaše stávající ubohé a podrážděné reakce jsou příznakem hlouposti o které jsem psal již dříve... takže já čekám, ukažte, že dokážete více, než opisovat marketingové materiály a podepsat se! ...a pamatujte, napíšete-li nějaké hlouposti, jistě nezůstanou bez odezvy...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: antonín Muž

Založeno: 04.07.2005, 20:55

Vy jste snad vůbec nepochopil meritum věci, tady nejde o to zda se mnou někdo nesouhlasí, ale ten nesouhlas musí být korektní a hlavně pravdivý. Zdůrazňuji pravdivý a korektní. Vy jste prototip člověka a např. pan Čada, který ovládá pouze úzkou část a to platformu Apple, ale ve svých hodnoceních ostatních platforem se dopouští zásadních chyb úmyslně nebo z neznalosti věci. Z tohoto důvodu jsem chtěl některé nepravdivé názory korigovat, avšak setkal jsem se jedině s šovinistickými až arogantními reakcemi viz. např. ta Vaše, které nikam nevedou. Z výše uvedeného důvodu nepovažuji některé pisatele na MůjMac za korektní a proto nemám důvod psát příspěvky těm, kteří nechtějí slyšet protiargumenty a seriózně diskutovat. Postrádá to totiž jakýchkoliv smysl.

Antonín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: Jakub Muž

Založeno: 05.07.2005, 15:46

... z jaké pozice si dovolujte takto usuzovat? Kdo si myslíte že jste? Zatím jste se tady předvedl jen jako notoricky blb, nikde jinde jsem nenašel nic, co by ukazovalo na vaši serióznost... proto jsem si dovolil "rýpnout", abych zjistil více ... mě již přesvědčovat nemusíte, pod rádoby slušným a "uměle objektivním" pohledem se skrývá jen nějaká nula, co si v anonymitě internetu léčí mindráky... proto končím ... nestojíte mi za další čas...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: antonin Muž

Založeno: 06.07.2005, 16:23

Vážený pane,

Vaši reakci jsem očekával, ale jak jsem uvedl dříve já se podepisuji skutečným jménem!!! Projevil jste se bohužel,jako naprostý hulvát. To ukazuje o Vaší úrovni a jak jsem řekl dříve i ukazuje společenskou úroveň i některých ostatních šovinistických přispěvovatelů MůjMac. Samozřejmě nepaušalizuji, týká se toto hodnocení pouze některých lidí resp. přispěvovatelů. Jinak momhu si finančně dovolit jakýkoliv počítač, třeba i Cluster a proto si nepotřebuji něco dokazovat a snažím se o testování posledních novinek z oboru výpočetní techniky to nakonec mohu konkrétně doložit (bylo by to však dlouhé povídání, které Vy označujete za vyčtené).

Přeji hezký večer a hlavně klid a nohy v teple

Antonín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: antonín Muž

Založeno: 06.07.2005, 16:37

Vážený pane Jakube Formánku,

Ještě poslední věta. Musím říci, že se ohromě bavím, jak se zlobíte. Třeba si někde pokecáme, ale osobně.


Antonín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vase rodiny

Autor: Martin Chovan Muž

Založeno: 13.08.2005, 16:52

Boziiiiii! Tak tohle byla ta nejlepsi a nejodbornejsi diskuse na mujmac.cz. Konecne jsem se alespon pobavil, protoze jinak to tu nestoji za nic. Jen tak dal!

Odpovědět na příspěvek

applem proti dogmatum

Autor: Jirka Muž

Založeno: 27.06.2005, 13:25
Odpovědí: 0

Díky za upomínku na webové stránky a samozřejmě i za překlad a zdravím všechny, kteří bojují s dogmaty. Jirka

Odpovědět na příspěvek

Jazykove okienko

Autor: Myno Muž

Založeno: 27.06.2005, 13:40
Odpovědí: 0

... mam pocit, ze mi unika zmysel vasho jazykoveho okienka... :-)

Odpovědět na příspěvek

To je hodně dobrý!

Autor: LP Muž

Založeno: 27.06.2005, 17:12
Odpovědí: 0

Docela se vám divím, že si všímáte hlavně gramatiky, osobně to ve mně zanechalo úplně jiné pocity, než jaká se kde píše pomlčka, i když jsem to, přiznám se, četl jenom v angličtině.
Tenhle článek je krásné svědectví toho, jak lze vnést do obligátního projevu obrovský kus sama sebe, je to upřimné, osobní a velmi moudré. Takový projev vypadá většinou:" Věřím, že jste zodpovědní, budoucnost záleží jen na vás, snažte se..." a podobné fráze, které by mohl říct kdokoliv. Jobs se nebojí odhalit kus své osobnosti, své problémy, své prohry. S tímhle chlapíkem bych se o osud Apple nebál...

LP

Odpovědět na příspěvek

Stanfordská nebo Stanfordova?

Autor: jazzíček Muž

Založeno: 28.06.2005, 10:22
Odpovědí: 0

Založení Stanford University financoval magnát Leland Stanford. Jmenuje se po něm, ne po lokalitě. Proto bychom měli překládat "Stanfordova univerzita", nikoli "Stanfordská".
Aby to nebylo tak jednoduché: existuje lokalita "Stanford", ale ta vznikla až po založení univerzity. Město, které je se Stanfordovou univerzitou standardně spojováno, se jmenuje Palo Alto.
Obdobně Harvard College, dnes Harvard University, založil pan John Harvard. Proto i v tomto případě bychom měli překládat "Harvardova univerzita", nikoli "Harvardská". Je ve městě Cambridge ve státě Massachusetts.

Odpovědět na příspěvek

Stanfordská nebo Stanfordova?

Autor: jazzíček Muž

Založeno: 28.06.2005, 11:09
Odpovědí: 0

Založení Stanford University financoval magnát Leland Stanford. Jmenuje se po něm, ne po lokalitě. Proto bychom měli překládat "Stanfordova univerzita", nikoli "Stanfordská".
Aby to nebylo tak jednoduché: existuje lokalita "Stanford", ale ta vznikla až po založení univerzity. Město, které je se Stanfordovou univerzitou standardně spojováno, se jmenuje Palo Alto.
Obdobně Harvard College, dnes Harvard University, založil pan John Harvard. Proto i v tomto případě bychom měli překládat "Harvardova univerzita", nikoli "Harvardská". Je ve městě Cambridge ve státě Massachusetts.

Odpovědět na příspěvek

pocit

Autor: pavel 123 Muž

Založeno: 16.07.2005, 13:40
Odpovědí: 0

Ted jsem to poprve cetl a mam z toho skvely pocit. Promocni rec Steve Jobse me opravdu chytla, citim z ni uprimnost a moudrost. Ciste akademicky, kdo z vedoucich osobnosti v IT by tohle mladym lidem rekl? Obcas citavam nejake proslovy politiku a vyznamnych osobnosti a jsou opravdu jen zvasty a prazdna slova. Ale z tohodle Jobse fakt neco bude:))) Pavel

Odpovědět na příspěvek

Steve Rocks

Autor: guitarhero Muž

Založeno: 23.08.2005, 13:41
Odpovědí: 0

Hezky clanek, Steve je borec. To s tou Krsna jidelnou mozna vysvetluje jeho mysticke zalozeni :-) Videli jste nekdo Pirati ze Silicon Valley?

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: