Intel v drobkovi - Steve Jobs uvedl Mac mini s Intel Core Solo a Duo procesorem - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Počítače

Intel v drobkovi - Steve Jobs uvedl Mac mini s Intel Core Solo a Duo procesorem

1. března 2006, 00.00 | Jak se dalo předpokládat, poslední únorový den byl ve znamení uvedení dalšího Mac se srdcem od Intelu. Tentokrát se na řadu dostal Mac mini, který je nabízen ve dvou variantách za cenu 600 a 800 dolarů.

Společnost Apple před pár týdny rozeslala pozvánky na svou show, která se konala od 10:00 lokálního času přímo v budově firmy na adrese Infinite Loop v Cupertinu. Pozváni byli především zástupci tisku, kterým Steve jobs představil dva nové produtky - Mac mini a iPod Hi-Fi.

Mac mini - jedno jádro také stačí

Vzhledem k tomu, že celý rok 2006 je u Apple především ve znamení Intelu a má dojít k přesunu všech počítačů na Intel procesory, nebylo uvedení Mac mini až tak velké překvapení a jednalo se nejvíce o zmiňovanou spekulaci, která se nakonec potvrdila. Mac mini je vlajkovou lodí Applu, která se nesnaží působit jako počítač, ale spíše jako doplněk do obývací pokoje, nebo chcete-li jako součást digitálního života. Což dokládá nejenom design, který vychází z minulého modelu (změněn je zadní panel s porty), ale především implementace Front Row a dálkového ovládání, které bude pravděpodobně také patřit (stejně jako Intel) k doplňkům, jež budou dodávány k většině Maců.

U Front Row se ještě zastavím, nová verze, kterou Mac mini obsahuje, umožňuje pouštění hudby ze sdílených iTunes knihoven z jiných počítačů a stejně tak sledování videa po síti a sdílení fotek z iPhoto. Mac mini se tak začíná jevit jako HUB, který dokáže "sosat" obsah z okolních Maců na síti a pouštět jej na televizi, či Hi-Fi sestavě. I když pro řadu nakupujících bude Mac mini chápán stále jako počítač drobných rozměrů, není daleko doba, kdy Mac mini bude synonymem pro "jednoúčelové" řešení jako je DVD přehrávač či DVB-T tuner. Uživatelé si jej pořídí pouze kvůli pár základním činnostem, na které jej chtějí použít, a nebudou je zajímat další možnosti, které Mac mini jako počítač nabízí. Že by právě řešení na bázi Maca mini mohlo být v budoucnosti tahákem prodejů a společně s iPodem více útočit na oblast spotřební elektroniky asi není třeba předesílat.

Vnitřnosti se nám proti předchozí G4 variantě samozřejmě pozměnily - Intel Core Solo a Intel Core Duo jsou procesory, které v současných variantách Maca mini nalezneme. První verze (Solo) je standardní Intel Core jednojádrový procesor s taktem 1,5GHz, dvoujádrová verze disponuje Intel Core Duo 1,66 GHz procesorem. Dle informací na Apple.com by se mělo jednat až o 5x násobné zrychlení proti G4 Mac mini. Vzhledem k zaměření Maca mini se dá určitě říci, že hardwarově se jedná o stroj, který zvládne bez problémů vše, k čemu je od výroby předurčen. Možnost rozšířit paměť na 2GB je dalším příjemným vylepšením, stejně jako kombinovaný analogový a digitální audiovstup a výstup a rozšíření USB portů - nyní je možné do Maca mini najednou zapojit 4 zařízení přes USB.

Ve standardní výbavě nalezneme 512 MB Ram, 4 USB porty, jeden FireWire, integrovanou grafickou kartu Intel GMA950 se 64 MB sdílenou pamětí. DVI výstup pro připojení monitoru či projektoru, bohužel redukce na S-video a kompozitní video není v ceně počítače. Komunikace s okolním světem je zajištěna přes Gigabitový Ethernet, AirPort Extreme, Bluetooth 2.0 + EDR a navíc je možné dokoupit samostatně USB modem. O data se stará pevný disk, stále 2,5" verze, se 60 GB, respektive 80 GB (oba 5 400 otáček). Mac mini zůstal věrný 2,5" diskům a nedošlo k upgradu na 3,5" pevné disky, které jsou k vidění ve stolních počítačích. V rámci BTO je možné upgradovat až na 120 GB. Jako optickou mechaniku zvolil Apple standardní Combo, v dražším modelu je možné i vypalovat DVD pomocí SuperDrive. Vedle štěrbinové mechaniky je ukryt i IR senzor pro dálkový ovladač

Mac mini je dostupný okamžitě, dodáván je se softwarovou výbavou, dálkovým ovladačem, napájením a návodem. Klávesnici, myš ani monitor v drobné krabičce, ve které je Mac mini dodáván, nehledejte. Heslo BYODKM – Bring your own display, keyboard and mouse - platí u Intel Maca mini. Právě díky zaměření Maca mini a faktu, že byl na rozdíl od iMaca G5 vybaven G4 procesorem, se může jednat o stroj, který v počátcích svých prodejů zaznamená největší úspěch. Nakupující u něj principiálně nemusí řešit obavy ohledně Rosetty a přechodu - nativní aplikaci poběží mnohem rychleji a ty, co se spustí pod Rosettou, poběží přibližně stejně jako na předchozí G4 verzi. Tím pádem se u Mac mini nemusí projevit váhání uživatelů a mohl by tak být obchodně zajímavější, než iMac, který oproti předchozí řadě nenabízí takové zrychlení, jako právě Mac mini.

Navíc se jedná o low-end v ceně začínající na 600 USD a disponující vším, co bylo u G4 Mac mini zapomenuto (audiovstup, až 2GB Ram, dostatek USB portů). Trochu zarážející je ignorování televize jako takové a absence DVB tuneru. Apple buď bere televizi za mrtvý formát a zaměřuje se pouze na prodej obsahu přes internet (iTunes), nebo s uvedením vlastního řešení ještě čeká (třeba na bázi IPTV). V každém případě možnost sledovat TV a nahrávat televizní pořady je to, co může potencionálním nakupujícím u Front Row chybět. Přesto Mac mini s Intel procesorem "dospěl" a zbavil se mušek, které mu v G4 provedení kazily reputaci. A i když jsem osobně od Stevovi show očekával více, než udate Mac mini a uvedení reprosoustav iPod Hi-Fi (o těch přineseme více informací na MujiPod.cz), Mac mini na Intelu je stroj, který by mohl uspokojit širokou obec uživatelů a potencionálních switcherů.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Počítače  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Par drobnosti

Autor: Marek Muž

Založeno: 01.03.2006, 01:07
Odpovědí: 0

Zajimalo by me, jak jste prisli na to, ze MM je vlajkovou lodi Apple. To ze je to ten pravdepodobne nejprodavanejsi (protoze nejlevnejsi) z nej tu lod neudela. Dale bych absenci DVI-SVideo necitil jako velky problem (19 USD nikoho jeste nezlomilo), zato shitty On-Board video se sdilenou pameti rozhodne jako velke minus za zminku stoji. Absence DVB tuneru zamrzi nastesti vytecny Miglia USB tuner za cenu velmi mirnou muze tuto funkci splnit lepe nez dobre.

Odpovědět na příspěvek

RE: Par drobnosti

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 01.03.2006, 01:24

Souhlas. Ta grafika me take velmi zarazila. Zajimalo by me prime srovnani s minulym modelem (ciste jen grafika). Ale mam takove podezreni, ze to je znacny krok zpatky. Jinak se mi Mac mini celkem libi a na rozdil od MacBook Pro mi nevadi vypusteni Faxmodemu

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Par drobnosti

Autor: RudaB Muž

Založeno: 01.03.2006, 01:49

Oproti minulemu modelu je to bohuzel velky krok zpet. Ta integrovana 950ka je horsi nez Radeon X200 nebo NVIDIA 6200 s 16 MB . Ten 1.5 GHz single core je taky predrazeny. Myslim, ze Apple prestrelil.
Uvidime, jestli do par mesicu nedopadne jako PowerMac Cube pred lety.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Par drobnosti

Autor: vita Muž

Založeno: 01.03.2006, 01:58

Grafika určitě nic moc, ale neni to vzhledem k určení úplně jedno? Asi to není mocel na 3D grafiku nebo počítač na hraní her?
I kdyyž když už bych to měl v obýváku, tak by ty hry určitě nebyly mimo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Par drobnosti

Autor: Špendl Muž

Založeno: 01.03.2006, 08:39

Není to úplně jedno, protože si koupíte počítač s 512MB ram a z toho vám ještě kus sežere grafika. Hmm. A za víc peněz než byl předchozí model.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Par drobnosti

Autor: Špendl Muž

Založeno: 01.03.2006, 11:03

Důvod, proč to tak udělali je nejspíš ten, že ušetřili prostor na slot ramky, což asi zákazníci vyžadovali víc.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Par drobnosti

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 01.03.2006, 11:13

No to myslím moc nenašetřili. Jestli tomu dobře rozumím tak dřív tam byl jden klasickej slot na ram a ted jsou tam dva malý notebookový.

Odpovědět na příspěvek

RE: Par drobnosti

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 01.03.2006, 08:49

Jde právě o to, že Mac mini není počítače jako takový, ale hračka do obýváků a pokud si chcete pouštět písničky či video, tak vám grafická karta je zcela ukradená. Cílovku tyhle věci až tak zajímat nemusí, důležitější je imho audio vstup (skype) a více USB portů a event. možnost rozšířit ram na 2GB. Na Mac mini si Dooma nezahrajete a pokud to máte v plánu, prostě si koupíte jiného Maca. Ad DVB tuner - souhlasím, že se dá pořídit ext. řešení, ideální by bylo, kdyby bylo integrováno do Front Row, tak by se jednalo o plnohodnotného konkurenta Media PC.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Par drobnosti

Autor: nm Muž

Založeno: 01.03.2006, 08:58

Dulezite je, zda ta grafika alespon plne podporuje funkce OS: zvlada Core Image a Core Video?

Podporuje rotaci displaye? Radeon 9200 v rok starem a levnejsim Mac Mini to umela (funkce Versaision).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Par drobnosti

Autor: prefectX Muž

Založeno: 01.03.2006, 09:26

Na starych MacMini nebezi Core Image. Najnizsi model na ktorych bezi je iBook 1.33GHZ s Ati Radeon 9550....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Par drobnosti

Autor: nm Muž

Založeno: 01.03.2006, 12:03

Ja vim, napsal jsem, ze na starych Mini funguje Versavision.
Nicmene dnesni stroj by mel CoreImage zvladat.

Pokud neumi ani jedno, je ta grafika krok zpet. Pokud umi jen jedno, neni to zadne zlepseni oproti staremu modelu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Par drobnosti

Autor: antonín Muž

Založeno: 01.03.2006, 09:53

Vážený pane,

tu grafiku bych nedal ani do kancelářského PC. Na co je Mac Mini určen!!!!!Multimediáln
Home Media PC vedle televizní karty, mají ale i pořádnou 3D grafickou kartu umožňující HDV a hrát hry na třeba plazmovém televizoru. Podívejte se co v oblasti Home zábavy na bázi PC dodávají např.čeští výrobci, kde chlazení je pomocí heatpipové technologie a proto jsou naprosto tiché v provozu. Co je to za šunt pane Máro. Proboha kam ten Apple směřuje. To je ta invence, kterou zdůrazňoval pan Přikryl ve svých příspěvcích. !!!!Doufal jsem, že při přechodu na Intel procesory bude nabízet,jak bylo zvykem technologickou hardwarovou špičku, kterou je možné normálně resp. běžně implementovat v oblasti PC.
Musím Vám ještě zdělit, že vlastním G5 Quad. Po odstranění krytu vodního chlazení jsem byl velmi nemile překvapen provedením vodního chlazení od fy. Delphi USA. Nahoře hůj a vespod fůj. Jestliže Apple nezlepší hardwarové vybavení svých počítačů budu doporučovat svým známým, aby v žádném případě nepřecházeli na Appla.


Antonín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Par drobnosti

Autor: RudaB Muž

Založeno: 01.03.2006, 19:16

Omyl pane Maro, u hracky do obyvaku je grafika jeden z klicovych komponentu - zvlaste pro danou cilovou skupinu uzivatelu. Nema sice konkurovat vykonnym grafickym kartam, ale musi "bez vyraznejsiho omezovani" podporovat bezne 3D hry, iLife operace a efekty, HDTV playback bez zadrhavani a artefaktu...
Je hloupe kvuli nekolika desitkam dolaru omezit funkcnost zarizeni, ktere ma byt pro nastinenou strategii Apple dulezitym nastrojem.
Podle zatim dostupnych testu je pouzita grafika vyrazne pomalejsi nez Radeon X200, a ta se v US prodava za cenu vecere pro 2 osoby.
IMHO i oblibena Stevova strategie "Fuck them, fuck them all" by mela mit sve meze.

Odpovědět na příspěvek

RE: Par drobnosti

Autor: bubu Muž

Založeno: 01.03.2006, 09:02

tady nejde o to, ze je tu moznost dokoupit redukce. Pokud to chcete pouzivat jako cast domaciho AV centra, pak je nutne vzdy zapojit monitor, udelat praci/stahnout videa/..., pak prepojit do televize a sledovat film, opet zapojit monitor, pracovat, tv, zabava, monitor.... me to prepinani bavit nebude, nehlede na to, ze tak castym zapojovanim driv nebo pozdeji odejde konektor!

SVideo tam mohlo byt + lepsi grafika (takovy shit v applu jsem si nepredstavoval ani v nocnich murach ;) )a mini mohlo byt velice dobra varianta na doma... takhle??? Nejde o hry, jak se mohou nekteri domnivat!, ta grafika je potrebna i na jine veci.

Snad Jobs nebude namysleny, uzna chybu a upgradne grafiku! jinac se muze jit i s minim vycpat.

Odpovědět na příspěvek

Nový mac-Mini : Je to KRIPL (s prominutim..)

Autor: Kamil Yazigee Muž

Založeno: 01.03.2006, 02:01
Odpovědí: 0

Vůbec nechápu k čemu jsou Intel (třeba Duo u vyššího modelu), mnohem rychlejší sběrnicový systém a mnohem rychlejší paměti v kombinaci s tak NESKUTEČNE kriplovanou grafikou ? To už jsou u Apple takový řeznící , že šetří i na lacinou plnohodnotou 3D grafiku s vlastní pamětí ? (např. nějaká ta ATI X300 s 64 DDR )

DVD přehrávač, stereo věž a různé Infra udělátka má doma už snad každý.. To si raději počkám (třeba i déle) a připlatím si na SKUTEČNÝ počítač (např. iMac) než "tohleto"..

Odpovědět na příspěvek

Hezky s nama vyjebal

Autor: Martin22 Muž

Založeno: 01.03.2006, 06:25
Odpovědí: 0

Combo mechanika, integrovaná grafika a RAM 2x256 MB (obsazeny oba sloty!). To je poprvé, co mne skutečně Apple zklamal - ne tím, že uvedl mizerné produkty, ale tím jak se snaží vyjebat s lidma kde se dá.

Odpovědět na příspěvek

RE: Hezky s nama vyjebal

Autor: Christopher Muž

Založeno: 01.03.2006, 12:26

The following is quoted from the US Macworld.
"Macworld’s own Peter Cohen tells me that, at least on paper, the GMA950 is “considerably faster and more capable” than the ATI Radeon 9200 card included on the previous Mac mini."

Odpovědět na příspěvek

grafika

Autor: Robo Muž

Založeno: 01.03.2006, 07:22
Odpovědí: 0

to co tam dali za graficku??? pomooc
problem je v tom, ze ta graficka nema buducnost, OS 10.5 na tom asi tazko niekto rozchodi, takze cely macmini mozme hodit do kosa
ani event nemuseli robit na toto :(

Odpovědět na příspěvek

RE: grafika

Autor: fandango Muž

Založeno: 01.03.2006, 07:30

absolutne souhlasim, tohle je dobre tak "do telefonu", ale rozhodne ne do pocitace, Apple snad nikdy neprodaval masiny s kvalitni grafickou kartou, vzdy to byl podobny povl :(

fandango

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: grafika

Autor: Robo Muž

Založeno: 01.03.2006, 08:11

mam iMAC s X1600 a ta je cool
ale toto v macmini je odpad z hnojiska
ta karta sa da kupit za 3 dolare tusim, teda ak to je vobec karta, skor kus plechu :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: grafika

Autor: dog Muž

Založeno: 01.03.2006, 09:44

to je prece jednoduche, proc je Apple v nekolik let v zisku ? Protoze pochopil jak lze v 25 milionove entite klientu na vsem vydelat... Napr. Kdo vyrabi lepsi graficke karty pro Apple ? No prece Apple. Jak na Vas vice vydelam? Nuze, prodam Vam v zakladni vybave sunt a za priplatek Vam prodam neco lepsiho... Svata prostoto

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: grafika

Autor: juramac Muž

Založeno: 01.03.2006, 09:53

A co je na tom spatneho ? Nebo by mel byt apple jakymsi samaritanem ?...clovicku, kde zijes ? Tohle je obycejny business a ty jsi uzivatel ,ktery ma moznost volby.......

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: grafika

Autor: dog Muž

Založeno: 01.03.2006, 13:47

ziju tady v praze a nemam s tim zadny problem, a vybral jsem si pred 12 lety Apple. Byla to reakce na povzdechy hocha nade mnou

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: grafika

Autor: kirsten Muž

Založeno: 01.03.2006, 12:40

znas slovo demagog?

Odpovědět na příspěvek

Ach jo...

Autor: enif Muž

Založeno: 01.03.2006, 07:25
Odpovědí: 0

Shrnuli, co nový Mini je a není, vychází mi zhruba toto:
+ více USB
+ audio IN (KONEČNĚ - takový základ a on tam nebyl!!!)
+ FrontRow
- nemá modem (využívám sporadicky, ale jeho nepřítomnost je
pro mě přesto mínus)
- grafika (to, co tam dali, je naprostá debilita a, jak už tu někdo
řekl, vyjebali s námi)
- nepřítomnost S-VIDEO výstupu/redukce v základním balení
je další hnus, který si pro nás u Apple připravili. K čemu je
pak tam ten FR je???
- PROČ tam cpou gigabitový ethernet? (asi standard v chipsetu)

Apple mě pěkně naštvali. Jsem rád, že jsem šel do G4 modelu, ikdyž do roka a do dne mi asi začne být horko... :-)

Odpovědět na příspěvek

Apple mě vytáčí

Autor: Jirka Muž

Založeno: 01.03.2006, 09:28
Odpovědí: 0

Buďto jsem špatně pochopil určení tohoto mininesmyslu, nebo mě chtějí jen nas...t. Původně jsem měl za to, že jde o obchodní nástroj pro propagaci značky - switch. To mi nějak smysl nedává - kdo z PC světa by si pořizoval takovou věc (skladba komponent diskutovaná ve všech příspěvcích). Potom by to mohl být takové to mediacentrum do obýváku. O tom sním asi dva roky, ale nic co bych chtěl neexistuje. Pochopitelně MacMini je úúúplně mimo mísu. V obýváku chci mít jednu mašinku, která je připojená k TV (velká placatá věc na zdi), k reprosoustavě (přímo - žádné další přístroje s vlastními dálkovými ovladači), k síti a k zásuvce napájení. Má umět přehrát cokoliv, nahrát cokoliv a to odkudkoliv (čtečky kde čeho součástí). Má umožnit práci jako s klasickým počítačem. Také bych očekával bezdrátovou klávesnici, myš, ovládání. Proč takovou věc xakru nikdo nedělá? A proč to xakru nedělá Apple? Dva roky si pořád namlouvám, že je to už muselo napadnout, ale prd.

Odpovědět na příspěvek

RE: Apple mě vytáčí

Autor: juramac Muž

Založeno: 01.03.2006, 09:49

nechces toho nejak moc najednou ? A nejlepe, kdyby to stalo 100 USD, ja vim ........Clovicku, co by pak delali ostatni vyrobci spotrebni elektroniky ? To, o cem pises je tvuj sen, krasny... A predstav si, ze je jiz delsi dobu i realizovatelny. K mac mini ale i jinemu pocitaci muzes pres redukci pripojit TV , muzes nahravat i prehravat video i audio a i tu bezdratovou klavesnici si muzes dokoupit........Jen to holt neni zadarmo........Tak uz to v obchode byva.........

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Apple mě vytáčí

Autor: Jirka Muž

Založeno: 01.03.2006, 10:30

Tys ten můj příspěvek nečetl? Psal jsem, že chci mít v obýváku JEDEN přístroj a ne deset přístrojů. O požadavcích na cenu jsem naopak nic nepsal. To, že toho chci moc najednou je pochopitelně taky blbost - chci jednoduchý přístroj, který na rozdíl od dnešních "domácích kin" (které už umí skoro vše) bude mít i normální xicht počítačového GUI - nejlépe OSX.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Apple mě vytáčí

Autor: juramac Muž

Založeno: 01.03.2006, 11:01

Ale cetl jsem dobre.......Co navic by jsi mel mit ? Budes mit pocitac, bezdratovou klavesnici a mys (tu jsi chtel) a redukci na vstup a vystup do TV. To neni 10 pristroju ale porad jen JEDEN. A to uz muzes mit i dnes prakticky z jakymkoliv pocitacem......Takze stale jaksi nechapu, o co ti jde .........

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Apple mě vytáčí

Autor: Jirka Muž

Založeno: 01.03.2006, 18:31

a cim budu nahravat veci z TV a jinych zdroju, jak to napojim na repro (ne na celou audio aparaturu s vlastnim ovladanim) … ? Furt to opakuju - nevim kdo, mimo tebe, to nepochopil.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Apple mě vytáčí

Autor: ... Muž

Založeno: 01.03.2006, 13:21

Mozna to nikdo nevyrabi proto, ze nacpat kvalitni zesilovac pro dom. kino do velikosti MiniMaca proste nejde. Dobre receivery vazi vzdy alespon deset kilo. Muj vazi 15kg a cela zadni strana je poseta vstupy/vystupy a samotna plocha pro zapojeni dratu k reprobednam je vetsi nez zadek MiniMaca. Nemluvim o tom, ze se to zahreje behem provozu na takovych 65°C.

Odpovědět na příspěvek

RE: Apple mě vytáčí

Autor: kiff Muž

Založeno: 07.03.2006, 10:42

mac mini neni ani tak pro switch ale spise pro paralel. Koupil jsem si ho prave jako obyvakovy comp. Mam ho napojeny na 27´´LCD televizi (skvely obraz), air port extreme pro pripojeni na inet, a bezdratovy desktop (starsi logitech). Nahravat na to nepotrebuju, od toho je HDD DVD recorder a kdyz si chci zahrat hru nebo delat neco slozitejsiho tak se presunu k hlucnymu PC do pracovny.

Odpovědět na příspěvek

To je PR nebo článek?

Autor: agent Muž

Založeno: 01.03.2006, 09:30
Odpovědí: 0

Nezlobte se, ale tohle je PR!

Odpovědět na příspěvek

RE: To je PR nebo článek?

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 01.03.2006, 09:56

??? To myslíte vážně?

Odpovědět na příspěvek

graficka karta ?

Autor: juramac Muž

Založeno: 01.03.2006, 09:40
Odpovědí: 0

nemejte mi to za zle, ale proc tolik narku kvuli graficke karte ? Kdo z vas potrebuje vnejakou super kartu ? MacMini je urceny pro bezne uzivatele a tem v 90 % stavajici karta bohate staci. ja vim, mohli tam uz dat neco lepsiho, ale proc by to delali ? Tahle je pro bezneho uzivatele, pro ktereho je tento pocitac urceny,naprosto dostacujici, je levna a i apple se musi chovat ekonomicky......chces lepsi stroj s lepsi grafikou ? Kup si ho, ale za jine penize....Tyhle narky o nicem, jen pro jakysi pocit, ze to neni to prave orechove, to mne vzdy rozesmeje. Ruku na srdce vazeni kritici, kdo z vas vyuzije na plno stavajici kartu ? Tak proc tolik "kritiky" ?

Odpovědět na příspěvek

RE: graficka karta ?

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 01.03.2006, 10:31

Jde o to, ze to je downgrade - proc se v novem modelu pouzije neco vyrazne horsiho, nez ve starsim???
Mimochodem - proc je cena vyssi? Procesor by mel byt teoreticky levnejsi, nemuseli vyvijet cipset (vzali od Intela), nemuseli pouzit grafiku (je v cipsetu), odpadly pameti pro grafiku, odpadl modem...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: graficka karta ?

Autor: Taky Opat Muž

Založeno: 01.03.2006, 19:18

Mimochodem - proc je cena vyssi?

Zaákladní poučka zní, že cena se neurčuje podle toho kolik stojí výroba, ale podle toho, kolik je ochoten zákazník zaplatit.
Viz. časté stesky na cenu originálních CDček, vždyť booklet stojí tolik a lisování tolik a studio tolik, dyť to más stát stovku...

Cílem přechodu na Intel bylo několik věcí a kromě stability dodávek pak mimo jiné zlevnit výrobu. Když je vše v jednom chipu Intel ušetří se na každém Mini 15$ na chipu od Ati. A plus cena nahoru a zisk roste..., ne?

Levnější díly a vyšší cena je tu od toho, aby Apple vydělal. Víte kolik má Jobs akcií, už myslí na důchod za pár let a chce aby cena rostla... Jasný?

Kupte si taky akcie, a když budete mít štěstí tak Vám to okrádání zákazníků od Apple vynese taky nějaký peníze.

Odpovědět na příspěvek

RE: graficka karta ?

Autor: mopilot Muž

Založeno: 01.03.2006, 11:12

Myslim, ze mas pravdu. Ludia tu nariekaju, ako keby to bol jediny mac na trhu. Mam iMac aj Mac mini (pre mojich studentov). Na to, na co je urceni, je to vyborny stroj (okrem hier prakticky na vsetko). V kombinacii s MAC OS X je super.
Pozrel som si testy na GMA950 chipset, je to celkom v pohode - opet, ak sa pouzije na spravny ucel.
Este k TV. Vyskusal som vela rieseni (integrovanych/ hlavne PC). Oproti Elegato 200 stoja za prd.
Ak chcete poriadne a hlavne kvalitne nahravanie TV,musite si jednoduch priplatit.

Odpovědět na příspěvek

Budou nové iBooky podobný jako tento Mac Mini?

Autor: Jan Dvorak Muž

Založeno: 01.03.2006, 09:44
Odpovědí: 0

Na tomto novým Mac Mini mně silně zarážejí 3 věci:
- integrovaná grafika (pojede na tom 10.5? - asi ano, ale v jaký formě, viz CoreImage a starši Macy)
- VYŠŠÍ cena (drzost - při uvedení iMacu s iSight se Jobs chlubil, co tam všechno narvali navíc a PŘESTO zůstala cena stejná...)
- absence DVR (Digital Video Recorder)... TOHLE má být "the center of your digital life"?

Když vidím tyto prasárny s cenou a integrovanou grafikou, tak netuším moc dobrého pro nacházející iBooky...

Odpovědět na příspěvek

RE: Budou nové iBooky podobný jako tento Mac Mini?

Autor: juramac Muž

Založeno: 01.03.2006, 10:18

Poradim ti - kup si pecku

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Budou nové iBooky podobný jako tento Mac Mini?

Autor: Jan Dvorak Muž

Založeno: 01.03.2006, 10:46

Dekuji za radu - avšak jsem s mym iBook G4 (Early 2004) vysoce spokojen...

Vážně: s tohoto Mac Mini nemám dobrý pocit. Kdyby třeba ta cena zůstala na 500$... nebo uměl "DVR"... ale to se opakují.

Odpovědět na příspěvek

RE: Budou nové iBooky podobný jako tento Mac Mini?

Autor: Laco Muž

Založeno: 01.03.2006, 21:49

Suhlasim ze ta grafika je naprd.Poriadne ma to zaskocilo a asi to bude slabe jak caj...Neviem neviem ako pobezi cely GUI, Dashboard a Expose alebo 10.5 Leopard.A za tu cenu by ktomu mali rozhodne davat klavesnicu a mys a ceny 400 a 600 USD by boli optimalne, nie 600 a 800 + trapny napis BYODKM na apple stranke.Neviem kdo si to kupi a aj ked sa mi macy pacia neviem neviem kam speju...

Odpovědět na příspěvek

Switch k PC

Autor: Marvinn Muž

Založeno: 01.03.2006, 10:33
Odpovědí: 0

Tak som si chcel k PB G4 kupit na doma Mini s Intelom. Ale ked si ho nakonfigurujem podla predstav, vyjde na 1300 dolarov - a grafiku beztak nezmenim. Takze radsej zoberiem nejake PC...
Obavam sa, ze tento krok presvedci mnohych dlasich applistov switchnut na PC. To sa Jobsovi fakt podarilo!

Odpovědět na příspěvek

něco od konkurence

Autor: Bufobfo Muž

Založeno: 01.03.2006, 10:40
Odpovědí: 0

http://www.cdr.cz/a/16802

Odpovědět na příspěvek

cena u konkurence

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 01.03.2006, 10:45
Odpovědí: 0

Tady je vidět, že v případě macmini je na tom Apple lépe než konkurence :

http://www.cdr.cz/a/
16833

Odpovědět na příspěvek

RE: cena u konkurence

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 01.03.2006, 11:47

bufo to si snad robis srandu. Budem Ti oponovat aj teraz ale uuuplne opacne :)

Mac Mini je SMEJD! A basta. He a tu to mate od „fanatickeho“ Applistu :D

iBook domrvia na styl 12 tisicoveho Acera a mame to v suchu…

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: cena u konkurence

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 01.03.2006, 11:53

he he, já myslel že po včerejšku už domrvili :)

asi si ted koupím ipod hifi, nemám na čem sedět a počkám na powermac a jestli to dopadne jak vše předešlé , začnu se učit Vistu nebo koupím nabušený PC a dám si tam OSX :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: cena u konkurence

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 01.03.2006, 11:54

he he, já myslel že po včerejšku už domrvili :)

asi si ted koupím ipod hifi, nemám na čem sedět a počkám na powermac a jestli to dopadne jak vše předešlé , začnu se učit Vistu nebo koupím nabušený PC a dám si tam OSX :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: cena u konkurence

Autor: juramac Muž

Založeno: 01.03.2006, 12:27

hezky si notujete. "macMini je smejd" , "zacnu se ucit Vistu a koupim nabusene PC " pak jen nechap smysl, proc na ni chces davat OSX, to mi jaksi unika...... vazeni, vite, co je zakladem vyvoje ? Trh. A na nem je nejkrasnejsi moznost volby. nevyhovuje vam apple ? Kupte si pecku, nakonec, souhlasim, ze je v mnoha ohledech dnes lepsi....ale proc si takto vylevate sve duchaplnosti ? Co vas najednou na applu tak rozcililo ? Graficka karta, kdyz stejne nevyuzijete ani tu soucasnou ? Proc je to smejd ? Kde se ve vas vzala takova smesna zloba ? Nikdo vas nenuti, aby jste kupovali "smejdy", kupte si skvele pecky a uzivejte si dle libosti. jde o vase penize, Acer je jiste privita, stejne, jako apple......

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: cena u konkurence

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 01.03.2006, 12:34

Jura, ide o to, ze Mac mini je drahy. Neuveritelne drahy na to, ze je tam TO ISTE co sa dava do barebones PC za 12 tisic.

Dalej, ta grafika je NA PRD. Mac mini je stroj urceny na iLife, lenze ta grafika proste novym temam v iLife stacit NEBUDE. K tomu si odhryzne z RAM (ktoru treba pridat za nemaly peniaz) a sme vykonom na uplnej sracke.

Ja viem ze Mac mini nebol nikdy hypervykonny stroj, ale toto je proste osekanie potencionalneho vykonu totalne nezmyselnymi vecami! A este dalsie navysenie ceny kvoli 2x 256 MB Ram!

Toto ma byt LACNY stroj pre switcherov? Navysenim ceny na uroven, za ktoru si to ziadny PCckar nekupi?

Preboha. Budme trosku objektivny ok? Casto mi tu je vytykane, ze sa div ze nevtieram Apple do pr… ale to nie jje pravda.

Aky krasny stroj to mohol byt keby tam dali 1x 512 MB modul a grafiku, s ktorou sa bude dat v iLife aj pracovat…

Je to podvod na ludi, ktori si kupia (drahsi nez bol) novy Mac mini a este vysolia prachy za upgrade RAM a i tak to bude otrasny zazitok. Myslis, ze si potom kupia dalsi Mac? Kdeze…

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: cena u konkurence

Autor: kinski Muž

Založeno: 01.03.2006, 13:26

stojim ve vsem 100% za jozem.

na lowendech od apple se vzdycky dalo pohodlne pracovat i trosku hrat, kdyz clovek nezkousel zrovna to, s cim lidi od id software zamotaj streva i pc gamerum.

najednou tu mame cosi jako lowend pc. office, explorer, outlook, minesweeper a slus. na macu se to jmenuje jinak, ale to je jedno. polyvalence macu se tady nekam ztraci.
TOHLE se mi nelibi. a asi nejsem sam.

_k

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: cena u konkurence

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 01.03.2006, 13:32

Tak souhlas, osadit jeden !!!! slot 512 pamětí a třeba GK X300SE 128MB 64BIT /cena asi 1 239 Kč/ a ta mašinka je úplně jinde .

Žádné navýšení ceny a není co řešit:)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: cena u konkurence

Autor: G_ Muž

Založeno: 01.03.2006, 13:46

Nejsi na macu ale mac se treba pouziva na americkych universitach jako pocítac do kanclu. to je podle mn macmini.
Pravda je ze v sortimentu macovskyho hardwaru nevidim nic co by bylo na poloprofesionalni pouziti krome imaca kde mne osobne deprimuje spojeni pociatce s monitorem (Subjektivne si myslim ze hardware se meni normalne rychleji nez monitory)
nic mene prave vyuziti do kanclu je mac mini dobrej i kdyz obsahuje nektere vychytavky ktere u normalniho kanclu pocitace nevyuzijete....treba dalkovy ovladani
Asi by to chtelo neco jako mac cube o neco vetsi a nadupanjsi macmini.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: cena u konkurence

Autor: Juraj O. Muž

Založeno: 01.03.2006, 17:14

Je to presne tak... a ja som sa tesil, ze az bude intel mac mini, konecne bude prvy head-less mac (t.j. bez monitoru) s dostatocnym vykonom, lebo na powermac nemam chut ani miesto ani peniaze a potrebujem desktop. iMac je moc drahy a s rozsiritelnostou presne taky ako mini.
A tie 2.5" disky ma tiez s..u.
Ja vlastne ani nepotrebujem pocitac od applu, len OS X. To je dovod preco solit take prachy, iny nemam.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: cena u konkurence

Autor: Taky Opat Muž

Založeno: 01.03.2006, 18:49

Tak tomu se rika PROHLEDNUTI.
Vitám Vás do klubu. Kdyz jsme tady a v jiných fórech, říkali že jsou Macy předražené a dokládali to totožnou PC sestavou s naprosto totožnými díly až na Procesor, který byl PPC ukazoval otřesné cenové rozdíly - tak jsem zrovna od Vás a jiných slyšel samé NE, NE, NE, není drahý, špatně počítáte....

Předr
aženo vítá zavilé Aplisty, do seriálu lepší než PC.

A to se těšte PM Conroe, to bude mazec. Jediné za co se můžete/me modlit, je aby Apple změnil layout grafických karet a strčil tam standardní grafárnu a ne ty co tam dáva do teď. Jinak hurá do předraženejch karet, za 10tky tisíc, kvůli nekompatibiltě.

viz. http://www.mujmac.cz/art/
periferie/geforce2pcmac.h
tml


Ale můžete to zase klidně zkusit na někoho hodit - vždycky se najde někdo zlý kdo za to bude moct, zlá Nvidia, zlá Ati, zlý Adobe, jenom ne zlý Apple, který za nic nemůže.
Ale pozor - Apple si navrhuje jak bude počítač vypadat a klidně může nahvrhnout aby tam byla standardní karta.

Tipuji 30% ceny navrch PM oproti stejně vybavenému Conroe PC v USA a 50% u nás.
Pošlu Vám mailem průkazku do klubu - "už si taky myslím, že Mac ja darhyý a ne moc kvalitní"...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: cena u konkurence

Autor: Taky Opat Muž

Založeno: 01.03.2006, 19:36

No víte, ještě malý doplněk. Možná trochu studia specifikací by vám napovědělo, pročpak tam asi není ta 1x 512MB?

Ono je tam v Macmini nově totiž něco co jste dosud ve světě Aplu asi dosud neměli. Ta věc se jmenuje DVOUKANÁLOVÝ ŘADIČ PAMĚTI.
Aby jste věděl co to je: Způsobuje to 2x větší propustnost pamětí oproti řešení jednokanálovému.
Ale aby to fungovalo je třeba osadit 2 (OBA) sloty pro paměť. Pokud je neosadíte poběží vám to v jednokanálovém systému a propustnost se sníží na polovinu, víte?

A to by pak by recenzenti psali špatné recenze že je to pomalé.... Takže tak.

Takže nezbývá než doufat, to bude možné objednat už z výroby s 1 nebo 2 GB, aby nebylo třeba házet ty dvě 256 do kanálu, nebo prodávat v bazaru, či na burze.

No a karta to je snad cíl ne? Čím blbější konfigurace, tím spíš si někdo koupí a u jabka utratí za iM, či PM. A apple vydělá víc.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: cena u konkurence

Autor: Bedo. Muž

Založeno: 02.03.2006, 10:17

Je v cene tych barebone za 12k (poprosim nejaky relevantny odkaz) aj slusny OS a aplikacie typu iLife?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: cena u konkurence

Autor: janyko Muž

Založeno: 01.03.2006, 21:36

Uplne s tebou suhlasim jozo...
som sklamany...

Odpovědět na příspěvek

grafika

Autor: creature Muž

Založeno: 01.03.2006, 11:56
Odpovědí: 0

a pockejte az daji sdilenou grafiku do ibooku, to bude teprve mazec... acer rulezzz:D... konec lowendu, na kterem se dalo pracovat.

c.

Odpovědět na příspěvek

svobná volba

Autor: Vladimir Muž

Založeno: 01.03.2006, 12:35
Odpovědí: 0

No vzhledem k tomu, že mě nikdo nenutí si toto řešení od Applu kupovat, tak se ani nemám proč se rozčilovat. Prostě to nekoupím a hotovo. Zatím jsem spokojený se svým 12" PB G4/1,33 a ačkoliv jsem uvažoval o přechodu na intelMac, tak i pro "nepodporu" od Adobe prostě jen počkám, až bude na trhu to, co mi bude vyhovovat. Plést do toho emoce je podle mě úlet. Určitě bude hodně těch, kterým to bude stačit a tak si Intel miniMaca koupí.

Odpovědět na příspěvek

Intel Apple

Autor: ... Muž

Založeno: 01.03.2006, 13:08
Odpovědí: 0

Vsichni, co to kritizuji: Zapomente na to, co vite o PCckach a budte objektivni. Ve chvilich, kdy se parani rvali o procesory AMD 2,6GHz se v Pixaru animovalo na 800MHz. Sdilena grafika podle me neni problem, sam mam Win notebook s grafarnou od Intelu a 512RAM+4200rpm disk a jede to v pohode, driv jsem dokonce mel je 256MB RAM a dalo se to bez problemu. Jede na tom i Age of Mythology.
Verim tomu, ze to bude rychlejsi nez predchozi verze, vzdyt to ma rychlejsi sbernici a rychlejsi cipset+ lepsi procesor. Operacni system je lepsi nez Win, je stabilnejsi, intuitivnejsi.
Cele je to o tom, ze jabkari nejsou zvykli na to, ze maji Intel a soudi ty nove Macy jako standardni PC. Driv uzivali PowerPC, o kterym nikdo nic nevedel, ted maji Intely o kterych se vi vic.
To, ze je tam Intel jeste neznamena, ze je to normalni PC. Podle me, MacOS jede na cemkoli rychleji a lepe nez Win. Az se podari portovat Win na nove iMacy, uvidite, ze to bude prumerne PC kde muzete zapomenout na rychle nabehnuti, rychlou odezvu v nativnich aplikacich atd.
P.S. MacOS neni tak blbej, aby spusti vse, co najde na strance s warezama. Na tom nezmeni nic ani to, kdyby to grafarnu nemelo vubec :-).

Odpovědět na příspěvek

RE: Intel Apple

Autor: ... Muž

Založeno: 01.03.2006, 13:29

Jeste k doplneni meho prispevku, podivejte se sem a uvidite, jak je vlastne Apple levny http://www.voodoopc.com/s
howroom.aspx?lineID=17 .

PRO TY CO SE NEPODIVALI: pocitac, ktery vypada UPLNE STEJNE jako Mini, ma pomalejsi procesor, mensi disk a stejnou sdilenou grafiku za 900$.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Intel Apple

Autor: armin Muž

Založeno: 02.03.2006, 21:11

pane boze... jak muzes napsat ze vypada UPLNE STEJNE:) Sofitikovany design Apple nedelaji jen nejaky proporce, ale technicistni detaily a tovarni zpracovani. Tim me vzdycky dojme prasopes Hulan, kdyz srovnava nejaky diletantsky skatule PC - designovany 15minut v Cine s vyrobky Apple.

Odpovědět na příspěvek

RE: Intel Apple

Autor: mopilot Muž

Založeno: 01.03.2006, 16:33

Velmi dobry prispevok. Mam tu istu skusenost,
Notebook / Win + Intel gr.,iMac a Mac mini.
Takze viem svoje.

Odpovědět na příspěvek

hulan a maler

Autor: Pavel Muž

Založeno: 01.03.2006, 15:33
Odpovědí: 0

Tož jsem si přečetl názor na macmini u Hulána a Maléra a mám pocit , že se poprvé ve svých příspěvcích shodli :)

Odpovědět na příspěvek

RE: hulan a maler

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 01.03.2006, 19:25

No, Hulána nečtu, ale dokáži si to živě představit. Ale berte to objektivně, co byste chtěli za těch pár korun. Pravda, PC skládačku se stejným pajšlem pořídíte levněji, ale bude to obrovská hnusná hučící bedna.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: hulan a maler

Autor: Marvinn Muž

Založeno: 02.03.2006, 20:23

....no, v tom ma bohuzial Hulan pravdu, ze za menej penazi sa da kupit novy znackovy stroj v peknej krabici - a vykonnejsi aj rozsiritelnejsi ako Mini,,,

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: hulan a maler

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 04.03.2006, 20:32

Nesmíme ale zapomínat na jeden zásadní rozdíl, a to OS a aplikace v ceně.

Odpovědět na příspěvek

Pro Vás - Pročpak tam jsou paměti a ta grafika.

Autor: Taky Opat Muž

Založeno: 01.03.2006, 20:27
Odpovědí: 0

PAMĚTI: Několikrát zde zazněl povzdech nad osazením pamětí 2x256 MB. Takže ty tam jsou proto aby měl Mac Mini vysokou paměťovou propustnost což se mj projeví v rychlosti a v testech a budeme si tedy moct číst ty recnze že je rychlejší než původní.

Je tam totiž DVOUKANÁLOVÝ ŘADIČ PAMĚTI,
který, aby fungoval v režimu vysoké proustností je třeba osadit 2 moduly DDR.

Nad 256 MB modulem, je bohužel už jen 512MB. A pokud u Applu chtějí, aby paměťová propustnost zůstala veliká, museli by se Mac osadit rovnou 2x512 MB Ram, což pochopitelně neudělají, neb by to nebylo levné.

GRAFIKA: Za prvé je to levnější než osadit čipem od Ati min o 15$.
Za druhé rozdíl MM by pak snižoval prodeje iM které tak mají kromě display ještě navíc lepší grafiku.
Za třetí - moje spekulace.
Intel je leader v DRM a HDCP. Apple je leader v prodeji hudby a možná bude i videa. Detailní specifikace i950 neznám, ale před 2 měsíci jsem to koumal a umí zobrazit full HD 1920x1080.
a) Ati a Nvidia zatím nikde ochranu HDCP nemají reálně implementovanou.
b) k iM není asi možné připojit ještě jeden display - alespoň jesm žádný konektor neviděl.
Na iM si tedy full HD nepustím, neb na to nemé LCD. Ale k MM můžu připojit co chci i 1920x1080.

Pokud by měl intel v 945G/950 implementovánu podporu DRM a HDCP (nevím jestli ano nebo ne, nemám čas to hledat) a Apple dnes prodává digitální obsah, pak bych hledal třetí důvod grafiky i950 zde.

Legálně stažený, nebo koupený obsah ve vysokém rozlišení bude chráněný a měl by dle standardu jít ven jen jen šifrovaně přes HDMI. Takže potřebuji grafiku OS a SW, který mi ho nepustí ven přes DVI. (Můj vlastní co si natočím HD sám a Nelegální samozřejmě půjdou ven i přes DVI)


Jinak ta grafika 950 je zároveň možná paradoxně dobrá zpráva. Pokud běhal OSX v nějaké předváděččce Jobsovi na standardním Dellu a teď bude běhat na standardní grafice od Intelu je dost možné, že bude běhat i na STANDARDNÍ grafice v Conroe PM a skončí ty úchylně předražené grafické karty do Maců. Modleme se za to.

Odpovědět na příspěvek

RE: Pro Vás - Pročpak tam jsou paměti a ta grafika.

Autor: Taky Opat Muž

Založeno: 01.03.2006, 20:47

No ale stejne je Mac zase v necem prvni, ayb jste meli radost. Zatim jsem videl ve svete PC vsude grafiku 950 jen s D sub vystupem. MM ma jako prvni DVI

Odpovědět na příspěvek

Don't play Halo on your new Mac mini

Autor: bubu Muž

Založeno: 01.03.2006, 20:45
Odpovědí: 0

From Apple\'s own Mac Mini Page:

\"Go ahead, just try to play Halo on a budget PC. Most say they’re good for 2D games only. That’s because an “integrated Intel graphics” chip steals power from the CPU and siphons off memory from system-level RAM. You’d have to buy an extra card to get the graphics performance of Mac mini, and some cheaper PCs don’t even have an open slot to let you add one.\"

:D jo, Think different!

Odpovědět na příspěvek

Těžko říct, co se to děje

Autor: LP Muž

Založeno: 02.03.2006, 00:11
Odpovědí: 0

Když už mě tady někdo cituje, tak se k tomu taky vyjádřím. Mac Mini není nic moc, mně nejvíc vadí zdražení. Úplně nejšílenější ale je ten boombox Hifi - jaký Hifi, když je to plasťák, jen k naštvání všech, kdo pro Apple dělali tu úžasnou podporu formou doplňků pro iPod. Mac Mini by měl cenu, kdyby byl v mnoha konfiguracích koupitelný za poloviční peníze jako jednoúčelový stroj, bez vypalovačky, klidně bych tím řídil doma topení.
Výkon: Pro mě není důležité, jestli má něco výkon jako PC před půl rokem nebo za půl roku, to je fakt pakárna, tyhle kecy, to jako lidi, kteří jsou o deset let starší, nic v životě neudělali, protože v mým věku měli jen 133MHz mašinu s 32MB RAM??? Jde o to, že chceme dostupný a kvalitní a hezký OS, který majoritní M$ není schopný vyplodit, a ten OS musí být sladěný s dostupnými počítači. Jestli grafika neumí Core technologie, no tak o sladění nemůžeme moc mluvit!
Apple byl tolikrát v krizi, že se teď snaží za každou cenu a zmateně vygenerovat zisk, aby byl zajímavý pro investory a vůbec mohl s vývojem normálně pokračovat. Jestli z toho zmatku vysvitne nějaké 100% pozitivní překvapení, to teď teda nedokážu odhadnout.

Odpovědět na příspěvek

kliiid

Autor: Chocholousek Muž

Založeno: 03.03.2006, 00:01

beres to nejak moc emocionalne... vypada t ze te Intel este porad priliz irituje:P ....

No vhledem k tvym azorum asi nejsi klient o ktereho se musi Apple zajimat...:) nezalezi ti na vykonu tudiz nechces upgradovat jednou za 20mesicu... tudizs se nediv ze tvych prani nebude vyslyseno:D

Odpovědět na příspěvek

jen pár oprav článku

Autor: Ondrej Muž

Založeno: 02.03.2006, 06:56
Odpovědí: 0

1) pojem vlajková lod pouzit u lowend modelu je myslim docela nevhodne jelikoz vlajkovou lodi ma byt oznacovan produkt nejlepsich parametru :-)
2) Diskovy prostor jde rozsirit az na 250GB a ne na zminovanych 120GB
Jinak ten clanek vypada jako slusna agitka. Copak Vam opravdu pripada nove miminko tak uzane?

Odpovědět na příspěvek

Nevim proc tu nekdo resi grafiku !

Autor: DunSun Muž

Založeno: 21.03.2006, 09:38
Odpovědí: 0

Naprosto mi unika smysl toho ze grafika neni vykonove na urovni neintegrovanych protejsku.Pokud se nepletu tak mini mac je v USA pouzivan jako kancelarsky balast nebo neco do obyvaku na prehravani filmu a hudby. Na hudbu staci na filmy (neberu v uvahu HiDef video) take. Navic neintegrovane grafiky maji vetsi spotrebu tudiz vice topi. Na svem notebooku mam take integrovanou grafarnu (jeste horsi nez v Mini) a naprosto mi staci - hry nehraju (hry nejsou seriozni prace). Jako velmi dulezitou velicinu u obyvakove masiny povazuju naopak hlucnost (resp. tichost) pocitace. A tady to vypada na minus. Starsi PowerPC topili pochopitelne min. Presto dle recenzi by minimalne Core Single mel byt docela tichy beast.... O kvalitach OSx se nema cenu bavit. Ale asi bych si tam stejne hodil Linux. Nepotrebuju tisic hejblatek ktere jsou pro tupe Amiky... ale rychlost a jednoduchost ....

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: