Apple Mac Pro - Osm jader pod taktovkou ovocnáře - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Počítače

Apple Mac Pro - Osm jader pod taktovkou ovocnáře

5. března 2008, 09.00 | Společnost Apple postupně přidala k produkci hardwaru a softwaru prodej hudby, filmů, hudebních přehrávačů a telefonů.
Ačkoliv by se mohlo zdát, že počítače a operační systém Mac OS X firmu už tolik nezajímají, není tomu tak. Apple v součas-
nosti nabízí řadu pokročilých aplikací zaměřených na hudbu (Logic Pro), střih videa (Final Cut Pro) a fotografii (Aperture).
Všechny vyžadují v profesionálním nasazení maximální výkon, který přinášejí pracovní stanice Mac Pro.

Za zapůjčení děkujeme společnosti Quentin provozující internetový obchod DTPobchod.cz. Tuto recenzi najdete také v magazínu Click! 3/2008, který vyšel 26. února.

Koncem ledna byla představena nová řada počítačů Mac Pro, která si zachovává stejný design jako předchozí modely. Vzhled není v tomto případě nejdůležitější a očekávání uživatelů se zaměřují především na výkon.

Hardware

Dostatečnou dávku výkonu zajišťují dva čtyřjádrové procesory Intel Xeon, vyrobené 45nm procesem (kódové označení Harpertown) s taktovací frekvencí až 3,2 GHz (testovaný stroj nabízel 2,8 GHz). Zatímco před lety byl výkon většinou symbolizován nárůstem frekvence, technologické postupy nutí výrobce hledat výkon na jiných místech, a tak přicházejí s variantou více jader. Každý procesor obsahuje 12 MB vyrovnávací paměti, což je další způsob, jak zvýšit výkon celé stanice. Systémová sběrnice (FSB) nyní pracuje na 1 600 MHz (navíc je zdvojená) a operační paměť běží na 800 MHz. Do počítače lze nainstalovat až 32 GB paměti DDR2 ECC FB-DIMM a Apple uvádí, že toto řešení zvyšuje propustnost paměti až o 61 procent.

Mac Pro je už několik let věrný hliníkovému provedení, relativně velkým rozměrům a především hmotnosti. Počítač rozhodně nepatří do stejného prostředí jako iMac či Mac mini. Vedle kovového designu upoutají pozornost zejména rozměrné držáky umožňující silnějším jedincům samotný počítač přesunout z místa na místo. Zbytek působí jednoduše až stroze a design je podřízen rozšiřitelnosti. Po odsunutí páčky na zadní straně se odklopí celá boční stěna a uživatel má možnost promptně vyměnit vnitřní periferie.

Testovaná konfigurace byla osazena grafickou kartou ATI Radeon HD 2600 XT v novém slotu PCI Express 2.0, poskytujícím dvojnásobnou rychlost proti předchůdci. Vedle leží ještě další volný slot stejného typu, doplněný dvěma standardními PCI Express. Pokud vám taková konfigurace nevyhovuje, můžete sáhnout po kartě nVidia GeForce 8800 GT s 512 MB paměti nebo nVidia Quadro FX 5600 s 1,5 GB paměti a 3D stereokonektorem. Mac Pro pojme až čtyři grafické karty, lze tak provozovat až osm 30” monitorů najednou.

Ve standardní výbavě najdete DVD vypalovačku SuperDrive, která si neporadí jen s disky DVD-RAM, ovšem není problém do volné pozice umístit druhou mechaniku. HD DVD ani Blu-ray v Mac Pro nenalezneme a výrobce je nenabízí ani jako volitelné. Z hlediska kapacity je počítač schopný nabídnout až 4 TB prostoru. Čtyři vnitřní diskové šachty umožňují bezkabelovou instalaci až čtyř disků SATA. Alternativou je dokoupení karty RAID a investice do disků SAS. Ty však nelze s disky SATA kombinovat. V základní konfiguraci dostanete Mac Pro s jedním 320 GB diskem. Optické mechaniky, pevné disky, paměťové moduly stejně jako PCI Express sloty jsou skvěle dostupné a jakákoliv výměna je otázkou vteřiny. Mac Pro není ochuzen ani v oblasti připojení externích periferií. Na předním panelu se nachází jeden konektor FireWire 400, jeden FireWire 800 a dva USB 2.0. Totéž v bledě modrém objevíte na opačné straně počí- tače. O rozšiřitelnost se dále stará optický a analogový zvukový vstup a výstup a dva gigabitové Ethernetové porty. Bluetooth 2.0 s EDR v základním balení také nechybí, někoho možná zamrzí absence Wi-Fi. Doplnit ho lze pomocí přídavné karty AirPort Extreme (IEEE 802.11n). Poslední port je určen pro sluchátka, která mohou suplovat zvuk interního reproduktoru.

Software

S počítačem Mac Pro dostanete i softwarovou výbavu – operační systém Mac OS X 10.5 Leopard, případně Mac OS X Server 10.5 s deseti klienty (nebo s neomezeným množstvím). Stejně jako jiné počítače Apple, ani tenhle není ochuzen o kancelářské aplikace iCal, Mail, Safari, Address Book a další. Samozřejmě nechybí ani populární iLife ’08 obsahující iTunes, iPhoto, iMovie, iDVD, iWeb a GarageBand. Důraz byl kladen také na podporu Windows, které lze pomocí řešení Boot Camp pouštět nativně. Jeho instalace sebou přináší i ovladače pro 64bitovou verzi Windows Vista.

Výkon

Vylepšená vnitřní architektura se podepsala především na samotném výkonu nového Macu Pro. Asi nikoho nepřekvapí, že skutečný výkon se projeví v případě testování aplikací, které dokáží pracovat s více procesory (jádry) najednou. Do této kategorie spadá například program Compressor 3. Rozdíl mezi 2,8 GHz a 3 GHz konfigurací se u této aplikace projevil rozdílem až 13 %, přičemž celkový souhrnný rozdíl v dalších testech činil pouhá 4 %. Investice do dvojnásobné paměti u základního modelu (z 2 GB na 4 GB) se projevila nárůstem výkonu o 16 % při zpracování více úloh najednou. Při porovnání se starším modelem (1,6 GHz PowerPC G5) je rozdíl proti současné základní konfiguraci slabší o cca 40 %, přičemž u některých operací nedošlo k téměř žádným rozdílům (konverze hudby v iTunes), nebo naopak k rozdílům zásadním (kódování videa pomocí aplikace HandBrake zabralo Macu Pro s uvedeným starším procesorem 18x více času).

Závěr

Mac Pro je výkonný počítač určený pro profesionální použití. Asi nelze očekávat, že jej majitel bude využívat na čtení e-mailů a práci s textovými dokumenty. Dobře se osvědčí také jako serverové řešení v menších firmách. Při každodenní práci oceníte tichý chod, jednoduchou rozšiřitelnost a podporu dalších operačních systémů jako například Windows Vista. Diskutabilní je využití pro profesionální hráče, neboť grafická karta v základní konfiguraci není adekvátní jejich potřebám a s největší pravděpodobností budou schopni nalézt levnější řešení přímo od dodavatelů hardwaru kompatibilního s Windows. Lze očekávat, že o variantu s 2,8 GHz procesory bude největší zájem. Řešení s procesory na frekvenci 3,2 GHz přináší jen drobný nárůst výkonu; další finance by měly spíše směřovat do nákupu operační paměti a pevných disků, eventuálně Wi-Fi karty.

Apple Mac Pro

  • Procesor: 2x Intel Xeon Quad-Core E5462/2,8 GHz
  • Operační paměť: 2 GB DDR2
  • Pevný disk: 320 GB, 7.200 ot./min, SATA 3 Gb/s
  • Optická mechanika: CD-R/RW, DVD±R/RW DL
  • Grafická karta: ATI Radeon HD 2600 XT, 256 MB paměti
  • Zvuk: HD Audio, stereovstup a -výstup
  • Konektivita: 2x 10/100/1000 Base-T Ethernet, IEEE 802.11b/g/n, Bluetooth 2.0 (s EDR), 5x USB 2.0, 2x FireWire 400, 2x FireWire 800, 2x dual-link DVI
  • Software: Mac OS X 10.5, iLife ’08
  • Obsah balení: počítač, klávesnice, myš, adaptér DVI-VGA, DVD, návod
  • Rozměry (š x v x h): 206 x 511 x 475 mm
  • Hmotnost: 19,2 kg
  • Cena: 71.851 Kč (bez DPH 60.379 Kč)

Kontakt: Quentin, s. r. o., tel. 233 355 585 www.DTPobchod.cz

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Počítače  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: Martin Muž

Založeno: 05.03.2008, 09:32
Odpovědí: 0

Právě řeším nákup MacPro za moji starší G5. Poradí mi někdo, jak ideálně nakonfigurovat? Používám převážně aplikace Adobe CS3, které mám všechny stále spuštěné + běží stále cca 10 dalších aplikací (NeoOffice, Skype, Safari, Firefox, iCal, Mail, GoLive CS2, Fetch, ..). Počítač chci na minimálně další 3 roky.

- chci 4x1GB RAM - mělo by význam 8 GB?
- chci jednoprocesor - měl by význam dvouprocesor (třeba do budoucna)?
- kartu 2600XT - má cenu investovat do 8800GT?
- primární disk (system + odkladaci) chci WD Raptor 10.000 ot.

Co myslíte?

Odpovědět na příspěvek

RE: Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: MartensPh Muž

Založeno: 05.03.2008, 09:58

Obecne :-) pameti neni nikdy dost a casem se urcite vyplati koupit dalsi a viceprocesor casem take bude jistotka.
Dlouhodobe sledovani widgetu iStat Pro rekne vic, klidne i na stavajicim stroji, neni nad vlastni pozorovani :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: Martin Muž

Založeno: 05.03.2008, 10:18

Občas si pustím ActivityMonitor, ale moc se v tom nevyznám. Nyní mám na G5 4 GB RAM, zabrané jsou celé 4 GB, ale něco je aktivní, něco inactive.

Vím, že čím více paměti, tím lépe, ale jde mi o to, zda se to v praxi využije těch 8 GB. Stejně tak 8 jader. Co kromě Aperture využije více jader? Skoro nic. Nevím, jak bude napsaná třeba CS4 nebo OS X 10.6., ale o využití 8 jader v nejbližších 3 letech pochybuju - resp. 4 jádra Xeon by mohla bohatě stačit podle mne. Ale rád se nechám poučit od znalých, jsem spíše jen uživatel.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: kuba Muž

Založeno: 05.03.2008, 10:46

Tolik jader zatím nejvíce využijí 3D aplikace (cinema, modo atd), no do budoucna bude určitě větší tlak na psaní aplikací pro více jader, takže nás třeba příjemně překvapí Adobe s novou verzí CS.
Já jsem vyměnil starší mac pro 4 x 2,66 5 GB RAM za 8 x 2,8 se 6 GB RAM a celkově mi leopard (10.5.2) příjde o dost svižnější, podle CheckUpu využívá všechny jádra současně.
Stará bolest jsou ovšem pevné disky, které tohle TGV degradují na Pendolino:-)
Má rada zní: koupit jen 4 x 2,8 a za ušetřené peníze nakoupit raid kartu a 2 disky hodit do stripu + jeden na zálohy.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: Martin Muž

Založeno: 05.03.2008, 11:40

Že je disk nejpomalejší součást MacPro - to vím. Právě proto chci startovací a odkládací disk ten WD Raptor 10.000 ot.

RAID karta + strip - to už se zase dost prodraží. Jde to vůbec použít, když jsou ty disky tam zasunuty bezdrátově? Super jsou asi ty SAS disky, ale Apple chce jenom za řadič skoro 20 tisíc, to je moc.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: kuba Muž

Založeno: 05.03.2008, 12:11

Další možnost je koupit to co je a počkat na masovější produkci SSD disků, 128 GB za přijatelné peníze už by pro systém a aplikace mohl být řádná zpruha.
Skvělá ukázka:
http://www.yout
ube.com/watch?v=Dt6VbOY3x
E0&feature=related

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: swen Muž

Založeno: 05.03.2008, 10:50

pokud budes pouzivat aplikace s velkzm durayem na multitasking a vzpocet tak se vyplati vic vykona sestava (vic procaku + vic jader) pokud delas jenom v adobe tak se ti moc neoplati jit do tech nejvyssich sestav. Pokud nepouyivas zadnou apliakcš ktera by jela na core image nebo na jine technologii akcelerace pres gpu tak ti atina bude stacit. Adobe to krom videoeditacnich aplikaci nepouziva.

Odpovědět na příspěvek

RE: Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: Libor Muž

Založeno: 05.03.2008, 12:12

Taky dělám ve studiu a díky výhodné koupi jsem pořidili 3GHz 8mi jádro z předchozí řady. Po pár týdením sledování aktivity monitoru jsem zjistil že kromě Photoshopu, který při některých filtrech dokáže použít více jáder, CS3 v podstatě nevyužívá víc než jedno jádro. Pocitově na práci není výrazný rozdíl v porovnání s iMac core2duo 2,4GHz který mám doma. Pokuď za den zpracujete hodně zakázek investoval bych spíš do 8GB ram. Po celodení práci, když máte spuštěných třeba 15 aplikací by podle součtu paměti a swapu počítač využil 6GB.

Odpovědět na příspěvek

RE: Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: J.P. Muž

Založeno: 05.03.2008, 13:50

myslím že na aplikace Adobe není žádný výkon dost dobrý :)

Odpovědět na příspěvek

RE: Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: M.art.in Muž

Založeno: 05.03.2008, 16:27

Mám tento Mac Pro doma od minulé soboty, ale s graf.kartou GF8800GT a 4GB RAM. Určitě se vyplatí právě GF, protože cena není o mac výš než s 2600XT a výkonově je jinde. RAM je taky otázkou pár korun navíc, 2X 1GB se dá pořídit kolem 3500. Ještě mám objednaný druhý disk a wifi. Při spuštěným Final Cut (4 video, 4audio stopy) a fotokrámu CS3, TIFF 48b je obsazeno cca 75% RAM. Mimo to běží Safari, Mail, Garage, kecálkové, Toast, iTunes atd.. No myslím že při větším počtu vrstev ve fotokrámu, případně dalších Adobe aplikacích by už tech 4GB RAM bylo málo. Důležitá je odezva počítače a ta je fakt blesková, např. konverze z RAW v CO4 to jenom lítá. Takže doporučuju tohle jako základ. To ce je v Macu jako základ od Apple hlavně v RAM je málo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: Martin Muž

Založeno: 05.03.2008, 17:40

Ano, GF8800GT je výkonově jinde. Ale poznám to v CS3 nebo v systému? Já myslím že ne.

Je blesková odezva počítače i se standardním diskem? Já jsem chvíli pracoval s minulou nejslabší verzí MacPro (tuším 4 jádra/2 GHz) a moc svižné mi to nepřipadalo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: opat Muž

Založeno: 10.03.2008, 01:40

>Je blesková odezva počítače<
mě přijde jako blesková, ale stejně bych přidal druhý hdd např. kvůli TM a fotošopímu swapu.
Místo zbytečného (dle mého názoru) upgrade grafické karty radši kup 4x2GB ram.

Odpovědět na příspěvek

RE: Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: Tea Muž

Založeno: 05.03.2008, 18:10

Netušíte někdo na kolik jader u Macpro 2008 jede QuarkXpress 7.3? S PSD linky a průhlednostmi je to lenoch neskutečnej i proti CS3.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jak nakonfigurovat na DTP?

Autor: dr. Avalanche Muž

Založeno: 06.03.2008, 12:34

XPress 7.x asi o jadrech neni, prijde mi ze panove z Quarku nekde udelali chybu a stale tezi z prodanych redakcnich systemu. V rachote jsme IT prudili o XPress 7 a nikdo v nem skoro nedela, protoze i jednodussi zlom s epsama je v nem pomerne tristni. A to jsem byl opravdu zaryt quarkar. :-D

Odpovědět na příspěvek

Rozumim tomu dobre?

Autor: MacMike Muž

Založeno: 05.03.2008, 09:59
Odpovědí: 0

...kódování videa pomocí aplikace HandBrake zabralo Macu Pro s uvedeným starším procesorem 18x více času...

Týká se to srovnání Mac Pro a G5 1,6 GHz?

Odpovědět na příspěvek

RE: Rozumim tomu dobre?

Autor: krtek Muž

Založeno: 05.03.2008, 10:11

Taky sem to tak pochopil. Ovšem jestli se nepletu, G5 byla maximálně 2jádrová (nebo 2procesorová). Takže srovnání 8x intel 2.8 GHz vs 2x G5 1.6 GHz... no vzhledem k pokroku doby o 3 roky nevidim pořád nikde ten slibovanej přínos nutnej k opuštění starý architektůry. Narvat víc jader, paměti a zvýšit FSB se dá k jakýmukoliv procáku.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Rozumim tomu dobre?

Autor: AndroidCZ Muž

Založeno: 05.03.2008, 11:48

Porad ta stara, stejna obehrana pisnicka – prinos je obrovsky, 8xIntel ma mensi spotrebu elektriny nez 2xG5 (s podstatne slabsim vykonem a frekvenci), nehlede na srovnani s G5 quad (ano Krtku, i G5 byly ctyrjadrove, ne jen dvoujadra). Jiste, pro pana Krtka prinos zadny, ale pro zbytek sveta veliky. A rika se tomu VYVOJ – kdyby apple nepresel na intel, nemohlo by to byt vubec tak ruzove jako v soucasnosti. Krtku, nevypada to u Vas doma nahodou treba jako v teto republice za totality, kdy si narod (povinne) zamlcoval realitu? ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Rozumim tomu dobre?

Autor: krtek Muž

Založeno: 05.03.2008, 12:32

Klídek, nerozčiluj se, rupne ti cévka :-) G5 byla 2jádrová ovšem opokud vim, jedinej typ a to byla na 2.5 GHz. Dávali jí do quada což byl 2x G5DP. Na 1.6 GHz to mohlo bejt klidně i jednojádro (co na to autor, byla to 2x nebo 1x G5?). Co sem našel na everymac.com tak 1.6GHz verze byla jednojádrová... Tudíž srovnání 18x rychlejší je dost mimo mísu. I když třeba cena a spotřeba vyjdou na stejno, technologicky pořád nevidim pokrok. Vývoj právě nějak nevidim. Vlastně jo, je možný líp používat wokna (o to šlo tutově Applu předevšim) a v USA se množej hackintoshe (o to už asi Applu nešlo).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Rozumim tomu dobre?

Autor: AndroidCZ Muž

Založeno: 05.03.2008, 13:03

Ja se nerozciluju, naopak se bavim :-) Netvrdim, ze 18x rychlejsi MacPro je ferove srovnani, ale ten pokrok tam je, staci otevrit oci... Urcite je ten procesor (Intel) v teto chvili pokrocilejsi (treba prave v te spotrebe) nez by v teto chvili byla G5 (nebo jeji nastupce), kdyby u PPC Apple zustal. PPC proste nebyla pro Apple dlouhodobe udrzitelna a konkurenceschopna platforma. Fakt bych se nechtel vratit v case, a jit dal cestou PPC, to by byla uplna hovadina. Jo, mel bych PPC procesor (no, vlastne ho tady na stole porad mam :-) ), mohl bych vsem rikat, jak ho mam "lepsi", "jiny", "pokrokovejsi" nez Intel, ale v realu by zral jako primotop, rychlejsi by stejne nebyl, a byl by 4x drazsi nez Intel. S tim snad nesouhlasis?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Rozumim tomu dobre?

Autor: Martin Muž

Založeno: 05.03.2008, 13:11

Apple hlavne nemel co dat do notebooku, ty stolni G5 byly slusne, ale v PB byly G4 a dal nic. To se myslim neda s dnesni situaci ani srovnat, i kdyz pri oznameni prechodu na Intel to byl pro 99% uzivatelu sok.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Rozumim tomu dobre?

Autor: krtek Muž

Založeno: 05.03.2008, 13:21

Jo tak to souhlas.
Mně jenom mrzí dodneška zabití pokrokovější techniky. Jasně že vývoj jde dál ale já koukam vždycky až ke kořenum, co je daná věc zač.
A bohužel i přez to kolik vývoj stojí, pořád intel nemá srovnatelnej procesor jako bylo PowerPC. Tim myslim srovnatelnej výkon 1 jádro proti jednomu a oba na stejný frekvenci. To je vidět už na tom jak Jobs na tý osudný keynote přestal mluvit o poměru cena/výkon nebo frekvence/výkon a otočil to na výkon/W.
Taky už bych čas nevracel za danejch podmínek. Když už, tak někam do roku 93-96 kdy měla vzniknout nová PowerPC platforma, prostě skládačky s výběrem OS. Na 1-3 firmách budoucnost ležet nemůže :-(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rozumim tomu dobre?

Autor: AndroidCZ Muž

Založeno: 05.03.2008, 13:37

Jak jsi myslel toto:
"A bohužel i přez to kolik vývoj stojí, pořád intel nemá srovnatelnej procesor jako bylo PowerPC. Tim myslim srovnatelnej výkon 1 jádro proti jednomu a oba na stejný frekvenci."?
Ve vetsine uloh, aspon dle mych informaci, ma Intel (pouzivany v applech) min. stejny vykon pri stejne frekvenci a stejnem poctu jader jako PPC... A to muzes pro ferovost srovnat treba prvni intel v macu (tedy Core Duo) s posledni pouzitou verzi G5 (s adekvatnim poctem jader). Urcite se najde i nejaky test, kde G5 bude lepsi, ale ve vetsine pripadu (a v realnych aplikacich) davaly lepsi vysledky Intely. Nebo se pletu?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rozumim tomu dobre?

Autor: krtek Muž

Založeno: 05.03.2008, 14:21

Nesleduju toho tolik jako ty. Tady sem vycházel z komentovanýho článku, kde jedinej test vyšel 18x líp pro intel a zbytek líp v průměru 40%, někde skoro nastejno. Hned po přechodu sem pár testů sledoval (Apple neni moje prioritní platforma) a bylo to pokaždý obdobný. Něco líp, něco hůř.
Prostě větší přínos vidim z marketingovýho hlediska než z hlediska výkonu.
Když vynásobíš frekvecni a počet jader tak zjistíš která architektůra je efektivnější a ještě pořád je to často PowerPC. Což je vzhledem k jeho vytuhnutí kdo ví kdy a vývoji intelu podle mně ostuda pro intel.
Hlavně sem ale reagoval kvůli tomu absurdním srovnání 8x intel 2.8 GHz vs 1xG5 1.6 GHz.
To je jak vzít Pentium III 1 GHz a Core 2 quad 2 GHz a řikat jakej je to přínos.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rozumim tomu dobre?

Autor: Jirka Muž

Založeno: 05.03.2008, 17:50

vzpomínám, že tady psal nějaký hudebník o praktickém použití pro jeho účely - srovnával starý PB G4 vs. MB (c2d) - result vyšel lépe pro starý PB G4.

Odpovědět na příspěvek

ticho...

Autor: kuba Muž

Založeno: 05.03.2008, 11:26
Odpovědí: 0

Ještě jedna drobnost, Apple konečně ke šroubům na uchycení disků ke kolejnicím dodává gumové podložky, které s Mac Pro konečně delají naprosto neslyšitelný stroj (na minulou generaci na ně jaksi zapoměl a poskakování HD hlaviček se pěkně neslo celou hliníkovou skříní až k uším uživatele.:-)
Dobrá koupě, jednoznačně doporučuju.

Odpovědět na příspěvek

Mac Pro a hudba v Logic Pro

Autor: Vojtěch Muž

Založeno: 05.03.2008, 12:04
Odpovědí: 0

taky chci koupit Mac Pro, protože na mém iMacu se dostávám do problému při používání softwarových nástrojů společně s audiem v Logic Pro a nevím, jestli by stačilo jen zvýšit operační paměť, ale údajně by bylo lepší mít dva disky a na jednom nahrávat audio a z druhého tahat data pro soft. nástroj.. což s iMacem nejde (snad použít externí disk ...) Nemáte někdo zkušenost?

Odpovědět na příspěvek

RAM

Autor: kuba Muž

Založeno: 05.03.2008, 12:17
Odpovědí: 0

Já bych ještě doporučil nekupovat originální RAM kity od Applu, alternativní výrobci je nabízejí až o 100% levněji!

Odpovědět na příspěvek

RE: RAM

Autor: A Muž

Založeno: 05.03.2008, 12:40

Takze zadarmo?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RAM

Autor: kuba Muž

Založeno: 05.03.2008, 14:37

ech jsem vůl, 50% bude lepší:-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RAM

Autor: Martin Muž

Založeno: 05.03.2008, 14:42

Normálně na www.maczone.cz, ne?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RAM

Autor: Dany Muž

Založeno: 06.03.2008, 12:11

na dtpobchod.cz je maj levnejsi a hlavne skoro porad skladem
http://www.dtpob
chod.cz/default.asp?cls=S
PresentTrees&StrId=1169&D
eep=-1

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RAM

Autor: minda Muž

Založeno: 06.03.2008, 12:38

No, kdyz uz budete chtit usetrit, tak na www.dtpobchod.cz je najdete jeste levnejsi :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RAM

Autor: MiBi Muž

Založeno: 07.03.2008, 09:12

no , a jeste si neplest jednotlive moduly s kity , a budete mit mozna i pravdu :-))))

Odpovědět na příspěvek

Výsměch!

Autor: Lampas Muž

Založeno: 05.03.2008, 22:36
Odpovědí: 0

Je skvele, ze apple upgradoval Mac Pro, nicmene k cemu to cele je? Na novy Mac Pro je mozne nainstalovat akorat OS X 10.5, coz je pro ty co vedi trochu smutny pribeh! Nevim na co pouzivat na grafiku 8-core, takze je jasne ze tyto stroje jsou predevsim urceny pro zpracovani zvuku a hlavne videa! Final Cut Pro 8-core taky plne nevyuzije! Pokud clovek nepracuje s 3D. A nastesti pro nas apple zatim zadny 3D nevyviji a pravdepodobne ani vyvijet nebude, tak jediny SW od apple ktery plne vyuziva tento vykon je Shake. Bohuzel Shake pod OSX 10.5 podporuje pouze 4 procesory! Shake apple prohlasil za uzavrenou aplikaci a jeho nastupce Phenomenon byl ohlasen na letosni rok. Apple se vlak stahl z NAB, ktere probehne co nevidet, takze vsichni, kteri doufali v nejake reseni maji smulu. Dalo by se o techto vece psat jeste dlouho! To co apple predva s divizi pro aplications je v podstate velmi smutny pribeh. Aktualizace jsou jednou za uhersky rok a s nastupen noveho systemu se pravidelne vsechno po...... Je jasne ze prodavat bizuterii jako je iPhone je daleko lepsi business. A myslim, ze panove v Cupertinu si to jiz davno uvedomili. Radeji jak rencenzi na potemkynovu vesnici typu novy MacPro, by jste radeji meli napsat clanek o tom jak se opravdu veci maji! To by se, velkemu brachovi Stevovi asi nelibilo!

Odpovědět na příspěvek

RE: Výsměch!

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 05.03.2008, 23:14

Chapu vase rozcarovani a do znacne miry se s nim shoduji. Je rada veci, ktere by mohl a mel Apple delat v pro segmentu jinak. Nicmene na druhou stranu je potreba si uvedomit, ze pristup zejmena velkych klientu k PRO resenim, jak SW tak HW je rizeno mnohem dlohodobejsim vyhledem nez je aktualni stav.

Profesionalni studio se vetsinou snazi maximalne vyuzivat svuj potencial a prostredky a pokud mozno nemenit sve vybaveni, protoze to vzdy znamena snizeni efektivity prace spojene se zmenou workflow, zaskolenim obsluhy, chybovosti atd. Tudiz uvadet HW, ktery mozna ted nevyuziji na 100% ale prinasi velky potencial pro budouci vyuziti je rozhodne spravne. Stejne tak bych rekl, ze pro aplikace by se nemeli upgradovat kazdych 6 mesicu, ale naopak v rozumne delsi perspektive. Vec druha je, ze kdyz uz dojde k upgradu, mel by byt smysluplny a hlavne plne funkcni. Coz se bohuzel Applu v posledni dobe prilis nedari ...

Pokud to tedy shrnu. Myslim, ze novy MacPro je velmi dobre zelezo a rozumna investice pro pro uzivatele. Skoda, ze vyvoj SW neni vzdy tak dobry jak by mohl byt. zejmena z pohledu spoluprace jednotlivych vyvojovych tymu ...

Odpovědět na příspěvek

RE: Výsměch!

Autor: PVa Muž

Založeno: 06.03.2008, 08:31

co presne je na 10.5 smutneho? delam cely den v CS3, vecer pak jeste aperture, obcas Motion.. Ze bych mel z leoparda zachvaty deprese se mi nezda. Nevyuziti 8jader neni problem Apple ale Adobe a dalsich vyrobcu - FCS je multithreadove, Aperture je multithreadove, Ze to treba neni udelane idealne je mozne, ale porad lepsi nez photoshop s jednim vlaknem. I kdyby to meli udelany na 4 jadra jako shake, tak porad mate dalsi 4 jadra na zbytek systemu a dalsi aplikace, a o tom z velke casti prinos vice jader je..

Jinak souhlasim s dalsim komentarem ze update Pro aplikaci kazdy pulrok nemusi byt nejstastnejsi reseni, stacilo by mene casto a poradne..

A nakonec - co se pise na tomhle serveru (a 99% dalsich webu ve svete) je stevovi srdecne jedno :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Výsměch!

Autor: Lampas Muž

Založeno: 06.03.2008, 12:10

Je videt, ze nemate zcela prehled o situaci a pokud se venujete zpracovani videa, pripadne DI, tak jen okrajove. Ano je pravda ze mit zabehle workflow je dulezite, a uz v zadnem pripade neni mozne se v SW spolehat poze na apple. Protoze konkurence apple bryo prevalcuje, pokud nezacne brat veci vazne. Motion je opravdu usmevny SW a CS3 8 jader ani nepotrebuje vyuzit (vyjma Aftere effects), nebudu vam vysvetlovat kolik jader je schopny vyuzit FCP, co je spatne na Coloru, a proc je nezbytne aby Shake podporoval 8 jader. Pravdepodobne by jste to ani nepotreboval (nic ve zlem :) Ja jsem si zrovna poridil v USA MacPro a dalo mi hodne prace sehnat predeslou verzi 8-core 3ghz, narust vykonu u noveho modelu je zatim zanedbatelny. Starsi model oproti novemu je schopen vyuzit Shake na plno! Coz je pro DI SW zasadni.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Výsměch!

Autor: PVa Muž

Založeno: 06.03.2008, 13:18

pravdepodobne bych to skutecne nepotreboval, ale to neznamena ze je treba pouzivat mluvu jak s dementem...

Nevim co je na Motionu usmevneho, a naopak by me zajimalo ktery z kompozicnich baliku jako Shake, Nuke, Combustion, Fusion nebo treba i FFI pouziva na renderovani v realnem case GPU pri cene systemu 4tis dolaru. Pro ucel ktery ma Motion urceny mi prijde hodne konkurenceschopny.

Jel
ikoz je Shake EOL'd tak nechapu ze pri sve zjevne inteligenci nechapete ze apple resit podporu vice procesoru fakt nebude..

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Výsměch!

Autor: Lampas Muž

Založeno: 06.03.2008, 16:01

Predem bych se chtel omluvit, mim cilem nebylo se vas dotknout, nebo se na nekoho povysovat. Motion je fajn SW, ktery muze v necem ulehcit praci. Bohuzel pro seriozni praci s VFX je absolutne nevhodny. V zasade se jedna o typ aplikace jako je iDVD, nebo iMuvie, ale pro zpracovani jednoduchych triku. Apple s Shakem udelal pekny veletoc, nejprve ho koupil, udelal dve nove verz a QMaster. Diky podpore ruznych pluginu se z shaku stal ve sve tride velmi silny SW. A prave diky tomu stale jeste preziva. Byl sem nadsenej, kdyz apple prohlasil ze shake je mrtvy, at zije jeho nastupce, ktery byl ohlasem na letosni rok. Bohuzel apple sve sliby vetsinou neplni a v podpore pro aplikaci to plati dvojnasob. Staci se jen podivat na kauzu kolem RED ONE a jeji podpory. Aplle si vynutil exkluzivitu a pak neudelal temer nic! Pokud se venujete postprodukci, tak musite vedet do ceho investujete, prave proto ze zarizeni ktere koupite se vam musi zaplatit. Obavam se ze apple na tomto poli zacina ztracet dech a taky si to uvedomuje. To ze se letos nebjevi na NAB, nebude proto (jak tvrdi), ze to je prilis nakladne. Ale proto, ze tam proste nema co predvist.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: