USB a FireWire rozbočovače od Belkinu k Mac mini a iPodu - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Periferie

USB a FireWire rozbočovače od Belkinu k Mac mini a iPodu

4. července 2006, 00.00 | Do redakce nám dorazily dva USB HUBy od společnosti Belkin, které v sobě kombinují více funkcí - první testovaný nabízí vedle USB i FireWire rozbočovač a design, který je šitý na míru Macu mini, zatímco druhý je určen nejenom k počítači, ale může sloužit i jako cestovní nabíječka k iPodu shuffle.

Hi-Speed USB2.0 a FireWire 6-portový HUB k Mac mini

Mac mini od společnosti Apple je počítač, pro který vzniká řada doplňků. Vzhledem k jeho malým rozměrům a omezeným možnostem rozšíření nabízejí výrobci vlastní řešení, jak Mac miniho vylepšit a nabídnout tak uživateli více funkcí. Do této kategorie doplňků patří i 6 portový HUB od Belkinu.

Jedná se o rozbočovač, jenž disponuje čtyřmi USB porty (USB 2.0 samozřejmě) a dvěma FireWire porty najednou. Je v bílém provedení a rozměry jsou navrženy tak, aby mohl být umístěn pod či na Mac mini a nikde nepřesahoval. Je možné jej samozřejmě využít s jakýmkoliv počítačem, ale Mac mini je stroj, kterému byl šit na míru. Součástí balení je vedle sněhobílého HUBu i dvojice krátkých kabelů (USB a FireWire), které mají délku pouhých pár centimetrů a po zapojení do Mac mini se nemusíte obávat hromadění přesahujících šňůr za počítačem - vše sedí tak, jak má. Výhodou HUBu od Belkinu je šikovné rozmístění portů - ve předu je jeden USB a jeden FireWire a vzadu je zbývající trojice USB portů a jeden FireWire. Použitím portů v přední části Belkin lze vyřešit problém, jak jednoduše a rychle zapojovat externí zařízení - neustále hledat konektory na zadní části není úplně ideální a pro připojení USB klíčenky, fotoaparátu či externího disku, tedy zařízení, které uživatel připojuje jednou za čas, je určitě ideální využít porty v přední části. Vedle nich se nachází i malá dioda signalizující stav HUBu. Belkin HUB není potřeba nijak napájet, energii si bere přímo z Mac mini.

Při testování vše fungovalo tak, jak bychom od takového zařízení očekávali. Pokud potřebujete k Mac mini připojovat více periferií a portů je nedostatek, Hi-Speed USB2.0 a FireWire 6portový HUB od Belkinu je řešení, které byste měli zvážit, už jen kvůli kombinaci FireWire a USB, designu a rozměrům, které Macu mini prostě sednou.

Hi-Speed USB2.0 4-port Hub

Jestliže hledáte na trhu USB HUB, jenž by splnil vaše požadavky na zapojení více zařízení najednou a přitom vzhledově doplňoval váš Mac a přitom ještě fungoval jako nabíječka iPodu shuffle, tak jste se dostali ke správnému odstavci tohoto článku.

Hi-Speed USB2.0 4port HUB je rozbočovač, jenž umožňuje připojit až 4 USB zařízení. V dodávce se samotným HUBem, který se více podobá stojánku, naleznete vedle kabelu pro zapojení do počítače i síťový adaptér. Ten byste nepotřebovali, pokud byste jej chtěli využít pouze jako USB rozbočovač, ale toto zařízení se tváří jako multifunkční a majitelům iPodu shuffle může posloužit na cestách jako samostatná USB nabíječka. V horní části se nachází jeden USB port, který primárně slouží pro iPod shuffle, ale funguje jako standardní USB port. Tři zbývající porty se nacházejí v zadní části zařízení. Vzhledově se jedná o kombinaci lesklého bílého plastu v horní části a stříbrných okrajů. Osobně se domnívám, že stříbrný okraj se může po delším používání ošoupat a ztratit na lesku.

Tento HUB od Belkinu dokáže zabít dvě mouchy jednou ranou a pokud vlastníte vedle počítače i iPod shuffle a chcete při nákupu externí nabíječky ušetřit, Belkin nabízí produkt, který by vám v tomto směru mohl pomoci.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Periferie  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Chybka

Autor: ANo Muž

Založeno: 04.07.2006, 00:54
Odpovědí: 0

Hub neni zkratka a nepise se tim padem velkymi pismeny (HUB). Zajimave by bylo srovnani vice rozbocovacu, co jsou na trhu (byt ne s Apple-like designem).

Odpovědět na příspěvek

To by bylo na red. Maru prilis.

Autor: Jedle Muž

Založeno: 05.07.2006, 23:59

Na to by jeho schopnosti nestacily.

Odpovědět na příspěvek

RE: To by bylo na red. Maru prilis.

Autor: Adam Muž

Založeno: 06.07.2006, 09:11

Mě by jen zajímalo, proč si patnáctiletí puberťáci chodí své mindráky léčit zrovna sem, na MujMAC... Člověk by skoro očekával, že někdo s vašimi problémy by vyhledal profesionální pomoc.

Ale bez legrace, copak lidi nemáte na práci nic lepšího než buzerovat v internetových diskuzích? Najděte si sakra práci, milé děvče nebo se naučte aranžovat květiny - cokoliv je lepší než dělat ze sebe trotla ve webových fórech.

Odpovědět na příspěvek

strategie

Autor: hroch32 Muž

Založeno: 04.07.2006, 07:10
Odpovědí: 0

Ta sranda k Miminu je pekna. Mam pocit, ze Applu se povedlo udelat z MacMini neco jako iPod - spousta vyrobcu bude delat periferie a vesele bohatnout = budou treba delat i veci nejen pro Mini a bude vic veci pro Apple vseobecne. Promyslena strategie.

BTW kdyz uz je tam \\\"USB 2.0 samozrejme\\\", tak by neskodilo pridat FW400. Je to sice patrne z fotografii, ale precijen....

Odpovědět na příspěvek

cena a prodejci?

Autor: nm Muž

Založeno: 04.07.2006, 08:32
Odpovědí: 0

Je opravdu těžké pochopit, proč mám po dočtení recenze začít googlovat, abych zjistil, kdo věc prodává a kolik to stojí.

Odpovědět na příspěvek

RE: cena a prodejci?

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 04.07.2006, 08:50

Produkty jsme dostali přímo od společnosti Belkin, tedy nikoliv od prodejce, jako tomu byva u jinych recenzi - ceny se u prodejců mohou zásadně lišit.. je použití Google opravdu tak komplikované?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: cena a prodejci?

Autor: PV Muž

Založeno: 04.07.2006, 09:04

nema belkin doporucene koncove ceny?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: cena a prodejci?

Autor: mopilot Muž

Založeno: 05.07.2006, 08:28

Vcera som ho kupil vo Viedni. Stoji v shope
(www.mcplus.at)
4
5 Euro. Cez internet je to asi o 8 az 10 Euro lacnejsie ale niektore obchody nechcu dodavat do Ciech alebo na Slovensko (ale je to zrietkavy jav).
Treba ale platit postovne.
Dakujem za prispevok pan Mára. Dobre ma naviedol na produkt, ktory som dlho hladal.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: cena a prodejci?

Autor: nm Muž

Založeno: 04.07.2006, 09:09

Není. A proto jste jej mohl provést a ceny (např. jako interval) napsat. Je to Vaše práce.

Z mého hlediska je možno celý proces zkrátit tím, že si najdu rovnou jinou recenzi či server.
Cena výrobku je totiž pro mne nezbytnou částí recenze. Často se podívám na cenu a rovnou zjistím, že mne daný produkt nezajímá. Rozhodně nebudu googlovat proto, abych zjistil, zda si článek přečíst.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: cena a prodejci?

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 04.07.2006, 09:51

Vážený pane nm, to co je a není moje práce laskavě nechte na zvážení někomu jinému (rád se o to sám postarám a rozhodnu se, co je a co není moje práce, děkuji). Pokud naleznete recenzi na jiných serverech, je samozřejmě jenom vaše volba, kde si popis produktů přečtete, v tom vám nikdo nebrání a je to jen vaše svobodná volba. Pravdou je, že jsme mohli uvést doporučené ceny, ty jsme bohužel k dispozici nedostali a ano, mohl jsem na závěr udělat tabulku s deseti odkazy na různé internetové obchody, kde se dá daný produkt nalézt a koupit - přesto jsem to neudělal a rozhodl jsem se nechat na čtenáři, aby to udělal sám - je na něm, zda si produkt koupí v kamenném obchodě, na českém internetu nebo za pár dolarů na ebay.com - cena se u všech případů bude lišit a proto mi váš postup, kdy si nejdříve zjistíte cenu a pak se rozhodujete jestli číst recenzi, přijde poněkud lichý.. ale je to samozřejmě vaše volba a nikdo vám ji nebere. Hezký den

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: cena a prodejci?

Autor: nm Muž

Založeno: 04.07.2006, 14:16

No, asi čtenářům nezakážete, aby měli názor na to, zda jako autor svou práci děláte dobře. :-)
Přidrzlé reakce (i když u Vás výjimečné) pochopitelně ten názor znatelně ovlivňují.

Cena samozřejmě relevantní je v tom smyslu, zda čtu recenzi na auto za 0,5 mebo 5 milionů, reproduktory v ceně 5 000 nebo 50 000 Kč, hub za 500 nebo 5 000 Kč.
Prostě dopředu vím, že některé věci mě nezajímají. Že Vy to máte jinak, plně respektuji, ale dovolím si odhadnout, že v tom nejsem sám.

Stačilo by ovšem to zdůvodnění, co jste mi (bohužel až na druhý pokus) napsal zde, napsat do článku.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: cena a prodejci?

Autor: zelenycaj Muž

Založeno: 04.07.2006, 19:49

nm: myslim, ze hodne zalezi na tom, na jakem serveru takovy popis produktu vychazi.

Pokud bych neco podobneho napsal z fanouskovstvi zadarmo, je jiste co vytykat, ale nelze se u toho tvarit moc vazne - tezko pravidelne travit napr. pul vsedniho dne praci na necem, z ceho nic nemam, kdyz bych ten cas mohl travit necim, z ceho neco mam.

V tistenem periodiku bych za clanek podobneho rozsahu a zamereni mohl dostat treba 1500 Kc. Potom je podle me uplne v poradku chtit trochu lepsi informace (treba prave tech par odkazu a aktualnich cen).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: cena a prodejci?

Autor: nm Muž

Založeno: 05.07.2006, 15:21

Plně souhlasím.
To je právě podstatou mé výtky. Toto *není* fanouškovský blog, ale profesionální server patřící seriosnímu vydavatelství. Autoři *nepíší* zadarmo. A ať už je plat autora (potažmo šéfredaktora) jakýkoliv, je to práce a má ji odvést řádně nebo nedělat.

Takže být to článeček na blogu, neřekl bych samozřejmě ani slovo.

Obhajoby typu, že se za článek platí málo, tak máme být rádi i za polovičatý, jsem zde četl již vícekrát a silně mi připomínají postoje zaměstnanců v 80. letech. Musím ovšem dodat, že toto se netýká p. Máry.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: cena a prodejci?

Autor: Esok Draksar Muž

Založeno: 05.07.2006, 08:22

Cena je priblizne 50USD. Tiez by som uvital keby tam tato veticka bola, ale zas nepredstavovalo to az taky problem zistit si to. S nm suhlasim, ze aspon orientacna cena by mala byt uvedena. Pokial by totiz bola cena napr. 500USD tak si tento clanok citam ako zaujimavost, ze na com sa da dnes zarobit. Kedze je cena okolo 50USD, tak mozno si spravim radost a rozsirim mini o tento doplnok (prave totiz potrebujme kupit hub). Som ale rad, ze prostrednictvom tohto webu vobec viem ze take nieco existuje a je fakt ze tato sprava zamiesala poradim hubov pri nakupe.

Odpovědět na příspěvek

To je v pr...i

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 04.07.2006, 11:01
Odpovědí: 0

Prispevky v diskusi jsou vesmes jen sama kritika jak je clanek napsan. Ja se divim, ze tu jeste nejake clanky vychazeji. Me by to prestalo bavit psat.

Odpovědět na příspěvek

RE: To je v pr...i

Autor: Lukas Andrysek Muž

Založeno: 04.07.2006, 12:17

Plne souhlasim... Mujmaca ctu denne a jsem rad, ze mimo recenze jsou zde i informativni clanky (jako napr. tenhle). Kdyz me zajimaji dalsi informace vubec mi nedela problem si je zjistit. Dobra prace pane Maro, nenechte se nakrknout...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: To je v pr...i

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 04.07.2006, 13:18

Nenechám :) díky za vaše komantáře.

Odpovědět na příspěvek

FW+USB2

Autor: Matt Muž

Založeno: 04.07.2006, 22:04
Odpovědí: 0

Jen takovy mozna pritroubly dotaz:
Kdyz ho zapojim k MacMinimu jen pres FW, tak mi asi huby USB2.0 fungovat nebudou, ze? Cili to neni "prevodnik" z FW na USB2.0.

Odpovědět na příspěvek

RE: FW+USB2

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 06.07.2006, 10:35

nn to samozřejmě nelze

Odpovědět na příspěvek

No, ja nevim....

Autor: bluetake Muž

Založeno: 06.07.2006, 14:39
Odpovědí: 0

No,ja nevim, ale zda se mi to za 50 USD ponekud drahe reseni hubu. To uz bych radeji pridal dalsich 100 a koupil 250 externi HD od LaCie v designu MacMini , ktery ma v sobe hub 4x USB2 a 2x FW . Ale proti gustu....

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: