Pocket PC se konečně kamarádí s Macem... - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Periferie

Pocket PC se konečně kamarádí s Macem...

11. října 2001, 00.00 | ...a Palmu teče voda do bot. Počítače do kapsy s operačním systémem Windows Pocket PC bude konečně možné používat i na Macích.

Společnost Apple kdysi svým osobním počítačem Newton v podstatě definovala novou kategorií výpočetní techniky, PDA (osobní digitální asistent). Bohužel, Apple svůj technologický náskok nedokázal pořádně zužitkovat, Newtony byly velké a nepřesné, a tak postupem času, v době kdy PDA a kapesní počítače začínaly zažívat opravdový rozmach, Apple po příchodu Jobse tuto část svého podnikání ukončil. Na základech, které Apple definoval, se poměrně dobře uchytil Palm se svými Piloty – byly menší, skladnější, jednodušší a v mnoha směrech i funkčnější. Kromě Palmu a jeho klonů, které zatím stále dominují, se objevily ještě Psiony (i když ty spadají do trošku jiné kategorie, a v daný okamžik je už vývoj klasických zařízení přímo Psionem ukončen) a nakonec se pochopitelně dostavil i oblíbený Microsoft se svým kapesním operačním systémem. Jobs dokonce několikrát projevil zájem o koupení Palmu, spekulovalo se o vývoji vlastních nových PDA s Mac OS X a podobně, ale zatím se zdá, že nového přírůstku se v této oblasti nedočkáme.

Microsoftu trvalo pouhé tři vývojové cykly, než pochopil, že zmenšit Windows a nacpat je do kapesního počítače není to pravé ořechové, ale nakonec se začal i se svým operačním systémem Pocket PC a především poměrně povedenými počítači (hlavně Compaq iPaq) výrazně prosazovat. V daném okamžiku Pocket PC, především díky dobrému uchycení v podnikové oblasti, začíná zatápět Palmu, jehož prodeje jdou dolů, ovšem prodeje Pocket PC zařízení rostou. Pocket PC se mimochodem tlačí například i do chytrých telefonů, aut a ledniček. Bohužel, vzhledem k tomu, že se jedná právě o Microsoft, uživatelé se nedočkali oficiální podpory pro jiný operační systém, než jsou Windows, a tak uživatelé Maců měli prostě smůlu.

Minulý čas je ovšem na místě – z dílny nezávislých vývojářů, společnosti IAA (Information Appliance Associates), právě v této době vychází jejich nový produkt PocketMac, určený pro synchronizování kapesních počítačů, založených na systému Pocket PC, s Macy. Podle zatím dostupných informací bude možné provádět kopírování souborů, synchronizaci souborů, instalaci a odinstalaci programů a také synchronizaci dat s některými desktopovými programy pro mailování a správu kontaktů a času. Právě spolupráce s výrobci těchto programů se zdá být nejvíce problematická, a tak výrobce stále nevylučuje možnost, že první verze nebude podporu synchronizace těchto údajů ještě obsahovat. Každopádně by uživatelé měli mít možnost kopírování souborů a synchronizaci například soborů pro Word, Excel a další programy.

Pro instalaci programů bude potřeba, aby autor programu vytvořil příslušný instalační balík, pro vývojáře je připraven zdarma šířený kit, který to umožní bez problémů provést i na počítačích s PC. Podle prohlášení výrobce již několik známých vývojářů programů projevilo zájem umožnit instalaci i prostřednictvím PocketMacu. Uvidíme, zda se zde nakonec neukáže zásadní problém, že nebudeme mít z Maca CO instalovat.

PocketMac by měl podporovat synchronizaci s programy Microsoft Entourage a Outlook a také s Mailem a AdressBookem pod Mac OS X. Program je „karbonizován“, takže bude pracovat jak pod Mac OS, tak pod Mac OS X. Připojení k počítači by mělo být možné pomocí seriového portu, USB, IrDA i prostřednictvím TCP/IP (takže klidně i bezdrátový Ethernet nebo Bluetooth). Výrobce doufá, že program bude distribuován přímo s PDA zařízeními, samostatně by měl stát méně než 50 USD – ovšem finální cena záleží na tom, které funkce budou v první verzi podporovány.

Uvedení produktu, který dovolí uživatelům Maca bez problémů používat také kapesní počítače založené na Pocket PC, je rozhodně dobrou zprávou, neboť mnohým uživatelů bude spíš než relativně omezený Palm vyhovovat barevný a multimediální stroj s Pocket PC - záleží pochopitelně na potřebách. Každopádně, Palmu začíná hořet půda pod nohama i v oblasti Maců, neboť až do teď v podstatě platilo, že pokud PDA k Macu, tak jedině s Palm OS (ať už přímo od Palmu, či klony Handspring nebo Sony). V redakci jsme každopádně na PocketMaca zvědaví, jakmile bude k dispozici, rozhodně ho důkladně otestujeme.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Periferie  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Apple by mel byt mozna duslednejsi ve svych vizich...

Autor: Nonejm Muž

Založeno: 11.10.2001, 10:40
Odpovědí: 0

Apple jako tvurce a realizator novych technologii a smeru vyvoje (OS, periferni zarizeni, rozhrani, design) by mel byt mozna duslednejsi a nevzdavat vsechny neuspechy navzdy. Jasne, ze se spousta veci nepovedlo (Newton, atd ...) Ale jejich patenty ted lezi v trezorech a kdyz by se pouzili v novych vecech, treba by vyrazne vylepsily stavajici produkty... Treba takove rozpoznavani textu a grafiky jak to naznacil Newton by mohlo byt uz davno akcelerovano, a nemusel by nikdo psat paznaky do obdelnicku pod displayem, jak to vidime dneska, ale normalka svoje prirozeny pismo na display. Prinejhorsim by mohl Apple patent uvolnit a nechat, aby se vyvinul sam... Mozna by Apple nevydelal, ale rozhodne by neztratil, kdyz sam zadny palm uz nechce vyrabet.

Odpovědět na příspěvek

Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: agent Muž

Založeno: 11.10.2001, 17:59
Odpovědí: 0

Představa, že technologie tohoto molocha ovládnou domácí spotřebiče, auta a veškeré významné počítače na planetě jsou pro mne větší hrozbou než chemický útok šílených talibanistů! Microsoft není a nikdy nebude technologickou firmou, vše jen kopírují a prodávají -- je to marketingová forma a pokud svět ovládnou pracovníci marketingu jedné firmy bude to velmi zlé!
Takový Ladin je sadistický tupec, který jen někam něco hodí a pak se zahrabe pod zem... ale přijdou jiní a budou chytřejší! Civilizace, která bude zcela závislá na technologiích Microsoftu bude velmi snadný terč útoku -- stádo ovcí bez vlastního rozumu, lidé žijící v nelogickém a technokratickém světě, kde se televize bude vypínat tlačítek start a lednička nebude schopna nakoupit přes MSN, protože dojde k výjimce při zpracování asp aplikace... civilizace zaplavená nevkusem a kýčem... civilizace, kde bude obsah televize i ráda kontrolován jestli je autorizovaný a jestli má uživatel registrované potřebné licence, civilizace, kde pokud si koupím nepodporovaný produkt, bude mi odepřena jakákoliv služba -- nebo lépe --přístroj bude zničen aby nekolidoval s ovladači Microsoftu...
Stačí si uvědomit, co dokáže udělat v dnešním světě vir v basicu, který napíše dítě na základní škole... Takový terorista budoucnosti proste jen pošle mezi stádo ovcí vir, který bude narozdíl od těch dnešních brutálně destruktivní (smaže vše na co přijde, ale ještě předtím se rozešle dalším tisícům obětí...)
Již dnes si takový vir dokážu představit, ano, dnes by ještě nezničil celosvětovou ekonomiku, ale bude-li trend udávat Microsoft, můžeme být za 5-7 let velmi překvapeni kam to povede...
Tuhle jsem jen tak přemýšlel jaké programy mi nejčastěji „schodí“ počítač -- výsledek nebyl překvapující -- za posledních 6 týdnů jsem měl asi 5 pádů MSIE, 2 pády Entourage a 2 pády Finderu -- nic víc!!!
Někdy mám pocit, že Microsoft je jeden obří vir, který nenápadně likviduje vše co se mu nehodí... Sledujte pozorně strategii, kterou používá na Apple -- programy na první pohled vynikají nad konkurencí, ano, na Macu jsou to dobré programy, často lepší než na Windows, ale mají jedno společné -- padají a jsou nekompatibilní se zbytkem světa... Uživatel snadno přejde na nové Office, ale cesta zpět nevede... Pak stačí jen rozprášit tým vývojářů -- zakázat jim pracovat v oboru (ano, to mají ve smlouvě) a je vymalováno... ostatně tým MacMSIE již má tohle za sebou...
To jsou důvody proč nedůvěřuji všem „technologiím“ Microsoftu...
Vše co dnes Microsoft má je zprzněná technologie někoho jiného -- Windows -- System7/OpenStep, Media Player (AVI) -- QuickTime, Microsoft.NET -- SUN JAVA, PocketPC (Apple Newton/eMate), XBOX -- Atari Jaguar/Sony PS, MSHTML -- HTML a dalo by se dlouho pokračovat...
Dnes stále mají tyto „technologie“ konkurenci -- takže je stále co „opisovat“ ale co až nebude? Viz. degenerující MSIE pro PC, který se stává stále méně kompatibilní se zbytkem světa a obsahuje stále více marketingových zběsilostí a zbytečností na úkor kvality... Co až vznikne pure MSInternt a ten dnešní zanikne? Přece stačí jen ustanovit nový protokol MSHTTP a je po problémech...

Odpovědět na příspěvek

RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: claire Muž

Založeno: 11.10.2001, 18:53

moc ti ms ublizuje ? :-) az vyxladnes muzem dat rec napr o ms a xml atp :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 12.10.2001, 08:42

Predstava, ze jediny mejler je Outlook (resp. Entourage), nebo ze bych napriklad misto QuickTimu musel pouzivat WindowsMediaPlayer ve me zrovna moc radosti neprobudi...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: claire Muž

Založeno: 12.10.2001, 11:18

lukasi, souhlasim s tebou a v rade pripadu i s agentem, ale nektere jeho argumenty jsou, podle mne, off ...

a teroristickou hrozbou neni ms nybrz lide, uzivatele, it manageri, kteri pouzivaji a vnucuji soft - aniz by znali jeho moznosti, slabiny atp ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: agent Muž

Založeno: 12.10.2001, 11:51

to claire: off jo? tak rekni ktere!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: claire Muž

Založeno: 12.10.2001, 13:21

uznavam, ze ms ie 6 je bugozni mrzak :-) , ale v oblasti html, xml a ostatne i browseru atp je podle co vycitat mnohem vice spise konkurenci ms nez ms samotnemu ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 12.10.2001, 15:38

Tak s tim nezbyva nez souhlasit. Kdyz to vezmeme do dusledku, tak ani zbrane nezabijeji, ale pouze lide...

Odpovědět na příspěvek

RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: antiagent Muž

Založeno: 12.10.2001, 21:36

no teda ty ses ale odbornik... navic michas dohromady technologie a vyrobky. to je jako by si rikal ze rekneme ford ma pouze zprznene vyrobky volkswagnu nebo naopak. preci pokud se na pocitacich chyti GUI tak nebudu porad pracovat v textovym modu jenom proto ze jsem nevymyslel GUI ja. kdyz se dobre prodava PDA zarizeni, nebudu se do toho byznysu poustet protoze sem ho nevymyslel? a pokud je mezinarodni konsorcium a konkurence neschopna uzpusobit stavajici technologie rostoucim pozadavkum z duvodu "legacy policy", tak si logicky udelam vlastni technologii nebo upravim technologii stavajici tak, aby mi poskytovala to co zakaznici chteji a ja jsem schopen prodat. a pokud mam technologicky a vyvojovy kapacity na to si udelat vlastni format kterej bude schopen delat podobny veci jako ty konkurencni, preci nebudu platit licenci konkurenci kdyz mam na to si to udelat sam. ne vsechno co majkrosoft kdy vytvoril je "opsany" - tam kde byla dira na trhu, tam ji zaplnil vlastnim vyvojem (mys s koleckem, clear type, natural keyboard, opticka mys, force feedback joysticky...) nebo vyvojem spolecne s dalsima firmama (USB, firewire). a to ze dodava srovnatelne vlastni technologie/vyrobky jako konkurence - co je proboha na tom spatnyho?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: antiantiagent Muž

Založeno: 13.10.2001, 00:35

ale ne, tohle je fakt sranda, pokud jde o GUI, tak to obslehnul i Apple od treti strany, ten ZASADNI rozdil je v tom, jestli je takove "obslehnuti" inspirace k necemu dalsimu nebo jen "kradez myslenky"... (to mi mimochodem pripomina reklamu Microsoftu -- "i kradez myslenky je zlocin" -- rika firma, ktera by podle svych reklam mela byt zavrena... ale o to take nejde... pokud se nekdo rozhodne vstoupit na trh a prosazovat svuj vyrobek neni mozne to provadet rasistickymi postupy, kdy je spineno vse ostatni a umyslne (ucelove) prosazovano "upraveni" principu trhu... mys s koleckem - -to je fakt smesne... natural klavesnici poprve uvedl na trh -- no hadej kdo!!! (apple), hraci paky --opravdu prevrat! (radeji bych cyberhelmu -- ale to by muselo PC zvladnout vic nez 0.6 Gflopu) Co ma MS spolecneho s USB a FireWire?
Co je na tom spatnyho -- asi tohle -- vydelavat na neznalosti a hlouposti lidi je zlocin, bohuzel naprosto legalni a netyka se to (zdaleka) jen MS (treba auta -- proc jezdi na hnusny neekologicky benzin? -- je to v zajmu trhu -- to je cele)... reknu to jeste jinak, kdyby Microsoft "nezdrzoval" vyvoj svymi stupidnimi napady, pocitace dneska by se ovladali hlasem a jejich cena by byla na urovni mikrovlnky... to je cele!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: antiagent Muž

Založeno: 13.10.2001, 10:39

uprime receno jsem podobne reakce cekal (koneckoncu na jablickarskym serveru se toho moc jinyho cekat neda). Nicmene stale mi to neni jasne. podle toho co rikas, pokud neco obslehne apple, je to inspirace, pokud neco obslehne microsoft, je to kradez myslenky... asi jsi to tak nemyslel, ale rekl jsi to tak. takze se prosim vyjadruj jasne. nevim co myslis presne pod pojmem Kradez myslenky, to bych rad kdyby jsi mi vysvetlil protoze se nemuzu zbavit dojmu ze kradez myslenky znamena ze zacnu delat to co uz dela nekdo jinej, ale potom se to nazyva konkurence.
ja jsem ve svem predchozim prispevku mluvil pouze o technologiich a vyrobcich, nikoli o marketingu. souhlasim s tim ze marketing microsoftu neni urcite vzorem pro idealni svet. nicmene si nemyslim ze je fer aby kvuli tomu ze te sere marketing microsoftu si zaslepene hanil vyrobky.
o tom ze natural klavesnici uvedl poprve apple slysim poprve a proc se teda ke vsem macum dodava ta imbecilni placata na ktery se neda napsat poradne ani dopis aniz by te rozbolely ruce (tim nehanim jablkovou klavesnici, ale koncept "placate" klavesnice obecne).
Microsoft spolupracoval na vyvoji USB i Firewire pro platformu PC.
kdyz rikas ze to je smesne, rekni mi proc se to teda porad vyrabi a proc to prevzala i konkurence - a navic prevzala "myslenku" - neni to nahodou kradez podle tve terminologie?
no a konecne - osobni pocitac vzniknul pred cca 25 - 30 lety. muzes mi prosim laskave sdelit, ktere firmy svym vyvojem smerovaly platformu osobnich pocitacu k tomu, aby za 30 let vyvoje byla jejich cena na urovni mikrovlnky a daly se ovladat hlasem? (pominu li fakt ze ovladani hlasem i speech recognition uz nejakou dobu existujou) a jeste pokud mozno co udelal microsoft proto aby zhatil takoveto bohulibe plany hodnych konkurencnich firem ktere dozajista ceny jejich akcii ani vlastni prijmy nezajimaji ale jde jim pouze o maximalni blaho koncovych uzivatelu?
nechci se hadat s gestama a prazdnejma vykrikama o nicem. pokud mas argumenty a konkretni pripady, muzeme se o nich bavit.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: agent Muž

Založeno: 13.10.2001, 14:59

dobra, vemu to po poradku, Apple se "inspiroval" vyzkumem xeroxu, kde testovali neco co pripominalo GUI a co pozdeji Apple zuzitkoval ve svem systemu -- co ovsem udelal microsoft? -- za necelych 12 mesicu od uvedeni prvnich GUI verzi Apple, prisel s "vlastni" verzi TOHO CO MEL APPLE (jen s tim rozdilem, ze to bylo pseudogui -- bylo to ze znaku, nebylo to objktove orientove) -- to byla prvni kradez kterou microsoftu u soudu prijel... pak si dal pokoj (vysledkem byl schyzofreni pseudo OS Windows 3.xx) pote zacal microsoft viditelne opisovat OpenStep kdyz pripravoval Chicago (pozdeji to nazvl Windows95) pokud by jsi znal neverejnou betu toho systemu byl to v podstate OpenStep postaveny na DOSu, ale v poslednich mesicich pred uvedenim musel Microsoft velmi predelat GUI aby to nebylo tak napadne...
a takto bych mohl pokracovat -- zatim co Appel se "inspiroval" myslenku, Microsoft na tvrdo bral jiz hotove veci a ty pouze "modifikoval" a prodaval...
rozhodne s tebou nesouhlasim ze ma Microsoft spatny marketing -- to je totiz to JEDINE co ma vymakane! (pokud by MS chtel zbohatnout na prodeji deravych desniku tak se mu to podari, protoze k nim prida koleco a teleskopickou rukojet a zaplavi tim cely svet...)
natural klavesnici klavesnici vyrabel Apple nekdy kolem roku 1990, proc tento uzasny kousek jiz nikdy nezopakoval nevim... a je to velka skoda... (dnes si muzes maximalne kouit k macu tu microsofti naturalku ;-))
a nakonec k te cene pocitace a hlavne k tem jeho moznostem... vznik PC byl velky omyl -- to dnes vi jiz i IBM a take vyvoj PC definitivne opousti... problem byl v koncepci a ve volbe velim pomalych procesotu intel... takove pocitace Atari, Apple, Amiga, SGI, SUN toho umeli ve stejne dobe nesrovnatelne vice nez PC, jen si uvedom, ze takovy Apple mel syntezu reci vcetnerozpoznavani nekdy pred rokem 1994, SGI mel 3D chipy nekdy pred rokem 1993, OpenStep mel visualni objektove programovani nekdy v rokce 1988, Atari a Amiga meli vicekanalovy zvuk drive nez na PC vznika prvni zvukova karta.. a pritom ceny techto pocitacu se rovnali casto jen 60% tehdejsim znackovym PC... jak by tedy vypadl dnesni svet nebyt onoho "blbeho omylu"?

Odpovědět na příspěvek

RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: antiagent Muž

Založeno: 12.10.2001, 21:41

a jeste drobnost: jak si proboha prisel na to ze MS.NET = java? ty asi nevis moc ani o MS.NET ani o jave... :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: antiantiagent Muž

Založeno: 13.10.2001, 00:21

vis, evidentne jsi nic nepochopil, nejdo o to jestli je to C## nebo C++ nebo java, jde o princip, jde o myslenku, jde o vizi urciteho prostredi a principu...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: claire Muž

Založeno: 15.10.2001, 10:15

vzdyt rikam, ze agent je off ... .NET je platforma, java programovaci jazyk ... ms koukli na javu a napsali si c# ... .net je prostredi pro vyvoj a beh aplikaci a sluzeb na platforme windows, java je platformove 'nezavisla' ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: agent Muž

Založeno: 15.10.2001, 15:08

vis claire, pokud nedokazes pochopit pozadi NET a ctes si jen v propagandistickych platcich, tak prosim nedelej chytreho -- platforma NET je marketingovy pojem, neni to zadna nova technologie v podstate je to jen vyvojove prostredi a par API knihoven, ktere se snazi prevzit nektere obecne principy ze "sitoveho" prostredi (je to obslehnuta myslenka o ktere jiz radu let pred MS hovoril SUN a Oracle...) to ovsem MS fanous tezko prijme, microsoft velmi chytre udelal kolem NET zcela neprehledne prostredi a zplacal vsechny mozne pojmy do sve NET predstavy... ale s tou "platformou" jsi mi fakt rozesmal! A jeste neco, nesnaz se prosim posuzovat nekoho o kom nevis VUBEC NIC...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Největší teroristicku hrozbou je Microsoft!

Autor: claire Muž

Založeno: 15.10.2001, 15:50

tohle je o nicem ... myslim, ze jsem nenapsal nic, co by nebyla pravda ...

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: