Zálohování DVD v Mac OS X - DVD2oneX, MacTheRipper a HandBrake - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Zábava

Zálohování DVD v Mac OS X - DVD2oneX, MacTheRipper a HandBrake

3. února 2006, 00.00 | Čas od času se stane, že máte na DVD nějaký film, na kterém vám záleží, a rádi byste si udělali záložní kopii, nebo měli třeba kopii na cestování na disku nebo pobyt na jiném místě a nechcete sebou vozit drahý originál a vystavovat ho tak poškození nebo ztrátě. V tom případě se nabízí zdánlivě jednoduché řešení jeho zkopírování na pevný disk nebo vypálit na záložní médium.

V případě, že originál je na jednovrstvém médiu (do 4,3 GB) nebo máte dvouvrstvou vypalovačku a nejedná se o originál chráněný výrobcem proti kopírování, stačí vložený disk označit a z nabídky Finderu vybrat příkaz Duplikovat, případně v Obsluze disků vyrobit Disk Image a ten pak vypálit, máte-li aplikaci Toast Titanium, tak lze využít položku Copy. Pak už jen stačí po zkopírování dat z originálu vložit do mechaniky čistý nosič a dle rychlosti vypalování máte za několik desítek minut hotovo. Pokud vám stačí kopie na pevném disku, tak stačí kamkoliv překopírovat složku VIDEO_TS, ze které spustíte film systémovým DVD Playerem, případně softwarovými přehrávači dalších výrobců. Bohužel, ne vždy je situace takto ideální.

Velmi často nastává, že film je na dvouvrstvém nosiči, nemáte však možnost nebo nechcete vytvářet dvouvrstvé disky (dvouvrstvé médium stojí 2-3x více než 2 ks jednovrstvých médií). Dalším častým problémem je ochrana proti kopírování. Zde předpokládejme, že zájemce o výrobu kopie je vlastníkem originálu a že chce vyrobit pouze kopii pro svoji vlastní potřebu (na což má právo) a výrobce originálu mu v tomto právu brání a nutí tak vlastníka ke krokům, aby tuto ochranu obešel. Zde také předpokládejme, že veškeré ochrany jsou převážně zamýšleny jako ochrana před hromadným kopírováním a nelegálním prodejem, který držitele autorských, výkonných a mechanických práv velmi významně poškozuje. Nechci jmenovat, ale v naší zemi jsou jako přeborníci v kopírování CD Audio, DVD Video a značkového textilu vyhlášeni převážně vietnamští obchodníci, které nějaký autorský zákon naprosto nezajímá, díky čemuž se jim daří docela hezky bohatnout, mnohdy i za dozoru státních orgánů. Ale zpět k věci, prostě předpokládejme, že zájemce má zájem veskrze poctivý a rozhodně nemá úmysl někoho poškodit nebo se dokonce na někom nezákonně obohatit.

Pro vyřešení uvedených problémů existuje několik metod, které lze mezi sebou úspěšně kombinovat, každá však má nějaké nedostatky, a záleží hodně na tom, co čekáte od výsledku. V hodně případech je nutno položit na oltář buďto část dat nebo komfort, aby bylo možno dosáhnout kýženého výsledku. V následujících odstavcích si projdeme nejčastější alternativy.

Ke snížení množství dat lze například použít shareware DVD2oneX (1,9 MB), který můžete použít v trial verzi nebo zakoupit za 25 EUR. Po vložení a nalezení DVD si můžete nastavit maximální velikost výsledku, určit, zda se má kopírovat jen hlavní titul nebo celý disk a podobně. V případě komprese dat na polovinu je však nutno počítat s o něco nižší kvalitou obrazu ve výsledku, holt, nic není zadarmo. V tom případě je vhodné kopírovat opravdu jen hlavní film a zbytek dat nemilosrdně odhodit, aby snížení kvality bylo co nejmenší. Ale to už je věc okamžitého rozhodnutí, co je v dané situaci důležitější. Zde je také důležité uvést, že čas potřebný k rekompresi záleží také na tom, kolik dat vypustíte a o kolik chcete zmenšit zbylá data. Zmenšení celého DVD na polovinu trvalo na PowerBooku G4 o taktu 1,67 GHz s 1,5 GB RAM asi dvojnásobek hrací doby DVD.

V případě chráněného DVD lze použít freeware MacTheRipper (1,1 MB), který umí jednak zrušit regiony DVD, což já chápu jako další omezování spotřebitele ze strany výrobce, protože nevidím nejmenší důvod, proč by DVD zakoupené na cestách v USA, Austrálii, Japonsku nebo Číně nemělo hrát v přehrávači v Evropě (ledaže by za tímto nesmyslem stáli odpůrci globalizace). Dále pak si můžete vybrat extrakt celého DVD nebo jeho částí, a tak třeba rozdělit na dva nosiče v plné kvalitě. Ripování jde celkem svižně a nijak vás neomezuje (kromě obsazené optické mechaniky) v další práci, na PowerBooku G4 1,67 GHz trvalo 7 GB filmu asi půl hodiny, což je jen o 50% více, než normální kopírování.

Obě zmíněné metody jsou relativně rychlé, mají však jednu drobnou nevýhodu. Jejich produktem je složka VIDEO_TS obsahující soubory VOB a další, ve kterých jsou kódovaná obrazová a zvuková data pro DVD formát. Pokud přímo tuto složku vypálíte na DVD, tak sice toto DVD přehrajete v počítači tím, že otevřete v daném přehrávači přímo tuto složku, stolní přehrávače připojené k televizoru však takový formát obvykle nepřečtou. Zkoušel jsem dané soubory VOB importovat do několika aplikací, umějících DVD authoring, ale vzhledem k tomu, že dodatečné informace jsou v souborech INFO a BUP, které importovat nejdou, tak se objevily další problémy, jako nepřítomnost zvuku nebo titulků. Prostě vyrobit regulerní DVD Video chce nejlépe obrazový materiál ve formátu MPEG. A k tomu slouží freeware HandBrake (2 MB). I z chráněného DVD vám vypočítá MPEG nebo AVI dle nastavených parametrů. Je možno si vybrat celé nebo část DVD po kapitolách, je možno nastavit výslednou velikost souboru, průměrný datový tok nebo procenta kvality originálu, vybrat zvukovou stopu a její kvalitu a vybrat titulky. Titulky jsou kódovány přímo do obrazu, takže jednak to mírně (asi o 10%) zpomaluje kódování, jednak už je pak nelze odstranit. Je vhodné dekódovat DVD po částech do několika menších souborů (cca 1 GB, tedy 20-30 minutové části) formou určení počáteční a konečné kapitoly, je možno nastavit to vše najednou a seřadit do fronty. Na výše zmíněném PowerBooku tyto operace trvají cca 1,5 násobek hrací doby DVD, což je přijatelné. Ve výsledku pak máte normální videosoubory, které můžete "vhodit" do iDVD, DVD Studio Pro nebo Toast Titanium, a vytvořit tak běžnou metodou DVD Video, které je spustitelné i ve stolních přehrávačích. Jen se musíte smířit s tím, že přijdete o jazykové mutace zvuku i titulků. Navíc tato metoda znamená přece jenom vyšší pracnost i delší čas, protože kromě ripování je nutno přičíst i zpětné kódování do DVD, které na mém PowerBooku trvá cca trojnásobek hrací doby (záleží hodně na kvalitě, tedy množství dat). Výhodou ale je, že se získanými MPEGy můžete nakládat zcela svobodně, můžete je stříhat, můžete místo DVD vyrobit ve snížené kvalitě VideoCD, resp. SuperVideoCD, můžete si z nich vystřihnout třeba ukázky v rámci svého vlastního projektu, prostě máte naprostou svobodu, jak se získanými daty naložit. Samozřejmě v souladu s autorským právem.

Aplikací pro kopírování DVD Video je rozhodně víc, z doby asi tak před dvěma lety si pamatuji dvojici DVD Backup a DVD Remaster, ty mě však už v současné době Google nenašel (anebo jsem "googloval" nedostatečně), dále jsem narazil na aplikaci Fast DVD Copy, stránka pro stažení trail verze však v dané době byla nefunkční, mnozí ze čtenářů mohou mít zkušenosti s jinými metodami, a tak zkušenosti většího množství lidí můžeme probrat v diskuzi.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Zábava  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Multimedia  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Roxio

Autor: Petr Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:08
Odpovědí: 0

..nejsem si jisty, ale neexistuje take neco primo na kopirovani dvd od roxia? /myslim, ze to bylo popcorn/

Odpovědět na příspěvek

RE: Roxio

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:11

Máte pravdu, ale mám pocit, že to byl komerční produkt. Ale mohu se plést. Zkusím se po tom podívat.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Roxio

Autor: hastroš Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:19

Toast od verze 7 v podstatě PopCorn obsahuje a je schopen mj. vytvářet DVD z VIDEO_TS složek, převádět do Divx 5. PopCorn byl komerční produkt pokud se nepletu za nějakých 39,- EUR. Zřejmě proto se zvedla i cena Toastu 7 oproti předešlým verzím.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Roxio

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:25

Díky za info, poslední Toast nemám.

Odpovědět na příspěvek

RE: Roxio

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:16

Ale mam pocit, ze vsechny komercni produkty kopiruji pouze DVDcka bez ochrany, tj. napriklad domaci video. Ale mozna se pletu

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Roxio

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:24

To se pak dá vyzkoušet.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Roxio

Autor: micker Muž

Založeno: 04.02.2006, 09:48

popcorn kopiruje taky jen disky bez ochrany
m

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Roxio

Autor: hastroš Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:24

Ano, u Toastu tomu tak skutečně je. Nezbývá než použít nejprve MacTheRipper, vytvořit "zálohu" na disk a posléze ji do Toastu načíst.

Odpovědět na příspěvek

Plky

Autor: OtO Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:11
Odpovědí: 0

Jinak dobry clanek degraduji plky
"Nechci jmenovat... vyhlášeni převážně vietnamští obchodníci, ...mnohdy i za dozoru státních orgánů."
Bylo opravdu nutne tohle prezentovat (?), bez ohledu na to, zda je to vubec pravda.

Odpovědět na příspěvek

RE: Plky

Autor: Ondra Soukup Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:16

Rovnovaha mezi objektivitou a subjektivitou je mala.
Nechci jmenovat ale jisty blogger/webzinista se 100% validnimi XML strankami ma te subjektivity dost a vetsina co pise jsou plky. Takze to ze Roman vyjadril svuj nazor na vec je asi OK, ale kdyz neco pisu tak to pisu a mnohdy misto odeslani udelam Command-A backspace a hned se citim lepe ze me nikdo neserve ze mam nazor :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Plky

Autor: OtO Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:22

Fajn, kdyz ti tahle "uroven" vyhovuje...

Odpovědět na příspěvek

RE: Plky

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:19

Návod na kopírování čehokoliv lze chápat jako návod na případné pirátství, a v rámci obrany před nějakým stíháním je nutno vymezit, kdo pirát je a kdo není. Bohužel, v článku tohoto typu by z právního hlediska mělo být toto upozornění, jako třeba na cigaretách info, že škodí zdraví, ačkoliv to každý ví.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Plky

Autor: OtO Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:27

Presne a o to jde, myslim, ze jsi jiz v clanku dostatecne vysvetlil, ze nelegalni kopirovani je trestne a podporil jej dodatkem, ze za urcitych podminek je kopirovani mozne - pak neni treba sklouzavat k bulvaru.
Jak jsem rekl, clanek je dobry, jen byl alespon v mych ocich zbytecne degradovan.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Plky

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:34

No, já chtěl naznačit, kvůli komu nám výrobci ochranami komplikují život. A přitom vlastně zbytečně, protože neznám ochranu, která by nešla obejít.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Plky

Autor: OtO Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:45

Jeden z uvedenych programu, pokud vim, pri prvnim spusteni vypise jasne informace o trestnosti nelegalniho kopirovani - nevzpominam si, ze by tam byla uvedena jako odstrasujici treba China, pripadne Rusko,o kterych je to vseobecne zname - ted uz to vim, jsou to Vietnamci. Dik za info.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Plky

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:54

Ale to byl jen příklad za všechny.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Plky

Autor: Davidoff Muž

Založeno: 20.02.2006, 14:49

No jasne, ukazme si na nej... Vazeny pane Sulo, zkousejte si to po sobe precist, nez publikujete. Pokud se tak stalo, radeji nepiste. Dekuji

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Plky

Autor: Pepa Muž

Založeno: 03.02.2006, 08:38

Ale tady se žije v Čechách!!! Tady není trestné dělat kopie filmů na DVD! Tady je trestné až jejich šíření!!!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Plky

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 09:10

Však jo, vždyť na to taky poukazuji.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Plky

Autor: alchymister Muž

Založeno: 03.02.2006, 11:27

pokial kopirujes svoje DVD tak je to bez problemu, pokial kopirujes DVD pozicane, najdete alebo ukradnute tak je kopirovanie trestne bez vynimmky. napriek tomu, ze zijes v cehach.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Plky

Autor: Pepa Muž

Založeno: 03.02.2006, 12:26

Není! V zákoně není nic o tom, že musím být vlastníkem originálu. Žádná taková podmínka tam není. Jediné omezení je to, že ta kopie je pro osobní použití.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Plky

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 12:57

Existuje spolek, nějaké sdružení vlastníků, které kupuje nosiče a každý ze členů je parciálním vlastníkem každého nosiče. Jinak s tím vlastnictvím je to trochu po právní stránce složitější, jednak kupující sice dostane hmotnou věc, tedy to kolečko, ale k duchovnu na něm uloženém má pouze určitá uživatelská práva. V zásadě by ten film neměl ani půjčovat, tedy rozhodně ne za úplatu, nebo s vědomím, že může být nějak zneužito práv vstahujících se k těm datům, k čemuž vyrobení kopie někým, kdo není držitelem licence, patří. Je to stejné, jako když si koupíte soft a z dobrého srdce ho někomu půjčíte, aby si udělal pro svoji potřebu kopii.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Plky

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 08.02.2006, 04:26

Jenze pokud si kupuji ta prava na prehrani a disk se mi skrabne (coz se stane urcite, kdyz nejsou chranene jako blbe diskety), tak mi to nikdo nevymeni za cenu media, ale budou po mne chtit plnou ceny - tedy opetovne zakoupeni prav. Coz je samozrejme nesmyslne. Zkratka si pravidla ohybaji, jak se jim to hodi...

Odpovědět na příspěvek

RE: Plky

Autor: Sajdak Muž

Založeno: 03.02.2006, 17:48

Bolo nutne (musi to byt len sucharina bez odbociek?!). Za necinnosti statnych organov si tito tzv. obchodnici mastia vrecka na blbosti ludi a skodia poctivemu obchodu. Ak si myslis, ze sa ta to netyka, no bud ako bud. U nas ma policia takychto vselijakych Vietkongov rozpracovanych a casto tito "obchodnickovia" tymto zastieraju este vacsie spinavosti a robia predpolie pre mafiu. Hlavne Cinania su v tom majstri.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Plky

Autor: michal Muž

Založeno: 03.02.2006, 20:27

Tyhle xenofobni zvratky si nech pro sebe, je to server o technologiich a tak by to melo zustat.

Tady muzes pokracovat http://www.narodni-strana
.cz

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Plky

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 22:50

Pánové, ano, jsme server o technologiích, ale není snad špatné poukázat na to, kvůli komu jsou DVD a CD chráněná. Kvůli tomu, že si někdo udělá jedno kolečko pro sebe nebo to někdo z nějakého půjčeného pro sebe obšlahne by to nestálo za to. Ale kvůli těm, co to kopírují ve velkém, a tím nám potom komplikují život. A je fuma šuk, jestli se jedná o Vietnamce, Číňany nebo Rusi. A z toho důvodu stručná zmínka o tom, proč se DVD chrání na server o technoligiích patří.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Plky

Autor: mr.bull Muž

Založeno: 04.02.2006, 12:53

Pane Šula, Vaše názory jsou vcelku OK, ačkoliv ta část textu s "vietnamskými obchodníky" byl silný alibismus (dnes si v ČR doma nelegálně kopíruje hudbu i filmy 95% domácích uživatelů počítačů, a sice z půjčených resp. již přepálených nosičů, takže to neházejme jen na Vietnamce a jiné Asiaty...), ale, a kvůli tomu vlastně reaguji: máte trochu problémy s gramatikou. "A je fuma šuk, jestli se jedná o Vietnamce, Číňany nebo Rusy." ... se píše Rusy s tvrdým y. To jen tak na okraj :))))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Plky

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 04.02.2006, 13:26

Ano, kopíruje téměř každý, ale většinou ne na kšeft, ale pro sebe. Zatímco zmíněné mafie to dělají výhradně na kšeft a ve velkém. Ačkoliv je obojí nezákonné, je mezi oběma skupinami lidí značný rozdíl jak z morálního, tak i právního hlediska.
Jo, za to i/y se omlouvám, stane se...

Odpovědět na příspěvek

Duplikovat? Houby!

Autor: lizard Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:18
Odpovědí: 0

"...stačí vložený disk označit a z nabídky Finderu vybrat příkaz Duplikovat..." A vam nekomu tohle v Tigrovi funguje? Me nikoliv, ja dostanu chybovou hlasku 8058 a disk uz pak ani nelze vysunout! A bohuzel nejsem sam (viz http://docs.info.apple.co
m/article.html?artnum=302
908). A ackoliv uz mame 10.4.4 tak s tim Apple dosud nic neudelal :-/.

Odpovědět na příspěvek

RE: Duplikovat? Houby!

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:23

Jo, tak to se omlouvám, v Panteru to ale, jestli si vzpomínám fungovalo, v Tigeru to chodí jen s daty na HDD, nikoliv s celými disky.

Odpovědět na příspěvek

RE: Duplikovat? Houby!

Autor: adam Muž

Založeno: 03.02.2006, 16:40

jo, asi to dělá všem. mně taky. je to zřejmě systémová chyba. používám místo toho posunutí ikonky s přidrženým ALT

Odpovědět na příspěvek

HandBrake

Autor: Vladimir Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:27
Odpovědí: 0

Dík za článek. Mám a používaám sice DVD Bacup, ale rád vyzkouším i další možnosti. Akorát, že po stažení a rozbalení HandBrake jsem sice v jeho složce našel ikonku pod kterou by program měl být, ale po poklepání - nic. Jen jako že naběhla, zvětšila se (ikonka) ale pak už se nic nekonalo. Co to je? Totéž se mi stalo u OpenOffice, nejdříve fungovali ale pak jako když utne a tak jen mrtvá ikonka v posmrtných křečích...

Odpovědět na příspěvek

RE: HandBrake

Autor: hastroš Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:29

Mělo by stačit opravit práva uživatele.

Odpovědět na příspěvek

RE: HandBrake

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:31

U OOo by to mohlo být chybějícím X11, na ten HandBrake se zkusím mrknout, mě chodí bez problémů.

Odpovědět na příspěvek

RE: HandBrake

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:48

V systémových požadavcích je pouze Mac OS X 10.3.9 a vyšší a procesor G4/G5 (takže Altivec). Pokud tyto požadavky splňujete, tak bych opravdu zkusil opravit práva.

Odpovědět na příspěvek

Prehravani na stolnich DVD

Autor: David Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:45
Odpovědí: 0

Obě zmíněné metody jsou relativně rychlé, mají však jednu drobnou nevýhodu. Jejich produktem je složka VIDEO_TS obsahující soubory VOB a další, ve kterých jsou kódovaná obrazová a zvuková data pro DVD formát. Pokud přímo tuto složku vypálíte na DVD, tak sice toto DVD přehrajete v počítači tím, že otevřete v daném přehrávači přímo tuto složku, stolní přehrávače připojené k televizoru však takový formát obvykle nepřečtou.

No ja to delam takto:
1. MacTheRipper (odstrani ochranu)
2. DVD2One smrskne na velikost jednoho DVD-R
3. Toast - vystup z DVD2ONE pretahnu na TOAST, kde vyberu format DVD-ROM (UDF) a jeste se nestalo, aby to nejaky stolni DVD neprehralo.

Jeste existuje komercni Fast DVD Copy, ktery spojuje funkce uvedenych programu do jednoho ale asi je to peknej sh...t dle na versiontrackeru uvedenych referenci.

Odpovědět na příspěvek

RE: Prehravani na stolnich DVD

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 00:52

Ad Toast: Jakou verzi? Jestli 7, tak tu nemám, a ze 6 to stolní přehrávače (aspoň v mém okolí) nepřechroustají.
Ad Fast DVD Copy: Vůbec se mi ho nepodařilo otevřít stránky výrobce.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Prehravani na stolnich DVD

Autor: Petr Staníček Muž

Založeno: 03.02.2006, 01:04

Dělám to úplně stejně - jakkoli vyrobenou složku VIDEO_TS z disku vypálím jako UDF a zatím všechny stolní DVD přehrávače to přehrály - jak moje Philips HDRW720 a KiSS DP-500, tak i jakýsi Panasonic a jakýsi Thomson u rodičů (jejich přesné typy neznám).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Prehravani na stolnich DVD

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 01:12

Přesně takhle jsem to udělal taky a nevím, jestli ve všech případech, ale s problémy jsem se prostě setkal.

Odpovědět na příspěvek

vypalovani VIDEO_TS

Autor: Koralek Muž

Založeno: 03.02.2006, 09:02

Problemem pri vypalovani VIDEO_TS je podle mych zkusenosti "pripaleni" neviditelnych .DS_Store souboru na disk, ktere pak znemozni prehravani ve stolnich prehravacich. Ja palim v Toastu 5 a nemam sebemensi problem. Jen nesmim zapomenout nastavit cila jako DVD. At je to + ci - , vse funguje. Jinak skvelym odstranovacem ochran je i OSEx (free). Ten je ted ale taky na netu k nenalezeni.

Odpovědět na příspěvek

RE: Prehravani na stolnich DVD

Autor: hastroš Muž

Založeno: 03.02.2006, 01:17

DVD2One umí rovnou vypalovat takže Toast není bezpodmínečně nutný. A naopak, Toast 7 zase umí redukovat velikost takže se dá vynechat DVD2One.

Odpovědět na příspěvek

RE: Prehravani na stolnich DVD

Autor: hastroš Muž

Založeno: 03.02.2006, 01:18

DVD2One umí rovnou vypalovat takže Toast není bezpodmínečně nutný. A naopak, Toast 7 zase umí redukovat velikost takže se dá vynechat DVD2One.

Odpovědět na příspěvek

RE: Prehravani na stolnich DVD

Autor: hastroš Muž

Založeno: 03.02.2006, 01:20

DVD2One umí rovnou vypalovat takže Toast není bezpodmínečně nutný. A naopak, Toast 7 zase umí redukovat velikost takže se dá vynechat DVD2One.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Prehravani na stolnich DVD

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 01:29

Vypalovat přímo z DVD2One jsem nezkoušel, ale co se týče posledního Toastu, tak uvažuji o upgradu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Prehravani na stolnich DVD

Autor: Kichi Muž

Založeno: 03.02.2006, 04:46

Zalohy DVD normalne vypaluji jiz popsanym postupem MacTheRipper 2.6.6 - DVD2OneX 1.3 - Toas 6.0.9.
To ze nejdou disky prehravat by spis mohlo byt diky pouziti nevhodnych disku (+ / -).
Jinak toto je velmi dobry web o vsem okolo DVD apod.:
http://www.videoh
elp.com/tools?s=15#15

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Prehravani na stolnich DVD

Autor: ushnnek Muž

Založeno: 03.02.2006, 08:34

To udělejte, upgrade na Toast 7 je celkem smysluplný - u mě rozhodly právě ty DVD funkce. Akorát mi padá první spuštění po update na 7.0.2 - english 10.4.4 s češtinou na prvním

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Prehravani na stolnich DVD

Autor: Juraj O. Muž

Založeno: 22.02.2006, 21:18

Tak to same u mne... a ja kvuli tomu musel nanovo vytvorit konta....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Prehravani na stolnich DVD

Autor: davit Muž

Založeno: 03.02.2006, 14:22

DVD2One umí v nové verzi vypálit rovnou DVD, přehratelné běžně ve stolních přehrávačích. Jedna vada na kráse: Měl jsem koupený DVD2One v minulé verzi (bez vypalování) a ta nová verze není free update, ale stojí nějalou dvacku euro, nebo tak. Ale 30 dnů to funguje zadarmo, kdo to chcete vyzkoušet, není nic snazšího.
V nové verzi DVD2One označíte v preferencích jaké jazykové verze a jaké titulky chcete vypalovat, kliknete na START, DVD se nakonec vysune samo.
Čili Mac The Ripper a DVD2One stačí.

Odpovědět na příspěvek

Skusenost

Autor: boris Muž

Založeno: 03.02.2006, 01:53
Odpovědí: 0

Mam rad reci o ochrane a tak..., pritom vsetci mame radi nieco co je zadara resp. stoji to par USD. Pouzivam uz druhy rok Fast and Copy a po zakupeni cca 100USD to funguje O.K. Dokonca po preinstalovani systeme bez problemov autori softu poslali nove s/n a bez problemov to funguje dalej. ps maj arich originalnich DVD je cca 450 Ks a po zniceni DVD detmi som presiel na legalnu prvu kopiu a odteraj je to v poriadku. Ja doporucujem http://www.fastdvdcopy.co
m/

Odpovědět na příspěvek

RE: Skusenost

Autor: sundevil Muž

Založeno: 03.02.2006, 11:09

1OO USD je vic nez dost hnmhmhm

Odpovědět na příspěvek

RE: Skusenost

Autor: macuser Muž

Založeno: 10.03.2006, 16:35

Skusal som Fast DVD copy a mozem povedat ze par DVD ok, pohoda , ale prislo DVD okolo 8GB a zahlasilo mi pri komprimacii ze treba vyhodit bonusy lebo sa to nezmesti, potvrdil som to ale aj tak to spadloí s nejakou chybou. Je to sice dobry soft ale nema moznost kontroly nad bonusmi a inymi hovadinami na DVD a stale stlaca cele DVD...

Odpovědět na příspěvek

DVDRemaster

Autor: CybeR Muž

Založeno: 03.02.2006, 02:39
Odpovědí: 0

Vzpomenuty DVDRemaster (legalne) vlastnim v posledni verzi (2.5), k nalezeni je zde: www.metakine.com

Odpovědět na příspěvek

Ti 5

Autor: iPeter Muž

Založeno: 03.02.2006, 05:56
Odpovědí: 0

Ja mam skusenost z iMacom G4 so Superdrive spred asi 5 rokov /bola to vtedy 5 mechanika u nas v meste a aj to boli vsetko v APPLE/. Pouzival som DVDRemaster/kupeny/,DVDBa
ckup,Toust TItanium 5 a vsetky disky vypalene funguju este aj dnes a nestretol som sa s nekompatibilitou. Teraz mam DVDOnex,MacTheRiper a Toust Titanium 7 a tak isto je to v pohode. Dokonca tie prve brali DVD prehravace co nemali ani podporu napalenych medii. A este sa my nezda ta dlzka stlacania v DVDOnex. Mne to na pomalejsom stroji fakci rychlejsie.

Odpovědět na příspěvek

Shrink

Autor: Jan Vitek Muž

Založeno: 03.02.2006, 08:10
Odpovědí: 0

Jsem v nejblizsi dobe switcher, ale zatim jeste PCkar, v DVD Shrinku "udelam" DVD za max 20 minut (P4/2,4 512) a na PB "Zmenšení celého DVD na polovinu trvalo... ...asi dvojnásobek hrací doby DVD"? To snad není možné, aby to trvalo tak dlouho???

Odpovědět na příspěvek

RE: Shrink

Autor: Jakub Krč Muž

Založeno: 03.02.2006, 08:52

Jistě, je to pitomost, autorovi nesmíte všechno věřit. Pracuji s programem Popcorn, ten je na G4 rychlý stejně jako Shrink.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Shrink

Autor: martin Muž

Založeno: 27.03.2009, 15:32

kde se da koupit.m

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Shrink

Autor: marrtin Muž

Založeno: 27.03.2009, 15:44

da se nekde sehnat program popcorn.m email-martinek.kollar@cen
trum.cz

Odpovědět na příspěvek

RE: Shrink

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 09:05

Cca přes 20 minut trvá pouhé kopírování 8 GB z DVD na pevný disk. Je pravda, že ty časy by mohly být menší, ale u toho DVD2One jsem opravdu redukoval všechna data, když dáte extrahovat jen hlavní film, tak se většinou skoro 2 GB zbavíte, pak děláte z 6 GB 4,3 GB a to jde podstatně rychleji, dále pak na pozadí dělám obvykle těch činností víc, na to nemám čas, abych něco zapnul, a díval, jak přibývá nějaká čárka. Ale mohl jsem uvést, že ty časy jsou při normálním dalším vytížení počítače a s cca 10 aplikacemi v chodu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Shrink

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 03.02.2006, 09:40

no to si mal, skutocne to trva tak 30 minut a to dokonca pri beznej praci (nie Photoshop pochopitelne). 30 minut rip na disk, 30 minut DVD2OneX zmenesnie na 1 DVD (rychlost procesora nastavena umyselne naplno)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Shrink

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 10:38

Já mám výkon procesoru nastavený na automatiku. Navíc mi toho v pozadí většinou jede opravdu hodně, takže mnou udávané časy opravdu relevantní nejsou, ale předpokládám, že každý, kdo se do takové činnosti pustí, tak stejně jako já určitě u toho dělá další věci.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Shrink

Autor: Don Martinello Muž

Založeno: 03.02.2006, 12:56

Ale take casy uvadzat je rovnako nezmysel ako benchmarkovat CPU, ked mi na pozadi bezi SETi@Home /s nadsadenim/ :).

Inak IMHO, fajn clanok :).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Shrink

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 13:15

Jo, už jsem uvedl nahoře korektní časy.

Odpovědět na příspěvek

smůla

Autor: ushneek Muž

Založeno: 03.02.2006, 08:42
Odpovědí: 0

Koukám, že tady ještě nikdo nepopsal celkem častý problém u novějších titulů - ochrana je asi nějaká vylepšená a MacTheRipper (MTR) 2.6.6 i HandBrake si na takovém filmu vylámou zuby. Zpravidla na začátku zpracují pár desítek MB a pak skončí s chybovou hláškou - BAD BLOCKS či co. MTR to někdy umožní přeskočit, výslený rip je ale nepoužitelný, protože se v inkrimovaných místech zasekne. Jak jsem z diskuze u vývojáře MTR pochopil, lékem je MTR verze 3, která je ovšem beta a už za nějaký bucks - navíc jsem zaregistroval i příspěvky, které hlásily shodné potíže i s MTR 3.

Odpovědět na příspěvek

RE: smůla

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 08:58

Jo, je pravda, že jsem měl s jedním filmem u HandBraku problémy s tím, že když se ripnul celý, tak byl nefunkční. Ale ripování po cca 10 kapitolách pak bylo v pořádku, jenom to bylo pracnější.

Odpovědět na příspěvek

RE: smůla

Autor: jaja Muž

Založeno: 03.02.2006, 09:34

Na všechny nejnovější ochrany: DVDFab platinum--ale pouze na PC :-(

Odpovědět na příspěvek

RE: smůla

Autor: Aleš Muž

Založeno: 03.02.2006, 10:28

Nejspolehlivější se zdá opravdu DVDfab, testováno několik zálohovacích programů na PC i Mac.

Odpovědět na příspěvek

RE: smůla

Autor: Peter Macik Muž

Založeno: 03.02.2006, 14:08

Bohuzial, tituly ktore nevie MTR 2.6.4 nevie ano MTR 3 beta.

Odpovědět na příspěvek

RE: smůla

Autor: Aleš Muž

Založeno: 03.02.2006, 18:27

Nejspolehlivější se zdá opravdu DVDfab, testováno několik zálohovacích programů na PC i Mac.

Odpovědět na příspěvek

zivotnost palenych DVD

Autor: Koralek Muž

Založeno: 03.02.2006, 09:05
Odpovědí: 0

Casto se pri diskuzich da nelezt nespokojenost se zalohami na DVD. Po case se pry stavaji necitelnymi. Rad bych se dozvedel, mate-li nekdo zkusenost, co je na tom pravdy, popripade jestli zalezi na znacce media a podobne.

Odpovědět na příspěvek

RE: zivotnost palenych DVD

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 09:17

Já pálím DVD cca dva roky, vše je zatím čitelné. Používám nosiče převážně Verbatime, ze začátku jsem mněl i pár krabic značky Apple, ale ty přestalo být smysluplné kupovat, když je odmítali zlevňovat stejně rychle, jako ostatní. Zatím jsem neměl problém, ale dva roky je krátká doba. Navíc nosiče jsou převážně ve stálé teplotě a ve tmě a v suchu, málokdy je někde tahám. Což nevím, nakolik to může mít pozitivní vliv. Co mám ale vyzkoušené, tak je čtení DVD daleko citlivější na škrábance, znečištění a podobně než CD. A taky mám negativní zkušenost s papírovým potištěným polepem.

Odpovědět na příspěvek

RE: zivotnost palenych DVD

Autor: Don Martinello Muž

Založeno: 03.02.2006, 12:50

Ano, vseobecne sa DVD ako datovy nosic neodporuca na dlhodobe zalohy, tj. viac nez 3 roky. Dokonca ani v mid-size enterprises nenajdete seriozne systemy, kt. zalohuju na DVD disky. Pouzivaju sa paskove mechaniky, diskove polia alebo oboje.

Za malo penazi je malo muziky, ale i tak pre bezneho usera mozu DVD na zalohy stacit za dobrych fyzikalnych podmienok /vid. Romanov prispevok/.

Ja som sa tento problem rozhodol riesit domacim NAS divajsom, ale to uz je mimo topic :).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: zivotnost palenych DVD

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 13:08

Osobně chci letos zálohování řešit taktéž nějakým diskovým systémem, za ta léta (počínaje CD-R), mám už dvě skříně různých koleček, kde něco najít, je už velmi pracné, navíc je to náročné na prostor. A máte-li to někam přesunout, tak hmotnost také není zanedbatelná.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: zivotnost palenych DVD

Autor: Radek Muž

Založeno: 08.01.2009, 22:11

Pokud se bojíte o životnost záloh, je možné využít online zálohování, např. na http://www.zalohujeme.cz Je to bez startostí a spolehlivé.

Odpovědět na příspěvek

Časy!!!

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 12:23
Odpovědí: 0

Tak jsem si udělal teď dopoledne chvilku čas a testnul, jak dlouho co trvá a co má na dobu vliv.
1. MacTheRipper:
DVD 7,9 GB - 28 minut, využívá minimum systémových prostředků, největší brzdou je rychlost čtení z DVD. Paralelní práce v jiných aplikacích má na rychlost téměř nulový vliv.
2. DVD2One - Procesor téměř po celou dobu jede na téměř 100%, jakýkoliv proces, který se provozuje souběžně zdržuje. Při vypnutí všeho pak trvalo přepočítání filmu o délce 2h09m se dvěmi zvukovými verzemi a jedněmi titulky 26 minut. Pokud má ale k dispozici místo cca 90% procesoru cca 10%, protáhne se opravdu doba výpočtu na asi osminásobek, tedy místo čtvrtiny hrací doby na dvojnásobek hrací doby, což byl zrovna i případ uvedený v článku.
3. HandBrake: Zatím jsem nestihnul zkusit, ale bude to podobné jako v případě DVD2One.

Odpovědět na příspěvek

RE: Časy!!!

Autor: Kichi Muž

Založeno: 03.02.2006, 19:38

IMO zalezi u MTR predevsim na mechanice, muj 16x Plextor na G4 1,25 GHz a 1,25 GB RAM 7,9 GB DVD zvlada za cca 15 minut.
A aby to nebylo malo, tak jeste asi jde o konkretni typ mechaniky, protoze treba moje mechanika co jen cte CD a DVD (mam 2 Plextory - vypalovacku CD/DVD a vypalovacku CD + cte CD/DVD) ripuje DVD vyrazne rychleji, nez vypalovacka a naopak vypalovacka ripuje CD mnohem rychleji, nez ta pouze cteci mechanika.
Omlouvam se za neodborne nazvoslovi (cteci mechanika...), uz se v tom zacinam ztracet....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Časy!!!

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 03.02.2006, 22:54

Souhlas. Rozhodně MTR je nejvíce závislý na rychlosti čtení z mechaniky a nejméně závislý na CPU a RAM. Já mám 8xDVD a ta půlhodina přesně odpovídá vaší čtvrthodině na 16x.
Z toho názvosloví si bych si nic nedělal, ono se v tom houští různých možných kombinací DVD/CD čtení/zápis/RW vyjádřit srozumitelně jedním slovem, to dá práci.

Odpovědět na příspěvek

MTR a ARccOS

Autor: Kichi Muž

Založeno: 03.02.2006, 19:31
Odpovědí: 0

Jeste drobna poznamka k DVD s ochranou ARccOS - normalne by MTR mel ARccOS ochranu rozpoznat a sam nabidnout odpovidajici metodu ripu, nicmene kdyz se u nekterych DVD MTR ripovat moc nechce (a automaticky sam ARccOS rip nenastavil), tak si ARccOS rip nastavim sam a uz to jede.
Nektera DVD chranena ARccOS maji take po ripu a zpracovani v DVD2OneX jeden problem - velmi dlouhou prodlevu (cerny obraz) na zacatku, nez se spusti film. Da se to pomerne lehce odstranit a to tak, ze v DVD2OneX se v okne "selection" podivate na kapitoly (chapters) a zrusite vyber tech problemytickych (cernoobrazovych) kapitol na zacatku. Ty problematicke se daji poznat jednak tak, ze maji podezrele malou velikost (0- cca 20, 40 MB) a take podle toho, ze obvykle maji stejne cislo kapitoly (vetsinou 1, nekdy i 2). T.j. je tam treba kapitola 1 destkrat za sebou a neobsahuje nic, nez cerny obraz. V pripade nejistoty si obsah konkretni kapitoly snadno overite tim, ze vyberete jen tu konkretni kapitolu, zpracujete ji DVD2OneX a vysledek prehrajete v MPlayeru (nebo VLC ?, z hlavy ted nevim).

Odpovědět na příspěvek

RE: MTR a ARccOS

Autor: iPeter Muž

Založeno: 03.02.2006, 23:25

Presne tak to robim aj ja a zatial vsetky v pohode. Problem som mal len z niektorymi DVD s ceskej produkcie.

Odpovědět na příspěvek

Vypálitelný image DVD

Autor: Ruda Muž

Založeno: 04.02.2006, 13:11
Odpovědí: 0

Existuje ještě aplikace 0SEx 0.0101b, která umí z DVD udělat image. Ten lze rovnou vypálit na prázdné médium. S nejnovějšími ochranami si asi neporadí (nezkoušel jsem), ale zvládne ty klasické včetně regionů a Macrovision. Umí i formáty, ze kterých se dá vide konvertovat do AVI či MP4.

Odpovědět na příspěvek

Konverze videa

Autor: Ruda Muž

Založeno: 04.02.2006, 13:19

Na to zkuste program OpenShiiva (umí jen kontejner MP4) nebo front-end mencoderu D-Vision 3 (MP4, AVI, OGG i s kodekem AVC - H264). Přímo z DVD to zvládá zmíněný HandBrake.

Odpovědět na příspěvek

RE: Vypálitelný image DVD

Autor: macuser Muž

Založeno: 10.03.2006, 16:24

OSEX nevie vstky DVD a obcas pada, radsej Mac THe Ripper.

Odpovědět na příspěvek

Stolni DVD

Autor: -BIGI- Muž

Založeno: 04.02.2006, 21:57
Odpovědí: 0

Jen mala pripominka k prehravani vypal DVD na stol. prehravacich. Musi tam byt slozka Audio-TS, jinak vam to prehravace neprehrajou. Jestli ji tam nemate, staci ji dopsat rucne, nez to budete vypalovat.

Odpovědět na příspěvek

RE: Stolni DVD

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 04.02.2006, 22:13

Tak to zkusím. Tohle mě nanapadlo, a to by mohlo být přesně ono. Ta složka vždy byla prázdně, a nedával jsem jí žádnou důležitost. Díky moc za radu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Stolni DVD

Autor: pajap Muž

Založeno: 30.03.2006, 22:18

Toast ji vytvori sam - DATA - DVD ROM (UDF) - vypalit

Odpovědět na příspěvek

RE: Stolni DVD

Autor: Martin22 Muž

Založeno: 05.02.2006, 06:18

Mam pocit, ze je to Audio_TS (spodni podtrzitko). A taky myslim, ze rozhoduje, jestli je to Audio_TS nebo AUDIO_TS (myslim ze to musi byt velkymi pismeny). Mrknete na nejaky original DVD.

Odpovědět na příspěvek

Kecy o vietnamcich

Autor: kopyto Muž

Založeno: 05.02.2006, 13:35
Odpovědí: 0

Nazdar autore!
Jestli sis toho nevsiml, tak dvd ripuji a pali i mimina. Je nad slunce jasny, ze cely tenhle clanek je o tom, jak na macu delat to, co se na PC dela ve velkem, aby uzivatele jabka nebyli nasrani ze nemuzou nasdilet dvoje filmy, nebo je zahnout kamosum. Tak to prosimte nezamlouvej temi trapyni kecy o vietnamcich a organech ty organe!

Odpovědět na příspěvek

Ripper a Toast 6

Autor: Chris Muž

Založeno: 08.02.2006, 21:32
Odpovědí: 0

Pouzivam MacTheRipper (a potom KillTheRipper:-), vysledkom je VIDEO_TS adresar, ten hodim do Toastu 6 a necham napalit DVD (DVD from VIDEO_TS). Prehravanie diskov na 3 roky starom Sony DVD prehravaci je bez problemov, mam titulky, menu, zvuk.
Ak je vysledny subor nad 4.7, napalim DVD v Toaste ako Image, moutnem ho na plochu, otvorim Popcorn, nasleduje kompresia a napalenie. Jednoduche.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Jen mala pripominka k prehravani vypal DVD na stol. prehravacich. Musi tam byt slozka Audio-TS, jinak vam to prehravace neprehrajou. Jestli ji tam nemate, staci ji dopsat rucne, nez to budete vypalovat.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: