QUAKE 4: high-end zábava už i na našich Applech - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Zábava

QUAKE 4: high-end zábava už i na našich Applech

12. května 2006, 00.00 | Hrajete si na svém Macu rádi ? Pak mám dnes pro vás recenzi hry, která si určitě zaslouží vaši pozornost! Představuje totiž současný “high-end” vizuálního ztvárnění dokonalé akce ... a navíc se u ní nebudete ani trochu nudit.

Kořeny a příběh
Hra QUAKE 4 společnosti ID Software, jejíž konverzi na Maca bravurně zvládl platformě dlouhodobě věrný Aspyr (resp. tým Raven), nabízí skutečný koncert soudobých vizuálních herních technologií, které můžeme vidět na dnešních osobních počítačích. Dějově jde o nástupce dnes již postaršího 2.dílu (3.díl – Arena - byl pouze multiplayerem bez jakéhokoliv nároku na “příběh”). Náš svět je opět ohrožen vetřeleckými kyborgy Strogg (něco jako Borgové ze Star Treku ;-) ), známými z 2.dílu, kteří nás chtějí asimilovat. Velení Země se proto rozhodne vyslat na planetu Stroggů to nejlepší, co pozemní síly nabízejí a svést se Stroggy rozhodující bitvu na jejich vlastní půdě. Hlavním hrdinou hry (a postavou, kterou tedy ovládá hráč) je stejně jako ve 2. dílu Matthew Kane, obyčejný “mariňák”, který zažije na planetě Stroggů neobyčejný příběh hrdinství a projde si svým osobním peklem. Detailní dějovou linii hry zde popisovat nebudu, nechci vám totiž kazit podle mne skvělý osobní zážitek, ale musím říci, že než jsem hru dohrál (na běžnou obtížnost), pořádně jsem se u ní zapotil a královsky se pobavil. Děj je totiž pestrý na mnohé dílčí úkoly a hrdina se v něm dostane do nejrůznějších dechberoucích lokací i netradičních situací.

Není to jen další DOOM 3 ? Ani náhodou !
Přestože samozřejmě hlavní náplní her tohoto typu (FPS – First Person Shooter) je střelba na nejrůznější pohyblivé cíle z vlastního pohledu, musím přesto konstatovat, že děj není nijak fádní a (pro mne osobně) srovnání například jmenovitě s DOOM 3 vyznívá silně ve prospěch QUAKE 4. DOOM 3 totiž čerpal atmosféru především z “plíživého děsu” a “lekaček” (zasvěcení jistě ví, o čem mluvím), přičemž se odehrával ve velmi stísněných a často úplně temných prostorách, které tento herní koncept jen podpořily. Přestože na první pohled šlo o (především technicky) bravurně zvládnutou děsivou akci, po několika málo hodinách hraní se většinou dostavilo rozčarování a nezřídka také lehčí nuda – bylo to totiž v podstatě “pořád to samé”. QUAKE 4 si z DOOM 3 sice vypůjčil kromě herního engine i část atmosféry (místy hodně temná místa a občas i stísněné prostory, nutnost najít ovládací panel nějakých dveří, mostu, či jiné technické překážky), proložil je ale tolik vítanými rozlehlejšími prostorami s možností regulérního boje a tuhé závěrečné “bossy”, což mi osobně silně evokovalo například kdysi velmi úspěšnou sérii Alien Breed 3D z Amiga platformy. Dalším velkým plus je u QUAKE 4 boj v týmu. Nemyslím teď multiplayer, ale umělou inteligencí obdařené spolubojovníky především z Matthewovy jednotky Rhino Squad, kteří dotváří kolorit hrdinského eposu. Člověk má tak snahu dělat také vše pro to, aby přežil nejen on, ale i ostatní z týmu (přičemž někdy je přežití určitých konkrétních kolegů nutnou součástí splnění dílčího úkolu, většinou je to však nepovinné). Může tak také využít vítaný benefit, který plyne z toho, že zdravotník může hlavnímu hrdinovi léčit zranění a technik mu opraví štíty či jednou za čas podstatně vylepší některou ze zbraní. Zbraně samotné jsou technicky perfektně provedené a zahrnují pestrou paletu od nejjednodušší “blaster pistolky” (jediná zbraň s nekonečnou municí) přes obligátní kulomet, brokovnici, obouruční blaster, granátomet, metač hřebíků, raketomer, sniperku, vysokoenergetický paprskomet až po “Dark Matter” zbraň, která posílá na protivníky brutální energetickou kouli a která se velmi hodí především na závěrečné “bossy”. Příjemné je, že není třeba přehazovat svítilnu a zbraň (pro tmavá místa), na některé zbraně se totiž umístí automaticky. Dalším velmi zajímavým vylepšením je také ovládání nejrůznějších dopravních prostředků, samozřejmě patřičně obrněných a vyzbrojených. Také pozadí je většinou velmi “živé”, všude se bojuje (a nebo alespoň slyšíme zvuky boje ve vysílačče, což dále dotváří perfektní atmosféru). Zkrátka opravdu akce ve stylu “áčkových” titulů typu Medal Of Honor či Brothers In Arms, jen jindy a jinde ... Zjednodušeně by se dalo říci, že QUAKE 4 je jakýmsi “Dnem D” v budoucnosti.


Herní módy
QUAKE 4 nabízí především skvělý single-player, pokud by to však někomu nestačilo, může si zahrát také čtyři multiplayer módy a to typické Deathmatch, Team Deathmatch, Single-Elimination Tournament a Capture the Flag. To vše samozřejmě i proti PC kolegům (cross-platform). Pro hráče her tohoto typu představují názvy jednotlivých módů jistě známé pojmy, nicméně pro neznalé žánru raději stručně vysvětlím: v Deathmatch jde v podstatě o “sejmi koho můžeš”, čili hráč hraje sám za sebe proti všem ostatním. Team Deathmatch tuto variantu doplňuje o týmy – bojujete tedy už ne jen za sebe, ale v týmu (proti ostatním týmům). Single-Elimination Tournament je hrou typu “náhlá smrt” a představuje modifikaci varianty Deathmatch (kde se hraje typicky na body po určitou pevnou dobu a podle nich se pak stanoví pořadí hráčů) na klasickou vyřazovací záležitost (jedna smrt = konec hráče). Capture the Flag je boj o vlajku protistrany. Oproti DOOM 3, kde se mohli multiplayeru zúčastnit pouze 4 hráči najednou, přináší QUAKE 4 možnost hry až 16 lidí a navíc pro nás applisty také další vítané vylepšení: QUAKE 4 Server je přímo součástí instalace hry a tak není třeba spoléhat se na PC kolegy či dedikované internetové servery: svůj server si můžete založit klidně sami !

Nároky hry:
Jak se dalo očekávat, hra s takovouto grafikou není zrovna “na málo pozvaná” a podle Aspyru vyžaduje následující:
Minimální konfigurace:
OS X 10.3.9
1.67 GHz G4/G5/Intel
512MB RAM
3GB místa na HDD
Radeon 9600 nebo GeForce 6600 (vždy s min. 64MB vlastní videopaměti)
DVD mechanika (kvůli instalaci)
pro multiplayer typicky TCP/IP protokol (jak po LAN, tak přes Internet)
Výčet podporovaných grafických karet zahrnuje: nVidia GeForce 6600, 6800, 7800, ATi Radeon 9600, 9650, 9700, 9800, X600, X800, X850, X1600

Doporučená konfigurace:
OS X 10.4.4 a vyšší
2.0 GHz G5/Intel
128MB video paměti (na grafické kartě)

Osobně jsem hru testoval na svém PowerMac G4 Digital Audio, Dual G4/1.2GHz, 1GB RAM, ATi Radeon 9800Pro/128MB a musím říci, že hra byla (pochopitelně v základním grafickém režimu 640x480 a nízkých detailech) bez problémů plynule hratelná. Ve vyšších grafických módech či lepších detailech se již dostavilo nepříjemné snížení počtu snímků za sekundu, což jsem pochopitelně nebyl ochoten upřednostnit plynulé hratelnosti (základní grafický mód mi přešel jako zcela dostatečný a především hezky plynulý). Nicméně, až do módu 800x600 a vysokých detailů to bylo pořád "použitelné" (pokud člověk překousl občasné mírné zacuknutí). Dá se obecně říci, že funguje-li vám obstojně DOOM 3, pak podobně hladký běh (resp. jen mírně horší, kvůli rozlehlosti některých lokací) můžete očekávat ve stejném rozlišení a detailech také od QUAKE 4. Podle ohlasů na Internetu pomůže nejvíce především svižnější grafická karta: kolega s Dual G5/2GHz, 1GB RAM a Radeonem 9600/64MB musel v rámci plynulosti hry také užít základní rozlišení, přestože disponuje vůči mému stroji výkonnějšími procesory (má ale zase slabší grafiku).

Hodnocení
Jste-li fandou FPS her a máte-li dostatečně výkonný stroj, pak je pro vás QUAKE 4 naprostá “nutnost”: podle mne jde o nejzdařilejší FPS současnosti, které si na Macu můžeme vychutnat. Skvělý příběh, atmosféra i akce vás nenechají chvíli v klidu a nutí vás hru dokončit, děj se co děj. Líbilo se mi také, že hra podporuje širokoúhlá rozlišení. Ve stupnici od 1 do 10 bych dal hře 9 bodů – mírné zlepšení by si například zasloužilo ještě další využívání techniky, chyběly mi například lafetované zbraně (turrets) a taky docela nechápu, proč pro Mac není k dispozici hratelné demo, jako je tomu pro PC. Nu, alespoň že hra je “Universal Binary”, a tak si na své přijdou i majitelé moderních Intel-Maců. Ti mají dále navíc možnost (provozují-li přes BootCamp i Windows) si hru zdarma vyzkoušet: hratelné demo pro PC je k dispozici zde.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Zábava  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Hry  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

i na MACku se da hrat...

Autor: MAG Muž

Založeno: 12.05.2006, 00:32
Odpovědí: 0

Opet se setkavame se skutecnosti, ze Mac zvlada vykreslovat stejne narocne momenty jako PC, avsak s mnohem mensimi naroky na HW. Kdo nekdy hral Warcrafta 3 Frozen Throne na plne detaily, v plnem rozliseni se vsemi lahudkami co jdou ve hre nastavit a to na iBooku G4, pak mi da jiste za pravdu :-)Sam jsem stejnou hru hral na PC, ktere melo 2x vice RAM, o polovinu rychlejsi procesor a 2x vice G RAM a presto jsem se hra v plnych detailech neprijemne zaskubavala. Co dodat, Quake 4 je dalsi argument v boji proti nazoru, ze MAC je "pouze" na praci.

Odpovědět na příspěvek

RE: i na MACku se da hrat...

Autor: fandango Muž

Založeno: 12.05.2006, 06:50

Ja mam zase pocit o opaku...

hry na Macu co jsem zatim videl bylo vzdycky zlo :)
neskutecne pomale.

Zastavam nazor hry na PC, prace na APPLE.

F

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: i na MACku se da hrat...

Autor: MichalM.Mac Muž

Založeno: 12.05.2006, 06:56

já mam dost podobnou konfiguraci jako autor G4 Digital Audio 1.2 GHz (bohužel pouze single), 768 MB RAM, ATI 9800 .... dalo se to hrát 800x600 high detaily, i když občas FPS spadlo někam kolem 10ti, ale jinak to mi běželo o hodně lépe než Doom 3 ....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: i na MACku se da hrat...

Autor: ondrej Muž

Založeno: 12.05.2006, 09:03

Ono hlavne zalezi na kvalite konverze. pokud tu nekdo odflakne nezachrani vas sebelepsi masina.
Mimochodem Doom3 hraju celkem v pohode na Intel Mini Core Duo s 512mb pameti

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: i na MACku se da hrat...

Autor: Pavel Kout Muž

Založeno: 12.05.2006, 12:36

Myslím, že ani tohle není pravé ořechové — na hry je asi nejlepší jednoúčelová konzole, ne? Žádné hotfixy, žádné konflikty driverů, žádné viry — prostě plug'n'play.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: i na MACku se da hrat...

Autor: daeltar Muž

Založeno: 12.05.2006, 15:33

Počítač je idelální věc na hry, mít navíc ještě konzoli mi přijde nepříliš ekonomické...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: i na MACku se da hrat...

Autor: CybeR Muž

Založeno: 12.05.2006, 23:15

No, abych pravdu rekl, osobne mi prijde prave z ekonomickeho hlediska lepsi mit i tu konzoli: na pocitaci mohu hrat hry, na ktere vykonostne dostacuje (a takove hry, ktere na konzoli proste nejsou a nebudou) a na konzoli zase nejruznejsi autozavody, sportovni hry, karate a podobne ... aniz bych musel kazdy rok investovat cca cenu jedne cele konzole jen do upgrade toho pocitace, aby modernejsi hry porad jeste "stihal". Jak rikam, je to jen muj nazor, ale podporeny dlouholetou "praxi": sam to takto resim.

Odpovědět na příspěvek

RE: i na MACku se da hrat...

Autor: Kyle Muž

Založeno: 12.05.2006, 07:49

Na PC sa to dalo slusne zahrat na 512MB RAM a ATI 9600. Takze sa 'opet' mylis a opak je pravdou.Mac OS na hry nie je a zatial sa to nejavi, ze by sa to v najblizsej dobe malo zmenit. Nezabudni sa pozriet, ake graficky vysperkovane (nehovorim o zabavnosti) sa chystaju na koniec tohoto roku. To co je na MACu uzasna ukazka grafickych moznosti, bude na PC minimalne vecou predchadzajucej generacie. Tak optrne s tym hodnotenim.
Enjoy !

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: i na MACku se da hrat...

Autor: Henry Gale Muž

Založeno: 12.05.2006, 08:40

toto hovori za vsetko ;)
http://www.youtube.co
m/watch?v=4PDKWg9FclU&sea
rch=apple%20games

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: i na MACku se da hrat...

Autor: micker Muž

Založeno: 12.05.2006, 13:37

pro Kyle:
jake graficke vysperkovani na konec roku myslis? myslis to co melo byt uz loni, a nebude to ani letos a jen buh vi jestli to bude pristi rok? :-))
pokud vim tak vista byla opet odlozena asi jim to vysperkovani moc nefunguje... :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: i na MACku se da hrat...

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 12.05.2006, 15:37

Za to vsak nemoze Mac OS. Slabsi vykon je problem konverzii - hra NIKDY nepobezi tak, ako na architekture, pre ktoru bola povodne pisana.

Co sa tyka moznosti grafiky (systemu a aplikacii nad nim) je vsak OS X daleko vpredu. Hry su ina kava, ale to som uz napisal vyssie. Rozhodne to vsak nic nehovori o kvalite OpenGL v Mac OS X

Odpovědět na příspěvek

RE: i na MACku se da hrat...

Autor: xpadmin Muž

Založeno: 12.05.2006, 21:26

Quake 4 v 800x600 trhaně na 2xG5 atd...
"Opravdu high-end zábava"

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: i na MACku se da hrat...

Autor: CybeR Muž

Založeno: 12.05.2006, 23:24

Budme prosim alespon trosku spravedlivi a tolerantni ... ta dvouprocesorova G5 mela k dispozici ATi Radeon Pro / 64MB ... Myslite snad, ze na libovolnem PC se to bude se stejnou kartou hybat v tomto rorliseni a detailech zcela plynule ? Ja si to tedy nemyslim. Jinak co se plamenne diskuse, ktera se zde rozpoutala (gaming na PC/Mac) tyce, mohu prohlasit jen jedno: nikde neprezentuji nazor, ze by se snad hry na Macu hybaly lepe, nez na PC. Osobne se naopak obavam, ze je tomu naopak (a mnohe testy na Internetu mi daji za pravdu), pricemz na vine je podle vseho ne prilis idealne napsane OpenGL ... a prave jeho vyuziti pro hry. Uvedomme si, ze na PC se hraje vetsinou ne pod OpenGL, ale pod DirectX ... Takze zase srovnavame "nesrovnatelne", ze ano ... Smyslem meho clanku nebylo vyjadrit "mame neco lepsiho nez na PC", ale spise ukazat, ze i pro Apple existuji moderni hry, ktere se vyrovnaji svym PC predobrazum, chcete-li to takto vnimat. A jeste jednou: budme prosim (oboustranne) tolerantni. Po tom, co jsem videl na kolegove XBOX360 muzu jen rict, ze TOHLE neuvidime ani na Macu ani na PC asi jeste pekne dlouho ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: i na MACku se da hrat...

Autor: CybeR Muž

Založeno: 12.05.2006, 23:35

Oops, jeste mensi oprava: samozrejme jsem mel na mysli ATi Radeon 9600 Pro / 64MB ;) To jen, aby nevznikla nejaka mylka ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: i na MACku se da hrat...

Autor: Conrad Muž

Založeno: 15.05.2006, 23:51

CybeR: ...Po tom, co jsem videl na kolegove XBOX360 muzu jen rict, ze TOHLE neuvidime ani na Macu ani na PC asi jeste pekne dlouho ;)...
---

Myslim ze uplnou pravdu nemas. XBOX360 je sice hodne rychla masinka s krasnym obrazem na vystupu, ale pokud je nekdo ochotny investovat do kompu nekrestanske penize a to ja celkem jsem, muze neco vypadat o dost lepe na PC nez na XBOXu360, konkretne v pripade TES IV - Oblivionu je grafika kvuli 512MB sdilene pameti na XBOXu neprijemne osekana, textury dal od hrace jsou straslive rozplizle (male rozliseni) a nahravani jednotlivych cellu je na rychlem PC mnohem (nekolikanasobne) rychlejsi. Na rychlem PC to pak vypada takhle:
http://www.home.
karneval.cz/01053924/
--
-
Co se tyce Quake IV na G5... je to opravdu spatne. Pro zlomyslne PCckare je to az az smesny pohled jak se stroj za extremni mnozstvi penez, se dvema jadry pachti se hrou ktera patri k narocnym, ale nikoli nejnarocnejsim. Take jsem tu cetl ze MACovi na hry staci mene RAM nez na PC a ze staci pomalejsi grafarna aby se to hybalo stejne slusne. kdo to obcas vidi v praxi by takovou hloupost nenapsal. Takze bych to uzavrel s tim, ze je prima ze i na MACovi se daji hrat nove hry, ze ta moznost tu je a to je prima, ale ze to bude pomale, v rozliseni ktere odpovida konci 20. stoleti a ze Apple pro hrace neudelal za poslednich 10 let nic.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: i na MACku se da hrat...

Autor: CybeR Muž

Založeno: 16.05.2006, 01:09

Uplnou pravdu nema zrejme nikdy nikdo (az na vyjimky typu Murphy ;) ), to samozrejme nepopiram, vzdy je nazor cloveka navic ovlivneny jeho subjektivni zkusenosti ... S tim Oblivionem treba jsem mel moznost to videt u kolegy, ktery ma k XBOX360 take patricnou (nekrestansky drahou ;) ) LCD televizi podporujici veskera HD rozliseni, kde to vypadalo uchvatne, nejakych rozplizlosti v dalce jsem si tedy absolutne nevsiml (zde se ale mohu mylit, priznavam). A samozrejme, pokud budeme porovnavat XBOX360 s PC, ktere bude mit rekneme petinasobnou a vyssi porizovaci hodnotu, pak jsem mozna uz v nekolika malo konkretnich pripadech zrejme opravdu na tenkem lede ;) Ty screeny z PC mi ale nijak uchvatnejsi neprijdou, v podstate to same jsem videl na tom XBOX360 (jak rikam: subjektivni vjem, navic uz cca 14 dnu stary ;) ). Snad az na tu nesynchronnost pohybu pri nacitani lokace, ke ktere prubezne dochazi, to souhlasim, toho jsem si opravdu vsiml - na druhou stranu u takto rozsahle hry a takto "levne" masiny bych to tomu XBOX360 docela odpustil ...
Co do Quake 4 na G5, nemyslim si, ze by to bylo spatne. Samozrejme v pripade, ze ta G5 bude vybavena opravdu SOUDOBOU grafickou kartou. Srovnavat typicky Radeon 9600, kterymi jsou starsi G5 vetsinou vybaveny (pokud nemaji jeste horsi a dnes uz opravdu "nepochopitelnou" FX5200) s dnesnimi kartami, pouzivanymi v PC (6600GT, 6800, ...) je pochopitelne pitomost (myslim obecne). To pak srovnavame nesrovnatelne.
Samozrejm
e jsem take nikdy netvrdil, ze by Macu stacilo na totez mene RAM a horsi grafika - to opravdu dle me subjektivni zkusenosti neni pravda. Tedy, bavime-li se ohrach ;) OS a mnohe konkretni programy jsou jine kafe (a ze v teto oblasti mam opravdu "barvite" zazitky typu Photoshop hybajici se na Macu lepe s polovicnim taktem a ctvrtinovou pameti a podobne, ale to je na jinou debatu, kterou zde prosim v zadnem pripade nechci vyvolavat!).
No a s tim vasim zaverem si tedy dovolim zcela nesouhlasit. To je totiz opet subjektivni pausalizace neceho, co neni obecne platne. To je stroj od stroje a typicky bude zalezet prave na te jiz zminovane graficke karte, kterou ma maloktery applista "soudobou" - prave v tomto vidim nejvetsi problem vetsiny dosavadnich Apple stroju pro herni nasazeni - pokud clovek "netuni", vetsinou si moc nezahraje. Viz moje G4, ktera se s kartou 9800PRO v podstate vyrovnala zminovane G5 s 9600PRO. Vykon graficke karty proste vykonem procesoru clovek nenahradi. Snad jen castecne bych souhlasil s tim, ze Apple pro hrace opravdu mnoho nedela, to je bohuzel docela pravda ;)

Odpovědět na příspěvek

Mam PSP, PS2 a cekam na PS3

Autor: sundevil Muž

Založeno: 12.05.2006, 16:52
Odpovědí: 0

Nechapu na co si clovek koupi pocitac.. Kdyz chce hrat hry at si koupi konzoli ne?? myslim ze mame jeste co dohanet..

Odpovědět na příspěvek

RE: Mam PSP, PS2 a cekam na PS3

Autor: Pablick Muž

Založeno: 12.05.2006, 17:04

Na co si člověk koupí počítač na hry místo konzole??? To je snad zlej sen! Protože počítač zvádá nejen hry, a nemusí si proto kupovat další zařízení, co jiného?

Odpovědět na příspěvek

RE: Mam PSP, PS2 a cekam na PS3

Autor: jouda Muž

Založeno: 12.05.2006, 23:24

Naprosto souhlasim, pocitac na praci, na hry konzole. Mam Gamecube a mastim na tom Resident Evil 4 a kam se hrabe pocitac!! Grafika skoro jako film.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Mam PSP, PS2 a cekam na PS3

Autor: CybeR Muž

Založeno: 12.05.2006, 23:32

V podstate souhlasim: viz ostatne ma odpoved na jiny prispevek zde v diskusi. Konzole byly, jsou a budou na jiste typy her PODSTATNE lepsi nez pocitace. Kdyz uz kvuli nicemu jinemu, pak proto, ze na konzoli vam hra VZDY pojede perfektne plynule: (stejne) konzole se od sebe nelisi vykonem a to je, oc tu bezi ... Na druhou stranu, jsou hry (nejvice tuto kategorii vystihuji realtime strategie), ktere pro konzoli z povahy veci nejsou dostupne ... a na ktere je pak vhodny treba prave ten pocitac. Taky mam neprijemny pocit, ze doomovky se na pocitaci take ovladaji podstatne lepe (sebelepe vypadajici hra se mi na PS2 hraje v doomovskem pohledu vetsinou velmi nepohodlne). Tohle je ale uz spise subjektivni.

Odpovědět na příspěvek

RE: Mam PSP, PS2 a cekam na PS3

Autor: tomaz Muž

Založeno: 12.05.2006, 23:47

LOL :))))))))))))))
to je jeste lepsi vtip nez hi-end zabava v rozliseni 640×480 s min detailama :D
haha
to je jako by ten test delal nejaky zelinar a komentoval to sadar co vedle ve stanku prodava jablka

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Mam PSP, PS2 a cekam na PS3

Autor: CybeR Muž

Založeno: 13.05.2006, 00:01

Do zeleniny sice nefusuji, nicmene vase reakce mi jaksi unika ... co jste tim chtel prosim rici ??? Ne, vazne mne to zajima. Budte prosim konkretni. Opravdu nechapu, jak souvisi muj nazor ohledne konzoli , ktery vychazi z jejich cca 10-leteho pouzivani a ktery jsem prezentoval vyse (a na ktery reagujete) s obsahem recenze, ktera se tykala her na pocitacich ?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Mam PSP, PS2 a cekam na PS3

Autor: tomaz Muž

Založeno: 13.05.2006, 12:32

a reagoval jsem snad na vas prizpevek?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Mam PSP, PS2 a cekam na PS3

Autor: CybeR Muž

Založeno: 14.05.2006, 12:28

Mate pravdu, trestuhodne jsem prehledl hierarchii vasi reakce ;) Mea culpa.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Mam PSP, PS2 a cekam na PS3

Autor: Tomaz Muž

Založeno: 14.05.2006, 18:54

vas prizpevek zdaleka nebyl tak zabavny. to jste si moc fandil :D dokonce byh rekl ze na nem bylo ledazco pravdive. ano, konzole na jisty typ her budou lepsi nez pocitac. chtelo to specifikovat ktere, krom tech pro male deti mne nic nenapada :)) optimalizace u konzol zdaleka nebyva tak dobra ze by vse jelo bez trhani. je to o to smutnejsi ze se neda pocitat s lepsim hw. takze tady hodne velke minus. libi se mi na konzolich jejich "instantni" pouziti. ze by se ale dalo povazovat je za lepsi kvuli tomu, to ne.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mam PSP, PS2 a cekam na PS3

Autor: CybeR Muž

Založeno: 14.05.2006, 23:04

No, ktere ... rekneme, ze se budeme bavit o dnes jiz pomalu "dosluhujicich" Playstation2 / XBOX (ktere bych ale jako konzole pro male deti urcite nevidel !) ... a samozrejme primarne o nastupujicich Playstation 3 (podzim) a XBOX360 (je uz mezi lidmi). Ty posledni dve jmenovane povazuji za opravdova dela (XBOX360 jsem videl v akci), na ktera zatim nema zadny pocitac, alespon co do vykonu/grafiky. S tou optimalizaci ... hmmmm ... no je pravda, ze se obcas najde hra, ktera neni zcela synchronni (vybavuji si cca jednu az dve ;) ), ale rozhodne beru jednotnou platformu jako velke plus, nikoliv jako brzdu - programatari proste presne vedi, na co hru pisi ... a nedovoli si napsat ji "pomalou". U pocitacu se mohou vzdycky "vymluvit", ze je psana na rychlejsi zelezo, u konzole tuhle moznost proste nemaji ;). Instantni pozehnani je darem z nebes, pokud ke konzoli clovek pousti deti - tam je to ve srovnani s pocitaci (a PC kor) uplne o necem jinam a osobne to jako vyhodu vidim (samozrejme ale ne tu, ktera by mela byt rozhodujici).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mam PSP, PS2 a cekam na PS3

Autor: CybeR Muž

Založeno: 14.05.2006, 23:05

Ach ty preklepy a nepozornosti ;) Samozrejme jsem mel na mysli instantni pouziti, nikoliv pozehnani ;) :D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mam PSP, PS2 a cekam na PS3

Autor: Tomaz Muž

Založeno: 17.05.2006, 10:21

a jsem u toho "deti, tak..." jasne, pro deti je konzole lepsi nez pocitac ;))) a tim "ktere" jsem myslel hry, as jsem se spatne zeptal.
a co se tyka optimalizace, ne vsichni maji pod pojmem optimalizovana hra stejnou predstavu. nekomu staci na hrani 325fps nebo i min a druhy pri hrani urcitych her fps pod 80 povazuje za slideshow.

Odpovědět na příspěvek

nejlepsi FPS hra?

Autor: Jakub Muž

Založeno: 13.05.2006, 04:42
Odpovědí: 0

Prohlasit o nejake hre, ze je to nejlepsi FPS hra je dost nesmyslne. Mozna autor myslel, ze ma ta hra nejlepsi grafiku. Ale mezi FPS jsou tak obrovske rozdily, ze se o zadne neda rici objektivne, ze je nejlepsi. Taky obcas hraju tyhle hry s plazmomety, desitkou raket ladovatelnymi raketomety a atomovymi strelami.. ale bohuzel jsem zestarnul a zacal hrat on-line a tam v techto skakacich/behacich hrach pro "rychle prsty" nema clovek nad 15 let sanci proti silenym deckam kolem sedmi let co to hraji denne 8 hodin kdy my musime vydelavat penize. Takze ted hraji hry simulujici realny boj - specialni jednotky apod., kde vitezim diky rozvaze, rafinovanosti a planovani, spolupraci a spravnemu vyhodnoceni situace. Hraji na PC protoze Mac je na hry katastrofa a hry ktere hraji ani nejsou pro OS X portovane. Konzole mi nesmi do domu, je to jednoucelovy nesmysl, PC neupgraduji casteji nez 1x za 3 roky protoze tak dlouho asi hraji on-line danou hru nez prejdu na novou.

Odpovědět na příspěvek

RE: nejlepsi FPS hra?

Autor: CybeR Muž

Založeno: 13.05.2006, 09:33

Ano, s prvni vetou zcela souhlasim :) Take jsem nic takoveho neprohlasil. Asi jste nepozorne cetl. Napsal jsem (cituji): "podle mne jde o nejzdařilejší FPS současnosti, které si na Macu můžeme vychutnat". Taky si totiz myslim, ze neco pausalizovat v teto oblasti je vazne docela problem ... treba "stare dobre" Halo (Bungie) je taky paradni FPS a srovnani s Quake 4 by (krome technicke stranky) urcite sneslo, navic pribehem by na tom zrejme bylo i lepe. S tim zbytkem reakce ale uz teda nesouhlasim (myslim s tou katastrofou ;) a konzolemi), ale nastesti mame demokracii ... a sto lidi sto chuti, takze proc ne. Kazdopadne dekuji za nazor Jakube !

Odpovědět na příspěvek

co vsechno?

Autor: Štěpán Gawron Muž

Založeno: 08.06.2006, 12:53
Odpovědí: 0

uvazuji o koupi apple macbook chci se zeptat zda jdou hry z pc hrat i na mac (popr. doporucit nejaky emulator) Dekuji vsem

Odpovědět na příspěvek

RE: co vsechno?

Autor: CybeR Muž

Založeno: 08.06.2006, 13:03

Ale jiste, ze jdou. Pokud pouzivate dualboot (technologie BootCamp je v testovaci betaverzi a chodi velmi hezky), pak muzete bootovat primo do Windows ... a tim padem se vam z MacBooku stava docasne klasicky PC notebook.
Nicmene, zrovna hru Quake 4 si na MacBooku (pokud se nebavime o verzi Pro !) asi moc nezahrajete. Nevim sice jiste (netestoval jsem, MacBook je uplna novinka), ale vsechno nasvedcuje tomu, ze integrovana sada Intel GMA950 nebude prave na 3D to nejlepsi ... Na starsi hry zrejme ano, na DOOM 3, QUAKE 4 a dalsi asi zapomente. Nebo jdete do MacBook Pro, ten to dava naprosto v pohode (stejne jako BATTLEFIELD 2 a cokoliv dalsiho).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: co vsechno?

Autor: Štěpán Gawron Muž

Založeno: 09.06.2006, 11:58

To je prave to o cem uvazuji o bootcamp assistan ale jediny problem vidim v tom, ze kdyz to naformátuju na FAT bude to jen 30GB ale muzu cist i z macu ale zNTFS nemuzu vubec.....kdyz mate 60GB je to pohoda ale na macbook pro kdyz mate 100GB me to pripada lehce omezujici.....mate s tim zkusenosti??? (btw.mohl by jste mi poradit nejake zakladni programy na instalaci do novyho macu, neco jako avi prehravac, icq atp.)
Dekuji

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: co vsechno?

Autor: CybeR Muž

Založeno: 09.06.2006, 15:27

Ne, osobni zkusenost s tim (dosud) bohuzel nemam. Nemam totiz (dosud ;) ) Intel-maca. Nicmene doporucuji vam prihlasit se do konference KPPM (Klub pratel pocitacu macintosh), na adrese www.kppm.cz naleznete potrebne informace. V konferenci je spousta lidi, kteri vam radi poradi s cimkoliv. Je to totiz na dyl, vypisovat se s tim tady (navic v diskusi k uplne jinemu tematu).

Odpovědět na příspěvek

slecna

Autor: Karin Muž

Založeno: 15.05.2007, 11:45
Odpovědí: 0

dobry den,potrebovala bych poradit...Chtela jsme si zainstalovat do meho macOSx icq,ale bohuzel mi to nejde...Nejsem nejaky expert v povitacich,proto bych prosila o strucne vysvetleni proc?Dekuji

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

dobry den,potrebovala bych poradit...Chtela jsme si zainstalovat do meho macOSx icq,ale bohuzel mi to nejde...Nejsem nejaky expert v povitacich,proto bych prosila o strucne vysvetleni proc?Dekuji


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: