iPod mini v praxi - co je malé, to je hezké... - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Zábava

iPod mini v praxi - co je malé, to je hezké...

11. června 2004, 00.00 | První iPody mini dorazily do ČR a my jsme samozřejmě využili možnost se na tento přehrávač podívat blíže a vyzkoušet si ho v praxi. Jak se nám líbil a jaké v nás zanechal dojmy?

Digitální hudební přehrávač iPod mini je menším a mladším bratříčkem "bílého" iPodu, který sice nabízí menší kapacitu (4 GB), ale nižší cenu a podle mnohých také výrazně elegantnější provedení. Apple tak rozšířil nabídku svých přehrávačů směrem k zákazníkům, pro které standardní iPod má příliš velkou kapacitu a také rozměry - velké většině uživatelů naprosto postačí kapacita na uložení zhruba tisíce skladeb, což přesně nabízí iPod mini, zatímco na "velké" iPody se vejde řádově více. K tomu také iPod mini cenově útočí na přehrávače, vybavené pevnou "flash" pamětí, kdy za o něco vyšší cenu nabízí několikanásobek úložného prostoru. A tak je nutné se na iPod mini dívat nikoliv v poměru ke standardním iPodům, ale především porovnávat s podobně cenově posazenými "flash" přehrávači. Díky tomuto směrování Apple obsazuje další část trhu s hudebními přehrávači a soudě podle velkého zájmu zákazníků, ze kterého vyplývá nedostatek iPodů mini, je tento "útok" úspěšný.

Ačkoliv se iPod mini ještě nedováží do Evropy oficiálně (Apple hovoří o červenci, ovšem předpokládá, že poptávka vysoce převýší nabídku), díky společnosti Quentin, která nám přehrávač také zapůjčila na test, si iPod mini mohou zákazníci zakoupit již nyní i u nás například na serveru DTPobchod.cz za cenu 8 900 Kč bez DPH.

Pokud si chcete udělat bližší obrázek o ostatních modelech iPodů, přečtěte si naše předchozí recenze.
První model iPodu (5 GB, otáčecí kolečko) - listopad 2001
Druhá generace - duben 2002
Třetí generace - květen 2003 (stále v prodeji)

iPod mini

V rozevírací krabici, kterou Apple rád používá na své "malé" výrobky, a která je stejně barevná, jako iPod uvnitř, najdeme kromě samotného iPodu mini napájecí zdroj (v našem případě s US koncovkou a evropským kabelem), sluchátka "špunty", dva kabely (pro USB a FireWire), držák na opasek, informační brožurky a CD s iTunes pro Mac OS X a Windows 2000/XP.

Design a ovládání

Pochopitelně základní principy zůstaly u iPodu mini (dále jen iPod) shodné, jako u předchozích modelů, ovšem v menším, a dle mého soudu o něco elegantnějším provedení. K tomu se vyrábí pět barevných variant (stříbrná, zlatá, zelená, modrá a růžová), a tak si zájemce může vybrat tu verzi, která mu více vyhovuje. Jak je patrno z fotek, zhotovených panem fotografem Jahelkou, k otestování jsme měli modrou variantu. Pro zobrazení fotek ve větším rozlišení klepněte na náhled.

Základem iPodu je kvádřík s oblými boky, horní a dolní strana jsou rovné a obsahují konektory a přepínač pro uzamčení přístroje. Díky oblým hranám se iPod velmi dobře drží v ruce, a na rovné základně bez problému stojí na stole. Rozměry se iPod přesně shoduje s běžnou vizitkou (9 x 5 cm), hloubka je 1,3 cm. Pokud budeme porovnávat rozměry s běžným "velkým" iPodem, jsou rozdíly relativně zanedbatelné - 10,4 x 6,1 x 1,6 cm, ovšem výsledný dojem je, že iPod mini je výrazně subtilnější. Tělo iPodu je z barevného eloxovaného hliníku, nikde nejsou rušivé sváry a jelikož je povrch matný, nebudou perfekcionisty dráždit otisky palců jako u ostatních modelů. Váha je 104 gramů (3G iPody váží 160 - 180g)

Kvůli menším rozměrům Apple předělal ovládání, které se nyní více blíží tomu, jak fungovaly první dvě generace iPodů. Samotná navigace v menu je jinak shodná s ostatními iPody a funkce stejné, jako u 3G iPodu. Vše se provádí pouze pomocí dotykově citlivého kolečka a středového potvrzovacího tlačítka - ovšem kolečko, kromě toho že je citlivé na dotyk, jak je u iPodu zvykem, je možné také stisknout na levém/pravém a horním/dolním okraji. Pod kolečkem jsou spínače, které se promáčknutím aktivují - Apple tak dostal do jednoho ovládacího prvku všechny potřebné funkce a výsledek působí ještě kompaktnějším a efektivnějším dojmem, než ovládání na původních iPodech - oproti tomu současné 3G iPody jsou zbytečně komplikované, jak oddělenými tlačítky, tak dotykovým středovým potvrzovacím tlačítkem. Zdá se, že Apple se poučil, za ovládání musíme iPodu mini dát jedničku z hvězdičkou.

Samozřejmě součástí ovládání je i displej, který zobrazuje potřebné informace - ten je rovněž menší a také má menší rozlišení (138x100 bodů), než "velké" iPody (160x128 bodů). Díky menšímu písmu se však na displej vejde v podstatě stejně informací. Displej již není tak silně podsvícen jako u starších iPodů, přesto ho lze v temném lese použít jako nouzové osvětlení, jak jsem si osobně ověřil :).

Navigace je tradiční, "ježděním" prstu po nebo proti směru hodinových ručiček se pohybujeme nahoru a dolů, středovým tlačítkem lze vybrat aktuální položku - aktivovat funkci, postoupit do nižší úrovně menu či vybrat skladbu, dolní čtvrtinou tlačítka lze spustit/zastavit přehrávání hudby, horní se vrátit o úroveň výše. iPod mini se vypne buď sám po dvou minutách nečinnosti, nebo podržením "tlačítka" play.

Zatímco na dolní straně je integrovaný vícefunkční konektor, ke kterému lze připojit některý z dodávaných kabelů, nahoře je přepínač Hold, který zamkne ovládání iPodu, konektor pro sluchátka (standardní mini-jack) a konektor pro dálkové ovládání - to není součástí iPodu, je možné ho koupit zvlášť. Dálkové ovládání by mělo být shodné s 3G iPodem.

Funkce

iPod mini je svými základními funkcemi shodný s třetí generací iPodů, ovšem určité rozdíly tu jsou - například nepodporuje doplňky, jako je čtečka karet, mikrofon pro nahrávání a podobně. Zdá se, že iPod mini má shodný technologický základ, jako starší generace iPodů, jen je vybavený jiným diskem a designem. Dá se to usuzovat například i z nutnosti automatického "přebootování" iPodu při připojování a odpojování k počítači (kdy iPod nastartuje buď do diskového režimu, nebo do přehrávacího), narozdíl od 3G iPodu, který se jen rychle přepne. Z tohoto důvodu také není možné mít iPod mini připojený k počítači, aby se nabíjel, a zároveň z něj hrát hudbu přes sluchátka, to jde pouze z iTunes, kde se iPod samozřejmě připojí.

Jak již bylo řečeno, iPod mini má pouze 4 GB pevný disk o průměru 1", faktická velikost po naformátování je 3,7 GB. Na disk se podle Apple vejde 1000 skladeb ve formátu AAC na 128 kbit, pokud používáte MP3 s vyšším bitratem, bude to samozřejmě méně. Disk lze použít nejen pro uložení skladeb, ale také jako normální externí přenosný disk, připojený přes FireWire nebo USB, rychlost zápisu na disk je cca 3,3 MB/s, čtení cca 2,8 MB/s (u USB samozřejmě jen u verze 2.0).

iPod se k počítači připojuje pomocí již zmíněných rozhraní, funguje i připojení přes USB 1.1, ale rychlost je pochopitelně výrazně menší, než dovoluje přehrávač. Pro Maca je primárním rozhraním FireWire, v posledních verzích systému by měl iPod mini korektně fungovat i po připojení přes USB 2.0.

iPod mini se ovládá na počítači pomocí iTunes, což je velmi komfortní nástroj pro správu hudby, a od loňského roku je dostupný i pro uživatele Windows. Kromě toho je iPod vidět i jako pevný disk v systému. iPod podporuje formáty AAC (Advanced Audio Codec od Dolby, který poměrně tlačí Apple a ve kterém je například veškerý obsah v internetovém hudebním obchodě iTunes Music Store), MP3, AIFF, WAV a poměrně nový bezztrátový komprimační formát Apple Loseless. Skladby se na iPod kopírují přes iTunes, překopírovat je z iPodu na disk jde jen pomocí dodatečných nástrojů. Pomocí iTunes je také možné vytvářet playlisty, tedy seznamy skladeb, které je možné si vybrat místo jednotlivých alb či skladeb přímo v iPodu. iPod také dovoluje si vytvořit playlist přímo v přehrávači, tzv. "On-the-go".

K zobrazení informací a jejich zařazení používá iPod tzv. ID3 tagy ve skladbách - pokud v souboru nejsou, pro iPod jako by nebyl a neukáže takové soubory v seznamech interpretů, alb a podobně.

Přehrávání skladeb zvládá iPod bez problémů, je možné použít také dodatkové služby, jako je ekvalizér nebo automatické vyrovnávání hlasitosti jednotlivých skladeb. Nepříjemné však je, že ani iPod mini neodstraňuje kratičké ticho mezi skladbami, které ruší především u živých desek z koncertů.

Kromě přehrávání hudby nabízí iPod řadu dalších možností - dokáže zobrazovat kontakty a kalendáře, uložené na disku, včetně možnosti snadné synchronizace na Macu přes iSync a obsahuje několik her pro dlouhou chvíli. Užitečnou funkcí mohou být poznámky, textové informace, které umí iPod zobrazovat, a které lze mezi sebou jednoduše provázat hyperlinky, včetně návaznosti na skladby v iPodu uložené. Tento systém s úspěchem používají některá muzea ve světě pro vytvoření osobních návštěvnických systémů, které mohou hlasem i textem informovat o exponátech.

Prostřednictvím nastavení lze iPod upravit více ku obrazu svému - například které položky mají být obsažené v úvodním menu: pokud nepoužíváte playlisty, ale vybíráte rovnou podle interpretů, stačí vypnout položky Playlist a Browse a naopak zapnout Artists, iPod se vám bude používat mnohem snáze.

Příslušenství

Standardní dodávka obsahuje kromě kabelů (pro FireWire a USB 2.0) také bílá sluchátka - špunty, které hrají "lépe než vypadají", fajnšmekrům samozřejmě nebudou stačit, ale pro většinu to jsou poměrně kvalitní sluchátka. Zajímavým doplňkem, ke kterému jsem během testování přistupoval s pochopitelnou nedůvěrou (ztratit zapůjčený přístroj by nebyla žádná radost), je spona na opasek. Je plastová a drží iPod "za boky" - přehrávač se do spony zacvakne boky, nahoře ani dole ho nic nedrží. Ovšem uchycení je poměrně důkladné a pevné, iPod neklouže díky gumovému "čudlíku", které se zapírá o zadní stranu iPodu, pouze mi přijde, že spona, která se uchycuje za opasek, by mohla být masivnější - v tomto směru jsem však mírně subjektivní, neboť jsem již dvě pouzdra na iPod s plastikovými úchyty zrušil. Každopádně váhu iPodu na opasku ani nepoznáte, a tak asi budete občas kontrolovat, zda tam ještě je.

Kromě standardně dodávaného příslušenství je možné si dokoupit řadu dalších doplňků - například stojánek (dok) na stůl, který umožní iPod napájet a připojit snadno k věži, nebo nepřeberné množství různých pouzder a uchycovadel.

Baterie, napájení

Apple deklaruje výdrž iPodu mini na 8 hodin provozu, při "standardním" testu, jedno album v kvalitě 160 kbit přehrávané nonstop a na poloviční hlasitost se iPod dokonce dostal přes devět hodin přehrávání, což je velmi příjemné překvapení ("starý" iPod s deklarovanou výdrží to zvládl 10 hodin 45 min, 3G iPod má mít baterii rovněž na 8 hodin, přehrával 8:15).

Nabíjení trvá 4 hodiny, kromě nabíječky v kombinaci s FireWire kabelem lze iPod mini nabíjet z počítače - jak přes FireWire, tak přes napájený konektor USB 2.0.

Resumé

iPod mini dělá velmi dobře, to co má za úkol, a k tomu ještě skvěle vypadá a používá se, což se ne vždy dá říci o konkurenčních produktech. K negativům by někdo mohl přičítat absenci rádia či dálkového ovládání v základní dodávce, tedy funkce, kterými běžné přehrávače s pevnou pamětí v této cenové kategorii disponují.Přesně na tyto uživatele, kteří nepožadují desítky gigabajtů kapacity, je iPod zaměřen, a i když nemůže konkurovat například rádiem, rozhodně může zabodovat kapacitou - v této cenové hladině se obvykle pohybují přehrávače, vybavené 512 MB paměti, zatímco iPod nabídne v podstatě osminásobek, k tomu s již zmíněným elegantním designem a propracovaným ovládáním. A tak i když nemůžeme nechat iPod mini bez výtky (například je škoda, že nepodporuje dodatečné příslušenství jako 3G iPody, či že neobsahuje rádio a dálkové ovládání), je iPod mini bezpochyby výbornou volbou. Záleží pouze na vás, zda se trefí do vašich potřeb a finančních možností, ovšem pokud si vyberete iPod mini, určitě nebudete litovat.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Zábava  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Multimedia  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Dodani

Autor: Marek Muž

Založeno: 11.06.2004, 08:49
Odpovědí: 0

Tak by me zajimalo jake maji dodaci lhuty. Chtel jsem udelat radost divce a na Amazonu objednal iPod mini v pulce kvetna a ocekavany termin dodani je KONEC RIJNA 8-( To je jak socialismus 8-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Dodani

Autor: Petr Svoboda Muž

Založeno: 11.06.2004, 11:32

Pokud jste chtel pro pritelkyni ruzovy iPod mini, tak ty jsou katastrofalne nedostatkove (ze by vsichni americani ulitavali na ruzove???), zlaty je take docela zoufaly, ale zeleny, modry a stribrny prubezne jsou....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Dodani

Autor: Marek Muž

Založeno: 11.06.2004, 17:18

Hm tak to je smula - trefil jste presne ty dve barvy - poradi bylo - ruzova, zlata. Ty ostatni nejsou holcici a ji se nelibi, coz jsem radoby tajnym pruzkumem zjistil. Kazdopadne ten ruzovy je ten rijnovy - hruza 8-(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Dodani

Autor: marty Muž

Založeno: 11.06.2004, 18:07

vypada to, ze vsichni mame doma stejnou damicku :-) ta ma taky furt jen ruzovy... BTW mam ipod 40 GB, kolega tusim iriver, vubec se to neda srovnat, zpracovani spojeni s pocem, kabely vsude kolem - fakt zlatej ipod.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Dodani

Autor: adam p. Muž

Založeno: 13.06.2004, 13:16

jo jo :) jinak na tom teda asi fakt neco bude - u nas je zvykem porad nejak smelinarit, porad vymyslet a zkouset, poravnavat... jenze (!) neporovnatelne!!! jsem v hodne vecech maximalista a vim, ze pokud chci skutecnou kvalitu, tak neexistuje kompromis! to se totiz drive nebo pozdeji vzdycky ukaze a pak takovi "chytraci" pekne zaplacou! [zkusenost u pocitacu, audio hi-fi techniky, mobilnich telefonu-priklad za vsechno: pred 6 lety zakoupena nokia 8210 za pro mnohe astronomickou castku no a dodnes nemam az na 2 male tech. zavady problem. nemam duvod kupovat novy mobil. mimo jine taky diky nadcasovemu designu...]

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Dodani

Autor: RM Muž

Založeno: 22.07.2004, 03:37

Dobry den
vase poznamka o nevyhodach iRiver ve srovnani iPod mne zaujala.pokud by jste mnel trochu casu mohl byste vice podrobneji popsat iPod & iRiver.
Diky za odpoved.Radim.

Odpovědět na příspěvek

Skvela mini-recenze :-)

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 11.06.2004, 08:57
Odpovědí: 0

Prijemne se mi to u ranni kavy cetlo. Diky.

Odpovědět na příspěvek

tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: martin Muž

Založeno: 11.06.2004, 09:27
Odpovědí: 0

http://alzasoft.cz/Detail
Page.asp?DPG=45130

mam 40GB iPod, vedet ovsem o tomhle drive... ta cena a vykon je opravdu nesrovnatelna. maji take 80GB verzi...

Odpovědět na příspěvek

RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: Jakub Muž

Založeno: 11.06.2004, 09:58

...je to celkem hezky, (na design iPoda to ovsem nema), je to dost velky, jenze a predevsim to nema FireWire... coz je treba pro mne zasadni problem...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 11.06.2004, 11:25

proč by měl být zásadní problém FireWire ?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 11.06.2004, 11:31

proč by měl být zásadní problém FireWire ?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: ZhuJo Muž

Založeno: 11.06.2004, 13:33

No lebo nebudem do masiny dokupovat USB 2 a tiez, Firewire 400 je i tak rychlejsie nez USB 2, navyse je cez to mozne iPod napajat.
A to zariadenie je fakt velke, tazke, a nevidim racionalny dovod prehravat nejake video na pidiLCD...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 11.06.2004, 13:54

Přenosová rychlost: 480 Mb/s /USB i s napájením/nejde snad ani o video , ale co takhle čtečka ? co nepotřebuji hnes smažu ? kouknu a vidím :) proč se pak cpou i foto do mobilů ? A kdyřž si ověsíš iPod příslušenstvím tak jseš na tom ještě hůř :)
Ano iPood je klenot, ale klenoty jsou na krásu a pro ženský :) dávám přednost kvalitnímu výstupu zvuku, tady na tom iPood není zrovna nejlíp :(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: ZhuJo Muž

Založeno: 11.06.2004, 14:17

Tych 480 Mbit/s u USB 2.0 je teoretickych, "vdaka" principu, akym funguje USB (jedna sa o seriovu zbernicu, Firewire je silne paraelna) je USB pomalsie nez Firewire. Dokazuju to aj realne testy. Navyse, cez USB 2.0 15 W prikonu neprenesies ani ked sa rozkrajas, nehovoriac o tom, ako divne sa to zacne spravat po pripojeni par zariadeni, o USB huboch nehovoriac. Firewire je proste lepsia zbernica nez USB 2.0, a to len malokomu co do toho trosku vidi, vyhovoris :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 11.06.2004, 14:31

souhlas :) ale myslíš ,že "firewire je pr mne nevyhnutelné " je v tomto případě skutečně nevyhnutelné ? Mám takovej mdlej pocit ,že ty lidi fakt už neví coby si vymysleli když jim někdo šáhne na něco od applu :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: ZhuJo Muž

Založeno: 11.06.2004, 14:46

No aspon mam na vsetko 1 konektor a nemusim kupovat kabel na toto a zase na toto a som zase tam, kde som bol uz u ZX Spectra - kopa kablov okolo pocitaca :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: adam p. Muž

Založeno: 13.06.2004, 12:58

souhlas! nechapu proc na tak malem display prehravat video, je to asi jako s fotakem v mobilu, jak uz tady nekdo vzpominal. o promazavani fotografii nemluve - kazdy normalni digitak ma prece vlastni LCD, ktere uplne bohate staci na to, abych poznal, jestli mam fotku mazlou nebo neostrou... taky by me zajimalo, jak ta vyklopna hracka funguje s komplem po strance software. predpokladam, ze to bude hruza! neni nad skvele ovladani iTunes, potazmo tedy i iPodu. a o tom, ze veci od apple jsou promakane a co ma urcitym zpusobem fungovat, tak skutecne takovym zpusobem funguje, o tom se snad ani bavit nebudeme, ne? proste takovou vec bych ve srovnani s iPodem asi opravdu nikomu nedoporucil [btw. moje matka, ktera ma bezne problemy napsat na mobilu siemens SMS je schopna na applu vypalovat cd atd. a v klidku ovladat iPod :) ]

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: nemo Muž

Založeno: 11.06.2004, 15:40

K te rychlosti USB2:

Tady "http://barefeats.com/usb
2.html" pisi, ze nizka rychlost USB2 je ve velke mire specificka zalezitost Apple. Maji evidentne velmi spatnou implementaci USB2.
Mozna chteji presvedcit zakazniky pro FireWire.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: Jakub Muž

Založeno: 11.06.2004, 17:49

jasne, a maji s tim problemy i na PC.. tak to asi bude jinak... ;–))

a jinak, jak tu nekdo psal, ze si na tom displeji neco prohledne a pak smaze co nepotrebuje -- totez lze udelat u 100% digitalnich fotaku :-) casto maji i lepsi displeje (vice bodu). tohle opravdu neni argument...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: Jakub #2 Muž

Založeno: 11.06.2004, 21:20

Že je FireWire rychlejší než USB 2.0 je pravda, 480Mbps je hodně teoretická hodnota a jsou to všechna data včetně těch neužitečných řídících. A právě v protokolu tkví příčina rychlosti FireWire. Navíc má tuším dva páry diferenciálních datových vodičů proti jednomu u USB, teoreticky by také měly komunikovat 2 FW zařízení jedno s druhým bez účasti PC, jestlipak něco takového iPody využívají? Příští týden budu mít FW/USB2 disk, takže porovnám přenos tisíců malých souborů a několika obrovských souborů ze stejného disku přes různá rozhraní a dám vědět jak to dopadlo. FW dokáže na rozdíl od USB držet konstantní datový tok, proto je vhodnější např. pro kamery a on-line zpracování dat. Každopádně označit FireWire za paralelní sběrnici je pěknej úlet ;-).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: mcstuff Muž

Založeno: 11.06.2004, 21:21

Ano potvrdzujem FireWire je rychlejsi nez USB 2 aj na Windoze platforme, kym z digi fotaka natiahnem microdrive tak je to uspora casu asi 25% v prospech FW vs. USB2,
a na macu to nepripajam inak nez FW, nie je o com

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 11.06.2004, 22:05

proboha , při tak malém objemu dat je mi to snad jedno ne! a ne abych napsal že je firewire pro mne nevyhnutelné :)mám na stole externí disk 250G , přenos přes je o 6% přes USB rychlejší než firewire !:)

Odpovědět na příspěvek

FireWire vs USB2

Autor: Kristian Muž

Založeno: 12.06.2004, 00:27

Dokazes na externy USB2 disk napojit externu USB2 zvukovku na HDD recording bez toho, aby si k nej privadzal elektrinu externe cez adapter, a ku zvukovke este iPod?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: Jakub #2 Muž

Založeno: 12.06.2004, 18:22

Můžete mi prosím sdělit označení chipu řadiče FireWire na vašem HDD a ve vašem PC? Vyrábíme počítače a máme s FW velmi rozporuplné zkušenosti. Například výrobcům motherboardů s integrovaným FW jde především o to aby tam ta feature byla, implementace ale bývá tristní. Vidět je to např. na napájení portu který podle specifikace musí na 12V dodávat 1,5A ale bimetalová pojistka se odpojí často ani ne po 10 vteřinách.. na Tchajwanu se obecně postupuje takhle: Udělá se MB se všemi potřebnými součástkami, odrušovacími kondenzátory, stabilizátory napětí a ochrannými obvody. Pak se začnou jednotlivé součástky odebírat a zkouší se zda to ještě projde testy. Výsledkem je levný MB s nejistým chováním při maximálním zatížení a za zvláštních okolností :-).

Odpovědět na příspěvek

RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: ED Muž

Založeno: 11.06.2004, 17:08

No klega si to koupil na dovolenou kuli fotkam. Je to proste velky (asi jako 3ipody), tezky a vydrzi to hrat tak cca 2-3 hodiny. A ten TFT no nic moc, asi jako mobilni telefon. Takze jako odkladiste na fotky misto PB asi ano ( vejde se to i do maleho hoteloveho trezoru) ale jako MP3 prehravac ani nahodou. O tom jak je to neprehledne pri vyhledavani ani nemluvim. Neco jako pruzkumnik ve win.

Odpovědět na příspěvek

RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: Marek Muž

Založeno: 11.06.2004, 17:16

Mam 40GB iPOd a vedet o tomhle driv tak mam opet 40GB iPod. Co to je za hroznou poutovku ? A ten design - brrr.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: tohle sice neni prilis hezke, ale...

Autor: martin Muž

Založeno: 12.06.2004, 16:53

no hnusny je to jak prdel, vo tom zadna...:)

Odpovědět na příspěvek

O mini ale aj iPodoch celkove..

Autor: ultrasupersexy Muž

Založeno: 11.06.2004, 14:23
Odpovědí: 0

Mini je celkom ok, ale designovo na velky iPod naozaj nema. Mne sa na iPode strasne pacia jeho oble hrany. Mini je v tomto smere divny - boky ma pekne oble, ale vrch a spodok je seknuty - posobi to divne. Mal by byt bud cely obly, alebo hranaty..

K iPodom celkove - ok bol prvy, je krasny, to co zvlada, zvlada dobre. Ale konkurencia sa na iPody neuveritelne dotiahla.
Radio nikde. Diktafon tiez nikde. A taky diktafon je super vecicka. Najviac vsak postradam moznost nahravania.
Co napr. taky iRiver ci ako sa to vola? Super zariadenie. A designovo je skoro taky dobry ako iPod. Apple tu podla mna trochu zaspal dobu :( Nestaci byt len cool..

Odpovědět na příspěvek

RE: O mini ale aj iPodoch celkove..

Autor: Petr Svoboda Muž

Založeno: 11.06.2004, 16:59

K diktafonu - staci si dokoupit maly mikrofonek od Belkina nebo Griffinu a z iPoda mate razem diktafon (byt je format zaznamu znacne omezen primo iPodem).
o se tyka radia - puvodne neco takoveho byt myslim melo od Griffinu, ale z duvodu technickych komplikaci Griffin zastavil vyvoj.
Dalsi moznosti jsou docela zajimave, byt u nas neprilis legalni - FM vysilac, kdy si naladite iPoda na vezi nebo v aute jako FM radio a prehravate z nej....
Mozna ze dnes uz iPod neni uplne nejlepsi ze vsech co se tyka standardne dodanych funkci, ale rozhodne je velmi zajimave rozsiritelny...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: O mini ale aj iPodoch celkove..

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 11.06.2004, 17:16

Muj nazor je jednoduchy - kdyz vam iPod nestaci, kupte si neco jineho. Ja pouziju dikatofon dvakrat do roka, nehlede na to nasledny prepis z pocitace/iPodu (nevim jestli jste nekdy neco prepisovali z diktafonu) by asi nebyl uplne veget. Kdybych byl aktivnim uzivatelem fotoaparatu, asi bych zvazoval jako parametr ctecku pameti, a pocital zda se mi vyplati si ji dokoupit nebo chtit neco jineho, co je integrovane. Kazdopadne musim upozornit na zajimavou vec - v USA maji nejvetsi penetraci digitalnich fotaku. Urcite taky casto nekdo pouziva diktafon. Radia tam taky vysilaj. a presto je iPod stale na spicce prodeju. Protoze to co dela, dela skvele. jednoduse, snadno a dobre. Prijde mi jako spis evropsky zpusob nahlizeni, ze to musi umet kropit i travnik a pokud mozno byt zadarmo, bez ohldu na to jak to vypada, je velke a tezke... ale to je jen muj pocit z cele veci... :)

Odpovědět na příspěvek

ID3 a pauzy

Autor: ANo Muž

Založeno: 11.06.2004, 18:32
Odpovědí: 0

Rad bych Martina a vas, co mate zkusenosti (se starymi iPody je to zrejme stejne), zeptal na dva nedostatky, o kterych se mluvilo v clanku:

1. Pauzy: Jestli dela iPod skutecne mezi skladbami pauzi je to hodne velkej opruz:((. IMO je dneska vetsina hudby "plynula", netyka se to jen koncertu. Jak je to tedy s pauzami? Delka? Delaji se i u WAV/AIFF?

2. ID3 tagy: Jaktoze veci bez nich se nezborazi? Neni to hloupost? Kdyt AIFF ani WAV ID3 tagy nemaji. Jak to tedy je?

Odpovědět na příspěvek

RE: ID3 a pauzy

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 11.06.2004, 18:47

Ad ID3 - je mozne, ze v playlistu vam to zobrazi, pokud pouzivate vyber pres autory/CD, tak tam se to samozrejme radi dle ID3 tagu a ten soubor neni kam zaradit. S tim playlistem bych to musel otestovat, ja je nepouzivam, stjene tak soubory bez bez popisku :) Ad tagy - pokud si to popisete v iTunes, tak se tam ta infomrace, nejak, dostane. pokud chapu dobre, ID3 je obecny format, ktery muzete pouzivat s libovolnym souborem, ne?

Ad mezery - cca pulvterina, mam pocit ze se lisi podle delky skladby co nasleduje. Jelikoz jiny format nez MP3/AAC nepouzivam, nejsem schopen poslouzit. prosim, uvedomte si ze pokud budete pouzivat AIFF/WAV tak se asi neda mluvit o nejake vydrzi baterie.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ID3 a pauzy

Autor: JJ Muž

Založeno: 12.06.2004, 06:42

Playlisty testovat nemusíš - opravdu to funguje tak, že když máš skladbu bez informací, dá se v rámci playlistu přehrát (jediné, co o ní uvidíš je jméno), ale při Browser se k ní nedostaneš.

Odpovědět na příspěvek

poslecové zkoušky

Autor: Lem Muž

Založeno: 12.06.2004, 14:00
Odpovědí: 0

iPood a zvuk : Při poslechových testech jsme byli opravdu na vážkách. Všechny tři jukeboxy totiž hrají až na nepatrné odchylky prakticky stejně! Apple s iRiverem mají o trošičku dunivější zvuk, Xclef zase zní dynamičtěji a výšky vypadají čistší. Pozveme-li si k rozlousknutí tohoto oříšku ekvalizér, je rázem jasno. iRiver a Xclef mají navrch díky možnosti uživatelského vyvážení frekvencí a zvuk modulují velmi pečlivě - zato iPod to schytal. Aplikování většiny předvoleb má za následek přebuzení a distorzi zvuku, což není pro vývojáře nijak lichotivé

Odpovědět na příspěvek

Dotazek ..

Autor: Kamil Muž

Založeno: 14.06.2004, 12:25
Odpovědí: 0

Fotky jsou pěkné, ale na fotce iPoda zezadu mate obracene konektor ... jinak, neupsali jste se? Mne to nejak na stary usb nechodi, jen na FW, pokud to pripojim na usb, pripoji se jen datova cast, ale v iTunes ho nevidim .. nebo co delam spatne? (i v navodu se vsude pise o USB 2)...
Jinak je super, a mne osobne je celkem fuck, co kdo kde prodva jineho, a kolik to na GB .. (pokud to neprodava za 500Kc :), to bych MOZNA zauvazoval)

Odpovědět na příspěvek

Nahravani skladeb jako na pevny disky

Autor: Matcheck Muž

Založeno: 20.06.2004, 17:19
Odpovědí: 0

Rad bych se zeptal jestli jde u iPodu mini nahravat skladby ne pres iTunes ale jako na pevny disk(tak aby mi je dovolil iPod prehrat), nebo jde tohle jenom u dat?

Odpovědět na příspěvek

Kde koupit?

Autor: matcheck Muž

Založeno: 20.06.2004, 17:26
Odpovědí: 0

A jeste jedna otazka. Da se ted iPod mini kouit jeste nekde jinde nez pres quentin kde stoji 9000, v USA stoji 250 dolaru, a i kdyby se k tomu pricetlo clo a posta tak by to nemuselo byt tak moc. Ma nekdo zkusenosti s objednavkami v USA?

Odpovědět na příspěvek

Připojení ipodu mini k zesilovači

Autor: cyrus Muž

Založeno: 16.08.2004, 11:47
Odpovědí: 0

Čau,
jak je to s připojením mini k zesilovači ? jde to přes sluchátkovej jack ? vim že irivery maj optickej line out - mini takovejdle výstup nemá ?

taky by mě zajímalo jestli lze do mini přetahovat fotky přímo z dig. foťáku ? rád bych ho použil pro skladování fotek když jsem někde delší dobu bez notebooku.
Dík

Odpovědět na příspěvek

fotky!

Autor: lukas Muž

Založeno: 27.03.2005, 22:17
Odpovědí: 0

chtelo by to nejaky fotky v realnym prostredi, takhle si nedovedu prestavit jak to skutecne vypada

Odpovědět na příspěvek

Má iPod mini steně barevný display jako ostatní iPody?

Autor: Kristýna Muž

Založeno: 23.02.2008, 10:58
Odpovědí: 0

Dobrý den,nafotkách tohoto článku to vypadá že iPod mini nemá tak barevný dispaly jako ostatní iPody a mohu se také zeptat jesli je možné,že je i 6GB iPod mini??? Děkuji

Odpovědět na příspěvek

iPod mini

Autor: Kristýna Muž

Založeno: 23.02.2008, 11:08
Odpovědí: 0

Přehrává iPod mini i videa nebo videoklipy a muzu sitam nahrát obrázky nebo fotky?

Odpovědět na příspěvek

RE: iPod mini

Autor: ANo Muž

Založeno: 23.02.2008, 11:19

Tohle je 4 roky stary clanek (nahodou jsem byl prihlaseny k odberu komentaru mailem). Mini uz se nevyrabi. Hledej soucasny model (je jich vic) iPodu nano.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

No klega si to koupil na dovolenou kuli fotkam. Je to proste velky (asi jako 3ipody), tezky a vydrzi to hrat tak cca 2-3 hodiny. A ten TFT no nic moc, asi jako mobilni telefon. Takze jako odkladiste na fotky misto PB asi ano ( vejde se to i do maleho hoteloveho trezoru) ale jako MP3 prehravac ani nahodou. O tom jak je to neprehledne pri vyhledavani ani nemluvim. Neco jako pruzkumnik ve win.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: