Apple, HP a iPod: spolu a radostněji - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Zábava

Apple, HP a iPod: spolu a radostněji

14. ledna 2004, 00.00 | V USA se minulý týden odehrávaly v podstatě souběžně dvě akce - Macworld Expo v San Franciscu a veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Ačkoliv pozornost všech fanoušků Apple byla upřena na San Francisco, ve Vegas se objevilo překvapení, které by mohlo mít větší dopad, než novinky ohlášené na Macworldu.

V USA se minulý týden odehrávaly v podstatě souběžně dvě akce - Macworld Expo v San Franciscu a veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Ačkoliv pozornost všech fanoušků Apple byla upřena na San Francisco, ve Vegas se objevilo překvapení, které by mohlo mít větší dopad, než novinky ohlášené na Macworldu.

Dlouhodobá situace Apple až do počátku 21. století bylo důsledné hájení vlastní zahrádky, bez přílišných expanzí ven. S uvedením iPodu se situace trošku změnila - iPod je podporovaný i na operačních systémech Windows, od loňského roku dokonce i prostřednictvím iTunes pro Windows. Vzhledem k tomu, že iPod se i přesto, že je mu někdy vyčítaná absence některých funkcí a případně vyšší cena, stal pravděpodobně nejoblíbenějším digitálním hudebním přehrávačem, je to poměrně logický krok, který firmě jedině prospěje. A nyní se Apple ukousl další kus ze světa Windows - a nebo si HP ukouslo kus jablka?

Carly Fiorina, šéfka druhého největšího producenta počítačů s Windows, firmy HP, pří své keynote na CESu uvedla v rámci rozvíjení strategie HP směrem k domácí spotřební elektronice malou bombu. HP zahajuje spolupráci s Applem a převezme přehrávač iPod do svého portfolia pod svým označením jako vlastní produkt, který bude nabízet svým zákazníkům. Také bude na všechny spotřebitelské počítače instalovat program iTunes, který tak dovolí nejen používat iPod, ale také nakupovat hudbu na iTunes Music Store, tedy obchodu s digitální hudbou, o kterém Apple tvrdí, že má 70% podíl na trhu.

Jak iPod, tak iTMS jsou ve svém oboru tržní a také asi kvalitativní jedničkou, a to také uznalo i HP, když si vybíralo, kterou službu a přehrávač nabídne svým zákazníkům. Uživatelé HP tak budou využívat iTunes a budou si moci zakoupit iPod v šedo-modrém provedení, pravděpodobně pod označením Digital Music Player (ale třeba hPod by bylo kratší :). Tento produkt se má na trh dostat v létě, cena zatím není jasná, ovšem HP plánuje nasadit konkurenceschopnou cenu. Samotné přehrávače bude pro HP vyrábět Apple, logo Apple se také objeví na displeji při startu tak jak je tomu u stávajících iPodů.

Pro Apple toto znamená jednoznačný úspěch - jestliže si takto velký výrobce vybere toto řešení, musí být přesvědčen o jeho výhodách a přínosu pro své zákazníky, a tím pádem i pro svou kasu. Pro Apple to tedy bude znamenat další příjmy, uvidíme v druhém pololetí, jak velké prodeje se budou dařit HP. Znamená to však také nutnost rapidně navýšit výrobní kapacitu pro iPody - zdá se, že necelých 800 000 iPodů se v předvánočním čtvrtletí prodalo především proto, že více jich prostě Apple nestíhal vyrábět. Problémy s dodávkami tak měly nejen rozvojové krajiny, jako je ČR, kde je iPodů průběžný nedostatek, ale také například Velká Británie.

Co to bude znamenat pro HP? HP sice bere do svého teamu leadera současného trhu, jak v oblasti přehrávačů, tak v oblasti obchodů s digitální hudbou, ovšem čeká ho asi tak trošku oříšek - připravit mu důstojné podmínky pro soužití se zbytkem produktů. Protože stávající strategie HP je zaměřená především na technologie Microsoftu, ovšem produkty Apple, iPod a chráněný formát AAC a naopak formát WMA od Microsoftu jsou spolu naprosto nekompatibilní. HP tak bude muset zabezpečit, aby zákazníci, kteří se rozhodnou používat "hPod" a iTMS nezůstali se svou hudbou "uzamčení" jenom v iTunes a iPodu - HP například hodlá používat technologii Microsoft Media Center Extender pro přenos zvuku a obrazu z PC do TV a věže. Bude to však v praxi znamenat například i to, že majitelé iPaqů od HP, kapesních počítačů na bázi Windows CE, si hudbu z iTunes nepřehrají.

HP bude muset také uživatele naučit používat iTunes na hudbu - protože pokud si někdo doposud nakoupil hudbu digitálně ve WMA nebo si ji snad digitalizoval ve Windows Media Playeru do tohoto formátu, musí začít znovu s iTunes a AAC. Krátce po uvedení se sice objevovaly informace, že HP hodlá ve spolupráci s Applem do iPodu dodat podporu pro WMA, ovšem aktuální reakce tiskového mluvčího HP ukazuje, že se jednalo pouze o kachnu.

Mimochodem, docela roztomilá byla reakce Microsoftu, kdy se "velký bratr" domnívá, že volba otevřeného formátu AAC (byť s proprietární ochranou Fair Play) je chybná a že správné rozhodnutí je samozřejmě "otevřený" formát WMA, který je podporovaný v široké řadě zařízení a hudbu v tomto formátu nabízí mnoho a mnoho elektronických obchodů. Ovšem vzhledem k aktuálním prodejním výsledkům, které podle všeho stále rostou ve prospěch Apple, si asi Apple zatím starosti dělat nemusí. Důležité však je náskok udržet a nenechat se v budoucnosti opět převálcovat kvantitou a nízkou cenou.

Dohoda HP s Apple je v určitém směru opravdový průlom - snad poprvé bude hardwarová technologie Apple nasazena v takovém měřítku pro firmu takové důležitosti. Kromě toho se proslýchá, že dohoda s HP by měla být jen vlašťovkou a měly by následovat další firmy - v tom případě bude opravdu důležité to, jak se HP a jeho zákazníci vypořádají s přijetím a především integrací těchto technologií Apple, neboť HP poslouží jako určitý lakmusový papírek. Je totiž rozdíl koupit si iPod "jen tak" na "vlastní riziko", a je rozdíl, když je nabízen světovým gigantem - v obou případech budou očekávání uživatelů rozdílná.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Zábava  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Multimedia  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

To je uspech

Autor: Karel Dibon Muž

Založeno: 14.01.2004, 10:17
Odpovědí: 0

Drzim Apple pesti at jim tenhle naskok pred zbytkem sveta vydrzi a at jim to Gates zase neukradne jako v minulosti "okna".
K.D.

Odpovědět na příspěvek

RE: To je uspech

Autor: claire Muž

Založeno: 14.01.2004, 12:36

Uz zase?

Odpovědět na příspěvek

RE: To je uspech

Autor: iPod Muž

Založeno: 14.01.2004, 14:45

nebo třeba myš!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!

Odpovědět na příspěvek

RE: To je uspech

Autor: Vojta Muž

Založeno: 14.01.2004, 16:58

...nebo Apple Xeroxu, ze? Zlodej vola: "Chytte zlodeje".

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: To je uspech

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 14.01.2004, 20:43

Vojto, jedine, co te ospravedlnuje, je to, zes SmallTalk atp. urcite videl, takze presne vis, jake koncepty pouzival a je ti tim padem jasne, ze se Apple inspiroval. Kdyby to tak nahodou nebylo, tak by to asi byl jen dalsi "velkohuby" komentar. Apple spoustu veci nevymyslel (mj. mys), ale spoustu veci proste uvedl do praxe pod svou ochranou znamkou. Popravde receno nechapu, za co Apple Microsoft po uvedeni Win 2.0 zaloval, protoze cokoli vcetne pouzitelnosti, vzhledu a chovani, bylo Mac OSu na hony vzdaleno a zustalo tomu tak az do windows 95, ktere zase na druhou stranu na par let par vychytavkami Apple predehnaly (ackoli o jejich pouzitelnosti neni treba psat...).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: To je uspech

Autor: JJ Muž

Založeno: 14.01.2004, 21:34

No já nevím, Win95 byly sice proti 3.11 značný pokrok, ale o tom, že by předehnaly Mac OS se nedá mluvit (vždyť sám píšeš, že byly nepoužitelné ;-) ). O něčem takovém jsem ochoten diskutovat v případě doby, kdy už byly na trhu Win2000 a ještě nebyl Mac OS X.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: To je uspech

Autor: Garfield Muž

Založeno: 15.01.2004, 10:50

No ja nevim, minimalne W95 nedelalo problemy pouzivani TCP/IP protokolu a nemusely se lokalne sitovat pres takovy bazmek jako AppleTalk.
Nehlede na to, ze dodnes umi W browsovat po Internetu mnohem rychleji a efektivneji nez applovske prohlizece.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: To je uspech

Autor: ZhuJo Muž

Založeno: 15.01.2004, 15:39

neviem, TCP/IP na Macu nerobilo problemy a mne dokonca funguje na Macu SE z roku 1986! To len tak pokusne, ale funguje :-). A mimochodom, znamym som v praci prepojil Maca LC II na Linuxovy router, ktory routuje medzi Internetom, masinami s OS X a prave tym LC, ktore sluzi len ako pisaci stroj, ale je v sieti s tymi OS X masinami. Neviem neviem, ako by si na takuto siet pripajal 386 s Win 3.11.
A k tomu browseniu: Safari ani Mozilla mi v porovnani s IE na PC pomalsie rozhodne nepridu, a navyse, IE pouziva fintu s UDP protokolom, ked kontaktuje server na zaklade UDP a nie TCP/IP, pricom predpoklada, ze server na druhej strane je Windows, pokial tomu tak nie je, pouzije TCP/IP na prenos hlaviciek. A toto nie je zrovna koser

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: To je uspech

Autor: Vojta Muž

Založeno: 15.01.2004, 16:24

Neviem neviem, ako by si na takuto siet pripajal 386 s Win 3.11

Zrovna tohle by nebyl vubec zadny problem.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: To je uspech

Autor: iPod Muž

Založeno: 15.01.2004, 16:28

Čtete někdy časopisy?????

já jo a v 95% psali že SAFARI je aspoň 1 tak rychlejší!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!


PS:Dá se někde u nás sehnat Mac World

Odpovědět na příspěvek

RE: MacWorld

Autor: slata Muž

Založeno: 15.01.2004, 16:50

Ja ho kupuji kazdy mesic v Tescu v Decine za 245 Kc. Pry je k sehnani i v Praze. A jedna se o US vydani.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: To je uspech

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 15.01.2004, 17:41

Macworld v Praze napriklad v Tescu nebo v pasazi Lucerna je stanek se zahranicnim tiskem. Jedna se o USA vydani s CD. Cena 245,- Kc

V te pasazi Lucerna je jeste k dostani MacUp v nemcine. Take s CD. Stoji podobne.

Oba vychazeji mesicne.

Odpovědět na příspěvek

MacWorld

Autor: Kakaxa Muž

Založeno: 15.01.2004, 22:02

Doporucuji predplatit si ho v elektronicke podobe, vyjde to mnohem levneji, odkazy jsou klikaci a lze v tom vyhledavat, znackovat a delat si poznamky.
www.zinio.com

Odpovědět na příspěvek

RE: MacWorld

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 16.01.2004, 09:37

To je skvele reseni, pro toho, kdo chce mit jen ctivo. Ale ja chci take to CD.

Stejny problem je u predplatneho casopisu v tistene podobe. Mohu si jej objednat, zaplatit predplatne kartou a bude mi chodit postou, ale bez CD. To se vklada jen do vytisku urcenych pro stankovy prodej. Moc tomu nerozumim, ale podle informaci na webu Macworld to tak je.

Zajimave je, ze nemecky MacUp se da take objednat a pak je zasilan i s CD.

Kdo cte nemecky jako kdyz tiskne (to neni muj pripad) tak by mel MacUp testnout, podle me je to super casopis.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: MacWorld

Autor: claire Muž

Založeno: 16.01.2004, 11:12

Ja si ho (MacUP) kupuji, prip nechavam vozit z Nemecka. Nectu jako kdyz tiskne, ale rozumim vetsine bez slovniku. Mne kvalitou i obsahem vyhovuje.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: MacWorld

Autor: iPod Muž

Založeno: 16.01.2004, 14:28

no tak díky!!

já teda moc anglicky neumím a tak se vás ještě
poptám jestli by něco vo macách nebylo i CZ???

Odpovědět na příspěvek

CZ

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 16.01.2004, 14:58

http://www.mujmac.cz :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: CZ

Autor: iPod Muž

Založeno: 16.01.2004, 18:39

http://www.mujmac.cz?????
?
hmmmmmm
to
neznám
t
o
bude
nějaká
nová stránka
že
?
?
tak


zatím!!!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: MacWorld

Autor: Kakaxa Muž

Založeno: 17.01.2004, 01:06

Celé CD je k dispozici na webu.
http://cd.macworld
.com/2004/02/w873962/mwns
frames.html

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: MacWorld

Autor: Stařík Muž

Založeno: 20.01.2004, 11:14

dobrá práce díky

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: To je uspech

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 18.01.2004, 00:34

Mel jsem na mysli pokrocilejsi multitasking a multithreading. Klasickej Mac OS umel pracovat v podstate jenom v popredi, coz byla na prelomu stoleti dost nevyhoda... Jinak nema cenu zacinat flame o pouzitelnosti atp.:))

Odpovědět na příspěvek

Konečně průlom

Autor: Radek Muž

Založeno: 14.01.2004, 10:34
Odpovědí: 0

Je to senzační zpráva, jsem velkým fandou rozšiřování produktů Apple, ať už jde o cokoliv, mezi co největší počet uživatelů. Třeba to časem přispěje i k ještě masovějšímu rozšiřování počítačů Apple. Na druhou stranu je fakt, že si HP na sebe upletl bič. Otázkou zůstává, jaký bude mít tento krok úspěch mezi uživateli, kteří jsou už zvyklí na WMA. Každopádně nezbývá, než jim držet palce.
Ještě malá poznámka pro MaLéra - rozhodně si nepřipadám, že žiju v "rozvojové krajině". Co jsou potom tzv. země třetího světa, kterým se také říká rozvojové? S těmi nás snad srovnávat nelze (protože pochybuji o tom, že si tam může někdo dovolit jezdit několikrát do roka po světě kvůli veletrhům atd...)

Odpovědět na příspěvek

RE: Konečně průlom

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 14.01.2004, 10:44

Jedna se samozrejme o uritou nadsazku, ovsem bohuzel ackoliv se v nekterych parametrech muzeme rovnat se zapadem, dostupnost vyrobku Apple to rozhodne neni. Krome stolnich Power Macu se dneska ceka uz skoro na vse a napriklad na iPody se podle informaci ktere mam ceka klidne mesic. coz mi u spotrebniho zbozi, kteree za hranicema bezne k dostani prijde trosku moc.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Konečně průlom

Autor: Radek Muž

Založeno: 14.01.2004, 10:59

Pochopil jsem to tak, ale potřeboval jsem si malinko šťournout :-) Řekl bych, že je to celé o tom rozdělování evropského trhu na dva samostatné sektory, což by mělo snad po vstupu do EU konečně zmizet. Konkrétním příkladem může být např. jeden nejmenovaný prodejce, který už má před podpisem smlouvu o spolupráci s dodavatelem Apple na trh v SRN. Jenom zase taková moje zkušenost - na kartu AirPotr Extreme do PBG4 čekám od poloviny října a budu jí mít až tento týden v pátek. Katastrofa...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Konečně průlom

Autor: pixy Muž

Založeno: 14.01.2004, 17:40

Jo, mně o tom povídejte. Na novýho powerbooka čekám už přes čtyři týdny - Maďaři prostě dvakrát po sobě nepošlou kamión a nic se neděje. Normálka...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Konečně průlom

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 15.01.2004, 16:24

No ja na iBooka take tak nejak a pry driv nez koncem ledna nebude. Mam pocit, ze nez se sem staci nejaky pocitac dovezt, jedna se uz o zastaraly model z vyprodeje...
Kdyby se jednalo o nejaky netypicky HW ci novinku, pak bych to chapal, Ale cekat na bezne zbozi skoro dva mesice je uchylarna. Nejvic me na tom ale vytaci, ze se to clovek dopredu nedozvi, ze to bude tak dlouho trvat. Kdybych to vedel, sly by penize jinam, takle misto toho bude vyssi danovy zaklad. Fakt super.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Konečně průlom

Autor: toron Muž

Založeno: 16.01.2004, 08:37

K tomu se pridavam. Cekam na iBooka uz pres mesic.

Odpovědět na příspěvek

RE: Konečně průlom

Autor: Martan Muž

Založeno: 14.01.2004, 10:58

Hmmm moc velkou sanci tomu nedavam. Myslim, ze to vydrzi tak rok a pak to HP odpiska. Na Windows je WMA proste lepsi a za dalsi to podporujou i klasicke konzumni firmi jako je Panasonic, Sony, Philips. No a nakonec mrknete se na LaCie nebo na iRiver. Mam pocit ze to HP nijak nezmeni zvlast kdyz jim to k dalsim produktum jaksi nezapada.

Odpovědět na příspěvek

RE: Konečně průlom (ser)

Autor: martinek Muž

Založeno: 15.01.2004, 01:27

Taky nesouhlasim s Malerem, ze je tu rozvojova zeme, protoze tady se opravdu nic nerozviji, leda se tu mnnozej komunisti. A to si myslim, ze mohu zodpovedne jako cerstvy majitel PB17 tvrdit o sobe treba klidne tvrdit, ze jsem veeeelky podporovatel firmy Apple (za tyhle prachy).

Odpovědět na příspěvek

dobry krok

Autor: J2930 Muž

Založeno: 14.01.2004, 11:01
Odpovědí: 0

Jakkoli to zni agresivne, tak mi to pripada pocatek male asimilace :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: dobry krok

Autor: Martan Muž

Založeno: 14.01.2004, 11:17

Az cas ukaze co s toho bude, podle mne stejne jednou dojde k tomu, ze pro bezneho uzivatele bude jeden hardware a jeden OS a kazdej uzivatel si zvoli jestli to bude vypadat a ovladani bude jako MAC nebo WIN a nebo uplne neco jineho. Vsichni potrebujou pracovat se stejnymi formaty bez omezeni a nekonvertovat neco do neceho protoze to jiny system neumi.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: dobry krok

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 14.01.2004, 16:53

To je sice vcelku rozumna uvaha, ale bohuzel to vyrobce nezajima. Viz napr. valka formatu u blue DVD a DVD-R...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: dobry krok

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 14.01.2004, 17:06

To totiz nenastane nikdy, obvzlaste ne v konkurencnim prostredi. Vzdycky nekdo prijde s necim, co bude povazovat za lepsi a bude to prosazovat.

Klasicky priklad jsou pametove karty pro digitalni fotoaparaty. Uz jich je dost a jeste do toho prijde SONY se svoji "zvejkackou" :-)

Zaplat buh, ze mame alespon HTML, JPEG, mp3 ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: dobry krok

Autor: claire Muž

Založeno: 14.01.2004, 19:13

A co z toho HTML, kdyz naprosta vetsina ho przni? K cemu potom takovy standard? Pro poteseni lidi kolem W3C a par nadsencu, kteri 'neumi' programovat jinak nez 'ciste' a podle standardu?

Odpovědět na příspěvek

RE: dobry krok

Autor: Mentol Mentorovič Muž

Založeno: 14.01.2004, 16:59

Osobne nepotrebujem pracovať s jedným hardvérom, jedným softvérom a rovnakými formátmi, dokonca ma tieto veci v podstate nezaujímajú. Záleží mi len na výsledku (texte, obrázkoch, zvuku, videu atď. v tej forme, v ktorej ich dokážem vnímať a oceniť ich hodnotu) a jednoduchosti a efektivite spracovania. Ako si to aká bednička zariadi je mi šumafuk ;-)

Jeden hardvér, jeden softvér a jeden formát (podľa možnosti všetko chránené patentami) je sen každého chorého kapitalistického mozgu!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: dobry krok

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 14.01.2004, 17:12

Souhlas.

Odpovědět na příspěvek

i pro EU??

Autor: Kral bramborovych lidi Muž

Založeno: 14.01.2004, 23:38
Odpovědí: 0

Znamena to tedy, ze do pul roka bude iTunes Music Store funkcni i v Evrope? HP totiz mluvi o vsech pocitacich a nechce se mi verit ze ten software bude i na pocitacich pro evropsky trh aniz by se jeho prostrednictvim dala nakupovat hudba..

Odpovědět na příspěvek

RE: i pro EU??

Autor: jjj Muž

Založeno: 15.01.2004, 00:47

proslýchá se, že na jaře (resp. v květnu) by to mělo být snad i pro Evropu

Odpovědět na příspěvek

fajn spravy

Autor: micker Muž

Založeno: 15.01.2004, 15:57
Odpovědí: 0

hmm, jen tak dal :-)

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Taky nesouhlasim s Malerem, ze je tu rozvojova zeme, protoze tady se opravdu nic nerozviji, leda se tu mnnozej komunisti. A to si myslim, ze mohu zodpovedne jako cerstvy majitel PB17 tvrdit o sobe treba klidne tvrdit, ze jsem veeeelky podporovatel firmy Apple (za tyhle prachy).


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: