Tipy a triky pro Pantera - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Tipy a Triky

Tipy a triky pro Pantera

28. ledna 2004, 00.00 | Chcete si usnadnit a zlepšit práci s Mac OS X Panther? Přečtěte si několik tipů, jak například lépe ovládat panely pro ukládání a otevírání souborů, jak vypnout otravné upozorňování na spadlé aplikace nebo vám pomůžeme se zbavit šipky, označující zástupce.

Mac OS X Panther obsahuje v sobě řadu novinek větších i menších - některé jsou viditelné na první pohled, některé naopak objevíte spíše náhodou. Dneska vám poradíme pár tipů, které třeba využijete pro svou lepší práci s Macem.

Lepší práce s open/save dialogy

Nové dialogy nejen kopírují sidebar z Finderu, a nabízejí možnost přepnout si zobrazení ze sloupců na seznam včetně řazení podle času, ale obsahují pár dalších užitečných drobností. Jednou je možnost snadného použití jména již existujícího souboru pro jeho přepsání nebo použití jako základu pro název nový - stačí v Save dialogu klepnout na šedivý název daného souboru a jeho název se hned objeví s řádku pro zapsání názvu právě ukládaného souboru (za upozornění děkuji Robertovi Černému).

Pokud si naopak potrpíte na ovládání z klávesnice, asi vás potěší výrazně lepší možnosti open/save dialogů. Způsob ovládání se trochu liší podle toho zda používáte sloupce nebo seznam, ale funguje to v obou případech. Při ukládání je aktivní pole pro zapsání jména. V dialogu fungují standardní klávesové zkratky z Finderu pro rychlý přístup na plochu, do domovské složky a podobně. Pokud nemáte v panelu Keyboard & Mouse zapnuté "Turn on full keyboard access", stačí dvakrát klepnout tabulátorem a budete mít aktivní pole pro výběr složky - pokud máte "full keyboard access" zapnutý, bude to těch klepnutí vyžadovat více (ovšem zase lze z klávesnice ovládat všechny prvky všech dialogů - jen pomocí tabulátoru, šípek a mezerníku). Pro navigaci mezi složkami lze použít samozřejmě začátek názvu složky vyťukaný na klávesnici (funguje i s češtinou), otevření složky se liší podle toho, jestli máte sloupce nebo seznam. V případě sloupců stačí jen stisknout šipku doprava (doleva je návrat o úroveň výš), v seznamu klávesovou zkratku Cmd - šipka dolu (Cmd šipka nahoru je vždy krok o úroveň výše, což funguje i ve Finderu). Až vyberete to správné místo pro uložení či soubor pro otevření, stačí už jen klepnout na Enter. Mimochodem, pokud si potrpíte na ovládání z klávesnice opravdu, prostudujte si panel Keyboard & Mouse, záložku Keyboard Shortcuts. Mac OS X Panther v tomto směru nabízí asi vše potřebné.

Upozorňování na spadlé aplikace

Jednou z novinek Panthera je upozornění, že vám spadla nějaká aplikace, a zda chcete tento report poslat do Apple. Možná poctivě posíláte, možná vás dialog otravuje - pokud patříte ke druhé skupině, už spouštějte terminál (Cmd-Shift-U pro snadný přístup do složky Utilities ve Finderu ;). Po spuštění napište do příkazového řádku následující

defaults write com.apple.CrashReporter DialogType

kde je:

none - žádný dialog se nezobrazí (ale výpis o pádu - crash report - se zapíše na disk, což se dělo například i u Jaguara)
prompt - standardní chování
crashreport - nezobrazí se dialog ale rovnou formulář pro odeslání reportu

Pokud se snad chcete zbavit CrashReporteru úplně, je tu také možnost - ovšem to lze doporučit jen lidem, kteří opravdu vědí co dělají a tak bude návod jen obecný - budou vědět co dělat, ostatním nedoporučujeme do systému zasahovat, neboť mohou ohrozit jeho stabilitu.

Pro vypnutí CrashReporteru je nutné upravit "CRASHREPORTER=-YES-" na "CRASHREPORTER=-NO-" v souboru /etc/hostconfig. Jelikož to je systémový soubor, nutno dát větší pozor na případné nechtěné zásahy, vyžaduje to samozřejmě administrátorská práva.

Šipka u zástupce

Mac OS X bohužel odstranil zvýraznění zástupce pomocí kurzívy a ponechal pouze šipku na ikonce. Pokud vás však tato šipka irituje, je tu jednoduché řešení - v terminálu přejmenujte soubor

/System/Library/CoreServices/SystemIcons.bundle/Contents/Resources/AliasBadgeIcon.icns

na cokoliv jiného co budete chtít. Zásah samozřejmě musí provádět administrátor, v praxi tak může vypadat příkaz například:

sudo mv /System/Library/CoreServices/SystemIcons.bundle/Contents/Resources/AliasBadgeIcon.icns /System/Library/CoreServices/SystemIcons.bundle/Contents/Resources/OldAliasBadgeIcon.icns

Vychutnejte si se shiftem!

A taková drobnost na závěr, která je sice poměrně známá, ale přesto - líbí se vám systémové animace pro minimalizaci oken nebo při použití Exposé? Chcete si v Exposé pořádně prohlédnout jak mizí paletky (například panel Fonts v TextEditu, nebo paletky ve Photoshopu)? Stačí aktivovat danou funkci s podrženým shiftem - klepnout na záhlaví okna aby se zmenšilo do Doku nebo aktivovat Exposé - a uvidíte vše pěkně pomaličku a detailně.

Máte nějaký zajímavý tip-trik, který je obecně použitelný? Napište nám mail do redakce!

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Tipy a Triky  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Open Save dialogy doplneni

Autor: Frantisek Erben Muž

Založeno: 28.01.2004, 10:42
Odpovědí: 0

Neni to sice zmena, ale je to prakticke a funkcni od 10.2:

Pokud se nechcete proklikavat adresarovou strukturou a mate na plose otevrene okno se slozkou do ktere chcete ukladat/otevirat, pretahnete z finderu tu slozku na open/save dialog a ejhle ...

To je AMERIKA ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Open Save dialogy doplneni

Autor: Frantisek Dobrota Muž

Založeno: 28.01.2004, 12:22

AMERIKA je, ze to co anoncujes jako starsi, je uz "stare" funguje od min. OS 9. S doplnky dokonce drive. :-)

Odpovědět na příspěvek

Animace

Autor: Milan Brunclik Muž

Založeno: 28.01.2004, 12:48
Odpovědí: 0

Ty zpomalene animace jsou libove, vydrzel jsem si s tim hrat 5 minut :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Animace

Autor: JJ Muž

Založeno: 28.01.2004, 17:18

No animace jsou sice hezké, ale opravdu nejsou v Mac OS X důležitější nevyřešené problémy, na které je potřeba soustředit úsilí vývojářů?!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Animace

Autor: Vojta Muž

Založeno: 28.01.2004, 18:19

Nejsou :) Takove drobnosti, jako cestina nikoho nezajimaji, protoze si hraji s animacemi :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Animace

Autor: Stařík Muž

Založeno: 28.01.2004, 18:32

ahoj ahoj pravda pravda.... zase celej den s tou čestinou cvičím:-) ale proboha ať to neopravujou.... mohl bych mít absťák.... co dělaj objekty??? ty Makovský nic moc:-))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Animace

Autor: JJ Muž

Založeno: 28.01.2004, 18:43

No nevím, zrovna češtinu jsem na mysli neměl, ta mi osobně žádné problémy nedělá, až na blbě lokalizované fonty, což je ovšem platformně nezávislá prasárna za kterou Apple zase tak moc nemůže.

A probémy s CZ systémem a skripty jsou způsobeny právě tím, že si někdo hrál s něčím, co fungovalo a vecpal tam ten pitomej Carbon. Kdyby se drželi zásady "if it ain't broken, don't fix it" (neboli "nakrm prase a na nic nesahej" ), nebyly by s tím problémy vůbec žádné.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Animace

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 29.01.2004, 11:39

Ale no tak, trochu mene zaslepeni. KDyby nebylo carbonu, nebylo by Mac OS X a myslim ze next by sis taky poustel uz jen jako vzpominku na slavou minulost. (Kdyby nebylo Carbonu, bylo by minimum aplikaci a nikdo by to nekupoval -> Apple by sel do kytek, a mam dojem ze NeXT byl na teto ceste taky, pres veskere technologicke kvality)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Animace

Autor: Jakub Muž

Založeno: 29.01.2004, 15:02

Martine, to NENI pravda! Je jasne, ze neco jako Carbon byt musi, to je jiste. Ovsem Carbon tak jak jej apple "dokoncil" je pruser ze vsech pruseru ten nejpruserovatejsi... Pritom by stacilo tak malo... Carbon je zbytecne moc benevolentni a umoznuje hodne rychle -- a hodne nekvalitne preportovat prakticky cokoliv... Apple mel carbon vice zapracovat do systemovych vrstev, ideal by byl, pokud by uzivatel nepoznal, zda je program v C++ nebo OC nebo necem jinem... nyni je to vlastne jen malinko jiny Classic :-(((
Pokud by to bylo jak rikam, uz nikdy by nebyl problem s cestinou (tzv. carbonove aplikace by MUSELI pouzivat unicode -- stejne jako ty v OC) nebyl by problem s delkou jmen souboru, nebyl by problem s CE scriptem a pod. Cesi na to maji jedno porekadlo: Prace kvapna, h**** platna...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Animace

Autor: JJ Muž

Založeno: 29.01.2004, 15:33

No já si dovolím nesouhlasit. Bylo určitě potřeba řešení na dočasné období - tj. možnost spouštět staré aplikace, než budou nové. Na to by nejspíš stačil slušně udělaný Classic (např. s nějakým skinem, aby aplikace vypadaly podobně).

Když už jim nestačilo nativní Cocoa a museli bastlit další API pro údajně snadnou portaci, tak ho buďto měli udělat pořádně, tak, aby prostě nedovolovalo některé prasárny a vedlo developery k psaní jakž takž čistému. Pak by se sice muselo víc hrabat do zdrojáků, ale aplikace by za něco stály. Nebo měli vyhlásit, že Carbon je dočasné řešení pro dobu, kdy vedle sebe budou existovat OS9 a OS X a třeba rok po "pohřbu" OS9 vývoj Carbonu zmrazit, nechat ho tam a nezabývat se jím.

Už jsem Ti to říkal a psal několikrát - cross-platform development a sdílení kódu mezi takto rozdílnými systémy jsou mantry, které dobře znějí na presentaci pro management. V praxi tím neušetříš nic. Nejdražší na vývoji aplikace je dobrý návrh. Implementaci udělají v podstatě trochu inteligentnější opičky. A z finančního hlediska je jedno, budeš-li mít pět opiček na Win versi a pět na Mac versi nebo jestli budeš mít šest opiček na sdílený kód (který bude nutně muset být prasácký, protože plný kompromisů) a po dvou na každou platformu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Animace

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 29.01.2004, 16:32

Inu, ja si take dovolim nesouhlasit, a to v rade veci. V principu mas asi pravdu, ale s prihlednutim ke koeficientu reality to uz je jina. Carbon - byl navrzen (a mozna spatne, ale myslim ze nejsem nikdo takovej machr, aby to mohl rict na 100%) tak, aby umoznil predevsim kompatibilitu kodu mezi OS 9 a OS X - sam vis ze v Carbonu jde napsat korektni aplikace, ktera az na drobne vyjimky bude moci delat vse co Cacao.

plny prechod na Cacao by proste nesel kvuli vyvojarum - velci se nebudou chtit vzdat sdileni kodu (docela by me zajimalo jak to v praxi funguje, protoze zajistit IDENTICKOU funkcnost dvou defacto ZCELA ROZDILNYCH aplikaci by bylo VELMI VELMI narocne - nejen ve smyslu UI, ale predevsim prace s daty. takze uz z tohoto principu je sdileni neceho nutne). Mimo to se na to vyvojari strucne receno vyprdli - proc by meli np. delat v mezicase dve ruzne verze jedne aplikace, to by se jim nezaplatailo. a proc lidi trapit classicem, kdyz by to NEPRINASELO ZADNOU VYHODU PROTI DEVITCE.

Takze - z technologickeho hlediska asi mas pravdu, z hlediska obchodniho se domnivam ze nikoliv (ale to jsou ty same debaty ktere vedu s OC, ze...)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Animace

Autor: JJ Muž

Založeno: 29.01.2004, 19:20

Sdílení kódu v praxi funguje tak, že najdeš společnou množinu toho, co je podporováno na všech platformách a nad tím si postavíš vlastní knihovny/funkce. Problém je, že ta množina věcí podporovaných na více platformách je malá a proto pokud budeš chtít sdílet kód, nutně budeš psát věci na velmi nízké úrovni, které jsou sice v obou systémech implementovány, ale jinak. V podstatě si vybuduješ takový malý operační systém. Odstrašujícím příkladem budiž Word 6, který fungoval tak, že vzali kód pro Windows a dopsali si k tomu de facto vlastní emulátor Windows...

Práce s daty s tím nemá co dělat. Součástí návrhu je prostě popis nějakých datových struktur, vstupních a výstupních formátů, operací s daty a vztahů mezi objekty. Jestli budou data uvnitř objektu "Customer" interně representována jako NSArray v Cocoa nebo TCollection v Delphi, je v podstatě jedno.

To samé jsou algoritmy - důležité je mít dobrý algoritmus s definovanými vstupy a výstupy. Jestli ho pak naimplementuješ na dva řádky v ObjC nebo holt na deset v plain C nebo třeba Pascalu je fuk - to je právě ta práce pro cvičené opice.

Sdílení rozhodně není nutné - musím sdílet kód s Wordem pro PC, když chci přečíst rtf fajl jím zapsaný? Pochopitelně, že ne! V některých případech může být sdílení užitečné, ale pouze na obecnějších úrovních návrhu. Sdílet mezi platformami s diametrálně odlišnými API přímo kód konkrétní implementace je prasárna a cesta do pekel.

Identickou funkčnost dvou zcela rozdílných aplikací by nebylo tak těžké zajistit, protože by ses mohl věnovat implementaci té funkčnosti a neměl bys třeba 40% zdrojů na projektu vázaných na údržbu kódu, který ve jménu sdílení nedělá (většinou hůř) nic jiného než to, co systém stejně nabízí standardně.

Podívej se na můj oblíbený M-Layout. Celou aplikaci napsalo pár lidí. Kdybys chtěl PC versi, tak analýzu a návrh (nejdražší!!!) můžeš použít. Dejme tomu, že na PC bys potřeboval o pár lidí víc, protože tam neexistuje podobně pohodlné a výkonné API, ale vsadím boty, že oba týmy dohromady by pořád byly řádově menší, než skupina lidí, která má u Adobe na starosti sdílení kódu při vývoji In Designu. A co bys teprve ušetřil na supportu protože bys neměl problémy s češtinou :-O

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Animace

Autor: Milan Brunclik Muž

Založeno: 28.01.2004, 20:38

Ja cestinu nepouzivam (nedelam na tom DTP), takze tenhle problem mne tak netlaci a muzu si uzivat animace ;-)

Odpovědět na příspěvek

Vy mě děsíte!

Autor: Knap Muž

Založeno: 28.01.2004, 21:11
Odpovědí: 0

Lidi zlatý, dělám v běžnejch dtp aplikacích pod Win (PSD,QXD,AI) a teď mám přejít na platformu Mac. Ty problémy s češtinou mě ale vylekaly! Tohle máme na woknech už za sebou a vy jste to měli vychytaný už hodně dávno. Třeba mě uklidníte, že se to týká jen podělanýho kancelářskýho softu, ale dtp aplikace svištěj normálně...a na filmech uvidím něco jinýho než jen nečeskej courierem...
Nebo mám radši použít nějaký starší ověřený verze MacOs (tuším 7 až 9)? Bojím, bojím...
Knap

Odpovědět na příspěvek

NEBOJ!!!! vše je prej řešitelné:-)

Autor: Stařík Muž

Založeno: 28.01.2004, 21:34

neboj NEboj!!!
děsit jsem NECHTEL a DTP nedělám nemohu sloužit, ale oni se za chvíli ozvou povolanější.... nicméně včera na Fóru byla jedna přednáška o DTP produktech :-) a nějak se tam ta čeština asi už pořešila nebo aspoň to tak vyznělo.... já kdybych nemusel na svět Voken (soubory) tak bych byl zcela HAPPY jó ta nabodeníčka

Odpovědět na příspěvek

Heslo na soubory ci slozky

Autor: Marty Muž

Založeno: 28.01.2004, 23:15
Odpovědí: 0

Zdravim vsechny,

nevite nekdo zda se da nastavit (nebo za pouziti nejake aplikacky) aktivovat hesla na pouzivani souboru ci slozek?

Vim ze se prava daji nastavit primo v "get info" .. ale jelikoz jsem jako admin, nijak to neresi problem. Rad bych mel moznost zaheslovat ruzne slozky ruznyma heslama.

Diky za napady

Odpovědět na příspěvek

RE: Heslo na soubory ci slozky

Autor: Jakub Muž

Založeno: 29.01.2004, 01:41

jednoduse (na dosti primitivni, ale funkcni) urovni to lze pres AppleScript a Akce slozek (udelas si appleskript, ktery bude chtit zadat frazi -- jink ti slozku neotevre apod...)

Odpovědět na příspěvek

RE: čestina???? no problema????

Autor: zdenek Muž

Založeno: 29.01.2004, 02:01
Odpovědí: 0

pokud vim, text edit v pantheru doc otevre v poho, dokonce i s diakritikou, coz word X neumi, dokud tam nevymenim Arial za Arial ce, neni text cesky..

Odpovědět na příspěvek

spadle aplikace

Autor: robotiX Muž

Založeno: 29.01.2004, 10:43
Odpovědí: 0

Je sice hezké, že si můžu vypnout otravné upozornění na spadlou aplikaci, ale více bych uvítal kdyby ty aplikace pod OSX nepadaly. Možná si doopravdy nemůžeme v tak malé středoevropské zemi dopřát ten "luxus" pracovat na Mackách. Fakt me politika Apple vadí. Už chápu heslo Think different. Nejspis po sedmiletém čekani na úžasný systém přejdu z počítačů na počítadlo :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: spadle aplikace

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 29.01.2004, 10:49

nevim jestli jste si toho vsiml, ale pod kazdym operacnim systemem padaji aplikace. A obvykle to je chyba programatoru aplikace (ano, nekdy za to muze system), ale budme radi ze system samostny pada minimalne az vubec. kazdopadne napriklad vim jak snadno sestrelit Fetch - chyba programatoru.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: spadle aplikace

Autor: robotiX Muž

Založeno: 29.01.2004, 11:20

Ja jsem narazel na problemy scriptu Roman vs. CE. Mrzi me ze lokalizace trvaji tak dlouho a ze napr. kdyz chci pouzivat legalne koupeny Ilustrator 10 CZ, tak musim mit primarni CE script, ale uz mi zase nejde instalator VISE a samozrejme mi padaji i jine aplikace...Ja zkrátka nechci premyslet co tam zrovna mam za script a co vsechno mi pujde a nepujde. Vazne si nekdy pripadam jak nijak placeny betatester Applu, ktery si jeste kazdy rok zaplati za nedotazeny software. Vim ze o lokalizace se starají mistni zastoupeni firem ale proc jim to tak dlouho trvá a proc si to Apple neohlida? To jim vazne tak malo zalezi na tom, aby se jejich vyrobky prodavali byt i v Cesku? Výmluvy ze jsme maly CE stat proste pri pohledu na rychlost Mrkvosoftu (kteremu nejspis zalezi na kazdem zakaznikovi) neberu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: spadle aplikace

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 29.01.2004, 11:37

s tou lokalizaci mluvite z cesty. nebo jsem neco prehledl, a Microsoft, ktere TAK jde o zakaznika, ma Office na Macu ktere lze bez problemu pouzivat s cestinou a ma je lokalizovane? Dekuji za odpoved.

ad lokalizace systemu - Panther byl uveden na konci rijna, ted je konec ledna, tedy tri mesice, a testuje se nejaka velmi pozdni verze lokalizace. Takze se to nestihne do 90 dnu, jak to ma obvykle Microsoft, ale dejme tomu (verim tomu) do 120 dnu.

A jinak, ano, mate pravdu, Apple je skutecne do velke miry ukradene co se tady deje.

S problemy se scripty samozrejme musim souhlasit, ale to neni nic co by se tykalo lokalizace a co by slo ovlivnit mistne. A to ze instalator pada je podle vseho chyba Vise, nove verze jim jiz nepadaji. To ze pada za urcitych okolnosti nejaka aplikace je casto chyba programatoru te aplikace - ale Apple by to take mohl delat jednoduseji.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: spadle aplikace

Autor: Martin Muž

Založeno: 29.01.2004, 13:07

Nedělejme si o Microsoftu iluze, je to společnost a její primarní snahou je zisk.

Pochopitelně z tohoto důvodu nebude rvát peníze do lokalizací aplikace, jíž by se zde prodalo pár stovek kusů a to ještě kdoví jestli. Navíc, tím, že jsou na tomto MacOS X problémy s češtinou je pro ně přínos: člověk začne uvažovat, jestli pro něj není zajimavější PC s Windows, čili pro Microsoft je to větší zdroj příjmů. I když se rozhodnete že ne, pole neorané na Macu Vás motivuje ke koupi VirtualPC (zisk MS), OS Windows do VirtualPC (zisk pro MS) a Office (zisk pro MS).

Jestliže používáte něco minoritního, vždy se budete potýkat s problémy, které má majorita vyřešené.

Na druhou stranu, vidíte že MS opravdu pro svoje vlajkové věci má až neskutečný zájem o každého zákazníka v naší malé zemičče.

Proč to nemá Apple? Protože se tu Applů prodá málo...ovšem za to pochopitelně může zase jenom Apple. Asi představitelé Applu mají ještě pořád pocit, že tu žijí draci. Bohužel pro ně, protože si tak kazí jméno i v globálním aspektu: člověk který tu za Apple zanevře jej nebude v budoucnu chtít ani když bude pracovat v cizině.

Ale to je zřejmě Applu jedno. Proč ne, je to jejich volba.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: spadle aplikace

Autor: robotiX Muž

Založeno: 29.01.2004, 14:47

Dobrá. Nechme lokalizace, chyby programatoru aplikaci a rychlost jejich pocešťování. Vraťme se k systému. Myslite si ze je v poradku, kdyz tak "uzasny" a minimalne crashujici system 10.3.2 ma problemy s beznym pripojenim do site? Nelze se casto pripojit na okolni pocitace, no a ten blikajici panel v pravem hornim rohu. No fuj! Castecne to sice vyresil ja nevim uz kolikaty security update, ale ted mi po jeho nainstalovani zase ve zminenem panelu neindikuje zmena klavesnice. Vite pak mi nejak dochazi argumenty na obranu Macu pred zarytymi PCčkáři jako je třeba náš firemní IT.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: spadle aplikace

Autor: Špendl Muž

Založeno: 30.01.2004, 18:18

To by jsme se mohli bavit opravdu hodně dlouho. Máme tu asi dvacet maců s Pantherem a všechny síťují v pohodě. Jsou tu i nějaká PC, síťují v pohodě. Dovezu si své domácí PC s Win XP a nemám šanci se připojit k síti (s rozumnou rychlostí). Ani po reinstalaci systému (dělalo to mnohem víc kravin). Po nastartování mého Pc do Linuxu bylo vše OK. Fakt to může být na dost dlouho, takováto diskuze:-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: spadle aplikace

Autor: Martin Muž

Založeno: 31.01.2004, 03:25

A neni to stroj od Pepy vedle z garaze se sitovkama za 100 korun i s dani a nainstalovanyma tunama ruznych reminderu, behajicich ovecek a podobne nezbytnych veci?

Casto se totiz setkavam s lidmi, co a Mac vyhodi 150.000 a za PC 13.000 a pak maji narazky na to, ze PC je sracka. Jiste, v tomto pripade je. Favorit taky nejde srovnavat s Audi A8. I kdyz jsou to obe auta.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: spadle aplikace

Autor: d.f.h Muž

Založeno: 02.02.2004, 23:26

ale ale, mate snad neco proti "strojum z garaze"? mam takove doma ctyri, pouzivam zasadne "nejhorsi" sitovky znacky edimax (jenom nevim, kde by se daly sehnat za stovku, ja je mam asi za tri), neznackove graficke karty a nejlevnejsi harddisky - a helemese, vsechno mi slape uz nekolik let!

opravdu nevim, proc bych mel platit za pocitac cenu, kterou nema, jenom proto, ze vypada jako plastikovej kos na odpadky nebo lampicka designera-silence... no flame, pls :-)

jablek mam v praci asi dve stovky a lezou mi na nervy daleko min, nez pc, ale to jenom proto, ze je pro jistotu nepouzivam. taky reseni...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: spadle aplikace

Autor: Pavlik Muž

Založeno: 29.01.2004, 13:59

To, ze Illustrator 10 CE nestartuje pod anglickym scriptem je chyba lokalizatotu, nikoli systemu. Staci vsak, kdyz si date informace o Illustratoru a v Languages vypnete vse, krome cs. Pak Illustrator 10 CE beha bez problemu i pri primarnim anglickem scriptu.

Pavel

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: spadle aplikace

Autor: JJ Muž

Založeno: 29.01.2004, 15:21

Jo jo, oblíbený ping-pong mezi Adobe a Winosftem "my za to nemůžeme, to ten druhý" :-(

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: