Zprávy o Lionu - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Software

Zprávy o Lionu

17. srpna 2011, 00.00 | Začal se prodávat Mac OS X Lion na USB flash disku. Řada uživatelů Lionu hlásí potíže s artefakty zobrazování a se zamrzáním systému, což snad vyřeší právě vydaný Mac OS X 10.7.1 přinášející první významnější opravy Lionu.

Počátek tohoto týdne přinesl několik důležitých novinek spojených s Mac OS X Lion:

Začal prodej Lionu na USB flash disku

Už při zahájení prodeje Lionu v Mac App Store koncem července Apple v doprovodné tiskové zprávě slíbil, že zanedlouho bude Lion nabízet také na USB flash disku (uvádí to však jen anglická verze zprávy, česká verze mluví pouze o možnosti stažení Lionu v prodejnách Applu pro ty, kdo nemají dostatečné připojení), ovšem za vyšší cenu než při stažení z Mac App Store (za 69 USD, případně 59 EUR, zatímco z Mac App Store přijde na 29,99 USD, respektive na 23,99 EUR).

Menší zmatení pak vyvolaly zprávy, že za určitých okolností bude možné od služby AppleCare zdarma získat obnovovací disky Lionu, ovšem když první zákazníci tato média opravdu obdrželi, ukázalo se, že jde v podstatě pouze o obdobu obnovovacího diskového oddílu Lionu, který si vytvoří na systémovém disku, zatímco slíbený USB disk má obsahovat plnou instalaci Lionu (obnovovací oddíl či disk si v případě potřeby další potřebná data stáhne přes Internet ze serverů Applu).

Tyto instalační flash disky se měly objevit v některých kamenných obchodech Applu již minulý týden, avšak až toto úterý se začaly nabízet ve webovém obchodu Applu pod názvem OS X Lion USB Thumb Drive (jako první na to upozornil 9to5mac), dodací lhůta však činí 1 až 3 pracovní dny, takže k zákazníkům se dostanou asi teprve koncem týdne.

Apple výslovně uvádí, že toto médium umožňuje instalaci Lionu bez potřeby širokopásmového připojení k Internetu, stačí disk zastrčit do USB portu a dále postupovat podle zobrazovaných pokynů. To dokazuje, že se skutečně jedná o plnou instalaci Lionu srovnatelnou s tou, kterou lze za nižší cenu stáhnout z Mac App Store. (USB flash disk však nese pouze samotný operační systém, aplikace iLife se nadále musí stáhnout z Mac App Store.)

Pokud se Lion nainstaluje z tohoto USB flash disku, v případě potřeby jeho přeinstalování se opět musí použít toto médium, obnovovací systém Lionu (systém Lion Recovery) užít nepůjde. Rozhodně nebude možné použít obnovovací disk vytvořený pomocí nedávno vydané utility Lion Recovery Disk Assistant a fungovat asi nebude ani obnova systému přes Internet (dostupná na nových MacBoocích Air a Macích mini). V daném případě to ale nijak zvlášť nevadí, prostě se užije příslušné výchozí instalační médium tak jako u dřívějších verzí Mac OS X.

Velké debaty ovšem nadále vyvolává cena tohoto média, za 69 USD je o 39 USD dražší než stejná verze z Mac App Store (v Evropě činí cenový rozdíl 35 EUR). Náklady na samotné distribuční médium jsou dnes v podstatě zanedbatelné, cenový rozdíl by však mohla ospravedlnit poskytovaná licence. Jde o to, zda lze legálně použít tuto distribuci Lionu i pro Macy se starším systémem než je Snow Leopard, pokud ano, byla by cena víceméně v pořádku (Snow Leopard se prodával za 29 USD).

Technicky zřejmě nic nebrání užití tohoto disku pro čistou instalaci Lionu (podle odpovědí na dotazy zákazníků ve webovém obchodu Applu to možné je), ale zatím není jasné, jak tomu bude s licenčními požadavky. V popisu systémových požadavků sice Apple ve svém webovém obchodu uvádí, že Lion na USB disku vyžaduje Mac OS X 10.6.6 nebo vyšší (doporučuje se verze 10.6.8), ale to zřejmě bylo mechanicky převzato z Mac App Store. Vyjasnit by se to mohlo v příštích dnech, až své zkušenosti zveřejní první kupci.

Samozřejmě, ti kdo mají dostatečně výkonné připojení k Internetu, si mohou obdobné instalační médium Lionu (neplést s obnovovacím diskem) vytvořit sami pomocí nedávno zveřejněného návodu (další podrobný popis potřebného postupu předkládá Macworld) nebo utilitami třetích stran (jako je například Lion DiskMaker).

Řada uživatelů Lionu zaznamenala problémy se zobrazováním a se zamrzáním systému

Všeobecně Lion získal dobrá hodnocení, ale jako obvykle se našel i určitý počet uživatelů, kteří narazili na potíže. Už koncem července se objevily zprávy o případech zamrzání systému, dochází k němu hlavně při probouzení ze spánku, především na letošních iMacích, ale postiženy byly též některé MacBooky Pro (na podpůrném foru Applu k tomu vzniklo již docela rozsáhlé diskusní vlákno). Tyto stavy se podařilo vyřešit jedině restartem, avšak to pomůže pouze dočasně.

Další uživatelé se setkali se zamrzáváním v přihlašovací obrazovce Lionu (viz příslušné diskusní vlákno na foru Applu). U novějších 15“ a 17“ MacBooků Pro jako řešení někteří navrhují vypnutí automatického přepínání integrované a samostatné grafiky, ale zdaleka ne vždy pomůže. A zamrzání bylo zaznamenáno též při pokusech o přehrávání videa, bez ohledu na použitou konkrétní aplikaci. Potíže se projevily při užití QuickTimu, iMovie, iPhota, iTunes a GarageBandu a také při přehrávání videí z YouTube ve webovém prohlížeči.

Zamrzání systému je skutečně hodně závažný problém, ovšem docela nepříjemné jsou i různé grafické artefakty, které se objevují na některých strojích s Lionem. Rovněž postihly řadu uživatelů, jak ukazuje tohle diskusní vlákno. A jak nám sdělil náš čtenář pan Petr Štefánik, jeho letošní nový iMac též trpí artefakty zobrazování. (Jejich příklady lze vidět třeba zde či tady).

O příčinách všech těchto potíží zatím kolují pouze dohady. Je dost pravděpodobné, že jak zamrzání, tak grafické artefakty mají stejnou příčinu, avšak vzhledem k šíři zaznamenaných problémů se zdá, že spočívá v nějaké obecné komponentě Lionu, jako je kupříkladu QuickTime. Nelze vyloučit ani chyby v grafických ovladačích nebo dokonce přímo v grafickém firmwaru. V případě iMaců by v úvahu připadalo snad i přehřívání grafického procesoru, ale příznaky ukazují spíše na softwarový původ potíží (například některé iMacy zamrzají jenom pod Lionem, po návratu zpět ke Snow Leopardovi potíže zmizely).

Proto převládá názor, že i řešení musí být softwarové. V podstatě všichni očekávali, že bude mít podobu Mac OS X 10.7.1. Vývojáři sice již pár dní po zahájení prodeje Lionu dostali první beta verzi Mac OS X 10.7.2 a Apple rychle vydává jeho další beta verze, avšak podle postřehů ve webových diskusích výše popsané problémy pod Mac OS X 10.7.2 přetrvávají.

To ovšem nijak zvlášť nepřekvapuje, Apple v doprovodných poznámkách výslovně uvádí, že Mac OS X 10.7.2 je určen výlučně pro testování spolupráce se službou iCloud. Zjevně tak (zatím) neobsahuje žádné opravy, jde spíše o současnou prodejní verzi Lionu doplněnou o podporu pro iCloud.

Apple vydal Mac OS X 10.7.1 přinášející opravy některých chyb

Už jsme řekli, že se všeobecně čekalo na vydání Mac OS X 10.7.1 zahrnujícího opravy chyb, jež se nepodařilo zachytit v dosavadní prodejní verzi, včetně výše popsaných problémů. Nebylo však jasné, kdy k tomu dojde, nakonec se tak stalo včera. (Terminologická poznámka: Používáme zde tradiční označení „Mac OS X“, protože samotný Apple v tom stále nemá úplně jasno, zatímco Software Update aktualizaci označuje jako „Mac OS X 10.7.1“, podpůrné dokumenty pracují s termínem „OS X 107.1“.)

Mac OS X 10.7.1 se dá získat jednak přes Software Update, jednak ručním stažením z webu Applu. Tam se však nabízí hned ve čtyřech různých variantách pro jednotlivé cílové platformy, opravované chyby se pro ně totiž poněkud liší (Software Update samozřejmě sám rozhodne, jakou variantu aktualizace má dodat).

Varianta pro klientské instalace Lionu řeší problémy popsané v tomto podpůrném dokumentu. Napravuje potíž, která mohla způsobovat zamrzání systému při přehrávání videa v Safari a opravuje chybu, jež mohla vyřadit z činnosti zvukový výstup při používání rozhraní HDMI nebo optického zvukového výstupu. Dále zvyšuje spolehlivost WiFi připojení a řeší problém, co zabraňoval přenosu dat, nastavení a kompatibilních aplikací na nový Mac provozující Lion. A též byla opravena chyba, která mohla vést k tomu, že po přechodu na Lion zmizel správcovský uživatelský účet.

Mac OS X 10.7.1 pro klientské Macy s Lionem se dá stáhnout odtud, velikost příslušné aktualizace činí 79,29 MB. Aktualizaci na verzi 10.7.1 pro Macy s Lion Serverem najdete tady (ta zabírá 88,26 MB). Blíže ji popisuje tenhle dokument, vedle uvedených oprav klientské varianty navíc zlepšuje spolehlivost služby Apple File Service.

Tohle jsou aktualizace určené pro všechny Macy, avšak včera vyšly ještě další dva aktualizátory pro konkrétní typy Maců. Zaprvé jde o klientský Mac OS X 10.7.1 pro letošní MacBooky Air a Macy mini (uvedené na trh koncem července současně s Lionem), velikost příslušného aktualizačního souboru dosahuje 68,86 MB.

Tato varianta vedle již vyjmenovaných obecných oprav klientského Lionu navíc řeší specifické problémy dotyčných nových Maců: Napravuje problém se spouštěním nových MacBooků Air, když je k nim připojený adaptér MagSafe a opravuje chybu, jež způsobovala na těchto noteboocích občasné blikání obrazovky. A na nových Macích mini by už nemělo docházet k tomu, že zásuvka SD karet bude s SD a SDHC kartami pracovat sníženou rychlostí.

Druhá specifická aktualizace je určena pro Lion Server 10.7.1 na letošních Macích mini (zabírá 78,11 MB), zahrnuje jednak obecné opravy Lion Serveru, jednak výše vyjmenované opravy pro nové červencové Macy.

Velikosti aktualizačních souborů jsou docela malé, zejména při jejich stahování přes Software Update, což je dáno tím, že jde o novou formu rozdílových aktualizací, kdy se nahrazují pouze změněné části kódu, namísto celých souborů.

Lze předpokládat, že Mac OS X 10.7.1 vedle popsaných oprav řeší i další chyby (příští dny ukážou, jestli byly skutečně napraveny zde zmiňované problémy se zamrzáním a zobrazováním). Nepochybně však přijdou další aktualizace Lionu. Už teď je jisté, že některá z nich doplní podporu služby iCloud. Jak víte, vývojáři obdrželi již několik beta verzí Mac OS X 10.7.2 obsahujících právě podporu pro iCloud, nikoli však opravy verze 10.7.1. Uvidíme, jak bude vypadat další beta verze 10.7.2, bylo by logické, kdyby sloučila opravy Mac OS X 10.7.1 s podporou pro iCloud.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Software  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Všeobecně Lion NEzískal dobrá hodnocení

Autor: Karel Muž

Založeno: 17.08.2011, 07:05
Odpovědí: 0

Bohužel 10.7.1 nepřináší žádnou úpravu uživatelského rozhraní. A neopravila ani chybu, kdy na mě Lionu nejsou synchronizovat fotky skrze iTunes.

Jinak je zajímavé, jak se MůjMac a mnozí blogeři - příznivci Apple - snaží psát o Lionu jako o úspěšném - viz. "Všeobecně Lion získal dobrá hodnocení". Poněkud tak zamlčují skutečnost, že je v případě Lionu nezvykle velký počet uživatelů, kteří se vrací k předchozí verzi systému (Snow Leopardu) a že mnozí další považují Liona za krok špatným směrem, mimo jiné i díky:
- šedivému a neintuitivnímu uživatelskému rozhraní (jak je to vidět v případě Finderu, Mailu, Náhledu, atd.)
a
- ořezávání funkcionality Smow Leoparda (jak je to vidět v případě iCalu, Spaces, Front Row, Adresáře, atd.)

Lion je tak systémem značně rozporuplným a navíc podle Apple už ani není operačním systémem pro Macy - MacOS X, ale je to jen OS X, což nejspíš mnohé vystihuje a symbolizuje. Možná má Apple v plánu pohřbít Macy a vyrábět jen přerostlé tablety.

O tom se však nepíše. Sám se díky tomuto trendu, kdy se na renomovaných serverech, jako se MůjMac, dost možná záměrně přehlíží rozporuplnost Liona, poprvé cítím tak, jak nás Macaře označují zarputilí zastánci PC - jako ovce, jejíž úlohou je chválit Apple a velkého Steva a která nesmí vyjadřovat jiný názor, než ten marketingem Apple protlačovaný. Reklama 1984 tak pro vlastníky počítačů Mac začíná dostávat paradoxní rozměr. V hledišti ovšem nesedí zfanatizovaní PC-čkáři, ale my, Macisti.

Odpovědět na příspěvek

RE: Všeobecně Lion NEzískal dobrá hodnocení

Autor: Styx Muž

Založeno: 17.08.2011, 09:29

Naprostý souhlas.

Odpovědět na příspěvek

RE: Všeobecně Lion NEzískal dobrá hodnocení

Autor: Jara Muž

Založeno: 17.08.2011, 09:44

Tak to je trefny. 100x opakovaná lez o tom, jak je Lion uspesny a úžasny, je porad jenom lez. Nebo vira fanatickych ovcí.
Když kouknu na Liona, tak s láskou vzpomínám na ovladaci panel Vzhled v MacOS 9. Kdyby byl i v Lionu a šel tam pustit vzhled ze Snow Leoparda, hned by bylo v Lionu o trochu privetiveji.

Odpovědět na příspěvek

RE: Všeobecně Lion NEzískal dobrá hodnocení

Autor: Mamlas Muž

Založeno: 17.08.2011, 10:17

Musim se pridat, Lion je nedoladeny, to ze Address book je des bes by me ani tolik nestvalo jako ze samotny system vykazuje neohrabanost. Mam iMac mid 2007, pred instalaci Liona jsem dokoupil operacni pamet, nyni 4GB. Stejne system ma horsi odezvu a v Safari vidim dost casto plazovej mic. Casto si rikam, ze to smaznu a pujdu zpet k SL.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Všeobecně Lion NEzískal dobrá hodnocení

Autor: JirkaHolan Muž

Založeno: 17.08.2011, 13:23

Tak také přidám trošku do mlýna. Od dob broušeného vzhledu lišt mi přijdou okna hodně nepřehledná. Asi stárnu, ale po instalaci 10.7 jsem měl nejvíce "problém" se zorientovat v ikonách emailu.

Šedivost mi vadí.

Spaces chybí a mission control mě moc nezaujal.

Address Book bych ještě oželel a to tím, že ho přestanu zřejmě používat. Od vypršení MobileMe na jaře už iCal nepoužívám, ač s W7 a Blackberry a iMacem byla synchorzice kalendáře, ale i Safari perfektní věc.

Aktivace fullframe - Aperture se aktivuje krásně pomocí klávesy F, ale v iPhoto se musí použít 3 klávesnice...
iPhoto používám je na fotky ze staršího kompaktu, který ještě neumí sám otáčet fotky a další "úspora" je schování ikony pro otočoní fotky, která byla léta dole na liště. Nyní se objevuje až po kliknutí pravým tlačítek myši... proč?

Ale abych jen nehanil. Včera jsem v Safari náhodou objevil ikonu "brýlí" - dobrá funkce.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Všeobecně Lion NEzískal dobrá hodnocení

Autor: Mamlas Muž

Založeno: 17.08.2011, 14:55

Ja mam na courani jeste mid 2007 MacBook u toho jsem v dobe pred instalaci menil disk za SSD. Hloupe jsem veril ze Apple s Lionem prijde s podporou TRIM i u jinych vyrobcu disku nez sam montuje. Bohuzel podpora opet zadna. Rychlost Liona na SSD je dobra a k zadnemu zpomaleni nedochazi ani padum. Mail bylo zdeseni, myslem jsem ze se zblaznim. Vse jinak, hlavne system konverzaci nebo jak se ta silenost jmenuje me uvadela do stavu, ze jsem si rikal budu muset pouzivat jinej klient. Nakonec jsem se dopidil, ze jde vse hodit zpet do stareho v nastaveni, aspon ze to! Take pozoruji problem s probouzenim, nekdy se stava ze musim nekolikrat uderit do mezerniku nez se objevi prihlosovaci okno, pouzivam sifrovani a automaticke zamykani. Take se stava ze pocitac usne a kdyz pripojim telefon probudi se a ihned usne, to se drive nedelo. Ja jen verim, ze Apple na vsem zapracuje. Vzdy si rikam, ze s instalovanim noveho systemu pockam az do nekolikateho update, ale stejne to nevydrzim.

Odpovědět na příspěvek

RE: Všeobecně Lion NEzískal dobrá hodnocení

Autor: Mirecek Muž

Založeno: 17.08.2011, 11:12

Jen dodám (mac mini 2009)
- jakmile se uspí monitor neprobudí sep ohybem myší ale musím kliknout

- ze sleep modu nenaskoci net, trva to tak 1-2 minuty nez je k dispozici, nekdy musi mvythnout UTP

- system celkove pomalejsi

-misson control neni efektvni nastroj, proc nejdou presouvat plochy? aplikace na fullscreen se pak pletou mezi plochama. Proc nejdou presouvat aplikaca mezi plochama, musim vlez na zdrojovou dat M.S. a presunout to v expose nebylo vubec nutne.

- pada aplikace mail, celkove je extra pomala

...

update 10.7.1 nic z toho nevyresil

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Všeobecně Lion NEzískal dobrá hodnocení

Autor: dodo_mt Muž

Založeno: 17.08.2011, 12:01

To prebudzanie Maca tuknutim nie len pohybom mysi sa mi zase paci. :)

dodo

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Všeobecně Lion NEzískal dobrá hodnocení

Autor: kubbing Muž

Založeno: 17.08.2011, 14:04

Mam taky mini 2009 s 8GB RAM… Delal jsem cistou instalaci s formatem a system mi prijde rychlejsi nez SL.

Jinak souhlasim - mail pada, chybi expose, spaces nefunguji – nejdou pretahovat okna :/. Po 3 letech jsem z 3x3 spaces presel na jednu plochu a zacal skryvat aplikace.

Pri zapojeni 2. monitoru se cele UI zpomali na polovinu a fullscreen aplikace nepouzitelne… Proc nemuzu mit fullscreen XCode a simulator + log na druhem monitor? :///

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Všeobecně Lion NEzískal dobrá hodnocení

Autor: Mireček Muž

Založeno: 17.08.2011, 17:22

Do mac mini 2009 přeci 8GB nejde. maximum jsou 4. jestli jo tak budu nastvanej :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Všeobecně Lion NEzískal dobrá hodnocení

Autor: 222 Muž

Založeno: 18.08.2011, 23:42

to vyze tam jde 8gb ram ja je tam mam a lion na nem je sakra sviznej a nepada mi nic

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Všeobecně Lion NEzískal dobrá hodnocení

Autor: Stephen Muž

Založeno: 19.08.2011, 10:16

jj budeš. V 2009 vyšly dvě verze miniho (Early a Late) a obě už zkousli 8GB

Odpovědět na příspěvek

RE: Všeobecně Lion NEzískal dobrá hodnocení

Autor: @janmaly Muž

Založeno: 18.08.2011, 22:34

Po precteni vsech komentaru v tom to vlaknu ve me vypuklo ocekavane zdeseni.

A u naproste vetsiny z nich prozivam takove male déjà vu.

Vzdy je to stejne story. Vyjde novy OSX a najednou se vyroji xxxx uzivatelu, kteri provadeji bezhlave upgrady z vyrazne modifikovanych OSX, nejsou schopni zmenit navyky atp.

Nikoho nesoudim. Jen zapatrejte v pameti jak lide vykrikovali, ze 10.5 je "Vista Applu" a vraci se na Tiger.

Apple je predevsim o zmenach. Neni to zadna konzervativni znacka. Pokud nejste ochotni si zvyknout na nove UI prejdete na Windows 7 a prepnete do klasickeho zobrazeni identickeho s Win2k.

Netvrdim, ze Lion je dokonaly, ale chyby vidim nekde uplne jinde nez vetsina z vas. - Spatna peace s AFP, mnozstvi drobnych rych, nikdym neavizovane ukonceni nekterych sifrovani ve zminenem AFP atd.

Osobne jsem mel take problemy s sedivymi ikonami ve Finderu a par dni jsem si zvykal, ale to ciste o tom ja moc jsme ochotni menit sve navyky. A u Applu na to musite byt pripraveni.

A kdo nevi, ze ma Apple vzdy velice slabe "nulove" verze asi neni dlouho na tehle platforme. Je to jen par let, 10.5.0. Mail padal kazde dve minuty, v 10.5.2 Apple vracel nektere prvky UI aby utisil buracejici davy, velke procento uzivatelu koncici po upgradu na 10.5 s modrou obrazovkou a dalo by se jesre dlouho pokracovat. Jeste 10.5.4 stalo docela za nic. Tou dobou Apple taky daleko vice casu investoval do vyvoje iOS 1.0.

Kazdych par let se tohle to opakuje. Zadaleka nejsem zadna "ovce" a ten vyraz nenavidim. Jen se staci podivat jak se Apple choval drive a jak se chova ted. Je to porad skoro stejne.- nikoho se na nic nepta a jede si svou. Komu se to nelibi at jde pryc.

Pokud si nejste jisti tim, ze dokazete unest tihu prechodu na novy system pockejte aspon chvili nez vyjde aspon 10.7.3/4 a usetrite se tak aspon nervu s horsi stabilitou a bugy.

Kazdopadne, majorita Lion prijala opravdu pozitivne. Hodnoceni na Mac App Store a vetsina recenzi to jen potvrzuje.

Hlavni znaky, ktere si OSX nese uz dlouho, nektere i od OS9 se nemeni a to je hlavni.

Zbytek je veskrze marketingova omacka.

Odpovědět na příspěvek

10.7

Autor: Stephen Muž

Založeno: 19.08.2011, 10:31

Ja myslim, ze rozdil je hlavne pro nove zakazniky. Nemyslim switchle widlare, ci klasikmacy, kteri jsou vydeseni z novinek v gui, ale zaroven upgradujou na tuto novinku sve "modifikovane rozvrtance" jako prvni. Vetsinou jeste na vraku zeleze, kteremu se pomalu prestavaji dodavat dily (5 let a konec).

Predstavte si ale noveho uzivatele, znajici pocitac jen z pokladny supermarketu, nebo bankomatu. Pak si koupil iPhone a pochopil ze je to vic nez nokyja a ted to ceka i od sveho prvniho notebooku.

Temto uzivatelum 10.7 vysla vstric velmi i kdyz zkostnateli hardworkeri to vidi jako prudu s barvou ikonek, defaultnimi konfiguracemi ikonek ve finderu a aplikacich. Otazka ale je, kdo toho kupi vic : -) A kdo toho vic napise na mujmacy...

Kladne ohlasy na appstoru jsou ale samozrejmosti, neb zaporne se tam samozrejme nedostanou, nebo dlouho neohreji. Ja se po nakupu vyjadril ke spokojenosti a zaroven zeptal komu jeste zlobi konkretni 3rd part aplikace a muj dotaz se tam nedostal i kdyz ohlas by mohl byt kladnej. Trefil ale hrebicek...

Odpovědět na příspěvek

nebyly to spis 4 verze updat

Autor: ricci24 Muž

Založeno: 17.08.2011, 09:24
Odpovědí: 0

Client pro vsechny Macy 10.7.1 plus Client for Mini a Air MAc 10.7.1 a potom Server pro vsechny Macy a Server pro Mini Server.

Odpovědět na příspěvek

Apple umírá

Autor: davidkotulan Muž

Založeno: 17.08.2011, 12:00
Odpovědí: 0

Nástupem raka u Jobse a přechodem Applu na intel se začínají dít strašné věci. Apple začíná přecházet na dobu serepetiček a rychlého zisku. Už ho nezajímají stabilní stanice, systém a užitná hodnota, chce jen co nejvíce vytěžit ze stávajícího šílenství IPhone, iPad a minimac, bez ohledu na budoucí následky (stejně jako v 1992). Jenže pak už se Jobs nevrátí aby to zachránil, páč už nebude. Myslím že ten pravý mac umřel s powerPC a že za pár let budeme jeho výrobky kupovat lacino v Tescu a Hypermarketu.

Odpovědět na příspěvek

RE: Apple umírá

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 17.08.2011, 13:01

Davide nesouhlasim.

Pokud se budeme bavit o profesionalnim nasazeni, Apple ma porad co nabidnout... Vezmete MB PRO nebo Mac PRO, nainstalujte na nej Snow Leoparda a Aperture, Motion, FCP 7, Logic, Creative Stuite CS5.0/5.5 a mate skvele stabilni profesionalni reseni.

Ano, rozumny profesional nebude experimentovat s posledni verzi kde ceho a pocka si, az si veci sednou a odladi se. Lion za 2-3 verze bude stejne stabilni a vykonny jako SL a navic ma radu zajimavych funkci. FCP X Apple zkusil a uz priznal, ze prestrelil a pristim updatu opet nabidne co profesionalove chteji apod.

Ano, souhlasims tim, ze se Apple hodne zmenil - otevrel se siroke verejnosti, coz ma sve vyhody i nevyhody. Ale zase vsechno stoji polovinu ci jeste min nez ve zminovane historii

Odpovědět na příspěvek

Co dál?

Autor: petr p Muž

Založeno: 17.08.2011, 12:15
Odpovědí: 0

Když jsem před 5ti lety koupil svůj první MBPRO v nejvýkonejší 15ti palcové verzi, svému známému jsem tehdy říkal, že takhle si představuju ideální profi notebook a nedokážu si představit, co by mě vedlo ke koupi nového.
Dnes mě ta slova trochu mrazí, protože to platí čím dál tím víc:)

Čím dál tím víc se bojím toho, jakou "finesu" přinese další obnova hardwau.
Musím uznat, že hliníkové tělo u MBPRO je super, ale kromě výkonu, který ale stoupá u všech výrobců nic jiného nepřinesly.
Už asi rok pošilhávám po stanici MAC PRO na 3d design a letos ji chci pořídit. A pomalu se připravuju na to, že to bude můj poslední MAC.
Co se týče profi sféry, přestává mě bohužel apple pomalu zajímat.

Odpovědět na příspěvek

RE: Co dál?

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 17.08.2011, 12:57

Zdravim Petre,

púokud zustaneme u tech MBPRO, ktery take mam, tak bych se rad zeptal, co byste si od takoveho profesionalniho reseni predstavoval? Me totiz asi chybi predstavivost, protoze treba z meho pohledu fotografa soucastne MBPRO napriklad:

- maji jedny z nejlepsich displeju na trhu vubec
- maji jednu z nejlepsich vydrzi na baterky u spickoveho vykonu (mam MBP17")
- podsvicena klavesnice je k nezaplaceni
- obrovsky skleneny touchpad take
- Thunderbolt je velmi perspektivni reseni
- a hlavne, mam 3 roky stary MBPRO a nemam potrebu vymeny ani kvuli vykonu ani kvuli stavu HW

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Co dál?

Autor: Styx Muž

Založeno: 17.08.2011, 13:29

Jsem na tom stejně, pouze podsvícení displeje je "průměr". Osobně bych si rád připlatil za nějakou verzi IPS panelu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Co dál?

Autor: chris Muž

Založeno: 17.08.2011, 14:16

Mno mám 5 let stary MBP 17" postupně uživatelsky upgradovaný na maximum co hw dovolil, a aktuálně čekám na dodávku MBP 17" CBO, protože 4GB RAM, což je maximum chipsetu mého starého, je nedostatečných.

Tak
e IMHO můžu porovnávat a dosti nadávat na zhoršení proti dřívejšímu modelu:

- výborný display ve třídě notebooků: ano, ale jen za příplatek (fotografovi doufám problém display=zrcadlo vysvětlovat nemusím)

- výdrž na baterky: ano, ale dříve byla uživatelsky vyměnitelná během 10 sekund.

- podsvit kbd: ano, ale to je samozřejmost, pokud nemá kbd. podsvit, tak má profi notes lampičku (thinkpad např.) která navíc umí osvětlit i ten papír do kterýho člověk semtam musí koukat)

- thunderbolt: yep, tady souhlas, thunderbolt rozhraní nejde dle specifikace vyrábět, (narozdíl od pc-card speficikace) jako podvod=interně připojený na usb místo na pci-e, jak to dělá řada pc notebooku. Jen těch externích zařízení nějak né a né se dočkat.

- proti starším modelům omezený počet rozhraní, jejich hloupé umístění (jen vlevo a těsně vedle sebe) a hloupé pořadí

- 27" thunderbolt display by bylo moc pěkné řešení dockingu nebýt toho že:
1. nelze to koupit jinak než jako zrcadlo
2. když si člověk porovná gamut s eizem nebo necem, tak to není žádný odvaz při porovnatelné ceně.

- unibody má proti starému řešení s ocelovým zpevňujícím rámem a plastovým obvodovým rámečkem 2 velké problémy:

1. nobebook se v oblasti konektorů umí nevratně ohnout, zbylo tam málo kovu okolo děr a není tam dostatečná tuhost.

2. přední hrana je brutálně ostrá a navíc je z hliníku, nikoliv z měkčího platu jak bývala = prakticky se nedá bez pořezání/podrážděn
/otoku šlach dlouhodobě pracovat s opřeným předloktím.

-extern
video: displayport/thunderbolt je fajn, nicméně v porovnání s původním plně dvoukanálovým DVI které mělo vyveden jak analog, tak digitál, je to velká degradace (něměl jsem problém připojit jak hi-eng 30" EIZO v jeho nativním rozlišení, tak low-end analog projektor. O ceně/velikosti/váze všech těch dnes potřebných redukcí a jejich napájecích adaptérech ani nemluvě).

V souhrnu: MBP 17" 2.1 byl ve své době o třídu lepší než cokoliv na trhu (asi tak, jak byl o 5 let předtím thinkpad t41p), takže i dnes po dalších 5 letech je to plně funkční stroj.
Imho to byl nejlepší notebook apple od doby kdy dělali Duo.

Zatímco současné modely jsou jen dost dobré, koupit se dají, když člověk potřebuje výkon a ram, ale člověk se musí smiřovat s drobnostmi které jsou špatně a taky s tím, že ho do 2 let nemine poviná návštěva servisu už kvuli výměně baterek.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Co dál?

Autor: petr p Muž

Založeno: 18.08.2011, 14:20

Přesně tak:)


U mě jen s tím rozdílem, že mám MBP 15" a jako nový stroj pro výkon radši šáhnu k MAC pro, který snad i na podzim zůstane poctivým profi-železem.

Na bežnou práci pak stávající minimálně na dalších 5 let stačí:)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Co dál?

Autor: petr p Muž

Založeno: 18.08.2011, 14:17

No ano, ale to samé jsme v podstatě již napsal.
MBpro už mám a nemám potřebu kupovat nový každý (půl)rok.

Chtěl jsem říct, že dlouhá výdrž, odolnost a technické finesy profi hardwaru už šly na druhou kolej a ustupují tak konzumním vychytávkám typu iPhone apod...

Už jen pro porovnání, dříve přízvisko PRO opravdu znamenalo víc, než thuderbolt a trochu silnější procesor, než u obyčejné řady.

Odpovědět na příspěvek

Opacny nazor

Autor: F12 Muž

Založeno: 17.08.2011, 12:17
Odpovědí: 0

Mam to opacne. Lion je pecka. Problem na mem mbp 13 2009 jsem nezaznamenal. Fullscreen app, prepinani mezi nimi, mission control. To vsechno jsem uvital. Ted mam klavesnici opravdu jen na psani a na zbytek staci MagicMouse.
Jinak adres,ical se da pokud vim vratit. Ale me Se libi ty nove. Jedine co jsem menil bylo opacne scrollovani. Pokud se nedotykam obrazovky, tak mi prijde neintuitivni

Odpovědět na příspěvek

Lev

Autor: Michal Muž

Založeno: 18.08.2011, 19:37
Odpovědí: 0

Tak zkusenost zatim vyborna, nepocituji problemy ani u CS4. Nevim co mate s expose, takovou perverzi jsem hned jako prvni vypnul.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Jen dodám (mac mini 2009)
- jakmile se uspí monitor neprobudí sep ohybem myší ale musím kliknout

- ze sleep modu nenaskoci net, trva to tak 1-2 minuty nez je k dispozici, nekdy musi mvythnout UTP

- system celkove pomalejsi

-misson control neni efektvni nastroj, proc nejdou presouvat plochy? aplikace na fullscreen se pak pletou mezi plochama. Proc nejdou presouvat aplikaca mezi plochama, musim vlez na zdrojovou dat M.S. a presunout to v expose nebylo vubec nutne.

- pada aplikace mail, celkove je extra pomala

...

update 10.7.1 nic z toho nevyresil


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: