iTunes 7.0 - krok směrem k videu - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Software

iTunes 7.0 - krok směrem k videu

14. září 2006, 00.00 | Včera uvedené iTunes 7.0 přinesla řadu novinek, na které by bylo vhodné podívat se samostatně a trochu hlouběji. Proto jsme pro vás připravili dnešní článek, který vás s novými funkcemi seznámí.

Novinky

Asi řada z vás hned po včerejším ukončení Stevovi řeči nastartovala stahování nové verze a první zkušenost již máte. Pojďme s i tedy zopakovat fakta. Hned po spuštění je nepřehlédnutelná změna ikonky aplikace, která je mimochodem stejná, nebo hodně podobná, jako měla verze iTunes 2.0. Nové grafické rozhraní bylo zmíněno již ve včerejším souhrném článku a dá se předpokládat, že grafické rozhraní iTunes dává tušit, jak bude vypadat Leopard, neboli Mac OS X 10.5. Celé rozhraní je jednodušší a čistší a musím přiznat, že patřím spíše k přívržencům nového vzhledu.

Levý panel se nám hodně zpřehlednil a umožňuje snazší procházení obsahu jak počítače, tak třeba iTunes Store, připojených iPodů či sdílených knihoven. Na stránkách společnosti Apple se objevila zpráva, že iTunes umí nyní pracovat s více knihovnami - tím bylo pravděpodobně zjednodušené uspořádání pravé lišty (alespoň dle tuaw.com - jednotlivé skupiny jsou lépe odděleny), nebo možnost vytvořit novou knihovnu při startu iTunes podržením klávesy Alt. Totéž umožňuje i iPhoto, ale bohužel nejde mít najednou dvě knihovny zapnuté, vždy je potřeba si při startu zvolit, jako knihovnu chcete použít.

Vpravo nahoře je vedle políčka pro vyhledávání další funkce, která si zaslouží bližší pozornost - přepínání vzhledu. Nabízí tři varianty - klasickou textovou známou z předchozí verze, textovou s náhledem alba, která údajně dle diskuzí na internetu je hodně podobá tomu, co nabízí Windows Media Player 11 na Windows. U tohoto zobrazení se na chvilku zastavím, neboť umožňuje pomocí tlačítka "Album" v horní liště měnit uspořádání. Při srovnání dle Album se srovnají všechna alba podle abecedy, ale pokud na stejné tlačítko kliknete znovu změní se na Album by Artist a následně na Album by Year. Tím dojde k uspořádání podle skupiny, respektive interpreta a v rámci této podskupiny se alba srovnají podle roku vydání nebo podle abecedy - velice příjemná funkce!

Třetím režim nese označení CoverFlow a vychází ze stejnojmenné aplikace, kterou společnost Apple koupila a vsadila do iTunes (nejedná se tak o okopírování, jak bylo uvedeno ve včerejším článku). Tento režim je klasický jukebox, kde uživatel vidí přední strany alb a může jimi lehce procházet. Výhodou je, že pod náhledy alb je vidět, které skladby dané CD obsahuje a toto rozhraní, stejně jako dvě předchozí, fungují nejenom při procházení celé knihovny, ale i dílčích playlistů.

Ikonka Browse se přesunula dolů (pravděpodobně bude méně využívána kvůli vylepšené možnosti procházení obsahu) a vedle ní je i volba Burn Disc, jež slouží na vypálení CD (v předvolbách je možné zaškrtnout, aby nedocházelo k pauze mezi skladbami). Při tvorbě chytrých playlistů nyní můžete i operovat i s novými informacemi - například kolikrát byla skladba přeskočena při přehrávání.

Dalším vylepšením je možnost zálohovat svou knihovnu na CD a DVD s tím, že pokud se na jedno médium nevejde, iTunes ji automaticky rozdělí na více samostatných disků. Pro obnovení ze zálohy stačí CD/DVD vložit do mechaniky a iTunes samo nabídne obnovení ze zálohy. Data jsou na CD/DVD uložena stejným způsobem jako v knihovně, čili mají svou logickou strukturu a jsou bez problémů čitelná (nejsou nelogicky rozházena po disku). Pokud provádíte již druhou zálohu, iTunes si pamatuje dříve vypálená data a nabídne vám zazálohovat pouze nově přidané soubory.

Filmy

iTunes se od včerejšího dne staly i hlavní aplikací na správu filmů a videa. Filmy je možné proházet stejným způsobem jako hudbu (tedy i jako velké náhledy) a při jejich přehrávání si můžete užít lepšího ovladače pro posun filmu a změnu velikosti na celé okno (ovladač je hodně podobný tomu, co nabízí QuickTime). Obecně lze říci, že iTunes si poradí s formáty, které zná v základní konfiguraci i QuickTime - tedy například .mov, .mp4 či .mpg. AVI ani WMV si v iTunes nepřehrajete, i když budete mít kodeky a QT si s takovými filmy poradí. Je dost možné, že se objeví postup, jak iTunes "přemluvit", v tuto chvíli o něm bohužel nevím. Z toho důvodu je nutné před importováním do iTunes film překódovat nejlépe do mp4 třeba pomocí programu iSquint. iTunes rozhodně pracuje s filmy lépe, než verze 6, vše startuje rychleji, lépe se s nimi pracuje, škoda nulové podpory dalších formátů.

iPod

iTunes se stalo i základní aplikací pro práci s iPodem - to samozřejmě byla i předtím, ale nyní se i update hudebního přehrávače odehrává přímo v iTunes, místo pomocí samostatného instalačního balíčku. Po připojení iPodu iTunes zobrazí skvělý přehled využití místa na disku iPodu, včetně možnosti detailního nastavení (jak mají byt synchronizovány například filmy, podcasty, kontakty, kalendáře a podobně). Předvolby iPodu jsou tak odděleny od iTunes a nabízejí přehlednější rozhraní.


iTunes nabízí ještě pár bonusů, které se váží primárně na iTunes Store - například možnost nákupu her pro iPod, synchronizace nakoupených skladeb mezí více počítači, stažení obalů alb či samozřejmě nákup obsahu v podobě filmů. I když je v tomto směru pro našince iTunes o něco chudší, pořád se jedná o update, který nelze než doporučit. Správa iPodu i možnost procházení obsahu pomocí náhledů alb je více než příjemné vylepšení. Do budoucna by nás jistě potěšila podpora více video formátů a titulků u filmů, ale obávám se, že pokud budete chtít iTunes použít jako hlavní aplikaci pro sledování AVI filmů s titulky, bude nutné je nejdříve i s titulky převést do formátu MPEG4 a až následně nahrát do iTunes. Nepředpokládám, že by se Apple v tomto směru snažil postup zjednodušit a bude spíše tlačit vlastní formát. Ovšem nebylo by od věci, kdyby iTunes uměla alespoň stejné formáty, jako QuickTime s dodatečně nainstalovanými kodeky.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Zábava  

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Multimedia  

 » Rubriky  » Software  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Vypada to dobre

Autor: Mikesh Muž

Založeno: 14.09.2006, 07:41
Odpovědí: 0

Vypada to fakt dobre - uz stahuju :}

Odpovědět na příspěvek

Vzhled

Autor: Kessa Muž

Založeno: 14.09.2006, 08:17
Odpovědí: 0

Nemůžu si pomoct, ale dle mého subjektivního názoru byla nejpovedenější designová verze iTunes právě ta předchozí. Tohle tankistické GUI na mě působí nějak ponuře...

Odpovědět na příspěvek

RE: Vzhled

Autor: Tomin Muž

Založeno: 14.09.2006, 08:25

Souhlas. A navíc zmizelo tlačítko pro vizualizaci a EQ. :-(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Vzhled

Autor: iRoss Muž

Založeno: 15.09.2006, 15:15

Souhlasism s vami co se tyce vzledu. Osobne se mi opravdu zdala predchozi verze desingove povedenejsi. Nyni je to prehledne, ale myslim ze prehlednost muze byt i z hezkymi aqua tlacitky, ktera se mi proste zamlouvaji vice. jinak ty nove funkce zobrazeni jsou povedene, zajimalo by me jesli maji v planu to jeste nejak vylepsovat. Mate nekdo naky napad?

Odpovědět na příspěvek

RE: Vzhled

Autor: mcstuff Muž

Založeno: 14.09.2006, 08:48

Suhlasim, tlacitka na EQ a visual affects mohli zostat, minimalne cez nejake preferences nechat na rozhodniti, vyvolavat EQ z menu bez priradenej skratky je otras, podobne farabny design posuvnikov sa s aqua stylom nemoze porovnavat

Odpovědět na příspěvek

Obaly

Autor: Taniny Muž

Založeno: 14.09.2006, 08:25
Odpovědí: 0

Objevují se vám obaly alb v příslušném pohledu? Mě ne - je to české specifikum (nemožnost přístupnosti na iTunes Music Store) nebo chyba v připojení/nastavení? Díky za radu.

Odpovědět na příspěvek

RE: Obaly

Autor: nasciturus Muž

Založeno: 14.09.2006, 08:33

mno zdá se že se obaly stáhnou, ale musí exitovat registrace na itunes :(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Obaly

Autor: Daniel Boček Muž

Založeno: 14.09.2006, 10:44

Obaly se dají do iTunes naházet i ručně. Stáhnout se dají z mnova serverů s CD covers po celém světě. Včera jsem si takhle přidával obaly na všechna alba, co v iTunes mám, protože ten Jukebox je prostě efektní.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Obaly

Autor: ED Muž

Založeno: 14.09.2006, 12:31

zajimave, to asi zkusim, jaky je prosim postup, resp do ktereho adresare ty covers ulozit ? Diky.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Obaly

Autor: alda Muž

Založeno: 14.09.2006, 14:56

Nikam zvlášť je dávat nemusíš. Měl by ti fungovat drag 'n' drop do plochy pro Artwork vlevo dole (když si jí otevřeš).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Obaly

Autor: Daniel Boček Muž

Založeno: 15.09.2006, 05:54

Funguje to samozřejmě jako Drag&Drop přímo na plochu s nápisem Drag Album Artwork Here. Další možnost je, že si označím všechny skladby z alba a stiskni Apple-I. Objeví se oknoz hramydnou změnou informací, zašktrtnu políčko Artwork a obal přetáhnu myší do okenka pro album.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Obaly

Autor: ED Muž

Založeno: 15.09.2006, 22:01

No to jo, celkal jsem neco elegantnejsiho. Ale treba se toho nekdo chopi a nejakej skriptik napise.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Obaly

Autor: honza Muž

Založeno: 16.09.2006, 16:50

TROSKU elegantnejsim resenim se muze zdat pouziti nejakeho widgetu pro dashboard - ja jsem namatkou trefil na Amazon Art. Ten podle toho, z jakeho alba vam zrovna v iTunes hraje pisnicka hleda obrazky, a ty pak staci pretahovat z widgetu do toho kastliku vlevo dole v iTunes pri oznacenych vsech pisnickach z toho alba.

Nadzvukove to sice neni, ale mi to stacilo

Odpovědět na příspěvek

Zajímavé změny i v iPodu

Autor: VF Muž

Založeno: 14.09.2006, 08:58
Odpovědí: 0

Možná by stálo za to uvést, že iPod po updatu již zvládá gapless přehrávání, jsou přidány některé funkce, mne osobně nejvíce potěšila možnost zněny jasu podsvícení, a že na Widlích je již konečně schopen synchronizovat kalendář s Outlookem tak, jak v předchozí verzi jen naznačoval, u kontaktů vymizela předchozí otravná chyba s adresami. Outlook si dokonce sám zapne (předtím pouze ohlásil, že není zapnut a tedy nesynchronizuje).
Při přehrávání přes iTunes na Widlích však zvuk občas nepěkně chrastí, především pokud současně listujete v obalech, (jen někdy, po restartu aplikace se to spraví - asi problém Woken).
Update jednoznačně doporučuji.

Odpovědět na příspěvek

RE: Zajímavé změny i v iPodu

Autor: PeterPan Muž

Založeno: 14.09.2006, 11:40

Drazi kolegove, ja jsem z upgradu iTunes uplne vedle. Krome onoho "zasekavani zvuku" pri pohybu listou je zde jeste vetsi problem a sice, ze nemohu prehravat videa. ZADNA, vcetne samozrejme tech, ktere jsem koupil pres iTMS. Jsem z toho docela rozladen a nevim co mam delat. Posilat Applu nejaky report asi nic momentalne nevyresi. Verze pro Gates computers se zrejme nejak nevyvedla...mate jeste nekdo z vas podobne problemy ?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Zajímavé změny i v iPodu

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 14.09.2006, 12:58

Máte nainstalovanou posledni verzi Quicktime? Po spuštění iTunes by vás na to měly automaticky upozornit.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Zajímavé změny i v iPodu

Autor: PeterPan Muž

Založeno: 14.09.2006, 13:04

Ano mam, aspon doufam, ze verze 7.1.3 je posledni.

Odpovědět na příspěvek

iTunes po siti

Autor: J2930 Muž

Založeno: 14.09.2006, 11:39
Odpovědí: 0

predchozi verze iTunes prehravala mp3 ze serveru po siti (Win2000) mnohem rychleji. Tato verze je zoufale pomala az nepouzitelna. Jinak pokud jsou mp3 na stejnem pocitaci co je spusten iTunes je vse OK. (G5, Jaguar)

Odpovědět na příspěvek

no ale co iTunes Store

Autor: stan Muž

Založeno: 14.09.2006, 13:13
Odpovědí: 0

pro chudáka Čecha je to jen pošilhávání za železnou oponu. Dokud na mě Apple kašle tak co já?

Odpovědět na příspěvek

no ale co iTunes Store

Autor: stan Muž

Založeno: 14.09.2006, 13:40
Odpovědí: 0

pro chudáka Čecha je to jen pošilhávání za železnou oponu. Dokud na mě Apple kašle tak co já?

Odpovědět na příspěvek

RE: no ale co iTunes Store

Autor: filipix Muž

Založeno: 14.09.2006, 23:24

Tuší někdo (třeba z redakce Mujmaca), jestli Apple vůbec vede v Čechách nějaká jednání ohledně českého iTunes Store?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: no ale co iTunes Store

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 15.09.2006, 09:56

Bohužel netušíme to my, ani české zastoupení - toto je akce přímo Applu a jak je známo, ty jsou tajemní jak hrad v Karpatech. iTunes Store může u nás běžet zítra nebo nikdy a nikdo z nás to nemá šanci odhadnout. Osobně ovšem pochybuji, že bychom se v brzké době iTunes Store dočkali, imho to nedává obchodní smysl - malá země, menší podíl iPodů na trhu, kupní síla obyvatelstva...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: no ale co iTunes Store

Autor: ED Muž

Založeno: 15.09.2006, 21:58

No na "nejmnenovanem" jablecnem blogu pise OC trochu neco jineho, i kdyz vysledek je tyz.... A tahle argumentace je blbost uz z principu. Proc je uspesnej iPod ? Protoze je to ucelene reseni. Takze proc se u nas malo prodava ? Protoze tu prave chybi iTunes.

Odpovědět na příspěvek

a kde najdu ceskou verzi?

Autor: Schlus Muž

Založeno: 15.09.2006, 17:31
Odpovědí: 0

tohle je anglicka verze a ta na moji ceskou 6ku nejde nainstalovat.
Nevite nekdo, odkud se daj stahnout ceske updaty? Ceska apple stranka me vytrvale odkazuje do ameriky.
Vim ze existuje(existovala) stranka s ceskymi updaty, ale nejak ji nemuzu najit.

diky

Odpovědět na příspěvek

mam to... i kdyz...

Autor: Schlus Muž

Založeno: 15.09.2006, 17:35
Odpovědí: 0

tak je to:
http://apple.lokaliz
ace.com/
staci se lip podivat, googlem

ale je tam posledni 6.05
to je vzdycky fofr...

jak jednou nainstalujete ceskou verzi, neni snadny se ji zbavit

Odpovědět na příspěvek

no nevim nevim...

Autor: wikxzen Muž

Založeno: 16.09.2006, 17:02
Odpovědí: 0

Tak jsem si to stahl asi pred tremi dny...muj dojem je rozpacity, iTunes stale vice a vice smeruje do sfery, kdy se v nem clovek za chvili nevyzna...iPod nemam, videoklipy si pustim jinde, iTunes store je pro me o nicem...tak ve me vyvstava otazka zda neni lepsi se ohlednout po jinem playeru...neco me rika ze neco tak dobreho ale bez tech blbin navic zrejme neni...organizace mp3 skladeb, ekvalizer je totiz asi jedine co bych tam nechal...

Jinak teda dneska jsem se setkal s jednim problemem(to je vlastne duvod proc pisu). Mam doma iMaca G5 1.8Ghz s 1GB RAM, poprve se me stalo, ze skladba prestane hrat, misto mysi se me v okne iTunes objevi ta hnusna "pizza" a cekam treba i nekolik minut, nez se iTunes probere a prehrava dal. Jenze co se to stalo naposled, tak se to sekalo pravidelne a "pizza" s ni...setkal se s tim nekdo? Jinak posledni upgrade QuickTime mam...

Odpovědět na příspěvek

RE: no nevim nevim...

Autor: broe Muž

Založeno: 17.09.2006, 23:19

...slusna muzika na tom tvym webu....a co takhle www.silver-rocket.org
..
.to je vubec libova hudba
....kazdopadne kazdej upgrade vede do pekel....tenhle mi pripomina vzhledem widouzz...

Odpovědět na příspěvek

Hrubky

Autor: Bedrich Muž

Založeno: 17.09.2006, 14:12
Odpovědí: 0

Pane redaktor, co takhle si zopakovat gramatiku? Kuprikladu sklonovani cizich slov. Kdyz tedy jiz clanek je o nicem ... alespon forma by mohla byt v poradku.

Odpovědět na příspěvek

RE: Hrubky

Autor: wikxzen Muž

Založeno: 17.09.2006, 16:22

No...hlavne ze si stezujes bez ČÁREK a HÁČKŮ...doktore ČĚŠTINY! ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Hrubky

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 17.09.2006, 23:01

Pane Bedřichu, děkuji za váš komentář, opět mi zůstává rozum stát, proč některým jedincům stojí za to komentovat články a proč kvalita diskuzí takovým způsobem upadá. Za články neplatíte, nejste podílník ve společnosti, která tento server vlastní ba co víc, nikdo vás nenutí, abyste zdejší články četl. Pokud nejste spokojen, máte dvě možnosti, buď zdejší články nečíst, nebo dodávat stejný obsah kvalitněji. V obojím vám přeji hodně úspěchů. ... A příště se nemusíte bát uvést své celé jméno a email.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Hrubky

Autor: Milan Muž

Založeno: 20.09.2006, 10:44

Pane Maro,
myslim, ze pokud jste se rozhodl publikovat, tak se budete muset smirit s tim, ze lide se k vasim clankum budou vyjadrovat. Jestli s tim mate problem, tak mate dve moznosti, bud zvysite kvalitu svych clanku tak, aby byly vecne a gramaticky na urovni, nebo to zabalte a delejte si soukromy web.
Fakt, ze vasi redaktori neumi pravidla pravopisu je velmi tristni... Kdyz jim chybi vzdelani v teto oblasti jak chteji presvedcit ctenare, ze zrovna applum rozumeji??

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Hrubky

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 20.09.2006, 11:09

Nemám problém s komentáři a kritikou, jen ji rád přijmu v rozumné formě a v principu preferuji konstruktivní kritiku než výkřiky do tmy v podobě "vraťte se do páté třídy" - to je trochu zbytečné, nemyslíte.

Předpokládám, že si čtenář dokáže udělat představu o znalostech redaktora podle obsahu článku. Pro MujMac se snažím získat redaktory z různých oborů, kteří sice možná nejsou odborníky na češtinu, na druhou stranu mají znalosti v oboru, které mohou čtenářům předat. Pro mě osobně je tato cesta důležitější než skvělá forma s nulovým obsahem.

Ano, situace by mohla být mnohem ideálnější, mohli bychom vydávat tři články denně, dělat pravidelně rozhovor se Stevem Jobsem a každý měsíc pořádat semináře pro veřejnost zdarma. Ale reálná situace je poněkud jiná a já musím vycházet z ní, nikoliv z toho, jaký bych si přál, aby svět (či aktuální situace) byl. Vše je otázka kompromisů a i toto je jeden z nich.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Hrubky

Autor: Milan Muž

Založeno: 22.09.2006, 08:57

Myslim, ze jste to vyjadril velmi trefne. Ctenar si dokaze udelat predstavu podle obsahu. Jako uzivatel Apple mi ale jiste date za pravdu, ze forma je take dulezita.
Vase reakce je dost podrazdena a prehnana. Nikoho jsem neposilal do 5 tridy a ani nekomentuji obsah, protoze ten, pokud mohu posoudit, je v poradku.
Jak si predstavujete konstruktivni kritiku? To si jako ctenar nemam vsimat, jak vasi redaktori pisi? Pripadne vam mam vratit clanek s opravenymi hrubkami?
Berte to prosim jako vyjadreni ctenare, ktery vas portal navstebuje pomerne casto. Vas pristup je ale myslim nejen pro me zklamanim.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Hrubky

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 22.09.2006, 10:01

Zde si asi nerozumime, ma podrazdena reakce nebyla na vas, ale spise na pana Bedricha, ktery u dvou clanku zareagoval na muj vkus nevhodnym zpusobem (treba prave poslanim do pate tridy :)). Pochopil jsem to tak, ze se nazoru zmineneho Bedricha zastavate a tak jsem reakci nasmeroval k puvodnimu prispevku.

Odpovědět na příspěvek

RE: Hrubky

Autor: ED Muž

Založeno: 18.09.2006, 15:48

A co zopáknout si oslovení pane Bedřichu! Tedy 5tý pád : "Pane redaktore". To zupacké oslovovani 1. pádem je fakt jak z kasáren. Stejně jako uvadění příjmenení před jménem....

Odpovědět na příspěvek

neupgradeovat

Autor: asesino Muž

Založeno: 01.10.2006, 10:41
Odpovědí: 0

no, me se po te, co se provedl \\\"gapless\\\" update (ktery se mi bohuzel nopodarilo zastavit) zacal pri prehravani nebo pri posouvani skladeb ipod tak zasekavat, ze pomuze jen restart. na to, ze se to behem par let nestalo ani jednou a ted je to tak jednou za hodinu, je to docela pruda. asi to cely vyhodim i s ipodem. BTW vo docku nebo pripojenej k pocitaci se nezasekava, jinak stale. nevim, co si o tom mam mayslet...

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Souhlas. A navíc zmizelo tlačítko pro vizualizaci a EQ. :-(


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: