Databáze programů - Viktor Čistič 2.0 - skript pro InDesign CS - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Software

Databáze programů - Viktor Čistič 2.0 - skript pro InDesign CS

25. srpna 2005, 12.00 | Skript Viktor Čistič umožňuje uživatelům aplikace InDesign CS vyčistit text od nepotřebných znaků, které se běžně vyskytují v textu dodaných od „profi” grafiků a DTPáků pracujících v aplikacích Microsoft Office. Skript nahrazuje zdvojené mezery, nevhodně umístěné mezery např. před znaky závorek, vykřičníků… V neposlední řadě vkládá nerozdělitelné mezery za jednoznakové předložky a tenké mezery před značkami jednotek.

Jméno autora / týmu: Czech X Team

Jméno aplikace: Viktor Čistič 2.0 - skript pro InDesign CS

Jazykové verze aplikace: cs

Cena a druh aplikace: freeware

Velikost: 10 KB

Odkaz na stránky aplikace

Popis programu: Skript Viktor Čistič umožňuje uživatelům aplikace InDesign CS vyčistit text od nepotřebných znaků, které se běžně vyskytují v textu dodaných od „profi” grafiků a DTPáků pracující v aplikacích Microsoft Office. Skript nahrazuje zdvojené mezery, nevhodně umístěné mezery např. před znaky závorek, vykřičníků… V neposlední řadě vkládá nerozdělitelné mezery za jednoznakové předložky a tenké mezery před značkami jednotek.

Minimální požadavky: Mac OS X 10.2.8 a vyšší + InDesign CS

Chcete přidat vlastní program do databáze?

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Software  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Nemám

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 25.08.2005, 13:16
Odpovědí: 0

nemám to zrovna na čem vyzkoušet, ale hned mě napadlo, že by to chtělo nějaký skript pro Windows, který by ve Wordu více mezer interpretoval jako jednu. Ještě větší sranda je, když BFU vyučený na psacím stroji každý řádek poctivě odentruje, to je pak lahůdka pro sazbu všechny ty entery, kde se nejedná o odstavec, zrušit.

Odpovědět na příspěvek

RE: Nemám

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 25.08.2005, 14:36

Na odstranenie hlupych znakov BBEdit/Textwrangler + grep

co dodat ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: Nemám

Autor: Pavel Kout Muž

Založeno: 25.08.2005, 18:54

Zrovna včera jsem u něčeho podobného nadával jako špaček - klient mi dodal překlad ve Wordu, každý žádek s tvrdým zalomením, mezi tím milion mezer, mezery uvnitř závorek, a ještě ke všemu to bylo v azbuce. Souhlas - je to na zastřelení :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Nemám

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 25.08.2005, 19:07

... tak kdyby byla tisícovka za stránku... Bohužel, deBill Gates dal do rukou kancelářských strašnou zbraň. Zrovna předevčírem byla repríza Plovárny s BG na ČT2, takovou snůšku žvástů jsem snad neslyšel ani od politiků. Hlavně, že chce dát počítač do rukou každého člověka. Je to podobné, jako by mě dal někdo ro ruky cihly, písek, vápno, cement a vodu, ať postavím barák. Na rovinu řeknu, že to neumím a nestydím se za to. Však řidičák taky nedostane každý (pravda, policie je korumpovatelná, a to velmi snadno).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Nemám

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 27.08.2005, 14:52

Jo, take jsem koukal. Pekny namyslenec. Ale nejvic me pobavil na Ebenovu otazku, co je po giga, jestli tera. Pry ne, pry pera :-) Pak se nedivim, ze ty jejich produkty vypadaji takto... Boze chran nas!!!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 27.08.2005, 17:35

Docela jsem se pobavil, jak cizí myšlenky prezentuje jako vlastní a většina lidí mu to baští. Ono je to teda spíš k pláči.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: PZ Muž

Založeno: 28.08.2005, 23:34

a že jste vy dva chtráci nebavili, když hovořil o charitativní činnosti. zatímco dávají Gatesovi na charitu desítky miliard USD, Jobs se nedostal ani mezi prvních 50 nejštědřejších dárců časopisu Business Week (ten 50. dárce dal "pouhých" 95 milionů)
ty tisíce proočkovaných dětí v Africe by jistě vaši slepou nenávist ke Gatesovi nesdílely.
k pláči tedy je, že se zde každá diskuse zvrkne v nepodložené plivání na Gatese a jeho práci (a obojím zdejší pacienti nemají ty nejčersvější informace)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 29.08.2005, 10:47

Však taky musí nějak odčinit, co napáchal. A pochybuji, že Jobs patří mezi 50 nejbohatších lidí planety. I když je jak z Applu, tak z Pixaru dobře placený. Ale myslím si, že kdo umí nějak kopnout do míče nebo se kusem klacku trefit do puku dost často vydělává víc. Ale nevím to, nesleduji kdo kolik vydělává, je to každého soukromá věc.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 29.08.2005, 14:30

Pradne nebyla rec o jeho charite, ale o jeho vztahu o IT. Jeho charitativni cinnost nehodlam nijak snizovat. Ale je pravda, ze dlouhe roky zadnou neprovozoval a zacal az po docela velkem medialnim tlaku. Takze tak trochu z donuceni. V kazdem pripade podle vas plati, ze kdyz bude treba nekdo krast ci tunelovat a pak cast takto ziskanych penez vrazi do charity, tak se spatne veci maji ignorovat a jen chvalit jeho dobrocinnost???

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 29.08.2005, 14:47

Narkomafie v Jižní Americe jsou vlastně taky charitativní, dávají tam mnoha lidem práci. Koka je totiž jediná plodina, kterou od těch nebožáků někdo koupí. A dávají práci celé distributorské síti a laboratořím, lidem, kteří by se jinak neuživili.
Charita je dobrá věc, ale nesmí být okázalá, chlubit se dobročinností mi přijde směšné. Taky občas někomu dle svých skromných možností pomůžu, a nechlubím se tím a nedávám to na odiv.
Africe by nejvíce pomohlo jednak odstranění diktátorů, a jednak především vzdělání. Cpát tam pořád něco zadarmo a odpouštět dluhy je krátkozraké. Zvláště potraviny, když se tam dovezou zadarmo, tak to tak akorát likviduje místní zemědělce. Afrika by dokázala být soběstačná, kdyby měla možnost dostat své produkty na mezinárodní trhy (kromě zlata a diamantů). Ale to očkování je rozhodně v pořádku, protože ty lidi by jinak zemřeli.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: PZ Muž

Založeno: 29.08.2005, 17:06

šoulo, když něčemu nerozumíte, tak se raději nevyjadřujte - charita mediálně známých lidí formuje názor veřejnosti, proto je velmi správné, že se o ní hovoří. vytváří se tak norma i pro lidi, kteří by si smysl a náplň charitativní činnosti jinak neuvědomili. smysl charity není jen v tom "vybrat peníze" na nějaký účel, ale taková činnost zkulturňuje a pomáhá i dárcům samotným.

jinak komentáře k osobě BG (a jejich verbální podoba) svědčí o vaší ubohosti. komunisti na formování vašeho myšlení odvedli dobrý kus práce! (BG nakradl a teď rozdává - opravdu, jen si padnout s Grebeníčkem a jeho voliči do náruče)

PZ

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 29.08.2005, 18:28

To se velice mýlíte, nechci ze sebe dělat oběť komunismu, jak mají někteří ve zvyku, ale ve druháku nagymplu jsem měl dvojku z chován a podmíněný vyhazov za protisovětskou propagandu. Váš příspěvek bohužel je jen pouhým útokem a není v něm žádné racionální jádro na můj předchozí příspěvek.
Kdybyste přemýšlel, tak byste přišel na to, že Africe by pomohla EU, kdyby přestala dotovat zemědělství a otevřel se tak trh pro africké země. Navíc nevidím důvod, proč by potraviny neměly mít svoji reálnou cenu, aspoň by se s nimi tolik neplýtvalo. A to je právě krok k odstranění socialismu v Evropě. Takže nazvat mě komunistou je hrubá neznalost mé osoby. A je vidět, že převedení tématu na tento obor je váš jediný způsob obrany pane anonyme, když se stydíte se pod svůj příspěvek podepsat celým jménem a uvést mailový kontakt.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: PZ Muž

Založeno: 29.08.2005, 19:21

váš "krušný" osud se přece se závistvým a demagogickým myšlením (tresť komunisty) vůbec nevylučuje.

netahejte do diskuse EU. na jejím začátku šlo o nízké, ubohé a hloupé napádání BG jen proto, že Win jsou úspěšnější než MacOS. chtěl jsem ukázat, že i když Win (Office atd) nejsou třeba ty nejlepší produkty svého druhu, neznamená to, že jejich "tvůrce" je zosobněním všeho zla. nicméně i charitu v podání BG jste dokázal demagogicky shodit a obrátit - což dokazuje hluboké jizvy totalitní výchovy, byť se třeba považujete za anitkomunistu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 29.08.2005, 19:48

Mohl bych požádat o konkrétní příklad demagogie z mé strany?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: micker Muž

Založeno: 29.08.2005, 19:55

PZ necetl pohadky a nezna ze babicka co nema nic a da jablicko, dava vlastne vic nez bohac co da dolarek...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 29.08.2005, 21:00

To je vyborne. Nekdo pritahne zcela irelevantni charitu a je to v poradku, kdyz nekdo EU, tak to v poradku neni... BG neni zosobnenim vseho zla. Ale to neznamena, ze je Matka Tereza, jak ho podavate. Naopak. Radu veci uznavam a respektuji. Ale to neznamena, ze musim ignorovat ten zbytek, co se mi prici. Lide, co se s nim setkali vetsinou rikali, jak to je prijemny clovek. Mozna je, nevim. Nikdy jsem se s nim nesetkal. Mohu tedy soudit pouze podle toho, jak pusobi navenek. Bohuzel musim rici, ze jako pekny namyslenec. Na druhou stranu je mi mnohem sympatictejsi, nez Steve Balmer. To je tedy sila...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 29.08.2005, 21:04

A vubec - prestante se jich zastavat. Diky jejich prasackemu programovani a naproste ignoranci ke standardum jsem uz prisel o more casu, prace i penez. A to i presto, ze s touto firmou nemam prakticky nic do cineni a jejich produkdy nepouzivam. Vysvetlete mi, proc mam kvuli jejich mizerne praci, za kterou si oni uctuji tak nehorazne penize, proc mam trpet? Zrovna pred nedavnem jsem kvuli nim prisel o cca 14 dni prace. Vazne super. Tak me laskave nestvete obhajovanim takovych suntu. Nechci byt sprosty!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: PZ Muž

Založeno: 30.08.2005, 11:17

Ad špatně naprogramované MS produkty: co říkáte zákazníkům, kteří po upgrade OS X přišli o data na připojených firewire discích?

Jestli jste přišel o 14 dnů práce, tak za to asi nebude zodpovědná chyba SW, ale uživatelská nezkušenost a naivita. Prostudujte pojmy jako back-up.

Moje zkušenost s produkty MS je o mnoho příznivější než s produkty Apple. Zaplaťbůh, že IT svět ovládá MS a ne fašounský Apple (tím myslím neustálé zachování proprietárnosti platformy od HW po SW).

Projděte si diskuse, kolik problémů na úrovni Mac OS uživatelé neustále řeší a nelžete si do kapsy, produkty Apple nejsou apriori lepší než produkty MS.

PZ

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: Jakub Muž

Založeno: 30.08.2005, 12:04

Bože, zase nějaký chudák, co má mindráky tak velké, že už mu z nich hučí v hlavě... Proč? Proč si tihle pacienti chodí léčit své mindráky sem? Vždyť je taková spousta krásných PC serverů, kde se může vyplkat... Ne, on bude otravovat tady, protože se cítí jako "jiný" -- ten "nadřazený" -- ten z davu... Na PC serveru by byl jedním z miliónu diskutující "o hovnu", ale tady se mu zjevně líbí to, že se s ním vůbec někdo baví... ááách jo. Tak si hochu ulev a jdi do...

Ten pacient napsal:
"Projděte si diskuse, kolik problémů na úrovni Mac OS uživatelé neustále řeší a nelžete si do kapsy, produkty Apple nejsou apriori lepší než produkty MS."

Ano, potíží jsou plné diskuse -- to je logické! O čem by si měli uživatelé psát. Jen se radovat jak jim vše funguje? Diskuse jsou od toho, aby si lidé POMÁHALI -- druhotná je již funkce "klábosení", která je často úplně bezvýznamná... A pochopitelně se občas do diskusí vloudí i nějaký ten frustrovaný usér a to je pak veselo... Takže, ano, na i na Macu jsou občas nějaké potíže, ale neznám žádný server zaměřený čistě na řešení potíží -- narozdíl od platformy Woknouz, kde jsou statisíce CELÝCH SERVERŮ VÝHRADNĚ ZAMĚŘENÉ NA PROBLÉMY... jen těch serverů co se věnuje virové problematice jsou jen u nás desítky (s blogy apod. stovky)... Takže jediný, kdo tady lže jak když Rudé právo tiskne, je jistý frustrovaný jedinec, které se umí podepsat jen dvěma znaky... :-)))

Takže pane XY vesele do urážení a pomlouvání...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 30.08.2005, 14:24

Ja jsem nikdy nerekl, ze Apple je dokonaly. Co bych rekl tem uzivatelum? ze maji zalohovat. Posledni dobou dela Apple dost chyb, bohuzel to je asi dan za nizsi ceny. Jinak s temi disky mam pocit, ze to byl problem na strane vyrobce disku (resp. cipu pro FW). Ale je pravda, ze by meli testovat vic.
Ja neprisel o tu praci fyzicky. To bych musel delat s MS produktem. A jak jsem rikal - prisel jsem o ni prestoze jsem s nim vubec neprisel do styku!!! Problem je v tom, ze MS nedodrzuje standardy. V tomto pripade to byl problem pruhlednosti PNG. Vsechny testovane prohlizece s tim problem nemely (Safari, FireFox, Camino, Mozilla, Netscape, Opera, iCab, Shiira, Konqueror, Galeon, Epiphany...). Dokonce to zvlada i staricky MSIE pro Mac. Ale pod Wokenicemi nikoliv... Takze vsechny obrazky a programovani, co jsem kolem toho udelal jsem mohl vyhodit a hledat jine reseni problemu...
Co se tyka kvality produktu, tak ja mam zkusenosti prave opacne (a znovu rikam - Apple je dokonale nema). Treba u Apple programu obcas neco nefunguje, jak ma. Ale nedela programy jako skycu. Tim myslim to, jak by mohl byt dobry, kdyz ho dodelaji. Klasicky priklad Entourage (hlavne drivejsi verze). O komunikaci s MS ani nemluvim. Neco nefunguje ale chyba to neni - je to vlastnost programu!!! A to i presto, ze je diky tomu nepouzitelny (PowerPoint). Vlastnost programu je jeho nepouzitelnost, vyborne. Skoda, ze to nedavaji mezi vyjmenovane vlastnosti na krabici produktu za 15 tisic. Urcite by sel hned lepe na odbyt :-( Takto bych mohl pokracovat. O jejich systemu ani nemluvim. Des a hruza. Presto obcas maji i dobry napad. Jen ho vetsinou desne sprzni :-( O tom, jak v te firme pracuji se muzete presvedcit na verejne bataverzi jejich serveru MSN. Ano, je to betaverze, ale uz verejna. Navic ten vzhled je extremne jednoduchy, takze na te strance udelat takovych chyb (validator hlasi pres 100 plus pres 250 varovani) je dost umeni. O tom, ze tam je tak tretina kodu uplne k nicemu a ze to funguje kvuli jejich klasickemu nedodrzovani standardu a pravidel pouze v MSIE for Win ani nemluvim... Jsou to prasata, k tomu nic jineho nelze dodat...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 30.08.2005, 14:56

Já myslím, že co se týče MS, tak by bylo stručnější vyjmenovat, co funguje. Moc by toho asi nebylo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: PZ Muž

Založeno: 30.08.2005, 16:15

ad web a MSIE: když netestujete na MSIE, tak je to prostě profesionální selhání, i když souhlasím, že (ne)průsvitnost PNG v MSIE je blbá chyba - nicméně profesionální tvůrce se pozná i podle toho, že zná úskalí, která ho v oboru čekají.

validace kódu je zaklínadlo pro techies, běžné uživatele zajímá, jak stránka vypadá a jak funguje. s obojím nemám u MS problém.

prasata jsou firmy, které vám prodají mp3 přhrávač a pak vás nutí nechat si za 100 USD vyměnit akumulátor a ještě vám smažou data a zpět pošlou jiný ošahaný kšunt.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: czechxtema Muž

Založeno: 30.08.2005, 16:40

Uz me panove fakt se..te. Tohle je diskuze ke skriptu "Viktor Čistič" pro Indesign CS.
Nejsem žádný moderátor této diskuze, ale PROSÍM VÁS jděte už těmito příspěvky do háje. Když jsem sem ten skript přidával, tak jsem si naivně myslel, že uživatelé sem budou přidávat nápady na vylepšení a požadavky co ten skript má dělat. Místo toho se tady hádáte už po tisíci o tom co stejně nemůžete ovlivnit.
PROSÍM tato diskuze by měla obsahovat příspěvky co jsou K VĚCI a ne KECY.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: czechxteam Muž

Založeno: 30.08.2005, 16:40

Uz me panove fakt se..te. Tohle je diskuze ke skriptu "Viktor Čistič" pro Indesign CS.
Nejsem žádný moderátor této diskuze, ale PROSÍM VÁS jděte už těmito příspěvky do háje. Když jsem sem ten skript přidával, tak jsem si naivně myslel, že uživatelé sem budou přidávat nápady na vylepšení a požadavky co ten skript má dělat. Místo toho se tady hádáte už po tisíci o tom co stejně nemůžete ovlivnit.
PROSÍM tato diskuze by měla obsahovat příspěvky co jsou K VĚCI a ne KECY.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Nemám

Autor: zdeny Muž

Založeno: 25.08.2005, 21:58

S tim zapasim denně v devitce se starym quarkem. Nechapu, jak je to mozne - spatne neviditelne mezery, dve mezery, mezera na zac. odstavce a dalsi. Word, nejrozsirenejsi a nejpopularnejsi program, hm, ani zadarmo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Nemám

Autor: micker Muž

Založeno: 26.08.2005, 00:00

mno nejsem zastance wordu, ale ty mezery, odstavce atd asi jeho chyba nebudou... :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: zdeny Muž

Založeno: 26.08.2005, 07:59

Asi ano. Jde vsak o soubory s konc. doc. Nejhorsi jsou z OpenOffice, nejlepsi z T602. Nevim, co s tim kdo dela.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Nemám

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 26.08.2005, 09:11

To opravdu zcela výjimečně chyba Wordu nebude, to je špatný mezičlánek mezi židlí a klávesnicí.

Odpovědět na příspěvek

mezery

Autor: Hulán Muž

Založeno: 25.08.2005, 13:19
Odpovědí: 0

No, we Wordu si na to stačí nahrád makro: tři mezery za mezeru, dvě mezery za mezeru. Většinou to stačí. Mám dva dotazy: funguje tento script i pod CS2? A nešel by nějak převést na script funkční i pod Win? Díky za info a radu.

Odpovědět na příspěvek

RE: mezery

Autor: czechxteam Muž

Založeno: 25.08.2005, 16:30

1) ...ale pane Huláne, i při Vaší "inteligenci", kterou na vašem blogu dostatečně vyjadřujete, byste mohl vědět, že tento skript je vlastně takové makro, jako ve Vámi zmiňovaném Wordu.

2) Jelikož počítač s Windows nevlastnim a Javascript neumim, tak o portaci na Windows neuvažuji. Jinak by tento skript nebyl problém udělat i pro Windows -> můžete se do toho pustit :) opravdu to není nic složitého.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: mezery

Autor: micker Muž

Založeno: 25.08.2005, 23:56

podle me je to jen shoda jmen (prezdivek).
m

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: mezery

Autor: czechxteam Muž

Založeno: 26.08.2005, 11:10

Ajta krajta, jestli je to opravdu shoda jmen či přezdívek, tak to se velice omlouvám. Ale na ONOHO p. Hulána jsem od jisté doby velice alergický.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: mezery

Autor: micker Muž

Založeno: 26.08.2005, 11:32

to asi vetsina z nas tady :-) a prave proto ze tenhle clovek nic nekritizoval a jeste podekoval, tak to nemuze byt tam ten :-)

Odpovědět na příspěvek

funguje na CS2

Autor: matej Muž

Založeno: 25.08.2005, 13:27
Odpovědí: 0

Uplne genitalni skript.
Funguje mi na CS2 (OS 10.4.2)
(mam nelokalizovanou verzi a nezobrazuje mi cesky znaky v dialogu- nicmene to nema vliv na funkci)

diky

Odpovědět na příspěvek

RE: funguje na CS2

Autor: FrantaD Muž

Založeno: 25.08.2005, 15:48

A je proporční???

Odpovědět na příspěvek

dikec

Autor: micker Muž

Založeno: 25.08.2005, 15:20
Odpovědí: 0

prima napad, dik za nej
m

Odpovědět na příspěvek

Xpress

Autor: PAlik Muž

Založeno: 25.08.2005, 16:04
Odpovědí: 0

A nieco taketo vtipne aj do Quarku 6?

Odpovědět na příspěvek

RE: Xpress

Autor: czechxteam Muž

Založeno: 25.08.2005, 16:23

Bohuzel Xpress i ve verzi 6 ma podporu Applescriptu v teto oblasti na dost mizerne urovni, takze ja o portaci neuvazuji.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Xpress

Autor: Palik Muž

Založeno: 26.08.2005, 08:46

Vdaka za odpoved.
(Nepotesil jste mne, ani ja Vas nepotesim...) :o)

Odpovědět na příspěvek

Diky hosi

Autor: Mr Proper Muž

Založeno: 25.08.2005, 17:00
Odpovědí: 0

Diky za to, kazdej Wordobijec dobrej!

Odpovědět na příspěvek

RE: Diky hosi

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 25.08.2005, 19:09

Bohužel, každý Bajaja umí jen tříhlavého draka, nikoliv tisícihlavého.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Diky hosi

Autor: czechxteam Muž

Založeno: 25.08.2005, 22:53

Tak, tak. Ten skript je postaven tak, aby se vypořádal se základními přebývajícími znaky a aby fungoval na všech dokumentech. Bohužel například nahrazení konce odstavce všude kromě řádku končícího tečkou by mohlo některé dokumenty poškodit. Vše se dá vyřešit komplexním dialogovým oknem...
...ale vždyť je to teprve 2. verze, takže nápady na vylepšení do dalších verzí můžet psát na autorův e-mail.

Odpovědět na příspěvek

Diky hosi

Autor: Mr Proper Muž

Založeno: 25.08.2005, 18:58
Odpovědí: 0

Diky za to, kazdej Wordobijec dobrej!

Odpovědět na příspěvek

Proč ne Open Source?

Autor: nm Muž

Založeno: 25.08.2005, 20:29
Odpovědí: 0

Škoda, že skript není editovatelný a nemohu se podívat, co a jak dělá. Kdyby si jej uživatel mohl zkontrolovat, doplnit či upravit, byl by to mnohem lepší program.

Odpovědět na příspěvek

RE: Proč ne Open Source?

Autor: czechxteam Muž

Založeno: 25.08.2005, 22:46

Jestli sháníte něco jako vícenásobné "Hledat a nahradit", tak na webu Adobe je pár skriptíků, které můžete vyzkoušet (pro Mac i Win).
Jinak ten skript je skutečně tak jedoduchý, že bych se styděl dávat to k dispozici jako opensource (nejsem programátor). Jestli má někdo na to, aby se v tom skriptu vrtal, tak má zcela určitě na to aby ho napsal sám :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Proč ne Open Source?

Autor: nm Muž

Založeno: 26.08.2005, 10:59

No ano, mohu jej napsat sam, jen se kvuli tomu musim naucit JavaScript, trochu skriptovani InDesignu, a vymyslet pravidla, se kterymi jste si uz dal tu praci Vy. Je to proste trosku zbytecna prace, i kdyz ma take sve vyhody.

Za (ne)kvalitu kodu se IMHO netreba stydet: kdyz se nekomu nelibi, muze si to prepsat. :-)
Ja bych si napr. chtel jen vypnout (zakomentovat) nektere substituce, ktere tam nechci, a treba pridat par vlastnich.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Proč ne Open Source?

Autor: Czech X Team Muž

Založeno: 30.08.2005, 16:29

Samozřejmě plánuji v další verzi skriptu, že bude více možností ovlivnit co všechno bude nahrazeno.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Proč ne Open Source?

Autor: nm Muž

Založeno: 30.08.2005, 20:53

Pokud jde jen o nahrady, na ktere staci funkce hledat/nahradit, ukazkovy JavaScript od Adobe ('TextCleanup.js') to resi bezchybne. Staci si jen upravit pravidla v textovem souboru.
Pokud Vas skript nedovoluje nic vic, bylo by uzitecnejsi jen prepsat pravidla do souboru 'FindChangeList.txt'.


Mne ovsem takovato pravidla nestaci (a Vas skript si upravit nemohu :-), tak jsem si to napsal v JavaScriptu.
Muj (mozna i Vas? (nevim, nevidel jsem zdrojak)) skript dovoluje slozitejsi pravidla (regularni jazyk). Takze napriklad nahrazuje spojovnik jinak, kdyz je mezi slovy (s mezerami), a jinak, kdyz je mezi cisly (s mezerami i bez).
Vynechal jsem cast duplikujici "Short Words" od Adobe (jde snadno doplnit, ale je to zbytecne).
Soucasny prototyp je velmi rychly, ale nefunguje ve slozitejsich dokumentech (paginy, zanorene ramecky). Musim zjistit, jak projit jen texty, vcetne zanorenych, a preskocit ne-textove objekty v nich vlozene.

Odpovědět na příspěvek

díky

Autor: Jakub Krč Muž

Založeno: 26.08.2005, 08:19
Odpovědí: 0

Děkuji za skript, je fajn a doufám, že ho dáte do share.studio.adobe.com - užijí to určitě např. Poláci (od nich je tam zase skript do Win s pevnými mezerami do CS2: Amsoft totiž prodává CZ verzi, ale modul Pevné mezery dosud nenabízí).
Ad Word: nehaněl bych ho, spíš bych haněl uživatele. Ostatně, druhá cesta je čistit dokumenty ještě před importem do InDesignu, tedy "zničit chyby jejich vlastní zbraní" - když se použije byť jen primitivní nahrávání maker (ale dá se to i programovat), můžete lehce vyřešit všechny mezery navíc, špatné odstavce, popletené spojovníky/pomlčky, tři tečky/trojtečku, špatné mezery kolem interpunkce atd. jedním kliknutím myši. A v InDesignu se pak už věnovat tomu, k čemu je: není k čištění textů, ale k jejich úpravě vizuální.
Pozor: není to nic proti vašemu skriptu, je fajn, jen jsem chtěl upozornit na druhou cestu např. pro ty, co fňukají, že skript není pro Win, QXP atd. a neumějí programovat.

Odpovědět na příspěvek

RE: díky

Autor: czechxteam Muž

Založeno: 26.08.2005, 11:19

Samozřejmě čistit text můžete v jakémkoliv programu (Word, BBedit, TextWrangler, TextEdit...). Na druhou stranu v některých aplikacích nemáte možnost pracovat s více druhy mezer nebo jinými speciálními znaky. Všechny textové editory např. podporují normální a pevnou mezeru, ale zúženou již neumí... Toto byl jeden z důvodů, proč čistit text přímo v InDesignu -> využít madimum DTP vlastností, které InDesign nabízí.

Odpovědět na příspěvek

RE: díky

Autor: Jakub Krč Muž

Založeno: 26.08.2005, 11:48

Ještě drobnost, třeba pro verzi 2a: InDesign v US verzi (tedy ne CE/CZ) neumí proporční nedělitelnou mezeru - z hlediska české typografie je tedy text takto vysázený špatně a při sazbě do bloku je to vidět. V CE/CZ verzi je vše OK. Bylo by fajn, kdyby právě pro US verze (CS2 US je pro češtinu jiank použitelná, má korektor i dělení češtiny) byla možnost zapnout ne pevné mezery, ale atribut "No break" - dělá totéž a je i v US verzi proporční.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: díky

Autor: Jakub Krč Muž

Založeno: 26.08.2005, 11:54

Ještě p.s. "pro inspiraci": atribut "nobreak" aplikuje pro InD CS2 US Win např. tento skript: http://adobescripts.pl/mo
dules/mydownloads/singlef
ile.php?cid=3&lid=55

Odpovědět na příspěvek

nefunguje

Autor: tomas Muž

Založeno: 26.08.2005, 18:17
Odpovědí: 0

Hodil som to do InDesignu CS pod 10.3.9 a akosi to neslo. Tak som sa na to vykaslal a z technickej podpory na Amsoft som si stiahol Pevne medzery pre InDesign 3 a hotovo. :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: nefunguje

Autor: opat Muž

Založeno: 27.08.2005, 19:06

To je divný, mě to na to samým funguje (IND CS, 10.3.9 US). Pevný mezery z Amsoftu nedělají totéž.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: nefunguje

Autor: micker Muž

Založeno: 28.08.2005, 01:09

10.3.9 CZ a funguje paradne

Odpovědět na příspěvek

nefunguje

Autor: bimboss Muž

Založeno: 06.12.2005, 00:51
Odpovědí: 0

zkousel jsem v 3.0.1b CZ verze, system 1.3.8 INT. a nefunguje :/ starsi verze se nepodarilo sehnat. Mate nekdo nejakou radu?

Odpovědět na příspěvek

Viktor Čistič 3.0

Autor: Czech X Team Muž

Založeno: 02.05.2011, 12:29
Odpovědí: 0

Vyšla nová verze skriptu pro Adobe InDesign CS3, CS4 a CS5 pouze pro operační systém Mac OS X.
Tento skript již není kompatibilní s Adobe InDesign CS a CS2, pro tyto verze použijte prosím Viktora Čističe ve starší verzi 2.9: http://www.czechxteam.net
/viktorcistic/43-verze/16
4-viktor-cistic-2-9

Popis funkce
Skript Viktor Čistič umožňuje uživatelům aplikace InDesign CS5 vyčistit text od nepotřebných znaků, které se běžně vyskytují v textu dodaných od „profi” grafiků, DTPáků a jiných marketingových „specialistů” pracujících v aplikacích Microsoft Office. Skript nahrazuje zdvojené mezery, nevhodně umístěné mezery např. před znaky závorek, vykřičníků… V neposlední řadě vkládá nerozdělitelné mezery za jednoznakové předložky. Skript byl vytvořen nejjednodušší a nejrychlejší možnou cestou, takže se nevyznačuje zrovna dábelskou rychlostí. V závislosti na vašem počítači a na rozsahu textu může vykonání celého skriptu trvat i několik desítek minut.

Skript si můžete zkopírovat ze stránek http://www.czechxteam.net
/viktorcistic.

Pokud máte nějaké dotazy nebo problémy, pište je prosím do komentářů na stránkách Viktora Čističe. Předem díky za jakékoliv ohlasy

Odpovědět na příspěvek

RE: Viktor Čistič 3.0 -> 4.0

Autor: Czech X Team Muž

Založeno: 08.05.2011, 21:57

Aktualizace: Verze 3.0 obsahovala závažnou chybu, která mohla ve specifických případech zablokovat celou aplikaci Adobe InDesign. Verze 4.0 obsahuje opravu této chyby, mnohá další vylepšení a především značné urychlení aplikace.

Odpovědět na příspěvek

Viktor Čistič 7.4.0

Autor: Czech X Team Muž

Založeno: 10.09.2012, 10:41
Odpovědí: 0

Nová verze skriptu <a href="http://czechxt
eam.net/viktorcistic/vcdo
wnload/227-viktor-cistic-
7-4-0">Viktor Čistič 7.4.0</a>

Odpovědět na příspěvek

Viktor Čistič pro Windows

Autor: CzechXTeam Muž

Založeno: 19.03.2013, 09:46
Odpovědí: 0

Viktor Čistič Beta verze pro Windows: http://tinyurl.com/bnxzkn
8

Odpovědět na příspěvek

Viktor Čistič pro Windows

Autor: CzechXTeam Muž

Založeno: 19.03.2013, 10:41
Odpovědí: 0

Viktor Čistič Beta verze pro Windows: http://tinyurl.com/bnxzkn
8

Odpovědět na příspěvek

TypoSkript pro Adobe InDesign

Autor: František Erben Muž

Založeno: 03.04.2013, 14:11
Odpovědí: 0

Viktor Čistič je mrtev, přivítejte TypoSkript…
…i pro Windows.
více na http://typoskript.cz

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: