Update pro Panthera: Mac OS X 10.3.1 - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Informace

Update pro Panthera: Mac OS X 10.3.1

11. listopadu 2003, 00.00 | Dva týdny po uvedení Mac OS X Panther tu máme první update na verzi 10.3.1 - Apple se snaží opravit alespoň nejfatálnější chyby, které systém přinesl. Neměl raději ještě ty dva týdny počkat a chyby odhalit sám? Proč platíme za tak chybový software?

V pondělí, tedy jen o málo víc než dva týdny poté, co se Panther dostal na trh, Apple uvádí aktualizaci tohoto systému na verzi 10.3.1. Update má pouze 1,5 MB, je tedy poměrně malý (na poměry mnoha desítek megabajtů běžných záplat) a je k dispozici jak pro Mac OS X 10.3, tak pro Mac OS X 10.3 Server.

Seznam opravených chyb je poměrně stručný: opravený je FileVault, WebDav, podpora tisku a chyba týkající se disků s FireWire 800. I přes to, že oprava má řešit problémy s disky s čipem Oxford 922, Apple důrazně doporučuje upgradovat firmware. Upgrade by měl být k dispozici od vašeho výrobce externího disku či FireWire case.

Kromě toho také tento update zahrnuje obě bezpečnostní záplaty, uvolněné po uvedení Panthera. Mac OS X 10.3.1 je dostupný přes Software Update, na serveru Apple zatím k nalezení není (pravděpodobně se časem objeví).

Komentář: oč kratší je seznam opravených chyb, o to delší bude můj komentář, a je možné, že se nesetká u všech se souhlasem a pochopením.

Nejdříve krátce k FileVault - tuto funkci systému jsme zatím ještě podrobně nepopisovali, snad to stihneme ještě tento týden, jedná se o zašifrování domácí složky uživatele, takže k jejímu obsahu se nikdo nemůže dostat bez znalosti klíče k šifře - pokud pracujete v tajných službách a obvykle svůj notebook zapomínáte v taxíku, ideální pro vás. Také to může být zajímavé například pro šéfy firem a vůbec všechny, kdo pracují s důvěrnými informacemi. Bohužel, Apple to opět nevychytal tak úplně a v určitém okamžiku, kdy se FileVault snaží získat zpět použitý prostor v šifrovaném adresáři, mohlo dojít k poškození některých předvoleb, což vedlo k nestabilnímu systému, nebo přímo ke ztrátě dat. Kromě toho nutno upozornit, že použití FileVaultu snižuje výkon počítače a rychlost přístupu na disk (všechno se musí vždy šifrovat) a tak například použití s videoprogramy není právě ideální, na což upozorňuje i Apple. Jako u každé technologie - je potřeba si rozmyslet, zda vám to, že budete mít své informace extra bezpečné, stojí za případné další problémy. A raději na FIleVault zapomeňte, pokud vám dělá problém si zapamatovat i PIN ke kartě - když neznáte příslušná hesla (standardní + tzv. master heslo), vaše data jsou nevratně v háji.

Už od ohlášení Mac OS X Panther jsem si dovolil upozorňovat na to, že po relativně nepříznivých zkušenostech s Jaguarem by se Apple měl zaměřit na kvalitu systému a jeho odladění. Potvrzením této mé obavy byly problémy s OS X 10.2.8, který se objevil nedlouho před Pantherem a který provázely problémy s nefunkčním Ethernetem na některých modelech Power Maca G4. Bohužel, asi u Apple MujMACa nečtou :), a tak Apple opět uvedení systému tak trochu uspěchal. Dokonce zcela přeskočil typickou závěrečnou fázi vypouštění FC verzí mezi vývojáře, pravděpodobně to vyřešil pouze se svými vlastními betatestery. Výsledek známe - řada problémů, přičemž nejmarkantnější je mazání disků - to se netýká pouze disků s FireWire 800, řada uživatelů z celého světa reportuje sice řidší, ale občasné porušení adresářové struktury i na discích s FireWire 400 (dochází k porušení adresářové struktury, data zůstanou zachovaná, jen je nutné nějak "zobrazit" zpět). Paradoxní je to, že podle informací, které se objevily na internetu, tato chyba byla v některých z betaverzí opravená, ovšem nakonec se dostala až do finální verze. Samozřejmě toto jsou ty velké chyby, na které si ukáže každý, ale Panther obsahuje řadu dalších menších, které jsou také otravné.

Jak Apple testuje své produkty? Kromě interních testů používá vývojáře a Apple Seed. Apple Seed je uzavřená skupina betatesterů - požádat o členství může kdokoliv, na základě čeho Apple vybírá je samozřejmě otázkou, ještě jsem to nezkoušel (je nutno poslat papírový dopis do Cupertina). Velkou skupinou testerů jsou vývojáři, kteří získávají k betaverzím přístup ze dvou důvodů - jedním je samozřejmě otestování a případně upravení vlastních aplikací tak, aby s novou verzí systému fungovaly, zadruhé provádějí poměrně intenzivní betatesting, protože systém používají, a obvykle také problémy reportují do Apple.

Podle posledních zkušeností se však zdá, že to nestačí. Apple sice dokonce uvažuje občas o tom, že například vývojářům přestane betaverze zpřístupňovat, neboť se velmi rychle rozšíří mezi komunitu (možná právě proto nebyly uvolněné FC verze), ovšem domnívám se, že tudy vede cesta do pekel. Mimochodem, vývojáři za to, že od Apple dostávají určitou podorou, například v podobě betaverzí, platí ne úplně malé částky (min. 500 USD ročně). Vzhledem k tomu, jak komplexní systém Mac OS X je (a s každou verzí se dále rozrůstá), naopak potřebuje ještě důkladnější testování a především větší důraz na kvalitu ze strany Apple. Co by komu udělalo, kdyby se na Panthera ještě měsíc čekalo, a byl by alespoň bez oněch fatálních chyb? Apple by možná nevydělal za první čtvrtletí finančního roku 2004 tolik peněz, ale u uživatelů by nejen neztratil dálší část ze svého v poslední době pošramoceného renomé, ale naopak by si mohl připsat pár bodů k dobru.

Apple zvládl poměrně dobře přechod od Mac OS k Mac OS X. "Najel" na pravidelné roční updaty, za které nám poměrně bezostyšně hodlá tahat peníze z kapsy (takový "maintenance fee"), ovšem zdá se, že v oblasti řízení a kontroly kvality to poněkud skřípe. Apple chybí například jasné deklarování úrovně podpory starších systémů - sice nakonec pod tlakem médií bylo vydané jakési prohlášení, ovšem jeho mnohoznačnosti si nelze nevšimnout. Apple také místo snahy o maximální kvalitu svých produktů zuřivě prská na případné "zloděje" a ohání se ochranou obchodního tajemství, aby se snad neohrozil prodej stávajících verzí systému. A přitom si neuvědomuje, že mezi svými loajálními zákazníky má řadu takových, kteří mu budou dobrovolně a s nadšením dělat pokusné králíky. Těmi se však v praxi nakonec stanou davy běžných uživatelů, kterým čerstvě utracených 130 dolarů sešrotuje pečlivě zazálohovaná data. Jak říká Petr Hrnčíř s poukazem na českou cenu - 5 000 důvodů k vzteku.

A tak ve finále možná Apple přitečou do pokladny peníze podle jeho finančního plánu, ovšem škody, které jsou napáchané na uživatelích, jsou nedozírné. Na jednu stranu Apple získává uznání a ocenění za své nápady a inovace, na druhé straně se překvapení uživatelé ptají, kam se poděl ten Apple, který znali, měli rádi, podporovali a tolerovali. Apple se změnil, a to k v mnoha směrech k horšímu. Nezbývá než spoléhat na to, že tak jako se po každé chybě Microsoftu zvedne mohutná vlna neúprosné kritiky, tak i Apple tvrdě narazí na odpor svých zákazníků a změní svůj postoj k nim. Přestat Apple uctívat a začít se k této firmě chovat tak, jako ke každému jinému dodavateli - to je jediný způsob, jak Apple donutit se změnit.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Polemiky  

 » Rubriky  » Software  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

update

Autor: Pavel Muž

Založeno: 11.11.2003, 11:33
Odpovědí: 0

update je možno ztáhnou i tady : http://wsidecar.apple.com
/cgi-bin/nph-reg3rdpty1.p
l/product=03299&platform=
osx&method=sa/MacOSXUpdat
e10.3.1.dmg

Odpovědět na příspěvek

Cena systemu u nas...

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 11.11.2003, 11:43
Odpovědí: 0

by mohla byt o 1000 Kc mensi, pokud by se system prodaval s 5% DPH (ostatne jako kazdy jiny software). Ale jak se zda, tak kazdemu je jedno, ze zaplatime 4000 Apple, a jeste nechutnych 1000 Kc socialistum u nas...

Odpovědět na příspěvek

RE: Cena systemu u nas...

Autor: Pavel Muž

Založeno: 11.11.2003, 11:47

to je smluvní cena za datové nosiče, tedy s 22% daní a soft dávaj zdarma :o)))

Odpovědět na příspěvek

RE: Cena systemu u nas...

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 11.11.2003, 12:28

Huh? uprimne, ted nerozumim co myslis. Citat z store.apple.cz
4 999,00 (4 760,95 + 238,05 DPH)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Cena systemu u nas...

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 11.11.2003, 13:00

...doporucena koncova cena byla (nebo snad i stale je) Kc 4097 bez dane (22%)...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Cena systemu u nas...

Autor: Martin ler Muž

Založeno: 11.11.2003, 13:06

CDS u software obvykle RRP neuvadi. Podivej se kam chces, ja to zatim vsude (na dtpobchod.cz i na store.apple.cz) nasel s 5% DPH, byt ceny jsou trochu odlisne. Proc by melbyt OS v 22% sazbe??!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Cena systemu u nas...

Autor: Michal Muž

Založeno: 11.11.2003, 15:35

Protoze Apple

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Cena systemu u nas...

Autor: reku Muž

Založeno: 11.11.2003, 16:04

To neni protoze Apple, ale prtotoze CDS, Joudo!

Odpovědět na příspěvek

DPH

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 11.11.2003, 16:23

Lidi neblbnete. Veskery software je ze zakona zarazen do snizene sazby DPH, coz je v soucasne dobe pet procent.

Odpovědět na příspěvek

RE: DPH

Autor: Miloš Bártů Muž

Založeno: 11.11.2003, 19:05

Software , respektive pouze licence - je zatím zařazena do 5%, nicméně stačí, když zahraniční dodavatel nerozepíše dodávku na licenci 5% a CD média 22%, popřípadě manuály 22% a pak to projde celnicí celé za 22% :-( , mám osobní zkušenost, že zařazení záleží na libovůli celnice ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: DPH

Autor: Garfield Muž

Založeno: 12.11.2003, 13:06

Tak tak, asi je to na tom, jak si firma nakloni toho ktereho urednika. Jinou logiku to nema.
Napriklad ted aktualne pozaduje lokalni financak po spolecnosti CD Projekt (pocitacove hry) doplatit rozdil z 5 na 22 procent DPH, protoze usoudil, ze jejich dovazene resp. u nas vydavane pocitacove hry nejsou sofware, ale zbozi! A podle zakulisnich informaci se podobny spor tahne take u jisteho mamutiho distributora her u nas.
Nebo dohadovani s ministerstvem financi, pokud nekdo vydava casopis plus CD nebo DVD. Je to periodicky tisk s pribalenou umelohmotnou plackou nebo digitalni nosic s nejakym potistenym papirem? Vypada to jako hrani se slovicky, ale pro placeni dani je to dost zasadni rozdil a zadny jednotny exaktni vyklad pochopitelne neexistuje.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: DPH

Autor: Pavlik Muž

Založeno: 12.11.2003, 14:27

Myslim, ze ten problem je v tom, ze financni urad chce pocitacove hry preradit ze software (5 procent DPH) na hracky (22 procent DPH). To je vec vykladu. V kazde licenci, ktera je soucasti takove hry, se vzdy mluvi o ni, jako o software a nikdy o ni, jako o hre. No, uvidime.

Odpovědět na příspěvek

Marketing

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 11.11.2003, 11:50
Odpovědí: 0

Za vsim je marketingovy tlak a snad castecne spatna analyza feedbacku od testeru. Chyby nepochybne musely byt nahlaseny, o tom nepochybuji, ale Apple je zkratka z casovych duvodu nebo kvuli spatnemu vyhodnoceni do finalni verze nezapracoval. I z tohoto duvodu bylo obvlast uvedeni Panthera predcasne. Kupodivu vetsine lidi funguje skutecne velmi dobre a nepochybne to je velky krok kupredu, ale muze prinest problemy, o kterych se mi ani nesnilo a ktere bych cekal tak od konkurencniho systemu. Jinak pokud kvuli testovani nebo jinym vecem switchuji zpatky do 10.2.5 tak skutecne jen s odporem. Panther se pouziva lepe, rychleji a nema ty podivne radky, ktere mi najednou prijdou straslive odporne:)

Odpovědět na příspěvek

RE: Marketing

Autor: Pavel Muž

Založeno: 11.11.2003, 12:19

Bohužel mi update nevyřešilo otázku připojení ADSL přes VPN, bohužel jsme zatím nikdo nepřišli na to jak se připojit :(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Marketing

Autor: Hans Muž

Založeno: 11.11.2003, 15:06

Presne tak..:(((

Odpovědět na příspěvek

Jak na zmenu?

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 11.11.2003, 12:56
Odpovědí: 0

Je pravda, ze spousta veci se u Apple zhorsila. Na druhou stranu je ale fakt, ze za radu problemu hazenych jemu na hlavu nemuze on, ale jini vyrobci. Souhlasim s tim, ze by se melo dat na vedomi, ze to takto dal nejde - jenze jak? Dopisem? Myslim, ze asi nebudou reagovat. Prechodem jinam? Pro me osobne neprijatelne, protoze i pres veskere nedostatky je to pro me porad to nejlepsi, co muze byt. A to ze si tady na MujMacu zanadavame je sice pekne, ale jak uz bylo v clanku, stejne tento server nectou :-) Napada nekoho, co s tim? Me ne

Odpovědět na příspěvek

RE: Jak na zmenu?

Autor: J2930 Muž

Založeno: 11.11.2003, 13:45

Co takhle neco jako petice? Shromazdit negativni reakce ceskych uzivatelu (treba pomoci diskuze, oslovenim majitelu Apple hardware, ankety, ...?) a predat CDS (CDS pak Apple). V ceskem i anglickem jazyce. CDS by melo jit o vice spokojenych zakazniku (vetsi prodeje) ne? Mozna by se o to mela postarat primo CDS... treba na strankach apple.cz. Nemyslim, ze by to byla pro Apple negativni reklama, zvlaste pokud by s temi chybami neco delal!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jak na zmenu?

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 11.11.2003, 15:16

Myslenka sice dobra a takle nejak bych si to predstavoval. Prestoze se casto nadava na CDS vice mene bezduvodne a jejich situaci jim moc nezavidim, myslim, ze do toho nepujdou. A je to urcite skoda... :-(
Ale bylo by dobre zacit nekde shromazdovat problemy a nejlepe s navrhovanym resenim. Treba by se to pak dalo nekde uplatnit.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jak na zmenu?

Autor: J2930 Muž

Založeno: 11.11.2003, 17:44

Prave proto by do toho melo CDS jit. Nebo MujMac? Zlehka... takova forma spoluprace... zdroj inspirace pro Apple... vice spokojenych uzivatelu... posileni Apple komunity... duvera v Apple. Ja na to nemam znalosti ani prostredky, bohuzel...

Odpovědět na příspěvek

RE: Jak na zmenu?

Autor: J2930 Muž

Založeno: 11.11.2003, 13:46

Co takhle neco jako petice? Shromazdit negativni reakce ceskych uzivatelu (treba pomoci diskuze, oslovenim majitelu Apple hardware, ankety, ...?) a predat CDS (CDS pak Apple). V ceskem i anglickem jazyce. CDS by melo jit o vice spokojenych zakazniku (vetsi prodeje) ne? Mozna by se o to mela postarat primo CDS... treba na strankach apple.cz. Nemyslim, ze by to byla pro Apple negativni reklama, zvlaste pokud by s temi chybami neco delal!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jak na zmenu?

Autor: Ruda Muž

Založeno: 11.11.2003, 14:01

Ja myslim, ze jakakoli stiznost u Apple je hazenim hrachu na zed. Soucasnou politiku Apple nastinil uz v roce 1997 sam Steve Jobs, kdyz na valne hromade akcionaru reagoval na adresu uzivatelu, stezujicich si na chabou podporu slovy:

"FUCK THEM, FUCK THEM ALL!"

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jak na zmenu?

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 11.11.2003, 19:51

Ne, ze bych Vam neveril nebo tak, ale muzete to nejak dolozit (zdoj, autor clanku nebo tak)?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jak na zmenu?

Autor: Stefan Muž

Založeno: 12.11.2003, 16:25

V slabej chvilke je asi kazdy clovek, nielen nas milovnik ovocia, schopny povedat nieco, co by potom radsej vzal naspat.

Na druhej strane asi niekedy s obdivom sleduje konanie (a vyroky) svojho bohatsieho "brata" Billa, ktory za menej dostava viac ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Jak na zmenu?

Autor: Tomas Muž

Založeno: 12.11.2003, 19:17

Napr? Pobavte nas nejakym.....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jak na zmenu?

Autor: jb Muž

Založeno: 12.11.2003, 17:42

Nijak slepe Jobse neobdivuju, ale nevim, moc se mi to nezda...

Odpovědět na příspěvek

RE: Jak na zmenu?

Autor: micker Muž

Založeno: 11.11.2003, 15:03

ach jo. clanek podle me psanej objektivne, a dle me dobrej. ale do woken jako hlavniho systemu nepudu. :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jak na zmenu?

Autor: Andy Muž

Založeno: 11.11.2003, 15:38

..ty se tu prezentuj co nejmin,jen krakas a zatim z tebe nic kloudnyho nevypadlo a nejen tady.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Jak na zmenu?

Autor: micker Muž

Založeno: 12.11.2003, 08:18

mel ses ucit a nemusel jsi po jinejch uklizet co znich vypadne...

Odpovědět na příspěvek

Peticia

Autor: ZhuJo Muž

Založeno: 11.11.2003, 14:18
Odpovědí: 0

Ja by som navrhol urobit stranku na CELOSVETOTOVU peticiu za zlepsenie kvality produktov od Apple. Poslat ten link do Macworld, MacAddict, MacUser atd. a POTOM to poslat Apple

Odpovědět na příspěvek

RE: Peticia

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 11.11.2003, 19:48

JA skutecne nechapu, co si tady pulka lidi mysli?! Myslite, ze lide v Apple nevi, ze v posledni dobe udelali par chyb? Myslite, ze to nevi v macworldu? Myslite, ze Apple nevi, ze se to uzivatelum nelibi? Vlasten myslite, ze oni jsou z toho nadseni? Vsichni chapou, jaky je problem, jediny rozdil mezi nami a zamestnanci "ovocnarske" firmy v Cupertinu je, ze oni maji moznost problemy resit, popr. prijmout takova opatreni, aby podobne situace pokud mozno eliminovali. Oni maji tu moznost, ne ja, ne vy, ne kazdy v teto diskusi.

Odpovědět na příspěvek

Agenti

Autor: Ondra Nekola Muž

Založeno: 11.11.2003, 14:58
Odpovědí: 0

Pokud pracujete v tajne sluzbe a zapominate notebook v taxiku tak radeji zmente povolani nebo si prozente kulku hlavou. FileVault je uzitecna vlastnost pro domaci pouziti, ale na ochranu opravdu dulezitych dat rozhodne urcena neni.

Odpovědět na příspěvek

RE: Agenti

Autor: micker Muž

Založeno: 11.11.2003, 15:11

proc? da se do toho dostat ze nabutuju z jinyho cd? nebo este nejak jednodusej? pantera nemam takze fakt nevim.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Agenti a bezpecnost

Autor: Ondrej Nekola Muž

Založeno: 11.11.2003, 15:24

Ne, zda se, ze proti vetsine predstavitelnych utoku realisovanych jednotlivcem nebo malou (a relativne chudou) skupinou, kdy dostane utocnik pristup k hardware nejvyse jednou, to bude slusne odolne. Ale na _opravdu_ bezpecny system jsou kladeny zcela jine pozadavky (napr. je zde zajisteno, ze nikde nezustanou zadna rezidua - napr zbytky informaci ve swapu? a je to dokazano? a nevznikaji zadne postrani kanaly?). Pokud je tu nejaky lekar nebo pravnik zajimalo by mne, zda je mozne pouzit takovyto system napriklad k ukladani lekarske dokumentace.
Samozrejme pokud tam clovek ma ulozene dopisy milence a plany na rozvoj sve firmy na priklepove vrtacky, tak se muze citit pomerne v bezpeci (pokud si pamatuje heslo a ma zalohy :) )
Btw: jeste jsem nestudoval, jak v pantherovi vytvaret bezpecne zalohy (kryptovany disk image?). A je nejaka specificky mac os X cesta jak skladovat ssh a gpg klice? (zatim pouzivam stare dobre unixove postupy)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Agenti a bezpecnost

Autor: ater Muž

Založeno: 11.11.2003, 15:38

Pokud se nepletu, program Medicus je určený pro evidenci pacientů, vyúčtování zdravotních pojišťoven a obsahuje také osobní data pacientů včetně diagnóz etc. Je pouze ve verzi pro Win. Myslím, že konkurence neexistuje. (Zcela jist si ale nejsem.) Natož aby existoval port na Mac či Linux. Má li někdo odlišné informace ať se prosím ozve.
Nicméně představte si tento (naprosto nechráněný program s databázemi bez šifrování) na NB s Win 98. To je zabezpečení co ? Zeptejte se svého lékaře :)) Myslím, že kdyby se objevilo více programů byl by problém s pojišťovnami. Pochybuji, že by na to přistoupily a ony drží lékaře pod krkem. Jednu dobu se jízdy účtovaly (musely) v programu pod dosem. Zážitky z jeho používání jsem již spolehlivě vytěsnil, takže jméno neznám, ale byla to noční můra. Neco strašného. Asi jako T602 ale ještě méně ergonomické. Hovořím teď o počátku 2. pol. 90. let.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Agenti a bezpecnost

Autor: Ondra Nekola Muž

Založeno: 11.11.2003, 15:44

Musim se zeptat nejakeho pravnika, ale vsadil bych se, ze takove zachazeni s lekarskymi udaji nebude zcela v souladu s nasi legislativou :(
Ale na druhou stranu existuje spousta dalsich postupu, jak se k duvernym datum dostat, takze proc se vzrusovat, ze?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Agenti a bezpecnost

Autor: jb Muž

Založeno: 12.11.2003, 17:37

Snazim se udelat lekarskou databazi pouze jako webovou aplikaci a spolu s pravnikem budeme diskutovat legislativni stranku pozdeji. Zatim to chci zkusit zprovoznit jen jako kasuistiky pro studijni ucely. Nemam zatim ale dodelany system hesel. Jako jedinou rozumnou alternativu zatim vidim USB-klic podobne jako u Logic Platinum - mimochodem duvod, proc mam Apple - na poli profi editace neexistuje bytelnejsi software i s nastroji a notaci (a naprosto demagogicky to budu hajit, takze o Logic se mnou nema cenu ani diskutovat:). Pokud se nekdo z lekaru, ci nezdravotniku pokousi o neco podobneho, ozvete se.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Agenti a bezpecnost

Autor: Phoenix Muž

Založeno: 11.11.2003, 15:57

No, ja si docela dobre pamatuju, ze v prvni polovine 90 let meli u naseho zubare Macika s nejakym lekarskym softem. Nevim teda, jestli to jen slouzilo k tomu, aby z toho tiskli ucty a delali sestavy pro zdravotni pojistovnu, ale udaje tam byly kompletni vcetne rodnych cisel apod. A dokonce to s nimi mluvilo cesky.......

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Agenti a bezpecnost

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 11.11.2003, 16:20

U doktoru nevim, zato obcas chodim k veterinarovi (ne, nevysetruji tam me...), kde jim to bezi na jablickach :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Agenti a bezpecnost

Autor: wizzi Muž

Založeno: 11.11.2003, 15:59

nevim jak pro normalni doktory, ale pro zubare existuje hodne vychytany cesky program pro Macy se vsim co jste psal vyse a umi i jeste vic...

Odpovědět na příspěvek

Můj přístup k novinkám

Autor: Martin Muž

Založeno: 11.11.2003, 16:14
Odpovědí: 0

Podle mne je vždy riskantní používat čerstvou novinku ihned po uvedení na trh - zvlášť tak zásadní věc jakou je OS. Vzhledem k tomu, že požaduju po své G4 100%-ní funkčnost a mám na ní 60 GB ostrejch dat, tak si nerisknu 1 den po uvedení Panthera ho okmažitě instalovat, když na 100% nevím, jak se to bude chovat. Podle mne je vždy lepší to nechat cca 2 měsíce vycukat a počkat, jak to funguje. Když jsem to vydržel se stávajícím systémem do teď, tak to ještě 2 měsíce vydržím. Ale kdyby mi Panther smazal FireWire disk, tak to bych skutečně šel někomu rozbít držku.

A nebo bych to maximálně nainstaloval na nějakej testovací počítač, u kterýho je jedno, když 2 dny nepojede.

Odpovědět na příspěvek

RE: Můj přístup k novinkám

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 11.11.2003, 16:22

Otazka je, komu bys mel nadavat po te ztrate dat - vzhledem k tomu, ze i pres zaplaty Apple i vyrobci disku doporucuji upgrade firmwaru disku, problem bude opravdu spise v tech discich nez v systemu...
Ostatne - havarie se muze stat vzdy, od toho jsou zalohy ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Můj přístup k novinkám

Autor: Martin Muž

Založeno: 11.11.2003, 17:33

No já netvrdím, že za problémy s čipem Oxford922 může Apple. Ale přece jenom už teďka po 14-ti dnech od uvedení Panthera bych byl při instalaci klidnější, než kdybych o tom nic nevěděl a instaloval hned. Ale někdo třeba má rád adrenalin;-).

Jinak mám druhý 60GB disk, na který si to několikrát týdně zrcadlím (ručně) + vypaluju na DVD. Ale stejně kdyby se to vše smázlo, byl bych mokrej až na pr.... .

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Můj přístup k novinkám

Autor: czeXit Muž

Založeno: 11.11.2003, 21:19

Ale nejvetsi sranda je stejne ta predstava "noci Panthera", jak dychtivi nejvernejsi cekaji na uder 20 hodiny 24.10. aby si nechali za 129 USD znicit data hned mezi prvnimi :-)
To me vzdycky rozesmeje, to musela byt "noc Panthera"... :-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: Můj přístup k novinkám

Autor: Starik Muž

Založeno: 11.11.2003, 18:57

Zdravím!
Ono se to dopiplá, zase kdyby kazdej cekal 2-3 mesíce nikdy se to neodladi, Neeeeee????
Jinak moje rec:-) ja pockam klidne pul roku a dál jako trotl budu posilat data k tisku na sefovo PC.... musim obcas neco udelat tak jak CEO zada HNED nejlepe vcera.... a nedrazdit jedinym MACikem v grupe:-) jeste kdyz byl dvakrat tak drahej jak MrkvosoftPC:-)))

Odpovědět na příspěvek

?

Autor: Tomáš Muž

Založeno: 12.11.2003, 07:09
Odpovědí: 0

Ano, myslím si že článek je psaný poměrně objektivně. Z toho, co (nejen) tady čtu, jsem si vytvořil následující názor:

Počítače Apple jsou hezké, propracované, poměrně výkonné, jejich systém je zajímavý, v některých ohledech stabilnější a lepší, v jiných ohledech horší.

Jsem běžný uživatel počítače - hodně píšu v texťáku, docela dost dělám tabulky a grafy, sem tam nějaká ta prezentace, sem tam nějaké to programování...

A proč teda zatím nejdu do Apple a proč tu "reju" do Apple a Applistů? Protože zjišťuju, jestli to za ten přechod stojí. Používám Windows, chvíli jsem koketoval s Debian Linuxem, teď se mi moc líbí Fedora od RedHat-u. MacOSX je zvláštní, jedinečný, pro mě neokoukaný, snad by i za zkoušku šel. Ale!!!! Když mě něco štve u Windows, najdu (zatím vždy) na Internetu záplatu, plug-in, nebo rovnou samostatný program (freeware, shareware). O podpoře nemluvím. Když jsem používal Linux a našel jsem chybu v TexInfu, napsal jsem o tom odpovědnému vývojářovi. Během dvou hodin se mi ozvalo 8 (!) lidí, z toho dva odpovědní vývojáři, jeden správce balíku pro Debian a pět dalších uživatelů. Všichni mě ujistili, že chybu odstraní, zašlou do hlavní distribuce záplatu a v budoucí release Debian-u bude již verze opravená. Do dalších 3 hodin jsem dostal další mail, ve kterém mi poslali link na patch a na nový opatchovaný balík.

Neříkám že Linux, Windows nebo cokoliv jiného je dokonalé. Říkám jenom, že ať používáte cokoliv, je příjemný pocit, že systém je vyvíjen s ohledem na vaše potřeby, že někdo reaguje, když potřebujete pomoc, zkrátka že na vás lidé odpovědní za vývoj a správu systému NESEROU!!! U Windows není tak dobrá komunita jako kolem Linuxu, řešení si musíte najít sami, ale na webu Microsoftu se to dá, mají výbornou znalostní bázi. U Linuxu se stačí zeptat (Googla nebo komunity) a máte spoustu informací, které potřebujete pro řešení.

Otázka: nabídne mi tohle Apple? Působí to na mě tak, že pan Jobs a jeho lidé jsou vizionáři, produkují krásná řešení, ale když někdo potřebuje support, ignorují ho; zřejmě aby mohli rozvíjet své vize...

No nic, počkáme, vyplatí se kupovat osvědčená a vyladěná řešení (Windows 2000, Debian Stable, Peugeot 406, Jarek Nohavica, Sony Vaio (že, pane Claire?:-))

Zařadí se tam i Apple? Snad ano, rád bych. Ale to nezáleží na mě...

(Upozorňuju, že to jsou MOJE priority a nikomu je nenutím!)

Pěkný den všem!
Tomáš

Odpovědět na příspěvek

RE: ?

Autor: ZhuJo Muž

Založeno: 12.11.2003, 09:52

Tak toto fakt nepotrebuje komentar. Velmi slusne, trefne, a kulturne napisany prispevok. Kiezby takych ludi ako ste vy (ty) bolo medzi uzivatelmi PC viac...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ?

Autor: Garfield Muž

Založeno: 12.11.2003, 12:47

Ono je to vsechno (kultura meziplatformnich diskusi) spis zakon akce a reakce.
Abych byl konkretni, divoke reakce lidi z Windows tabora jsou casto vyprovokovany primarnim postojem Apple People, konkretne jejich skalni casti: neni jine svate platformy nez Jablko, kazdy uspech je uzasny a historicky, kazda chyba nebo vyvojovy omyl jsou zanedbatelne a navic "ono se to prece da tahle a takhle obejit" a tak dal. Proste tak trochu neobjektivni sekta.
Takze podobne prikra reakce obvykle prijde nejak sama...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ?

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 12.11.2003, 13:04

K cemu ta potreba segregace? "medzi uzivatelmi PC"? My snad pouzivame motorovou pilu? Taky je to PC, ta barevna krychle pod mym stolem :)

Odpovědět na příspěvek

RE: Co clovek to nazor

Autor: Taniny Muž

Založeno: 12.11.2003, 10:10

Co clovek, to nazor, co nazor, to jina zkusenost. Mam Pantera 2 tydny, nezaznamenal jsem jedinou chybu, jsem naprosto spokojeny s rychlosti a novymi funkcemi, z nichz nektere - napr. Expose - pokladam za prevratne.

Co pro me znamena Mac? Priklad: byl jsem na akci jednoho profesniho spolku, kde jsem prislibil dodat dva pocitace na strihani videa. K tomu jiny clovek bez meho vedomi a koordinace pujcil dve kamery, jiny dovezl kompletni ozvuceni cele mistnosti (profi) a jiny clovek donesl stary dataprojektor. Vecer pred akci jsem vse propojil kabely a... vse fungovalo bez jedineho nastaveni cehokoliv v ramci iLifu! S PC bych to - jako bezny kancelarsky uzivatel - nedal dohromady.

O vikendu jsem si koupil dvoutlacitkovou mys s koleckem v Datartu. Kazda mys obsahovala instalacni CD pro Win (zadnou periferii jsem k Macu nikdy neinstaloval, vse vzdy probehlo plug&play). Prodavac mi, kdyz jsem vyndal iBook, rekl: "Jo vy mate Apple, no to vam nepujde." Kazda z 5 mysi, 5 ruznych znacek, me ihend po zapojeni do USB fungovala naprosto korektne. To pro me znamena Mac.

Na ruznych akcich jsem ruznym lidem stahoval fotky z fotaku a vzdy mi - ac se jednalo o ruzne znacky - vse fungovalo bez jedniho nastaveni, hrabani se v preferencich apod.

Robusnost, jednoduchost, moznosti + styl = to pro me znamena Mac.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Co clovek to nazor

Autor: Petr Muž

Založeno: 12.11.2003, 11:06

"S PC bych to - jako bezny kancelarsky uzivatel - nedal dohromady"

To vite, protoze jste to tam zkousel, nebo to predpokladate?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Co clovek to nazor

Autor: Taniny Muž

Založeno: 12.11.2003, 21:57

Mate pravdu, nezkousel. Vychazel jsem z toho, ze na te stejne akci bylo PC a melo problemy i s pripojenim tiskarny. PC jsem pouzival - zase jen jako bezny uzivatel - 7 let a mam subjektivni pocit, ze techto "propojovacich" a "instalovacich" problemu ubylo. Ale v ramci zachovani objektivity bych mel stejnou situaci zkusit s PC.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Co clovek to nazor

Autor: Martin Muž

Založeno: 12.11.2003, 11:21

Jednoznačně souhlasím s Taninym.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Co clovek to nazor

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 12.11.2003, 12:07

Ano, naprosty souhlas s Tanini.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Co clovek to nazor

Autor: JJ Muž

Založeno: 12.11.2003, 12:45

Mám podobnou příhodu :)Podovolené jsme se setkali u kamaráda abychom si udělali fotografie z dovolené.Jeden donesl powerbooka, druhý sublimační tiskárnu.
Jak jsme donesli tak jsme odnesli. Apple neuměl natáhnout foto s fotoaparátů benq, ze sony natáhl, ale zase neuměl sublimační tiskárnu Sony. Tak jsme si chtěli foto rozeslat do emailů, ale bohužel u panthera není funkční připojení na ADSL, který měl náš třetí kamarád.
Takže co člověk to názor :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Co clovek to nazor

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 12.11.2003, 14:28

Fotoaparaty Benq zpravidla nevyhovuji standardu "Mass Storage Class" a proto je neni mozne pripojit na zadnou platformu bez instalace dalsiho software od vyrobce.

Podobne je na tom napriklad znamy Mustek gSmart Mini-2, jehoz SW je ostatne jen pro Windows. Ovsem ani na XP jej neni mozne pripojit bez instalace software.

Odpovědět na příspěvek

Pse Karterovic nějakej nápad DIGI CAMERA???

Autor: Starik Muž

Založeno: 12.11.2003, 15:43

zdravím a vidím, že stále ve formě:-) Mám prosbu vybíráme se šéfikem digiCamera tak aby chodila s jeho zatím Mrkvosoft (G5 s Pantherem rozumě odkládá na bezpečnější dobu) a mojím Macíkem, navíc máme Palmy Tungsten T3 s SD pamětovými kartami.... Výběr se tím zužuje.... Olympus a Fuji padá. Mohu poprosit zda Canon či Minolta ??? předem dík

Odpovědět na příspěvek

RE: Pse Karterovic nějakej nápad DIGI CAMERA???

Autor: oc Muž

Založeno: 12.11.2003, 18:34

Noooo... můj FinePix (tedy Fuji) mi s Macem chodí jak z praku.

A pod windoze jsem to sice samozřejmě nezkoušel a bohdá nebudu, ale divil bych se moc, kdyby to nechodilo...

Odpovědět na příspěvek

RE: Pse Karterovic nějakej nápad DIGI CAMERA???

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 12.11.2003, 19:58

Mam Olympus C 2040, karta Smartmedia, chodi dobre a pripojuje se ke vsemu jako fik.

Jinak bych volil Canon. Moc se mi jejich pristroje libi. Mam od Canonu videokameru, uz celych sedm let a nemohu(nechci) se ji zbavit, ac je to analog Hi8. Ale na Canon nedam dopustit :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Co clovek to nazor

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 12.11.2003, 18:19

Mam podobnou zkusenost. Z neznamych duvodu se nam na XPckach nepodarilo rozchodit nekolik zarizeni (USB BlueTooth, ctecka karet...). Ke vsem byly k dispozici ovladace a na vsech bylo, ze jsou jen na Wokna. Kdyz se je nepodarilo rozchodit, pripojil jsem je k Macu a jely - bez ovladacu, bez problemu a pres to, ze pro nej udajne nejsou urceny...
Ten clovek zahodil PCcko a ted si koupil iMaca...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Co clovek to nazor

Autor: Pavel Muž

Založeno: 13.11.2003, 09:45

ale Lukáši !!!! to nebude chyba Xpéček :o)) neznám jediné zařízení, které by nešlo nainstalovat pod Xpečka.

Odpovědět na příspěvek

10.3.1 problem

Autor: Ezekiel Muž

Založeno: 12.11.2003, 10:11
Odpovědí: 0

Rad bych vas varoval pred 10.3.1 updatem pockejte! Mel jsem problem s Firewire 400 diskem, panther mi sezral data, po instalaci updatu 10.3.1 uz mi pocitac nenabehl, zustal u stop signu.
A navic zjistuju, ze se zeme stal slepy blazen do Apple, protoze ani po takove zkusenosti nemam chut vracet se k PC. Kdyby ale nekdo vedel, jak ten update opravit ci odstranit, dejte mi prosim vedet. Diky.

Odpovědět na příspěvek

placená, či neplacená oprava chyb?

Autor: J.P. Muž

Založeno: 12.11.2003, 11:53
Odpovědí: 0

Obsah článku myslím docela chápu. Otázkou je, jak to vlastně "technicky" udělat, aby chyb bylo co nejméně a peníze za nový update byly účtovány "korektně". Ani kolektiv vývojářů nestačí.

je jasné, že datum ofic. vydání není datem, odkdy se začnou hledat chyby. Už po GM se ty chyby hledají a výraznou měrou přispějí uživatelé a praktické užití. Rozhodně považuji za korektní, že už teď nějaký update je a nějaké chyby řeší.

Vnímám to tedy tak, že cca 2-3 setinkové updaty v následujících 1-2 měsících patří do hlavního placeného updatu SAMOZŘEJMĚ a nedělitelně. To, že jsou zdarma, neznamená, že to je jako trapná omluvenka že se něco nepovedlo... Je to jakýsi projev že vývoj má kontinuelní průběh a uživatelé používají tak složité programové vbavení, které nelze nikdy prohlásit za dokonalé a dokončené.

Skutečně miluji všechny, kteří vykřikují: "My máááme nááárok....!!! " MY jsme si zaplatili...!!!!" MY CHCEME! ... Mno jasně... Mohlo by se stát, že soukromá firma by po vydání svého produktu ho prodala, a pak zcela regulérně zkrachovala" Podle zákonného práva by to bylo korektní a uživatelé, kteří by už byli připraveni křičet by se asi posrali vzteky.
NIKDO NEMÁ NA NIC PRÁVO ZCELA AUTOMATICKY ...Vždy to je v rámci nějakých psaných i nepsaných dohod. Tolerance, důvěra ... To je můj názor na relnáou praxi.

Naproti tomu ještě stále lze stavět přístup M$, kde jsou intenzivně držené chyby a principy OS, které jsou prohlašovány za vlastnost, a tedy v ZÁJMU kompatibility pouze záplatovány. M$ By udělal nejlíp, kdyby vyrobil OS který NENÍ s Windows kompatibilní a byl by výrazně lepší. Pak bych si ho začal vážit a srovnávat s Apple. Applu se to totiž díky OS X elegantně povedlo. (s drobnými chybkami, ale prakticky povedlo)

K Pantherovi tedy doporučuji být ostražitý, ale nebát se a přijímat to, jak je. Za moji praxi jsem mnohokrát ztratil svá data, ale VŽDY kvůli své blbosti. Nikdy bych to nesváděl pouze na to, že mi někdo prodal nekvalitní produkt, ... já přece vím, že svět ani já nejsme dokonalí. :)

Odpovědět na příspěvek

RE: placená, či neplacená oprava chyb?

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 12.11.2003, 13:02

Muj nazor je, ze oprava CHYB ma byt automaticky zdarma. Nechci zit ve svete, kde budu platit za produkt a jeste budu platit za opravy jeho chyb. Tak konzumni svet skutecne ne. To mate to same co mobily, ktere se diky stale diky rostoucim schopnostem a komplexnosti snizuje kvalita. Uz se tesim az auta budou fungovat podobne: "nemate update xyz, nemuzete otevirat prave dvere".

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: placená, či neplacená oprava chyb?

Autor: J.P. Muž

Založeno: 12.11.2003, 13:19

To je jasné, opravy chyb zdarma = s tím souhlasím. A nepodmiňovat tím nic zásadního.

Jen jsem chtěl podotknout, že nikdo na Světě nedokáže vyrobit absolutně dokonalou věc. Když pak někdo ze zákazníků bere opravu chyb jako nadhodnotu, kterou ke koupenému produktu vlastně nepotřebuje, protože si zaplatil "placený,tudíž dokonalý produkt" ...mýlí se. Prakticky kupuje 99% Panther a 1% oprav chyb, které přijdou v následujících měsících. Těch oprav pak nesmí být moc, jinak to zesílí dojem, že cena za prvotní produkt je nesmyslná. => viz M$. Oni už plánují kontinuální vydávání záplat jak na běžícím páse! HAHAHA. Takto opravdu ne.... :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: placená, či neplacená oprava chyb?

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 12.11.2003, 13:28

Ale Apple to samy. On pocita s tim, ze system vyda v okamziku kdy nebude obsahovat zadne zname fatalni chyby, zbytek se bude opravovat dale. Ale ma hlavni vytka byla vuci tomu, ze Apple uz to nejak nezvladne managovat tak, aby tam nebyly aspon ty FATALNI chyby.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: placená, či neplacená oprava chyb?

Autor: jremen Muž

Založeno: 13.11.2003, 10:16

No, ked uz si spomenul tie auta, tak kamarad si kupil audi A6 myslim, ma na to a aj na viac a po 2 mesiacoch ho reklamoval, cosi z prevodovkou, po case ho vratil a kupil si mercedesa, druhy znamy na Bavoraku cabrio pol roka jazdil s chybou ktoru sa mu stale snazili opravit a az nahodou mechanik prisiel pri kontrole oleja! kde je pes zakopany zoberte si teraz Chrysler stiahol 450 000 vozov pre nejaku chybu. Moj nazor je taky, ze sa vytraca remeselnosť, kedy spickove a znackove vyrobky sa viacmenej robili nie na automatoch a nie na Tajvane ale polomanualne, to iste aj u Applu, Delu, IBM, HP atd. Hrdosť na firmu sa vytraca,vsetko je to len o co najvacsom predaji a trzbe. Teraz to vyrobi sikmooky srac, je mu jedno ze to ide kdesi do Europy, tam sa to maximalne posklada z komponentov vyrobenych v Azii a je to. Cena výroby je nízka, ale predajna cena je nadhodnotena, hlavne ze su zisky.

Odpovědět na příspěvek

remeslnost sikmookych sracu...?

Autor: J.P. Muž

Založeno: 13.11.2003, 12:27

Hm, ..no ale pozor.. tady s tím problémem asi vzrůstá důraz na management, a celou obchodní koncepci firmy.
To že značková auta vyrábí v Asii, (kde je v některých zemích mnohem lepší úroveň reálného života než u nás) neznamená, že to je pouze o jejich levné prac. síle.
Firma tam dodala know-how, drahou technologii, školí zaměstnance, ...prostě to korejcům nespadlo z nebe. Sami od sebe by některé věci vyvíjeli příliš dlouho.

Když se vrátíme k Apple, tak všichni víme, že iMacy se montují v ČR a G5 různě po světě... v Irsku, v Číně... Televize Philips nejsou z Německa ale z Moravy.

Možná bych souhlasil na té obecné úrovni... že se moderní výrobky tvoří s menší životností, protože jejich životnost není prioritou = brzy budou nějaké novější a lepší. Svět je zbytečně moc konzumní. S přicházejícím přesycením trhu a skládek odpadu by pak možná udělali nejlíp, kdyby se začly vyrábět výrobky dražší, ale s trvalejší hodnotou. Neskutečně mě točí, že lednice, HiFi, nakonec i běžné PC... jsou až nestydatě levné (a přesto si je nemusíte/nebudete kupovat každý rok) zatímco výrobky které se běžně spotřebovávají (a vyrábí ve velkém množství) relativně velmi drahé. Pánbůh s námi... :(

Odpovědět na příspěvek

RE: placená, či neplacená oprava chyb?

Autor: oc Muž

Založeno: 12.11.2003, 15:04

> uživatelé používají tak složité programové vbavení, které nelze nikdy prohlásit za dokonalé a dokončené

No... to je sice pravda, ale když se chce, tak to jde. NeXT nevydával update každý týden; místo toho zhruba jednou za rok až dva (!) vypustil _perfektně odladěnou_ versi systému. Ne že by v ní nebyly žádné chyby, ale nebyly v ní nikdy (alespoň co já pamatuji mezi rokem 1993 a koncem NeXTu) žádné natolik zásadní, aby bylo třeba dělat update.

(A to tehdy NeXTStep kromě vlastního hardware podporoval HP PA-RISC, Sun SPARC a dokonce i ten shit IBM PC-kompatibilní!)

Vyh
ovovalo mi to _nesrovnatelně_ víc, než současná politika Apple, jež se -- zdá se -- inspirovala Linuxem, a snaží se dohnat jeho ranní a večerní updaty :( Počítač mám na práci, a ne na neustálé updatování systému (a přemýšlení který update ano a který raději ne, protože by ten počítač přestal na tu práci být použitelný).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: placená, či neplacená oprava chyb?

Autor: J.P. Muž

Založeno: 13.11.2003, 12:50

Ale jasně. Neobhajuji to, že někdo dělá chyby víc a víc... V programování už dnes jsou způsoby, jak je vyladit a je existenční nutnost, aby se nestávaly ty závažné.

Mám prostě názor na to, když vyleze fungl nový systém, nebo aplikace a hned druhý den jsou porůznu na US webu šokující články, jak cosi někomu smazalo celoživotní práci, jak je rozčarován a jak je na mizině, chudinka chudá, že si bude stěžovat.... Takovej člověk je pro mne ULTRAdement a ať raději mlčí.

Já jsem pochopil, že v profesionální praxi je praktické používat vybavení prověřené, o krok později než jsou největší novinky a chytře testovat okolí, ...získávat info. Pak teprve zkusit a postupně získávat důvěru. Nejlépe když vyjde první-druhý update. To platí jak o SW, tak o HW.

Ten, kdo o půlnoci stojí frontu v AppleStore a hned druhej den kategoricky prohlašuje, že Panther je sračka, protože mu smazal jeho firewire disk, kde měl data které patrně nezálohoval, tak je typicky zmasírovanej reklamou. Tomu to celkem přeju.

Politika firem je bohužel taková, jakou si jí udělají i zákazníci.. Oni vidí, že konkurence vydává jednu věc za druhou a tak se ptají: proč vy taky ne? ... nekašlete na to náhodou? Tak prostě vyvíjí činnost taky. ... Já miluju pár drobných aplikací, které jsou už pěkně fousaté, ale přesto kvalitní. Netoužím po updatu, jen proto aby byla nová verze, nebo dokonce nové vlastnosti. Pak už by totiž neměly tu jednoduchost. Pokud jde o OS, to už je řešení o něco složitější.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: placená, či neplacená oprava chyb?

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 13.11.2003, 14:45

Pane, nezlobte se na me, ale trosku kecate z cesty. Konkretne s tim FireWire. a) ani VE SNU me nenapadne, ze novy system mi smaze EXTERNI DISK. Budu jeste tak uvazovat o tom, ze mozna zarve system jako takovy, mensi pravdepodobnost je ze zarve cely logicky oddil kde to je, jeste mensi ze zarve cely interni disk, ale proc proboha by za normalnich podminek u normalniho produktu mel byt zruseny obsah externiho disku? to pak mily pane, ten produkt je OPRAVDU sracka. b) ehm, kdyz tady placate o zalohovani - vzhledem k tomu s jakymi objemy dat se dnes pracuje, tak je pomerne bezne, ze prave EXTERNI disk se pouziva na zalohovani. A pokud si nekdo smazal interni disk s tim, ze dela cistou instalaci a mel zalohu na externim disku, tak je s prominutim v prdeli. Ne svou vinou. Nebo by si mel kvuli moznym chybam poridit radeji jeste nejakou DATku (nebot zalohovat treba 120 GB na DVDcka je pi*ovina), a to vse radeji zalohovat 2x a uchovavat ruznych lokacich?

Ja chapu vas argument, ze nasazeni novuckeho systemu na produkcni system je hovadina, ale kdyz si bezny uzivatel nainstaluje system, tak jak ma do prdele prace vedet, ze prijde o data? Takze vase argumenty nemohu uznat ani trochu, tentokrat strilite naprosto vedle.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: placená, či neplacená oprava chyb?

Autor: Tomáš Muž

Založeno: 14.11.2003, 06:41

Souhlas s každou větou!

Miluju používání sprostých slov tam, kde se to hodí. Nic nemá takovou vyjadřovací schopnost jako správně vybrané a správně použité sprosté slovo!

Ale jak říkám, pravda pravdoucí, Mr. Ler...

Odpovědět na příspěvek

diky za kritiku :]

Autor: J.P. Muž

Založeno: 14.11.2003, 13:56

Snažil jsem se popsat svůj názor na ublíženost některých lidí. Neobhajuji zásadní chyby, které existují. Takové chyby je opravdu NUTNO opravit a nediskutovat o NICH. Ovšem: Fatálnost chyb je často dána bezelstným užitím lidskými Ovcemi, které je v takovém případě dle mne ještě stále naivní. Naivní Ovce nemá šanci přežít v džungli, takový je zákon přírody. Technologický svět je bohužel džunglí více, než že by se dal přirovnat k umetené pěšince.
Považuji se za toho, kdo není Ovcí. Nechci být ani Vlkodav. Proto řikám, že za mnoho skutků si lidi můžou sami, že nejsou dostatečně praktičtí, nebo ostražití. A taky se snažím respektovat práci jiných, pokud v ní lze nalézt smysl. Nevidím smysl ve výkřicích o čemkoliv, komentářích kohokoliv vytržených z kontextu, nezařazením jevu do souvislosti atp... Vidím smysl v diskusi, dostatečném porozumnění, a také pokoře k věcem, kterým rozumím jen zběžně, nebo vůbec. Nikdo z nás co tu jsme nejsme fundovanými odborníky na problematiku přístupu OS k externím diskům jiných výrobců atd... Je nabíledni, že Panther nebyl vyroben se ZÁMĚREM, aby ničil data na potkání. Jenže nakonec to je to první a poslední, co si Ovce zapamatuje. Proti tomu jsem chtěl bojovat.

Je na lidech jako jste Vy, Já, lidé z oborů který se tím zabývá, aby přiblížili skutečnost Ovcím dostatečně jasně a přitom NE černobíle. Poletování v názorech odezdi-kezdi není přínosem nikomu, ani Ovcím, ani honícím psům, kteří si chrání své stádo.
Když se vrátím k diskům, budu nadšen, když Apple problém vyřeší, třeba i vysvětlí jak vznikl a odškodní přímo postižené zákazníky. Rozhodně nechci něco slepě obhajovat.
Kdo má však pocit, že jakousi zálohou absolutně vyřešil vše, je z obliga, opět se mýlí. Nevyřešil nic. Zítra třeba přestane jít elektřina a jeho termínovaná práce bude vhajzlu. Nechť se všichni postižení poté obrátí na svatou stolici, či na jinou instanci, která jej i s jeho srdceryvným brekem odkáže do patřičných míst, odkud sama pochází..... ;)

Peace In Mind.

Odpovědět na příspěvek

Takove problemy to zas nejsou!

Autor: Geo Muž

Založeno: 12.11.2003, 12:09
Odpovědí: 0

Ja si zacinam rikat, proc se Mujmac neprejmenuje na Fujmac. Kazdou chvili pomluvy a haneni. Ja uz z toho mam dojem, ze za clanky stoji Microsoft. :-))) (nadsazka) i kdyz si normalne redakce vazim... Mam v praci 6 macu (2xG5) a 4 PC. At se na mne nikdo nezlobi, ale 5x vic se opravuji PCcka. Viry, updaty na kriticke bezpecnostni diry, drivery, hardware reklamace atd. O blasteru pred casem ani nechci mluvit. A opravdu mi kazdy den v mailech nechodi viry na Maca, ale na jinou platformu, ze. Opravdu je problem s jednim Oxfordovym cipem a problemy s FileVault, ktery stejne nikdo krome par businessmanu s Powerbooky asi nepouzije duvodem k tomu, aby se prehlizelo spousta zajimavych funkci noveho systemu? Panther ma mnoho vylepseni stejne jako mel Jaguar. A ani ceny nelituju, protoze se mi pri prvni sluzebni ceste cena vratila tim, ze jsem jen zapnul iChat pripojil iSight a usetril xtisic za roaming. Na 17ce powerbooku jsem dokazal v Keynote prekopat 160 slidovou prezentaci na letisti behem hodky a sestrihat video ze sluzebni cesty a vypalit ho na DVD jeste driv nez jsem se vratil a pritom si poslouchal iPoda. To je pro mne Mac. Problemy ma kazdy SW - Microsofti, Adobovskej i Applovskej. Ale Apple pres to vsecho predevsim pouzivam na praci a ne na vecne nastavovani. Musim rict, ze mam i vykonny pc notebook s XP, ale vetsinou sbira prach, protoze vse udelam rychleji na Macu. Nemusite se mnou souhlasit, ale takhle to zazivam ja. A i pres vyse uvedene problemy ve clanku, ktere jsou jiz de facto pomoci updatu vyresene, mne fakt tolik neboli, jako problemy s XPckama.

Odpovědět na příspěvek

RE: Takove problemy to zas nejsou!

Autor: Honza Muž

Založeno: 12.11.2003, 14:25

Diky, konecne jeden pozitivni prispevek... Souhlasim se vsim co pises. Mac je i pres posledni chyby a problemy porad jeste lepsi alternativa nez cokoli jineho a to vcetne Linuxu. Kdo ma cas se stourat v systemu a hledat jak se tenhle tyden jmenuje prehravac DVD. O Windows nema moc cenu mluvit - pouzivam je ve firme (standard) a nejsem moc spokojen. Jen k te poznamce o FileVault - nejsem businessman, ale hned po instalaci PBooku jsem si ho zapnul protoze mam na disku kopie privatnich smluv, vypisy z uctu apod. Nerad bych aby se nekomu dostalo moje cislo kreditky... Po zpravach na webu, ze to ma problemy jsem ho vypnul (nutno podotknout bez jakehokoli problemu a ztraty dat) a ted po update na 10.3.1 opet zapinam.

Odpovědět na příspěvek

RE: Takove problemy to zas nejsou!

Autor: jb Muž

Založeno: 12.11.2003, 16:42

Mam totez - PB17" a mel jsem PC notebook, ktereho jsem se jiz nastesti zbavil. Kdyz odmyslim ty nehorazne ceny, konkretne za tyto PowerBooky, nikdy jsem zadne problemy nemel a hodlam v teto serii PB pokracovat. Jinak, kolega jiz potreti reklamuje IBM Notebook - takze ohanet se znackovym zbozim v oblasti PC muzou taky tezko...

Odpovědět na příspěvek

Ktery system 10.2 stoji za to?

Autor: Systemak Muž

Založeno: 12.11.2003, 12:46
Odpovědí: 0

Mám věcnou: který systém Jaguar tedy stojí za to? Vzhledem k problémům 10.2.8 a 10.2.7 se tedy zdá, že poslední jakejs takejs systém bez nutnosti větších záplat je 10.2.6, nebo ne? Mám PB G4/867 Mhz, teď používám CZ 10.2.4, ale ideál to tedy rozhodně není...

Odpovědět na příspěvek

RE: Ktery system 10.2 stoji za to?

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 12.11.2003, 12:58

No jelikoz kazda verze opravuje chyby predchozi verzi, tak 10.2.8 by mela byt nejspolehlivejsi. Chyba se sitovanim, coz byl problem teto verze, byla jiz odstranena. Samozrejme, urcite drobne problemky se nekomu objevuji u kazde verze, takze si asi nevyberete...

Odpovědět na příspěvek

Panther a tisk do PostScriptu

Autor: Luboš Muž

Založeno: 12.11.2003, 21:41
Odpovědí: 0

Můžete mi někdo prosím poradit, jak nastavit v 10.3 (virtuální) tisk souboru do PS? Nastavení použité v 10.2.. nějak nefunguje.
Díky Luboš

Odpovědět na příspěvek

kde je chyba ?

Autor: Pavel Muž

Založeno: 13.11.2003, 20:13
Odpovědí: 0

Dealer mi vzal protihodnoutou mou starší G4 za novou G5. Nové jablíčko jsem zapnul a poctivě zazálohované data z původní G4 jsem chtěl stáhnout. Panther nainstalovaný na nové mašině mi smázl data na firewire disku.
Tady se dovídám, že idiot sem vlastně já :)ne fatální chyba os , ale uživatel je blb :o)
To je jak koupě auta bez brzd. To mi taky někdo mohl říct : "vole proč jsi se snažil brzdit !! měl sis počkat než to někdo odzkouší ! " No jo tak jsem si nabil hubu :(

Odpovědět na příspěvek

500 USD ročně

Autor: stan Muž

Založeno: 15.11.2003, 21:27
Odpovědí: 0

TEĎ JSEM TO KONEČNĚ POCHOPIL.
Oni musí platit za to, že mohou pracovat pro Apple! No to už chápu, proč to vypadá jak to vypadá

Odpovědět na příspěvek

RE: 500 USD ročně

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 16.11.2003, 01:20

A kolik stoji MSDN na rok?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: 500 USD ročně

Autor: Vojta Muž

Založeno: 16.11.2003, 01:28

MSDN nestoji nic. Je volne k pouziti na msdn.microsoft.com.

Po
kud mas na mysli program MSDN Subscriptions, tak to se plati, to ano. Ale mas v tom to, ze Ti MS posila v te nejvetsi verzi VSECHNY aplikace ktere vyda a Ty je muzes pouzivat. Takze se dostanes k celemu baliku aplikaci, oprav, nastroju a vedomosti ktere ma MS za naprosty pakatel a muzes je pouzivat pro vyvoj atd. To je kapku o necem jinem.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: 500 USD ročně

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 16.11.2003, 16:42

Na obdobnem principu funguje i Apple Developer Connection - zakladni program je zdarma, plati se za vyssi verze s pristupem k betaverzim a podobne. Samozrejme, v tomto pripade souhlasim s tim, ze MSDN poskytuje vyvojarum vyssi mnozstvi informaci, ale jen jsem chtel upozornit na to, ze nejen ten vykrik je trochu mimo.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Pane, nezlobte se na me, ale trosku kecate z cesty. Konkretne s tim FireWire. a) ani VE SNU me nenapadne, ze novy system mi smaze EXTERNI DISK. Budu jeste tak uvazovat o tom, ze mozna zarve system jako takovy, mensi pravdepodobnost je ze zarve cely logicky oddil kde to je, jeste mensi ze zarve cely interni disk, ale proc proboha by za normalnich podminek u normalniho produktu mel byt zruseny obsah externiho disku? to pak mily pane, ten produkt je OPRAVDU sracka. b) ehm, kdyz tady placate o zalohovani - vzhledem k tomu s jakymi objemy dat se dnes pracuje, tak je pomerne bezne, ze prave EXTERNI disk se pouziva na zalohovani. A pokud si nekdo smazal interni disk s tim, ze dela cistou instalaci a mel zalohu na externim disku, tak je s prominutim v prdeli. Ne svou vinou. Nebo by si mel kvuli moznym chybam poridit radeji jeste nejakou DATku (nebot zalohovat treba 120 GB na DVDcka je pi*ovina), a to vse radeji zalohovat 2x a uchovavat ruznych lokacich?

Ja chapu vas argument, ze nasazeni novuckeho systemu na produkcni system je hovadina, ale kdyz si bezny uzivatel nainstaluje system, tak jak ma do prdele prace vedet, ze prijde o data? Takze vase argumenty nemohu uznat ani trochu, tentokrat strilite naprosto vedle.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: