Steve Jobs o PDA, mobilech a TabletPC - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Informace

Steve Jobs o PDA, mobilech a TabletPC

2. června 2003, 00.00 | Co vše říkal Steve Jobs na konferenci D: All things digital? Jak se Apple staví k PDA, spolupráci s mobily, TabletPC, kapesním videopřehrávačům a jak to Apple vidí se svým tržním podílem?

Zajímavou akcí byla konference D: All things digital, pořádaná deníkem Wall Street Journal - na této konferenci se jako "řečníci" objevili například Bill Gates, Steve Jobs či Steve Case, šéf AOL Time Warner. Nejedná se o konferenci klasického stylu, kde tyto osobnosti přednášejí své vize, je to spíš veřejné interview, které vedou dva novináři z WSJ. Jedná se o uzavřenou a placenou akci, ovšem jeden z účastníků na svém blogu přinesl přepis, ze kterého vycházíme.

Otázky, které byly kladené Stevu Jobsovi, se týkali různých témat, zkusíme z nich vybrat to podle našeho názoru podstatné.

Výrazná část dotazů se týkala mobilních počítačových zařízení. Oblast PDA od Apple je pro některé uživatele obsesí od okamžiku, kdy došlo k likvidaci projektu Newton - historii tohoto projektu si ostatně můžete přečíst zde. Od té doby se pravidelně vynořují spekulace na téma PDA od Apple, přičemž server SpyMac jednou dokonce neváhal vyrobit poměrně zdařilé podvrhy tohoto nového zařízení pod názvem iWalk.

Steve Jobs čas od času dementuje, že by se Apple chystal PDA vyrábět - například loni v červenci uvedl, že předpokládá, že PDA splynou s příští generací mobilních telefonů. Tentokrát se vyjádřil také k TabletPC - Apple nehodlá dělat podobné zařízení, lidé stále používají především klávesnici a podle Apple tento koncept selže. TabletPC jsou zařízení zajímavá pro bohaté lidi, kteří už mají spoustu jiných PC a dalších zařízeních. Na dotaz ohledně ovládání hlasem odpovídá "Ovládání hlasem bylo vždy otázkou příštích pěti let" - i jednoprocentní chybovost bude uživatele rozčilovat a tak neočekává, že se v brzké době bude řeč používat jako plnohodnotné rozhraní pro ovládání počítače.

V oblasti PDA podle Jobse stále někdo tlačí, aby Apple tato zařízení dělal, ovšem podle Jobse většina lidí především chce nosit sebou data, pořízená na počítači - což zvládnou mobilní telefony. Apple proto vytvořil software, který by měl být jeden z nejlepších pro synchronizaci dat mezi různými zařízeními. A místo PDA děla Apple iPody - těch zatím prodal 700 000 a očekává, že v létě pokoří hranici 1 milion.

Zdá se také, že Apple zatím spoléhá na hudbu a neplánuje vytvořit "iPod pro video", tedy umožňující přehrávat na malé barevné obrazovce na přístroji filmy - byť Microsoft a další společnosti podobné koncepty představili letos na CES. Apple nepředpokládá, že lidé budou chtít sledovat filmy na malé obrazovce přenosného zařízení a tak zatím raději sází na hudbu - až do doby, než bude na trhu "skládací obrazovka".

Zajímavá je také odpověď, proč se dramaticky nezvyšuje podíl Apple na trhu, když má tolik zajímavých produktů - Jobs odpovídá, že "Na to se hodně ptáme sami sebe". Tři základní pilíře pro Apple jsou kreativci, školství a spotřební počítače/elektronika. Zatímco v oblasti "consumer" Apple zdvojnásobil svůj podíl (předpokládá se asi v USA) a má kolem 5-10%, v oblasti školství a profesionálního nasazení to tak růžové není - Apple považuje za příčinu špatné ekonomické podmínky (ovšem uživatelé se domnívají, že hlavní příčiny jsou v Apple, ne v tom, že nemají peníze)


Komentář: ačkoliv to asi moc lidí nepotěší, s opatrností ohledně PDA nelze než souhlasit - prodeje těchto zařízení začínají stagnovat, kromě toho Apple by buď musel použít některý ze stávajících operačních systémů (a pak je otázka "co navíc" by uměl nabídnout), nebo velmi pracně prosazovat svůj nový systém (případně staronový, ony ty Newtony opravdu nebyly špatné, i na dnešní poměry). O TabletPC se také občas spekuluje, především v oblasti domácí zábavy, otázka samozřejmě je, k čemu je dobrá v Mac OS X technologie rozpoznávání písma InkWell - pokud sedíte u počítače s klávesnici, je to spíš hračka.

Uvidíme kdy Apple změní své rozhodnutí ohledně "videoiPodu" - v daný okamžik je asi opravdu docela brzo na podobná zařízení, byť se streamingem videa ohání například i mobilní telefony. Pro rozumné využití však je potřeba vytvořit opět celý "ekosystém", od přehrávače přes software pro konverzi videa do přehrávače (což nesmí trvat celou noc) až po obchod s filmy - a v současné době by se se studii velmi obtížně nacházela společná řeč na téma "dovolte uživatelům převádět DVD do podoby vhodné pro náš přehrávač". Uvidíme jak si povedou podobné krabičky založené na technologiích Microsoftu - idea to je hezká, ale pro masové nasazení asi ještě nejsou dost zralé technologie (software, ale i zobrazování či baterie).

Odpověď na tržní podíl byla roztomile upřímná - i Apple se diví, proč nemá vyšší tržní podíl, když má tak dobré produkty. Jedno z možných vysvětlení je bohužel poměrně jednoduché - to, co získává u spotřebitelů, ztrácí v ostatních odvětvích, a není to jen ekonomickou situací, trh s PC obecně rostě. Tradičně silné školství v USA se od Apple odvrací a (chudší) zbytek světa zajímají zatím stále hlavně pracovní nástroje - kde Apple uživatele dusí jak přechodem na Mac OS X, tak ne zcela přesvědčivým poměrem cena/výkon. Doufejme, že se s novými produkty dočkáme také konečně růstu tržního podílu, místo pomalých poklesů...

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Polemiky  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

věci související s IT

Autor: J.P. Muž

Založeno: 02.06.2003, 13:24
Odpovědí: 0

Možná to sem nepatří, ale myslím, že stav politické, ekonomické a širší sociální situace se odrazil i v oblasti IT.

USA jako /v uvozovkách/ schopný silný ekonomomický region má svůj vnitřní problém s masovostí, sebezahleděností a manipulovatelností. A v neposlední řadě i politickou orientací a byrokracií, což začíná být problém taky v Západní Evropě. EU to začíná nabírat divným směrem.
Proto se může dít, co se děje: Majoritní M$ diktuje obchod, zatímco minoritní Apple sem-tam posunuje vývoj a velký obchod mu nemůže jít tak, jako M$.

USA je země, kde je prioritou spotřeba, zájmy jedince (rodiny) před zájmy společnosti, Zájmy USA před zájmy Světa. Peníze jsou pádnějším argumentem zisku, před reálným zhodnocením nezpeněžitelných hodnot.
Vymýváním mozků metodou reklamy a setrvalého marketingového tlaku dosahují velké společnosti úspěchu u jednoduchých spotřebitelů a nelibosti v kreativní a pravicově-liberální komunitě, mezi inteligencí. Zde jsem zvědav, zda Apple chce dbát na kreativní lidi i ve své budoucnosti.

M$ neustále řeší tlaky vznikající globálním trhem, různé antimonopolní apelace, dělá vše proto, aby zlepšil svůj rating u odborné veřejnosti. Nemůže se to podařit, protože aby M$ zlepšil svou kvalitu, musel by omezit silnou závislost na spotřebě, kterou tak pracně budoval. A to je v USA nemyslitelné. (Příklad: 99% lidí nepotřebuje funkce obsažené v posledním MS Office ale nakonec si je většina lidí pořídí, protože je k tomu okolnosti donutí....)
Apple se snaží na jedné straně nabízet produkty pro naprosté spotřební tupce (a tím vydělat ) - a na druhé straně podporovat velmi alternativní a ne-blbá řešení, která mohou být oblíbená spíše u svobodomyslných lidí. (Podpora otevřených standardů)

Moje řešení by asi bylo trochu jinou cestou: Omezit spotřebu prakticky nepotřebných služeb a podporovat vývoj

Mezi momentálně nepotřebné služby patří:
Streaming nekvalitního obrazu do přenosných zařízení
Bigotní ošetřování autorských práv na úkor použitelnosti produktů a služeb
Prosazování něčeho jen na základě tržního "vždyť ono se to líbí, tak to tak budeme dělat"

Mezi důležité kroky ve vývoji IT podle mne patří:
- vývoj produktů a služeb podle potřeb uživatelů, nikoliv podle potřeb prodejců těchto produktů, za účelem navýšení zisku.
(viz služby mobilních telefonů, u kterých nakonec zjistíte, že vás zajímá výdrž baterie a spolehlivost v každé situaci)

- Podpora decentralizované a nezprostředkonané komunikace oběma směry. (emitor<-> donor) s respektováním obecně přijatelných etických pravidel.
(Prakticky: snížená popularita masových médií tvořící virtuální světy a zvýšená využitelnost tvořivosti reálných lidí. Podpora veřejných komunitních projektů, internetu..)

- Podpora vizualizace informací bez omezení na technickém řešení (tj. zejména přenositelné SW standardy - možnost alternativních kombinací se zachováním funkčnosti)
- Podpora diverzifikace řešení, která sníží riziko virových epidemií a nežádoucích monopolních situací.

- Demonopolizace trhu praktickým způsobem: omezení vlivu zájmových ekonomických skupin, které získaly vliv jen díky penězům, které stejně reálně nemají (akcie). Znemožnit přesun kapitálu do cizího regionu za účelem zisku v jiném regionu. (příklad: Pak se budou vyrábět iMacy v ČR opravdu pro ČR atd... Levná pracovní síla bude opravdu výhodou pro tu kterou zemi, ne pro zahraniční společnosti, které tam podnikají.)

- zdravého udržení technologie na úrovni praktického nástroje, nikoliv klíčového hybatele lidského života. (už dnes je populace životně závislá na elektřině - kdyby nebyla, většina lidí moderní společnosti zemře hlady)

- zjednodušení rozhraní člověk<->počítač ...což znamená zvýšit nároky na technologické řešení "pod kapotou" aniž by to zajímalo uživatele. Zrovna nedávno jsem konzultoval tvorbu jednoho nového GUI pro aplikaci a jsem zvědav, jestli vznikne monstrozní nesmysl, nebo praktické rozhraní.

Stále myslím, že k tomu má Jobs blíže, než Gates.
No, to jsem se zase rozepsal...:)

Odpovědět na příspěvek

RE: věci související s IT

Autor: Lukáš Gallina Muž

Založeno: 02.06.2003, 14:13

Ahoj, zajimavy nazor, lec mirne utopisticky ;)

"Majoritní M$ diktuje obchod, zatímco minoritní Apple sem-tam posunuje vývoj a velký obchod mu nemůže jít tak, jako M$." Nespravny predpoklad. Nechme stranou cernobile videni sveta ve smyslu Apple meni svet, MS obchoduje (napr ja s tim nesouhlasim, ale to je jedno). IBM napriklad je jednim z velkych hracu na poli vyvoje, ale i obchodu. Takze obe role evidentne mohou jit ruku v ruce. To, ze Apple neumi prodej tak jak MS ci MS vyvoj tak jak Apple, to je ciste problem te korporace, ne spolecnosti ci jejich specifik.

"Vymývání
m mozků metodou reklamy a setrvalého marketingového tlaku dosahují velké společnosti úspěchu u jednoduchých spotřebitelů a nelibosti v kreativní a pravicově-liberální komunitě, mezi inteligencí." Tato veta na me pusobi znacne rasisticky, jakoby se autor stavel do pozice nadcloveka :) Ale vazne. Reklama pusobi jak na malire ci sochare, tak na grafika ci obchodnika. Vzdy je to reklama, ktera podpori prodej a i Apple se snazi tlacit reklamu. Konkretne jeho SWITCHe na me pusobi prave masove :) Budete jini, lepsi, budete IN kdyz budete pouzivat nas :) Nelibost mezi inteligenci, jak to napsals, bych nehledal v reklame; konecne to, ze je komunita Apple rozladena neovlivni reklama Microsoftu; ovlivni to jen a jen kvalita reseni na ktere vsadili. Ja napr vsadil na Microsoft a necitim se nijak omezovan ani tupen jejich reklamami. Mozna jsem jen tupy podclovek, spotrebitel ;)

"Nemůže se to podařit, protože aby M$ zlepšil svou kvalitu, musel by omezit silnou závislost na spotřebě, kterou tak pracně budoval." MS zlepsuje svoji kvalitu, hodnoti to pozitivne i jeho odpurci od Tucnaka; stejne jako uzivatele ci administratori. Spotreba se ovsem nevyvolava kvalitou, ale paradoxne reklamou. Je to ale podmineno; lze mit mensi kvalitu a trh ziskat reklamou, ale nelze to delat porad a donekonecna. Kdyby byl MS opravdu tak spatny a resil vse reklamou, davno by jej konkurence byla rozdrtila; ze se tak nestalo je jasnym ukazatelem toho, ze az tak spatny neni.

"Apple se snaží na jedné straně nabízet produkty pro naprosté spotřební tupce (a tím vydělat ) - a na druhé straně podporovat velmi alternativní a ne-blbá řešení, která mohou být oblíbená spíše u svobodomyslných lidí." Co je spotrebni tupec a co svobodomyslny clovek? Jak se lisi ve svych pozadavcich?

"Bigotní ošetřování autorských práv na úkor použitelnosti produktů a služeb." To v nasem svete nejde. Prikladem budiz store, ktere uvedl Apple. Bylo by uzasne, kdyby zakoupenou hudbu mohls stahnout, vypalit a vubec delat s ni co libo; lec to nelze, protoze pak by Ti tu hodbu nikdo neprodal a nemohl bys ji prinest spotrebiteli ani tak jak dneska. Proto je nekdy lepsi udelat funkci omezenou, nez vubec zadnou. Na druhou stranu i Apple musi chranit sve investice a proto existuje autorske pravo. Je utopii, aby vsichni meli pristup ke vsemu a znalosti byly vsech; to nemuze nikdy fungovat, pokud se nezmeni spolecnost; lec ta se chova stejne uz od dob, co lidstvo bylo schopno vytesat neco do kamene.

"vývoj produktů a služeb podle potřeb uživatelů, nikoliv podle potřeb prodejců těchto produktů, za účelem navýšení zisku." Toto je svazane. Cetl jsem clanek ze starych novin, kde se autor pozastavoval nad pocitaci; coze je to za nesmysl a to nikdy nebude k nicemu dobre. Dneska si nedovedeme v nekterych odvetvich vubec predstavit praci bez pocitace; tehda je zacali prodavat a nutit i kdyz doba byla spise proti tomu, proti potrebe uzivatelu. Uzivatel zpravidla nevi, co mu prinese nova technologie dokud ji nezacne pouzivat.

"Demonopolizace trhu praktickým způsobem: omezení vlivu zájmových ekonomických skupin, které získaly vliv jen díky penězům, které stejně reálně nemají (akcie)." Tohle je opet utopie. Vzdy existovaly skupiny bohatsich, kteri mely vliv a skupiny chudych, kteri vliv nemeli, nebo maly. Tohle zmenit nepujde aniz by se zmenila spolecnost a odprostila se od veci jako jsou penize.

"Levná pracovní síla bude opravdu výhodou pro tu kterou zemi, ne pro zahraniční společnosti, které tam podnikají" Toto by znamenalo, aby staty mely nezavislou ekonomiku. Vedlo by to k tomu, ze by staty se silnou ekonomikou a mnoha lidmi bohatly mnohem rychleji nez staty se slabou ekonomikou a malo lidmi. Paradoxne globalni ekonomika vede k tomu, ze se rozdily stiraji. Ovsem jen mezi staty, ktere se snazi. Bohuzel uganda, kde nedelaji nic jineho nez po sobe strili, bude vzdy chuda zeme; narozdil od toho Ceska republika, kdyz se bude snazit, muze diky globalizaci posilit, jak by nikdy nemohla, kdyby mela byt uzavrenym trhem bez pristupu ciziho kapitalu.

"zdravého udržení technologie na úrovni praktického nástroje, nikoliv klíčového hybatele lidského života." Clovek se cim dal vice stava otrokem svych technologii; od vynalezu kola az do dneska. Tento trend nepujde asi opustit, protoze sebou prinasi pohodli a nikomu se nebude chtit opustit sve pohodlicko. Jedinna cesta je dbat na bezpecnost, aby pripadu, kdy selhani technologie zapricini katastrofu, bylo co nejmene.

"což znamená zvýšit nároky na technologické řešení "pod kapotou" aniž by to zajímalo uživatele." Paradoxne volas po tom, co chce masa, ti jednoduzsi spotrebitele; cili to, co dle Tvych slov dela MS a co mu vycitas :)

Odpovědět na příspěvek

Pěkně jsi rozebral můj příspěvek, díky...

Autor: J.P. Muž

Založeno: 02.06.2003, 15:33

líbí se mi to, že máš k tomu svůj názor.

Mezi námi je rozdíl, že já vidím jakousi alternativu toho co už je. A ty vidíš jednou dané to co už je, a z toho tvoříš nové závěry, ktere jakoby omlouvají daný stav. Já jsem si svět tak jak je nevymyslel, a netvrdím, že jednoduše znám lepší.. jen dovedu připustit, že s ním nechci automaticky souhlasit jen proto, že zrovna teď není jiná možnost.
JE možnost, jen je mnohem těžší.
Moje návrhy vyžadují mnoho dušveního a fyzického úsilí pro realizaci, tvoje jsou JEN praktické závěry pozorování v rámci TADY a TEĎ.
No, jenomže to už diskuse přesahuje úzký rámec IT.. je to prostě všechno lidské konání dohromady, které by potřebovalo revidovat.

K jednotlivostem bych ti mohl oponovat, ale to bych dnes celý den nic nedělal.

Odpovědět na příspěvek

RE: Pěkně jsi rozebral můj příspěvek, díky...

Autor: Lukáš Gallina Muž

Založeno: 02.06.2003, 16:25

Ahoj.
Vystihnul jsi to :) Ty totiz predpokladas ze by se dal tento stav zmenit. Lec to by znamenalo usili ne jednotlivce ale cele spolecnosti :) Ja uz takovymto idealum neverim :)

Mej se hezky.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Pěkně jsi rozebral můj příspěvek, díky...

Autor: Robert Černý Muž

Založeno: 02.06.2003, 17:32

Čau lidi,
to byl skoro manifest! Pokud je nějakej bůh a lze mu poslat petice, tak se připojím, v opačném případě se domnívám, že J.P. je Don Quixote De La Mancha. Jediné, co nás může zbavit (spasit od) M$ je to, že se ty jejich produkty zhroutí samy od sebe, coz není příliš realné. M$ je už v takové pozici, že si můžou dělat co chtěj. Jediná naděje je v nějaké příští generaci počítačů, které se nebudou ovládat myší a klávesnicí, ale nějak jinak. Stejně se ale obávám, že pokud nové ovládání nebude založeno na Windows2050, tak Microsoft stejně tu firmu se skvělým inovativním nápadem koupí...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Pěkně jsi rozebral můj příspěvek, díky...

Autor: Lukáš Gallina Muž

Založeno: 02.06.2003, 18:51

Nechme stranou proc jsou Windows spatne a ze MS je dabel sam; vysvetli mi konecne nejaky priznivce Apple, v cem je MS omezuje, ze od nej potrebuji spasit?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Pěkně jsi rozebral můj příspěvek, díky...

Autor: claire Muž

Založeno: 03.06.2003, 09:20

Lukasi, treba v tom, ze neni az tak obvykle u nas koupit pocitac bez predinstalovaneho MS OS. Ze je celkem rarita narazit v kavarne ci jinde na Maca. Ze kdyz uz je clovek nucen pouzivat jejich produkty, nestaci se obcas divit licencnim podminkam. Vim, ze jmenovane neni dilem ciste MS, ze je to stejnym dilem zasluha stada uzivatelu, ale spise bych veril nejakemu posunu v MS nez zmene mezi bfu uzivateli.

Odpovědět na příspěvek

Milý Sancho...

Autor: J.P. Muž

Založeno: 02.06.2003, 21:32

To je jako s těmi naftovými magnáty... už není cesty zpátky, že? ...ale pěknými rychlými auty jezdíme všichni, že? ...Všichni přeci mám NÁROK jezdit pěknými auty, když si je zaplatíme.... že?

Ale nafta jednou dojde, případně dojde ekologická stabilita... a bude pozdě honit bycha, že se mělo řešit slunečním energií.. Za to už DonQuijotové dávno bojovali a řešili to, ...ale každý se jim tehdá vychechtal, nebo v horším případě ten jejich nápad "auta na vodu" koupil nejbohatší naftovej magnát. Až ropa fakticky dojde, tak ten zbohatlej magnát vyndá z trezoru patent na "Auto_na_vodu" a bude vydělávat dál na stádu závislejch lidí, který budou mít všichni svorně NÁROK na svou jízdu autem...:):) A všichni poslušně zaplatí za předražený auto na vodu, protože jejich vazba na nárok bude silnější, než svobodná vůle.

Aplikujte si to na ty počitače ála M$, u kterých vlastně nikdo nechce, aby byly tak zkomplikovaný,... jenom jsou. Nebo na cokoliv, co zavání plíživou manipulací davu pomocí uspokojování jejich zdánlivých potřeb. Je to uspokojení potřeb manipulátorů, ne davu.

Sám automobil ani megatuny nejnovější cizí hudby ke štěstí nepočebuju. Pokud ano, tak v množství méně než malém. Pokud jiní ano, jejich problém, který si jednou vyžerou. Ale rozhodně mi to nedává důvod rezignovat v otázkách, které cítím jako principielní.
Jsem rád, že článek o PDA, mobilech a TabletPC je v rubrice polemiky...

Odpovědět na příspěvek

Ad: Don Quixote De La Mancha

Autor: Stefan Muž

Založeno: 03.06.2003, 11:42

... ale co je světu bláznovstvím, to vyvolil Bůh, aby zahanbil moudré, a co je slabé, vyvolil Bůh, aby zahanbil silné; neurozené v očích světa a opovržené Bůh vyvolil, ano vyvolil to, co není, aby to, co jest, obrátil v nic - aby se tak žádný člověk nemohl vychloubat před Bohem.

(1. Korintskym, 1, 27-29 ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Ad: Don Quixote De La Mancha

Autor: koko Muž

Založeno: 03.06.2003, 18:46

jojo, tohle sem sedlo jak facka na tvar :)

Odpovědět na příspěvek

Vyuziti iPoda

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 02.06.2003, 14:10
Odpovědí: 0

Souhlasim s tim, ze vyuzivat iPoda na sledovani videa je tak trosku hloupost. Ale primo se nabizi jine vyuziti, o kterem nepadlo ani slovo - archivace a prohlizeni fotek (at jiz primo na displeji ci na externi TV). Apple se posledni dobou hodne zameruje na digitalni media a digitalni fotografie je jednou z nich. A jednim z nejvetsich problemu je ukazovani fotek nekde ve spolecnosti ci na navsteve. Propojeni s iPhoto se primo nabizi, kapacitou by take iPod vyhovoval a jako zaloha k digifotaku na dovolene jakbysmet...

Odpovědět na příspěvek

RE: Vyuziti iPoda

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 02.06.2003, 14:31

predpokladam, ze "Videoipod" by vypadal radikalne jinak, napriklad velka barevna obrazovka pres cely iPod... s tema fotkama me to napadlo uz hodne davno, ale jsem pomerne skeptik ze se teto varianty dockame :( bylo by to fajn, byt by bylo asi nutne to resit nejakou cteckou (podporovat vsechny fotaky by bylo v iPodu asi dost narocne)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Vyuziti iPoda

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 02.06.2003, 17:37

Nevim, jak je to s ovladaci, ale tusim, ze na to je nejaky standard, kdy se vetsina automaticky prihlasuje jako disk (a ktere ne, by byly nekompatibilni). Druhe reseni je za pomoci cteni karet, podobne jako u databank pro digitaly...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Vyuziti iPoda

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 02.06.2003, 17:45

ctecka karet je radikalne jednodussi - myslim ze tech "standardu" je v OS X pro fotaky podporovanych asi 5 - a stejne to nepostihuje vsechny pouzivane typy (takove ty levne smecka nejedou)

Odpovědět na příspěvek

lide ziji jeko spotrebitele

Autor: Zdenek Muž

Založeno: 02.06.2003, 22:06
Odpovědí: 0

Vsechny veci na tomto svete nas ovlivnuji. Ted mi vse pripada ze lide ziji jeko spotrebitele, ne jako uzivatele danych veci. Nedovedou si veci vazit. Ja si sveho Maca vazim i kdyz neni bez chyby a veci co se deji kolem me snad jen tupe vstrebavam. Kazdy clevek by se mel zamyslet, mel by se pokusit "pozastavit tento svet". Vse co se kolem nas deje je jen vymysl nas vsech. Veci ktere nas obklopuji nam nedavaji co by jsme od nich presne ocekavali. Tento svet me leckdy zklamava. Jde udelat tento svet lepsi? Svet pocitacu. Chci ze sve pocitace vycucat vse a jde to. U Wintelackych s tezi, ale taky. Rozdil je v tom jak se k svemu pocitaci chovame a co od nej chceme. Je jen na vyrobcich hardwaru a softwaru jestli vyjdou uzivatelum vstric. Bohuzel to z nas tezko nekdo ovlivni o je to spise na nich. Pak je lepsi vse videt jinak. Jakokbyby tento svet spotrebitelu nebyl.

Odpovědět na příspěvek

RE: lide ziji jeko spotrebitele

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 03.06.2003, 09:24

Lide si prestavaji veci vazit. To je pravda. A take prestavaji veci zvladat. Typickym prikladem je spotrebni elektronika. Neznam nikoho, kdo by vsechny tyto veci ve sve domacnosti byl schopen ovladat tak, aby vyuzil jejich moznosti. Naucime se ovladat nejnutnejsi zaklad a na tom zpravidla skoncime. Nepokladam se za blbce, ale nemohu rict, ze vsechno co mam jsem schopen do detailu kompletne obsluhovat bez navodu. To uz nejde. Ty casy kdy bylo mozne navod na radio nebo gramofon s klidem ztratit jsou pryc. Nevim, jestli vyuzivam polovinu funkci sveho domaciho kina, nebo mene, ale staci mi to. Zacina doba, kdy nejsme schopni obsahnout znalostmi veci, ktere pouzivame. Na kolik procent vyuziva drtiva vetsina uzivatelu moznosti treba Microsoft Office ? Nevim jestli deset nebo patnact, nekde jsem to cetl, ale zapomnel jsem to. Myslim ze prave MS Office je dokonaly priklad nesmyslneho vyvoje. Kdysi se ve Sci-Fi romanech psalo, jak v daleke budoucnosti prevalcuje technika cloveka. Myslim, ze uz se to deje. Jenom trochu jinak.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: lide ziji jeko spotrebitele

Autor: J.P. Muž

Založeno: 03.06.2003, 09:48

Myslím, že přemýšlíme ve stejné tónině...
takových úvah bylo mělo být více a z nich také nějaké důsledky v našem chování.
Spotřeba a průtok mnoha nepodstatných věcí (které skrz svůj život denně proháníme, aniž by se nějak "zachytily"), je zbytečné....

Krom toho se začínají naplňovat jisté předpovědi... (viz link)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: lide ziji jeko spotrebitele

Autor: Stefan Muž

Založeno: 03.06.2003, 11:22

Ad: Kdysi se ve Sci-Fi romanech psalo, jak v daleke budoucnosti prevalcuje technika cloveka. Myslim, ze uz se to deje. Jenom trochu jinak.

Ano, ale nevalcuje nas technika, ale peniaze ... (tych druhych)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: lide ziji jeko spotrebitele

Autor: marian Muž

Založeno: 03.06.2003, 14:37

V konecnom dosledku to bude mozno naozaj ta technika, aj ked tieto varovania vychadzaju najviac od autorov sci-fi, hoci v mnohych pripadoch uz boli z casti realizovane -- vid. http://amber.zine.cz/fanz
ine/trosky/t199404.html#I
dx14

Tato diskusia je uz sice OT, ale aspon ma clovek pocit, ze napriek orientacii tohoto serveru (alebo ze by to bolo prave preto?) nie su jeho citatelia jednostranne orientovani a dokazu v tomto pripade prezentovat svoje nazory bez zbytocnych invektiv.

Odpovědět na příspěvek

Skonci jednou tento zmatek?

Autor: Zdenek Muž

Založeno: 04.06.2003, 22:07
Odpovědí: 0

Skonci jednou tento zmatek? Vyrobci softwaru a hardwaru nas stale zahlcuji dalsimi a dalsimi novinkami. Je toho prousta, na jednu stranu si clovek muze vybrat, na druhou stranu se v tom vubec neorientuje. Apple udela iPod v nekolika konfiguracich ale fungovat bude se spravnym softwarem porad stejne. Jestli dobre nebo spatne, jaka bude zivotnost apod. zalezi na nem. Je to Boss., ktery by mohl nastolit standard? Ten kdo by chtel prijit s nejakym standartem, musi vyvyjet a vyrabet prvotridni zbozi. Ale pro koho? Soptrebitelu je mnoho kategorii, a urcite ne kazdy by si mohl dovolit kopit kvalitni a samozdrejme drahe zbozi. Jak to vlastne funguje mezi Microsoftem, Applem a dejme tomu Linuxem? Jaka je podpora uzivatelu pro tyto pocitacove velikany? Je to boj nebo dohoda? Kdo nakonec zvitezi? VZDYT UZIVATELE SAMI BY SI MELI URCOVAT SVA PRAVA! Samozdrejme pro kazde odvetvi zvlast. Nebyt uzivatelu neni ani Microsoft ani Apple.

Odpovědět na příspěvek

RE: Skonci jednou tento zmatek?

Autor: claire Muž

Založeno: 04.06.2003, 23:21

Jednim z prvnich standardu je, ze standard se pise s 'd' ... Uzivatele si 'nemohou' apriori urcovat sva prava, stejne jako nemuze kazdy vladnout (ale uz muze volit) atp ...

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: