Nákup staršího počítače Apple - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Informace

Nákup staršího počítače Apple

3. února 2005, 00.00 | Rádi byste koupili nový Mac, ale vaše peněženka zeje prázdnotou? Pak se můžete poohlédnout po starším stroji v bazaru, který vám za méně peněz nabídne více muziky, než kdybyste si kupovali nový Apple. Nicméně nákup v bazaru je mince o dvou stranách. Přečtěte si, jak se vyhnout základním rizikům.

Nákup staršího počítače je mince o dvou stranách. Vždy jde o věc technickou, ale i právní. Na jedné straně můžete za svoje peníze dostat výrazně rychlejší stroj, než kdybyste kupovali nový počítač. Na straně druhé se vystavujete riziku dodatečných investicí v případě, že nějaká část počítače selže. Velké riziko rovněž představuje možnost nákupu jiného stroje, než který avizoval prodávající.


Cube, jehož cena se stále drží na vysoké úrovni, je dnes spíše sběratelským kouskem

Cena
Většina počítačů ztrácí svoji hodnotu okamžikem nákupu. Ve chvíli, kdy vycházíte z obchodu s novým počítačem, můžete si od jeho ceny odečíst 5–10 000 korun. Díky celkové politice Apple je však tato ztráta obecně nižší než u PC, nicméně čím starší stroj, tím nižší cena. U některých modelů ceny neklesají nebo dokonce stoupají. Typickým příkladem může být Cube, který je dnes považován za sběratelský kousek, nebo iMac G4, takzvaná lampička, který je posledním iMacem, který může startovat do systému MacOS 9.

Obecně se dá říci, že cenu určují především tyto faktory:
a) záruka – pokud je prodávaný stroj ještě v záruce, jeho cena výrazně stoupá.
b) dokumentace – vyplatí se zachovat všechny doklady (prodejní doklad, záruční list), originální brožury, instalační CD a dobře působí, pokud je počítač zabalen v originální krabici.
c) procesor – asi nejvýraznější technická součást počítače ovlivňující jeho cenu. Důležitá může být i výkonnost grafické karty nebo velikost displeje, obecně součástky, které se dají jen obtížně vyměnit. Ostatní parametry – jako velikost paměti RAM nebo hard disc nejsou tak důležité, protože je lze bez větších obtíží upgradovat. Nicméně každý model počítače je limitovaný maximální možnou velikostí RAM, což je dobré si dopředu zjistit.
d) původ počítače – obecně se dá říci, že na trhu se staršími počítači existuje menší důvěra v zahraniční stroje. Faktem je, že záruka se vztahuje celosvětově na přenosné počítače. Na počítače stolní se vztahuje pouze regionální záruka.
e) vzhled – jelikož jsou počítače Apple vždy takřka umělecké kousky a pro část komunity je to jeden z argumentů proč vlastnit Mac, je důležité, aby prodávaný počítat nebyl mechanicky poškozený. Bohužel, materiály, ze kterých jsou Apply vyráběné, se často opotřebovávají: poškrábaný lesk u iBooku, oprýskaná stříbrná barva u PowerBooku nebo žloutnoucí plast u iMaců.

Kupujeme počítač od fyzické osoby pro soukromé účely
Jde o nejjednodušší, ale také nejrizikovější formu nákupu počítače. Cena uvedená v inzerátu je vždy cenou koncovou, což ovšem neznamená, že nemůžete smlouvat. Většina prodávajících je připravena, že cenu stlačí o nějaký ten tisíc dolů. Vyplatí se sepsat při nákupu jednoduchou kupní smlouvu pro případ, že stav počítače by se časem ukázal jako horší, než prodávající sliboval. Uplatnění reklamace je však obtížné. Pokud se s vámi prodávající nechce domluvit na kompenzaci či nápravě, zbývá vám jen soudní spor. Ten však bývá organizačně a finančně náročnější, než vložení vlastních prostředků do opravy počítače. Nicméně dobrá kupní smlouva by vám měla zaručit v případě podvodu ze strany prodávajícího velkou šanci na výhru. Nákup a případné spory se řídí občanským zákoníkem, který poskytuje zvýšenou ochranu nakupujícímu.

Kupujeme počítač od fyzické osoby pro firemní účely
Pozor na případ, kdy kupujete počítač od fyzické osoby pro firemní účely – vždy se poraďte se svojí účetní, jakým způsobem celou transakci realizovat, aby byla účetně co nejvýhodnější. Obecně se dá říci, že pokud kupujete počítač do 40 000 tisíc, je třeba mít jednoduchou kupní smlouvu. Takový nákup lze zapracovat do účetnictví jednoduše jako jednorázový náklad. V případě opačném již počítač musíte odepisovat 4 roky. Nákup a případné spory se řídí obchodním zákoníkem, není-li sjednáno jinak. Obchodní zákoník umožňuje sjednat kratší záruční dobu.

Kupujeme počítač od právnické osoby pro soukromé účely
Firma musí prodávat počítač za zůstatkovou cenu, tedy cenu ke vztahu k odpisům. Pokud ještě počítač neodepsala (4 roky), musí být cena minimálně tak vysoká, jako cena zůstatková. Pokud je již počítač odepsán, může si firma stanovit cenu smluvní, tedy libovolnou. Kupní smlouva je podmínkou celé transakce. Nákup a případné spory se řídí občanským zákoníkem, není-li sjednáno jinak.


Je-li počítač v originální krabici se všemi doklady, zvyšuje to jeho cenu

Kupujeme počítač od právnické osoby pro právnické účely
Při stanovování ceny hrají znovu svojí roli odpisy. Pokud je již počítač odepsán, je cena smluvní. Pokud ne, musí být jeho cena minimálně tak vysoká jako cena zůstatková. Pokud však koupí vaše firma od jiné firmy počítač s vyšší hodnotou než 40 000, může ho znovu začít 4 roky odepisovat. Pokud ne, jedná se o jednorázový náklad. Nákup a případné spory se řídí obchodním zákoníkem.

Jak omezit riziko
Existuje řada postupů, jak omezit riziko při nákupu počítače. Každý počítač má své sériové číslo, díky němuž lze ověřit původ počítače , což vám minimálně pomůže předejít nákupu kradeného počítače nebo počítače s falešnými dokumenty. Srovnejte sériové číslo z počítače s přiloženými dokumenty. Další možností jak ověřit původ jsou doklady, které spolu s počítačem dostanete: jejich původ a pravdivost lze zkontrolovat u prodejce, který počítač prodal.

System Profiler a jiné aplikace
Ve složce Applications/Utility najdete několik užitečných programů, které vám pomohou ověřit pravé vlastnosti počítače.
a) System Profiler – po spuštění této užitečné aplikace si můžete najít, zda jsou uváděné technické specifikace počítače pravdivé (velikost RAM, hard disc, grafická karta, modem, displej atd.). Stejně tak v menu Applications můžete ověřit softwarovou výbavu počítače. b) Activity Monitor – další užitečná aplikace referující o využití procesoru a hardwaru počítače při práci. Rozhodně bych se zaměřil na záložky CPU a System memory a podíval bych se, zda neuvidím disproporce ve využívání hardwarových prostředků. Položka Disc Activity a Usage vám napoví kondici hard disku.

Hardware test
Každý počítač Apple je dodáván s CD Hardware test. Spuštění tohoto CD vám dovolí ověřit funkčnost hardwarových částí počítače. Vložte CD do mechaniky a restartujte počítač se stisknutým písmenkem C. Počítač nastartuje z CD Hardware test a dovolí vám provést jednoduchý a komplexní test počítače. Komplexní test může zabrat i více než 30 minut.

Funkčnost počítače
Zde platí pouze jedno jediné pravidlo: vyzkoušejte úplně všechno a opakovaně.

a) Mechanické části – zapadají dobře zámky u notebooků, fungují klouby u iMaců, otevírá se CD mechanika u eMaců, fungují všechny klávesy?
b) CD mechanika – jak hladce se otvírá a zavírá, jak dobře lze vložit CD a nemá sloat-loading problémy s jeho uchopením, jak hlasitě a rychle čte? Zkuste originální a vypálená CD/DVD…
c) Touchpad – vyzkoušejte jeho citlivost a rychlost.
d) Porty – zapojte do všech portů externí zařízení, když zjistíte, že vše funguje naprosto automaticky, zkuste mezi sebou zařízení prohodit a zkuste znovu.
e) Baterie – u notebooků namáhaná část podléhající zkáze. Zkuste počítač plně zatížit a pozorujte, jaký vliv to má na baterii. Existují i aplikace, které vám přesně diagnostikují stav baterie.
f) Bezdrátové připojení – zkuste k počítači připojit telefon pomocí bluetooth a zkuste funkčnost AirPortu u nějakého wi-fi bodu či na lokální bezdrátové síti.
g) Hlučnost – všimněte si, jak je počítač hlučný při plném zatížení a jak často zapíná větrák, srovnejte to s průměrem.
h) Napájení – speciálně u notebooků vyzkoušejte napájení jak z baterie, tak z adaptéru.


System profiler a Activity Monitor vám mohou pomoci při ověřování pravdivosti udávaných technických parametrů počítače

Kde nakupovat
Možností nákupu staršího počítače Apple je několik. Na internetu je pár specializovaných stránek, kde lze najít inzerci: především bazar Grafika.cz nebo například Trash.cz. Lze také využít konferenci Klubu přátel počítačů Macintosh. Běžné bazary jsou zaměřené hlavně na PC a Applů je zde málo. Zkuste autorizované prodejce, kteří poskytují na starší stroje záruku, zpravidla jeden měsíc. Také máte možnost využít speciální akce na stránkách www.apple.cz, kde koupíte levnější počítač většinou s plnou zárukou.

Sedm kroků pro nákup staršího počítače
1) uvědomte si, pro jaké účely počítač kupujete a od koho
2) ověřte jeho původ pomocí prodejních dokladů a sériového čísla
3) spusťte System Profiler a Activity Monitor a ověřte udávané technické parametry počítače
4) restartujte počítač z CD Hardware test a proveďte komplexní test
5) ověřte mechanické části počítače
6) smlouvejte o ceně
7) uzavřete kupní smlouvu

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Tipy a Triky  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Dalsi bazar

Autor: MaCoffee Muž

Založeno: 03.02.2005, 00:09
Odpovědí: 0

Bazar: www.maximac.cz

Odpovědět na příspěvek

RE: Dalsi bazar

Autor: Viktor Muž

Založeno: 03.02.2005, 02:41

Ano, Maximac. Ten je predrazeny za nekvalitni kusy.

Odpovědět na příspěvek

RE: Dalsi bazar

Autor: Viktor Muž

Založeno: 03.02.2005, 03:03

Ano, Maximac. Ten je predrazeny za nekvalitni kusy.

Odpovědět na příspěvek

RE: Dalsi bazar

Autor: Renda Muž

Založeno: 03.02.2005, 10:00

Na Maximac bacha, jednomu memu znamemu tam vzali pocitac na bazar a rikali jak uz je stary a ze za nej muze dostat maximalne 3000. Priste kdyz tam prisel se zeptat co je s tim pocitacem, mysleli si, ze ho chce koupit a zacali ho do nebe vychvalovat a nabidli mu ho za 23000! Jsou to sice obchodnici ale co je moc to je moc. A ten jejich web stoji taky za to, uz se stavi skoro dyl nez dalnice do Ostravy :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Dalsi bazar

Autor: Marek Muž

Založeno: 03.02.2005, 10:46

Nesmysl - prodaval i kupoval jsem tam spoustu veci v poslednich vice nez 5ti letech a vzdy max. spokojenost

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Dalsi bazar

Autor: MaCoffee Muž

Založeno: 03.02.2005, 11:13

Musim se pripojit a zastat - na rozdil od jinych vychvalovanych prodejcu, u Maximac jsem se vzdy setkal se vstricnosti. Kupoval jsem nove stroje.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Dalsi bazar

Autor: Renda Muž

Založeno: 03.02.2005, 12:31

Hele MaCoffee nech toho comment spamu, vzdyt my vime ze pro ne delas.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Dalsi bazar

Autor: MaCoffee Muž

Založeno: 03.02.2005, 15:09

Hm, bohuzel by ses divil pro koho a na koho delam :-(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dalsi bazar

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 03.02.2005, 15:17

Nakupoval jsem u nich nekolikrat, vzdy nove veci, takze s bazarem zkusenosti nemam. Ale jinak mam zkusenosti jen dobre. Ochota vstricnost, nemohu si na nic stezovat. Az budu neco potrebovat, pujdu zase tam :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dalsi bazar

Autor: Viktor Muž

Založeno: 04.02.2005, 00:40

Me zkusenosti jsou presne opacne. Nicmene - mezi ceskymi prodejci nevynikaji ani na jednu stranu. Temer se vsemi negativni zkusenost.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Dalsi bazar

Autor: ED Muž

Založeno: 04.02.2005, 08:22

Maximac v pohode. Nemam duvod menit sveho dodavatele.

Odpovědět na příspěvek

RE:Maximac...

Autor: tOm Muž

Založeno: 04.02.2005, 23:08

Nevím jak nový kusy, ale na jejich bazar BACHA!!! Doporučuji NIC neprodávat ani nekupovat, Šimůnek vás ojede, je v tom dost dobrej...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE:Maximac...

Autor: Tomas Muž

Založeno: 05.02.2005, 03:01

"Na Maximac bacha, jednomu memu znamemu..."-Jedna pani povidala...
Mam jen dobrou zkusennost, byt ne s bazarem.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE:Maximac...

Autor: J.T.D. Muž

Založeno: 14.02.2005, 20:46

Já tam zase nakupuju jen ty nejstarší plečky, jako iMac G3 500 Indigo (na nové nemám), a jsem spokojen... jen díly (redukce, konektory, káble) jsou drahé, ale to bych chápal... Jen jednou mne naštvali, když jsem koupil G3 PBooka naschvál se SCSI, abych mohl připojit scanner, a neřekli mi, že to má nestandardní přípojku, na kterou stojí redukce 1200, tedy čtvrtinu ceny notebooku... Ináč jsme s nimi celkem spokojen a každého tam posílám, existují horší dvourucí banditi :o)

Odpovědět na příspěvek

eBay.de

Autor: MarcelL Muž

Založeno: 03.02.2005, 00:40
Odpovědí: 0

Podivejte se na www.ebay.de. Daji se tam koupit starsi Macy za podstatne nizsi ceny nez v CR.
Ceske bazary jsou strasne predrazene. Nedavno jsem tam videl Power Mac G4, 1GHz, 512MB RAM, GeForce 4 Ti + 15" Apple LCD za 900,- Euro.
Za tu cenu se uz i vyplati pro to zajet do Nemecka at je to v Nemecku kdekoliv.

Odpovědět na příspěvek

RE: eBay.de

Autor: minda Muž

Založeno: 03.02.2005, 00:44

Tak to bylo o fous:-)

Odpovědět na příspěvek

RE: eBay.de

Autor: Eva Muž

Založeno: 16.02.2005, 08:15

Jiste ze to vse ztraci na cene, pro nemce to jsou stary nepotrebny kramy, bohuzel se takove v

Odpovědět na příspěvek

RE: eBay.de

Autor: Eva Muž

Založeno: 16.02.2005, 08:30

Jiste ze to vse ztraci na cene, pro nemce to jsou stary nepotrebny kramy, bohuzel se takove vyhazuji i na smetiste a abych pravdu rekla, tak nejak jsem to i predvidala.Ziji 11 let v nemecku a u ebay jsem patym rokam.I ja jsem nekolikrat slapla vedle a hlavne ze zacatku.Je hrozne moc lidi kteri vedi jak vydelat penize v ebey i se spatnym zbozim, setaveji si tak perfektni text ke zbozi ktere prodavaji ze kolikrat ani nemec sam z toho nevycte ze se jedna o podvod.Pokud se jedna o privatni aukce tak je tomu bohuzel tak, ze se prodavajici zrekne jake koli zaruky nebo vymeny zbozi ktere nefunguje tak jak by melo.A v tom pripade se neni na koho odvolat.A je jeste spoustu dalsich veci ve kterych je hacek a pokud je nekdo v ebay novy, neni mozne se temto vecem vyhnout.Eva

Odpovědět na příspěvek

eBay

Autor: minda Muž

Založeno: 03.02.2005, 00:43
Odpovědí: 0

Jen na okraj - eBay je primarne take bazar a nabidka je tam nepomerne bohatsi, nez v nasich lokalnich podminkach:-) Vzhledem k systemu fungovani navic dava i (alespon elementarni) zaruku serioznosti prodavajiciho - zalezi na osobnim hodnoceni.
Ceny starsich pocitacu i komponent vychazeji v mnoha pripadech velmi zajimave - napr. G4 Cube me pred par lety na UK eBay vysla i s cestou do Anglie a zpatky (OK, jsem neduverivy typ:-) o 10KKc levneji, nez tehdy dostupne kousky tady. V ramci EU jsou navic ted nakupy i posilani zbozi mnohem jednodussi, jenom ten PayPal nam porad chybi...
Ad Cube: jen nekolik dnu po uvedeni Mac mini klesla cena prodavanych exemplaru na eBay cca o polovinu - kompletni pocitac vyjde docela levne, zato nahradni dily jsou podstatne drazsi (takze existuje pomerne dost 'kanibalu', kteri rozprodavaji sve byvale milacky radeji po jednotlivych komponentech).

Odpovědět na příspěvek

Maximac

Autor: Jan Kuča Muž

Založeno: 03.02.2005, 09:34
Odpovědí: 0

Uvádět trash.cz je asi omyl - stránky bazaru jsou aktualizovány 2x za rok. Ve srovnání s tím Maximac, byť se někomu může zdát předražený (ale srovnjete si ceny s inzeráty na grafice.cz!), ale je vzorně vedený a nabídka se obměňuje prakticky denně.

Odpovědět na příspěvek

ad bazary

Autor: J.P. Muž

Založeno: 03.02.2005, 10:08
Odpovědí: 0

Já bych to spíše shrnul, že každý prodejce Maců v ČR, který nemá vyloženě velké obraty v prodeji provozuje jakýsi virtuální bazar, kde očekává že se zbaví starších věcí, případně že k sobě přiláká určitou komunitu. Takže bazarů na Macy je až překvapivě "dostatek". Měly by tu vzniknout strany, které by předávaly zkušenosti s HW pro PC, které funguje na Macovi. Věřím, že tak by se cena některých periferií snížila.

Odpovědět na příspěvek

Ad Maximac

Autor: GB Muž

Založeno: 03.02.2005, 12:47
Odpovědí: 0

Kupoval jsem v Maximacu dvakrat. Poprve Powerbook 1400, mel potize s displayem (skripnuty kabel) a bez problemu vymenili v mesicni zaruce. Podruhe jsem kupoval G4 Quicksilver, ktery se kousl a v ramci zaruky to vzali do opravy. Po tydnu lezeni na polici se asi vybilo nejake zbytkove napeti a zase to behalo a mohl jsem si comp bez jakehokoliv zasahu zase vzit. Jejich prodejce mel kolem toho ale dost blbych kecu a ze mi pri prodeji nerekl, ze se CD mechanika otevira pres F12, to mu nikdy nezapomenu. Jinak mohu Maximac bazar vsem vrele doporucit! To je parafraze Freuda :)

Odpovědět na příspěvek

Mac Mini

Autor: Kamil Muž

Založeno: 03.02.2005, 17:11
Odpovědí: 0

podle mne behem par mesicu vyznamne v cesku klesnou ceny starsich stolnich macu G3/G4 diky mac mini - berte to jako tip, ne jako podnet k prestrelce :)

Odpovědět na příspěvek

RE: Mac Mini

Autor: J.P. Muž

Založeno: 03.02.2005, 18:32

jo. a podle mne par mesicu po uvedeni Longhornu bude u nas velka legrace.... berte to jako tip, ne jako podnet k prestrelce :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Mac Mini

Autor: milan Muž

Založeno: 04.02.2005, 16:33

no vtipny ale asi ne na miste... mac mini je na trhu a rozhodne je lepsi si ho za 16tis koupit, nez za stejny penize nejakou olezlou G4 x let starou... navic je hezkej novej a se zarukou...

a co se longhornu tyka - jen aby vubec nekdy byl...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Mac Mini

Autor: J.P. Muž

Založeno: 04.02.2005, 17:40

jo, to souhlasim. :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Mac Mini

Autor: Pavel Muž

Založeno: 05.02.2005, 00:18

no je aby longhorn nebyl dřív a lepší než dodělaná X. Si připadám stále jak betatester. Co upgrade to problém.

Odpovědět na příspěvek

Maximac

Autor: vac Muž

Založeno: 04.02.2005, 10:58
Odpovědí: 0

Na Maximac bacha, obcas se tam da koupit neco solidniho, ale jinak chtej dlouhy prachy a hlavne zaba prameni, arogantni pan Š., rad dela z lidi hlupaky. Kdyz se nechate nachytat, tak to napalkuje. Prave on je asi problem bazaru Maxiamcu.

Odpovědět na příspěvek

Maximac

Autor: vac Muž

Založeno: 04.02.2005, 10:58
Odpovědí: 0

Na Maximac bacha, obcas se tam da koupit neco solidniho, ale jinak chtej dlouhy prachy a hlavne zaba prameni, arogantni pan Š., rad dela z lidi hlupaky. Kdyz se nechate nachytat, tak to napalkuje. Prave on je asi problem bazaru Maxiamcu.

Odpovědět na příspěvek

RE: Maximac

Autor: paja Muž

Založeno: 04.02.2005, 14:57

A PROČ NEJMENOVAT -
PAN ŠIMŮNEK V BAZARU JE PĚKNEJ VEJLUPEK, TEN BY PRODAL I NOS MEZI OČIMA.
KUPOVAL JSEM PŘED LETY OD NĚJ G3 A BYLA TO SRANDA NEJENŽE TAM NEBYLO CO BY MĚLO BÝT ALE JEŠTĚ PŘI REKLAMACI SE MI SNAŽIL VNUTIT PADESÁT DALŠÍCH BLBOSTÍ OKOLO - TO ŽE NĚKTERÉ KOMPONENTY NEBYLY PO MĚSÍCI FUNKČNÍ TO UŽ MNE NEPŘEKVAPILO.

Odpovědět na příspěvek

RE

Autor: antonín Muž

Založeno: 04.02.2005, 12:17
Odpovědí: 0

Velevážený pane,

já osobně mám velmi dobré zkušenosti s Maximaxem. Myslím, že vy počítačům vůbec nerozumíte, protože co říkáte jsou hlouposti. To říkám Vám, protože pracuji na počítači Power Mac G5 2,5GHz s grafickou karto kartou G Force 6800 Ultra a současně jsem postavil několik mašin řady PC např. dvouprocesorový stroj s 2x Intel Xenon 3,06 GHz s 8 HDD typ.Western Raptor 74 GB, osmikanálový SATA řadič, grafická karta G Force 6800 ULTRA,atd. Stroj vybavený Procesorem Intel EXTREME Edition se šesti HDD, čtyřkanálový SATA řadič, dvoukanálový SATA řadič na základové desce, grafická karta G Force 6800 ULTRA atd. Satavím další dvouprocesorovou mašinu s Xenony 3,6 GHz, SATA řadič, grafická karta do PSI-16x Expres slotu atd.
Maximac je z mého pohledu za tím nejlepší fa, která prodává Apply. Nemám naopak dobré zkušenosti s generálním dodavatelem fy. CDS, která Vám dodá Aplla aniž by šla vysouvat DVD-R/RW mechanika, protože byla montážně spatně usazená a tato mechanika Vám za dva týdny přestane pracovat vůbec a reklamace trvá přes 1 měsíc než jí CDS vyřídí. Hlavně, že CDS nalepí do počítače své nálepky, že provedli kontrolu. Pro mne vyřizování reklamace přes jeden měsíc je nepřijatelné, jestliže na PC tentýž díl avšak pro PC Vám vymění např. firma PROCA na počkání!!!!!


Anto
nín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: RE

Autor: Pavel Muž

Založeno: 04.02.2005, 15:43

Skoro to vypada, ze umite stavet nesmyslne predrazeny masiny s IP4 EE, ale neumite spravne odpovedet na prispevek :) A ty dva integrovany SATA radice na desce - wow, to musela bet fuska :) Nic osobniho, jen jsem to nejak nepochopil. (jo, a taky je fakt, ze Vam zavidim tu G5 :) P.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE

Autor: archaon Muž

Založeno: 04.02.2005, 23:30

Velevazeny pane Bergere
nic proti vam, ale postavit PCko se dvema procesory zvladne dnes prumerny 15ti lety adolescent. Navic nechapu proc tam napr. pisete typ karet, GF 6800 ULTRA (kterou mate zrejme v oblibe :-)) se instaluje jako kazda jina karta (=strci se do AGP/PCI-X slotu ;-)).
Jinak pro vasi informaci reklamaci je nutne ze zakona vyridit nejpozdeji do jednoho mesice jinak se vada povazuje za neodstranitelnou a mate pravo na vraceni penez, takze pokud si takove chovani nechate libit je to vase hloupost.
Co se tyce Maximacu tak panSimunek je opravdu debil, ale jinak to neni tak hrozne... I kdyz porusuji zakon tim ze na pouzite pocitace poskytuji pouze 1 mesicni zaruku...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE

Autor: aerceron Muž

Založeno: 18.01.2010, 23:02

Archeron ... je opravdu debil:-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE

Autor: MILK Muž

Založeno: 09.02.2005, 10:51

rofl...kdyz jsem si pred peti lety poridil pocitac (pouze komponenty) tak jsem cekal az prijde kamarad ktery mi to posklada protoze jsem to predtim v zivote nedelal....kamos nedosel tak jsem si to z nedockavosti poskladal sam...z toho plyne ze poskladat nekolik stroju rady "PC" musi byt fakt vykon hodny profesionala...peace

Odpovědět na příspěvek

Odpověď

Autor: antonin Muž

Založeno: 04.02.2005, 16:41
Odpovědí: 0

Velevážený pane,

nic ve zlém, ale asi jste opravdu trochu mimo a moc toho o počítačích nevíte, jestliže bagatelizujete to jestliže uvádím, že na desce je integrován SATA řadič, to byl příklad vybavení desky. Myslíte si,že Apple to na základové desce nemá!!! Apple používá standartní součástky, nebo si myslíte, že používá něco jiného. Vážený pane kolego o předražených mašinách, bych Vám pouze sdělil, že si porovnejte ceny Apple - jeho hardwarové vybavení s tím co mohu postavit a musím jednoznačně konstatovat, že Apple vychází dražší (porovnám-li porovnatelné komponenty).Samozřejmě to co stavím je jiná kategorie pracovních stanic než je Apple. Podívejte se např. na IBM dvouprocesorové mašiny s procesorem Power G4+ začínají cenově cca od 5 tis USD. Apple standardně používá např. louwendové grafické karty. Vždyť např. Apple Power G4 druhý ID kanál je zastaralé ATA 66 a to mohu pokračovat dále. Já pouze uznávám Power G5 jako výbornou mašinu.
Tímto příspěvkem s Vámi končím veškerou diskuzi, která není smysluplná.
Na závěr pouze konstatuji, a důrazně sděluji a ohražuji se vůči Vašemu tvrzení , že Maximac je špatná firma. Asi nedovedete, třeba přesně formulovat svůj požadavek a potom se nedivte, že na nepřesné třeba i hloupé otázky dostanete někdy nervozní odpověď.

Jinak pracuji také i s Linuxem SUSE Novell 9.2


Ahoj a nerozčiluj se

Antonín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: Odpověď

Autor: Pavel Muž

Založeno: 04.02.2005, 17:30

Clovece klid. Ja jsem prece uplne nekdo jinej, nez na koho jste reagoval ve svem prvnim postu :) Ve vetsine veci mate naprostou pravdu (technologicka zaostalost Apple, predrazene lowend VGA,...), ale ta agresivni forma jakou to sdelujete je proste provokativni. To ze ma neco (ve svete intel/amd) 2 sata radice na desce je prece nekolik let stara vec a patri to dnes do lowendu, tak mi prislo zbytecne a podivne zabihat do takovych detailu. Neni tady prostor to vsechno rozebirat (trba Suse neni zase tak moc dobry distro, s maximacem jsem spokojenej,... proste nedorozumeni :). Budte vic v klidu, jinak zarytym applistum stejne nic nevysvetlite :). (btw: zase jste odpovedel mimo thread :) Hezky a klidny vikend :)

Odpovědět na příspěvek

seriove cislo mac

Autor: Jirka Cech Muž

Založeno: 17.02.2005, 19:47
Odpovědí: 0

Zaujalo mne jak jste zminili v clanku, ze lze ze seriovym cislem pocitace dopatrat aspon castecne neho puvod. Muzete napstat kde a jak??

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Zaujalo mne jak jste zminili v clanku, ze lze ze seriovym cislem pocitace dopatrat aspon castecne neho puvod. Muzete napstat kde a jak??


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: