Mac OS X 10.3.2 je tu - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Informace

Mac OS X 10.3.2 je tu

18. prosince 2003, 00.00 | Apple dnes v noci uvolnil update Mac OS X 10.3.2 - obsahuje především opravu různých chyb, které se objevily ve verzi 10.3. K tomu je také k dispozici nástroj Battery Update, který by se měl postarat o lepší výkon baterií v přenosných počítačích.

Apple dnes v noci uvolnil update Mac OS X 10.3.2 - obsahuje především opravu různých chyb, které se objevily ve verzi 10.3. K tomu je také k dispozici nástroj Battery Update, který by se měl postarat o lepší výkon baterií v přenosných počítačích.

Mac OS X 10.3.2

Nová verze se zaměřuje na opravu různých chyb - původně se mělo prý jednat o verzi 10.3.1, ovšem fatální chyby, které byly v 10.3 donutily Apple aby rychle připravil menší update, který je odstraní.

Jelikož byl update uvolněn v noci, nejsou zatím dostupné žádné podrobnější informace o případných problémech. Pokud tedy jste opatrní, pár dní počkejte, doufejme však, že Apple si tentokrát dal více práce s kvalitou.

Update na 10.3.2 je k dispozici buď přes Software update nebo na stránkách Apple jako download. Je určený pro verze 10.3 i 10.3.1, takže tentokrát je k dispozici jen jeden balík. Download má 36,4 MB

Některé z novinek, které Apple uvádí:

- spolehlivější likvidace junk mailu v programu Mail
- možnost nastavení synchronizace adres s Exchange serverem buď nastavením jména počítače nebo plnou URL adresou, včetně použití https
- zlepšená synchronizace mezi Address Bookem a Exchange
- lepší práce se servery na SMB v Network
- odstraněn problém, kdy firewall nemusel být dostupný po upgradu systému
- možnost automatické konfigurace proxy serverů pomocí .pac souborů
- odstraněn problém, kdy počítače nemusel získat adresu z DHCP serveru poté, co některé kernelové doplňky byly odstraněny a znovu nahrány
- zlepšuje dostupnost DNS pro počítače s Mac OS X 10.2, které používají sdílené připojení k internetu přes 10.3
- velikost výtisků v některých aplikací, včetně Safari, byla opravena
- zlepšená kompatibilita s tiskem z Virtual PC 6.1
- nyní je možné ukládat faxy i do složek obsahujících v názvu dvoubajtové znaky
- odstraněn problém s některými USB tiskárnami, které se tvářily jako nedostupné
- odstraněn problém s neočekávaným ukončením aplikace při rozesílání faxu více adresátům
- zlepšena spolehlivost doručování faxů
- odstraněn problém který mohl znemožnit připojení obrazu disku na plochu
- zlepšena bezpečnost aplikací na pozadí, když je zapnutý šetřič obrazovky a když se zadává heslo do šetřiče
- iTunes budou pokračovat v importování skladeb i když se přepnete do jiného uživatele
- FileVault nyní požaduje obnovení nepoužívaného místa jen tehdy, když je potřeba, nikoliv při každém odhlášení od počítače.
- ve FontBooku již není možné používat "/" v názvu sestav fontů, neboť to mohlo způsobovat problémy
- odstraněn problém kdy PowerBook G4 může přestat reagovat, pokud je pohnuto s oknem Classicu
- zlepšená podpora pro joysticky a letecké ovladače od CH Products
- zlepšená podpora pro FireWire audiozařízení od třetích stran
- více spolehlivé rozpoznávání některých FireWire zařízení

Battery Update

Tento update má pouhých 160 kb a objeví se v Software update všem majitelům podporovaných přenosných počítačů, což jsou podle všeho všechny "bílé" iBooky až po iBook G4 a všechny letošní PowerBooky (nikoliv Titánia). Přesná funkce není jasná, Apple pouze řekl, že: zlepšuje výkon baterie tak, aby byla plná kapacita dostupná pro váš iBook či PowerBook. Pokud empiricky zjistíte nějaké změny, dejte nám vědět!

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Software  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Smutny update

Autor: Michal Domnosil Muž

Založeno: 18.12.2003, 13:01
Odpovědí: 0

Update na 10.3.2 nedoporucuju instalovat, pokud se pripojujete pres AppleShare!
Prestane fungovat menu, pokud mate aktivni cesky script.

Je vubec dost smutny, co vsechno v Pantheru s ceskym scriptem nefunguje. (vypalovani CD, sdileni siti, formatovani ZIP disku, ....)
Dost jsem se na nej tesil a ted spis budu nucenej downgradovat do Jaguara.

Nevim, jestli Panthera testuji i nejaci Cesi, pokud ano, nechapu, jak to, ze je tam zase tolik problemu !!!!

Vesele Vanoce!

Odpovědět na příspěvek

RE: Smutny update

Autor: Tomáš H. Muž

Založeno: 18.12.2003, 13:41

Jen tak pro zajimavost - problemy jsou pokud neni aktivni Angl. script? Tzn. problemy treba i v nemcine?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Smutny update

Autor: MaLer Muž

Založeno: 18.12.2003, 13:54

Nemcina patri do zapadoevropskych jazyku, takze se pouziva ROMAN script. takze se to bude tykat jen cestiny, slovenstiny, polstiny, madarstiny.

Jinak podobne chyby nikdo nereportoval, je to cista instalce?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Smutny update

Autor: Michal Domnosil Muž

Založeno: 18.12.2003, 14:11

Cista instalace. Nefunguje mi Burn CD (testovano na 2 zcela jinych Applech) - vypalovat jde, ale neukazuje stav. Formativani Zipu vubec nefunguje.
Doufal jsem v nejaky zlepseni s 10.3.2, ale po instalaci a pripojeni AFP disku (Windows 2000 Server), zacne blikat menu s casem, klavesnici, atd. a nelze pouzivat. Dobrej for.
Vsechny problemy jenom s aktivnim ceskym scriptem, s anglickym vse v poradku.

Jinak ten ceskej classic funguje dal bez problemu. Bohuzel vseobecne je classic pod 10.3 mnohem pomalejsi nez pod 10.2.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Smutny update

Autor: Michal Domnosil Muž

Založeno: 18.12.2003, 16:30

Trochu potesujici zprava: vypalovani CD upgrade na 10.3.2 opravdu vyresil, takze jiz funguje i s cestinou.
To s tou siti je prusvih, staci po nalogovani na chvili prepnout script (bez odlogovani), pak ho zase vratit zpet a menu uz neblika. Cim to? Bude se to nejak resit?

Jeste jedna vec me na Pantheru strasne vadi. U slozek s vetsim objemem a vetsim mnozstvim souboru se neaktualizuje velikost. Takze treba smazu nejaky soubory, ale velikost slozky je do pristiho znovuspusteni Finderu stale stejna.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Smutny update

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 18.12.2003, 18:21

Neni nutno cekat do pristiho spusteni, me obvykle funguje chvili klepat kolem (zavrit, otevrit a tak) a pak to kbvykle zobrazi novou informaci. Ale je to STRASNE neprijemne, kdyz to porovnam se starym systemem :(

Odpovědět na příspěvek

RE: Smutny update

Autor: Paja Muž

Založeno: 18.12.2003, 14:00

Opravdu nelze z Applu dostat zavazne vyjadreni k tomu proc je nas CE region tak krizovy? Minimalne by mel reagovat na dotazy od CDS a to by pak mohlo zprostredkovat odpovedi treba na svem serveru nebo na Mujmacku ... Tolik chyb na urovni systemu to uz je pomalu na reklamaci jako nefungujici zbozi, zacina mi to pripadat jako bych si koupil porsche a rekli mi kdyz ale prejedete hranice do CR, tak nepujde zaradit 6tka, bude svitit jen prave svetlo a mozna jeste neco to nevime protoze v CR je tech porsche malo a je to pro nas nezajimavy trh ... lepsi bude kdyz budete jezdit jen u nas ...

Co je bohuzel pravda a je to k vzteku Wokna umi cesky vyborne, OS X system budoucnosti (asi jen Roman budoucnosti) je jazykovy analfabet.

P

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Smutny update

Autor: Michal Domnosil Muž

Založeno: 18.12.2003, 14:03

Bohuzel to takto presne je. Panthera jsem si koupil v ceskem Apple Store, takze dost zvazuju reklamaci.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Smutny update

Autor: JJ Muž

Založeno: 18.12.2003, 22:58

Celkem rád bych viděl, jak s tou reklamací pochodíte - ona "Limited warranty" u software je opravdu velmi, velmi "limited" - často se v této souvislosti nadává na MS, ale u Apple (a dalších firem) je to v podstatě to samé. Dodavatel/autor software nezodpovídá ani za chyby, o kterých prokazatelně ví...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Smutny update

Autor: JJ Muž

Založeno: 18.12.2003, 15:04

No zrovna dnes jsem byl na meetingu v CDS ujišťován o tom, jaký důraz klade v poslední době Apple na střední Evropu a konkrétně český trh. Třeba se to časem projeví viditelně.

Odpovědět na příspěvek

RE: Smutny update

Autor: Tomáš H. Muž

Založeno: 18.12.2003, 14:41

Sice hooooooodne pomalu, ale JISTE - Pismo, 256 MB RAM, 10.2.8 :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Smutny update - ještě jedna chyba

Autor: Petr Jandík Muž

Založeno: 19.12.2003, 13:46

Od verze 10.3.1 se mi objevuje další chyba - mám v sidebaru odkaz na disk, připojovaný přes AFP. Pokud při vypínání počítače nechám otevřené okno Finderu, při staru se Finder snaží obnovit stav na obrazovce. I vyhodí přihlašovací dialog, ale zůstane tuhý, nepomůže ani reload.
Z tohoto Perpetuum mobile se dá dosta jen tím, že spustím z doku program, který je taky na síťovém disku (AFP). Ten vyhodí na rozdíl od Finderu fungující přihlašovací dialog. Jakmile je AFP server takto přihlášen, lze se reloadem Finderu z té nekonečné smyčky dostat.
Jenom mi to celé připadá jako kdymy to Porsche, co tu někdo zmiňoval, mělo šišatá kola.
Jako že nejsem milovník woken, tak tam takovéhle problém opravdu zdaleka nejsou.

Odpovědět na příspěvek

RE: Smutny update

Autor: Michal Málek Muž

Založeno: 19.12.2003, 17:55

Blikání toho menu se neprojevuje při primárním jazyku: Zjednodušená čínština ani Japonština. Při češtině se objeví i při připojení na samba server. Napišme, že nám to vadí na http://www.apple.com/maco
sx/feedback (já už to udělal).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Smutny update

Autor: Michal Domnosil Muž

Založeno: 20.12.2003, 12:53

Dobrej napad. Uz jsem jim tam taky napsal. Jsem zvedavej, jestli nas vyslysi...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Smutny update

Autor: micker Muž

Založeno: 24.12.2003, 02:45

a doporucuju psat to i v cestine, at pochopi o co nam jde :-)

Odpovědět na příspěvek

10.3.2 a blikani ikon

Autor: Bjoehy Muž

Založeno: 18.12.2003, 13:47
Odpovědí: 0

Prave jsem opakovane zaznamenal zvlastni chovani 10.3.2 - jakmile se k nekomu pripojim po siti, zacnou blikat (az mizet) veskere ikonky v menu baru na prave strane, tedy ichat, monitory, classic, isync, vlajka, zvuk a cas. Toto blikani trva po celou dobu pripojeni 1 az x (testoval jsem na 12, Mac 10.2 10.3 i PC) serveru. Jakmile odpojim posledni server, blikani zase prestane. Zatim jsem tento jev v zadne diskuzi na netu nezaznamenal. Je-li to zamerna vlastnost, pak je prinejmensim velmi podivna...

Odpovědět na příspěvek

RE: 10.3.2 a blikani ikon ... asi vyreseno

Autor: riko Muž

Založeno: 19.12.2003, 08:57

me to delalo taky. "Blikani" pusobuje cyklicke restartovani startovani systemove komponty patrne SystemUIserveru. Z Crashlogu jsem neco vycetl a na základě to vypnul výpis dne v týdnu, kde jsem měl vedle času "Pá" jako pátek. Od té chvíle je po problému... zatím ... musím to zaklepat.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: 10.3.2 a blikani ikon ... asi vyreseno

Autor: Michal Domnosil Muž

Založeno: 19.12.2003, 11:58

Bohuzel, toto nepomuze. Blika vesele dal. Pokud by se to nekomu podarilo vyresit, urcite to napiste do diskuze. Diky.

Jeste jedna neprijemnost updatu na 10.3.2 - bootovani trva znatelne delsi dobu nez v 10.3 / 10.3.1.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: 10.3.2 a blikani ikon ... asi vyreseno

Autor: czeXit Muž

Založeno: 19.12.2003, 23:53

nabootuj s klavesovou zkratkou cmd + v aby se zobrazily vystupy. Uvidis jestli ti to nekde nevisi na nejake spatne nakonfigurovane sluzbe nebo co to nejdele zdrzuje. Muze to byt jen spatnou konfiguraci nebo mistnimi podminkami (sit, server, hardware...).

Odpovědět na příspěvek

Dost smutne

Autor: MiM Muž

Založeno: 18.12.2003, 19:05
Odpovědí: 0

Docela dost me pobavilo kolikaty je uz tohle update na placene "betaverze" vcem je dnes rozdil oproti svetu Win. Pokud vyrobce neumi napsat system alespon na urovni w2000 pro nekolik vlastnich stroju a wokna vicecimene funguji na milionech ruznych slepencu mel by delat neco jineho treba ipod a prodavat hudbu.No asi uz o tom vazne uvazuji:-)))

Odpovědět na příspěvek

Pockat se asi vyplati

Autor: Pavel Vantuch Muž

Založeno: 18.12.2003, 19:55
Odpovědí: 0

Nejdrive jsem se strasne hnal po Pantheru, ale ted jsem fakt rad, ze jej jeste nemam.
Je to, jak ctu, jeden pruser za druhym. Ach jo.

Odpovědět na příspěvek

Vanocni nadilka...

Autor: Milanek Muž

Založeno: 18.12.2003, 23:40
Odpovědí: 0

Jinak Apple dnes pokracuje v nadilce...

QuickTime 6.5
iTunes 4.2
Xcode 1.1

Copak jeste asi prijde do Vanoc? ;-)

Odpovědět na příspěvek

Tolik smutku?

Autor: ondra Muž

Založeno: 19.12.2003, 01:14
Odpovědí: 0

Nemohu se udrzet. Ale opet tolik smutku a nastvani (porad dokola). Nainstaloval jsem 10.3 na QS 867 1,25 GB sdram, acard karta a na nem 120GB disky.

Pred tím jsem pracoval v 9. (duvod byl prosty GoLive, aplikace takove tezkopadne preci jen pod 9 v poho.)

Nyní jsem jen po instalaci (10.3.1) koukal jak rychly je system. Jak mi vse krasne slape. I ta stara mrska Epsona 1200 tiskne aniz bych musel cmuchat nekde na gimp-printu.

Nainstalo
val jsem svuj stary balik adobe ph7, il10, in2 (po oprave udelatkem z winsoftu) a acr6. Uz v tuto chvíli si myslim ze se da naprosto v pohode pracovat. A to nemam nejak super rychlou masinu.

I icq mi jede. z fontbooku mam velkou radost (rychlej a konecne se zbavim fontu ktere nechci videt v nabidce) – suitcase mi nikdy neprirostl k srdci. Co dal, super prochazeni disku pri otevrenem dialogovem okne z programu a asi spousta dalsich veci. I grafika oken je paradni uklidnena – decentni.

Osobne se jiz tesim jak prijde novy balik od adobe CS.
V tuto chvili jsem dostal upgrade GoLive CS (7).

Konecne jede to kodovani i cely program je pekne uhlazen. Mam radost. Takze pokud narazim na nejake chyby urcite dam vedet. Myslim ze z velke casti se nafunkcnosti podepise instalace (tim jak je vyinstalovany pocitac).

Pravda nepouzivam udelatka na hudbu ani video. Takze tam nevim, mozna tam jsou nejake chyby, ale verim ze se vse zase dostane do starych koleji na ktere se vsichni tesime. :))
A bude zase dobre.

vsem pekne svatky
ondra

Odpovědět na příspěvek

RE: Tolik smutku?

Autor: souhlas Muž

Založeno: 19.12.2003, 10:14

Vidim to stejne. A mam za to, ze to tak vidi
99% uzivatelu.
Instalace, pak update na 10.3.1 (10.3.2 si nainstaluju o vikendu) a chod - naprosto bez problemu. Zrychleni - vynikajici. Atd. atd.
Jak uz tu zaznelo drive - mujmac by se mel prejmenovat na fujmac.

Odpovědět na příspěvek

RE: Tolik smutku?

Autor: Paja Muž

Založeno: 19.12.2003, 10:40

Ondro je fajn ze to tak vidite, ale bez urazky kdyz mekdo napise ze balik od Adobe a konkretne ty verze co uvadite je v pohode, tak v nich pracuje na 30%. Pokud potrebuju vsechny fce, bez neustalych padu aplikaci, musim delat v US scriptu a v US verzich, to mi ale v pohode neprijde. Jinak kdyz nekdo pracoval pod Jaguarem na InDesignu CE (a poradnou sazbu pro CE region na US verzi udelate hodne tezko) tak najednou po prechodu na Panther nemohl mesic delat a to je KRIZE ... V USA a ostatnich Roman regionech je Panther asi tezce v pohode, ale u nas je to spatne a proto neni co chvalit.

Odpovědět na příspěvek

RE: Tolik smutku?

Autor: Michal Muž

Založeno: 19.12.2003, 11:03

a co fonty (opentype), teraz kupujem G5, no nainstalovali mi 10.2.7, pretoze vraj 10.3 nezvlada niektore fonty.

Odpovědět na příspěvek

RE: Tolik smutku?

Autor: Tomáš H. Muž

Založeno: 19.12.2003, 11:23

Smutek?! To je horor! Co stroj to jiny problem, co uzivatel to jiny problem. Stroj vyrabi jedna firma, soft taky jedna firma, a pokazde se to chova jinak. Co vsichni piseme za letopocet? 1980?
Hruza jde z toho, ze se tady vubec "resi" takoveto problemy. Mozna je to tim, ze pred lety jsem to tolik nesledoval, nebo ze ten vyvoj nebyl tak superrychly, ale posledni dobou mam pocit, ze globalne technologie jdou do nepeknych s...ek. Vic a vic a vic novych modelu vseho, s vic a vic funkcema. Pritom nefunguji i zakladni veci. To nevadi - kupte novy model/versi a ono to bude lepsi. Kdyz ne, kupte dalsi. :(
A ted ke vsemu to nejodpornejsi obdobi roku - Vanoce. Jeste ze je potom hned Silvestr. Takze krasny novy rok.

Odpovědět na příspěvek

RE: Tolik smutku?

Autor: PC Muž

Založeno: 19.12.2003, 11:43

Asi jsi si nevsiml, ze se tady mluvi o 10.3.2, a to kolikrat muze byt sakra rozdil, to posledni cislicko.
Jinak jsem rad, ze ti to slape. :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Tolik smutku?

Autor: Petr Jandík Muž

Založeno: 19.12.2003, 14:25

Z tvého příspěvku vidím, že jsi ještě nenainstaloval 10.2.3. Přál bych ti, aby se tvá spokojenost neroplynula ani potom.
Mně osobně tedy vadí, když se mi každou chvíli samovolně přepne klávesnice na US (a to se mi zástupce CDS dušoval, že v Pantheru se to už neděje), když se mi neukazuje postup vypalování, když mi nejde vypálit DVD přes Disk utility a když mi po startu tuhne Finder, anžto se neumí připojit k disku AFP a podobné "drobnosti".
Každý má míru tolerance někde jinde.

Odpovědět na příspěvek

SOTWARE UPDATE na 10.3.2 PADA!!!!

Autor: juramac Muž

Založeno: 19.12.2003, 08:54
Odpovědí: 0

Tak jsem vcera vecer udelal update na 10.3.2. , ted chci udelat update DVDsP a QT ale ouha - software update PADA !!!! To se mi stalo poprve, to nepamatuji ani z prvnich versi desitky. Tak to me docela po ranu nadzvedlo.........
Vcera vecer na 10.3.1 jeste vse v pohode ale po updatu do 10.3.2 mam smolika. Mate nekodo podobny problem ?
Jinak mam PB. Uz mi padalo na nem ledacos, treba v posledni dobe instalator Vise na ACS ale ze by spadnul systemovy software update, to je pro mne novinka.

Odpovědět na příspěvek

RE: SOTWARE UPDATE na 10.3.2 PADA!!!!

Autor: riko Muž

Založeno: 19.12.2003, 09:03

bezproblemu jsem vcera nainstaloval 10.3.2 a dnes QT6.5 a iTunes vse pres ovladaci panel. Mas smulu :)

Odpovědět na příspěvek

po instalaci mi jede furt ventilator

Autor: riko Muž

Založeno: 19.12.2003, 09:01
Odpovědí: 0

Po instalaciu na 10.3.2 se mi v PB 12" furt toci ventilator, ackoliv teplota je nizka a aktivita systemu tak na 20%. ThermographX ukazuje cca 50-52stC a vcera (mineno pred aktualizaci) se zapinal az po prekroceni 60st. Pozorujete to nekdo taky?

Odpovědět na příspěvek

upresnuji: pri usnuti se vypnul :)))

Autor: riko Muž

Založeno: 19.12.2003, 10:18

.

Odpovědět na příspěvek

RE: upresnuji: pri usnuti se vypnul :)))

Autor: Pavlik Muž

Založeno: 19.12.2003, 12:38

PB15" FW800 - vse funguje bez problemu (ventilatorek se zapina na 62°C a vypina na 60.5°C).

Odpovědět na příspěvek

Uz se umoudril, po prevozu na jine misto je v klidu :))

Autor: riko Muž

Založeno: 19.12.2003, 13:49

.

Odpovědět na příspěvek

indesign

Autor: Pavel Muž

Založeno: 19.12.2003, 09:52
Odpovědí: 0

Po instalaci update mi nejde spustit indesign 2.02

Odpovědět na příspěvek

mi jede normalne ... potreti :)))

Autor: riko Muž

Založeno: 19.12.2003, 10:17

.

Odpovědět na příspěvek

ID 2.02 Mi fatálně padá

Autor: Petr Jandík Muž

Založeno: 26.01.2004, 18:19

ID 2.02 mi pod 10.2.3 padá tak, že se na něm nedá dělat, a to v okamžiku, kdy umístím na stránku nějaké PDF.

Odpovědět na příspěvek

indesign

Autor: Pavel Muž

Založeno: 19.12.2003, 09:53
Odpovědí: 0

Po instalaci update mi nejde spustit indesign 2.02

Odpovědět na příspěvek

mi jede normalne ... podruhe

Autor: riko Muž

Založeno: 19.12.2003, 10:16

.

Odpovědět na příspěvek

indesign

Autor: Pavel Muž

Založeno: 19.12.2003, 09:53
Odpovědí: 0

Po instalaci update mi nejde spustit indesign 2.02

Odpovědět na příspěvek

mi jede normalne ... poprve

Autor: riko Muž

Založeno: 19.12.2003, 10:15

.

Odpovědět na příspěvek

přechod na win

Autor: Bufo Muž

Založeno: 19.12.2003, 11:43
Odpovědí: 0

Volal jsem na firmu AMOS.
Otázka : existuje nějaký méně bolestný způsob přechodu všech programů Adobe z ptaformy mac na win ?
Odpověď : Ty dotazy se dnes množí jak houby po dešti. Je to velice častá otázka poslední, bohužel Vás zklamu, žádný přechod není možný.
Sakra tak nevím proč se ty dotazy množí :o))

Odpovědět na příspěvek

RE: přechod na win

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 19.12.2003, 19:01

AMOS je PCckarska firma, na hotline je PCckar... ale to je problem jedne ceske firmy, ne globalni problem Apple...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: přechod na win

Autor: Pavlik Muž

Založeno: 19.12.2003, 20:01

Kdyz uz je tu rec o Amosu, funguje vam nekomu ceske (popr. slovenske) deleni u Mac verze Illustratoru 10?
Abych to upresnil, v manualu se pise, ze Illustrator umi delit, ale moje verze Illustratoru to neumi.
Volal jsem kvuli tomu na podporu, kde o tomto problemu vubec nevedeli (to se tedy divim - ze by u nas CE verzi Illustratoru nikdo nepouzival?) Nahlasil jim svuj email, ale nikdo se mi neozval.

PS: prepojili me dokonce i na programatora, ktery se koukl do sve nainstalovane verze Illustratoru a zjistil, ze tam take nema ceske deleni. Trochu ho to prekvapilo ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: přechod na win

Autor: Michal Domnosil Muž

Založeno: 20.12.2003, 13:09

Volat na hot-line Amsoftu je naprosta zbytecnost. Neverim, ze vyresili jedinej problem. Jednou jsem upozornil na nejakou chybu a dopadl jsem naprosto stejne.
Proste lokalizace tech prvnich verzi pro X dopadla strasne. Uvidime co CS. Ale obavam se, ze to bude podobny.

Odpovědět na příspěvek

ktery system zvolit?

Autor: Ales Muž

Založeno: 19.12.2003, 11:57
Odpovědí: 0

Tak jak to tady nejakou chvilku sleduji, vubec nevim jakym smerem se mam odebirat. Sporim penizky na PB, a kdyz ctu takoveto problemy, tak vubec nevim jestli ma koupe pro me nejaky vyznam oproti win. Jsem uplny zacatecnik, nikdy jsesm Maca nemel. Muzete mi tedy nekdo poradit, co by pro mne melo smysl, jestli Jaguar, Panther ci neco jineho? Potrebuji, aby vse behalo a ne abych porad s necim spekuloval. Jestli takovyto produkt Apple ma uchvatit nove klienty, tak nevim, nevim. Problemi takoveho rozsahu jsem u win asi nikdy neresil.

Odpovědět na příspěvek

RE: ktery system zvolit?

Autor: Pavel Muž

Založeno: 19.12.2003, 12:10

Myslím, že přechodem na macka dnes nic nezískáš.Není čeština os je nestabilní, padá ,rychlost nic moc, komunikace s okolím problémová, nesvoboda při výběru periferií,neexistující soft vybavení - např pro účetnictví a další a další :(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ktery system zvolit?

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 19.12.2003, 12:36

Co lzes! Jsi asi hodne omezeny, ze?

Mimochodem, kdo si chce koupit Maca, a nevi co tim ziska oproti Win, by si hlavne mel precist prispevky na Win forech, tam lide tolik nelzou (jak Pavel), ale resi stvoky problemu, ktere na macu treba vubec resit nepotrebujes... Ale i na Macu jsou problemy, jenze kde nejsou?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: ktery system zvolit?

Autor: Pavel Muž

Založeno: 19.12.2003, 12:43

uved zde prosím několik výhod :)
používám macíka od roku 1985, má ted yjiž delší dobu porovnávat

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: ktery system zvolit?

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 19.12.2003, 18:57

Pavle, ty jsi emigrant nebo jsi byl komunisticky papalas (v tom 85)?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: ktery system zvolit?

Autor: Pavel Muž

Založeno: 19.12.2003, 22:21

bože bože:o) pochopitelně tam patří 1995 omlouvám se :)

Odpovědět na příspěvek

o zabedněnosti

Autor: Pavel Muž

Založeno: 19.12.2003, 22:39

Milý pane Formánku, nevím proč mě hned nazýváte omezencem. Na úvod , dělám na obou platformách, jak na pantherovi tak na woknousech. Opravdu se snažím dívat, no rozdíl od Vás , na dané věci objektivně.
Uvědomte si prosím ,že win se instaluje na tisíce růtných konfigurací počítačů ! a nesetkal jsem se s případem, že by nešel win rozběhnout. Panther se instaluje na pár typů počítačů a měl by tedy být bezproblémový. Jak vidíte také není.Upozorňujete na to, že u woknousů je podíl problémů daleko vyšší, pochopitelně se vyskytuje více problémů , protože poměr je snad u nás v poměru přinejmenším 1 ku 1000 ?.
Skutečně nevídím vhodnost používání počítačů apple v česku pro běžného uživatele za příliš šťastné řešení.

Odpovědět na příspěvek

RE: o zabedněnosti

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 20.12.2003, 11:30

Clovece, nerikam ze jste omezenec, ale ze mate omezeny prehled. Uz jen kdyz tvrdite, ze Windows rozbehnete na kazdem PC, proboha, to by meho kamarada, ktery dela technika v jedne vetsi spolecnosti dozajista polozilo... :-) To je prece uplny nesmysl. Rozbehnete mozna, ale bezet to nebude... Pocet problemu zdaleka neni dan rozsirenosti platformy, naopak, PC ma vyhodu (teoretickou), ze vice oci vice vidi, testovani muze byt rychlejsi a kvalitnejsi (proc tomu tak v praxi neni, se mne prosim neptejte)
Ja delam s Apple a vyjimecne i s PC (ktere znam velmi dobre) jiz pres deset let, a nedovolil bych si tvrdit, ze nevidim vhodnost k pouziti jedne nebo druhe platformy, vim o nich tolik, ze znam spoustu pripadu, kdy je vyrazne lepsi jedna platforma pred druhou, ale pausalizovat to na tvrzeni, win je lepsi -- to je lez jako pra**

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: o zabedněnosti

Autor: Pavel Muž

Založeno: 20.12.2003, 12:34

nikde netvrdím ,že win je lepší ! jen se zopakuji, že platforma apple není příliš vhodné řešení pro běžného uživatele na českém trhu. Mrzí mě , že taková spousta lidí odchází od apple, je mi z toho smutno ! Zrovna ted vím o jednom studiu, které na applech končí a nejen kvůli servisu. Byli zapřísáhlí mackaři !

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: o zabedněnosti

Autor: Michal Domnosil Muž

Založeno: 20.12.2003, 13:17

Dost mne mrzi, ze lidi prechazeji od Macu k PC. Doufal jsem, ze tomu bude naopak. Bojuju za Apple, vsem vykladam, ze system je skvelej, jenom ma par chyb, ktery ale budou brzo odstraneny a misto toho pribudou chyby dalsi. Pak jsem z toho jenom zklamanej.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: o zabedněnosti

Autor: ED Muž

Založeno: 21.12.2003, 11:34

Nezoufejme, neni to tak zle. Koupil jsem rodicum ted na podzim iMacka ( toho CRT) a maximalni spokojenost. Jedou na 10.2.x s ceskym doplnkem a neni zadny problem. A to je to jejich prvni pocitac. Potrebujou hlavne internet, (www+email) ulozit si muziku a fotky z fotacku. Idelani stroj. A pro mne zadne starosti. Doba na "zaskoleni" byla 1 vecer+ nekolik telefonnich konzultaci".

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: o zabedněnosti

Autor: Simona Muž

Založeno: 21.12.2003, 11:42

Zdaleka ne vsichni prechazeji od Maca k PC. Ja jsem presla od Windows na Panthera a zatim si nemyslim, ze bych udelala chybu. Mam svuj prvni iBook a ucim se. Moc se mi to libi. Vsechno jsem si sama nastavila. Pouzivani je opravdu jednodussi nez PC, to se neda srovnat. Vidim vsechny chyby a mrzi me take. Ale vzpomenu si na prvni verze Windows a je mi jasne, ze je to jen otazka casu. Ale uz ted jsem moc rada, ze jsem do sveta Apple vstoupila.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: o zabedněnosti

Autor: Tomík Muž

Založeno: 22.12.2003, 12:37

Ahoj Simonko, tak nakonec ten iBook? Ja jsem investoval do PowerBooka a jsem taky nadšenej. Sem tam se nějakej problém objeví, neumím to taky ještě moc efektivně ovládat, ale učím se rychle a jde to. Je to krásnej počítač, opravdu mě při každém pohledu na něj hřeje u srdíčka :-), systém je pro mě skvělej, teď si hraju s Keynote a je to paráda. Windows provozuju v rámci VirtualPC, přece jenom nejsem takovej tvrďák, abych je zcela zavrhl a asi k tomu nedojde nikdy, už kvůli práci s MS Office.

Chci prostě jen říct, že i já jsem přešel z Wintelu na Apple a zatím nelituju, naopak se vytahuju tím svítícím jablíčkem na krytu displeje a taky iLifem. Prostě jsem spokojenej. Jo a nesmim zapomenout na skvělou podporu ze strany distributora. Takovou ochotu jsem už dlouho neviděl. Prostě paráda.

Tak krásné Vánoce všem a foťte a iPhotujte, je to tak jednoduchý, že úplně koukám.

Hodně radosti, šťastnýho, dlouhýho a spokojenýho přeje všem Tomáš

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: o zabedněnosti

Autor: Don Martinello Muž

Založeno: 22.12.2003, 10:51

Ja som napr. premigroval z PC na iBook. A keby som sa rozhodoval znovu, opat by som vybral Apple. Treba vsak povedat, ze PC som si nechal kvoli hram a kompatibilite.

Apple rulez :-).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: o zabedněnosti

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 23.12.2003, 08:28

Ja jsem kuprikladu nikdy vlastne uplne nepresel a nejsem tedy typicky "switcher" Ponechal jsem si oboji, s tim, ze budu delat tam i tam, co se mi bude delat lepe. Na PC s Win provozuji ucetnictvi a grabuji video z analogove kamery.

Postupne jsem zacal Maca vyuzivat na spravu digitalnich fotografii, na strih digitalniho videa a samozrejme na mp3. Na internet vyuzivam stale vice Safari na Macu, nez IE na PC.

Tedy pouzivam oboji, ale Maca postupne vic a vic. Kdybych si dneska musel vybrat, PC pomalu opustim uplne. Prestavam jej potrebovat.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: o zabedněnosti

Autor: micker Muž

Založeno: 24.12.2003, 02:31

no jako konzole pro gamesky je to dobry... :-)))
2x PC, 1X desktop G3, 1 x iBook G3 a + v praci G4

PS. preju pekny vanoce vsem :-)

Odpovědět na příspěvek

Kontakt

Autor: Michal Domnosil Muž

Založeno: 05.11.2004, 18:32

Dobrý den vážení.
Prosím vás nutně o kontakt na mého jmenovce p. Michala Domnosila. Stačí email.
Děkuji.

micha
l.mb@seznam.cz

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: ktery system zvolit?

Autor: Ales Muž

Založeno: 19.12.2003, 13:09

Prispevky na win forech jsem nikdy necetl, zatim jsem si se vsim poradil, co se tyka win, sam nebo s pomoci znamych, proste jsem si myslel, ze na Macu je vse jednodusi a rychlejsi, soudim jen podle informacich z prispevku na tomto serveru. Jinak jsem Maca videl jednou a to me zaujal ihned, tenkrat tam slapalo vse co jsem potreboval.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: ktery system zvolit?

Autor: Pavel Muž

Založeno: 19.12.2003, 13:15

skutečně záleží na tom co potřebuješ, ale pro běžného uživatele si myslím, že apple pro český trh není vhodným řešením.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: ktery system zvolit?

Autor: Simona Muž

Založeno: 21.12.2003, 11:46

Nesouhlasim. Jsem bezny uzivatel a prave takovyto pocitac jakym je Apple plus Panther, jsem hledala. Pracuje se mi s nim dobre.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: ktery system zvolit?

Autor: Pavel Muž

Založeno: 21.12.2003, 13:32

Pokud ti nevadí angličnina, není co řešit :o)mám taky novýho powerbooka, ted se snažím nainstalit nějakej GPS satelitní systém .

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ktery system zvolit?

Autor: Simona Muž

Založeno: 22.12.2003, 01:31

No musim uznat, anglictina mi nevadi a ani nemam v umyslu do budoucna uzivat ceskou lokalizaci, az bude k dispozici. Pro uzivatele vyzadujiciho ceske prostredi by asi rychla a kvalitni lokalizace byla namiste.

Odpovědět na příspěvek

RE: ktery system zvolit?

Autor: PowerUser Muž

Založeno: 19.12.2003, 14:37

Pokud pouzivas pocitac tak, ze jej zapnes jednou za 2 dny, zahrajes nejakou hru a zase jej vypnes kup si PC. Pokud potrebujes akorat vystavovat faktury nebo vest sklad kup si PC. Pokud mas strach z toho, co ti o Applu namluvil Franta od vedle, kup si PC. Pokud ti vadi pouzivani anglictiny nebo jineho jazyka, nez cestina kup si PC.

...A kdy si tedy koupit Maca? Me OSOBNE vyhovuje (mam jeste notebook s Win2000, ktery prakticky nepouzivam): 1. zadne problemy s viry a vselijakymi dialery, 2. minimum bezpecnostich aktualizaci. 3. rychla zmena konfiguraci siti (prenasim PowerBooka mezi zakazniky). 4. Bezproblemove (a tim myslim, ze to jede out-of-box, ze nemusim experimentovat, hledat, krast a nastavovat milion predvoleb v programech mnohdy pochybneho puvodu) vypalovani, mp3, video a foto. Nechci se napriklad zabyvat zkoumanim stovek programu na praci s mp3 jako na PC. Zkoumat ktery video editorem mi udela ten strih, ktery potrebuji, kterym program to prevedu na DVD... Zaplavu informaci jsem ochoten absorbovat v souvisloti s praci, ale ne se zabavou. 5. ze muzu prohazovat mobily pripojene pres BlueTooth aniz bych se musel drbat s ruznymi programy (s55/T610). 6. Ze me Unixovy terminal irituje mene nez DOSove okno na Windows. 6. Ze se mi nikdo bez hesel (.. a prav) nemuze hrabat v dokumentech. 7. Ze pro zakladni spusteni a nastavovani sluzeb staci parkrat kliknout a ne se prahrabavat 20-ti okny - napr. prijem faxu na 10.3 (proste jednou kliknu a o vic se nestaram, ani nevite, ze prijimate fax, na to apple zapomnel :) ). Fax prijimam jednou za mesic a potrebuji aby to jelo 9. and last but not least : cele prostredi je tak nejak HEZCI a nechapu jak jsem mohl zit bez Expose.

Kdyz vidim windows oblepene vselijakymi gatorBoxy a listami s prapodivnymi funkcemi, diry jak vrata, sklepni okenka kterymi tam lezou kamaradi Blastri a jini zatim co vas antivirus stoji u hlavni brany tak se mi zveda zaludek.

Paradoxem je, ze krome jineho me zivi sluzby pro uzivatele windows :) jehoz ruzne verze znam na zpamet, ale pro svoji beznou praci pouzivam PowerBooka 12". Pokud se nekdo zepta jak muzu tedy o windows neco vedet, kdyz jedu na Macu, tak vezte ze jsem prosel peklem DOSu a Win3.x, lepsimi Win95, 98, NT, 2000 az k XP, rukama mi prosly stovky pocitacu s tisici problemy a mam s temi PC zkusenosti sahajici do roku 1987 a troufam si tvrdit, ze podstaty problemu jsou ve Windows stale stejne a reseni proncipialne take stejna - bud furt nastupujete a vystupujete jako v tom vtipu a ono se to chyti nebo se vrhnete po hlave do jejich registru. Zde nastupuji zkusenosti, to pres noc nenatrenujete.

A posledni vec: na obrazovku koukam tak 12h denne.

Odpovědět na příspěvek

... jeste prakticky priklad Mac x PC

Autor: PowerUser Muž

Založeno: 19.12.2003, 14:55

.. napriklad ted chci ucetni do PC nainstalovat neco na delani PDF, aby mohla posilat faktury elektronicky. Na X mam u kazde tiskarny volbu ulozit do PDF a tim je muj problem vyresen. Na PC s Windows se budu nejdrive hrabat na Internetu abych nasel nejakou utilitu zadarmo nebo zaplatim par stovek Software602 za jejich program pripadne najdu starsi PCmagazin (nebo snad Chip?) kde bylo srovnani PDF udelatek. A jeste me napadlo, ze by se dal pouzit eFax (pred casem jsme jej pro zkouseli jako nahradu PDF u jednoho zakaznika). Samozrejme ze tu mam nekde na CD cely Acrobat ale licence uz byla "spotrebovana" jinde a krast se mi ho nechce.

Pouziti PC mi v tomto pripade prinese minimalne ztratu casu, odhaduji to tak na 1-2h (hledani, instalace, zkouseni). Vim, ze na MacOS X zase standardne nenastavim zadne parametry (kommpresi...), ale ucel byl splnen .

A vo tom to je !!!

Odpovědět na příspěvek

RE: ... jeste prakticky priklad Mac x PC

Autor: Pavel Muž

Založeno: 19.12.2003, 16:17

za dvě minuty není co dělat :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ktery system zvolit?

Autor: Ales Muž

Založeno: 19.12.2003, 19:38

A muzete mi tedy rici, co pro zacatecnika je lepsi volba, zda Jaguar nebo Panther?
A potom zda cely system ponechat v anglictine ci je mozne bezproblemove pouzivat ceskou lokalizaci?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: ktery system zvolit?

Autor: Ondřej Noak Muž

Založeno: 19.12.2003, 20:04

Zcela určitě Panther. Není důvod zůsávat u Jaguára.
Osobně bych nechal celý systém v AK. Až vyjde lokalizace Panthera, tak není žádnej problém si češtinu přiinstalovat. Tím nic pokazit nejde.
Otázka je, jestli používat češtinu na 1. místě a mít českej systém s některými problémy, které to může způsobovat. Fakt je, že při vaší práci nemusíte využívat službu, nebo dělat činnost, které se čeština na 1. místě líbit nebude. Potom to bude OK. Pokud by to s něčím dělalo neplechu, tak stačí dát na 1. místo AK a je po problémech. Češtinu si můžete nastavit defaultně třeba jen u některých aplikací dle libosti. Tohle komplikace způsobovat nebude.

Odpovědět na příspěvek

Network a czech script na prvnim miste

Autor: Robert Kupka Muž

Založeno: 19.12.2003, 13:23
Odpovědí: 0

V pripade ceskeho scriptu na prvnim miste a pripojeni na sit se zblazni menubar. Stale se prekresluji hodiny a ostatni ikony. I kdyz mam dva uzivatele a prepinam mezi nima a jeden z nich ma opet cesky script na prvnim a druhy english chyba se projevi i obou uzivatelu. Celkove se po instalaci vse zpomalilo. Lituju toho vcerejsiho instalacniho vecera. Uvidime co se bude dit.

Odpovědět na příspěvek

Battery Update

Autor: Foxino Muž

Založeno: 26.12.2003, 13:46
Odpovědí: 0

Po nasadeni battery update som spozoroval ovela vyssiu vydrz baterie na mojom novom PowerBook G4 15''. Vydrz je cca o hodinu vyssia.

Odpovědět na příspěvek

RE: Battery Update

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 26.12.2003, 16:15

a v praxi to je kolik??

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Battery Update

Autor: Foxino Muž

Založeno: 15.04.2004, 21:44

v praxi je to asi o 30-45 minut navyse.

Odpovědět na příspěvek

zase ta 10.3.2

Autor: vladimir Muž

Založeno: 04.02.2004, 11:06
Odpovědí: 0

varovani na tuto temu sa objavilo uz spusta. sam som velmi opatrny s prechodmi do novych, castokrat nespolahlivych verzii systemu, a preto som si prechod z relativne spolahlivej a vypiplanej 10.2.7 najpr vyskusal nanecisto updatom na ext. disku. potom nasledovala krabicova G4/1,2G a ked to vsetko slapalo, a ked sa konecne objavil modul spojazdnujuci indesign 2.0.2 s jazykovou podporou, urobil som to aj na svojom PB/1,2G/15". Kedze to nebolo po prvy raz, podarilo sa mi to uspesne zdolat. Po case sa vsak PB zacal spomalovat a objavili sa aj pady za sedu roletu, ktore som do tej doby v podstate nepoznal, rozhodol som sa nainstalovat 10.3.2 ganz nacisto. Cize system nanovo, VSETKY softy znovu nacisto z CD (design coll.). Nechal som na tom cely den, a teraz uz viem, ze aj minimalne cely dalsi tyzden. Seda roleta sa spusta dolu displejom niekolkokrat denne. Mam dost.
Najviac padov statisticky sposobuju adobe aplikacie a z toho najviac obe verzie acrobatu. 5.0 aj 6.0. Vie niekto co to je?

Odpovědět na příspěvek

daji se nejak nainstalovat windowsy na ibook g4??

Autor: zemos Muž

Založeno: 08.05.2008, 19:48
Odpovědí: 0

zdravim
doslechl jsem se ze je mozne na ibook g4 nejak nainstalovat i windowsy....nemate stim nekdo nejakou zkusenost??

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: