Mac OS X 10.2: Instalace a kompatibilita - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Informace

Mac OS X 10.2: Instalace a kompatibilita

26. srpna 2002, 00.00 | V dnešním článku, kterým zahajujeme seriál o tomto novém systému od Apple, se podíváme na instalaci či upgrade systému a také na známé nekompatibility s aplikacemi, které Jaguar přináší.

Mac OS X 10.2 "Jaguar" přináší řadu nových aplikací, funkcí a vlastností - na všechny se postupně v sérii článků věnovaných tomuto systému podíváme. Začneme však první logickým krokem, instalací. Kromě toho se zaměříme na problémy nové verze systému se stávajícími aplikacemi - tuto část článku doporučujeme prostudovat ještě před instalací samotnou.

Mac OS X 10.2 se dodává na dvou CD, třetí CD jsou vývojářské nástroje. Součástí dodávky není Mac OS 9 - předpokládá se, že ten má uživatel již nainstalovaný.

Jaký hardware je podporován?

Hardwarové požadavky jsou naprosto stejné, jako u Mac OS X 10.0 a 10.1 - tedy v podstatě všechny Macy s procesorem G3 a G4 (s výjimkou prvního G3 PowerBooku), minimální doporučená RAM je 128 MB. Jaguar přináší také lepší akceleraci grafiky, nazývanou QuartzExtreme, ta však vyžaduje grafické karty ATI Radeon a lepší nebo nVidia GeForce 2 MX a lepší. Minimální velikost je 16 MB VRAM.

Instalace

Nejčastějším případem instalace bude update z předchozí verze systému, proto se na tento případ zaměříme. Po vložení prvního CD do mechaniky a spuštění instalace se počítač restartuje a nabootuje přímo do instalačního programu. Zde si můžeme všimnout prvních změn ve vzhledu - klasická ikonka Maca, která se objevovala řadu let po zapnutí počítače je vystřídaná šedivým logem Apple na bílém podkladu, to doplňuje nový ukazatel "práce", cosi na způsob rotujícího mlýnského kola. Také Aqua je poněkud upravená, na tyto změny se však ještě podíváme blíže.

V průběhu přípravy instalace je důležité zvolit, na který disk budete instalovat. Pokud na disk s Mac OS X, automaticky se zvolí update, který zachová všechny stávající uživatele, aplikace a nastavení. Kromě toho je možné zvolit také variantu, při které dojde k instalaci nového systému, ovšem se zachováním složky bývalého systému (z tohoto systému již nelze nabootovat), případně lze v rámci této instalace i zachovat základní nastavení a uživatele včetně domovských složek. Toto je ideální v případě reinstalace z důvodů problémů se stabilitou, tehdy když je jasně na vině systém - mnoho problémů je způsobeno pouze porušenými předvolbami. Poslední volbou je smazání daného logického disku a úplně čistá instalace.


Po vybrání disku doporučujeme zvolit, které části systému se budou instalovat. Kromě toho, že tak ušetříme místo na disku, při čisté instalaci si zde musíme zapnout instalaci českých fontů - ano, Mac OS X nyní už přímo v rámci instalace podporuje češtinu, jakým způsobem, na to se podíváme v příštím článku. Vypnout můžeme všechny jazyky, které nebudeme potřebovat, taktéž ovladače tiskáren.

Po spuštění instalace (resp. upgradu) se nejdříve nainstaluje obsah prvního CD, poté se počítač restartuje a po restartu vyzve ke vložení druhého instalačního CD s aplikacemi. Po dokončení instalace se instalátor ukončí. Jestliže byla zvolena čistá instalace, objeví se nyní průvodce nastavením, při upgradu nebo instalaci s převzetím nastavení lze rovnou pracovat.

Mimochodem, pokud chcete mít systém opravdu up-to-date, spusťte po instalaci Software Update - k dispozici je bezpečnostní update, o jehož verzi pro Mac OS X 10.1 jsme se zmiňovali minulý týden.

Přechod je tedy velmi jednoduchý a pokud se vás nebude týkat některý z dále uvedených problémů, také bezbolestný.

Kompatibilita

Pokud byl prováděn upgrade, uživatel možná už hned při startu zjistí, že některé jeho aplikace a doplňky nejsou podporované. Některé problémy se objevují pouze ve spojení s českou verzi programu, případně s aktivní podporou českého rozhraní (tedy čeština na prvním místě v seznamu jazyků v předvolbách). Výčet chyb v tomto článku není úplný, vybrali jsme ty problémy, o kterých se domníváme, že se budou týkat nejširšího spektra uživatelů.

Některé aplikace pouze nebudou fungovat, některé však mohou zhroutit celý počítač - při té příležitosti můžete zjistit, že tento pád již neohlašuje klasických "kernel dump" (tedy výpis chyby na obrazovku), ale mnohem elegantnější panel. Této chyby bylo dosažené umístěním jednoho z mnoha 3rd party modulů pro šetřič obrazovky na plochu prostřednictvím prográmku DesktopEffects...


V tomto případě lze pořídit "screenshot" asi opravdu jen pomocí fotoaparátu...

Některé produkty přímo od Apple už se zároveň s Jaguarem dočkaly svého updatu - týká se to například Apple Remote Desktop, update by měl být také dostupný prostřednictvím Software Update, či Apple Backup, což je součást služby .Mac.

Vůbec nefungují menu doplňky od nezávislých vývojářů - například ASM. Apple, který si už dříve vyhrazoval tento prostor pro sebe, nyní vyloženě zamezil aby tyto doplňky fungovaly - ovšem velmi rychle se již objevil patch, který tento problém odstraňuje. Kromě toho celá řada utilit, které nějakým způsobem modifikují vzhled či funkce systému nejsou vůbec nebo plně funkční - v mnoha případech již byly uvedeny příslušné updaty.

Při otevření velkého dokumentu v Acrobatu není možné se posuvníkem pohybovat po dokumentu - je potřeba dokument zavřít a opět otevřít. Eudora spadne při přepnutí do správce adres. Některé hry nejdou spustit nebo mají problémy - například MaxPayne podle informací od našeho čtenáře nejde spustit vůbec, problémy má Warcraft a podle všeho další. FaxSTF si nerozumí s novou verzí Address Book. Norton Utilities 7.0 a 7.0.1 nevidí disky, NAV (Norton AntiVirus) tento problém nemá. Podle všeho nefunguje nejaktuálnější verze Toastu 5.1.4, zatímco verze 5.1.3 ano.

Kromě toho se objevily problémy související s češtinou - InDesign 2.0 CE se vůbec nespustí, aplikace Mail má, podobně jako v 10.1, problémy se zobrazením mailů, pokud je čeština na prvním místě - je však potřeba podotknout, že to je zatím první objevený problém, který souvisí přímo s podporou češtiny v systému. Update pro InDesign by již měl být na cestě, chybu v Mailu doufejme Apple odstraní v příštím updatu Mac OS X, který se očekává na září.

Samostatnou kapitolou je podpora tiskáren - tiskový subsystém byl značně přepracovaný a tak je poměrně malá šance, že ovladače od výrobce pro Mac OS X 10.1 budou kompatibilní i s Mac OS X 10.2. Na webu Apple najdete seznamy laserových a inkoustových tiskáren podporovaných přímo systémem (od Apple, HP, Lexmarku, Canonu, Tektronixu, Xeroxu a Epsonu), pokud zde svůj model nenajdete, je potřeba pátrat u výrobce - například HP či Canon již uvedli novější verze svých ovladačů.

Informace o nejaktuálnějších updatech najdete na stránkách www.macupdate.com a www.versiontracker.com

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Software  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

A ma to cenu ?

Autor: WORK Muž

Založeno: 26.08.2002, 10:53
Odpovědí: 0

Ja potrebuji pracovat a ne ladit. To je prece prace pro nekoho jineho. Ma cenu prechazet na X ? Jak to tak pozoruji Apple chce uz uplne snizit prodeje.... kdyz uz nechce dodavat aspon nejak funkcni 9 :-(

Odpovědět na příspěvek

RE: A ma to cenu ?

Autor: honza Muž

Založeno: 26.08.2002, 11:17

proc ladit? 9ka je uz naprosto zastarala a do muzea. 10.1.5 funguje uplne bez chyby a neda se ji nic vytknout. otazka je ale prechod na 10.2, kde jsou zatim zretelny nedostatky s kompatibilitou

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: A ma to cenu ?

Autor: Luk3 Muž

Založeno: 26.08.2002, 11:32

Jasne, dokonce ani ty "male" problemy s cestinou se ji nedaji vytknout. Podpora unicode a 1000 dalsich veci se verzi 10.1.5 opravdu nedaji vytknout:))))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: A ma to cenu ?

Autor: honza Muž

Založeno: 26.08.2002, 11:42

nejaky chyby se urcite najdou.. ale verzi 9 bych si ani omylem nenainstaloval, natoz ji pouzival. to je jako kdybych ted na PC dal win 3.11

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: A ma to cenu ?

Autor: WORK Muž

Založeno: 26.08.2002, 11:55

Nerekl bych ze jako win3.11 to se neda srovnavat. Az mi nekdo ukaze zakladni instalaci bez "ladeni" quarku a photoshopu a ilustratoru to cele s podporou cestiny /protoze casopis bez hacku a carek nejde/ a s dostatkem pisem tak pak reknu ze je 9 do muzea. Zatim je to jedina mozna volba. Chapu ze jsou nadsenci co chteji byt IN maji porad to nejnovejsi ale kdyz clovek potrebuje "pracovat" a odevzdavat vysledky v terminu nema cas si "hrat" s doplnkama ktere treba nezbytne potrebuje....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: A ma to cenu ?

Autor: Roman Muž

Založeno: 26.08.2002, 12:34

Souhlasim s WORKem
Kdysi jsem se chechtal PCckarum, ze musi stale vyladovat jejich nedokonaly system u nas stacilo pouze souhlasit s instalaci a bylo to. Dnes misto prace mame ladit a shanet informace od uzivatelu. Co na to nase domaci podpora nekde nejaka oficialni existuje nebo si kazdy svuj system slepi sam...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: A ma to cenu ?

Autor: ushneek Muž

Založeno: 26.08.2002, 12:34

Šoupni si to zatim na jinou partition. Dělám to samé co ty a devítku zatím neopustím. Hodlám zkoušet ve volných chvílích práci pod X - abych včas věděl, že už do jde OK. Protože na X už bych přeběhl rád.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: A ma to cenu ?

Autor: Luk3 Muž

Založeno: 26.08.2002, 14:50

Nemuzu nz souhlasit, delam to stejne... Nedelam v ceskych aplikacich, ale problemy s ceskymi pismy v ruznych aplikacich v 10.1.x ji cinily nepouzitelnou pro profesionalni praci v DTP... O rychlosti inDesignu nebo Illustrtoru 10ky skoda mluvit.. Doufam, ze v Jaguaru bude vse bez problemu, pobezi-li inDesign a co. svizne, tak s chuti prejdu. ale zatim, na praci 9ka...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: A ma to cenu ?

Autor: toron Muž

Založeno: 28.08.2002, 09:33

Jo, jo. Souhlasim, i kdyz trpim pocitem, ze mi trosku ujizdi vlak, na X presedlam az budu mit jistotu. Je mi jasny, ze projizdet se v "Jaguaru" je super a bude cim dal lepsi a jsem pripravenej do nej naskocit, ale az budu mit jistotu bezpecny jizdy. Zatim si vystacim s vytuningovanou "devitkou", ktera mi odvadi jistou praci a prinasi obzivu, bez vetsich problemu. A takovych je myslim porad hodne. Snad se dockame brzy i my.

Odpovědět na příspěvek

No, problemu je zatim pomerne dost

Autor: juramac Muž

Založeno: 26.08.2002, 12:49
Odpovědí: 0

Idealne nefunguje Mail,Norton, Toast...... No, myslim, ze si radeji jeste nejaky cas pockam. mam 10.1.5 a jsem docela spokojeny. tam funguje vse.
Mail byl presentovan, jako zcela novy a super......... Norton je slabina desotky jiz od zacatku.......a Toast ? jak to, ze starsi verse beha a novejsi ne ? Mam zase reinstalovat starsi versi ? ocekaval jsem ,ze 10.2 bude lepsi po vsech strankach ale zacinam ten pocit ztracet.........Uvidime, co vlastne bude fungovat,tak jak ma...Obavam se, ze toho bude mene.....nebo Apple konecne po letech prekvapi ? Snad ne ,jako obvykle ,negativne.

Odpovědět na příspěvek

Nefunguje ti Toast?

Autor: J.P: Muž

Založeno: 26.08.2002, 15:36

Zkus odinstalovat WindowsShadeX a nainstalit Toast 5.1.4

Odpovědět na příspěvek

toast 5.1.4

Autor: Kakaxa Muž

Založeno: 28.08.2002, 00:23

Mě \\\"funguje\\\" - ale nevidí vypalovačku, stejně jako Disc Copy. Ale to může být tím, že je na SCSI.

Odpovědět na příspěvek

Jaguar - konecne jsem spokojen,

Autor: Martin Chovan Muž

Založeno: 26.08.2002, 14:21
Odpovědí: 0

fungluje mi vsechno, i stare aplikace po Classic se zdaji byt rychlejsi, mobil + bluetoth + gprs = naprosta bomba, PC a MAC v siti spolu a naprosto bez problemu, novejsi obsluha tiskaren (a konecne funkcni)... a nejaka cestina? pracuji pouze s anglickymi aplikacemi a pisma fungluji normalne.
Zkratka vsem mohu jen doporucit. Mam PB G3/400, 320 MB RAM

Odpovědět na příspěvek

Apple.cz - si z nas asi dela prdel

Autor: Martin Chovan Muž

Založeno: 26.08.2002, 14:27
Odpovědí: 0

Marketingove schopnosti ceskeho dodavatele pocitacu Apple jsou opravdu dechvyrazejici. Joo, v CR proste jaguar neexistuje.

Odpovědět na příspěvek

RE: Apple.cz - si z nas asi dela prdel

Autor: honza Muž

Založeno: 26.08.2002, 15:12

to se vi uz davno ze jsou neschopni. v americe probihala silena show pri spusteni prodeje. pred jednim obchodem pry bylo dokonce ve 12vecer!!! (kdy bylo oficialni spusteni prodeje jaguaru) ve fronte 3000 lidi!

u nas si to posiraj sami. a tak at se nedivej ze je malej trh. kdo chce, sezene si jaguar jinak. ja mam final GM verzi asi uz od 14.8 :) a proste takova je realita. je to jejich chyba a muzou si za to sami.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Apple.cz - si z nas asi dela prdel

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 27.08.2002, 00:49

nepochybuji o vasi zarputile nenavisti k CDS, kterou ted nechci komentovat. Jen takovy namet. Myslete si, ze by bylo stastne (natoz ekonomicky rozumne) propagovat system 10.2 kdyz je aktualne prakticky bez lokalni podpory a ma problem s mnoha dulezitymi CE aplikacemi? To by byla sebevrazda.

Na druhou stranu inzerat na Jaguara (celostrankovy, barevny) jsem videl treba v casopisu Svet Tisku ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Apple.cz - si z nas asi dela prdel

Autor: Lukas Muž

Založeno: 27.08.2002, 12:49

To ale bohuzel nebyl inzerat CDS ....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Apple.cz - si z nas asi dela prdel

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 27.08.2002, 17:34

A ci? sem bohuzel ten Svet tisku nevidel...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Apple.cz - si z nas asi dela prdel

Autor: Pavlik Muž

Založeno: 27.08.2002, 18:36

Taky jsem ho nevidel, ale patrne to bude inzerat na auta ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Apple.cz - si z nas asi dela prdel

Autor: Garfield Muž

Založeno: 28.08.2002, 15:04

Hele Gotte, a cemu by se vubec delal marketing, kdyz se v tyhle zemi v nejurodnejsich letech proda cca 3 000 Apple "jednotek"? To by byla skoro skoda prace...

Odpovědět na příspěvek

RE: Apple.cz - si z nas asi dela prdel

Autor: Pavel Muž

Založeno: 30.08.2002, 09:05

Hold asi trochu trva, nez se to dostane k nam do "Asie". Nejhorsi je, ze lidi na to cekaji a stejne si to koupi, takze oni budou na svem a zadna krec.

Odpovědět na příspěvek

10.1.5 vs. 10.2

Autor: honza Muž

Založeno: 26.08.2002, 15:16
Odpovědí: 0

tak prave ted jsem nabootoval konecne do 10.2. dneska jsem si po dlouhy dobe nasel na to cas, abych vsechno zazalohoval, zformatoval disk a nainstalil final verzi. (predesly bety komentovat nechci)

a vysledek - nechce se mi verit, ale jaguar je ZNATELNE, pro me az neuveritelne rycheljsi nez 10.1.5. hlavne co se tyce grafiky je to parada, temer nic neni trhane. stahnete si aplikaci LIMEWIRE a zkuste ji spustit pod 10.1.5 - neda se s tim temer pracovat, je tak pomala ze je k nicemu. a dovolim si rict ze pod jaguarem je 10ti nasobne rychejsi. fakt jsem nadsenej. vazne si na tom makli.

Odpovědět na příspěvek

RE: 10.1.5 vs. 10.2

Autor: honza Muž

Založeno: 26.08.2002, 15:40

jinak co se tyce aplikace iCal, tak je to naprosto uzasna vecicka, sice pod 10.1.5 nebezela, ale tady stoji za to. mam z toho radost. kdo by ji chtel (jeste neni ofiko venku), piste na mail.

Odpovědět na příspěvek

Jaguár, CZ a instalace

Autor: Luboš Muž

Založeno: 26.08.2002, 18:49
Odpovědí: 0

Tak jsem vyzkoušel Jaguára, je opravdu mnohem rychlejší, jen mne potrápil CE skript versus instalace programů. Když totiž nastavím CE skript, snad žádná instalace neproběhne, spadne s chybovým hlášením. Musím opět přepnout na Roman/US skript a restartovat. Někdy i víckrát, protože "vnucení" nového skriptu je někdy problém. V CE verzi běží Illustrator 10CE, InDesign musí být agnlický. Slovníky CE jsem nevnutil, CE předložky ano.

Odpovědět na příspěvek

Bohužel - ta čeština

Autor: Tomáš Muž

Založeno: 26.08.2002, 19:56
Odpovědí: 0

Je to všechno super až na to, že pro lidi, kteří při práci používají a potřebují češtinu, je to úplně nahouby. Bohužel jaksi bez češtiny DTP dělat nejde. Je docela legrační sledovat, jak najednou lidem "nevadí", že během instalace musí X krát restartovat, zkoušet různé finty, aby jim to chodilo alespoň částečně atd. Přitom instalace W2K se obejde s jedním restartem a pár kliknutím myší. :-)))) A nebo je to tím, že co je od Apple, to je automaticky "dobré"?

Odpovědět na příspěvek

RE: Bohužel - ta čeština

Autor: Luboš Muž

Založeno: 27.08.2002, 00:36

To snad nejde ani komentovat. Win jsou pěkný šrot, tohle je úplná novinka bez lokalizace. Sice mne ty problémy s češtinou štvou, ale na druhou stranu chápu Apple, že kvůli pár uživatelům v ČR si to triko zase tak moc nehoní. Luboš

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Bohužel - ta čeština

Autor: petr Muž

Založeno: 27.08.2002, 10:43

Jenze je zajimave, ze ve "srotu" funguje hned vsecko jak ma.

Aby po instalaci service packu ve woknech prestala chodit vetsina aplikaci- HA HA HA HA.....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Bohužel - ta čeština

Autor: Luboš Muž

Založeno: 27.08.2002, 12:24

No, možná čeština, ale těch ostatních průserů, co wokna dokážou připravit, to aby se člověk kousnul do obočí. I když je používám též, pro jejich ubohost je dost nenávidí. Dlouho jsme byl jejich zastáncem proti OS, ale po několikaletém srovnávání jesou pro mne naprostým šrotem. Ale bohužel nuceně trpěným. Jinak Jaguár byl uveden na US trh a možná pro zápaní Evropu, takže se není čemu divit, že zde moc nefunguje. Kdyby Wokna byla uvedena stejně, tak by myslím nenaskočil ani počítač.
Luboš

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Bohužel - ta čeština

Autor: Jirka Muž

Založeno: 27.08.2002, 18:01

Jistě. W2K jsou pokračováním NT a XP jakousi kompilací technologijí 95/98 a NT/2K. Takže vývoj měl nějakých 2-7 let nepřerušenou linii. Naproti tomu o existenci OS X bylo rozhodnuto mnohem později. Původně přeci měla být Rhapsody. Takže o přechodu na úrovni W2K a XP by se dalo srovnatelně mluvit někdy tak v roce uvedení OS X 10.5. Vemte jenom, jak "skvěle fungoval" přechod u Office 97, a kolik OSR verzí Windowsů se vystřídalo. Já osbně považuji vady v OS X ze dětské nemoci a počkám si.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Bohužel - ta čeština

Autor: AK-79 Muž

Založeno: 29.08.2002, 14:08

No, 10.2 se snad nepovazuje za Service Pack, ne? Apple uvereznuje sve "service packy" prubezne ve forme updatu, a dari se mu to. Zatimco na Woknech si vzdycky chvilku pockate. Predchozi Desitky a Jaguar, to je podstatny rozdil, asi jako W98 nebo spis W2k a WinXP, alespon podle meho nazoru. A jestli chcete tvrdit, ze na WinXP "fungovalo hned vsecko jak melo", tak jste je urcite nepouzival hned jak to bylo na trhu. Velka spousta aplikaci urcenych jak pro W98 tak W2k nesla spustit:)
Tak co?

Odpovědět na příspěvek

Acrobat 5

Autor: Luboš Muž

Založeno: 26.08.2002, 22:13
Odpovědí: 0

Ještě něco. Po instalaci Acrobatu 5.05 CE s volbou angličtiny přestal chodit TextEdit a Acrobat stejně nespustím. Blbé. V 10.1.5 to nebyl problém.
Luboš

Odpovědět na příspěvek

InDesign 2 CE

Autor: Luboš Muž

Založeno: 27.08.2002, 00:41
Odpovědí: 0

Několik hodin se trápím s instalací InDesignu 2CE, hned na začátku to vždy spadlo, pak mne napadlo použít ResEdit a z 9.22 "upravit" Finder OS X 1.2 na verzi 56 - CZ. A ejhle, InDesign jsem nainstaloval. Je to ale jen částečný úspěch, protože jsem ho zatím nenastartoval. Opět hned na začátku to padne. Nicméně možná tudy vede cesta a bude to chtít odzkoušet další úpravy "Version" v Jaguáru. Má někdo tip, který souborek by to měl být?
Luboš

Odpovědět na příspěvek

to snad neni pravda

Autor: ushneek Muž

Založeno: 27.08.2002, 07:18

temný přízrak oldschoolového Win bastlení se vznáší na Mac CE komunitou v české kotlině. Pokud čtu správně, problémy působí CE aplikace. Má někdo PURE ENGLISH instalaci a aplikace? Jestli by to bylo stejné jako v CE světě - tak adieu, OS X...

Odpovědět na příspěvek

RE: to snad neni pravda

Autor: Robert Cerny Muž

Založeno: 27.08.2002, 08:15

US verze aplikaci funguji bez problemu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: to snad neni pravda

Autor: Luboš Muž

Založeno: 27.08.2002, 12:17

To potvrzuji, jen jsem musel najít vychytávku, jak tam dostat předložky a slovníky. Ale už je vyřešeno, zdá se, že mi to v ID 2.01 US konečně funguje.Jinak v Amsoftu o tom moc nevědí, díky bastlařům z CDS Jaguára ještě nemají. Asi jim udělám radost a poskytnu jim ho. Luboš
P.S. Illustrator chodí, Acrobat též, ale s US ovládání (i když CE verze).

Odpovědět na příspěvek

RE: to snad neni pravda

Autor: honza Muž

Založeno: 27.08.2002, 10:37

CE verze apple vubec netrapi:)
US funguje naprosto vsechno bez problemu. velky aplikace jako Photoshop 7, Premiere 6.5, InDesign 2, Illustrator 10, komplet Macromedia MX, celej Office X, Final cut Pro 3 a hromadu dalsiho, mam ozkouseno a vse funguje. takze je jen problem v lokalizaci.

Odpovědět na příspěvek

Jaguar a Quark

Autor: Leos Muž

Založeno: 03.09.2002, 14:34
Odpovědí: 0

Mate nekdo z majitelu Jaguara zkusenosti s praci v QxP??? Mam ho ve verzi 4.11 a na OS X beha skrze classic. Jak je na tom Jaguar???

diiky

Odpovědět na příspěvek

6 MB vram

Autor: Riso Muž

Založeno: 13.03.2003, 16:28
Odpovědí: 0

Mac os X chodi aj na vstavanej grafike ati rage 128 so 6 MB RAM. (nemusi byt minimalne 16 MB).

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

No, možná čeština, ale těch ostatních průserů, co wokna dokážou připravit, to aby se člověk kousnul do obočí. I když je používám též, pro jejich ubohost je dost nenávidí. Dlouho jsme byl jejich zastáncem proti OS, ale po několikaletém srovnávání jesou pro mne naprostým šrotem. Ale bohužel nuceně trpěným. Jinak Jaguár byl uveden na US trh a možná pro zápaní Evropu, takže se není čemu divit, že zde moc nefunguje. Kdyby Wokna byla uvedena stejně, tak by myslím nenaskočil ani počítač.
Luboš


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: