Fámy, pomluvy a novinky z Cupertina - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Informace

Fámy, pomluvy a novinky z Cupertina

5. prosince 2005, 00.00 | Co se chystá nového? Celý uplynulý týden jsme pečlivě sledovali šepot na zahraničních médiích zasvěcených Apple, Internetu a technologiím a připravili jsme pro vás kompilát toho nejzajímavějšího.

Tento týden se novinek sešla celá řada - byly zveřejněny finanční výsledky Apple za rok 2005, Steve Jobs potvrdil svou účast na Keynote v lednu 2006, chystá se nový prodejní systém pro video a celovečerní filmy a ještě mnohem víc!

Hrozí nedostatek iPodů?

Podle zdrojů blízkých serveru LoopRumors.com to vypadá, že Apple nemá dostatečné výrobní kapacity, aby pokryl poptávku po hudebních přehávačích iPod. Ta by se mohla, podle odborných tržních odhadů, vyšplhat až na 11 milionů iPodů za poslední čtvrtletí tohoto roku - Apple má být ale údajně schopen dodat pouze 9 milionů kusů. Podle předchozích zkušeností se dá očekávat, že Apple nejdříve naplní sklady svých retailových obchodů a teprve následně bude distribuovat zboží k dealerům. Nedostatek se bude pravděpodobně týkat především extrémně populárního modelu iPod Nano. Ten je natolik žádaný, že se během zimní sezóny stal nejdříve druhým a potom celkově nejprodávanějším elektronickým výrobkem na Amazon.com.

Aperture rozeslána zákazníkům

Zákazníci, kteří si po představení Aperture tento produkt objednali, obdrželi minulý týden oznámení, že jim byl software odeslán. Retailového prodeje se pravděpodobně dočkáme v nejbližší době.

Evropský iTMS se blíží ke 100 000 000 prodaných singlů

Apple 2. prosince oznámil, že počet prodaných singlů na evropském iTunes Music Store se blíží magickým sto milionům. Byl nastaven odpočet a vyhlášena soutěž o jeho završení - zákazník, který koupí první písničku s devítimístným pořadovým číslem, vyhraje nový, 17" iMac G5, 30GB iPod, 2 lístky na koncert Robbie Williamse a dárkový kupón na 10 000 singlů v iTMS, aby si mohl stáhnout dost písniček na zaplnění svého nového iPodu. Pokud tedy nemáte otevřený bankovní účet v některé z okolních zemí s vlastním iTMS, můžete alespoň fandit… ;)

iPody s nižší kapacitou se lépe prodávají, Aperture je populární

Podle AppleInsider.com předčily prodeje nízkokapacitních iPodů všechna očekávání. 4GB model iPodu Nano se sice zpočátku prodával lépe, než jeho 2GB bratříček. Zdá se však, že většina zákazníků, kupujících svůj první iPod, se víc zajímá o jeho cenu, než o celkovou kapacitu. Během vánoční sezóny se tedy prodává spíše levnější řada iPodu Nano a model Shuffle údajně mizí jako „housky na krámě.“ Překvapivě silná je také poptávka po nově představeném software Aperture, určeném pro profesionální fotografy.

Stane se nový Mac mini proklamovaným „digitálním hubem?“

Z informací serveru ThinkSecret.com údajně vyplývá, že na MacWorldu 2006 bude představen nový model Mac mini, který bude obsahovat nejen nový procesor od Intelu, ale také nabízet funkce ne nepodobné známému produktu TiVo, prodávanému stejnojmennou společností. Projekt s kódovým označením Kaleidoscope má být nově vybaven 3,5 palcovým diskem (doteď byl dodáván s notebookovým 2,5 palcovým modelem), zabudovaným dokem pro iPod a také programem Front Row, který byl poprvé představen v posledním modelu iMaca G5.

Nová multimediální síť - již brzy!

Apple plánuje představit novou, robustní síť pro distribuci multimediálního obsahu, tvrdí ThinkSecret.com, a to už na lednovém MacWorld Expo. Na této síti mají být k dispozici celovečerní filmy, rozsáhlá databáze obrazového i zvukového materiálu a přepracovaná verze už poněkud zastarávajícího iDisku. V zájmu uklidnění vztahů se společnostmi dodávajícími obsah, nebude nová síť umožňovat uložení zakoupeného obsahu na disk zákazníka - místo toho mají všechna data být přenesena na nový iDisk, ze kterého k nim bude možné přistupovat pomocí Front Row 2.0, který má být uveden společně s novým Mac mini. Podle spolehlivých zdrojů má být tato metoda stejně jednoduchá a uživatelsky příjemná, jako současný způsob nákupu hudby z iTunes Music Store. S novým systémem navíc uživatel nepřichází o volné místo na svém disku a nemusí se bát, že o svá data přijde a bude je muset koupit znovu, jak tomu bylo doposud.

Zatím nebylo objasněno, jak bude vyřešen nákup u zákazníků, kteří nejsou registrováni na .Mac a jak se Apple hodlá vypořádat s majiteli Laptopů, kteří chtějí mít svým multimédiím přístup i bez připojení na Internet, které v terénu nedostačuje rychlostí a pokrytím. Není také známo, zda bude tento systém aplikován na veškerý obsah, včetně toho, který si dosud mohli uživatelé stáhnout přímo na svůj disk.

V souvislosti s těmito plány bude Apple také v brzké době dramaticky rozšiřovat svou nabídku video obsahu, tvrdí zdroje blízké dodavatelům televizních pořadů a celovečerních filmů. Množství obsahu i efekt představení nového Mac mini a multimediálního distribučního systému, bude údajně absolutně ohromující a rozhodně je prý na co se těšit. Již dnes jsou uzavírány smlouvy se společnostmi NBC, CBS, Fox (dočkáme se online prodeje seriálu The Simpsons?) a Paramount Pictures a další mají následovat krátce po nich.

Zda se Applu podaří spustit první skutečně fungující a masový systém prodeje filmového obsahu přes Internet závisí na celé řadě faktorů. Zatímco se zdá, že doba již uzrála technologicky, obrovskou roli bude hrát také prodejní model - pokud se vydavatelským společnostem podaří Apple dotlačit ke zvýšení cen a zpřísnění licence na použití, je velmi pravděpodobné, že projekt skončí nešťastně, jako všechny jemu podobné před ním. Značné obavy také budí proklamovaná nemožnost fyzického stažení obsahu na lokální disk - tedy omezení, které v minulosti způsobilo smrt celé řady ambiciozních projektů a (celkem pochopitelně) odradilo většinu potenciálních zákazníků.

Finanční výsledky za uplynulý rok

Apple představil své obchodní výsledky za uplynulý fiskální rok. Nejzajímavější položky jsou:

  • Prodeje počítačů Macintosh vzrostly o 27% oproti roku 2004
  • Průměrná cena Maců klesla o 7%
  • Prodeje vysokým školám stouply o 21%
  • Prodeje středním a základním školám stouply o 11%
  • Bylo prodáno 28 000 000 iPodů
  • Bylo otevřeno 38 nových retailových obchodů
  • Prodeje z retailových obchodů dosáhly $2,4 miliard

Apple brzy představí Intel Powerbook, říká tržní analytik

Analytik Richard Gardner ze společnosti Citigroup odhaduje, že příjmy Apple v roce 2006 přesáhnout $20,4 miliard. Ve svém odhadu údajně kalkuluje s představením prvního PowerBooku s procesorem od firmy Intel, na MacWorldu v San Franciscu, který proběhne v lednu 2006. Tato varianta je podporována dvěma hlavními argumenty:

  • Apple potřebuje představit Intel PowerBook co nejdříve, aby udržel svůj prodejní moment.
  • Apple potřebuje představit Intel PowerBook co nejdříve, nejlépe dříve, než kdokoliv čeká, aby neskončil s neprodejnými přebytky starých PowerPC modelů.

Steve Jobs vystoupí na Keynote v San Franciscu

1. prosince bylo oficiálně oznámeno, že na MacWorld 2006 proběhne Keynote, vedená Stevem Jobsem, CEO Apple. Podle většiny zdrojů vyznačí tato prezentace kurz Apple nejméně na rok dopředu a bude se bezpochyby jednat o nejdůležitější Apple událost roku 2006.

Mac OS X Leopard bude více využívat grafickou kartu

Podle MacOsRumors.com má být plánovaný Mac OS X 10.5 Leopard vybaven novou verzí Quartz Extreme, která bude schopná na výpočetní jednotku grafické karty přenést řadu operací, které až dodnes musel vykonávat procesor. Jmenovitě se má jednat o urychlenou kompresi videa ve formátu h.264/mpeg4 a převod zvuku a videa mezi formáty MP3, AAC, Avi, FLAC, mpeg2, mpeg4, Ogg Vorbis (tady někteří dodají otrávené „konečně“). Na celý projekt byl údajně vyčleněn zvláštní tým, jehož úkolem je analyzovat možnosti využití výpočetního výkonu grafických karet pro běžné úkoly, které na PC i na Macu tradičně vykonává procesor. Experiment to ale není tak nový, jak by se mohlo zdát - hardwarově akcelerovaný enkodér videa ve formátu h.264 nabízí pro Windows už poměrně dlouho nVidia a některé extrémně rychlé databáze používají funkce grafických karet pro akceleraci maticových výpočtů, potřebných k rychlému hashování dat.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Polemiky  

 » Rubriky  » Zprávy o Applu  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

přesně podle očekávání!

Autor: reguin Muž

Založeno: 05.12.2005, 02:00
Odpovědí: 0

Dávno mi bylo jasné, že první Macy s Intelem se objeví dříve než za dva roky (jak se původně spekulovalo) a také je mi jasné, že si Apple nemůže dovolit dát do prodeje nějaký hokus pokus jak se tady na fóru někteří mylně domívají. Do půl roku to bude všechno frčet jako na drátkách včetně softwarové podpory :-) Takže jsem rád, že jsem nezmalomyslněl a neběžel pro PB ještě teť před vánocema ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: přesně podle očekávání!

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 05.12.2005, 08:36

naprostej souhlas ! :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: přesně podle očekávání!

Autor: juramac Muž

Založeno: 05.12.2005, 09:44

Ano, i ja netrpelive cekam na Intel PB, jen si jeste pockam par mesicu po uvedeni na trh, jak to bude slapat. Orecijen to bude absolutni novum u Apple a at se apple neurazi, ale prakticky vsechny nove veci od apple nejaky cas na vychytani jusek vzdy potrebovali..nekdy mene ale casteji vice......

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: přesně podle očekávání!

Autor: miro novak Muž

Založeno: 05.12.2005, 11:51

osobne sa domnievam, ze dopyt po novych strojoch bude tak enormny, ze na nas trh pridu az po mnohych mesiacoch a to uz, dufajme, bude vychytana spusta chybiciek a chyb. 95% ku 5% bude pomer chyb SW a HW, inymi slovami, prve stroje budu asi spociatku malo pouzitelne a casom sa dopracuju (po odstraneni SW chyb) na uroven pouzitelnych strojov aj na profi pracu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: přesně podle očekávání!

Autor: antoní Muž

Založeno: 05.12.2005, 12:23

Naprostý souhlas. Objektivní článek. I to, že soft. Apple bude konečně využívat možnosti současných grafických karet, co je v PC oblasti běžné. Například Linux v v 2D oblasti výborná grafika v 3D oblasti SUSE 10 nemá podporu od výrobce SW (ovladače) fa Novell.

Antonín Berger

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: přesně podle očekávání!

Autor: nm Muž

Založeno: 05.12.2005, 20:17

Chcete rici, ze pod win ci linuxem je bezne, ze video treba do MPEG4 koduje graficka karta? Opravdu?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: přesně podle očekávání!

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 05.12.2005, 22:31

teraz sa zjavila nejaka utilita od Nvidie a ATI nieco chysta. Ale rozhodne to nie je „bezne“ a built-in priamo v systeme urcite nie. Linux to same – pri zastaralosti X11, roztriestenosti Linuxu a chabej podpore vyssie spominanych firiem. :)

Odpovědět na příspěvek

ČJ

Autor: T3DO3 Muž

Založeno: 05.12.2005, 07:19
Odpovědí: 0

Opravte si, prosím, vyplívá ;)

Odpovědět na příspěvek

Aperture ...?

Autor: KamilT Muž

Založeno: 05.12.2005, 14:04
Odpovědí: 0

Proč je, prosím pěkně, poptávka po Aperture "překvapivě" silná?

Odpovědět na příspěvek

RE: Aperture ...?

Autor: thr Muž

Založeno: 05.12.2005, 17:57

Nechci se nikoho dotknout, ale ona je zřejmě Aperture mimo možnosti chápání běžného uživatele Macu. Tohle je opravdu produkt pro profi fotografy, ale sežeňte v ČR člověka, který fotí v profi rozsahu, rozumí počítačům, dělá na Macu a ještě navíc o tom píše... Těžká úloha a obávám se, že na serverech jako mujmac se budou objevovat spíše nechápavé (a nesmyslné) výroky o překvapivém zájmu.

Osobně jsem z dostupných preview Aperture dost nadšený, ale recenzi pro mou domovskou redakci www.paladix.cz taky neudělám, momentálně sice splňuji z výše uvedených podmínek na první pohled všechny, jenže do toho ještě vstupují hw nároky a na PB12 Aperture moc nerozjedu...

Tak aspoň tento odkaz z mého blogu: http://fotozona.blogspot.
com/2005/11/jet-k-apple-a
perture.html , odkud vedou další odkazi například na prozatím asi nejpodrobnější komentář o Aperture od Roba Galbraitha...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Aperture ...?

Autor: thr Muž

Založeno: 05.12.2005, 18:00

uáááá, omluvte to slovo "odkazi". Fakt nejsem negramotný a gramatiky neschopný, jde jen o mimořádně trapný překlep :-((((

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: KamilT Muž

Založeno: 05.12.2005, 18:26

..ano, jsem rekl bych jeste o neco vice nadseny :) popravde, virtualni prohlizeci stul je orgasticka featura ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: thr Muž

Založeno: 05.12.2005, 18:58

No, ale zrovna ten Lightbox má i nový iView Media PRO (WIN i MAC) za méně než polovinu ceny a navíc je jen otázka času, kdy to přibyde i do jiných softů. Mě tam zaujala spíš celková filozofie práce s RAW atd., ale to už je na delší debatu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Aperture ...?

Autor: AndroidCZ Muž

Založeno: 05.12.2005, 20:24

Nechci kazit chut, ale na Ars ten Aperture moc nechvali :-/
http://arstechnica.c
om/reviews/apps/aperture.
ars
Holt je to prvni verze. A k rychlosti - na G5 dual s GF6800 a s >4GB RAM to pry bylo casto hodne pomale, treba 10sec. cekani na odezvu rozhrani pri tahani ze nejaky posuvnik ci jiny ovladac... Uvidime jake budou dalsi ohlasy, a taky jak se projevi nejaky update programu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: ED Muž

Založeno: 06.12.2005, 08:51

To je to ceho jsem se obaval. Ale je dobre ze s touto koncepci nekdo prisel a zacal. Spousta veci byla na zacatku vice vize nez pouzitelny nastroj. Problem v rychlosti bude v tech ravech. Zminovane iView sice take ma neco jako je lupa, ale rozhodne to neni srovnatelne a hlavne, prohlizi pouze jpg nahled nikoliv data v RAWu. Pokud mohu ze sve zkusenossti napsat tak soft ktery se prodava jako doplnek k Fuji S2, S3 take neni zadny zavodnik.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: thr Muž

Založeno: 06.12.2005, 09:22

Je nutno rozlišit "prkotiny", které se odladí v prvním service packu (třeba popisované nesrovnalosti v TIFF exportu) od možných principiálních potíží.
A faktem je, že práce s RAW sice není extra rychlá nikde, nicméně třeba CaptureONE je plně použitelná i například na PC s dnes již vyběhlým CPU P4 mobile 2GHz a 1GB RAM (toto píšu z dlouhé praxe). Pokud je Aperture velmi problémová i na dualcore s 4GB RAM, tak to úplně dobře nepůsobí. Na druhé straně v mnou zmíněné recenzi od Galbraitha si zas tak nestěžoval...

Ad Iview - podle mě je teda Lightbox v nové verzi 3 (bacha, má bugy, stáhněte si 3.01) Aperture v podstatě rovnocenný, jen to nevypadá tak efektně graficky. Zato mi ale náhled do 4 fotek 8,2mpix bez potíží jede na PB12 (samozřejmě na externím monitoru je to příjemnější).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: ED Muž

Založeno: 06.12.2005, 12:16

TAk slovy pana Vacka " tak pro tentokrat, bohuzel" neboli i verze 3.0.1 nezobrazuje to co je v RAWu ale jen jeho pomocny jpeg. Jinak je iWiew velmi prijemna aplikace a u mne definitivne vyhrala volbu nad Protfoliem. Tak doufam ze Portfolio 8 mebude mit neco "mast to have".....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: thr Muž

Založeno: 07.12.2005, 17:59

Ad Portfolio 8 - jako prulom mi to nepřijde. U mě iView ve výběru nad Portfolio 7 taky vyhrál, tak jsem si teď nainstaloval trial Portfolio 8 taky lehce s obavami, ale není to nic převratného, spíš drobná příjemná vylepšení. Můj osobní názor je, že síla Extensis je až v serverových a Net verzích pro spolupráci více lidí třeba v rámci agentury, pro jednotlivce je ale asi iView pohodlnější.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: ED Muž

Založeno: 08.12.2005, 11:08

Tak to ma z toho IView vs portfolio naprosto stejny dojem. Takze ani stahovanim trial 8 nebudu ztracet cas. Jinak Capture one vypada dobre ( dokonce i "umi ceeesky") ale pro Fuji se nehodi. Holt Fuji je samorost :-))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Aperture ...?

Autor: ED Muž

Založeno: 06.12.2005, 08:54

Myslim ze splnuji vsechny potrebne podminky a na test si cas rad udelam :-)
Sice mam "jen" G5dual 1,8, ale bezet by to melo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: Pavel Muž

Založeno: 06.12.2005, 09:15

Běžet by to mělo, ale co jsem četl, prý ty odezvy jsou šílené. U pohybu posuvníků se jedná i o prodlevy 10 až 15 vteřin :(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: KamilT Muž

Založeno: 08.12.2005, 19:05

jak jsem videl v ofic. syst pozadavcich, tak asi ano, navic to chce 1GB pameti a 10.4.3. Pokud vim, pozadavek na procesor lze pomoci nejakeho patche obejit, ale je otazkou, zda to ma vzhledem k vykonovym pozadavkum smysl ...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Aperture ...?

Autor: Adam Šindelář Muž

Založeno: 06.12.2005, 11:16

Ehm, taky se nechci nikoho dotknout, ale profesionálního fotografa mám v rodině, Maců je kolem taky dost a počítačům rozumím ;) Proč je zájem o Aperture překvapivý? Protože je větší než kdo čekal - takže nás to překvapilo; mně, stránky ze kterých jsem přebíral čísla i Apple. To se nesmí? Mluvit třeba o překvapivě velkém prodeji PowerBooků?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: ED Muž

Založeno: 06.12.2005, 11:37

Ona je to asi takova prirozena obranna reakce na inflaci privlastku.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: KamilT Muž

Založeno: 06.12.2005, 16:12

Co by se nesmělo, smí se:)
Ale když už se něco říká, mělo by se vědět co se říká a proč se to říká. Chápu, že to mohlo být převzato, ale když už to prezentujete jako rovněž svůj názor, tak předpokládám, že jste schopen nějak srozumitelně kvantifikovat (například v tisících obejdnávek, nebo i jinak, nevím z čeho vycházíte), jak je vlastně ten zájem velký (když je to pro Vás a Váš zdroj překvapivé). Předpokládám, že Vás hned tak něco nepřekvapí, takže byste mi mohl i říci, jak velký zájem by Vám přišel očekávaný (tj. nepřekvapující)? A když už jsem u toho dotazování - jak velký zájem by se Vám zdál překvapivě nízký? 100 objednávek? 1 000 objednávek? 100 000 objednávek?

Mimochode
m, ten produkt je podle výčtu features tak dobrý a inovativní, že vysoký zájem JE očekávatelný.

Odpovědět na příspěvek

UPDATE :) RE: RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: KamilT Muž

Založeno: 06.12.2005, 16:36

Tak jsem se podíval i na ten článek na Insideru .. zvláštní, jediná zmínka, pokud jsem se nepřehlédl, o překvapujícím prodeji Aperture, je v nadpisu, uvnitř v textu ani zbla. Takže se tam nepíše ani nic o tom, že by tím zájmem byli překvapeni v Apple (jak říkáte) - ve skutečnosti je to blábol o tom, co si myslí nějaký "analytik", který na základě toho o pár centů přebájil svůj odhad výnosů z akcií (a díky tomu se přiživil na citacích v médiích). Tak si vždycky v takových případech vzpomenu na Svěráka: Ti vaši odborníci, to musí být pěkní blbci :) Holt, Apple Insider už dávno není tím, proč jsme ho tenkrát hltali :)

Odpovědět na příspěvek

RE: UPDATE :) RE: RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: ED Muž

Založeno: 07.12.2005, 08:48

Ano, kdyby analitici meli pravdu, byli by bohatsi nez ropni sejkove, coz jak se zda nejsou.....

Odpovědět na příspěvek

RE: UPDATE :) RE: RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: ED Muž

Založeno: 07.12.2005, 08:49

Ano, kdyby analitici meli pravdu, byli by bohatsi nez ropni sejkove, coz jak se zda nejsou.....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Aperture ...?

Autor: thr Muž

Založeno: 07.12.2005, 18:07

Samozřejmě si můžete psát co chcete :-) Ale neberte si to ve zlém, ale objektivně vzato na zájmu o Aperture opravdu nic překvapivého není. Je to po dost dlouhé době program z oblasti focení, který je exkluzivní pro Apple, tak co se divit rozruchu? A navíc si opravdu stojím za názorem, že Aperture svým pojetím hodně zajímavě vystihla určitou mezeru na trhu, kterou konkurence zatím moc neřeší. Proto by bylo spíš velkým překvapením, kdyby se nemalý zájem nekonal...

Pokud vás (či původní zdroj) udivuje, jak až je zájem velký, tak by se to opravdu muselo nějak kvantifikovat, máte snad nějaké konkrétní šíleně vysoké číslo s počtem objednávek? Pokud ano, tak sem s ním, zajímat to jistě bude všechny účastníky diskuse.

Odpovědět na příspěvek

jak říkám.

Autor: J.P. Muž

Založeno: 06.12.2005, 14:37
Odpovědí: 0

Jk už jsem říkal, Apple jde dál za prodejem video contentu. za pár dní se o tom rozepíšou všechny weby.

Mimochodem Real Rhapsody je konečně i pro Maca.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: