Diskuse: Mac OS X pro všechny? - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Informace

Diskuse: Mac OS X pro všechny?

macosearly

6. srpna 2002, 00.00 | Mac OS X bude za pár týdnu přesně rok a půl na trhu, zatím však ještě nezískal na svou stranu nejdůležitější zákazníky Apple, profesionální kreativni uživatele. A tak nás zajímá - je už podle vás Mac OS X přípraven pro svůj "prime time", a především, jak významná část profesionálních uživatelů u nás již pracuje pod Mac OS X?

O kvalitách Mac OS X a jeho výhodách se nemusíme asi dlouho bavit, jsou jasné a stále opět a opět se potvrzují. Zatím to však ještě bohužel není systém, určený pro všechny uživatele systémů Mac OS 8 a 9, především profesionálové stále nemají všechny potřebné nástroje a programy dostupné pro Mac OS X. A tak dnešní diskuse je zaměřená především na kreativní profesionály, kteří Maca používají pro práci s grafikou, videem či zvukem.

Dá se předpokládat, že nejčastější argumenty uživatelů, kteří na Mac OS X zatím nepřecházejí, budou: není Quark, špatná podpora češtiny (případně není lokalizace) a starý hardware - Mac OS X bude v mnoha případech vyžadovat nový počítač a spolu s tím i další hardware, jako je například skener, tablet a pod., což pochopitelně přechod značně prodražuje - už tak uživatelé zaplatí dost za nové verze software pro Mac OS X.

Zajímá nás váš postoj k systému a především, zda již Mac OS X využíváte pro běžnou práci, či nikoliv. Napište nám tedy prosím do diskusí, zda je již Mac OS X tím správným systémem pro vás, v případě že zatím nikoliv, co vám brání v přechodu a kdy podle vás nastane správný okamžik pro přechod.

Pokud již systém používáte na každodenní práci, zajímá nás, jak jste se systémem spokojeni z hlediska stability a výkonu a jak vám vyhovuje podpora češtiny. Budeme rádi, pokud se dozvíme jaké programy ke své práci pod Mac OS X používáte, ale také zda pod Mac OS X používáte například skener či barevnou tiskárnu - v tom případě oceníme, pokud uvedete výrobce a také vaši spokojenost s použitím těchto zařízení pod Mac OS X. Pochopitelně nás také zajímá, jak vy osobně hodnotíte přechod z Mac OS na Mac OS X z hlediska svého výkonu a produktivity, z hlediska kvality své práce.

Děkujeme za vaše názory!

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Polemiky  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Pomaly Illusstrator 10 na MacOS X

Autor: Tomas Blazicek Muž

Založeno: 06.08.2002, 12:51
Odpovědí: 0

Taky je vas Illustrator 10 na MacOS X v porovnani s Illustratorem 9 na OS 9.2 tolikanasobne pomalejsi?
Muj nateseny kolega na svou novou G4 nainstaloval X-ko a po dvou dnech prace instaloval zpet devitku, nebot kresba jednoduche krivky cernou barvou byla o tolik pomalejsi, ze to neslo pouzivat...

Odpovědět na příspěvek

OS-X nebo MAC OS 9?

Autor: Tomáš W Muž

Založeno: 06.08.2002, 16:44
Odpovědí: 0

My jsme několik měsíců váhali, vybírali a řešili problém, co dělat dál. Ve studiu v Jihlavě máme několik starých G3, G4/450 apod. Grafiky víceméně nezajímá, že na platformě PC (W2K konkrétně), kterou jsme zkoušeli, chodí jejich oblíbené aplikace mnohem rychleji. Ale byli naprosto mimo z toho, že "jejich" operační systém už není to, co býval a asi nikdy nebude. Nakonec jsme zvolili řešení přechodné - kupujeme G4/800, na kterých hodláme provozovat OS9 tak dlouho, dokud to půjde a dokud OSX nebude v takovém stavu, kdy nebude grafikům na obtíž. To, co "technicky zkušenější" uživatel považuje za normální, snadné a běžné, považuje grafik za něco nepochopitelného. Bohužel z tohoto pohledu nám OSX přijde "horší", než W2K. Takže za rok nebo dva - uvidíme. Zatím - ani náhodou! Nemluvě o rychlosti. OS9 na G4/4xx funguje poměrně slušně a grafici jsou spokojení. OSX na tomtéž (stejné aplikace pouze karbonizované pro OSX) = nepoužitelné. Ale hlavní problém je v tom, že ti lidé neradi mění zažité postupy a z toho důvodu se tváří skepticky prakticky na všechno nové - včetně nových programů pro sazbu (koupili jsme jim InDesign 1, pak 1.5 a nyní i 2.0 a nic. Prostě starý PageMaker je pro ně nedotknutelný). Občas mi to přijde, jakobych majitele Harley-Davidsonu měl přesvědčit o výhodách japonského čtyřválcového cesťáku :-))) Náš kompromisní závěr - uvidíme za rok, G4/800 je s OS9 v pohodě a všichni jsou na to zvyklí. Za stejné peníze můžu koupit dejme tomu grafickou workstation Dell s 2.4GHz procesorem na FSB sběrnici 533 ale ti lidé skutečně obětují výkon stroje za staré a jimi oblíbené uživatelské rozhraní. Tak pokud ta možnost je, přijde nám to jako rozumné řešení. Můj osobní názor je - nežli dualprocesorový G4/1GHz (což je jediný současný moderní Mac) s OS-X, tak radši přejít na PC. A zajímavý názor jednoho z našich grafiků - než přejít na PC nebo na OSX, to raději budu dělat na svém starém počítači. Za každou cenu!

Odpovědět na příspěvek

RE: OS-X nebo MAC OS 9?

Autor: Jiří Novotný Muž

Založeno: 07.08.2002, 14:10

Je to tak. Co se člověk za dlouhá léta naučil jen těžko opouští. Zvyk je železná košile. Kdyby teď začali dělat auta ovládaná hlasem, nápadně rychle by stoupl počet mrtvých na silnici. Myšlenka je to hezká, ale prakticky těžko uskutečnitelná a drahá. Přesto věřím, že jednou MasoX bude vynikající ingrediencí naší práce.

Odpovědět na příspěvek

Zatím není o čem

Autor: Jirka Muž

Založeno: 06.08.2002, 17:03
Odpovědí: 0

OS X se mi líbí, ale zároveň ho považuji za prozatím nepoužitelný. Proč?
1. není česká lokalizace a podpora češtiny taky za moc nestojí.
2. Má nesrovnatelně větší požadavky na výkon stanice.
3. Nejsou softwary a hlavně OVLADAČE. V Classic módu se skutečně pracovat nedá.

Skutečně se mi nechce zbavovat se své G4/400, scanneru a tiskárny, které mi pro DTP aplikace na 9.2.2 chodí celkem spolehlivě. Na střih videa zase není ovladač pro RT Mac, takže .....
Snad se to zlepší. zatím - ZLATÁ DEVÍTKA

Odpovědět na příspěvek

Ad Masox pro vsechny

Autor: Yossariann Muž

Založeno: 06.08.2002, 17:19
Odpovědí: 0

Puuzívám MacOS X na G4/800 doma. Predevsim na web, mail, fotky a obcasny hratky se zvukem a quicktimem. Pokud potrebuju - a to zcela vyjimecne - delat doma grafiku, vystacim si s InDesignem a Photoshopem 7. Diky odpore cestiny mi vsechno trva mnohem mnohem dyl, ale jednou za cas se to da vydrzet. Tisknu na fungl nové inkoustovce HP 5550. Kdybych mel vytvorit neco vetsiho, pro tem pripad mam logickej disk s 9.2.2, kde vsechno facha tak, jak ma. Taktez v praci tvorim na devitce, pac presvicovat na desitku z obecne znamych duvodu fakt zatim nejde. Devitka je ta moje fajn zenska, ta verna zena, ktera mi vychovala deti a na kterou je spoleh. Desitka, kterou mam doma, je krasna milenka, obcas predvede bajecnej striptyz a jejim nejvetsim benefitem je, ze je nova a neokoukana. Nicmene na spolecenej zivot je jeste mlada...
Ale pekna je - to sedi.

Odpovědět na příspěvek

No, ja si nemohu stezovat

Autor: juramac Muž

Založeno: 06.08.2002, 18:45
Odpovědí: 0

ja si nemohu stezovat, naopak. Dnes jiz vsechny aplikace,vcetne jednoducheho kancelarskeho softu na vedeni agendy delam vyhradne v desitce.Na grafiku Photoshop 7 , Illustrator 10 i Freehand 10 a zas tak velky rozdil v rychlosti nepozoruji. I kdyz je pravda,ze grafika neni nasim zakladnim kamenem.Spis se zabyvam videem a vyrobou DVD a zde si nemohu X vynachvalit. Priznam se, ye dnes, po 4 mesicich bych asi neumel jiz s devitkou pracovat. Jiste, jeste neni vse naprosto dokonale ale asi je to o tom, kdo co dela. Ale opakuji, ja osobne nemam problem,naopak jsem se jich zbavil - nepamatuji, ze by mi mac s X za posledni 4 mesice zatuhnul nebo spadl.Na devitku jsem jiz definitivne zapomel.

Odpovědět na příspěvek

Nestačím žasnout ...

Autor: Tom-AZ Muž

Založeno: 06.08.2002, 18:56
Odpovědí: 0

Od uvedení Mac OS X mám pocit, že nás Apple "jen zkouší". Nechápu, proč přecházet na X, když je žalostně pooommmmaaalllýýý (strojem to nebude - G4 867), nejsou aplikace, není lokalizace, chybí mu hromada vychytávek, které má 9-tka atd. a ve srovnání s 9-tkou je značně nepřehledný. Milióny souborů (a ještě k tomu s .příponami ) z kterých jde běžnému uživateli hlava kolem.

Mám pocit, že se X moc podobá Mrwosoftímu paskvilu. S tím souvisí i komplikovanější správa a zase peníze, které se za ni NĚKOMU zaplatí. Nějak se smazává původní výhoda Apple spočívající v geniální jednoduchosti a přehlednosti, díky níž si i běžný uživatel vše intuitivně nastavuje a spravuje sám a to jen v malém zlomku času stráveného u počítače.

Přechod na X pro mě asi ještě chvilku bude špatným vtipem. Je mi také ale jasné, že když se do něčeho nainvestuje hromada peněz, musí se to prodávat, i když je to drek ( nebo pěkná, ale momentálně nepoužitelná hračka ) ...

Odpovědět na příspěvek

Ach jo

Autor: Miloš Muž

Založeno: 07.08.2002, 00:18
Odpovědí: 0

Mám X ko nainstalováno na G4/400 9 dní. Používám ji na střih videa. X je na jednom disku 9 na druhém. Problémy s videem nejsou ale měl jsem problém jak nastavit internet. Z 9 vše chodilo ale z desítky to samé nastavení ne a ne. Nakonec jsem svolal radu starších a zjistili jsme, že provider není uspůsoben na unix jádro. Jiný provider funguje normálně. Takže nevím. S tou rychlostí? Mám hodně paměti, tak X celkem běhá. Ale stále zlatá devítka.

Odpovědět na příspěvek

RE: Ach jo

Autor: Jirka Fiala Muž

Založeno: 07.08.2002, 07:05

Souhlasím, že například FinalCut 3 chodí pod Xem slušně. Problém jsem měl jen trochu s češtinou. Malér je v tom, že naše (zákazníkova) stanice běhá na dvou monitorech s kartou RTMac. A ovladače nejsou a nejsou. Takže máme nainstalovány oba systémy a čekéme na ovladač. Zatím se pracuje pod 9.2.2 a čekáme. Pak bude stačit jen restartovat. Kdy k tomu ale dojde? Snad brzy.

Odpovědět na příspěvek

??

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 07.08.2002, 03:26
Odpovědí: 0

Mozna sem analfabet nebo debil, ale vsichni "grafici" se tu tvari jakoze nemuzou zit bez nejnovejsich aplikaci. Co umi Photoshop 7 tak moc noveho? Ma jakysi file manager, ktery neni zrovna "skvely" a umi vykryvat sam - to mj. znamena, ze zbavit fotku prachu a podobnejch shitu zvladne dneska uz i clovek s nedokoncenou zakladkou. Ale bavime-li se tu o graficich (nebo s grafiky), tak proc potrebuji kazdy rok novy soft, obvzlast kdyz si tak neradi zvykaji na nove veci?! Verim, ze mi to nekdo objasnite. Nesnazim se tu naznacovat nic ve smyslu, ze prechazet na novy soft/hard je zbytecne, ale bohuzel je to tak prezentovano.

Odpovědět na příspěvek

??

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 07.08.2002, 04:21
Odpovědí: 0

Mozna sem analfabet nebo debil, ale vsichni "grafici" se tu tvari jakoze nemuzou zit bez nejnovejsich aplikaci. Co umi Photoshop 7 tak moc noveho? Ma jakysi file manager, ktery neni zrovna "skvely" a umi vykryvat sam - to mj. znamena, ze zbavit fotku prachu a podobnejch shitu zvladne dneska uz i clovek s nedokoncenou zakladkou. Ale bavime-li se tu o graficich (nebo s grafiky), tak proc potrebuji kazdy rok novy soft, obvzlast kdyz si tak neradi zvykaji na nove veci?! Verim, ze mi to nekdo objasnite. Nesnazim se tu naznacovat nic ve smyslu, ze prechazet na novy soft/hard je zbytecne, ale bohuzel je to tak prezentovano.

Odpovědět na příspěvek

RE: ??

Autor: petr vlk Muž

Založeno: 07.08.2002, 08:15

Nevim, mozna jsem totez co vy, ale pro profi praci bych preferoval nativni aplikace. Nebo pracujete na meku v calamusu v emulaci atari st? ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: ??

Autor: claire Muž

Založeno: 07.08.2002, 08:41

Souhlas - ALE switch kampan pritahne nove uzivatele (mozna) a ti si pdo OS X moc srandy a pohody neuziji, maji si snad instalovat stary os? pro mne osobne by to problem nebyl, ale nejak to postrada logiku ...

Odpovědět na příspěvek

RE: ??

Autor: Jirka Muž

Založeno: 07.08.2002, 09:18

jde o to, že starší softy (Photoshop do 6 včetně, Illustrator do 10 atd.) pod OS X prostě nechodí. Resp. chodí v Classic módu, který je tak pomalý, že se to nedá používat. Možná tak na jistý druh masochismu :)

Odpovědět na příspěvek

RE: ??

Autor: Tomáš Muž

Založeno: 07.08.2002, 10:33

U nás teda grafici rozhodně "netouží" po nejnovějších aplikacích za každou cenu. Jsou spokojení s tím, co šlape dobře a spolehlivě. InDesign 2 je podle mě skvělý ale oni si to nemyslí a nelíbí se jim. S tím Photoshopem máte pravdu, ale lidi, kteří používají OSX, jinou možnost než 7 nemají. Většina lidí, které znám, používají 5 nebo 5.5. Illustrator 10 je krok kupředu a kupodivu se líbí i grafikům. Ale když se podívám kolem, tak spousta našich zákazníků pořád používá Quark 3.32, my používáme PM 6.5 a další "staré" softy. Spolehlivost, rychlost a návyky uživatelů, kteří ty programy používají skutečně od rána do večera - je to něco jiného, než když někdo Photoshop použije jednou za den...

Odpovědět na příspěvek

Tiskárna OKI 8im - OSX.

Autor: Wensdy Muž

Založeno: 07.08.2002, 09:18
Odpovědí: 0

Na iMacu používám pro kancelářské potřeby tiskárnu OKI 8im. Svého času byla nabízena v barvách tenkrát vyráběných iMaců. Používal jsem ji v OS 9 a vše fungovalo jak má. Při přechodu na OS X jsem narazil na problém. Ovladač nebyl. Dnes už ovladač existuje a tiskárna tiskne ale... Radost končí po vypnutí a zapnutí počítače. Print centr stále obsahuje OKI 8im ale netiskne a hlásí chybu. Musím tiskárnu odebrat a znova přidat aby to fungovalo. Diskuze na MujMacu je dobrá ale nikdo mi tu nebyl schopen poradit (nebo to nikoho nezajímá-nevim). Grafiku dělám zatím v OS 9 protože nemám verze pro X. Faxovat chodim taky do OS 9.

Odpovědět na příspěvek

RE: Tiskárna OKI 8im - OSX.

Autor: Frantisek Erben Muž

Založeno: 07.08.2002, 10:14

Zkus program PrintCenter Repair 1.4.1 na http://www.versiontracker
.com/moreinfo.fcgi?id=146
41&db=macosx , nevim jestli to neco vyresi, ale za pokus t stoji

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Tiskárna OKI 8im - OSX.

Autor: Wensdy Muž

Založeno: 08.08.2002, 19:49

Tak jsem to zkusil a je to pořád stejné. Jestli někoho ještě něco napadá prosím poraďte.

Odpovědět na příspěvek

OSX

Autor: Radek S. Muž

Založeno: 07.08.2002, 09:45
Odpovědí: 0

Ja delam v OSX tak dva mesice a musim rict, ze jsem opravdu moc spokojenej. Vubec nepada, po nekolika dnech neni potreba zadny restart, proste to prad bezi. Vyuzivam produktu Adobe, takze s OSX nemam problem. Musim priznat ze citim trochu zpomaleni v nekterych aplikacich. Illustrator 10 v OSX je o neco pomalejsi nez 9 v OS9. (Nemam vsak rozhodne pocit, ze by se v tom nedalo delat, protoze je to tak ukruneturbototalmega pomaly, jak nektery prispevovatele pisou. U tech mam spis pocit, ze se snazi najit co nejvic duvodu, aby na OSX vubec nemuseli. Ale neni to trochu zatvrzelost?)
Je ale urcite uplne chyba na strane Applu? Adobe nam dokazuje, ze jim de stale vice o penize nez o kvalitu produktu:-(

Odpovědět na příspěvek

MacOS X? Nemam na nej...

Autor: Matej Sychra Muž

Založeno: 18.08.2002, 14:01
Odpovědí: 0

V situaci, kdy mam ctyri roky starou G3/333 byt s velkym diskem a pul litrem pameti muzu cele deni kolem MacOS X jen sledovat. Nove aplikace mne moc nezajimaji, pro svou praci s bohate vystacim s PS5.5, Illustratorem 8 a spoustou uzitecnosti, ktere od MacOS X cekat nemuzu. Vzhledem k tomu, ze ted nemam ani moc prace, na novy pocitac radsi ani nemyslim. Mozna ze za chvili pujdu radsi prodavat zeleninu, nez bych se moril s tim, co mi vyrobci pocitacu a softwaru zase hodi za klacek pod nohy jen proto, aby na tom vydelali.

Odpovědět na příspěvek

Já jsem přešel nedávno a jsem spokojen

Autor: Honza Muž

Založeno: 15.10.2011, 18:26
Odpovědí: 0

Na Mac jsem přešel asi před třemi měsíci. Oproti windowsu jsou samozřejmě určité rozdíly, se kterými se člověk musí (nebo nemusí) smířit. Každopádně to pro mě bylo jednodušší díky tomu, že jsem už před tím pracoval s linuxem, na kterém je mac v podstatě založen..
O svých zkušenostech s přecházením píšu i blog, kde je pro začátečníky snad spousta užitečných informací.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: