Boot Camp - tak trochu nečekaný dárek k 30. narozeninám - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Informace

Boot Camp - tak trochu nečekaný dárek k 30. narozeninám

6. dubna 2006, 00.00 | 1. duben byl ve znamení 30. narozenin společnosti Apple. Řada z nás očekávala uvedení nového softwaru, Intel iBooka či vylepšeného iPodu. Nebo něco, co nám vyrazí dech. Boot Camp (se obávám) nečekal nikdo. I když se nejedná o narozeninový dárek v pravém slova smyslu, jeho načasování v tomto směru tak vyznívá. A že nevíte, co je to Boot Camp? Asi jsem se zapomněl zmínit - jedná se o řešení Applu, jak na Intel Macích spouštět Windows XP.

Boot Camp

Než se dostaneme ke spekulacím a dohadům, proč k tomuto kroku došlo, pojďme se podívat, co to přesně Boot Camp je. Jedná se o software ve fázi beta, který by měl být součástí Leoparda (Mac OS X 10.5), jehož první verzi budeme moci spatřit na WWDC v tomto srpnu. Tento software po instalaci na Intel Macu a po aplikování firmwaru pro tyto počítače (Intel pozitivní), umí naformátovat část pevného disku na FAT či NTFS a dovolit nainstalování Windows XP na samostatný logický oddíl. Uživatel si pak při startu může hodit korunou, zda nastartuje do OS X či XP. Nutno podotknout, že logický oddíl umí Boot Camp udělat bez toho, aby musel naformátovat celý disk (což třeba Disk Utility neumí). NTFS formát (Windows file system) neumí Mac OS X korektně používat, respektive umí z něj číst, ale neumí na něj zapisovat. Tudíž pro výměnu dat mezi systémy je asi ideálnější použít FAT, se kterým si Mac OS X umí poradit. Instalovat lze pouze Windows XP SP2 (a pravděpodobně v budoucnu Vista), je možné použít pouze Intel Mac, který musí mít aplikovaný update Firmware a mít nainstalovaný Mac OS X 10.4.6. Boot Camp po spuštění na prázdné vložené CD nahraje veškeré ovladače, které Windows potřebují k použití hardwaru od Apple a ze kterého si jej Windows stáhnou při instalaci.

Ovladače obsahují:

  • Intel Chip Set Software (6.2.1)
  • ATI Graphics (8.24.0.0)
  • Intel Integrated Graphics (6.14.10.4512)
  • Marvel Yukon Ethernet (8.49.2.3)
  • SigmaTel Audio (1.0.4889.0 nd375 cp1)
  • SigmaTel Audio proto_A2 (1.0.4889.0 nd375 cp1)
  • Atheros 802.11 wireless (AirPort) (4.2.2.4)
  • Broadcom Wireless (4.10.40.0)
  • Apple Bluetooth module (1.0.0.1)
  • Apple Keyboard Eject Key (1.0.0.1)
  • Apple Keyboard Brightness (for computers with built-in displays) (1.0.0.1)
  • Startup Disk Control Panel for Windows XP (1.0.0.1)

Ve Windows nefungují všechny komponenty počítače, jako je iSight kamera, Apple Remote, Apple USB modem, Bluetooth klávesnice a myš či podsvícení klávesnice a Sudden Motion Sensor u MacBooku Pro. Díky Boot Campu mají Intel Macy podporu jak EFI, tak BIOSu. Takže nyní víme, co Boot Camp umí, jedná se zatím o beta verzi (!), plnou verzi můžeme očekávat v Leopardovi, ale pokud máte Intel Maca, nic vám nebrání se pustit do testování (těšíme se na vaše poznatky!).

Návod pro instalaci Windows a Boot Campu v PDF

Fotogalerie na Flickr.com instalace Windows na MacBook Pro

Proč Apple uvedl Boot Camp?

Odpověď na tuto otázku není rozhodně jednoduchá a přesnou odpověď zná asi jen pár lidí na této planetě (hádejte kdo). Tudíž místo přesné odpovědi se pojďme podívat na možnosti, které se nabízejí.

1/ Protože může!

První variantou uvedení je jednoduchý fakt, že Apple prostě může umožnit spouštění Windows na Intel Macích, tak proč jej nepovolit? Již se podařilo Windows XP na Macu spustit (pomocí hacku a lehce krkolomného postupu), tak si v Applu řekli, že když je taková snaha spouštět Windows na Macu, nabídnou vlastní řešení. To samozřejmě nemůže být až taková pravda, Boot Camp se neobjevil z ničeho nic a v laboratořích Applu toto řešení muselo již nějaký ten pátek okupovat pevné disky Maců (to ale není překvapení, Apple skrýval pět let OS X pro Intel...). Zajímavější je, že ještě donedávna se Apple tvářil, že v žádném případě nebude podporovat spouštění Windows na Macu. Zda se jednalo o předem domluvenou kamufláž (asi ano), či nikoliv, se už asi jen tak nedovíme (možná za 10 let, až Steve Jobs a jeho blízcí budou psát své paměti a svěří se nám se všemi "boudami", které na nás připravili).

2/ Chceme konkurovat HP a Dellu!

Druhá možnost je, že se Apple chce více natlačit do hlavního proudu a začít konkurovat hráčům jako je HP a Dell a nabízet svoje řešení pro Windows. Apple přestane být synonymem pro uzavřený systém. To už je minulost.

3/ Chceme více switcherů!

Jak zjednodušit cestu na OS X switcherům? Dát jim na výběr. Kup si náš počítat, otestuj si ho a když nebudeš spokojen s OS X, zbude ti pěkný hardware a Windows XP. Navíc řada switcherů může přivítat možnost používat XP na hraní her. Apple počítá s tím, že si oblíbí OS X a k Windows se nevrátí.

4/ Univerzálnost

Asi není třeba připomínat, že tímto krokem (tedy spíše uvedením Leoparda), se Intel Macy stávají univerzálními stroji - spustíte na nich Mac OS X, Linux i Windows XP, a to vám konkurence nabídnout nemůže. Další krok, jak lépe konkurovat HP a Dellu.

Máme pár důvodů, které mohly Apple vést k uvedení Boot Campu. Kam to ale může vést?

Apple získá větší podíl na trhu a dostane se více do korporátní sféry. V kancelářích začneme více vidět iMacy a MacBooky Pro, které zvládnou jak Windows tak Mac OS X. Jiní výrobci nebudou moci totéž nabídnout a při nákupu hardwaru pro vás bude výhodnější koupit stroj od Apple, protože vám prostě nabídne více. Z tohoto kroku bude mít zisky jak Apple, tak potencionálně Microsoft (začne dodávat licence na počítače, které s Windows dříve nemohly pracovat). Obě společnosti mohou z této situace těžit.

V Leopardu se dočkáme virtualizace (nepotvrzené, spekuluje se o této variantě), čili možnosti spustit více operačních systémů bez nutnosti restartovat. Když si bude chtít uživatel pustit hru napsanou pro Windows, nebude muset restartovat, ale pustí si ji přímo v prostředí Mac OS X či Linuxu. Tento krok je čistě spekulativní, pár zmínek se na internetu objevuje, ale berte tuto možnost s velkou rezervou. Pokud by k tomuto kroku došlo, mohl by Mac OS X skončit jako OS/2 - tedy špatně. Vývojáři by neměli potřebu vyvíjet software přímo pro Mac OS X, soustředili by se pouze na verzi pro Windows, neboť uživatelé Mac OS X by si ji mohli pustit v "emulaci" Windows. To by se mohlo stát za předpokladu, že by Apple měl pořád malý podíl na trhu. Pokud by se mu ovšem podařilo získat díky své výhodě "univerzálního" počítače větší podíl na trhu, měl by (možná) lepší vyjednávací podmínky, aby k takovémuto kroku nedošlo. Respektive by softwarový vývojáři měli důvod dále vyvíjet aplikace pro OS X i Windows. Zákazníci by to vyžadovali a kde je poptávka, je i nabídka. Otázkou zůstává, jak by taková virtualizace podle Apple vypadala. Podle John C. Dvoraka dokonce Apple Mac OS X za pár let plně opustí a stane se standardním dodavatelem hardwaru (a obsahu).

Trochu šílená představa - pro nás, ale třeba akcionářům dává jiný smysl. Apple by nemusel vyvíjet vlastní operační systém, získal by díky současné univerzálnosti podíl na trhu, aby univerzálnost následně zahodil a držel si svůj podíl díky hardwaru a obsahu (iTunes Music Store). Nemusel by vyvíjet vlastní OS, to ať si klidně dělá Microsoft, Apple by pouze dodával grafický vzhled alá Mac OS X (GUI) ke svým počítačům a hlavní zisky by plynuly z prodeje hudby, videa, podcastů, videocastů a řady dalších formátů, které dnes ještě ani neznáme.

Otázkou ovšem zůstává, jak trh s operačními systémy bude za takových 5-10 let vypadat - zda všechny nebudou zdarma a vydělávat se bude na obsahu (video, hudba, hry), nebo zda virtualizace bude tak běžná, že válka operačních systémů bude zcela zbytečná a pamatovat si ji bude pouze pár geeků, či zda nás všechny pohltí Google a internet a operační systém bude sloužit jenom k tomu, aby spouštěl webový prohlížeč a bude se spíše podobat firmwaru přehrávače DVD, než tomu, jak jej známe dnes. Mnoho otázek a cest, ale odpovědí málo.

Ať tak nebo tak, ring je volný, pusťte se do diskuze. Jaký je váš názor? Jak vnímáte tyto kroky Applu a možnost "oficiálního" spouštění Windows na Macu? Aby se vám lépe přemýšlelo, podívejte se na prezentaci Steva Jobse operačního systému NeXTSTEP. Uvidíte, jak je Mac OS X vlastně "starý systém" a jak jeho základy byly vymyšleny dávno před tím, než se o nějakém Mac OS X začalo vůbec spekulovat. Myslíte si, že by Apple zahodil Mac OS X? Osobně si to nedokážu představit. Respektive dnes si to nedokážu představit. Ale je nutné si uvědomit, že se na věci koukáme očima z dnešního pohledu. A tento pohled může být za pár let hodně klamavý.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Polemiky  

 » Rubriky  » Software  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

k smíchu...

Autor: jf Muž

Založeno: 06.04.2006, 00:14
Odpovědí: 0

...spekulace k smíchu... řekněte mi JEDINÝ důvod, proč kupovat HW od Apple, pokud by neexistoval Mac OS X -- JEDINÝ!!!! Kdo by to kupoval a proč? Argumentovat designem? Hmm, kolik lidí si připlatí 500-1000 USD JEN ZA DESIGN KRABICE? Dvorak byl blbec odjakživa, ale koukám, že umí zatemnit rozum i ostatním...

Odpovědět na příspěvek

RE: k smíchu...

Autor: rudaB Muž

Založeno: 06.04.2006, 00:38

Dvorak neni vzdy pri smyslech...to je pravda, ale v tomhle pripade ma bohuzel pravdu.
Dnes jsem mel moznost hovorit s radou lidi ve dvou velkych firmach, ktere si Macy dosud nekoupili prave kvuli MacOS. Design a odolnost Apple HW se jim zamlouva a po dnesku zacali u svych IT oddeleni objednavat Macy. Budou na nich pouzivat vyhradne Windows (14 novych MacBookuPro hned prvni den po uvedeni Boot Campu - podle me Apple jako novy DELL boduje).

Casem mozna bude Apple nabizet Macy s OSX nebo Mac s Windows.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: k smíchu...

Autor: running Muž

Založeno: 06.04.2006, 00:50

však oni uvidí, XP jim párkrát kolabuje a oni rádi nabootují do OS X..

http://img316.imagesh
ack.us/img316/2011/1stblu
escreen7dv.jpg

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: k smíchu...

Autor: Kyle Muž

Založeno: 06.04.2006, 07:42

Vacsinou sa kriticky hovorim na adresu MS, ale teraz musim napisat, ze XPcka uz su po rokoch trapenia MS stabilny system. Ak tam nerobis bordel s instalaciami podivnosti, tak to sluzi bez problemov.
Keby nebol OS_X pisany na jeden HW, urcite by sme sa dockali aj tam roznych podobnych efektov ako vo Win "modra obrazovka smrti".

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: k smíchu...

Autor: JJ Muž

Založeno: 06.04.2006, 09:04

XP-čka jsou možná stabilní v tom smyslu, že netuhnou (i když kolikpak máte průměrný uptime?) Pořád ale za OS X výrazně zaostávají v použitelnosti jako takové - promyšlenosti a efektivitě GUI (drag&drop je u nich v podstatě nepoužitelné), některých technologiích (blbosti jako Spotlight, exposé atd.)..

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: k smíchu...

Autor: Roman Petrla Muž

Založeno: 08.04.2006, 23:14

Jenže to pro mnoho firem není podstatné. Pokud používají sw, který pro Mac OS X neexistuje, není co řešit. Už jen zvykat si na jiný program představuje pro mnoho uživatelů takové potíže, že je nejsou ochotni akceptovat.

Odpovědět na příspěvek

RE: k smíchu...

Autor: Vita Muž

Založeno: 06.04.2006, 02:08

pravda, proč kupovat odladěný Apple HW, když si můžu poskládat pořádnou hajtru, kterou přetaktuji a pak se budu snažit ji uchladit, nasledne budu resit nestabilitu…
znackovy odladeny HW A pekny design - ono to jde ruku v ruce
tedy proc firmy (banky adpo.) kupuji znackove ocitace
OSX je velke plus (i pres diskutabilni nedostatky jako napr. hry)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: k smíchu...

Autor: dr. Avalanche Muž

Založeno: 06.04.2006, 09:33

Firmy kupuji znackove pocitace, protoze by se IT technik zblaznil, kdyby mel stavet PC, nemel by cas parit hry. Navic si lze objednat u znackove firmy komp na miru. Co se jablek tyce, mam rad kdyz vim jake komponenty v kompu mam a to u Applu fakt neni. V praci mame 7 G5 a poze v jedine je bezproblemova DVD mechanika a to o necem svedci...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: k smíchu...

Autor: AlesD Muž

Založeno: 06.04.2006, 09:48

Tak to mate asi tech zbyvajicich 6 s chybou. ktera lze odstranit nejakou zaplatou (nebyl to nakup zhruba pred rokem?). Je to chyba Applu, nam to delalo taky, a servis to vyresil. Hold nic neni bez chyby :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: k smíchu...

Autor: petiar Muž

Založeno: 06.04.2006, 09:07

napriklad ja som si kupoval imac kvoli designu. mac os x bol vedlajsi, nastastie pozitivny efekt ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: k smíchu...

Autor: Marek Muž

Založeno: 06.04.2006, 09:28

Hlasim se k tomu priplatku - nechci mit doma zadne sedive bedny pripadne radoby elegantni casy z PC sveta.

Odpovědět na příspěvek

budoucnost

Autor: Duffator Muž

Založeno: 06.04.2006, 00:19
Odpovědí: 0

No, ja osobne se celkem obavam zminene moznosti odklonu vyvojaru od OSX, (proc by si pridelavali praci s portovanim, kdyz si program muzu spustit pod widlema). Ale na druhou stranu snad k tomu nedojde. celkem optimisticke reakce hernich vyvojaru zde: http://www.insidemacgames
.com/news/story.php?ID=13
177

Odpovědět na příspěvek

Přesně podle očekávání :-)

Autor: reguin Muž

Založeno: 06.04.2006, 00:39
Odpovědí: 0

No přesně se mi potvrdila moje hypotéza, že Apple nepřešel na Intel jen tak pro nic za nic, ale proto, že chtěl lépe konkurovat Microsoftu. Pokud bude Mac podporovat i Windows uživatelé budou mít bezprostřední srovnání dvou systémů a vyladěnej HW od Apple. Nebude to konec OS X, ale konec Windows :-) Vše tomu napovídá!

Odpovědět na příspěvek

Mrkvošrot XP versus XP (konecne si to porovnaju tupci!!!)

Autor: Hobo Muž

Založeno: 06.04.2006, 09:56

Celkom suhlasim... Nech si to porovnaju, o com rozpravame. Tu je aj pozitivny priklad... Moj kamarat je total zastanca PC šrotov a celeho Mrkvošrotu, ale tato alternativa sa mu zapacila, nakolko sa rad hra hry na PC (nieze by neboli na OSX...) a dlhu dobu tuzi po Garagebande a tvorbe hudby. Teraz sa uz aj on rozhodol, ze si kupi HW od Apple. Jeho mama si moze na nom robit uctovnictvo pod XP a on instalovat Jam Pack-y do Garagebandu :-))))))

Odpovědět na příspěvek

Mrkvošrot XP versus OSX (konecne si to porovnaju tupci!!!)

Autor: Hobo Muž

Založeno: 06.04.2006, 09:56

Celkom suhlasim... Nech si to porovnaju, o com rozpravame. Tu je aj pozitivny priklad... Moj kamarat je total zastanca PC šrotov a celeho Mrkvošrotu, ale tato alternativa sa mu zapacila, nakolko sa rad hra hry na PC (nieze by neboli na OSX...) a dlhu dobu tuzi po Garagebande a tvorbe hudby. Teraz sa uz aj on rozhodol, ze si kupi HW od Apple. Jeho mama si moze na nom robit uctovnictvo pod XP a on instalovat Jam Pack-y do Garagebandu :-))))))

Odpovědět na příspěvek

RE: Mrkvošrot XP versus OSX (konecne si to porovnaju tupci!!!)

Autor: Pablick Muž

Založeno: 15.05.2006, 18:15

Perfektní. Šťastný příběh.

Dneska mě zklamal jeden spolužák, o kterém jsem měl docela dobré mínění. Říkal, že Macintoshe jsou jen hračky úchylných Američanů nebo něco v tom smyslu. Tohle nemůžu pochopit. Kdybych měl já na výběr, tak bych tu neseděl před CRT monitorem a šetřil na Mac...

Odpovědět na příspěvek

virus :-)

Autor: shadow21 Muž

Založeno: 06.04.2006, 01:34
Odpovědí: 0

a je to tu konecne poriadny virus na Macoch :-)

Odpovědět na příspěvek

nice

Autor: bubu Muž

Založeno: 06.04.2006, 01:38
Odpovědí: 0

apple umi...i tu znacku wokynek ma hezci ;)

Odpovědět na příspěvek

hw, sw, strategie, etc.

Autor: TN Muž

Založeno: 06.04.2006, 09:47
Odpovědí: 0

Yep, taktéž se přidávám na stranu designu, odolnosti a preciznosti Apple HW. Radši si připlatím za solidní, odlaďenou věc než aby mi v tašce strašila plastová vrzající divnost u které se budu bát, že ulomím displej při každém otevření notebooku. Se stolním počítačem je to stejné. Další, který budu kupovat bude Mac, neb mám dost nevzhlednejch blikajících krabic. I když přiznám se, že prvotní impuls k nákupu Maca byl OS X, ale asi tak v poměru 53 ku 47 % k HW :-)

Ohledně strategie, kterou se Apple ubírá. Zní mi poměrně logicky, že Apple je na cestě oklonu od vývoje SW, i když bych se toho dočkal nerad :-( A důvod uvedení Boot Campu je prostě další krok Applu k masovému trhu. Přežívat nadále v niche market není dle mě z dlouhodobého pohledu moc dobře možné.

Odpovědět na příspěvek

RE: hw, sw, strategie, etc.

Autor: Kyle Muž

Založeno: 06.04.2006, 10:15

K tym plastovym vrzgajucim divnostiam..mozes si vybrat. Neviem, co si videl, ale pozri si nejake notebooky posledneho roku. Apple ma pekne veci, ale take Samsung nbook-y neurobia ziadnu hanbu, pre profika IBM/Lenovo, HPcka. To su firmy, ktore rozhodne vrzgajuce divnosti mat nebudu. Az bude Apple robit notebook za 20 tisic, tesim sa na porovnanie kvality s 'no-name' skladackami, ktore mavaju problem s plastami. Dovtedy porovnavas dve rozdielne veci.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: hw, sw, strategie, etc.

Autor: TN Muž

Založeno: 06.04.2006, 10:43

Když jsem pořizoval notebook, rozhodoval jsem se mezi IBM, Sony Vaio a Apple.. Vyhrál Apple díky sw a dobré nabídce.

Zpracování
m si dovolím srovnávat s Applem jenom IBM/Lenovo. Třeba Sony, i ve stejné cenové relaci mi přijdou moc "plastový". Stejně tak HP. Se Samsungem nemám zkušenosti.

Odpovědět na příspěvek

RE: hw, sw, strategie, etc.

Autor: xpuser Muž

Založeno: 06.04.2006, 14:02

Tak nevim, nevim. Osobne jsem opustil platformu Apple pred dvema lety a nehodlam se k ni uz nikdy vracet.
PC jsou dnes nekde uplne jinde a pryc jsou doby kdy jsem nekdy okolo ruku 1992 se svou Quadrou 800, pohlizel na PC jako na naprosty plebs.
Apple totiz jestli si toho jeste nikdo z vas nevsimnul opustil definitivne high-end class. Prislo to s nastupem OS-X a jeho pro laika velmi libivym designem, se zavedenim mac mini (a podobnych nesmyslu)- coz je proste hromada stareho srotu v pekne krabici.
Docela me bavi, jak nekteri fanaticti zelinari neustale napadaji "padavost" windows. Mam dnes svoje treti PC jako pracovni stanici a modrou obrazovku jsem nevidel nikdy, nikdy jsem nemel virus ani nic podobneho.
Pocitac vypanam jenom malo kdy.
Z moji osobni zkusenosti musim rict, ze dnes, kdyz vezmu 50 000 a necham si postavit nejakou tu PC skladacku z kvalitnich komponent tak bude zhruba tak vykona jako Apple za 150 000 a rozhodne bude spolehlivejsi.
Dalsi vec ktera mi na Applu dost vadila byla naprosta nesvoboda. Kdyz v roce 1984 prezentoval Ridley Scott ve svem legandarnim reklamnim sotu jako unik z sedi a osvobozeni se, pak situace je dnes naprosto opacna.
S Applem mate jasne vymezene mantinely, uz jenom proto, ze na Apple existuje asi tak promile sw co na PC. Pravdou je ze dostupny Apple sw byva vetsinou kvalitni, ale vyber proste nemate.
Nakonec nemate na vyber ani co se tyce HW.

P.S.:Jako notebook dnes pouzivam Sony VAIO, coz je po vsech strankach plne srovnatelny pocitac s powerbookem, nejenom designem ale i sw vybavenim ktere k nemu Sony dodava.

Osobne se domnivam, ze Apple drive ci pozdeji bude nucen vyvoj OS X zahodit. Hodne myslim v tomto napovi nastup Visty.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: hw, sw, strategie, etc.

Autor: Otik Muž

Založeno: 06.04.2006, 16:29

To snad neni mozny, co si od toho nekolikaleteho bastleni Visty (Longhorn) vubec slibujes? Dyt tobe uz nic jineho nezbyva, nez zbozne prani, aby to jednoho dne spatrilo svetlo sveta, jinak se neni o cem bavit - tvuj zivot je na urovni prani, ja si leta uzivam narozdil od tebe, moderniho systemu.
Nezapominej, ze vetsina ze zde pritomnych, je nucena na WinXp pracovat v zamestnani, tak tu neplacej hovadiny o stabilite a nekolikaletemu bezchybnemu provozu - narozdil od tebe, ja mohu porovnavat.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: hw, sw, strategie, etc.

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 06.04.2006, 18:35

tu modru obrazovku si asi nevidel len preto, lebo v novsich Windows je defaultne zapnuty automaticky restart.

Pravym na My Computer–>Properties->A
dvanced->Startup and Recovery Settings

Zrus zaskrtnutu polozku „Automatically restart“

Voila, a sme doma :)

Jo a virus/malware asi nemas len preto, lebo si system nekontrolujes a si skryty za firewallom a NAT, s USB modemom alebo Internet Exploderom by si spieval inu pesnicku

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: hw, sw, strategie, etc.

Autor: Jarda Muž

Založeno: 07.04.2006, 10:40

Naprosto s Vámi souhlasím, co se stability systému týče. Argument, že zelinář má možnost (či spíše povinnost) služebně používat Windows a tudíž tento systém zná, je zavádějící, neboť pak dotyčný funguje jen jako uživatelské BFU na systému, jehož stabilitu určuje schopnost admina zajišťujícího nastavení práv, aktualizace, nasazení antiviru, firewallu atd. Doma používám updatované Windows 2000, tedy 7 let starý systém. BSOD, pády či automatické restarty systému neznám. A to jsem připojen 24/7 k Internetu (pravda, nevyužívám IE+Outlook, ale Operu+Foxmail) a počítač vypínám opravdu málokdy. Uznávám, že OSX je v panenském stavu méně zranitelný než panenská Windows, ale stačí si sytém správně nastavit a je vystaráno. Není proto třeba za neschopnost uživatele kritizovat systém jako takový :)

Odpovědět na příspěvek

podívejte se

Autor: zdeny Muž

Založeno: 06.04.2006, 09:50
Odpovědí: 0

http://www.mymac.cz/page2
/page40/page40.html

Odpovědět na příspěvek

hw, sw, strategie, etc.

Autor: TN Muž

Založeno: 06.04.2006, 10:39
Odpovědí: 0

Yep, taktéž se přidávám na stranu designu, odolnosti a preciznosti Apple HW. Radši si připlatím za solidní, odlaďenou věc než aby mi v tašce strašila plastová vrzající divnost u které se budu bát, že ulomím displej při každém otevření notebooku. Se stolním počítačem je to stejné. Další, který budu kupovat bude Mac, neb mám dost nevzhlednejch blikajících krabic. I když přiznám se, že prvotní impuls k nákupu Maca byl OS X, ale asi tak v poměru 53 ku 47 % k HW :-)

Ohledně strategie, kterou se Apple ubírá. Zní mi poměrně logicky, že Apple je na cestě oklonu od vývoje SW, i když bych se toho dočkal nerad :-( A důvod uvedení Boot Campu je prostě další krok Applu k masovému trhu. Přežívat nadále v niche market není dle mě z dlouhodobého pohledu moc dobře možné.

Odpovědět na příspěvek

Kam speje Apple?

Autor: styx Muž

Založeno: 06.04.2006, 11:00
Odpovědí: 0

Hmm, minulý týždeň som čítal hypotézy Johna Dvoraka z PC Magazinu (inak dlhodobý prispievateľ v Mac komunite) a tento krok Apple mu dáva za pravdu. Vyzerá to tak, že Jobs sa odvracia od výroby počítačov a dokonca sa vzdáva MacOs v prospech Mrkvosoftu a ide tam, kde cíti peniaze - multimédiá ako také. Škoda, jediné čo z macíkov zostalo, bol fajn design, aj keď zrovna G5 mi nesedí a Intelácky iMac pod krytom skrýva nič moc "roští" fixovaného kilami tavného lepidla :-(

Odpovědět na příspěvek

RE: Kam speje Apple?

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 06.04.2006, 12:13

preco by sa mal odvracat? Presadzovanie znacky Mac nic? Dalsi vyvoj Mac OS X nic? Neustaly vyvoj noveho software a PRO aplikacii tiez nic? To si vazne niekto mysli, ze to zajtra zahodia, tie miliardy zisku, miliardy investovane do vyvoja?

Ludia, nebudte paranoidni…

Dvorak a prispievatel v Mac komunite? Dvorak je kreten, ktory si nevidi na spicku nosa.

Preco by sa Jobs vzdaval Mac OS? Hlavne v dobe, ked MS ide z pruseru do pruseru a odvracia od seba svojich zakaznikov?

Uvazujte racionalne preboha…

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Kam speje Apple?

Autor: Realista Muž

Založeno: 06.04.2006, 13:53

No ber to takhle neslo by o zahazovani miliardovych zisku ale predevsim o zahazovani miliardovych nakladu... ve chvili kdyz jim MacOS prestane vydelavat... tak to zabalej....

Jinak Mrkvosoft je celkem stabilizovanej a jeho OS jsou pouzitelny...

Navic prijde Vista a Aplle bude muste vyblejt spoustu penez, aby mohl nabidnout svym uzivatelum nejaku alterantivu...

Takze mozna tak... jinak hry na Woknech rulez:D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Kam speje Apple?

Autor: korko Muž

Založeno: 06.04.2006, 15:06

apple vyblejt spoustu penez aby nabidl alternativu k Viste ??

ak spravne chapem, v tom case uz bude Mac OS Leopard 10.5 ... minimalne ohlaseny a ten je o generaciu pred Vistou .. alebo lepsie povedane 5 generacii pred Vistou ....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Kam speje Apple?

Autor: Jirka P. Muž

Založeno: 06.04.2006, 15:58

Jak to vis? :) ... nekde uz je seznam features, ktery bude Leopard mit? ... osobne se na nej treba taky tesim, ale prohlasovat, ze bude o generaci pred Vistou mi prijde unahleny.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Kam speje Apple?

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 06.04.2006, 18:29

Tiger je uz teraz par rokov pred Windows a Vista na tom nic nezmeni, uz len HW poziadavkami, tym, ze stale nie je na trhu a tym, ze tie funkcie minimalne 3 roky nebude pouzivat ziadna aplikacia na trhu (vid. Motion a Core Image alebo Aperture)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kam speje Apple?

Autor: OR Muž

Založeno: 07.04.2006, 11:34

Vista ma prepracovany komplet jadro, sitovy engine, tisk... proste vse takze jeji srovnavani s WinXP je asi jako srovnavat OS 9 a OS 10...
jinak http://en.wikipedia.org/w
iki/Mac_OS_X_v10.5
... no nevim jestli tohle muzu povazovat za nejaky extremni krok v pred... spise bych to srovnal treba se ServisPackem :)..

Odpovědět na příspěvek

nyní OS X

Autor: kdysi a do loňska windows Muž

Založeno: 06.04.2006, 11:54
Odpovědí: 0

nějak o to nestojím, vracet se zpět, prostě s věkem nemám potřebu svádět bitvy s PC, proto jsem přešel k Applu a jsem rád, že si konečně užiju stroj, který funguje, jinak vedení Apple asi na EU prdí, škoda, jinak by se v těch penězích museli topit, jen by museli umět marketing

Odpovědět na příspěvek

???

Autor: claire Muž

Založeno: 06.04.2006, 12:50
Odpovědí: 0

Podporou Widli nemuze Apple nic ztratit, spise naopak.

Pro spoustu uzivateli Widli se muze stat nakup pocitace u Apple lakavym nejen kvuli designu a moznosti vyzkouset si Mac OS X, ale i kvuli software kterym jsou macy vybaveny a za ktery by na pc pod Widlema bud museli platit dalsi nemale penize, resp by tezko hledali alternativu.

Mne jako uzivateli je uplne jedno, co vsechno navic pujde na macu spustit, pokud to neovlivni negativne to, co od macu a Mac OS primarne ocekavam. Naopak - kazda pridana hodnota/sluzba je vitana.

Ikdyz je mi samozrejme sympatictejsi a blizsi myslenka systemu s virtualizaci.

Odpovědět na příspěvek

RE: ???

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 06.04.2006, 14:43

" za ktery by na pc pod Widlema bud museli platit dalsi nemale penize, resp by tezko hledali alternativu."

Tomuto nerozumím, můžeš mi to prosí nějak blíže specifikovat ?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ???

Autor: claire Muž

Založeno: 06.04.2006, 15:32

iLife uz se nedodava s pocitacem v cene? Nejaka free/levna alternativa GarageBandu resp iMovie HD? (vzdyt samotne Widle neumi prehrat ani dvd)

Jinak co bych dal za takovy Spotlight na Widlich.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: ???

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 06.04.2006, 17:09

samotne Widle nevedia zobrazit ani len blbe PDF, ani len prehrat DVD ba ani len MPEG-4. Samotne Widle sa nevedia ani pripojit na mobilny telefon.

ALe neboj, on Bufo ti alternativu na Spotlight najde hned, akurat ze to bude tak z polovice robit to co on aj to blbo :)

Google desktop search a nieco od MS su fakt trapnosti. Oh mimochodom, neprisli s tym ako prvy, Apple to uz mal davno a volalo sa to CyberDog. Nehovoriac o Altavista Query Search ci ako sa to volalo svojho casu

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: ???

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 06.04.2006, 18:49

Zdravím Jožo :) iLive mě nenapadlo, myslel jsem že to bude něco zásadnějšího. Jinak iLive 5 jsem dostal s počítačem zdarma a lokalizovaný, iLive 6 už jsem platil 1890,-Kč bez daně. Tak ono to moc zadarmo všechno není.
Jinak znáš někoho ze svého okolí kdo používá Garage Band ? Já ne a ani ve statistice , kterou dělal server můj mac snad 2 lidé ze sta.
Nechci se zastávat Microsoftu, ale přidaný software je věcí i prodejců HW.
Např u Sony dostaneš :
Adobe ® Premiere ® Elements 2.0
• Adobe ® Photoshop ® Elements 4.0
• Adobe ® Acrobat ® Reader 7.0
• Adobe ® Acrobat ® Elements 7.0
• Adobe ® Acrobat ® Professional 7.0 (Try&Buy)
• Watch DVDs with WinDVD™
• Roxio DigitalMedia SE7 CD+DVD DL
• Microsoft ® Works 8.0

Dnes většina značkových počítačů je vybavena velkou spoustou software, včetně účetnictví.
Tak si myslím, že by se měli vyzvednou jiné vlastnosti applů než právě soft zdarma . /nebo už není co ? :)/
Win na applemě potěšil, tak až udělají dobrý hardware ,něco mezi lidůvkou a profi stanici, tak se vrátím:) Zatím mi stačí můj 20"iMac .

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: ???

Autor: claire Muž

Založeno: 06.04.2006, 19:14

Je to jak pisete, zalezi na prodejcich a dnes uz vazne neni problem to ci ono ziskat s koupi pocitace resp dalsiho hw - konkurence dela sve.

Sam jsem se s tim setkal, kdyz jsem si porizoval VAIO a posleze ThinkPada. Mraky 3rd party sw, ktery drive ci pozdeji zmizel, protoze mi pil krev.

Spise jsem narazel na fakt, ze "ciste" Widle jsou defakto pro bezneho uzivatele "nepouzitelne".

@Garag
eBand / Vysledky vyzkumu kolem macu bych bral umerne jejich penetraci na nasem trhu a umerne vseobecnemu it a kulturnimu vzdelani populace.

Konecne... spotlight vam prijde malo zasadni? Vy radeji 3rd party utilitky uzirajici systemove prostredky, cas a ne zridka i nervy uzivatele?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: ???

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 06.04.2006, 19:30

Ano, spotlight na Windows chybí.

Mě třeba vadí, že mě apple omezuje při výběru periferií. Na win rozchodím vše, na Applu ne. Příkladem je třeba můj oblíbený AceCAD Digimemo A502/ digitální blok s pamětí/

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ???

Autor: soundake Muž

Založeno: 06.04.2006, 20:55

Omezuje vás Apple nebo výrobce té či oné periferie, že není schopen/ochoten zajistit podporu pro Mac OS? Sám Apple by byl proti sobě, kdyby zakazoval výrobcům "portovat" jejich produkty pro Mac OS...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ???

Autor: claire Muž

Založeno: 06.04.2006, 20:59

No jo :-) kdybych mel popsat vsechno, co jsem si uzil pri instalacich unixu na pc laptopy... :-)

Otazka je, jestli za chybejici/nefungujici ovladace muze Apple nebo 3rd paty...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ???

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 06.04.2006, 21:16

Otázka je , jestli mají třetí strany vůbec zájem něco pro apple dělat, to je fakt.
Ale nic to nemění na tom,že používání applu mě tím omezuje.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ???

Autor: soundake Muž

Založeno: 06.04.2006, 21:47

To je sice možný, ale nemůžeš celou vinu svalovat na Apple...

...ždibíče
k možná...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ???

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 06.04.2006, 21:49

:)

Odpovědět na příspěvek

IN DA FUCKA

Autor: Janacek Muž

Založeno: 06.04.2006, 14:30
Odpovědí: 0

Dotet jsem obdivoval Apple a jejich
osobitrost, vystrednost a samostatnost,
timto krokem presli k jine firemni strategii.
Obavam se, ze Apple ztrati duveru a odhodlanost
uzivatelu. Cekejme na podobne reseni ze strany
Microsoftu, kdy pujde na "lacinem" PC zpustit
system MAC OS X.

Ach jo.

Odpovědět na příspěvek

RE: IN DA FUCKA

Autor: Otik Muž

Založeno: 06.04.2006, 16:32

No jasne chytraku, ale nejdriv bude muset Microsoft zacit vyrabet i vlastni pocitace - dyt ses k smichu, jeste vcera vecer jsem dostal od HP NewsLetter, ve kterem se me snazi presvedcit o vyhodach instalace (a vubec moznosti) Linuxu - ha,ha, je to totiz o tom, ze nic jineho, nez Win a Linux na jejich stroje nedostanes.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: IN DA FUCKA

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 06.04.2006, 17:06

nu ale to by MS musel najprv zacat vyrabat pocitace Apple, pretoze licencia OS X instalaciu na cokolvek ine okrem Maca zakazuje :)

„Logicke“ zavery ludi ako Janacek ma vedia pobavit…

Odpovědět na příspěvek

Steve

Autor: LP - Lubor Přikryl Muž

Založeno: 06.04.2006, 14:57
Odpovědí: 0

Vážení,

k těmto spekulacím bych dodal jenom tohle: Steve je softwerář. Ať si vyrábí jak chce pěkné škatule, jeho přáním je být čistě softwarová fabrika, i když ví, že to není realistické.
Řeči některých přispěvatelů o tom, jak Vista ovlivní Apple jsou poněkud směšné, pokud se místo Živě a Fartu porozhlédnete po jiných webech, všude se smějou, jak Bill s Balmerem okopírovali systém Apple a ani tak ho nejsou schopní vypustit do světa.

Odpovědět na příspěvek

Kecy

Autor: Druid Muž

Založeno: 07.04.2006, 11:17

no je sice pekne jak si rikate co vsechno windows okopirovali a ze nemaj sanci... problem je ze ve srovnanich sice rikaji ze podobne funkce a ikonky mel Masox, ale ze vista jde ve vetsine monzosti dal.. a to je dulezite

Je to stejna kravina tvrdit ze Mac OS neni lepsi nez win 95 od kterych okoukal alt tab a listu s bezicimi programy ...

Nikoho nezajima ze mys vymyslel xerox:P

3d GUI je mnohem slozitejsi priojekt ne akcelerovane 2d gui masoxu.... uz kvuli architekture ovladacu grafickych karet... (pad blbe naprogramovane hry nesmi sestrelit i uzivatelske rozhrani OS)... atd.. proste Vista nebude produkt nadkterym bude moci Jobs mavnout rukou... uz jen z toho duvodu ze bude na pohled vic sci/fi:)

Odpovědět na příspěvek

Panika, panika, panika

Autor: pepe Muž

Založeno: 06.04.2006, 17:53
Odpovědí: 0

Osobne som presvedčený o tom, že Jobs chce natrhnúť Gatesovi prdel za tie podrazy z minulosti. Neviem prečo, ale neviem sa zbaviť toho pocitu.
V každom prípade je možnosť používať XP na IntelMAC veľmi dobrý ťah. Je veľa PC users, ktorí len závideli Macistom ich HW. Prejavovali to rôzne, ale presne týto ľudia sú pre Apple zaujímavý. Každý kto si vyskúša OS X tak má z neho dobrý pocit (ide tu o bežných užívateľov) a Apple napĺňa skratku PC - personal computer do bodky. Svet bol rozdelený na Maci a PC, ale ono je to isté, len v ružovaom.
Osobne si myslím, že panika Applistov je zbytočná, jedine čo sa zmení, taž , že nebudú tak vyčievať z radu PC užívateľov. Maca bude mať omnoho viacej ľudí, už len kvôli designu.
Čo sa Visty týka, tak by som spal kľudne, lebo po tých odkladačkách, čo MS urobil, je to stále plné chýb a ak teraz potrebujete antivirus a anti...., tak potom budete potrebovať ďalší soft na ďaľšie anti...
Dúfam, že to Apple vydrží a podarí sa im znížiť podiel najväčšieho vírusu na trhu.

Odpovědět na příspěvek

RE: Panika, panika, panika

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 06.04.2006, 18:27

no, skor to nahana strach vyrobcom znackoveho HW, tam sa zatial APple hrabe. Na MS sa len chysta, potichucky pomalicky budenim dojmu, ze su vlastne s nimi :)

Inak suhlas, az na tie gramaticke chyby

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Panika, panika, panika

Autor: pepe Muž

Založeno: 08.04.2006, 09:09

asi áno, Jobs sa nieco od Gatesa naučil. Nieje to síce taký zlo... ale mazaná líška. Ale k vyrovnaniu skóre je je ešte ďaleko.
Otázka je čo urobí MS so svojími akciami, ktoré má v Apple

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Panika, panika, panika

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 08.04.2006, 21:59

nic, nema v Apple ziadne akcie. Tie uz davno predali. Jobs je veru liska a este uvidime veci :)

Toto je pekny clanok priamo od tipka z Office timu v Microsofte:

XP is a new classic in 10.5
http://www.gavinshe
arer.com/weblog/archives/
2006/01/prediction_xp_i.h
tml

Odpovědět na příspěvek

RE: Panika, panika, panika

Autor: cvfalcon Muž

Založeno: 12.04.2006, 09:16

No no panove. Ted sice na Mac HW z Intel CPU date XP nebo Vista, ale bude zase jen otazkou casu , kdy se poradi plnohodnotne Mac OS X sprovoznit na normalnim PC. Ono to jiz jde, sice to ma zatim problemy ohledne ovladacu Chipsetu a VGA,ale to se da odladit.
Nerekl bych, ze Mac OS X je super zazracny system. Je to opravdu jeden z nejderavejsich systemu.
A Windows Vista neni jen to pekne prostredi,ale zcela jina architektura systemu. Pokud budete koukat jen na obrazky Visty nekde na webu tak to pak velice dobre nechapu co na tom muzete najit za chybu ?. Vista zraja a uzraje az do verze GOLD. Pak muzete neco kritizovat.. do te doby moc ne.

Odpovědět na příspěvek

Vzpomínáte?

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 06.04.2006, 23:19
Odpovědí: 0

Když se začal připravovat přechod na Intel, tak Apple tvrdil, že na Intel Macích bude možno provozovat Win, ale že sám to nebude podporovat. A prosím...
Ke spekulacím, zda je to dobře, či nikoliv, k tomu se zatím nebudu vyjadřovat, má to svá pro i proti.

Odpovědět na příspěvek

RE: Vzpomínáte?

Autor: pete Muž

Založeno: 06.04.2006, 23:32

a kto si ma pamatat vsetky tie kecy co jobs kedy natrepal ?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Vzpomínáte?

Autor: G_ Muž

Založeno: 08.04.2006, 21:08

ja bych rekl ze zavadejici program je celkem dobry napad. podpora je pro me to ze by se macy prodavali s windowsama rovnou z obchodu. ;-), rozhodne lepsi nez windows ktere sem tam premazou bootovaci sektor takze pokud pouzivate vedle windows linux mate problem.

Odpovědět na příspěvek

Konene i Hry !

Autor: Kamil Yazigee Muž

Založeno: 07.04.2006, 00:03
Odpovědí: 0

Ja osobne jsem si do tedka drzel PC jen na hry (detinske to a nezrale to hobby :-). Vse ostatni delam na PB z principu. Ted tu kraksnu muzu klidne prodat a prejit z PB na MacBooka ci na iMaca s intelem. Konecne jedna masina na vsechno a to ne ledajaka.

Odpovědět na příspěvek

Soft

Autor: pavelh Muž

Založeno: 07.04.2006, 16:35
Odpovědí: 0

Rad bych prispel svoji troskou do mlyna. Jsem uzivatelem MacBook a nainstaloval jsem si WinXP PRO CZ hned v den uvedeni aplikace BootCamp . Ze zvedavosti i potreby. Usetril jsem jedno PC ve firme. Potreboval jsem kvuli zakaznikum Zoner Photo Studio a slape vpohode. Pinnacle 9 predvedlo tak rychly ustup Win, ze jsem se lekl co se stalo. Potrebuji banku (KB) a Pohodu. Reknu dojmy az je nainstaluji.

Odpovědět na příspěvek

RE: Soft

Autor: pavelh Muž

Založeno: 08.04.2006, 21:10

Pohoda jde vpohode.
Mojebanka chodi.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Soft

Autor: pavelh Muž

Založeno: 11.04.2006, 13:31

Sibelius chodi.

Odpovědět na příspěvek

Soft

Autor: pavelh Muž

Založeno: 07.04.2006, 16:50
Odpovědí: 0

Rad bych prispel svoji troskou do mlyna. Jsem uzivatelem MacBook a nainstaloval jsem si WinXP PRO CZ hned v den uvedeni aplikace BootCamp . Ze zvedavosti i potreby. Usetril jsem jedno PC ve firme. Potreboval jsem kvuli zakaznikum Zoner Photo Studio a slape vpohode. Pinnacle 9 predvedlo tak rychly ustup Win, ze jsem se lekl co se stalo. Potrebuji banku (KB) a Pohodu. Reknu dojmy az je nainstaluji.

Odpovědět na příspěvek

? !

Autor: hajaja Muž

Založeno: 08.04.2006, 15:41
Odpovědí: 0

".....Nemusel by vyvíjet vlastní OS, to ať si klidně dělá Microsoft"

Mrkvosoft ale zadnej system NEVYVIJI a pravedpodobne ani nevyvine (viz. astalaVista), kdyztak uz kompiluje z toho co vyvinuli ostatni

Odpovědět na příspěvek

Ehm

Autor: Huy Muž

Založeno: 08.04.2006, 23:22

NO ehm.. ne ze bych nejak microsoft musel ... ale asi nemate vubec predstavu co znamena vyvijet OS

nejaky kravinky v gui... to neni vyvoj...

Novy jadro, networking, bezpecnost, prace s disky, ovladace... a 3dengine od nikoho neopsali...

mozna do nej zahrnuli poznatky ostatnich, ale urcite s tim bylo spousta prace..kterou bych nebagatelizoval... btw... nejderavejsim systemem je podle poslednich pruzkumu prave MacOS, ktery ma stessti ze se mu utoky vyhybaji diky jeho malemu rozsireni

Odpovědět na příspěvek

Co MacOS na PC

Autor: G_ Muž

Založeno: 08.04.2006, 21:31
Odpovědí: 0

Ok docela zajimavy nazory otazka by mohla byt ale vyplatilo by se applu uvolnit mac OS pro vsechny PC.
Podle mne by to byl docela dobry krok hromada lidi by si kupovala dal macy kvuli designu. Prilakalo by to na macOS hromadu uzivatelu PC kterie uz nebavi cekani na vistu. Spoustu lidi o Viste mluvi dost skepticky. Podle mne oddeleni softwaru od hardwaru by bylo dobrym krokem.
Prestoze by se mnoha lidem nelibil. Tem co hodne sedi slogan \"Think different\".
Jinak bych to vypustil mezi plebs co nejdriv.....

Odpovědět na příspěvek

RE: Co MacOS na PC

Autor: jezek Muž

Založeno: 14.04.2006, 18:47

ano jde to. tento prizpevek je dukazem. dnes nabootovano na HP notasu Mac OS X 10.4.3

Odpovědět na příspěvek

porovnanie benchmarku na iMacu a na PC

Autor: jas Muž

Založeno: 13.04.2006, 11:17
Odpovědí: 0

Kedze mam v praci moznost pracovat na jednom z novych iMacov, hned po uvolneni BootCampu som to vyskusal a nahodil nan WinXP. Prve co som spravil bol samozrejme porovnavaci benchmark na mojom PC a na mojom iMAC-u. Apple z toho vysiel na moje prekvapenie velice dobre. Windows tam bezi naozaj rychlo. Tu su vysledky:

http://blog.
jas-design.com/article/wi
n-xp-na-imacu-porovnanie-
s-pc

Odpovědět na příspěvek

Apple vs. Microsoft trochu jinak

Autor: Pablick Muž

Založeno: 15.05.2006, 18:05
Odpovědí: 0

Neví někdo, kdo navrhoval "obrázek" pro ten BootCamp? Mně se na něm zdá logo Windows mnohem hezčí než je ve skutečnosti...

Odpovědět na příspěvek

Typický nový zákazník:)

Autor: NightWolf73 Muž

Založeno: 20.05.2006, 00:41
Odpovědí: 0

No boot camp aspoň momentálne chválim:) Počítače od Applu sa mi stále páčili, v posledmo čase viac a viac, ale odrádzalo ma to, že počítač potrebujem vpodstate každodenne a teraz si narýchlo zvykať na OS X by proste nešlo... Ale takto môžem aj naďalej pracovať do Windowsami a postupne prejsť na OS X:) Takže cez leto si zarábam na nový Mac book:D

Odpovědět na příspěvek

apps

Autor: etc Muž

Založeno: 25.05.2006, 06:23
Odpovědí: 0

Tak podivejte, mate treba nejakou oblibenou aplikaci cca z roku 1995, ciste teoreticky, myslite ze pobezi na WinXP v roce 2006. Ale ano, s nejvetsi pravdepodobnosti ano! A co nove aplikace Win na strasich systemech. Ale samozrejme, take to pobezi, pravdepodobne ano! A kdyz ne na 95, tak na 2K urcite . A co na Macu? No to je tedy vtip! Kolikrat si musite od roku 1995 koupit novy Photoshop, pokud upgradujete Mac? Skoro se mi to ani nechce pocitat. A ted tu mame novy 'upgrade', takze si muzete koupit asi tak za 100-200 dolaru upgrade z verze X na verzi X.1. A to tu jeste neni Leopard. Nevite nekdo dobry zdroj crackleho MAc software?

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: