Aplikace pro kódování DVD - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Zábava

Aplikace pro kódování DVD

9. června 2006, 00.00 | V minulém dílu našeho seriálu o zálohování DVD na pevný disk jsme si slíbili, že se dnes poněkud blíž podíváme na konkrétní aplikace, jež lze použít pro transkódování videa.

Více či méně politická vložka

Jen velmi stručně – v předcházejících dílech jsem zdůrazňoval několik věcí; kupříkladu, že

  • výrobce disku, užívající ochranu proti kopírování, omezuje nezákonně naše právo pořídit si záložní kopii;
  • kopie bychom měli vždy dělat pouze z disků, jež jsme si předtím koupili.

Není to již tak docela pravda; mezitím byl v tichosti přijat nový zákon, který již dokonce zhruba čtrnáct dní platí (nevíte to? Vaše chyba: neznalost neomlouvá!), a který práva diváků (a posluchačů a čtenářů, neboť se týká samozřejmě všech autorských děl, nejen filmů) velmi hrubým způsobem omezuje. Kupříkladu nadále je prolomení ochrany proti kopírování zákonem zakázané, a to i v případě, že účelem je pořízení záložní kopie pro osobní potřebu; v zákoně je řada dalších zajímavých omezení, více kupříkladu zde.

Pikantní je, že ačkoli zákon naše právo vytvářet si záložní kopie autorských děl hrubě omezuje, neomezuje nikterak uvalení zvláštní daně na nákup libovolných médií a zařízení, jež technicky mohou být k vytváření takových kopií použita. Naopak, tyto nesmyslné a hanebné poplatky, vyměřované na základě principu "má-li někdo peníze, je třeba jej potrestat za krádež, neboť je koneckonců možná mohl ukrást", se patrně budou dosti zásadním způsobem zvyšovat (více zde nebo zde).

Závěr nechť si učiní každý sám. Co se mne týká, neplatí-li první z výše uvedených bodů a vybírá-li ještě nadto OSA nemalou daň za DVD-R, na němž předávám klientům mé vlastní programy, pak již pro mne neplatí ani druhý. Zatímco ještě nedávno jsem měl na pevném disku právě dva filmy, jež jsem si předtím nebo přinejhorším bezprostředně po shlédnutí a rozhodnutí, že o ně stojím, nebyl koupil (a oba pouze proto, že se na DVD ani VHS sehnat prostě nedají), nyní již podobnými překonanými skrupulemi netrpím, a nadále (až do případné změny zákona zpět k rozumnému stavu) nehodlám koupit ani jediný film na DVD. Převážně se filmům mohu vyhýbat, obejdu se bez nich; pokud však o nějaký budu stát opravdu hodně, rozhodně již nepovažuji za ani dost málo nemorální získat jej kupříkladu z Internetu: nakoupil jsem i v budoucnosti nakoupím dostatek médií, tiskáren, pevných disků a podobných záležitostí na to, abych prostřednictvím oné nemravné daně autorům zaplatil více než dost.

Aplikace pro kódování DVD

Vraťme se k technickým záležitostem. V minulém dílu našeho seriálu o zálohování DVD na pevný disk jsme si slíbili, že se dnes poněkud blíž podíváme na konkrétní aplikace, jež lze použít pro transkódování videa (zvuku se budeme podrobně věnovat později v samostatném dílu). Takových aplikací je samozřejmě řada; my se trochu blíže seznámíme s tím, co nabízí standardní QuickTime (ačkoli pro transkódování musíme mít placenou versi QuickTime Pro, budeme se mu trochu blíže věnovat proto, že jde o vlastní standard Apple), a podíváme se na volně dostupné programy HandBrake – z trochu jiného pohledu než minule – a FFMpeg.

Minule jsme uvedli, že patrně optimální je kodek H.264, s tou výhradou, že vyžaduje poměrně výkonný hardware; pro podrobný rozbor vlastností, výhod i nevýhod konkrétních kodeků se podívejte na minulý díl seriálu; všechny tři transkodéry, jimiž se dnes budeme zabývat, podporují minimálně kodeky MPEG4 skupin ASP i AVC.

QuickTime

Systém QuickTime je standardní součástí každé instalace Mac OS X, a to, že jsou jeho možnosti uměle a celkem nesmyslně omezeny pokud si nekoupíme variantu QuickTime Pro, je spíše ostuda – stejně je např. pro programátora sestavení aplikace, jež kterékoli z omezení QuickTime obejde (s využitím zcela standardního volně dostupného API) otázka směšných několika minut.

QuickTime standardně obsahuje řadu kodeků včetně H.264; neobsahuje však velmi často užívané kodeky DivX. Ty ovšem lze snadno doplnit (www.3ivx.com, www.divx.com).

Vlastní rozhraní QuickTime Pro sice umožňuje elementární editaci a transkódování do libovolného kodeku, který je v systému k dispozici; uživatelské rozhraní je však celkem nepohodlné a neohrabané. V podstatě jde o to, že QuickTime Player v režimu Pro umožňuje film exportovat do libovolného formátu, pro nějž má QuickTime v systému kodek – nic více; požadovaný formát volíme v panelu po příkazu "Export...", a plnou paletu možností nabízí volba "Moive to Quick Time Movie..." a tlačítko "Options...":

(Mimochodem... nejsem si jist, podle čeho určuje kodek H.264 "automatický" datový tok, avšak kdykoli jsem tuto volbu zkusil, ukázal se datový tok výsledného videa být nesmyslně vysokým – mimo jiné tak zcela neguje potenciální výhody H.264. Je proto obecně lepší nastavit datový tok ručně.)

Vzhledem k těmto omezením je vhodné, máme-li k dispozici aplikaci Compressor z balíku Final Cut Studio – samozřejmě, kupovat tento balík jen kvůli ní by byl nesmysl, avšak Final Cut či DVD Studio leckdo má beztak, a pak se Compressor velmi hodí. Tato aplikace nejenže nabízí daleko pohodlnější a praktičtější uživatelské rozhraní pro vlastní transkódování; navíc můžeme "po cestě" video oříznout (to se může hodit, neboť filmy z DVD či z Internetu bývají často v letterboxu), aplikovat na něj různé filtry a podobně. Aplikaci Compressor jsme se poměrně podrobně věnovali v tomto článku.

Kodek H.264 je standardní součástí Mac OS X, takže jej máme k dispozici automaticky (máme-li QuickTime Pro nebo Compressor). Kodek není špatný, ale přinejmenším v současné versi je velmi pomalý; podle dostupných informací se jedná o kodek víceprůchodový (míněno "více než dvou", neboť dva průchody jsou pro rozumné kódování minimum), a na rychlosti je to znát. I na poměrně výkonné duální G5 se mi jen výjimečně podařilo dostat se s kodekem QuickTime nad nějakých 5 FPS, a to je opravdu hodně málo.

FFMpeg

Patrně nejbohatší možnosti a – diskutabilně – také nejvyšší rychlost převodu nabízí volně přenosný programový balík ffmpeg (daleko více podrobností, než chcete vědět :), lze nalézt na webových stránkách www.mplayerhq.hu). Samozřejmě se jedná o sadu řádkových "unixových" programů, jež bychom mohli spouštět přímo z Terminálu; navíc pro Mac OS X existuje celkem použitelné grafické uživatelské rozhraní FFMpegX (ffmpegx.com).

Moje zkušenosti jsou... smíšené. Někdy to film převedlo, jindy to spadlo. Je možné, že se staršími a lépe odladěnými kodeky ze skupiny ASP (XviD/DivX) to funguje lépe; kodek H.264 je však poměrně mladý a není kdovíjak dobře odladěný. Také rychlost se mi nezdála být o nic lepší, než u aplikace HandBrake popsané níže; možná by zde pomohla nějaká ekvilibristika s nastaveními, jichž je hodně a jsou velmi technická (tj. nerozumíte-li velmi dobře vnitřním mechanismům kodeku, nevíte jak je nastavit :))

Osobně mne tedy balík FFMpeg nepřesvědčil; může však stát za vyzkoušení.

HandBrake

Podle mého subjektivního názoru se po posčítání všech výhod i nevýhod jeví jako optimum aplikace HandBrake. Ta obsahuje vlastní kodek, umožňující enkódovat DVD do H.264 rovnou při načítání disku do počítače (nebo při zpracování jeho lokální kopie, vytvořené pomocí aplikace MacTheRipper, byl-li disk chráněn proti kopírování – jen pro jistotu připomínám, že podle současného krajně nesmyslného zákona se to nesmí ani pro osobní potřebu).

HandBrake ani zdaleka neumožňuje ovlivňovat práci kodeku v podobné míře jako FFMpeg; její možnosti nastavení jsou velmi přibližně podobné možnostem QuickTime:

Za samostatnou zmínku stojí několik malých triků:

  • pro formát souboru zvolíme "MP4"; to je (v podstatě) náš starý známý formát .MOV – kontejner QuickTime byl díky svým výhodám totiž zvolen jako standardní formát pro video ve formátu MPEG4;
  • vhodný kodek pak je samozřejmě AVC/H.264;
  • vhodný datový tok záleží hodně na konkrétním filmu; v průměru však se bude pohybovat někde kolem 1000 pro běžné širokoúhlé filmy v PALu;
  • rozhodně je třeba zvolit dvouprůchodové kódování (je sice pomalejší, ale jednoprůchodové nemá valný smysl);
  • titulky rozhodně nepoužívat! HandBrake neobsahuje OCR, a zvolíme-li titulky, "vypálí" je přímo do obrazu. Možnostmi získání titulků se budeme podrobně zabývat později, v dalších dílech našeho seriálu;
  • ohledně zvuku se musíme rozmyslet: HandBrake totiž bohužel zvuk nepřevede ve vícekanálové podobě, nýbrž jej automaticky downsampluje na stereo. Pokud nám to nevadí, můžeme takto z DVD sejmout až dva různé zvukové doprovody najednou (budou uloženy do samostatných stop v kontejneru QuickTime, takže je pak budeme moci dále zpracovávat nezávisle na sobě). Vadí-li nám to, nezbývá než sejmout video bez zvukové stopy, a o tu se postarat samostatně (tomu, jak získat z DVD vícekanálové audio, se budeme opět věnovat v samostatném dílu našeho seriálu);
  • je vhodné použít i tlačítko "Picture settings...", jež umožní poměrně pohodlným způsobem nastavit ořez (i případnou změnu velikosti snímku, chceme-li) a odstranění prokládání. Při ořezu je lepší "připravit se" o několik okrajových pixelů videa, než ponechat tenkou černou čáru – při projekci to stejně není poznat, a sebetenčí černý okraj výrazně zhorší efektivitu kódování.

Rychlost HandBrake se při kódování do H.264 pohybuje na duální G5/1.8 GHz mezi 12 a 20 FPS; žádný zázrak, ale přežít se to dá.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Zábava  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Multimedia  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

OSA

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 00:26
Odpovědí: 0

Největší svinstvo kolem OSA je hlavně to, že peníze vybrané z čistých nosičů a strojů ke kopírování jdou do tzv. neadresných příjmů, což je logické, protože nikdo neví, kdo si co bude kopírovat, ale na podíl z těchto peněz mají právo pouze členové OSA a nikoliv všichni zastupovaní. Takže ten, kdo neholduje main streamu a podobným shitům, tak stoprocentně přispěje finančně úplně jiným autorům, než které kopíroval. A protože má autor právo na odměnu i z pracovní nebo osobní kopie, tak OSA sama porušuje zákon.

Odpovědět na příspěvek

RE: OSA

Autor: micker Muž

Založeno: 09.06.2006, 00:50

no mozna proto slovo OSA zni podobne jak KOSA, proste je to nastroj k likvidaci .-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: OSA

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 01:05

No, v zásadě a do slova když někdo brkne něco na kytaru u ohně, tak je to zpoplatnitelné a OSA to po něm může vymáhat. A to i v případě, že by produkoval svoji vlastní tvorbu. Prostě v této zemi je už postavené na palici prakticky všechno.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: OSA

Autor: Petr Muž

Založeno: 09.06.2006, 01:32

Kazdopadne ten odstavec o nekupovani orig. CD a DVD mi primo mluvi z duse. Mam uplne stejne myslenky. Drive jsem jako student "kradl" vsechny programy a pisnicky a tak. Ted kdyz vydelavam si kupuji vse i shareware a podobne, na ktere bych si bez problemu nasel cislo, ale nedelam to. Ale chci tim rict, ze koncim s nakupem orig. DVD a CD (a ze jich doma mame hooodne). Takze mila OSO: "FUCK YOU!"

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 01:40

Jo, v zásadě lze říct, že podobný zákon je důsledek osmileté socanské vlády. Občanovi žádná práva a jen povinnosti a stát a jeho instituce jen práva a žádné povinnosti. Plnou ParouBack.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: Petr Muž

Založeno: 09.06.2006, 01:46

Ja treba nechapu, proc ma nejaka firma platit poplatek z tiskarny, prazdnych CD na zalohu napr. ucetnictvi a tak...??? A jeste lepsi priklad: koupim si fotak, protoze s nim muzu udelat kopie, zaplatim z nej poplatek. Fotky si chci upravit, koupim pocitac a zaplatim z nej poplatek (snad z HDD se ma plait). Sve fotky si vypalim na CD/DVD, za ktere zaplatim poplatek a nasledne vytisknu na tiskarne, ze ktere zaplatim poplatek... Kolikrat ze to kurva mam platit???!!!???

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 02:05

Platit do nekonečna, aby členové OSA mohli vydělávat hodně peněz, aby měli na lobování ve sněmovně, aby se přijaly tyto nesmyslné zákony, aby pak tito lidé mohli vydělávat více peněz, aby pak měli ještě víc peněz na lobování pro přijetí ještě nesmyslnějších zákonů, aby pak mohli vydělávat ještě víc peněz.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: Ondřej Muž

Založeno: 09.06.2006, 09:36

Lidi, neblbněte! Ještě jsem nedopil kafe a už jsem naprdlej. Máte sice stoprocentní pravdu, ale co je nám to všem platný, když pak u voleb skutek utek?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 09:46

Jo, to je fakt, z počtu hlasů vychází, že každý cca pátý občan této země dal hlas Paroubkovi, od voleb jsem mluvil s několika desítkami lidí, ale NIKDO se nehlásí k tomu, že by Paroubkovce volil. Buďto se tito lidé za to stydí, nebo se Paroubkovci zvolili sami, nebo se pohybuji mezi samými zodpovědnými lidmi.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: ED Muž

Založeno: 09.06.2006, 10:55

To je jednuducha odpoved. Volici MM nectou. Stoji ve fronte na socialce ....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: Chuan Torena Muž

Založeno: 09.06.2006, 11:16

Romane, v tomhle state zije skutecne velka skupina lidi, kteri jednoduse NEJSOU OCHOTNI A SCHOPNI samostatne myslet. A tihle lide, zjevne ze setrvcnosti, ziji v ve svete kde se nevyplaci, aby nahodou clovek stal za svym vlastnim nazorem. Kdyz uz tedy nejaky ma:) Proto cely zivot lzou nebo "konspirativne" nazorove klickuji. Co kdyby to nekdo jednou pouzil proti nim?

Takze si myslim, ze cast z lidi, kteri vam tvrdi ze Parobka nevolili, proste lzou. Kdyz jsem se v minulosti ptal znamejch ze Slovenska, tak mne taky rikali ze kdybych se u nich zeptal kdo volil Meciara, tak zjistim ze nikdo.

A k OSE proste neni co dodat. Je to prilis neuveritelne.....:)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 13:05

Samozřejmě, že vím, že lžou, případně stočí řeč na téma, že jsou to v té politice všechno stejní parchanti (s čímž nelze až tak úplně nesouhlasit), a že je to jedno, kdo je u moci. Takže někteří nelžou, jen neříkají pravdu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: Ondřej Muž

Založeno: 09.06.2006, 14:24

Lidi, neblbněte! Ještě jsem nedopil kafe a už jsem naprdlej. Máte sice stoprocentní pravdu, ale co je nám to všem platný, když pak u voleb skutek utek?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: Michal Muž

Založeno: 09.06.2006, 21:23

Myslim si ze CSSD ani ODS se neda oznacit ani nalevo ani napravo, jsou to jen smejdi. Jeden vypada jako zlodej a druhy krade. Co tak mimoradneho prisuzujete UV ODS. "Privatizace", kdyz na chvilku zhasnem a pak se uvidi, Klausuv euronazor (ktery spis ukazuje na egocentrismus a omezenost)podrzeni Drvostepa Macka a "privatizaci" knizniho obchodu, upravu zakona o spotrebni dani "aneb kapesni rafinerie", Dr. Devaty a Zlinska aferka s "darem" vydelecne mestske trznice, Usti nad Orlici a starosta, skalni UV ODS Ing. Skarka v Usti nad Orlici a darek pro firmu Fort Frames, Ceska Trebova starosta (budiz mu zeme lehka) a rekonstrukce bazenu za 250 % puvodni ceny, Ministerstvo dopravy a nakup Pendolino a budovani koridoru, vykup podivne nakoupenych pozemku (Daliborem Zelenym), ktery vypada jak Springfieldska jednokolejka, vyrvavani o tom pokud seberou z prumerne 34 % marze lekarnikum 0,5% ze je to polozi, mam pokracovat? CSSD dalnice, Bamberska aferka, Zelezarny a Dratovny Bohumin, ja volil Balbinovu poetickou stranu. A ze nevyhodi zamestnavatel, chacha. Z vychodu se nam sem hrnou vynikajici adepti kteri o narocich na zivotni podminky maji jiny nazor, blbci ale lze ovlivnit. Perspektivni

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: vikis Muž

Založeno: 09.06.2006, 17:41

Chces to fakt vedet? Ja ti to reknu: FURT

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: j Muž

Založeno: 09.06.2006, 12:34

Myslím, že za vlády kohokoli jiného by to nebylo lepší - tento zákon je spíš projevem velmi silného lobbyingu proti kterému není odolná žádná vláda :(

Mám pocit, že v USA podobné nesmysly (DCMA a spol.) prosazují hlavně republikáni, kteří by měli být názorově se soc dem v ostré kontrapozici.

Bohužel, vydavatelství platí politiky i tam...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 12:57

Jenže rozdíl je právě v těch organizacích, které se o výběr poplatků a jejich rozdělování autorům starají. Zatímco u nás je to organizace mafiánského typu, tak v USA jsou tyto finanční toky pod daleko větším dohledem. Zrovna tak, když už jsme u této problematiky, další mafiánská organizace u nás je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: vikis Muž

Založeno: 09.06.2006, 17:35

Co se OSA tyce, napadaji me same vulgarismy, ale nebudu se snizovat na jejich uroven... Nicmene takovych organizaci, jako je OSA, tu mame spoustu a nikdo z nas nevidi, jak s vybranymi prostredky nakladaji (NIC.CZ a jim podobni). Nejepsi priklad placeni za neco, co nepouzivam a nepotrebuji, je placeni koncesionarskych poplatku CT - klic je jednoduchy, pokud mam prihlaseny odber elektriny, platim za televizi:-) A ne malo - proc musim kurva platit za neco, co nepouzivam? Souhlasim se vsemi - COPY ALL! Problem je, ze to co usetris na kopii cehokoliv, zaplatis ruznym vladnim ci nevladnim institucim jinym zpusobem... Jinak uzitecne programy za rozumnou cenu platim take, i kdyz se daji "ukrast".

Odpovědět na příspěvek

RE: OSA

Autor: Daniel Boček Muž

Založeno: 09.06.2006, 12:28

No a proto na ně s..u. Když už platím všechny ty příspěvky OSE při koupi CD, DVD, vypalovačky, tiskárny a já nevím čeho, tak budu kopírovat až se z mě bude kouřit. Když už si náhodou koupím originální DVD za 900 Kč, tak si chci udělat kopii, kdyby se mi náhodou nějak pokazilo. Protože reklamovat to nějak úspěšně nejde. Howgh

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: OSA

Autor: reguin Muž

Založeno: 09.06.2006, 15:57

Nezbývá mi, než abych na tomto místě reagoval. Samozřejmě na obhajobu OSA! Jsem členem OSA asi 6 let a předtím 5 let zastupovaný. Na OSA mám registrováno přes sto skladeb cca 130.
Skládám v oblasti menšinových žánrů zejména jazzu. K dnešnímu dni jsem vydal 5 autorských CD. Hraju ponejvíce v Pražských jazzclubech za směšné honoráře cca 1000,-kč za večer! Kdybych nebyl členem OSA skončím bezpečně pod mostem a přitom jsem ve svém oboru špička! Kvóty pro příjem nových členů nejsou nijak brutální. Nevím to úplně přesně, ale členem OSA se může stát autor zastupovaný 5 let, který vydělá 300 000 kč během 3 let. Za mě se ještě dělaly normální přijímací skoušky před komisí a musel jsem opravdu prokázat, že dokážu číst a psát noty, skládat a aranžovat!!! Dostávám se právě k bodu, proč bych se k těmto praktikám klidně vrátil. Dnes kdejakej negramot a hudební analfabet nazpívá do kazeťáku nějakej nesmysl a hned chce být členem OSA! Dále kdejakej pořadatel může používat moji hudbu a já za to nedostanu ani korunu??? Pánové my autoři jsme taky lidi a potřebujeme z něčeho žít stejně jako vy. Za co bych si pak měl koupit svého Maca? Bůh žehnej OSA (i když těch 20% srážek by si mohli taky odpustit :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: OSA aneb milujme sveho upira

Autor: ED Muž

Založeno: 09.06.2006, 17:01

20% ???? coze ???? Jinak abych to tu odlehcil doporucuji jako prikladne reseni knihu Tezke Melodicno od T. Pratchetta. A po osvezeni nad dobrou knihu bych doporucil vzit kalkulacku a spocitat kolik penez vybere OSA a kolik jich vyplati umelcum. Myslim ze by to bylo zajimave.....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: OSA

Autor: Leos Muž

Založeno: 10.06.2006, 19:10

Z vaseho pohledu s tim souhlasim, ale proc mam na vas autory, interprety apod. (neberte to osobne!) platit pri koupi nove tiskarny, prazdnych cd a dvd, harddisku a podobne???

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: OSA

Autor: ED Muž

Založeno: 11.06.2006, 00:38

kdy to bylo na autory .... :-(((

Odpovědět na příspěvek

RE: OSA

Autor: vikis Muž

Založeno: 09.06.2006, 17:28

amen!

Odpovědět na příspěvek

Otázka

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 00:41
Odpovědí: 0

Když se nad tím zákonem zamýšlím, tak vlastně použití kopie CD v MP3 přehrávačích je momentálně též nelegální, protože je to kopie. Takže v podstatě, když se někam ke vchodu do metra postaví policajt a zastaví každého se špunty v uších, tak ho může rovnou zadržet pro podezření ze spáchání trestného činu. Taktéž prodejci této techniky mohou být obviněni z napomáhání k trestnému činu. Jak to vidíte vy?

Odpovědět na příspěvek

RE: Otázka

Autor: micker Muž

Založeno: 09.06.2006, 00:48

no pokud tam ma veci zakoupeny z internetu tak to mit muze, a myslim ze to nekdo nekde na diskuzi rikal, ze si paragony za nakup prez internet neskovava takze vlastne ani nema dukaz ze to opravdu zakoupil... docela by me zajimal prodej itunes u nas kdyz se odsouhlasi zakonem registracni pokladny, dojde me pak postou jeste nejakej ucet? .-))
m

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Otázka

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 01:06

Věci zakoupené v internetovém obchodě musí dle tohoto zákona zůstat ve sčotu, jejich zkopírování do přehrávače už je nelegální kopie.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Otázka

Autor: JJ Muž

Založeno: 09.06.2006, 07:59

Platí to i pro mě, když si během pobytu v Kocourkově na svůj počítač stahuji věci z holandského iTMS a ty si pak zcela v souladu s podmínkami zkopíruju na iPoda?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Otázka

Autor: AndroidCZ Muž

Založeno: 09.06.2006, 09:28

Jo to by mne taky zajímalo, ale bojím se toho, že když jste na území tohodle banánistánu, tak to zkopírování do iPodu je nelegální... Holt je asi nutné si odskočit s PowerBookem a iPodem někam za hranice a nahrát to do něj tam :-D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Otázka

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 13:02

A při návratu do vlasti zase vymazat...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Otázka

Autor: jfk Muž

Založeno: 12.06.2006, 17:29

No s tim vymazanim nevim, nejsem pravnik ale pokud v cizi zemi udelate neco, co ve vasi neni legalni, tak se na to vztahuji zakony zeme kde jste tak ucinil, cili pokud tam je to legalni a v CR neni obecne nelegalni vlastnit mp3 ale pouze tyto ziskat kopirovanim originalu, tak nic mazat nemusite.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Otázka

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 09:42

Bohužel, u nás v Kocourkově tento postup legální není, jak je tomu v NL, to nevím, jejich zákony neznám moc detailně, i když jsem tam mnohokrát byl.

Odpovědět na příspěvek

RE: Otázka

Autor: Lukáš Gallina Muž

Založeno: 12.06.2006, 07:38

Nejsem právník ani neznám z hlavy náš audiovizuální zákon, nicméně vycházím z informací, které zazněly v nějaké přednášce o piráctví. Účastnil se jich nějaký právník, který se touto problematikou zabývá a zástupci Bontonu a spol.

Zaznělo tam, že náš zákon umožňuje udělat si 1 kopii zveřejněného audiovizuálního díla pro svoji potřebu; bez nutnosti vlastnit originální nosič.

Podstatné bylo, že a) kopie CD do MP3 fakticky NENÍ fakticky kopie, protože dílo mění; nicméně nikdo (společnosti) ani soud to tak neberou.

Nic prý nemají proti tomu, když si udělá uživatel kopii CD a poslouchá tu (nebo si to převede do přehrávače), ale je nutné zajistit aby si ji neposlouchali zároveň dva lidé; myšleno já v autě z cd a zároveň moje přítelkyně na PC.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Otázka

Autor: jfk Muž

Založeno: 12.06.2006, 17:26

Kdyz si svoji pritelkyni vezmete za zenu tak uz muzete, protoze v ramci rodiny audiovizualni dila sdilet lze. Me by zajimalo, jak je to se Slingboxem - v CR mam stale trvaly pobyt a cast rodiny, ktera plati televizni poplatky a odtamtud mi streamuje ceskou televizi do USA, kde ji stejne jinak sledovat nemohu. No radsi se na to moc ptat nebudu, nebo mi to rychle specialnim zakonem zakazou :(.

Odpovědět na příspěvek

dik

Autor: micker Muž

Založeno: 09.06.2006, 00:53
Odpovědí: 0

fajn clanek, v techdle vecech docela tapu takze koukam ze sem loni nejak preskocil i ten clanek o tom kompresoru nebo jak se to .-) knizka digitalni video krok za krokem uz je trosku postarsi .-)
m

Odpovědět na příspěvek

diky za nazor v clanku.

Autor: J.P. Muž

Založeno: 09.06.2006, 01:56
Odpovědí: 0

ztotoznuji se s nazorem, ze je mi cela reprodukovana hudebni scena sumafuk. Pokud mne zajima muzika, stale vice si cenim zive hudby od lidi, kteri jsou mi lidsky blizci, nikoliv tedy ultramegasuperstar odnekud z vysokeho podia, kteri prilitli z jiny planety. Nakup nahraneho CD/DVD nosice v nejblizsi dobe neplanuji. Nakup zbozi, ktere je objektivne znevyhodneno nesmyslnymi poplatky budu bojkotovat, jak to bude jen trochu mozne. Poplatek za radio platim, ikdyz posloucham pouze jednu komercni stanici (R1), kde bych cekal ze jeji provoz je hrazen reklamou. Dost se mi tyhle zakony nelibi, uz zacinam chapat jejich principy... tedy prave proto se mi nelibi.

Odpovědět na příspěvek

RE: diky za nazor v clanku.

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 02:02

Principy těchto zákonů jsou zcela jednoduché, platit, a nejlépe opakovaně za totéž.

Odpovědět na příspěvek

handbrake a mencoder

Autor: Helenka Muž

Založeno: 09.06.2006, 07:18
Odpovědí: 0

Handbrake jsem použila jen dvakrát a to v případě, kdy ripnuté dvd nešlo nijak zkonvertovat (týkalo se to filmů Kytice a Madagaskar)
Jinak používám mencoder - co ten udělá s audiem? Totéž co Handbrake?

Odpovědět na příspěvek

Jedina moznost...

Autor: Ondrej Muž

Založeno: 09.06.2006, 07:29
Odpovědí: 0

... ktera me napada jak ven z tehle situace je prihlasit se hromadne do OSA a jim podobnym (Dilia či Integram) a ziskavat zpet cast svych poplatku :-)
Mimochodem nechapu proc stat pomaha upravou zakonu k podpore ryze soukromych spolecnosti kde je velmi tezke overit toky (nyni uz verejnych) prostredku (nasich dani)

Odpovědět na příspěvek

RE: Jedina moznost...

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 09:27

Stát se zastupovaným OSA sice lze, pokud člověk splní podmínky, tedy určité množství veřejně provedených autorských publikací, ale tím má nárok jen na adresné příjmy, tedy za veřejnou produkci, která je přímo spojena s jeho jménem. Aby se někdo mohl stát členem OSA, tak musí splnit nějaké minimum adresných příjmů, takže tento systém nahrává pouze dostatečně profláknutým autorům.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Jedina moznost...

Autor: Ondrej Muž

Založeno: 09.06.2006, 10:03

Doufam ze je jasne ze jsem to myslel s nadsazkou!

Odpovědět na příspěvek

!!!!!!!

Autor: iBobek-mac.one Muž

Založeno: 09.06.2006, 08:26
Odpovědí: 0

Co je moc, to je moc! Chtěl bych tímto vyřídit OSE a Vládě ČR že na vás všechny seru buzny, můžu si to dovolit a mám na to právo! Nedám vám ze své kapsy ani halíř ani hlas a jak jen to bude možné, tak se odstěhuju někam jinam. grrrrrr

Odpovědět na příspěvek

RE: !!!!!!!

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 09:56

Nedávat hlas je právě ta nejhorší možnost, pokud takhle uvažuje část národa, nelze se divit, že to takhle dopadá. Je právě potřeba k volbám chodit a hlasovat pro ty, kteří NEBUDOU omezovat osobní svobody a práva občanů, tedy volit nelevicové politické strany, které apriory programově staví na maximální kontrole občana.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: !!!!!!!

Autor: ED Muž

Založeno: 09.06.2006, 10:44

ehm.. a prisim pekne ktere to jsou :-)) rad bych je volil.
(zatim jsem volil jsem "mensi zlo" poprve modre)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: !!!!!!!

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 10:55

No právě, že aspoň to menší zlo. Bohužel, díky platnému volebnímu zákonu jsou malé strany diskriminovány, takže je díky tomu téměř nikdo nevolí. I pro mě je ODS málo pravicová strana, ale nenapadá mě způsob, jak přimět právě ODS jako velkou stranu k prosazení změny volebního zákona. Je to začarovaný kruh.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: !!!!!!!

Autor: OC Muž

Založeno: 09.06.2006, 16:11

Já do *této* diskuse původně vstupovat nechtěl, avšak musím poznamenat, že ODS *má* změnu volebního zákona v programu snad odjakživa (a měla ji i v tom specifickém pro tyto volby).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: !!!!!!!

Autor: MN Muž

Založeno: 09.06.2006, 17:27

...to sice ano, ale opacne - chteji vetsinovy system, tzn posileni velkych stran, na ukor mensich :-)
Ja je taky volil, pisu to jen pro upresneni

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: !!!!!!!

Autor: jfk Muž

Založeno: 12.06.2006, 17:38

Ano a proto je takovy zamer pro podminky CR nevhodny. Takto nastaveny vetsinovy system neni v zadne postkomunisticke ani dalsi zemi se zkusenosti s totalitni moci jedne strany (viz. Nemecko). Politici u nas maji stale vysoky sklon ke zneuzivani moci, klientelismu a vlastnimu obohacovani prostrednictvim rozdeleni funkci (viz. napr. opozicni smlouva). U nas vse komplikuje vysoky podil komunistu, kdyby zmizeli tak by bylo vse jednodussi.

Odpovědět na příspěvek

Co to sakra je? BTW. Quicktime PRO

Autor: Štěpán Gawron Muž

Založeno: 09.06.2006, 11:49
Odpovědí: 0

Ahojky lidi, myslel semsi, že tento server je pouze o počítačích mac ale chyba. Taky se s dovolením zapojím do vasi politické diskuze. JE mi docela líto, že tady čtu názory typu ČSSD=shit atp. samosřejmě je to každýho názor, ale nevím jak vám, ale mě se rozhodně nelíbí myšlenka na to, že mi jednoho krásnýho dne může přijít šéf nebo majitel bytu a říct SBOHEM! A já s tím nebudu moc udělat ani hovno.....a takových, pro mě, velice sporných bodů politiky ODS je více.
Dále sem chtěl poprosit nějaké dobré duše o radu jak si pomoct s Quicktime abych ho upgradoval na pro...(zase takovej machr nejsem) ozvěte se mi moc prosím na mejl tady by to asi nebylo vhodný!
Děkuji a přeji pěkný večer!!!!

Odpovědět na příspěvek

RE: Co to sakra je? BTW. Quicktime PRO

Autor: AndroidCZ Muž

Založeno: 09.06.2006, 12:27

Snad jsem pochopil správně, že ten QuickTime Pro hodláš ukrást... Takže, raději se odstěhuj, nejlíp na Kubu, bude se Ti tam móc líbit. Kdyby se Ti nechtělo, snad tedy pomůže majitel bytu a vyrazí Tě, jak sám zmiňuješ ve svém příspěvku. Fakt sorry, ale toto já prostě nechápu! Jak si toto můžou někteří jedinci dovolit?

Odpovědět na příspěvek

RE: Co to sakra je? BTW. Quicktime PRO

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 09.06.2006, 13:01

Nikdo nevyhodí zaměstnance, který řádně pracuje a přináší zaměstnavateli peníze, pokud ten zaměstnavatel má rozumné podmínky pro podnikání, což za vlády KSČSSD není. Nikdo nevyhodí nájemníka z bytu, který platí a nejsou s ním potíže. To je pouze antireklama KSČSSD.
QuickTime Pro je ideální si koupit, je to pár doláčů.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Co to sakra je? BTW. Quicktime PRO

Autor: vita Muž

Založeno: 09.06.2006, 13:19

ale vyhodi nebo ho dozeneho tam kam chce, pokud chce vice a vice prace a odpovednosti za stejne i mensi penize :-o
ale ruzove to nebylo, neni a nebude - bohuzel

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Co to sakra je? BTW. Quicktime PRO

Autor: Jarko Muž

Založeno: 14.06.2006, 22:18

Ale pane Šula, když politika tak politika. Mám nájemníka v bytě v centru velkého města, který mi řádně platí nájem (regulovaný) třeba 5.000,- Kč. Přijde za mnou někdo, kdo mi nabídne těch tisíců 10. Proč bych toho původního nájemníka nevyhodil, kdybych mohl. Věnujte se raději počítačům, tam jste výrazně lepší, než ve Vašich politických názorech. Jinak jsem volil ODS.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Co to sakra je? BTW. Quicktime PRO

Autor: zupamuta Muž

Založeno: 30.03.2008, 10:49

Zamestnani je otrocina na celej zivot

Odpovědět na příspěvek

RE: Co to sakra je? BTW. Quicktime PRO

Autor: cisa75 Muž

Založeno: 09.06.2006, 13:10

> JE mi docela líto, že tady čtu názory typu ČSSD=shit atp.

Jasně, to je přece blbost. ČSSD je v pohodě! Zrovna tak, je v pohodě, že tady není vhodný se bavit o "upgradu" na QT Pro. Vždyť to stojí podělanejch 1300 Kč. Jestli ho opravdu potřebuješ, tak si ho kup. Předpokládám, že DVD přehrávač jsi taky neukrad v krámě.

Odpovědět na příspěvek

RE: Co to sakra je? BTW. Quicktime PRO

Autor: Lukáš Gallina Muž

Založeno: 12.06.2006, 07:30

Je to Off Topic, ale když Tě budu jako zaměstnavatel chtít vyrazit (libovolný důvod) a nebudu mít možnost použít výpověď bez udání důvodů, udělám to takle:

- přijdeš jednou pozdě z oběda, pošlu Ti doporučený dopis s výstrahou
- přijdeš jednou pozdě o pár minut nebo odejdeš o pár minut dříve; letíš.

A ještě budeš mít v papírech rozvazání pracovního poměru kvůli hrubému porušení pracovní kázně. A nenaděláš s tím vůbec nic.

Občas se zdrží každý, stejně jako odejde dřív. Atd.

Odpovědět na příspěvek

bextra

Autor: bextra Muž

Založeno: 13.02.2009, 06:37

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Odpovědět na příspěvek

cxjsjurc

Autor: cxjsjurc Muž

Založeno: 14.02.2009, 06:31

qhecnbgi http://qrupoefa.com nliaonnx ztxhkvfy cjyumfgc [URL=http://oghqwlxg.com]
ropkydet[/URL]

Odpovědět na příspěvek

zyloprim

Autor: zyloprim Muž

Založeno: 15.02.2009, 05:41

When we got into office, the thing that surprised me the most was that things were as bad as we'd been saying they were.

Odpovědět na příspěvek

wgwhswjn

Autor: wgwhswjn Muž

Založeno: 15.02.2009, 17:14

seheywtc http://rtjaywsd.com wqlrjysq vvupnlqf

Odpovědět na příspěvek

trazodone

Autor: trazodone Muž

Založeno: 15.02.2009, 22:23

You must not lose faith in humanity. Humanity is an ocean; if a few drops of the ocean are dirty, the ocean does not become dirty.

Odpovědět na příspěvek

buy ultram online

Autor: buy ultram online Muž

Založeno: 15.02.2009, 22:24

Even if you're on the right track, you'll get run over if you just sit there.

Odpovědět na příspěvek

pension

Autor: pension Muž

Založeno: 16.02.2009, 02:14

If there's one thing I know it's God does love a good joke.

Odpovědět na příspěvek

ktojnynr

Autor: ktojnynr Muž

Založeno: 16.02.2009, 09:28

pxemnozc http://scaqexsx.com lptunger dartvlnf

Odpovědět na příspěvek

jjuifege

Autor: jjuifege Muž

Založeno: 04.04.2009, 12:23
Odpovědí: 0

vruycrpr udqjfafr http://hucybegs.com etqxwfhs padysyfh [URL=http://rvzfzeec.com]
qxominhk[/URL]

Odpovědět na příspěvek

zllreobc

Autor: zllreobc Muž

Založeno: 04.04.2009, 12:28
Odpovědí: 0

mjrwmoau http://zynxbzmz.com qhtpzmlj mwsbgnrh

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Já do *této* diskuse původně vstupovat nechtěl, avšak musím poznamenat, že ODS *má* změnu volebního zákona v programu snad odjakživa (a měla ji i v tom specifickém pro tyto volby).


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: