Co nového bude v Quarku 6? - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Výstavy

Co nového bude v Quarku 6?

4. dubna 2003, 00.00 | Quark se konečně odhodlal a uvolnil (snad) již kompletní seznam funkcí připravované verze QuarkXPress 6 - zatím však samozřejmě netušíme, kdy tuto novou verzi uvidíme v prodeji, ani kolik bude stát.

Quark se konečně odhodlal a uvolnil (snad) již kompletní seznam funkcí připravované verze QuarkXPress 6 - zatím však samozřejmě netušíme, kdy tuto novou verzi uvidíme v prodeji, ani kolik bude stát. Každopádně, seznam funkcí se tváří jako kompletní, takže to snad bude již konec "salámové" metody uvolňování informací.

Zlepšení v oblasti "správy práce" má přinést například možnost sdílení atributů a informací v projektech. Jeden projekt, obsahující více layoutů, například pro tisk, web a podobně, může navzájem sdílet například barvy, styly a další. Také bude k dispozici synchronizace textu v rámci jednoho projektu - když bude text na jednom místě upraven, automaticky se upraví i v místech dalšího použití.

Přímo do Quarku má být zabudovaná technologie pro výstup do PDF, bez nutnosti nákupu Acrobatu - a jelikož QXP6 bude určený i pro Windows, které v sobě nemají integrovaný výstup do PDF (tak jak to umí z každé tiskárny Mac OS X), mělo by se jednat o funkci na úrovni programu, včetně možnosti kontroly nastavení kvality PDF výstupu. Díky podpoře barevného prostoru DeviceN lze používat přímé barvy i v kompozitních výstupech, zatímco nastavení přímých barev pro RIP se zachovají. Záložka "Layers" (vrstvy) umožňuje volit, které vrstvy se budou tisknout.

Zlepšená je práce s tabulkami, bude možné například propojovat jednotlivé buňky mezi sebou, propojovat jednotlivé tabulky a podobně. Tabulky budou moci být průhledné, bude také možné je převést do skupiny objektů a s nimi manipuloval jednotlivě.

Novinky se také týkají tvorby webových projektů - například lepší kontroly a správy obsahu stránky, práce s fonty, odkazy, menu a dalšími prvky. Také práce s XML bude zlepšená, o zpracování XML se bude starat nástroj Xerces.

Další novinky se objeví například v menu - některá menu byla přepracovaná pro snazší použití, použity jsou také další klávesové zkratky. Novinkou také bude vícenásobné undo/redo (zpět/opakovat), včetně rozšířeného počtu funkcí, které lze odvolat. Při práci určitě potěší možnost použití obrázků v plném rozlišení.

QuarkXPress 6 poběží na Mac OS X, W2000 a Win XP. Kdy bude program uveden ani kolik bude stát není známo. Quark se bohužel již nějakou dobu neúčastní žádných velkých výstav, nemá se objevit ani na Create, která se koná v červenci místo Macworld Expo. Předpokládá se, že právě v červenci by se Quark 6 měl objevit - s koncem června také Apple definitivně přestane dodávat počítače podporující bootování do Mac OS 9. Každopádně, ještě před koncem roku se objeví InDesign 3, který by se měl zaměřit na odstranění slabých míst předchozích verzí (rychlost, rychlost a rychlost) a díky tomu, že už nyní část uživatelů, kteří přešli na Mac OS X, poměrně spokojeně v tomto programu pracují, se s příchodem nové verze může situace pro Quark ještě zhoršit.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Software  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

MacOSX / MacOS9 ??

Autor: Marek Zada Muž

Založeno: 04.04.2003, 10:05
Odpovědí: 0

Opravdu s koncem června Apple definitivně přestane dodávat počítače podporující bootování do Mac OS X? Nebo do Mac OS 9?

Odpovědět na příspěvek

RE: MacOSX / MacOS9 ??

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 04.04.2003, 10:10

Pokud nebudeme verit parilovym zertum, tak samozrejme Mac OS 9. Prominte, upsal jsem se, vsiml jsem si toho az pri druhem cteni :)

Odpovědět na příspěvek

RE: MacOSX / MacOS9 ??

Autor: Wenoush Muž

Založeno: 04.04.2003, 10:11

No dobra otazka, ale myslim ze je to fsem jasne. Bohuzel zde zapracoval novinarsky sotek..........

Odpovědět na příspěvek

Davam Ti petku!

Autor: pan Traugott Muž

Založeno: 04.04.2003, 10:12
Odpovědí: 0

Davam Ti petku, Martine: byt poslem spatnych zprav je zatracene nevdecna role... :-)
Jen doufam, ze v posledni vete 'ses uklep', to uz by byly fakt moc blby zpravy... :-(
PS.: v ankete chybi polozka "jiny" - nemuzu hlasovat!

Odpovědět na příspěvek

RE: Davam Ti petku!

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 04.04.2003, 10:22

Tak uz muzete hlasovat taky :)

Odpovědět na příspěvek

RE: Davam Ti petku!

Autor: Petr Jandík Muž

Založeno: 04.04.2003, 13:21

Aha, tak už je mi jasné, že první z těch jiných programů je Freehand a ten druhý Calamus :-)

Zdravím pana Traugotta

Odpovědět na příspěvek

A co podpora Unicode?

Autor: Jozef Remen Muž

Založeno: 04.04.2003, 10:44
Odpovědí: 0

Tak som si vcera stiahol Prelease Quark 6, po kratkom testovani som ale zistil, ze absolutne nepodporuje kodovanie unicode, aj ked mi korektne otvaral starsie subory aj s fontami, samozrejme s CE. Tak neviem, programatori v Quarku zas zaspali vyvoj, alebo ja som si nieco nevsimol?

Odpovědět na příspěvek

RE: A co podpora Unicode?

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 04.04.2003, 10:59

Jeden z citatu z Quarku, ktery se ke me donesl - podporu Unicode chce mala, ale velmi hlasita skupinka lidi. Tim chtel asi Quark rict, ze na to dlabe...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: A co podpora Unicode?

Autor: catt Muž

Založeno: 23.06.2003, 18:18

Přesně tak, stejně dlabe i na OpenType. Na Fontzone k tomu měli trochu zemitější komentář....

Odpovědět na příspěvek

Dotazy k vývojářské verzi zde.

Autor: J.P. Muž

Založeno: 04.04.2003, 10:50
Odpovědí: 0

...máte-li nějaké, na které mohu mít odpověď.

Odpovědět na příspěvek

RE: Dotazy k vývojářské verzi zde.

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 04.04.2003, 10:58

Vy jste oficilani vyvojar, pane?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE:

Autor: J.P. Muž

Založeno: 04.04.2003, 11:29

To jsem neřekl, ještě nějaký další dotaz?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE:

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 04.04.2003, 11:37

Ne, uz zadny. Jen jsem se musel pousmat, kdyz jsem si vzpomel vas nazor na tema "moralni spravnosti pouziti nahradnich dilu". Jinak, to se o pre-release Quarku takto otevrene vyjadrujete i v Pixle?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE:

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 04.04.2003, 11:47

smich:o)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE:

Autor: J.P. Muž

Založeno: 04.04.2003, 11:47

:))) je mi líto, ale v dokumentaci výrobce jsem se nedočetl, že se nemohu vyjadřovat o této pre-release Quarku. Pokud mne o to někdo požádá, tak mu sdělím svůj názor.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE:

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 04.04.2003, 11:56

Pokud jste se dostal k teto verzi legalne, urcite jste predtim podepsal NDA dlouhe jako ruka. Samozrejme, pokud jste ho "nahodou nasel lezet na internetu", neni divu ze tam nebylo.

A jak rikam, zajimal by me nazor vasi domovske redakce na to, zda ve vasem periodiku publikovat ci nepublikovat informace o neuvedenem, neoficialane ziskanem software.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE:

Autor: J.P. Muž

Založeno: 04.04.2003, 12:12

Redakce časopisu PiXEL nezveřejňuje informace o produktech, o kterých je zakázáno zveřejňovat informace. Na detaily se zeptejte šéfredaktora.

Jako soukromá osoba nejsem povinen uvádět zdroje svých informací. Pro vaši info se mrkněte na www.thinksecret.com. ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE:

Autor: micker Muž

Založeno: 04.04.2003, 19:03

hmm, ne, ja zatim dotaz nemam :-) jsem suchoprd a furt sazim ve 3.2
PS. dekuji vsem dopredu ze mi nepisete zadne nadavky a posmesky, cenim si toho a jeste jednou dekuji :-))

Odpovědět na příspěvek

RE: Dotazy k vývojářské verzi zde.

Autor: Paja Muž

Založeno: 04.04.2003, 14:14

Rychlost, zajimame me rychlost a stabilita...

V OS 9 je to perfektni co X nedockam se hlasek jako u InDesginu aplikace neocekavane skoncila??? to bych uz neprezil a vazne presel na MLayout :-))

Co rychlost tvorby PS u InDesignu je naprosto vynikajici 100 MB PS za par vterin co Qxp 6.

Pracovni plocha porad omezena?

Jak je na tom s rychlosti pri praci s PDF (myslim na kdyz je nacitam do dokumentu)

Zatim asi vse :-) diky za opdovedi

Odpovědět na příspěvek

RE:

Autor: J.P. Muž

Založeno: 04.04.2003, 15:16

Myslím, že je těžké poměřovat vývojářskou verzi jednoho produktu s verzemi, které se už dávno prodávají - a to POUZE z pohledu vyladěnosti kódu. To v tuto chvíli u QXP6 nelze. Ovšem i tak je rozdíl kvalit konkurence jasný a rozdíl termínů uvedení také. Myslím, že až bude QXP skutečně v prodeji, bude MLayout a InD už v několikáté verzi, s opravou všech podstatných nedostatků, které jsou jim dnes vyčítány.

Pracovní plocha má limity, které vás v běžné práci příliš neomezí. Rychlost této verze není dobrá na některých grafických kartách.

Odpovědět na příspěvek

InDesign 3

Autor: Martin Muž

Založeno: 04.04.2003, 13:42
Odpovědí: 0

Nevíte, jestli bude InDesign 3 ještě taky pro Mac OS 9, nebo jenom pro Mac OS X? Photoshop 8 má být už jenom pro Mac OS X.

Odpovědět na příspěvek

RE: InDesign 3

Autor: iJoJo Muž

Založeno: 04.04.2003, 14:04

Ja dufam, ze bude uz len a len pre OS X. Robit pre obe verzie systemu je akosi uletene, mnohokrat su take programy pomale a stale zatazene starsim kodom.
Dufam, ze Indesign 3 bude: RYCHLY RYCHLY RYCHLY a NEBUDE nutne vyhodit 90 % pouzivanych fontov tak ako je tomu u verzie 2

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: InDesign 3

Autor: micker Muž

Založeno: 04.04.2003, 18:58

delaji ho i pro jiny (namy ne moc opevovany) system tak proc by ne i pro 9 :-).
ne, delam si srandu, chapu to, novy system nabizi i nove moznosti. jenze ja taky stale sazim pod 9.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: InDesign 3

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 04.04.2003, 19:33

No uprimne receno, ja osobne doufam, ze i dalsi vyvojari "odstrihnou" devitku, tak jak to udelal Apple ci MS. Pokud vim, tak napriklad ID3 by mel byt uz jen pro OS X, ale AI 11 jeste i pro OS 9. Kvuli vyvoji pod oba systemy (precijen se musi ladit pro OS 9 i OS X) to pak je IMHO polovicate.

Odpovědět na příspěvek

Quark6=Carbon nebo Cocoa???

Autor: Frantisek Erben Muž

Založeno: 05.04.2003, 08:34
Odpovědí: 0

Chtel bych ze zde pritomnych zeptat, zda-li je Quark jiz napsan v Cocoa, nebo v Carbonu??
Ono je sice hezky, ze bude podporovat jen MacOS X, ale jestli bude napsan v Carbonu, tak si IMHO vyvojari usnadnili praci pouze s ladenim programu v MacOS 9, ale jinak v Quarku6 muzou byt problemy stejne jako s Indesignem pod X (pisma, unicode potazmo OpenType, systemovy korektor ...).

Odpovědět na příspěvek

RE:

Autor: J.P. Muž

Založeno: 05.04.2003, 12:09

Vzhledem k citlivosti tématu Vám tu zřejmě mohu napsat jen to, co PODPORUJÍ současné konkurenční programy. Ale to si stejně můžete zjistit sám. Napište e-mail, možná Vám někdo pověřený sdělí více. ;)

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Myslím, že je těžké poměřovat vývojářskou verzi jednoho produktu s verzemi, které se už dávno prodávají - a to POUZE z pohledu vyladěnosti kódu. To v tuto chvíli u QXP6 nelze. Ovšem i tak je rozdíl kvalit konkurence jasný a rozdíl termínů uvedení také. Myslím, že až bude QXP skutečně v prodeji, bude MLayout a InD už v několikáté verzi, s opravou všech podstatných nedostatků, které jsou jim dnes vyčítány.

Pracovní plocha má limity, které vás v běžné práci příliš neomezí. Rychlost této verze není dobrá na některých grafických kartách.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: