Procházka po českých internetových obchodech I. - apple.cz - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Tipy z Internetu

Procházka po českých internetových obchodech I. - apple.cz

15. března 2005, 00.00 | Dnešním článkem zahájíme nový seriál o možnosti nákupu Apple produktů na internetu. Důležitou součástí budou i vaše reakce pod článkem, které by měly vycházet z vaší zkušenosti s daným obchodem a poradit dalším čtenářům s nákupem. Jako první jsme si do našeho testu vzali webový obchod českého zastoupení společnosti Apple - CDS.

Dnešním článkem zahájíme nový seriál o možnosti nákupu Apple produktů na internetu. Důležitou součástí budou i vaše reakce pod článkem, které by měly vycházet z vaší zkušenosti s daným obchodem a poradit dalším čtenářům s nákupem. Jako první jsme si do našeho testu vzali webový obchod českého zastoupení společnosti Apple - CDS. Naleznete jej na adrese store.apple.cz a již z adresy je patrné, že se jedná o český internetový AppleStore.

Hned po zobrazení úvodní stránky je vám jasné, že vzhledově téměř stoprocentně vychází z originálního amerického internetového AppleStoru, což je samozřejmě jen dobře. Uspořádání sloupců a informací v nich je v podstatě totožné, pouze originální AppleStore si zachovává svou šířku při různých velikostech okna, zatímco český obchod v tomto směru vsadil na šířku dynamickou. Celý obchod je vytvořen v prostředí WebObjects a autorem je Ondřej Čada, který se věnuje i publikování na našem serveru.

Vzhledem k tomu, že testovaný obchod patří do rodiny internetových AppleStorů a přebírá jejich ovládání, pravděpodobně nebudete mít problém se v něm rychle orientovat. Při nákupu vždy dostanete základní informace o produktu a výběr z dalších doplňků, které byste mohli k danému zařízení potřebovat. U PowerMaca G5 tak můžete rovnou koupit lokalizaci operačního systému Mac OS X, MS Office, AirPort Extreme kartu, iSight, Apple Cinema Display či iPod. Ceny na AppleStoru jsou uvedeny včetně DPH a dvouleté záruky, kterou si můžete nechat odečíst a cenu tak "stlačit" níže. U PowerMaca jsme bohužel v základní nabídce doplňků nenašli možnost dokoupit operační paměť, což bude pravděpodobně jedna z prvních věcí, kterou bude muset uživatel udělat. Při pokračování v nákupu se dostanete na další list možných přikoupení, mezi nimiž se nachází profesionální software, hry, digitální fotoaparáty, kamery, záznamová zařízení či mobilní telefony.

Dalším krokem je kontrola objednávky, která působí poněkud stroze (oproti designově povedenému originálnímu AppleStoru). U produktů bohužel není běžně uvedena dostupnost, takže nezbývá než se na termín, kdy můžete objednaný produkt s nakousnutým jablíčkem v logu očekávat, zeptat přímo obchodníka. K tomu slouží dvě telefonní čísla, emailový kontakt a ICQ. Rozhodli jsme se otestovat ICQ a po cca 15 minutách jsme na naši otázku dostali odpověď. I když jsme museli chvíli počkat, prodavač se choval profesionálně a dokázal nás informovat o dostupnosti zboží na hlavním skladě.

Doprava zboží je řešena přes kurýrní službu PPL a zboží je automaticky pojištěné. Při nákupu nad 15.000,- Kč je doprava zdarma, jinak počítejte se 150,- Kč, respektive s 250,- Kč v případě platby dobírkou. Ceny za dopravu jsou akceptovatelné a pohybují se na úrovní konkurenčních IT obchodů, i když existují i obchody s nižší sazbou (zde už mluvíme opravdu o korunách). Pokud budete kupovat celý počítač a ne jen doplňky, dopravu budete mít (kvůli překročení ceny hranice 15.000,- Kč) zdarma. Jestliže nemáte zrovna hotovost, můžete využít i nákupu na splátky u CETELEM a EKOMA. Bližší informace naleznete i přímo na adrese apple.cz, bohužel jsou obě stránky špatně zformátovány v HTML a text je tak v podstatě nečitelný. Další nesrovnalost je v dopravě zdarma - na hlavní straně je uvedena hranice 25.000,- Kč, zatímco v bližších informacích o nakupovaní je cena 15.000,- Kč.

Ožehavou otázkou jsou vždy ceny - společnost CDS je oficiálním distributorem Applu a vzhledem k tomu, že dodává jak dealerům, tak koncovým zákazníkům, jsou ceny na výši doporučených cen. Nedá se předpokládat, že by CDS šlo koncovými cenami proti svým dealerům, kteří tak mají větší prostor na určení ceny pro koncové zákazníky.

Jak již bylo uvedeno dříve, na českém internetovém AppleStoru naleznete nejenom Apple produkty, ale i řadu doplňků pro digitální život. Mezi nimi i například hry, které jsou bohužel stále cenově na vysoké úrovni (i přes 2.000,- Kč) proti Windows verzím, což zamrzí - zvláště když si někdo pořídí Maca primárně na zábavu.

Závěr

I přes drobné chybičky lze český internetový AppleStore považovat za obchod, který vás od nákupu neodradí. Příjemný je fakt, že obchod je stavěn na technologiích Apple (WebObjects) a má širokou nabídku produktů.

A jakou máte vy zkušenost s nákupem na apple.cz?

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Tipy z Internetu  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Obchod, ktery naopak od nakupu odradi.

Autor: Viktor Muž

Založeno: 15.03.2005, 03:27
Odpovědí: 0

Ceny o 20% vyssi, nez v ostatnich evropskych applestorech. Na druhou stranu si pockate na zbozi o dost dele a nakup je podstatne mene pohodlny. To nepocitam, ze nove modely dostupne se zpozdenim.
Web je zcela nesrovnatelny s ostatnimi applestory.

Odpovědět na příspěvek

RE: Obchod, ktery naopak od nakupu odradi.

Autor: Viktor Muž

Založeno: 15.03.2005, 03:29

PS nejedna se o cesky applestore, ale o jeho - malo zdarilou a zavadejici - napodobu.

Odpovědět na příspěvek

RE: Obchod, ktery naopak od nakupu odradi.

Autor: Jirka Muž

Založeno: 15.03.2005, 10:34

Ceny jsou u nas vyssi hlavne kvuli 2lete zaruce. Na to vsichni zapominaji. Vsude v Evrope je zaruka na Apple 1 rok. Kdyz si odectete 2. rok zaruky a pocitate ceny bez DPH, tak jsme na shodne urovni se zapadem.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Obchod, ktery naopak od nakupu odradi.

Autor: claire Muž

Založeno: 15.03.2005, 11:31

Takze vlastne takova prirazka (pomsta?) za zakon ochranujici zakaznika?

Odpovědět na příspěvek

Blbej nebo navedenej?

Autor:Muž

Založeno: 15.03.2005, 14:22

422Euro za minimální Mac mini mi nepřipadá jako ekvivalent 14.789,-Kč. A to mi to Němci dovezou zadarmo, zatímco v Čechách jsem se nekvalifikoval.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Obchod, ktery naopak od nakupu odradi.

Autor: Zelenej Muž

Založeno: 15.03.2005, 18:52

Koupil jsem v Nemecku PowerMacka 2x1.8 za stejnou castku, co na apple.cz stoji verze 1x1.8. Mam na neho 3 roky zaruku. K prodejci to mam bliz nez do Prahy.

Chtel jsem koupit u Tauera software za 30000 Kc. Vysledek byl ten, ze jsem mesic cekal a stejne nic nemel. Inu, objednal jsem si tedy stejny software z USA se vsim vsudy za polovicni cenu. Trvalo to polovinu casu, ktery jsem stravil u Taueru cekanim.

Ano, jak si jiste domyslite, az budu priste potrebovat neco koupit do svyho jabka (a to se ceskym prodejcum zatim nepodarilo mi uplne znechutit), koupim si to nekde za hranicemi.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Obchod, ktery naopak od nakupu odradi.

Autor: tomcat Muž

Založeno: 15.03.2005, 19:25

Mužte prosim popsat postup?
Mam to take kousek ale zatim si netroufam.
Dik

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Obchod, ktery naopak od nakupu odradi.

Autor: Zelenej Muž

Založeno: 15.03.2005, 19:48

Prodejcu Apple je po Nemecku docela dosti (da se najit na apple.de), ale jejich webove prezentace jsou casto priserne (to zase neni tolik lepsi nez u nas), takze tam neni jednak cenik, jednak ani otviraci doba a podobne nedulezite veci.

Ja nakupuji u Thomanna, coz je veliky obchod s hudebnimi nastroji, thomann.de. Konkretni prubeh byl trochu divocejsi, ale v podstate - mailem sem si zarezervoval jeden kousek pocitace co sem chtel, prijel, zaplatil, dostal fakturu, ve skladu si pocitac vyzvednul a jel domu, jabko zapnul a byl spokojenej. Zaruka tri roky.

Jedinej problem, na kterej sem zatim prisel a souvisi s tim ze je to pocitac z Nemecka, je nemecka klavesnice. Mam tam cesky prelepky, protoze nepisu vsema deseti a na klavesnici se divam.

Odpovědět na příspěvek

RE: Obchod, ktery naopak od nakupu odradi.

Autor: Jirka Muž

Založeno: 15.03.2005, 11:14

Ceny jsou u nas vyssi hlavne kvuli 2lete zaruce. Na to vsichni zapominaji. Vsude v Evrope je zaruka na Apple 1 rok. Kdyz si odectete 2. rok zaruky a pocitate ceny bez DPH, tak jsme na shodne urovni se zapadem.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Obchod, ktery naopak od nakupu odradi.

Autor: Ondra Soukup Muž

Založeno: 16.03.2005, 23:24

Podivejte se na apple.cz/ibook a tam najedete info o 600Mhz G3 icebooku :) Docela zabavne :)
A ceny ? Chtit za ibook 35 tisic ?
A jeste jedna vec me zarazi...pro byla odebrana moznost si k cemukoliv vic ram a treba zmineny BT modul k ibooku

Jinak dalsi povedena firma co v CR zvysuje applu reputaci je MaxiMac...mel sem tam powerbooka na "udrzbu" a kdyz se mi vratil byla v nem nepouzitelna baterka (Capacity meter hlasi 18%: Very poor) a originalni pametovy modul 512MB apple...pritom sem tam mel 512MB Kingston...tak nevim co vse ta udrzba zahrnovala za 5 tisic korun ://

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Obchod, ktery naopak od nakupu odradi.

Autor: Jméno Muž

Založeno: 19.03.2005, 23:51

Bura za udrzbu a nezkontroloval sis cislo baterky?
a co pamet - apple zadne nevyrabi......ale zase, pokud ti to s tou tvou tuhlo a voni ti to vopravili tim, ze ti dali ferovou tak bud rad ne?

Odpovědět na příspěvek

lkowxvhd

Autor: lkowxvhd Muž

Založeno: 21.10.2007, 18:49

dcxsflej http://nnyexxgc.com fopkjbsp akyawmux [URL=http://yeqvzbky.com]
vmhqrarg[/URL] xlklwwgm

Odpovědět na příspěvek

Konfigurace HDD u Mac Mini

Autor: Martin Muž

Založeno: 15.03.2005, 06:50
Odpovědí: 0

Rozšíření disku ze 40GB na 80 GB za 6.610,- Kč - to si někdo dělá srandu, ne? Navíc to vyjde dráž, než vyšší model, který už 80 GB má (a navíc lepší procesor).

Odpovědět na příspěvek

Standard

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 15.03.2005, 07:11
Odpovědí: 0

Jeden nakup (software) jsem uz na ceskem Apple internetovem obchudku ucinil a nebyl zadny problem.

Ted jsem si objednal iPod, tak uvidime. Nejvetsi problem bude asi s dobou dodani.

Urcite je mozne neco vylepsovat, to je mozne vzdy a vsude. Celkove hodnotim obchod jako standardni a funkcni.

Odpovědět na příspěvek

Apple Store??

Autor: mustafa Muž

Založeno: 15.03.2005, 07:35
Odpovědí: 0

To Viktor: Souhlasím s tebou, celá česká mutace stránek applu, je dosti nevydařená napodobenina, špatné či vůbec nepřeložené sekce, chybějící informace, častá nedostupnost, nečitelnost. CO se obchodu týče je předražený oproti Z. Evropě až hrůza, doba čekání na zboží je neúměrná až může člověka znechutit:-( To s tauerem mám lepší zkušenost, cokoli sloro ze dne na den, perfektně navržená stránka, funkční... J třeba se učit.

Odpovědět na příspěvek

prodejce

Autor: Miroslav Osladil Muž

Založeno: 15.03.2005, 07:38
Odpovědí: 0

musim se vsemi deseti prodejce applestore jen zastat. profesionalni a trpelivy pristup jim muze pouze kdejaka jina spolecnost jen zavidet. co ja se naotravoval ( a jeste naotravuji :)) a vzdy jsem dostal plnou, vysvetlujici a prijemnou odpoved. tech 15 min bych nevidel tak drasticky. aspon je videt, ze dotycny/dotycna jen netlacha a i neco dela. ze jsou ceny mozna trosku jine nez u jinych tuzemskych prodejcu bych videl v trosku odlisne pricine. ono to je jine kdyz si firma vydelava na vsechno sama, nebo se nejakou cinnosti ridi okrajove, doplnkove. tezko rict. ale to uz neni otazka store, ale neceho jineho. design a mozna chybejici komfort stylu americkych platicich zakazniku by me trapil jako posledni. kupuji prece jidlo, ne menu. muj nazor. v kazdem pripade apple store a prodavac na drate prosel u me bez ztraty kyticky :)

Odpovědět na příspěvek

RE: prodejce

Autor: mustafa Muž

Založeno: 15.03.2005, 07:47

Já souhlasím, že chtít v ČR Apple jako v Americe je hovadina a nesmysl, ale když budu chtít nahradit ve firmě PC za Macy, musím brát v potaz jak dlouho všechno trvá, čas jsou peníze, žádná společnost na světě si nemůže dovolit, aby třeba na myš čekala 1,5 měsíce, za klávesnici dala 3,5 litru, atp. To bych šel do krachu dříve, než bych začal podnikat, minimalizovat náklady a zvýšit příjmy... To se, ale v ČR s Applem nedá a proto je Apple v čechách jen hračkou pro pár nadšenců, kteří mají rádi opravdu hodně vyspělou techniku (vč. mě).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: prodejce

Autor: Miroslav Osladil Muž

Založeno: 15.03.2005, 08:10

do jiste miry 100% souhlasim. ale zacit podnikat s firmou plnou macku uz je asi jina kava. to uz to musi mit clovek asi pekne rozjete. nadruhou stranu proc mam na sobe setrit a kupovat neco, co vydrzi polovinu nebo jeste min? setrit na druhych bych jeste v ceske spolecnosti chapal, ale na sobe bych si dopral vzdy toho lepsiho, tak si holt priplatim. nikdo mi nebrani objednat si to v nemecku nebo jinde, kde to opravdu cenove leckdy vychazi lepe nez tady. roztej biznis na mackach boli, cas jsou penize. vzdy to bude bud a nebo, to chapu. sam nerad cekam, ale kdyz je to na neco, co zato stoji, pockam si jeste rad. vzdyt ty sny pak stoji za to :))) prijde, neprijde, bude, nebude...

Odpovědět na příspěvek

Apple obchod?

Autor: Standa Muž

Založeno: 15.03.2005, 08:02
Odpovědí: 0

Moje zkušenost. Minulý měsíc jsem urychleně potřeboval koupit systém Mac OS X Panther. "Nemáme na skladě. Zeptám se kolegy a zavoláme." Ani nezavolali. Za hodinu jsem měl systém doma z jiného internetového obchodu. Co je to za AppleStor, když nemá systém Apple?

Odpovědět na příspěvek

Dodaci lhuty

Autor: Martin Muž

Založeno: 15.03.2005, 08:18
Odpovědí: 0

Ja to nechapu. Vzdyt prece vsechny Macy k nam jdou pres CDS (krome Quentinu). Tak proc ma CDS tak dlouhe dodaci lhuty, kdyz od prodejce je to treba do 3 dnu? Prece to nemaji prodejci skladem, nebo snad jo?

Odpovědět na příspěvek

RE: Dodaci lhuty

Autor: paddy Muž

Založeno: 15.03.2005, 09:23

Ja si nemyslim, ze prodej applu je u nas takovy byznys, aby si prodejci mohli dovolit toho mit prilis mnoho skladem. modely se ne sice tak rychle, ale preci jen obcas upgraduji, takze co pak s tema starsima kouskama?

Odpovědět na příspěvek

RE: Dodaci lhuty

Autor: kinski Muž

Založeno: 15.03.2005, 10:08

ber to takhle. czech data systems jedou na minimalni naklady a takrka nulovy sklad. takze kdyz si neco objednas, oni to zanesou do db, a v pristi varce to kamionek priveze z madarskeho skladu. zadny ztraty, zadny lezaky, zadne naklady na skladovani a zamrazene penize. delali to tak vzdycky, dokonce i u "spotrebnich pocitacu" jako je iBook, u hitu jako je PowerBook, dokonce i iPodu /pred rokem/ a dokonce v takove dobe jako je predvanocni prodej. jejich marze je hodne vysoka /koukni se na rozdil v prodejni cene Macu mini u nas a ... treba v Nemecku, nebo Rakousku - cena pocitace s dani je tam priblizne cena u nas bez dane/. Bez konkurence se tohle nikdy nezmeni. Ach jo. uz aby nejaka byla. pak se budeme moci rozcilovat nad ctyrdenni dodaci lhutou powerbooku jako ve Francii. to si zadrzkuju s gustem.

Odpovědět na příspěvek

Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: derek Muž

Založeno: 15.03.2005, 11:25
Odpovědí: 0

Český Apple Store? Nesmysl - neustále jim to nefunguje, funkcionalitou se nehrabou ani po kotníky originálnímu Storu, a ještě k tomu mi přijde, že to kódoval někdo ve FrontPage, občas mi tam dokonce i v Safari blbne čeština.. Proč na jiných webech ne? A dodací lhůty, servis, atd.. darmo mluvit, napsali již jiní. Kdyby to tam všechno nedělala jedna nejmenovaná osoba mužského rodu, a místo toho si na to najala profesionály, vypadalo by to jinak.. Fuj - ostuda.

Odpovědět na příspěvek

RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: Miroslav Osladil Muž

Založeno: 15.03.2005, 11:34

vim i o par jedincich zenskeho rodu ;) a obcas i neco delaj :)

Odpovědět na příspěvek

RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: Jirka Muž

Založeno: 15.03.2005, 12:17

Faktem je, ze i kdyz jim to zrovna chodi, tak oproti tauer.cz to sotva muze obstat. Myslim, ze by se jim to melo zakazat takhle prznit znacku.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: Miroslav Osladil Muž

Založeno: 15.03.2005, 12:27

jj, s tim se musi souhlasit. ne vzdy chodi apple.cz na 100% a je tam halda nefunkcnosti. to dokaze odradit kazdeho

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: adam Muž

Založeno: 15.03.2005, 12:32

naprosto souhlasím!! já bych jim odebral licenci! je to úplně k ničemu, nevím, co všechno CDS pro tuto značku dělá, ale každopádně ve výsledku to vypadá, že ji naopak záměrně sabotují! mě zajímá výsledek a ne žádné kecy jak to nejde! jestli to lépe nezvládají ať to nechají někomu jinému. CDS je katastrofa! osobně znám dealera apple, který je z toho podobně zoufalý, dokonce už napsal několik e-mailů na apple.com, že CDS je něco hrozného a že by s tím měli něco dělat, ale nepomáhá to (asi je třeba "tlačit" někde jinde...)! ach jo! já chci jiného výhradního dodavatele. to si APPLE nezaslouží!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: Miroslav Osladil Muž

Založeno: 15.03.2005, 12:42

jj, s tim se musi souhlasit. ne vzdy chodi apple.cz na 100% a je tam halda nefunkcnosti. to dokaze odradit kazdeho

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: Miroslav Osladil Muž

Založeno: 15.03.2005, 13:12

jj, s tim se musi souhlasit. ne vzdy chodi apple.cz na 100% a je tam halda nefunkcnosti. to dokaze odradit kazdeho

Odpovědět na příspěvek

RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 15.03.2005, 13:45

Tak to urob sam, frajer. Vsetci tu mate plno kydov ale nikto sa toho nechyti…

Mam rad takychto ludi, skutocne. Kopa pindov a skutek utek

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: Hele Muž

Založeno: 15.03.2005, 14:12

Ha ha ha.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: Fero Muž

Založeno: 15.03.2005, 15:31

niekto nezvlada kritiku? ved to nebolo robene zadarmo a ak je to nefunkcne tak k tomu treba pristupi konstruktivne, vsevedko...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: OC Muž

Založeno: 15.03.2005, 17:32

Nepochybně. Ale... co jako konkrétně je nefunkční?

Už jsem se v podobných diskusích mnohokrát ptal, protože mi docela *hodně* vadí takovéto vágní reference na mou aplikaci jako špatnou!

Samozřejmě
, bylo by něco docela jiného -- a já bych se samozřejmě chytil za nos -- kdyby takové poznámky byly doprovázeny konkrétním odkazem "to a to je špatně tak a tak". Taková zde zatím nebyla ani jedna jediná.

Nejblíž se k tomu zatím dostala zmínka o "špatné češtině", ovšem to bych potřeboval vědět, ve které stránce: všechny stránkové templates mají standardně v záhlaví kód META CHARSET, opravdu by to mělo fungovat. Je ovšem možné, že při nedávném přechodu na UTF8 v souvislosti s podporou bulharské azbuky v CDS v některé ze stránek na úpravu CHARSETu zapomněli -- pak bych ale tuplem potřeboval vědět kde konkrétně to je, abych jim mohl poslat opravu.

Zatím ale kdykoli se tato debata rozběhla a já se snažil zjistit, co je konkrétně špatně, dozvěděl jsem se pouze spoustu *datových* nedostatků (snad si opravdu nikdo nemyslí, že špatně vložená cena něčeho jakkoli souvisí s aplikací?), a jediná konkrétní aplikační výtka, již jsem až dosud od *kohokoli* dostal, byla Malérova výhrada, že by měl raději session kódovanou v cookies než v URL (což je jeho osobní názor -- já si myslím opak, a co je podstatné, CDS si také myslí opak :))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: mustafa Muž

Založeno: 15.03.2005, 20:36

Chápu to tak, že jste (spolu)autorem apple.cz, pokud ano čtěte dál, pokud ne ignorujte. Konkrétně Switch je nepřeloženej ostatně jako halda dalších věcí, však víte. Tak proč to tam je, když si to běžnej uživatel nemůže v mateřštině přečíst? Nakupoval ste někdy něco na tauer.cz? Asi ne, věděl byste jak si většina naprosto normálních uživatelů představuje kvalitní, fungující, internetový obchod. Sekce podpora? Hezký, doporučoval bych se inspirovat na apple.sk. Věčně nějaké problémy s kódováním, to se nedá dát odkaz, to je jednou tam jindy onde. Začal bych překladem... Nevím jestli to děláte jako dobrovolnickou činnost, pokud ano, tak se omlouvám, pokud za to berete peníze, tak potěš prdel.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: OC Muž

Založeno: 15.03.2005, 21:00

Aha, takže to jsme zase tam, kde jsme byli: především by to chtělo nenadávat mi za mou aplikaci když *vůbec nevíte o čem mluvíte* -- jaká sekce Switch, jaká sekce podpora?!? *NIC TAKOVÉHO NIKDE V TOM WEBSHOPU NENÍ*. Nepleťte si prosím statické stránky CDS s mou webovou aplikací. Z URL je na první pohled vidět co je a co není její součástí.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: Jozo Remen Muž

Založeno: 15.03.2005, 21:51

Ako lokalizator Apple.sk mozem povedat jedno:
pletiete si OBCHOD so strankami ako takymi. S tymi pan Cada nema nic spolocne!!!
Tie su prevadzkovane na uplne samostatnom CMS systeme.
Na novy system sa prechadzalo len nedavno (vsetky krajiny CEMEA) a obsah teda nie je kompletne prelozeny (a bohuzial ani na Apple.sk).
Nie su na to totiz ludia ani financne prostriedky. Prelozit take kvanta obsahu a to pocas neustaleho uvadzanie novych produktov je totiz velmi narocne.

Netreba zabudat, ze sme tiez len ludia – okrem prace mame svoje rodiny, zaluby a narok na trochu volneho casu…

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: OC Muž

Založeno: 15.03.2005, 21:56

Díky :)

Mimochodem, co je to volný čas? Nějak už jsem zapomněl, jak to vypadá :(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: Fero Muž

Založeno: 15.03.2005, 22:20

ohromne... vsak ked niekto nieco nezvlada a argumentuje niecim takymto, este raz: robi to niekto zadarmo alebo za mince? ak to druhe, tak by mal pristupovat k tomu profesionalne a nie amatersky... kapitalizmus mame, nie?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: Luboš Horák aka mustafa Muž

Založeno: 15.03.2005, 22:34

Z URL je vidět kulový, nikdo vám nenadává, tak se laskavě uklidněte, právě mám z vašeho "webshopu" objednáno. Ano jste žabař, nikdo nehaní vaši práci, ale jak říká Fero, jestli to děláte za prachy tak je to děs. Koukněte se na ostatní webové obchody, trochu se zamyslete a buďte drobet více sebekritický. Uznávám, že na webshopu je odveden kus práce, ale v žádném případě to neodpovídá v dnešní době zavedeným standardům. Nevěděl jsem, že máte na starosti jen shop, omlouvám se, ale stejně... Ten přístup. Jste Doktor, tak snad máte i něco v hlavě, já vím, že čím vyšší titul tím občas i menší sebekritika, ale stačí se rozhlédnout po ostatních webových obchodech a je jasný, že apple store, je, na jednu nohu kulhající, betaverze eShopu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: OC Muž

Založeno: 16.03.2005, 00:03

Jako správný žabař sebekriticky stále čekám aspoň na *jednu jedinou* konkrétní výhradu nebo námitku nebo vypíchnutí *jediného* konkrétního nedostatku, týkajícího se mé práce.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: bimboss Muž

Založeno: 16.03.2005, 10:44

http://www.mujweb.biz/
t
o kodovani je tak schvalne? kdyz jsme u tech provokaci... v Safari s defaut nefunguje, unicode tez ne, Mac nee, az s Win Latin 2... :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: mustafa Muž

Založeno: 16.03.2005, 14:25

No vidíte, máte pravdu :-) Jenomže rozdíl je ten, že já ten web dělám opravdu jen jako zábavu, odreagování ve volném čase, zadarmo, prezentuje mé názory a ne nadnárodní gigantickou společnost... A nebudu tady velkohubě nadávat, beru si to k srdci a zkusím to napravit. Naopak, děkuji, za upozornění.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: nemo Muž

Založeno: 15.03.2005, 20:58

Prvni stranka, kterou jsem zkusil:

http://store.a
pple.cz/IMC-Apple-Store/W
ebObjects/Asto.woa/1/wo/M
8bil7eg6t97w81sXj0mh0/0.1
7

U iPodu (jako doplnku) je toto vysvetleni:
NEPŘE
HLÉDNĚTE VÝPRODEJ iPod 40GB! SKLADOVÉ ZÁSOBY SE RYCHLE TENČÍ!

r> Nejprodávaněj
í MP3 přehrávač na světě! Můžete přehrávat hudbu, synchonizovat kalendáře, mít s sebou všechny své kontakty, využít jej jako přenosný disk a nyní si v něm můžete také prohlížet své fotografie.

iPod získal ocenění Produkt roku 2004, které každoročně uděluje měsíčník Softwarov
é noviny
.

Image

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: OC Muž

Založeno: 15.03.2005, 21:10

A co z toho jako plyne? Mně se také nelíbí, jsou-li tam hnusné anglismy ("MP3 přehrávač") a překlepy ("synchonizovat"), ale proboha, to jsme *pořád u téhož* -- co já mám sakra leda tak společného s daty, vloženými do aplikace?

Nadávat za tohle mně je asi tak stejně smysluplné, jako kdyby někdo nadával firmě FORD za to, že mu nějaký řidič Forda na křižovatce nadal volů rohatých...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: nemo Muž

Založeno: 15.03.2005, 21:29

Ja prece nemluvim o anglismech; ja tam vidim silenou smes HTML tagu, ktere tam nemaji co delat.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: nemo Muž

Založeno: 15.03.2005, 21:27

Ted jsem si vsiml, ze take, kdyz uz jsem v obchode, nefunguje jako odkaz zalozka 'obchod'. Na hlavni stranku obchodu se tedy mohu vratit jen pres historii (pokud jsem odtamtud ovsem prisel).

Nyni jsem si vzpomnel na dalsi priklad: Pred nedavnem jsem si chtel koupit iWork. Na hlavni strance obchodu na me koukala krabice iWork. Odkaz ovsem nikam nevedl a pouze se reloadovala stranka. Nakoupil jsem jinde.

Je mozne, ze jde o chyby v zadavani obsahu, ale je tezke to poznat. Konec koncu, zakaznikovi je to jedno (jak dokazuji prispevky, ktere nerozlisuji aplikaci obchodu a cely web CDS).
Aplikace je proste soucasti webu CDS a ten ma do dokonalosti daleko (i kdyz byval jeste horsi).

Nedostatky v popisu a moznostech konfigurace:

vyse uvedeny iBook:
Abych zjistil, ze ma volitelny bluetooth modul, musi me nejprve napadnout to hledat, pak musim otevrit nove okno mimo obchod pod intuitivnim odkazem "Co je iBook?" (hardware->ibook) a tam jeste najit odkaz 'specifikace'.
Kdyz tedy zjistim, ze existuje volitelny Bluetooth modul, v nabidce konfigurace iBooku sice mam MS Office i iPod, ale onen volitelny modul ne. Co vic, alespon externi USB Bluetooth dongle taky chybi.

Jak vidite, jde o smes nedostatku formy i obsahu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: OC Muž

Založeno: 15.03.2005, 21:54

Tak postupně:

- směs tagu.... to by *možná* mohla být má chyba, ale nedokážu to zopakovat? Jak se Vám to podařilo? Jdu na www.apple.cz, kliknu na záložku "obchod", kliknu na ikonu iPodu. Vidím přesně ten popis o němž jste mluvil (včetně anglismů a překlepů), ale ani jediný tag? Vám to funguje jinak? Můžete mi, prosím, e-mailem poslat (zkomprimovaný) obsah HTML té stránky, jak ji dostanete Vy?

- nefunguje záložka Obchod pro cestu domů: to není bugreport, ale feature request :), ale je to dobrý nápad. Do nejbližšího upgrade to přidám. Díky!

Vše ostatní o čem píšete je *jednoznačně* obsah (tedy to, co si do databáze vložili v CDS), a nikoli kód (tedy to, co jsem jim dodal já).

Jasněže zákazníkovi je to jedno, o tom se nepřu. *ALE* pak ať si ale stěžuje u CDS, a oni už budou vědět, co zvorali sami, a co jsem zvoral já (a za to mne sprdnou a já sklopím ušiska a poběžím to opravit).

Pokud ale někdo chcete nadávat na mou "mizerně udělanou" aplikaci, pak si dejte tu práci rozlišit, co je a co není její součástí. Nebo se tím, jak píši v minulém odstavci, neobtěžujte, ale pak hergot nepište, že je má aplikace špatná -- pište, že je špatná site CDS *jako celek*.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: nemo Muž

Založeno: 15.03.2005, 23:23

nadávat na mou "mizerně udělanou" aplikaci, pak si dejte tu práci rozlišit…

Ci
tace, kterou uvadite neni ode mne, tak se prosim drzte te treti osoby. Invektivy jsou zbytecne.

S tim iPodem jsem se nevyjadril dobre; link, ktery jsem tam vlozil vedl na stranku s iBooky. U nich je iPod nabizen jako volitelne prislusenstvi. Popisek u iPodu je to, co jsem uvedl.

To, ze obchod neni dobry, podle meho nazoru nemusi nutne znamenat, ze je spatny konkretni kod (ci regal nebo prodavac atd). Proste vysledek -- sluzba zakaznikovi -- ma nedostatky. Na tom si dovolim trvat. Ovsem jestli si to chcete brat osobne, jak je ctena libost.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: OC Muž

Založeno: 16.03.2005, 00:15

Já uvedl nějakou invektivu? Zatím spíš mám dojem, že jsem jejich příjemcem :)

Linky na *generované* stránky jsou samozřejmě na houby, to dá rozum, že? :)) Takže, už je to jasné... a problém je, jako obvykle :), v databázi. Tyhle krátké texty *úmyslně* převádějí tagy na věci jako < a podobně (stejně jako to dělá třeba právě toto okénko, do nějž tady oba píšeme příspěvky) -- rozumíte? *Schválně* to tak je. Nemohu za to, že ten, kdo do databáze vkládal popisku k tomu iPodu, to nebral v úvahu -- o nic více, než ten, kdo programoval MujMac, může za to, že tento text není kursivou a kolem něj jsou divné značky.

Já bych to osobně nebral, nebýt toho, že mi to poškozuje dobré jméno :(((( V článku je, že ten webshop *jsem psal já* (a to je fakt). A proti tomu, jak je ten webshop napsaný, dosud nikdo neměl ani jedinou připomínku (přesněji, dvě drobné -- Malér ty jeho cookies, a Vy to, že by Obchod v menu měl jít zpět na homepage). Ale přitom tady spousta lidí včetně Vás nadává

(a) na věci, jež s tím webshopem nesouvisejí *vůbec nijak*, ani okrajově -- jako třeba anglický text v sekci Switch;
(b) na *obsah* toho webshopu, tedy texty a jiná data, jež si do toho vkládají sami v CDS.

Z toho pak všelijací mustafové docházejí k jednoznačnému závěru, že jsem žabař, píšící kulhavé betaverse aplikací, jemuž pouhý nedostatek sebekritiky dovoluje za tak mizernou práci pobírat peníze. Ano, to si skutečně osobně beru. Pokud byste si Vy něco podobného osobně nebral, patrně si své vlastní práce příliš nevážíte.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Je to K-A-T-A-S-T-R-O-F-A

Autor: Martin Muž

Založeno: 31.03.2005, 09:47

Po dnesni navsteve Apple Storu (a neni to poprve):

Re-enter Asto --- An Exception has Occurred (click triangle to view)

Application: Asto
Error: java.lang.IllegalArgumen
tException: Unable to read either 'file:/Library/WebObjects
/Applications/Asto.woa/Co
ntents/Resources/Asto.eom
odeld/index.eomodeld' or 'file:/Library/WebObjects
/Applications/Asto.woa/Co
ntents/Resources/Asto.eom
odeld/eomodel.plist
Reas
on:

Odpovědět na příspěvek

Cz AppleStore

Autor: MaCoffee Muž

Založeno: 15.03.2005, 14:57
Odpovědí: 0

Cesky AppleStore povazuji za funkcni a vyvedeny - nikoli vsak cely Web Apple.Cz, coz by se v tomto pripade melo posuzovat soucasne. Nedavno jsem znamemu posilal linky, kdy jeden z linku smeroval na AppleStore (ceny a prehled), druhy na Slovenske Apple - informace o "Prechodu" a informace o "Systemu". Myslim, ze to na vahajici uzivatele jinych systemu nemusi pusobit dost profesionalne, zvlast kdyz v miste meho bydliste nelze zadneho prodejce navstivit osobne, jsme odkazani na Prahu ci Brno (cca stejna vzdalenost) - to v pripade, ze zvolime nakup osobne v prodejne.
Zkusennost s nakupem v Cz AppleStore nemam zadnou.

Odpovědět na příspěvek

Prodavaji tam vubec neco?

Autor: achich Muž

Založeno: 15.03.2005, 16:52
Odpovědí: 0

V clanku se popisuje elektronicky obchod jen jako aplikace. Co mi chybi, je pohled na fungovani obchodu, ktery je autorem clanku jiz v uvodu delegovan na prispevatele v diskuznim foru. Neni to trochu alibisticke? Staci jeden pohled a srovnani napriklad s alzasoftem, musi byt jasne, ze ten obchod nefunguje jako obchod, ale jen jako cenik...

Odpovědět na příspěvek

Prodavaji tam vubec neco?

Autor: achich Muž

Založeno: 15.03.2005, 16:52
Odpovědí: 0

V clanku se popisuje elektronicky obchod jen jako aplikace. Co mi chybi, je pohled na fungovani obchodu, ktery je autorem clanku jiz v uvodu delegovan na prispevatele v diskuznim foru. Neni to trochu alibisticke? Staci jeden pohled a srovnani napriklad s alzasoftem, musi byt jasne, ze ten obchod nefunguje jako obchod, ale jen jako cenik...

Odpovědět na příspěvek

Prodavaji tam vubec neco?

Autor: achich Muž

Založeno: 15.03.2005, 16:53
Odpovědí: 0

V clanku se popisuje elektronicky obchod jen jako aplikace. Co mi chybi, je pohled na fungovani obchodu, ktery je autorem clanku jiz v uvodu delegovan na prispevatele v diskuznim foru. Neni to trochu alibisticke? Staci jeden pohled a srovnani napriklad s alzasoftem, musi byt jasne, ze ten obchod nefunguje jako obchod, ale jen jako cenik...

Odpovědět na příspěvek

Hmm . . .

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 15.03.2005, 21:03
Odpovědí: 0

Tak ja nevim, asi mam stesti a nejsem tak narocny. Kdyz jsem zacinal s Applem, tak tento obchod jeste neexistoval. Docela me prekvapilo, ze vubec v Cechach vznikl.

Prijde mi uplne normalni, designove bez zavad. Me tedy odkazy funguji, zbozi si mohu vybirat, muzu ho zaplatit a muzu si jej na nekolik zpusobu vyzvednout. Kdyz jsem objednavku telefonicky overoval, slecna byla velmi ochotna a prijemna a na me otazky odpovedela. Me tohle od internetoveho obchodu staci.

Nemam ani pocit, ze by vypadku bylo nejak mnoho, ale treba jsem mel stesti a "strefil" jsem se pokazde do dnu, kdy vse fungovalo.

Jsem presvedcen, ze autora webu to stalo docela hodne prace a casu a rekl bych, ze tu praci odvedl profesionalne. Pochopitelne muze radu veci casem vylepsovat, to je zcela bezne.

Odpovědět na příspěvek

cestina

Autor: J2930 Muž

Založeno: 16.03.2005, 12:53
Odpovědí: 0

to mustafa: nefunguje ti cestina pod OS 9.2.2 International - Explorer 5.1.6

Skoda, rad bych se zacet

Odpovědět na příspěvek

naprosto v pohode

Autor: ondra77 Muž

Založeno: 16.03.2005, 18:35
Odpovědí: 0

..pokud zrovna neshanite iPod shuffle tak opravdu vsechno v pohode ;-). Nemel jsem zadne obavy jim poslat penize a cekat na vyrobek. Prodejci podali vsechny pozadovane informace. Me pocit jistoty pri nakupovani na netu prijde dulezity a tady ho mam.

Odpovědět na příspěvek

Konecne...

Autor: Ondra Soukup Muž

Založeno: 18.03.2005, 17:11
Odpovědí: 0

...jim nekdo zatnul tipec...
apple.cz je presmerovano na slovensko a ja se modlim at apple inc. odebere licenci tem "hodnym panum" z CDS

Odpovědět na příspěvek

Skvele stranky

Autor: Viktor Muž

Založeno: 25.03.2005, 09:58
Odpovědí: 0

Autor: Ja, předmět: [Reaguje na: Ja, Bohužel nevím nevím] 24.03.2005 20:59

Reaguj
Tak teď www.apple.cz zobrazuje prozměnu prázdnou bílou stránku s nápisem "No instance available". Věru už se nedivím že se u nás moc neprodává.

Autor: Ja, předmět: Bohužel nevím nevím [Reaguje na: KoKeMoN, A co takhle Mac Mini?] 24.03.2005 20:57

Reaguj
Počet reakcí: 1
Zobrazit
Hmm... chtěl jsem si to přečíst česky tak jsem místo apple.com dal apple.cz ale jediný co ten Mac umí byla prázdná bílá stránka s nápisem vlevo nahoře "The requested application was not found on this server."

Odpovědět na příspěvek

Jen tak dál, hůř to snad ani nejde. :-/

Autor: Jirka Muž

Založeno: 25.03.2005, 14:08
Odpovědí: 0

Báječný nefunkční obchod, stránky, podpora atd. navíc dnes hacknuté viz. http://www.maler.cz. Ta firma a většina lidí v ní tady nemá co dělat. Přináší jen problémy, zmatky, otřesný služby, nedostatek zboží, které je nesmyslně předražené (jak za sociku fronty na banány, nyná jsou to prozměnu jabka). Nulová podpora pro dealery počínaje a koncové zákazníky konče. Bohužel, ten hrůzný monopol jsme jim pomohli postavit. Nyní je to na dlouho zazděný.

Odpovědět na příspěvek

Další obchod Apple

Autor: Honza Muž

Založeno: 22.07.2008, 16:36
Odpovědí: 0

Já jsem si koupil Notebook Apple - Macbook Pro v internetovém obchodě Nausika. Seriozní jednání, vše v pořádku.

http://www.
nausika.cz

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Já jsem si koupil Notebook Apple - Macbook Pro v internetovém obchodě Nausika. Seriozní jednání, vše v pořádku.

http://www.nausika.cz


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: