Timemanagement & iCal - mějte svůj čas pod kontrolou - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Software

Timemanagement & iCal - mějte svůj čas pod kontrolou

12. září 2005, 00.00 | Práce s počítačem nám všem zabírá řadu hodin denně. Většina z nás sedí před svým Macem, má zapnutou řadu aplikací, používá Mail, Safari a třeba i iCal. A právě o iCalu bude dnešní článek. Ale nebudeme se bavit o tom, jak iCal funguje, ale jak jej používat, aby vám pomohl v tom, co umí nejlépe. Ve správě vašeho času.

Práce s počítačem nám všem zabírá řadu hodin denně. Většina z nás sedí před svým Macem, má zapnutou řadu aplikací, používá Mail, Safari a třeba i iCal. A právě o iCalu bude dnešní článek. Ale nebudeme se bavit o tom, jak iCal funguje, ale jak jej používat, aby vám pomohl v tom, co umí nejlépe. Ve správě vašeho času.

Čím jsem starší, tím více mi dochází, že čas je to nejdražší, co máme. Všichni máme sny a přání, na které chceme dosáhnout a máme na ně určitý čas, o jehož délce se můžeme jen dohadovat. A právě ovládnutí svého času je klíčem k tomu, aby člověk byl schopen žít život, který se shoduje s jeho představami. I když tento úvod může znít poněkud nevhodně pro zaměření serveru jako je MujMac, záhy se dostanu k tomu, o čem tento článek má být.

Sám jsem se dostal do situace, kdy mě nával pracovních povinností doslova zahltil. A po určitém čase jsem se ohlédl zpět a zeptal jsem se sám sebe, co jsem vlastně poslední rok zažil? Neustále pracovní závazky, šibeniční termíny a samozřejmě neschopnost pracovat s vlastním časem se podepsaly na mě samotném. Nezbývalo mi nic jiného, než začít hledat řešení, jak svůj čas ovládnout a zaměřit se na svůj život poněkud globálněji. A díky tomu jsem přečetl řadu knih o timemanagementu a správě času. I když se ve většině z nich opakují standardní poučky, jak správně fungovat, jedna z těchto knih poněkud vybočovala a přinášela řadu užitečných nápadů. Jmenuje se Get Things Done (GTD) a jejím autorem je David Allen. Pokud jste v situaci, kdy nestíháte schůzky, plnění úkolů a rodinu skoro nevidíte a stres se stal vaším denním chlebem, doporučuji vám si tuto knihu přečíst.

Já bych se dnes rád věnoval některým poznatkům, které jsem z této knihy načerpal a jejich implementaci do iCalu. Pokud bude zájem z vaší strany, mohu příště popsat i postupy "chytřejší" správy Mailu podle podobných pravidel.

iCal & GTD

iCal asi není třeba představovat, jedná se kalendář v OS X, jež se alespoň pro mě ve spojení s mobilním telefon či PDA stal hlavním správcem schůzek a úkolů. V následujícím textu popíši způsob, jakým iCal používám posledních pár měsíců a který pro mě funguje v tom smyslu, že se stává přehledným a já jsem schopen s ním pracovat tak, abych zvládal vše co potřebuji a nezavazoval se k úkolům, které časově nejsem schopen splnit.

iCal používám již ode dne uvedení (předtím jsem používal Palm Desktop), ale nikdy jsem neměl pořádně vyvinutý systém, jak s ním pracovat. Respektive jsem si myslel, že jej mám, ale mýlil jsem se. První chyba, co jsem dělal, bylo rozdělení kalendářů na soukromé a pracovní. V podstatě takové členění nedává příliš smysl - když musíte nějakou činnost udělat, je jedno, zda je soukromá či pracovní, prostě musí být udělána. Proto mám kalendáře (kategorie) rozděleny na tyto kategorie:

To Do
Meeting
Development
Hold
Waiting For
Someday/Maybe
Phone
Done

Omlouvám se za anglická slovíčka, ale vzhledem k faktu, že s počítači pracuji již pomalu dvacet let, zvykl jsem si na angličtinu takovým způsobem, že nejsem schopen lokalizovaným slovům rozumět, respektive, vždy dojde k tomu, že si český výraz nejdříve přeložím do angličtiny, abych věděl, co znamená. Proto veškerá zařízení mám v angličtině (PDA, mobil či počítač) a jsem spokojen. Věřím, že to nebude v dalším výkladu problém.

Část výše uvedených kategorií používám na úkoly (To Do, Hold, Waiting, Someday) a část v denním přehledu (To Do, Meeting, Development, Done). Podrobně vysvětlím.

Kalendář
Meeting je asi jasný - veškeré schůzky jsou označeny červeně a vždy jasně vidím, že červená = někam zajet, s někým se sejít. Zde funguje především barva aby měl člověk při prvním pohledu do kalendáře jasno, jaký bude mít přes den pohyb.

Modře mám označeno Development - sem spadají veškeré aktivity, které musím udělat na počítači, potřebuji se jim věnovat déle než 30 minut v kuse a potřebuji se na ně soustředit, například vývoj webu, příprava projektu, psaní článku. V těchto úsecích vypínám ICQ, nestahuji emaily a pokud mohu, vypínám telefon. Každé vyrušení se projeví jako další ztráta času. Většinou je člověk schopen bez vyrušení udělat za hodinu tolik práce, jako v běžném "frmolu" za tři.

To Do, neboli úkoly, mám označeny zeleně a používám je jak v denním přehledu iCalu, tak v úkolech jako takových. Proč toto "rozpolcení"? Úkoly by přece měly být v úkolech a po ukončení je pouze odškrtnout! Možná, v každém případě na mě tento způsob prostě nefungoval a našel jsem si jiný. Každý večer si připravuji, co potřebuji následující den zvládnout. Pokud se jedná o úkoly, které zaberou více jak 30 minut, spadají do kategorie Development, v opačném případě do To Do.

Do denního přehledu si pak do volných míst dám jednohodinové poznámky obsahující bližší popis úkolu. Nemám je v pravém sloupci, ale jsou součástí denního přehledu. Dost často je dávám do ranních hodin, kde tvoří samostatný seznam. Mám tak při pohledu na den jasný přehled o tom, co dnes potřebuji udělat a úkoly jsou řazeny podle priority, udělám první, druhý, pak mám schůzku, pak udělám třetí, čtvrtý a podobně. Pokud je úkol dokončen, změním kalendář z "To Do" zelené barvy na "Done" barvy bíle. Tak okamžitě vím, které úkoly jsou již hotovy (bílé) a které ještě čekají na moji pozornost (zelené). Více asi napoví obrázky.

Má to ještě jednu výhodu. Pokud synchronizujete iCal s telefonem či PDA, opět vám stačí se podívat pouze na aktuální den v kalendáři a víte vše. Nemusíte se nejdříve podívat na kalendář a pak na úkoly.

Úkoly
V pravém sloupečku iCalu jsou úkoly, které používám jiným způsobem. Jak jsem uvedl dříve, úkoly na aktuální den dávám přímo do denního přehledu.

Vpravo mám i úkoly označené jako To Do, ale nikdy se nejedná o aktuální úkoly, ale pouze o věci, které chci v dohledné době udělat, ale nemají prioritu. Například vím, že si potřebuji koupit nová DVD média, ale ještě jich pár mám a není to aktuální. Když uvidím v kalendáři, že ve čtvrtek jedu něco nakoupit, přesunu si tento úkol do kalendáře na čtvrtek (přidám jej tedy k tomuto nákupu) a již se z něj stal úkol na daný den. Uvědomuji si, že i úkoly lze termínovat, ale jak jsem uvedl, pro mě to nefunguje. Stejně tak v To Do mám poznámky, že mám tolik a tolik fakturovat, jakou knihu si chci koupit, jakou muziku poslechnout. Ale pozor, musí se jednat o věci, který chcete udělat v řádu několika dní. Pokud se jedná o něco, co je vzdálenější budoucnost, patří to do kategorie Someday/Maybe

Someday/Maybe mám standardně schovanou a koukám na ní jednou za čas. To jsou věci, které vím, že chci někdy udělat, ale není jisté, jestli k nim dojde za rok, či za deset let. Například vím, že se chci dobře naučit AppleScript, ale v tuto chvíli to pro mě není aktuální, ale rozhodně to je něco, na co se chci jednou zaměřit. To patří do Someday/Maybe. Chci se podívat na Wired Fest, ale jestli tento rok nebo za rok? Až to vyjde, tak to vyjde. Sem prostě patří nápady, plány, sny, ale i třeba typy na dárky. Cokoliv, co není aktuální, ale nechci, aby bylo zapomenuto.

Waiting For - fialová kategorie je velice důležitá, i když její důležitost vynikne více v Mailu než iCalu, ale má zde také své místo. Sem si dávám poznámky o tom, na co čekám. Jedná se tedy čekání na reakci někoho jiného. Například půjčím někomu knížky a sem si poznamenám komu a jaké. Nebo čekám na schválení designu webu, nebo na zaplacení zálohy. Jakákoliv reakce, na kterou čekám, patří sem. Jednou za pár dnů tyto poznámky projdu a pokud shledám, že na něco čekám již příliš dlouho, pošlu email nebo zavolám. Jak jsem uvedl, toto je důležitá kategorie, ke které se ještě vrátím v článku o Mailu.

Hold - modrá barva. Tuto kategorii jsem si tak trochu vymyslel, neboť mi chyběla jedna funkce z Palm Desktopu - Memos, neboli poznámky. iCal prostě nemá možnost samostatného psaní poznámek a je k tomuto účelu nutné použít jinou aplikaci (Stickies, Devon nebo třeba TextEdit). To mě samozřejmě nevyhovovalo, neboť jsem potřeboval mít řadu poznámek i v telefonu a pokud možno mít šanci je synchronizovat. U Hold tedy využívám především Notes v informačním panelu. Ten pojme relativně dost místa pro doplňující informace a v iCalu tak mám i poznámky. Ty obsahují například kompletní kontaktní adresu, fakturační adresu, ičo a podobně. Ne snad, že bych si tyto informace nepamatoval, ale je jednoduší udělat copy - paste, než je vypisovat ručně. A pokud například emailem dostanu popis cesty či bližší informace ke schůzce, dám si je do Notes k dané události. Naštěstí má P910 umí s Notes pracovat a pokud se nepletu, tak i telefony s operačním systém Symbian Series 60 umí Notes číst (pokud máte někdo opačnou zkušenost, uveďte to prosím pod článek).

Phone - samostatná tmavě modrá kategorie, kterou mám v iSyncu nastavenou tak, aby do ní "padaly" veškeré úkoly a schůzky z telefonu. Po synchronizaci tak mám všechny věci z telefonu jasně označené a mohu je přeřadit do správné kategorie. Jak asi víte, iSync neumí synchronizovat kategorie kalendářů mezi PDA/telefonem a OS X a toto je cesta, jak si to ulehčit. Z toho důvodu před úkoly vždy píšu o jakou kategorii se jedná. Nepíšu tedy 'koupit DVD média' ale 'To Do - koupit DVD média'. V telefonu tak hned vidím, o co se jedná.

Automator - samostatná kategorie pro akce automatoru. Například pravidelně potřebuji poslat jednomu člověk email s upozorněním, aby něco udělal. Proč na to myslet, když existuje automator? Stejně se dá iCal využít na spuštění záloh a jiné opakující se akce.

Sdílené kalendář figurují jako samostatné entity a je s nimi potřeba i tak zacházet - dávám jim zcela odlišnou barvu od ostatních, abych věděl, že se nejedná o žádnou z mých kategorií.

Závěr
Toto byl menší výlet do "mého" iCalu a správy schůzek v něm. Pokud používáte jiný způsob, který pro vás funguje, napište to do diskuze. Neustále hledám nové cesty a rád se nechám poučit. Například vůbec nepoužívám priority u úkolů. Tento systém je jedním ze způsobů, jak s iCalem pracovat, ale aby fungoval, je nutné jej striktně dodržovat, aby mu člověk mohl věřit a vše našel přesně tam, kde to má být. Nelze mít část informací na stole na papíře, část v iCalu a něco v papírovém diáři. Člověk tak ztrácí přehled. Nutno ještě poznamenat, že tento postup by vám měl ulehčit práci s časem, ale nezbaví vás problémů s nestíháním. Pomocí výše uvedeného postupu byste ale měli mít jasný přehled o tom, co kdy máte stihnout a podle toho navrhovat i termíny schůzek a odevzdání práce. Když vidíte, že daný úkol prostě nemáte šanci zvládnout, nemá smysl jej slibovat a pak se stresovat. Z toho důvodu je také nutné umět odhadnout, kolik vám jaká činnost zabere reálně času a tento údaj do iCalu zanést. Dobrým pravidlem bývá, mít dopředu zaplněný den na 80%, neboť vždy se objeví něco, co vaše plány naruší a na tyto neočekávané akce je právě těch 20% volného času.

Že je toto vše pouhá teorie a praxe je zcela jiná? Ne tak docela. samozřejmě nemůže vyjít každý den a jsou situace, které vám celý plán zpřehází a naruší, ale důležitější je nedostat se do stavu, kdy dlouhodobě ztrácíte kontrolu nad časem. A k tomu by vám tento postup měl pomoci.

Samozřejmě do timemanagementu spadá řada dalších tipů a postupů, ale ty jsou již nad rámec tohoto článku, ale mohu se jim věnovat později, pokud bude zájem z vaší strany.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Tipy a Triky  

 » Rubriky  » Software  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Pecka

Autor: ondra Muž

Založeno: 12.09.2005, 00:16
Odpovědí: 0

Pane Mára chtel bych byt jako vy. Taky bych se chtel naucit zvladat cas, ale nejde to. Klienti jsou silena zver.... ktera me honi. Asi me ustvou. :-)

Prima clanek, peknej uvod. Zacnu o iCalu premyslet. :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Pecka

Autor: JiK Muž

Založeno: 12.09.2005, 00:19

jojo, taky mne to zaujalo, musim si cas zacit nejak lip planovat, za 3 roky mam tricitku na krku a mel bych zacit setrit cas (prvni krok byl nakup applu, pocitac chci pouzivat a ne lecit a opravovat ....)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Pecka

Autor: Petr Mara Muž

Založeno: 12.09.2005, 07:28

To jsme na tom stejne (s tim vekem) a nakup apple byl urcite spravny krok :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Pecka - OT zkusenosti p. Mary

Autor: MoRi Muž

Založeno: 12.09.2005, 08:57

Hmm, tak to vzhledem k tomu, co pisete v clanku, musite pracovat s pocitaci asi tak od 7 let - to je teda fakt pecka ! :-))


A propos, libi se mi, ze tak perfektne umite anglicky, ale v lasce moc nemam tu cestinu pocitacovych odborniku (tip X typ, mně X mě). Pri tom vazne trpim :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Pecka - OT zkusenosti p. Mary

Autor: Petr Mara Muž

Založeno: 12.09.2005, 09:24

JJ zacinal jsme na Commodore 116 .. to uz je let :-) ... mate pravdu cestina obcas trpi, snazim se na tom pracovat.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Pecka - OT zkusenosti p. Mary

Autor: Horizon Muž

Založeno: 13.09.2005, 16:21

Mno, tak na to je nejlepsi psat bez diakritiky... tam se lecjaky mne a mne a me odfiltruje samo :)

Odpovědět na příspěvek

Doporuceni

Autor: Honza Muž

Založeno: 12.09.2005, 02:43
Odpovědí: 0

Zdravim Petre,

velmi dobry clanek, ktery mnohe urcite inspiruje. Dospel jsem do podobneho stadia a to i pres pouzivani podobneho systemu cleneni. Az do pred tri tydnu jsem si nevedel rady jak na to abych se soustredil jen na ty opravdu dulezite veci az jsem nasel skvelou knizku (ci knizky) od pana Stephena Coveye (urcite budou na amazon.de/com/co.uk pripadne na vltave). V te knize Covey rozebira ruzne principy prioritizace ukolu, schuzek, cilu a nabizi zaver, kterym je ze spousta veci ktere clovek dela nejsou ani tak dulezite jako urgentni (nekdy dokonce jen pro nekoho jineho). Zacal jsem si planovat tydny podle Coveye a najednou mam dost casu i na veci co jsem dlouho odkladal (a pritom jsou dulezite - jako je prace kolem domu, cas na cteni, no a pokud budu schopen jeste pokracovat tak si tam urcite nacpu i nejaky ten fyzicky pohyb). Rozhodne doporucuju vsem kdo to se zvladanim sveho casu mysli vazne.

Odpovědět na příspěvek

RE: Doporuceni

Autor: Petr Mara Muž

Založeno: 12.09.2005, 07:27

Zdravim a diky za tip, uz ji mam na amazonu v kosiku :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Doporuceni

Autor: Honza Muž

Založeno: 12.09.2005, 15:52

Zda se ze ty knizky vysli i v cestine. Jak pise nekdo o kousek nahore.

Odpovědět na příspěvek

Nespolehliví lidé

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 12.09.2005, 05:14
Odpovědí: 0

Plánovat je velmi dobrá, užitečná a potřebná věc, o tom není sporu, aplikace iCal mi také velice pomáhá, jinak bych na polovinu věcí zapomněl (určitě bych si nevzpomněl kouknout na kartičku od zubařky, který že den a v kolik že tam mám přijít). Bohužel, moje zkušenost je taková, že rozplánovat detailně den není možné v mém případě takhle detailně, jedna z mých činností dost úzce souvisí i s počasím, které se mnohdy chová nevyzpytatelně, dále, alespoň v mém případě, docela dost často změní plány ženy, který se někdy chovají ještě nevyzpytatelněji než počasí. Pak jsem nucen velmi často improvizovat. Pomíjím fakt, že někteří zákazníci mnohdy chtějí některé záležitosti taktéž neplánovaně a většinou nejlépe včera.

Odpovědět na příspěvek

RE: Nespolehliví lidé

Autor: Pepa Muž

Založeno: 12.09.2005, 11:51

Taky jsem byl dlouho v zajetí obecného bludu, že zákazník je můj pán.
Ale chápu, že pokud je vaším zaměstnáním kontrola odtoku silničních kanálů při dešti, tak musíte do práce podle počasí. :-))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Nespolehliví lidé

Autor: davidoff Muž

Založeno: 16.03.2007, 14:56

:-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: Nespolehliví lidé

Autor: Honza Muž

Založeno: 12.09.2005, 16:03

Tohle je skvely priklad toho jak se spousta lidi ridit urgentlonsti pozadavku kolegu, klientu, manzelky apod. a nehledi na celkovy balanc a hlavne to jak jsou veci dulezite pro ne. Doporucuju zkusit planovat cely tyden a zablokovat veci pro rodinu, praci, urgentni a dulezite ukoly na kazdy den a pak zkusit podle toho rozvrhu zusit jet. Nejde o to ze ho pak nebudes menit (to ani nejde - vdycky se neco vyvrbi), ale o to aby se clovek soustredil na to co je pro nej dulezite. Pri posuzovani toho jestli neco udelas pak budes hledet na to jestli je to pro tebe dulezite nebo ne. Ja planuju podle Coveye a to znamena nejdriv naplanovat veci co jsou pro mne dulezite behem toho daneho tydne (big rocks) a pak prioritizovat mensi veci a rozplanovat je. Rozhodne si neplanuju den minutu od minuty (to bych asi ani nemel cas sem psat), ale jde o to abych se behem tydne dostal k vecem co jsou dulezite a zablokoval si cas na rodinu, sport, setkani s prateli a nesoustredil se jen na praci. Ale k tomu asi clovek musi dojit sam - mym upozornenim byl vylet v sanitce do nemocnice pote co jsem mel neco co vypadalo jako infarkt. Rozhodne nechci aby mne ten doopravdovskej infarkt dobehl.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Nespolehliví lidé

Autor: Petr Mara Muž

Založeno: 12.09.2005, 16:13

:-) no musim se priznat ze me k tomu taky dokopala az navsteva u doktora a zdravotni problemy.... to clovek zacne premyslet jinak. Skoda ze tak pozde, ale lepsi nez nikdy.. jinak absolutni souhlas

Odpovědět na příspěvek

Velmi zajímavá aplikace

Autor: Pepa Muž

Založeno: 12.09.2005, 11:53
Odpovědí: 0

je TimeLog. Jako databázi používá právě iCal a velmi se mi osvědčila.

Odpovědět na příspěvek

RE: Velmi zajímavá aplikace

Autor: Pepa Muž

Založeno: 12.09.2005, 11:55

http://www.versiontracker
.com/dyn/moreinfo/macosx/
21723

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Velmi zajímavá aplikace

Autor: MN Muž

Založeno: 12.09.2005, 17:53

Ta aplikace vypada skvele, diky za tip. Jen mi vadi ze pri kazde zmene (napr. ukonceni prace na projektu) se vypne iCal. Je to nutne?

Odpovědět na příspěvek

iCal

Autor: Kakaxa Muž

Založeno: 12.09.2005, 12:29
Odpovědí: 0

iCal je pro mě i mé studio základní aplikace, která je otevřená neustále. Společně s .mac účtem nám zajišťuje, že co zapíšu doma, objeví se za pár minut i ve studiu, že si naši klienti mohou kdykoliv vybrat volný termín sami na webu, že moji zvukaři mají i doma neustále aktuální rozpis služeb, že kdykoliv vím, kdy pracovat nemohou, že kapely, kde hraju, vědí, kdy je zkouška, kdy koncert, managerka ví, kdy kdo nemůže...
To vše synchronizuji s Palm Treo 650 a řeším věci velice podobně, jako Petr.
Úkoly mi také lépe fungují přímo jako události v kalendáři, mám je ještě rozdělená na Call/Mail, Money, Family (taky používám angličtinu - buď jeden svět, nebo druhý, míchání mate), Important, Action atd.
Co nestihnu přesouvám na jiné dny. Co nesmím promeškat pojistím alarmem.
Pro cvičení na několikeré nástroje a nepravidelné opakování pravidelných činností (používám ještě Consistency (http://www.sciral.com/). Dejme tomu, že chci zhruba jednou za 3 až 10 dnů hrát na flétnu. Pokud se k tomu dostanu za 6 dní, automaticky se posune barevný plán na příště. Consistency tohle geniálně zvládá, je to dost matrix či Modrý život z Foglarovek, ale všem, kteří toho chtějí dělat hodně najednou, vřele doporučuji.

Odpovědět na příspěvek

Planovaci Soft

Autor: Juraj Kuban Muž

Založeno: 12.09.2005, 14:38
Odpovědí: 0

iCal je velmi efektivny a prehladny ako oprganizer, ale pouziva niekto nejaky planovaci software pre svoje projekty na macu? Ja pouzivam FastTrack Schedule, poslednou dobou sa objavilo aj par shareware-ovych utilitiek ale stale to nie je to prave, co by malo eleganciu a jednoduchost iCalu

Odpovědět na příspěvek

Knihy o seberozvoji

Autor: Taniny Muž

Založeno: 12.09.2005, 14:42
Odpovědí: 0

Ahoj, tema planovani sveho casu - a hlavne diskuse pod clankem - se vice dotyka neceho, co nezni uplne sexy "osobni rozvoj". Khiny Stephena Coveyho vychazeji i v cestine, napr. Devet navyku vudcich osobnosti. Od planovani casu nekteri lide prirozene prejdou k osobnimu rozvoji: jak funguji vztahy, jak funguji moje rekace, jak dosahnout "musky zlate" stesti a spokojenosti. Pro pripadne zajemce doporucuji ceske knihy: Ja jsem OK, ty jsi OK (transakcni analyza o trech castech kazdeho cloveka: rodic, dite, dospely, ktere nam ovlivnuji kazdodenni zivot), dale Nejdrive tomu musite verit, abyste to mohli videt (o idiferentnosti k lidem, vecem a udalostem). popularni J. Gray (Zeny jsou z Marsu... Deti jsou z nebe), It is not about how good you are, but how good you want to be (Amazon.com) nebo Nic neni nemozne (historie a shrnuti veskere literatury osobniho rozvoje). Po precteni a ziskani zkusenosti z techto knih pak nemuze nikdo pocitovat nedostatek casu, alepson ne dlouhodobe: pomuze vam to usporadat si priority.

Odpovědět na příspěvek

Synchronizace kategorii

Autor: Filda Muž

Založeno: 12.09.2005, 16:07
Odpovědí: 0

Mam malou otazecku ohledne synchronizace kategorii mezi PALM T3 a icalem skrz modry zub a Isync. Bohuzel mi tato synchronizace nefunguje a v Icalu se mi kategorie "sleji" do jedne. Takze v Icalu musim mit kategorii "z Palmu" a teprve z ni umistovat do svych jednotlivych. Dle diskuze na apple.com je to bezna vec. Ma nekdo reseni?

Odpovědět na příspěvek

RE: Synchronizace kategorii

Autor: Adam Nohejl Muž

Založeno: 12.09.2005, 16:32

Ne, reseni to bohuzel nema, je to proste nedotazenost:((. Totez plati pro skupiny Seznamu adres (Address Book) a kategorie na Palmu. V Palm Desktopu to ale samozrejme funguje.

Odpovědět na příspěvek

Vyborny clanek!

Autor: sam Muž

Založeno: 13.09.2005, 17:50
Odpovědí: 0

Tak ze zivota, tak plny tipu, a hlavne i odkaz na super knihu! Takovy clanek byl potreba!

Odpovědět na příspěvek

sdileni kalendaru

Autor: eda Muž

Založeno: 14.09.2005, 07:43
Odpovědí: 0

Mate prosim nekdo zkusenost, jak udelat sdileny kalendar aby ho mohl editovat i nekdo z win xp ( coz ma muj kolega).
Idealni by bylo aby to slo zaheslovat a nechat nekde na webu. Webhosting mame, takze tam by to slo davat. Nebo nejaka srozumitelna kniha, at s tin neotravuju.

Odpovědět na příspěvek

RE: sdileni kalendaru

Autor: czeXit Muž

Založeno: 14.09.2005, 12:20

ical umi kalendar bud publikovat nebo stahovat. synchronizaci neumi. zmeny ktere tam nekdo jiny provede se po dalsi publikaci z icalu ztrati - ical komplet uploadne novy soubor.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: sdileni kalendaru

Autor: ED Muž

Založeno: 14.09.2005, 17:57

No zda se ze jsme nasli reseni. Ve win ma kolega aplikaci Snowbird a ja mam iCal. Kazdej zapisujeme do sveho "kalendare" cili jiny publikuju a jiny stahuju. Videt jou pak oba, kazdy ma jinou barvu. To nam vyhovuje. Pro ochranu heslem jsme zvolili publikaci na webdav serveru na adrese: http://icalx.com, je to navic zdarma. Akorat kolegovi se ten Snowbird zatim chova dost podivne... takze ho asi nepresvedcim.... skoda. Ale mozna je to treba tim serverem, treba najdeme lepsi misto.

Odpovědět na příspěvek

SE P900

Autor: standa Muž

Založeno: 14.09.2005, 08:33
Odpovědí: 0

Ja nemuzu zaboha sparovat svuj SE P900 s 10.3.9 US pritom P800 sla v pohode . Budu muset kvuli tomu do 10.4.?

Odpovědět na příspěvek

RE: SE P900

Autor: Petr Mara Muž

Založeno: 14.09.2005, 21:34

v 10.4 je to bez problemu, v pecku se objevi isync agent, v v 10.3 to obcas zlobilo, doporucuji prolezt diskuzni fora na apple.com a macosxhints.com - bylo tam par tipu, jak p900 postrcit.

Odpovědět na příspěvek

prosba o radu

Autor: Brano Vartik, jr. Muž

Založeno: 14.09.2005, 16:42
Odpovědí: 0

Chcem sa spytat skusenejsich, akym smerom sa vybrat, aby som sa dostal do stavu - jednotny system na kalendar + ulohy.

Mam doma MAC (10.4), v praci bohuzial WinXP a telefon N6230. Ten bohuzial iSync nepodporuje, viem ze je nejaky PhoneDirector, ale rucne tahat tasky do iCalu je asi odveci, pokial to chce mat clovek rychle a prehladne.

Nechcem komplet navod od A po Z, ale aspon nejaky tip, co mam kupit, resp. aky soft na Win? Mac? lebo neviem najst prave ten bridge medzi tymito moznostami. V Outlooku mam tasky, ale aj v telefone aj v iCale a medzi sebou nie su synchronizovane, tudiz k nicemu.

kazda rada dobra! (a urcite nie len pre mna)

vopred vdaka

brano

Odpovědět na příspěvek

iCal - tři dny vedle sebe

Autor: JuraP Muž

Založeno: 15.09.2005, 15:43
Odpovědí: 0

Děkuji za tento článek, každým rokem, kdy uvažuji o novém pracovním kalendáři stojím před rozhodnutím jak dál a lépe, papírově nebo digitálně? V současné době synchronizuji iCal s Palm Zire (černobílý + nabíjení přes USB). Líbí se mi na Vašem systému hlavně přístup k ToDo's. Mimochodem jsem rovněž 30-tník :).

Jak jste nastavil, aby jste viděl jen tři dny vedle sebe? Díky

Odpovědět na příspěvek

RE: iCal - tři dny vedle sebe

Autor: Petr Mara Muž

Založeno: 15.09.2005, 16:22

Rádo se stalo .. na jine mnozstvi sloupcu slouzi kombinace Jablicko - shift - alt - cislo (treba 3 pro 3 sloupce).

Odpovědět na příspěvek

synchronizace Mac a Co?

Autor: mery Muž

Založeno: 15.09.2005, 17:37
Odpovědí: 0

Plánuji nákup chytrého telefonu. Mám PB12 a chtěla bych synchronizovat iCal a pokud možno i AdresBook. Uvažuji o P910i, ale prý má být v brzké době nějaký nový model a nebo nějaký anglický prcek má v sobě také Symbian a lze jej synchronizovat, co doporučujete? PS Nokii nechci

Odpovědět na příspěvek

RE: synchronizace Mac a Co?

Autor: Jarka Muž

Založeno: 05.10.2005, 17:15

Já používám už 1,5 roku Sony Ericsson T610 a jsem fakt spokojená - synchronizace je super :-))

Odpovědět na příspěvek

podskupiny

Autor: standa Muž

Založeno: 16.09.2005, 08:38
Odpovědí: 0

Zaboha nemuzu prijit na to jak v levem sloupci udelat podskupinu

Odpovědět na příspěvek

RE: podskupiny

Autor: JuraP Muž

Založeno: 16.09.2005, 13:23

Musíš vytvořit New Calendar Group -> SHIFT+Jablíčko+N, do které můžeš přetahovat samostatné kalendáře.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: podskupiny

Autor: standa Muž

Založeno: 16.09.2005, 14:00

nevim proc ale me jdou jen prehazovat poradi ale nemuzu treba do calendare work nic vlozit ical 1.5.5

Odpovědět na příspěvek

Opakující se události

Autor: JuraP Muž

Založeno: 16.09.2005, 13:30
Odpovědí: 0

Petře, mohl bys mi prosím popsat trošku podrobněji kategorii Automator? Jak se dají z iCal spouštět nějaké akce?

Potom jsem se chtěl zeptat, jak to děláš s opakujícími se akcemi (např.úklid v kanceláři), vím, že to musím dělat pravidelně, nevím přesně který den a když to udělám, tak bych to rád přesunul do DONE, ale přitom se mi přebarví všechny výskyty (i ty které teprve čekají v budoucnosti).

Díky

Odpovědět na příspěvek

RE: Opakující se události

Autor: Ondra Nekola Muž

Založeno: 16.09.2005, 18:19

S udalosti je mozne spojit akci, jednou z nich je i spusteni aplikace. Jako aplikaci lze pouzit i automatorovy script vyexportovany jako aplikaci (pokud by byl pouzity jen nte skript, otevrel by se k editovani v automatoru, pokud se nepletu hi hi hi)

Odpovědět na příspěvek

přesný čas

Autor: čas Muž

Založeno: 18.08.2008, 11:53
Odpovědí: 0

Ahoj.. jinak doporučuju seřídit čas na počítači. Ne vždy je přesny ... ja používám pro jen kontrolu http://presnycas.eu

Odpovědět na příspěvek

RE: přesný čas

Autor: Irina Muž

Založeno: 01.11.2009, 01:22

Dobry tip. Diky

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

jojo, taky mne to zaujalo, musim si cas zacit nejak lip planovat, za 3 roky mam tricitku na krku a mel bych zacit setrit cas (prvni krok byl nakup applu, pocitac chci pouzivat a ne lecit a opravovat ....)


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: