Panther pod drobnohledem: rychlé přepínání uživatelů - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Software

Panther pod drobnohledem: rychlé přepínání uživatelů

5. listopadu 2003, 00.00 | Další zcela novou vlastností je rychlé přepínání uživatelů, tzv. FUS. Rovněž panely pro otevírání a ukládání souborů se dočkaly v Pantheru mnoha změn.

Rychlé přepínání uživalů

Jednou z dalších novinek Panthera je rychlé přepínání uživatelů, zvané Fast User Switcihing, neboli FUS. Díky této funkci je možné, aby se k počítači přihlásilo více jeho uživatelů "najednou", aniž by jeden před přihlášením toho druhého musel ukončit svou práci a všechny aplikace. V praxi například pokud si potřebuje jeden uživatel zkontrolovat poštu, jen se přihlásí a zase odhlásí a uživatel, který používal počítač do té doby nemusí svou práci ukončovat, jen ji přeruší.


Klepněte pro animaci zobrazující přepnutí z jednoho uživatele na druhého a zase zpět

FUS se aktivuje v System Preferences, v panelu Accounts a má samozřejmě význam, jen pokud je na počítači vytvořených více uživatelů. V pravém horním rohu se objeví menu, které nese jméno právě aktivního uživatele - zde je vidět, kdo je právě k počítači přihlášený (oranžová "fajfka") a můžeme přímo vybrat jiného uživatele. Po výběru se buď objeví panel pro zadání hesla, nebo už přímo pracovní plocha daného uživatele, to podle toho, zda má nastavené zadávání hesla při přihlášení. Přechod mezi uživateli je obvykle doprovázen animací rotující kostky, pokud však máte počítač vybavený starší grafickou kartou, nepodporující Quartz Extreme, nebo například používáte dva monitory na grafické kartě s menší VRAM, tento efekt se neobjeví.

Je také možné se přepnout do logovacího panelu, což je ideální pokud uživatel odchazí od počítače, ovšem i pokud je nastavený screensaver s autentifikací, je možné se snadno přepnout do jiného uživatele pomocí tlačítka Switch user.

Pokud uživatel skončil svou práci, je dobré, aby se odhlásil - každý přihlášený uživatel spotřebovává systémovou paměť a také jeho aplikace nadále běží a ujídají výkon procesoru. Samozřejmě, je možné takto nechat "na pozadí" rendrovat grafiku nebo počítač video, zatímco někdo jiný pracuje s počítačem, ovšem je nutné počítat s tím, že nebude mít k dispozici celý výkon počítače. Také přepnutí se provede podle toho, kolik aplikací je spuštěných a jak je využívaná paměť - pokud je již "zaflákaná", může to trvat několik desítek vteřin, než systém paměť vyčistí a uloží nepotřebná data na disk.

Jestliže je přihlášených více uživatelů než jeden a restartuje se počítač, je uživatel vyzvaný k zadání jména a hesla účtu s administrátorskými právy - poté je možné počítače vypnout či restartovat, ovšem ostatní uživatelé jsou ukončení "násilně" a přijdou o neuložené dokumenty.

FUS je rozhodně užitečnou funkcí, ovšem nelze ji používat bezmyšlenkovitě, například pro postupné přihlášení pěti uživatelů, každý s řadou otevřených aplikací - to se váš počítač rychle promění v hlemýždě.

Open/Save panely

Nové panely respektují změny, provedené na úrovni Finderu. To znamená především začlenění sidebaru, který obsahuje pevné disky, složky či servery, podle nastavení uživatele.

Patrně nejpřínosnější změnou je možnost přepínat mezi zobrazením dle sloupců a zobrazení klasického seznamu, ve kterém je možné třídit podle jména a podle času. Toto byla velký bolest v předchozích verzích Mac OS X, kde nebylo možné si nechat v open panelu seřadit soubory podle data. Změny se dotkly navigace, v menu nad místem pro soubory se nám zobrazují opět hierarchicky nadřazené složky (tak jako v Mac OS 9), jsou zde naposledy navštívené složky (Recent places) zmizely oblíbené položky (Favorites), které je možné si vhodit do Sidebaru (složka se nachází v ~/Library/Favorites a dostane i své standardní srdíčko, do teto složky lze ve Finderu přidávat položky zkratkou cmd-shift-T). Náhradou za Favorites má být sidebar, ovšem vhodnou kombinací obojího lze nyní využívat panely ještě efektivněji.

Komu chybí řádek pro zadání přímé cesty ke složce nebo souboru, může si ho vyvolat pomocí klávesové zkratky cmd-shift-G.

Pokud budete pro ukládání používat jen "zmenšenou" verzi panelu (které se zobrazuje, pokud šipka vedle pole pro zadání názvu souboru míří dolů), v menu se vám zobrazí položky sidebaru, tedy disky a složky a také Recent places.

Změny v open/save panelech jsou pro většinu uživatelů asi vítané, dobré je, že jsou konzistentní se změnami na úrovni Finderu. Ostatně, napište nám, jaký máte na tyto novinky názor vy.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Software  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

uz je to tady?!

Autor: bimboss Muž

Založeno: 05.11.2003, 12:55
Odpovědí: 0

Tak mam pocit, ze Apple zase objevuje Ameriku.
...Patrně nejpřínosnější změnou je možnost přepínat mezi zobrazením dle sloupců a zobrazení klasického seznamu, ve kterém je možné třídit podle jména a podle času. Toto byla velký bolest v předchozích verzích Mac OS X
Tato vec mne na X nejvic iriruje, konecne nekomu doslo, ze potrebuji i zobrazeni jako v 9ce.

Odpovědět na příspěvek

RE: uz je to tady?!

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 05.11.2003, 13:06

Ja sem skripal zuby od 10.0 a rikal si "zlata devitka" :) Bohuzel tuhle funkci potrebuji defacto pri kazdem publikovani clanku, kdyz uploaduju na server obrazky...

Odpovědět na příspěvek

RE: uz je to tady?!

Autor: vojta Muž

Založeno: 05.11.2003, 15:43

Presne :) Vzdy me pobavi, kdyz nejakej Applista argumentuje jak MS vykrada Apple, ale koukam ze FUS je naprosto vykradene z XPcek. Teda krome rotujici krychlicky, jinak je to NAPROSTO TO SAME.

A misto aby napsali lepe jine funkce, aby napriklad nemazal pripojene externi disky, hraji si s rotujici krychlickou.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: uz je to tady?!

Autor: jb Muž

Založeno: 05.11.2003, 16:18

Jobs ale rikal, v cem jsou xpecka dobry, a ze se chteji
jim v tom vyrovmat a byt ev. lepsi - to je konstruktivni pristup a vzdy prinese ovoce. Flame nikdy.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: vojta Muž

Založeno: 05.11.2003, 16:29

Jiste :) Jen by bylo dobre, kdyby tak mluvili i Applisti, ne jen Jobs :)

Na druhou stranu je hezke, ze chteji byt lepsi nez XPcka, ale pak mi unika, proc venuji kdovikolik clovekohodin tomu, aby se tam otacela krychle coz VUBEC K NICEMU NENI - krome toho ze oni muzou :))) - a nevenuji ten cas testovani a ladeni zivotne dulezitych funkci.

Desne me potesi, ze se mi tam pri prepinani uzivatele otaci a animuje kostka, kdyz prijdu o data z disku, protoze - ONI MUZOU :)))

Odpovědět na příspěvek

Neco mi stale unika :-)

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 05.11.2003, 16:49

Me ale vazne nejni jasny, proc se nad tim rozcilujes, kdyz si Apple poridit nechces, protoze ti PC vyhovuje vic.

Nemyslim to jinak nez to pisu, zadny flame, proste by me to jenom fakt zajimalo :-)

P.S. krychlicka - nekrychlicka :o)

Odpovědět na příspěvek

RE: Neco mi stale unika :-)

Autor: vojta Muž

Založeno: 05.11.2003, 17:30

Protoze prave kvuli takovymto vecem si mac koupit nemuzu. Kdyby prestali delat krychlisky a venovali usili tomu aby to jelo spolehlive a fukncne, rad bych si mac koupil.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Neco mi stale unika :-)

Autor: Honza Muž

Založeno: 05.11.2003, 18:02

Takze jestli dobre rozumim tak mas dojem ze protoze Apple venuje cas uzivatelskemu rohrani vcetne blbinek jako je krychlicka tak nema dost casu na testovani systemu a pak mu ujedou takove zavazne chyby jako je problem s FW disky a File Vault. No, mozne to je, ale ze by to byl duvod proc neprejit ma Maca s tim nemuzu souhlasit. Obe platformy Windows i Mac maji sve vyhody a potize jeden si zkratka musi zvolit co mu vyhovuje. A pokud ti vyhovuji Windows - perfektni uzivej si je. Ostatnim vyhovuji Macy a tak si je uzijeme zase my...
Jinak si osobne myslim ze problem s FireWire disky a File Vaultem stejne jako jine problemy se proste objevily protoze se Apple snazi dodat veci na trh rychle a to nenechava dost casu na testovani vseho co by testovane byt melo. Nekdo zodpovedny za testovani zapomnel udelat test case na tuhle cast systemu nebo to netestovali ve spravnych podminkach. I to se stane. Neomlouvam Apple, jsem zdesen stejne jako kdokoli jiny kdo nainstaloval Panthera. Ale zase na druhou stranu Apple neni jedina softwarova firma, ktera mela tento problem. Jen je skoda, ze Apple tech problemu v posledni dobe melo vic. Snad se to zmeni. Mas pravdu, ze Apple se zacina priblizovat Microsoftu v poctu patchu co uvolnuje (dva nove vcera - Security a XCode).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Neco mi stale unika :-)

Autor: Jirka Přichystal Muž

Založeno: 05.11.2003, 18:30

Ztráty dat s Fire Wire či File Valuem jsou dost závažné problémy !!! Chci-li uvest natrh něco rycjle jak tvrdíš musi to být perfektní abych si neodradil připadne další zákazníky !! A na takový ptákovinky si nechám čas až nebudu vědět co roupama dál dělat :) Je to skutečně tak důležité ? Mě v podstatě žádná točící rubikcube nezajímá, kolikrát to denně kdo potřebuje ?

To je jak uzávěr na powerbooku, je věčně v čoudeli, ale je krásnej :) taky ptákovinka , to mi ke klidu pro praci nepřidá.
Tak stejně se tu někdo rozplýval dlouhým referátem nad iCal jakej má novej suprovej upgrade, že v něm jdou používat časové zóny . No to zrovna potřebuju nejmín šestkrát denně :o)
a citace : Mas pravdu, ze Apple se zacina priblizovat Microsoftu v poctu patchu co uvolnuje (dva nove vcera - Security a XCode). To už dávno neplatí !!!! Nechci tu vypisovat seznam , ale na X je toho už 2 x tolik .
Pokud se skutečně objeví další tak závažné chyby tak apple to bude mít čím dál těžší, aby vše ustál

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Neco mi stale unika :-)

Autor: vojtar Muž

Založeno: 06.11.2003, 15:23

tady musim s vojtou souhlasit (teda ne ze bych si kvuli tomu maca nekoupil) ale tydlety krychlicky a jine lacine vizualni "efekty" mi pripadaj jen jako naivni ulitba potencialnim uzivatelum, ktery v zivote pocitac (jakykoliv) na praci nepouziji. Asi je to z marketingovyho pohledu nevyhnutelnost, ale proc se na lidi, ktery se praci na pocitaci zivi, u Apple neberou ohledy v podobe prepinatelnyho rozhrani? Citi to nekdo podobne jako ja?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Neco mi stale unika :-)

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 06.11.2003, 16:40

ja o tom mluvim uz od verze 10.0, resp. mozna jsem prskal uz kdyz jsem videl DP3, ale to sem prskal kvuli hodne vecem :) To rozhozhrani je hezky, ale ne vzdy nutne ucelny. Napriklad ja sem "zrusil" Dok - pouzivam ho jen na hazeni dokumentu na aktualni aplikace.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 05.11.2003, 20:56

Ale Vojtisku, tva omezenost se opet projevuje, vis cemu zurive tleskali nejvetsi fanatici software od velkeho Billa? Kdyz jim predvadel nekdy pred pul rokem REVOLUCNI A NAPROSTO UNIKATNI (dle nej) PROTOTYP GUI, jeho jedinou funkci bylo -- ze se okna dali namapovat na kostku, ktera rotovala a okna s ni... kdyz jsem to videl, padl jsem do kolen... jako presentace v Apple Keynote o rok drive...

...tak az nove Windwos XXXPPP 2008 budu mit okenka na otocnych kostkach, verim, ze budes prvni kdo z toho bude ucuravat... :-)))))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: vojta Muž

Založeno: 05.11.2003, 21:06

Mozna byste si mel, pane Jakube Formanku, zjistit, coze to konkretne Gates predvadel. Jiste, chapu, ze Vase nevedomost predvadenych technologii Vas zcasti omlouva, ale zbytecne se, pred lidmi, kteri o tom neco vi, zesmesnujete.

Mozna budu ucuravat az vyjdou nove Windows XXXPPP plne animaci a otacejicich se kostek, nicmene aspon mi nesmazou data z disku.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 05.11.2003, 21:17

...tak, a jsme zase tam, kde jsme byli na zacatku...

...aneb TONOUCI SE (zase) STEBLA CHYTA... :)))))

PS: mozna byste si mel zjistit, co vlastne Mac OS X je, a jak to s tim mazanim dat vlastne je... (ovsem chapu, ze pro vas je to krasny argument -- mac je spatny = smaze vam vsechna data -- sen pro kazdeho demagoga -- takze si uzivajte nove GUI od pana Gatese a myslim, ze jak jsem mohl videt, tak tech problemu budete mit preci jen o neco VICE... a jeste vas uklidnim, za 12 let prace s pocitaci Apple, jsem neprisel ani o JEDEN JEDINY soubor (a to nezalohuji a nemam ani zadny antivir) Stesti? hmm :)))))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: Djog Muž

Založeno: 05.11.2003, 21:23

ve tvem pripade to vubec nevadi, ze jsi neztratil zadna data :o)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: vojta Muž

Založeno: 05.11.2003, 22:11

Vidite, ja zase za dobu me prace s pocitaci nepamatuji, ze by mi MS smazal data.

Mimochodem, jestlize nezalohujete, pak nemam k Vasi inteligenci co dodat.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 06.11.2003, 00:51

No, Vojto, nezkuseny uzivatel si na win nejednou smazal cele dokumenty (a stalo se to i zkusenym), takze ja bych tu tyhle flame war takhle nehrotil. Je to zbytecne a prvdu stejne nikdo nemate, protoze se nesnazite o objektivitu, ale o trumfnuti druhe strany. To je klasicky syndrom flame - v takovy okamzik vznika spirala, ktera konci az absolutnim vybredem:)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 05.11.2003, 21:53

Co se toho mazani dat, je to zajiste dost velky prusvih. Ale dodnes jsem nikde neslysel odpovedny nazor, ci je to vlastne chyba. Jestlize je to problem na strane Apple, jak to, ze delaji opravy firmware vyrobci disku? Neni to spis tak, ze tyto disky se nechovaly presne podle standardu? A POKUD to takto je, opravdu se neda nadavat na Apple. To same je i v pripade softu - pokud nekdo napise nestandardne progrem, ze pri sebemensim upgradu systemu prestane fungovat, asi bude chyba nekde jinde nez v systemu...
Mimochodem - i pres tento ulet si myslim, ze o data prijdu spis pri praci s Woknama...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: vojta Muž

Založeno: 05.11.2003, 22:10

Mozna protoze Apple to neopravuje a vyrobci chteji spokojene zakazniky?

Budiz, i kdyby to byla chyba vyrobcu HW, minule, kdy iTunes smazalo data to byla chyba Applu. Od MS zadnou aplikaci ktera by nekomu smazala data nepamatuji.

Pres ten ulet? Sledujete posledni 2 mesice co se kolem Apple deje? Tolik chyb co stihli vypustit za 2 mesice nestihl MS za nekolik let.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 05.11.2003, 22:32

vojta: "Od MS zadnou aplikaci ktera by nekomu smazala data nepamatuji. " ...a co Windows? :)))

...ale ta vase demagogie je uz unavna, kolikrat se tu jeste od vas objevi prispevek na tema mazani? Ja videl na jinych serverch stovky prispevku jak pod Windows lide prichazeji o sva data, stovky (i tisice) prispevku o virech, kdybych byl takovy "mindrak" jako vy, mohl bych se podobne jako to tady delate posmivat uzivatelum vasi platformy... jenze ja si mindraky lecit nepotrebuji, delam na Macu a jsem spokojeny, mam desitky pripominek, spousta veci mi vadi, ale proc si vylejvat zlost ve forech a pomlouvat jine produkty?

Ja chapu, ze si potrebujete neustale dodavat sebevedomi, ale zkuste to prosim nekde jine, je tolik diskusi kolem PC, treba se muzete jit hadat s Linuxari, uricite si radi popovidaji, ktery system je lepsi a proc... (jen rada, nechytejte se vzdy jednoho tematu, zkuste byt "pestrejsi", jinak vas i ti Linuxari asi brzy nekam poslou...)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: vojta Muž

Založeno: 05.11.2003, 22:50

No, nevim, kdo tu ma mindrak.

V mem prispevku neby overitelna fakta. Vy jste to prenesl na osobni uroven. Co dodat?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: Don Martinello Muž

Založeno: 06.11.2003, 10:32

Vojto, prosim ta, nemohol by si tie svoje 'overitelna fakta' postovat niekde inde? Alebo ta to tak bavi sa tu dohadovat? A vobec, cudujem sa vsetkym, kt. stoji zato reagovat a argumentovat na flame ware ??? Just ignore it ;).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 05.11.2003, 23:35

Jestli se nepletu, tak u iTunes byla potiz v tom, ze standardne byla nastavena urcita volba. A pokud si to nekdo neprecetl a odklepl...
Tj. problem nebyl v tom, ze byla chyba v programu, ale ze nebylo spravne zvolene (ve vztahu k nekterym uzivatelum) standardni nastaveni.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: JP Muž

Založeno: 05.11.2003, 21:19

prosím tě ty než něco vypustíš z huby tak si raději dej pár facek :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 05.11.2003, 21:30

ohhh, co jsem si to jen ja hlupak dovolil! Pomluvit "vetsinovy" system!!! Plivat na Maca je normalni, ale jen naznacit, ze je neco prohnileho na druhe strane, to se prece neodpousti... a kdyz navic nejsou argumenty... a jeste si navic dovolit oponovat takovemu borci, ktery tomu vazne rozumi... :)))))))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: uz je to tady?!

Autor: Kakaxa Muž

Založeno: 06.11.2003, 11:34

Já si nemyslím, že ta animace je tam jen proto, ze "MUZOU".
Díky těmhle nádherným nesmyslům je práce s Macem zajímavější a tuto funkci si pak doopravdy ZAPAMATUJETE. Myslím teď především na různé manželky, rodiče, děti...
Oni pak už vždycky budou vědět, jak se to dělá.
Vizualizace jsou dobré, nepodceňujme je!

Odpovědět na příspěvek

PB

Autor: RP Muž

Založeno: 05.11.2003, 13:11
Odpovědí: 0

Tak a babo rad. Mam tu na stole oupne novej panensky čistej powerbook :) mam tam nainstalit 10,2,7 nebo už rovnou panthera ?

Odpovědět na příspěvek

RE: PB

Autor: Milanek Muž

Založeno: 05.11.2003, 13:14

Paklize je tak novy, bude uz dodany s Pantherem, ne?
Pak neni co resit a 10.2.x bych tam dal jen v pripade, ze je treba pouzivat aplikace, ktere si s Pantherem zatim moc nerozumi...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: PB

Autor: RP Muž

Založeno: 05.11.2003, 13:17

no panther tam právě není, je to s X 10.2.7

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: PB

Autor: micker Muž

Založeno: 05.11.2003, 13:41

asi bych to rozdelil na dva, a na kazdej supsnul jinej system, jeden na testovani a jeden na pracu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: PB

Autor: RP Muž

Založeno: 05.11.2003, 13:46

powerbook má na praci dospelyho brachu :) zkusim to s pantherem a protoze je to muj prvni book od apple, pokusim se pak napsat pár poznatku jen tak z pohledu uživatele :)

Odpovědět na příspěvek

rozhraní Panthera a PRO aplikací

Autor: J.P. Muž

Založeno: 05.11.2003, 13:13
Odpovědí: 0

trochu odbočím... s příchodem Panthera a na něm provozovaných PRO aplikací od Apple vidím trochu nekonzistenci rozhraní. DVDStudioPro 2, FinalCut Pro 4, Shake 3 mají sice tlačítka ve stylu Aqua poslední modifikace, ale jsou spíše menší, aby se v komplexních rozhraních aplikací dobře vešly. U DVDSP jsem měl trochu problém s kontrastem textu na některých záložkách.
Nechci se teď pouštět do podrobného rozebírání... Možná by tedy stálo zato, aby OS X začal používat minimálně dva "skiny" které nebudou jen kosmetickou úpravou, ale spíše dělené vyloženě na low-end rozhraní (klasická Aqua, maximálně brushed metals) a hi-end rozhraní (více úsporné, bez zbytečných kravinek) Jinak se mi to celkem líbí.

Odpovědět na příspěvek

Prepinani uzivatelu u mne neni tak efektni...

Autor: Dan Muž

Založeno: 05.11.2003, 13:21
Odpovědí: 0

Nainstal. jsem panthera na g3ku a prepinani neni krychlickove, ale jen problikne. je to grafarnou nebo nejakym spatnym nastaveni... kdyz jsme u tech malickosti

Odpovědět na příspěvek

RE: Prepinani uzivatelu u mne neni tak efektni...

Autor: ZhuJo Muž

Založeno: 05.11.2003, 14:02

Mno, na G3? Tak to je jasne, ze Ti to nepojde, ked Ti karta nepodporuje Quartz Extreme :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Prepinani uzivatelu u mne neni tak efektni...

Autor: Marek Muž

Založeno: 05.11.2003, 15:23

Proc ne ? Mam G3ku a funguje to krasne i s krychlickou 8-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Prepinani uzivatelu u mne neni tak efektni...

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 05.11.2003, 17:47

Jasne, na PowerBoocich s G3 to krychlickovat bude, ale na starsich, nevim... nikdy sem si s tim nehral a nevim jestli pomuze zapnuti Quartu Extreme natvrdo.

Jinak nic si z toho nedelejte, na me dvoumonitorove G4/733 to taky jen blika, a to se jeste WWDC verze Panthera v pohode tocila. Strange.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Prepinani uzivatelu u mne neni tak efektni...

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 05.11.2003, 20:49

...vyzaduje to min. 16 MB VRAM a nejakou tu podporovanou ATI nebo NVIDIA kartu... jinak smolicek...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Prepinani uzivatelu u mne neni tak efektni...

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 05.11.2003, 21:01

moje radeon 7500 s 32 MB VRAm se do toho snad vejde, ne? :) Zda se ze dva monitory ji proste moc zatezuji :( jinak Quartz Extreme jde enablovat i na kartach, na kterych bezne nejede (myslim, ze nektere PCI karty), ale v zivote sem nemel prilezitost to zkusit.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Prepinani uzivatelu u mne neni tak efektni...

Autor: ushneek Muž

Založeno: 06.11.2003, 08:12

enablovat... to je nářez!
:)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Prepinani uzivatelu u mne neni tak efektni...

Autor: simonb Muž

Založeno: 06.11.2003, 01:29

a uz jste nekdo nainstaloval pantera na 63 Tower? a jak. Snazne Vas prosim, poradte, pomozte
dekuji

Odpovědět na příspěvek

aplikace

Autor: Jeppa Muž

Založeno: 05.11.2003, 19:13
Odpovědí: 0

panove bezte do haje !! mi nejede indesign a vy se tu bavite o jakési tocici jobscube

Odpovědět na příspěvek

RE: aplikace

Autor: peta Muž

Založeno: 06.11.2003, 08:36

jak je to s tim indyzajnem - jaka verze nebezi?

Odpovědět na příspěvek

aplikace

Autor: Jeppa Muž

Založeno: 05.11.2003, 19:13
Odpovědí: 0

panove bezte do haje !! mi nejede indesign a vy se tu bavite o jakési tocici jobscube

Odpovědět na příspěvek

MX 2004, Logic

Autor: kb Muž

Založeno: 05.11.2003, 19:26
Odpovědí: 0

Zdravim, kdo pouziva na Pantheru Studio MX 2004, Logic Platinum, Office ev. Keynote - jak to na chodi, muzu v klidu Panthera instalovat? Dale, ma nekdo problemy s ethernetem, chodi to na pantheru ok? Diky

Odpovědět na příspěvek

RE: MX 2004, Logic

Autor: zdenek Muž

Založeno: 06.11.2003, 08:28

logic 6.01 nejede, update na 6.3.1 pomohl a jede fajn..

Odpovědět na příspěvek

Rychle prepinani je jen efekt bez praktickeho uzitku (zatim)

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 05.11.2003, 21:08
Odpovědí: 0

Byl jsem sokovan, kdyz jsem zjistil, ze to co bylo v prvni bete je i ve finale -- tz. ze rychle prepinani lze pouzivat POUZE z toho nesmyslneho praveho rohu (rozsireni hlavni nabidky)... To je pro 90% uzivatelu nepouzitelne; predstavte si, ze na obrazovce 1024x768 mam v pravem roku velke tucne "Jakub Formánek" (nebo nejake jeste delsi jmeno) -- do horni nabidky se mi uz nic nevejde, mam porad na ocich sve jmeno jak nejaky blbec a vubec nechapu, proc v pravem rohu, kdyz vsechny ostatni prikazy na ovladani pocitace a uctu jsou v levem roku v nabidce pod "Jablickem" (Proc ne i tohe? Proc to neni tam, kde to ma logicky byt!!)... ta nelogicka hovadina je hodna Microsoftu, ale ne Apple, je to jak ve Win3.11, kde byl system schizofrenni...

Odpovědět na příspěvek

RE: Rychle prepinani je jen efekt bez praktickeho uzitku (zatim)

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 05.11.2003, 21:17

a) ale no tak, kvuli tomu to je hned nepouzitelny?
b) mno, co se tyka schizofrenie, tak Apple v je obcas docela drsny
me chybi ze nelze prepinat klavesovou zkratkou a ze nelze zachovat obsah schranky za urcitych okolnosti.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Rychle prepinani je jen efekt bez praktickeho uzitku (zatim)

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 05.11.2003, 21:23

Ono je to vazne cele takove na efekt a nedodelane... :(

PS: Slovem "efekt" vsak nemyslim onen graficky, ktery tu jista osoba o neco nize tak pekne (zasvedcene) odsuzuje... :)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Rychle prepinani je jen efekt bez praktickeho uzitku (zatim)

Autor: vojta Muž

Založeno: 05.11.2003, 22:14

Netrpite schizofrenii? Kdyz nekdo, nedejboze PCckar, rekne: tohle Apple zkur*il ci nedodelal, tak se budete s nim do krve bit jak o zivot, jak je to genialni a uzasne a epochalni a vubec.

A pak sam jinde napisete ze ta funkce je nedodelana a melo by na tom zapracovat.

Nepotrebuj
ete pomoc?

Odpovědět na příspěvek

????

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 05.11.2003, 23:28

Pokud ten PeCeckar bude argumentovat mazanim dat a nebude ani vedet o cem mluvi, tak je to neco jineho, nez kdyz dlouholety uzivatel a vyvojar prohlasi, ze se mu neco nezda, nelibi. Chapete rozdil? Ja nikomu nerikam -- jdete na PC, PC je lepsi, tohle by Microsoft nikdy neudelal, maca bych si nekoupil apod. -- Ja rikam vadi mi tohle a tamhleto a co s tim treba udelame? Zajima mne, co si mysli jini uzivatele...

Rozdil mezi mnou a vami je, ze vy slepe obhajujete Windows (nechapu proc tady a pred kym, ale budiz -- asi citite potrebu) a pomlouvate Mac, (i kdyz evidentne nerozumite problematice). Ja nikdy netvrdil, ze Mac nema chyby, ze je bezproblemovy, ale nesnazim se nekde presvedcovat uzivatele, aby vyhodili PC a sli na Maca a ze budou mit pokoj od vsech problemu (nejsem totiz lhar)...

Chapete rozdil, TOHLE JE SERVER O APPLE, JA POUZIVAM APPLE, MNE (A VETSINU OSTATNICH ZDE) ZAJIMA APPLE, VYHODY NASI PLATFORMY ZNAME, PROTO DISKUTUJEME O PROBLEMECH, NEPOTREBUJEME SI DOKAZOVAT, ZE OBSTOJIME V KONKURENCI S PC! Proc si porad myslite, ze je dobre nam tady vysvetlovat, ze na PC konkretni problemy nejsou, (a zamlcujete ty, ktere tam jsou, a ze jich je...)... vite co, bezte uz nekam...

Odpovědět na příspěvek

RE: ????

Autor: vojta Muž

Založeno: 06.11.2003, 08:16

Ukazte mi, kde jsem tady napsal ze Windows jsou lepsi.

Napsal jsem, ze je skoda ze se Apple venuje tvorbe cicovin misto aby osetril opravdu dulezite veci, ze kasle na bezpecnost a kontrolu kvality a ze je to skoda. A prave kvuli takovym chybam nemohu prejit na Apple, i kdybych chtel, jako ze zajem bych mel docela velky.

Kde jinde nez na serveru Apple mam kritizovat Apple? A ze ho nevlastnim a tak nemam nic rikat? Ale proboha, proc ho nevlastnim? Protoze jsou tam takove chyby, ze si jej proste vlastnit nemuzu dovolit!!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ????

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 06.11.2003, 09:04

...a ja si zase nemuzu dovolit hrat si s PC (stejne jako rada ostatnich ctenaru tohoto serveru)!!! a teke s tim na PC serverech neunavuji... Chapete? Rozumite vubec cesky?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ????

Autor: Kakaxa Muž

Založeno: 06.11.2003, 11:27

"proc ho nevlastnim? Protoze jsou tam takove chyby, ze si jej proste vlastnit nemuzu dovolit!!"

Tedy Vojto, myslím, že se mýlíte. Jsem "profík" a pracuji s desítkami GB dat, které kdyby se ztratily, tak by mě asi kapely přišly rituálně zavraždit. Mám externí FW disk. Ovšemže všechna data držím 2x na různých discích.

Jinak mě těší váš zájem o Mac, ale jestli si tu nevěstu budete takhle ošklivit, ke svatbě nikdy nedojde.

A Panther je super, já jsem nadšenej, já jsem nadšenej... -nej..

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: ????

Autor: kmotr Muž

Založeno: 06.11.2003, 17:16

Tohle uz nema s kvalitni diskuzi nic spolecneho, uz to zde ani neni ani off-topic, takze si to muzu dovolit napsat: hroozne mooc se mi libi vase stranky. Mozna ani ne tak designem, jako spis celkovym pojetim. Skoda ze jsem pouze hudebni konzumator, asi by byla radost s vama vcelkama spolupracovat.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: ????

Autor: Miloš Muž

Založeno: 06.11.2003, 22:40

Jo Panter je super a rychlej. K těm FW diskům, běžné 400 Mhz to nedělaj.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: ????

Autor: jb Muž

Založeno: 06.11.2003, 15:00

No fakt, my to cist nechcem - neni na to cas. Musite holt kverulovat jinde.

Odpovědět na příspěvek

Kriticke chyby a spol

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 06.11.2003, 08:40
Odpovědí: 0

Hodne se tady uvadi, jak jsou chyby Apple zavazne, argumentuje se dokola mazanim FW disku a pise se o tom ze Microsoft podobne chyby nedela. Nasledujici clanek byl uverejnen na serveru CD-R, coz povazuji za verohodny zdroj informaci:

...Microsof
t zveřejnil první opravu pro nové Office 2003 a rovnou ji označuje jako kritickou. Problémy dělají soubory s OfficeArt objekty, které byly upraveny a uloženy v předešlé verzi Microsoft Office. Pokud je takový soubor otevřen v PowerPointu 2003, Wordu 2003, nebo Excelu 2003 a následně uložen, stane se problémovým. Starší verze Office se přes to sice dokáží přenést, ale novější už nikoli a může se stát, že se dokument neotevře celý, může být poškozen, případně se otevře, ale chybí v něm obsah. No a nakonec se také může stát, že dostanete chybovou hlášku, v každém programu z Office trochu jinou...

Neni mozne vyvarovat se absolutne vsech chyb, na to je OS, GUI i vsechny aplikace okolo uz asi prilis komplikovany system, nez aby bylo mozne v kratke dobe protestovat vsechny mozne situace. Nikdo se tak nejakym tem chybkam nevyhne.

Tim nerikam, ze me to tesi :-(

Odpovědět na příspěvek

RE: Kriticke chyby a spol

Autor: DD Muž

Založeno: 06.11.2003, 08:49

ale pane Karter, když tomu nerozumíte, tak se alespoň do toho nepleťte. Zde se nejedná o systém ani kritickou chybu, ale problém se soubory, které byly vytvořeny starou generací wordu a to je myslím dost podstatnej rozdíl.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Kriticke chyby a spol

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 06.11.2003, 09:09

...ma to smysl komentovat? Kdyby to byl problem Apple, bude to duvod pro zmenu platformy, je-li to na PC, je to NORMALNI... fajn... opravdu argumentace :))))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Kriticke chyby a spol

Autor: DD Muž

Založeno: 06.11.2003, 09:14

Myslím, že to byl klasickej příklad jak rozpoutat flame. Ruku na srdce, myslíš ,že by se apple staral o to že nejdou otevřít soubory vytvořené ve čtyři roky starém programu ? Ten pro nás nechce udělat ani bezpečnostní záplaty pro jaguara a tvrdě tě tlačí do panthera.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Kriticke chyby a spol

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 06.11.2003, 09:29

Ja Flame nesnasim a jsem tady (doufam) znamej spis tim, ze se ho snazim vzdy zastavit v zarodku. Tohle JE kriticka chyba aplikace a nejde o soubory ze stare verze Office ale z drivejsi verze. Vice na strankach Microsoft.

http://supp
ort.microsoft.com/?kbid=8
28041

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Kriticke chyby a spol

Autor: DD Muž

Založeno: 06.11.2003, 09:39

Četl jsem vše důkladně. Když chci zastávat svoji platformu, což je Apple, můsím znám s čím hraje protihráč. Toto bych sem ale skutečně netahal !! Spíš to nahrává uživatelům PC , kteří řeknou vidíš !!!! i o starý věci se nám staraj !! můžeš to říct ty u maca ?
A ještě bych se zeptal : kolik jste napsal dopisů ve starem wordu, ktere by jste chtěl použít a navíc obsahovaly objekty OfficeArt ? :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kriticke chyby a spol

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 06.11.2003, 09:57

To je podobna otazka, jako kolik mam externich FW disku. Ja zadny. Jde jen o princip.

Nenapadl jsem ani jednu platformu. Jenom mam pocit, ze se chyb neni mozne uplne vyvarovat nikde. To byl smysl puvodniho prispevku. Pokud to vypadalo jako nabidka na Flamewar, omlouvam se vsem, na ktere to takto zapusobilo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kriticke chyby a spol

Autor: DD Muž

Založeno: 06.11.2003, 10:00

dobroš a jdeme na pivo :)

Odpovědět na příspěvek

Vyserrte se na to!!!!

Autor: Nasrany Bim-boss Muž

Založeno: 06.11.2003, 08:58
Odpovědí: 0

Problemy, ktere se tu "resi" si pamatuji mimimalme jiz 2 roky. Co je lepsi Mac nebo PC? Jak casto pada Mac? ATD, ATD... Ale nakonec to zkoncii flame!
Mr. MaLer neslo by vzdy zridit za clankem primo diskusni skupinu treba s nazvem Mac verzus PC? Nebo se to mohlo jmenovat Radi si vjedeme do vlasu? Co vy na to?

Odpovědět na příspěvek

RE: Vyserrte se na to!!!!

Autor: Dave Muž

Založeno: 06.11.2003, 09:51

A ještě jednu skupinu speciálně pro milovníky dlaždičského slangu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Vyserrte se na to!!!!

Autor: bimboss Muž

Založeno: 06.11.2003, 12:55

Omlouvam se rano mi to trosku ujelo, jinak se vyjadruji spisovne. Ale kdyz mi za necely tydem prijde z mujmacu cca 600 mailu z konference a minimalne jedna tretina nic neresi a jen se diskutujici dohaduji o * pip* tak to mi fakt zvedne adrealin.
To muzna bude tema erupcema na slunci :-/

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Vyserrte se na to!!!!

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 06.11.2003, 16:59

Copak erekce na slunci, ale v sobotu bude zatmeni mesice tak bacha :o)

Odpovědět na příspěvek

panther

Autor: Snehul Muž

Založeno: 06.11.2003, 11:40
Odpovědí: 0

Safra jen by mě zajímalo, kde všechni ten Panther berete, když oficialně maj do republiky dorazit někdy tento týden ? :)že by taky nelegální kopie nebo tu jsou samí testeři :o)

Odpovědět na příspěvek

RE: panther

Autor: slata Muž

Založeno: 06.11.2003, 11:46

No, me prisel vcera z apple.cz

pokladal jsem si tu samou otazku

Odpovědět na příspěvek

RE: panther

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 06.11.2003, 11:58

To jsou presne ty otazky, ktere se nepokladaji:o)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: panther

Autor: Marek Muž

Založeno: 06.11.2003, 15:07

Takze bud jedete vsichni bety, nebo ste si ho nekde na p2p stahli a v tu chvili byste meli byt vic nez zticha 8-((

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: panther

Autor: J.P. Muž

Založeno: 06.11.2003, 16:21

to je každého věc, konkrétně jsem měl možnost vyzkoušet zapůjčenou verzi od Apple.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: panther

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 06.11.2003, 16:38

Byl ten Panther v krabici? :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: panther

Autor: J.P. Muž

Založeno: 06.11.2003, 16:53

Byl. :) V takové plechové, šedivé s ušima, která byla děsně rychlá.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: panther

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 06.11.2003, 17:42

lol, dobry baleni :) kez by bylo v cene :) Muzete mi prosim napsat vas aktualni mail? Diky

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: panther

Autor: J.P. Muž

Založeno: 09.11.2003, 17:40

http://www.pixel.cz/redak
ce/redakce.php
v ramci bezpecnosti asi bude stacit tento. ;)

Odpovědět na příspěvek

adsl

Autor: Segal Muž

Založeno: 07.11.2003, 18:38
Odpovědí: 0

ADSL a panther je problem :( pod 10,2,8 bez problemů , kde dělám chybu ?

Odpovědět na příspěvek

uspání

Autor: Jirka Muž

Založeno: 18.11.2003, 11:39
Odpovědí: 0

Poradí mi někdo, když dám v Pantherovi uspat Maca, tak mi po probuzení vytuhne, fakt nevim co s tím
díky

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

ale pane Karter, když tomu nerozumíte, tak se alespoň do toho nepleťte. Zde se nejedná o systém ani kritickou chybu, ale problém se soubory, které byly vytvořeny starou generací wordu a to je myslím dost podstatnej rozdíl.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: