Apple Store po česku I. - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Polemiky

Apple Store po česku I.

23. listopadu 2000, 00.00 | Jak a proč vznikají u nás specializované prodejny počítačů značky Apple? Jakou roli hraje distributor a jakou nezávislí prodejci?

Dnešním příspěvkem bychom rádi zahájili celou sérii článků věnovanou vzniku, fungování a perspektivám takzvaných "Apple Storů" v České Republice. Již samotné označení "Apple Store" je samozřejmě nepřesné, protože vždy se jedná o prodejní místa konkrétních společností a žádná z nich nemá oficiálně přidělen status Apple Storů. Přesto toto označení se zcela běžně používá jak mezi lidmi, tak i mezi prodejci, takže pro zjednodušení se jej přidržíme. Chápejme to tak, že spojením "Apple Store" označujeme prodejny nabízející techniku značky Apple, které oficiálně podporuje zdejší lokální distributor, tedy společnost Czech Data Systém.

Myšlenka specializovaných obchodů s Apple produkty není asi nijak překvapivá, i když v našich skromných podmínkách je jejich počet překvapivý. Historicky první takové obchody pochopitelně vznikly v USA a podpořily tak komunitní cítění uživatelů. Je to krásné přijít do obchodů, kde zasvěcený personál nabízí kompletní sortiment jablíček i s příslušenstvím a periferiemi. Takovéto obchody se postupně dostaly i do Evropy a samotný Apple je ve vybraných případech podporuje, protože představují unikátní možnost pro lidi z ulice vyzkoušet si tak trochu jiné počítače v praxi.

V roce 1999 padlo ve vedení českého distributora rozhodnutí podpořit vznik prodejní sítě Apple prodejců i u nás. Primárním impulsem bylo zřejmě AppleExpo 1999, na kterém přímo mateřský koncern předváděl, jak by takový "správný" Apple Store měl vypadat. Navíc Francie je příkladem fungování této myšlenky v evropské praxi, takže právě odsud se do Čech importoval základní model. Ten byl podroben "lokalizaci" a následně byl naplánován vznik zhruba 6 obchodů.

Pamětníci si jistě vzpomenou jak 15.11.1999 byl s velkou slávou a podporou CDS otevřen první český Apple Store, který patří společnosti Tauer. Přestože byl poměrně dlouho osamocen a první reakce jak zákazníků, tak hlavně prodejců byly hodně rozpačité, obchod funguje poměrně úspěšně dodnes. Postupně jej následovali další velcí prodejci a současné situace je taková, že v ČR funguje celkem 8 Apple Storů a to v Praze, Brně a Ostravě. V následujících dílech seriálu Vám každý zvlášť představíme.

A co vede prodejce k otevření Apple Storu? Tím primárním cílem by mělo být získání nových zákazníků, i když žádná ze zainteresovaných stran nezakrývá, že velmi důležité jsou speciální podmínky ze strany distributora. Ty by měly zahrnovat zapůjčení demo kusů, speciální ceny a podmínky a v neposlední řadě marketingovou podporu přímo ze strany CDS. Nicméně každý z obchodů má podmínky trochu jiné, podle toho, nakolik se mu daří splňovat představy distribuční společnosti. Navíc protože se obchodů urodilo tak nějak "nad plán", s rostoucím počtem obchodů klesá intenzita podpory. Je zajímavé sledovat, co je dovoleno prodávat v takovém Apple Storu a co se nedoporučuje. K těmto zajímavostem se jistě dostaneme v následujících dílech.

A prodejny z pohledu zákazníků? Jistě je dobře, že jde o skutečné prodejny s výkladní skříní, demo kusy a zaškolenou obsluhou. To táhne zejména méně zkušené uživatele a pak samozřejmě potenciální kupce z ulice. Možnost vidět a zkusit si počítač před koupí jistě prodeji Applů nahrává, protože jejich silnou stránkou je právě design a uživatelský komfort. Ale i pro zkušenější uživatele má obchod svoje kouzlo. U obchodu je totiž jasně dána otevírací doba, včetně sobot, ve které se s jistotou může dostat do osobního kontaktu se svým dodavatelem. Přeci jen jde o snadnější přístup než dobývání se do kanceláří.

Tolik na úvod. V následujících dílech si představíme jednotlivé obchody a hlavně lidi, na kterých stojí. Zaměříme se zejména na praktické zkušenosti z provozu a na perspektivu tohoto prodejního modelu. Názory se hodně různí, zejména v otázce dlouhodobé perspektivy, takže věříme v bouřlivou diskusi na toto téma.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Polemiky  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

zkusenost

Autor: claire Muž

Založeno: 23.11.2000, 14:43
Odpovědí: 0

Kdyz jsme v unoru 2000 v jednom mejmenovanem 'Apple storu' v Praze kupovali iMaca, velice se technik divil, kde ze ma pripojit usb klavesnici a mys. Na muj dotaz ohledne MAC OS 9 (pocitac obsahoval 8.6) a prereleasu OS X se na me velmi nevybitave utrhl, at pry si z nej neutahuju apod. Upgrade na 9 se minimalne ve statech provadel od podzimu predchoziho roku. Muj tehdejsi americky sef nechapave koukal. Musel jsem mu vysvetlit, jak to chodi v Zapadni Evrope a USA, aby si nemyslel, ze jsem jen provokater. Upozornuji, ze jsem se ptal velice slusne ;)

Odpovědět na příspěvek

nulove znalosti prodejcu

Autor: x-man Muž

Založeno: 23.11.2000, 16:58
Odpovědí: 0

Jeste nedavno jsem pracoval ve firme, ktera si zrizovala apple store. Proto vim, jak to uvnitr chodilo a stale chodi (znalosti o macich temer nulove a organizacni chaos). Je to spis ostuda, kdyz takovahle firma ma status Apple store.

Odpovědět na příspěvek

A co ti, co ho nemaji...

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 24.11.2000, 07:00
Odpovědí: 0

Musim souhlasit s tim, ze znalosti nekterych prodejcu v zdejsich "AppleStorech" jsou nulove. V jednom znamem nejmenovanem jsme zkouseli k iMacu pripojit Joystick. Jake bylo prekvapeni prdavace, kdyz jsem mu po jeho nekolika marnych pokusech sdelil, ze by se mohl podivat do krabice, jestli tam nejsou treba ovladace. A ejhle, fungovalo to.

No a pak je tady druha vec. Zkuste se nekdo poptat u nekterych velkych prodejcu, kteri nemaji klasicky obchod, proc ho nemaji. Myslim, ze by to vydalo na samostatny clanek...

Odpovědět na příspěvek

PC

Autor: Volvista Muž

Založeno: 25.11.2000, 12:24
Odpovědí: 0

To jsou přesně důvody, proč si koupit PC. Takové dual P-III s Win2000 je exterémně stabilní (reboot tak 1x ročně), extrémně rychlé, má hromadu PCI slotů pro další rozšíření, běží na něm MNOHEM více software, atd. Design skříně si zvolím JAKÝ CHCI. Výsledek: lepší HW + mnohem lepší OS + libovolný design = lepší hodnota za moje money!

Odpovědět na příspěvek

RE: PC

Autor: agent Muž

Založeno: 25.11.2000, 14:10

tak vis co, kup si hnusnou sedou bednu, hnusny system a trap se s tim od rana do vecera... aha, ty na tom nepracujes? ty to jen prodavas? hmm, jasne -- na "srotu" se opravdu da vic vydelat... a pohadky o rebootu vypravej nekde jinde... nekde, kde nikdo PC s windoze jeste ani nevidel...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: PC

Autor: Volvista Muž

Založeno: 25.11.2000, 17:00

Nezaujatí ludé uznávají, že Win2000 (či klidně i starší Win NT) je LEPŠÍ systém než MacOS 9. Zkus jej chvíli používat, FYI já mám i iBook (doma), nicméně PC je MNOHEM rychlejší a hlavně má lepší OS, má hromadu možnosti rozšíření, atd. Krabice NENÍ hnusná šedá, ale krásná světle modrá. Klávesnice i myš je bezdrátová. Disky jsou Ultra160 SCSI s kapacitou 100GB. OS nikdy nespadne, ani pokud edituji 20GB AVI soubor pod Adobe Premiere (+DV500) s real-time efekty.. Apple je docela fajn, má své místo na trhu, ale technicky je jednoznačně horší než PC. iBook používá moje žena, já jako SW technik mám 2 PC...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: PC

Autor: agent Muž

Založeno: 25.11.2000, 17:28

i kdyby jsi nerekl ze jsi technik, je to okamzite patrne... vis, ja oprvdu nemam nic proti pouze "technicky orientovanym"... ale kdyz mluvi o necem, cemu nerozumi, to me fakt pobavi... na NT 4 sem delal dost dlouho na to, abych dosel k nezvratnemu zaveru -- grafika a internet se na tom proste delat nedaji... poamle, nefunkcni, porad problemy... (jiste, 100% stabilita -- ovsem pouze pokud se pouzivaji softy od MS... pokud potrebuji delat grafiku, postscripty, HTML, a jednoduche scripty -- s produkty od MS si rozhodne nevystaci...) a pak se teprve ukaze jak sou NT kvalitni, ehm nekvalitni... a nejlepsi je ten neuveritelny bordel v API a dokumentaci... to je neco fakt neuveritelneho... PS: bezdratovou mys sem pred 3mi lety vyhodil oknem... takova blbost... -- zlata opticka mys s kabelem... SCSI disk jiz mel muj prvni pocitac v roce 1990... jo, a uz vidim tu nevkusnou case od morexu... ;-)))))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: PC

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 26.11.2000, 13:53

Nechci opet vyvolat sahodlouhou debatu na tema, co je lepsi. Je to blbost, nebot kazdy je na neco jineho.
Systemy neuznavam jako vhodne na praci bezneho uzivatele uz z toho prosteho duvodu, ze nedokazi poznat, ktery program vytvoril prislusny dokument. No a pak jsou tady takove veci, jako je napriklad smazani software (pardon - odinstalace) apod.
A co se tyka hardwaru - PC jsou zbytecne draha, spatne spatne se do nich dava novy upgrade atd.
Ty bezdratove vecicky jsou pekny nesmysl. Znam docela dost lidi, kteri si je s velkou slavou poridili a dnes jsou zpatky na dratu. Proc? A ve svem starickem PowerMacu 7300 mam take Ultra 160 SCSI, tak o co jde?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: PC

Autor: Volvista Muž

Založeno: 26.11.2000, 19:14

Omyl, zásadní výhoda PC je jeho upgradovatelnost (běžných je 1x AGP slot, 5-6x PCI slot, 1x ISA slot, a dále speciální sloty, USB, COM1-2, LPT). Firewire kartu si koupím za 3,000 Kč. Cena u PC je nižší než o obdobně vybaveného Macu. Druhá výhoda je nezávislost na jednom OS, mohu si instalovat NT 4.0, NT2000, Linux, Solaris, OS/2, atd. podle toho, co mi vyhovuje. S Macem jsem MNOHEM více omezován, to snad nemůže nikdo napadnout jako fakt. Moje PC s dual P-III/1GHz, 512MB RAM, U2-SCSI disky, CD-RW, DVD, Geoforce2 grafikou, atd. stálo cca 150,000 Kč, za tyto peníze Maca s podobným výkonem nepořídím. Navíc mi na něm běží NT2000, SuSe Linux, a Solaris 7 (Intel verze, pochopitelně). Editace digitálního videa mě zajišťuje DV500 karta od Pinacle, která na umí hromadu efektů real-time a není je nutné dělat (pomalu) softwarem jako na Macu. Adobe Illustrator/Photoshop/Pre
miere/AfterEffects mi fungují dokonale. Funguje mi dokonale synchronizace na Compaq iPAQ (Pocket PC), cokoliv, co napíšu v Outlooku mám automaticky tam, navíc s Nokia Phone Card používám tuto věcičku pro GSM přístup k Internetu na 43,2kbs. Mám mnohem více možností, než na iBooku..(či iMacu či iCube). Nerozumím tomu, proč si někdo koupí G4 pro seriózní práci když má volbu lepšího OS (NT200), lepšího HW (top PC komponenty), větší rozšiřitelnosti (6 PCI slotů, USB, levná Firewire karta), nižších cen (slušné PC stojí 30.000 Kč).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: PC

Autor: agent Muž

Založeno: 26.11.2000, 22:08

vse co rikate sou pouze nepodlozene plky, praxe je uplne jina... o upgrade PC by se dalo hodne diskutovat... joo, kazdy tvrdi jak je to snadne... ale za tech 10 let co tyhle kramy kolem sebe potkavam vim, ze neni nic komplikovanejsiho nez "rozumny" upgrade PC... k temto "recickam" se tedy jiz nebudu vyjadrovat -- kazdy trochu rozumny clovek vi, ze je to jinak...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: PC

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 27.11.2000, 08:54

Placate nesmysly. Napriklad mate sice vice PCI slotu, jenze do nich zastrkate karty, abyste vubec mel to, co ma Mac jiz v zakladu. Tim padem o tuto vyhodu prichazite (nehlede na to, ze je to financne nakladnejsi. O kvalite OS se asi s vami take nema cenu bavit. Jak chcete pracovat, kdyz vam dam CD plne EPS souboru? Jak poznate, ktere mate otevrit Illustratorem (nebot jsou vektorove), ktere Photoshopem (protoze se jedna o fotky) atd. O moznostech noveho MacOS X ani nemluve. A s temi mnoha systemy take plkate blbosti. Ja mam momentalne na kompu tri systemy (vlastne ctyri, kdyz vezmu i emulaci s Woknama) - MacOS 8.6, MacOS X a Linux. Tak o co porad jde?
A o tech cenach se asi take nema smysl bavit. Jiz jsem delal rozpocet nekolikrat a srovnatelne PC k Macovi mi prislo vetsinou na vetsi penize (vcetne noname), v nejlepsim pripade na priblizne stejne. A o tech upgradech - zkusite dat do 4 roky stareho PC nejnovejsi Pentium? Mozna ano, ale budete muset vymenit board (kvuli slotu), diky tomu treba i pameti zdroj...
Vite, prijde mi, ze se akorat pokousite ostatni vytocit svymi prihlouplymi nesmysly. Jestli vas to bavi, tak pokracujte. Jen si nemyslim, ze by to melo byt naplni techto diskuzi.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: PC

Autor: Lee Muž

Založeno: 27.11.2000, 21:37

Panove, panove! Tahle diskuze zacina nabirat ponekud mene slusny nadech! Meli bychom se zamyslet, jetsli ma cenu se vecne hadat o to,m co je lepsi... Je pravda, ze ten, kdo vetsinou provokuje je PCckar,a le to ted nechme stranou. Sou veci, na kterych se nikdy nejsme schopni dohodnout, mozna pro nejakou zaslepenost, nebo jen pro hrdost na vlastni platformu (nechci rejpat, ale nedokazu si predstavit, jak muze bejt nekdo hrdej na PC). Hlavne si prestanme nadavat!
Hezky den!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: PC

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 27.11.2000, 22:19

Mate pravdu, omlouvam se. Ale kdyz nekdo pise takove nesmysly a neumi se pod ne ani podepsat...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: PC

Autor: Lee Muž

Založeno: 28.11.2000, 17:13

Nemusite se omlouvat! V podstate nejde o nic. Akorat by clovek cekal trochu inteligentni diskuzi a misto toho se tu hadame jestli sou lepsi hrusky nebo Jabka a nudime se prepocitavanim PCI slotu apod. Jen si myslim, ze to nikam nevede. Rozhodne si to neberte osobne. Vase komentare tu sleduju uz dlesi dobu a nemuzu, nez s Vami souhlasit. Jenom si nemyslim, ze takovajhle temata nekam vedou - muzem se o tom bavit donekonecna a zatim tomu vsechno nasvecuje - vzdyt pokolikate je toto tema jen na tomto serveru???
Preji hezky den!
Petr Hrncir (LEE)
hrnca@volny.cz

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: PC

Autor: arny Muž

Založeno: 27.11.2000, 09:52

Drobná poznámka rozjet například Linux na Apple není věc nemožná mimo instalací jako LinuxPPC a Yellow Dog můžeš rozjet v klidu i Debian.
Máš pěknou hračku ale podle všeho toho výčtu co tvé PC má tak těžko máš čas zjistit jak co funguje neboť na to prostě nemůžeš mít čas.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: PC

Autor: Lee Muž

Založeno: 27.11.2000, 21:21

Jestli existuje takovy misto (kde nejsou PC:-), tak sem s nim - balim kufry! Tohle je vecnej problem a myslim, ze ho nikdy nevyresime. Hadat se o tom co je lepsi je stejne vzdycky dost jednostrany:-( Kdyz jim ty sedy bedny vyhovujou, tak at si je nechaj. My stejne vime svoje! :)
Preji hezky den!XP#

Odpovědět na příspěvek

RE: PC

Autor: claire Muž

Založeno: 27.11.2000, 09:21

Tomu rikam pekna provokace ;) Vazeny p. Volvista, mylite se, jste vedle a krome toho asi ne uplne pri smyslech ;). Doporucuji precist neco o architekture Intel a RISC procesoru a podivat se trochu na 'streva' Win2K a MAC OS 9. Jste-li opravdu technik, treba se Vam v hlave rozsviti ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: PC

Autor: claire Muž

Založeno: 27.11.2000, 09:35

'pouze' nazor ;)
http://www.salon.com/
tech/review/2000/11/17/hu
bbard_osx/index.html

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: PC

Autor: Volvista Muž

Založeno: 27.11.2000, 09:53

Uznávám, že MacOS X bude zřejmě slušný systém, tedy až bude a až poběží tak 1-2 roky a dostane své "service packs". Zatím už více než rok existují NT2000...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: PC

Autor: Volvista Muž

Založeno: 27.11.2000, 09:58

Nicméně, v té chvíli mu bude konkurovat už jiný systém od MSFT... Prostě, Apple je tak 1-2 pozadu v OS, a HW stejně. Neměl jsem nikdy rád OS MSFT (Win 9x, NT 3.51), ale od NT 4.0, a poté zvláště současná NT2000 jsou těžko porazitelná. Třeba i benchmark Oracle databáze na Win2000 (Oracle verze 8.1.6) na dual P-III oproti Solarisu na 420R (4xUltraSparc) je občas favorizující pro NT! Toto bych těžko dosáhl s existujícím MacOS 9.. Těžko bych na něj napojil geniální PocketPC.. Těžko bych na MacOS napojil miliardu periférií..

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: PC

Autor: Zdenda Zima Muž

Založeno: 27.11.2000, 10:14

Tak my Ti potvrdime ze mas pravdu, no a Ty uz das s tema blabolama pokoj "pane technik":*

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: PC

Autor: claire Muž

Založeno: 27.11.2000, 11:23

Ups ... chapejte Apple jako alternativu. Alternativu, ktera funguje uplne jinak, v necem mozna horsi, v necem mozna lepsi. Nikdo nezpochybnuje, ze PC je nejrozsirenejsi a tudiz bude mit 'lepsi' servis, dostupnost periferii a upgrade. Apple je filozofie, jiny styl mysleni a prace. Omezime-li se na bench-testy beznych aplikaci (domacnost, officy, skolstvi), tak ve vetsine aplikaci Apple okna rozstrili na polovicni taktovaci frekvenci pri dvojnasobnem rozliseni ;) Nemam osobni zkusenost s Oracle pod Win ci MAC OS, takze k tomu nemam co rict. A pak, zpivejte si ody na silu Win ... cela ta sila je na nic, pokud cely system dokaze hacknout i male dite. Netouzim po OS s miliony servis packu a patchu ... Jinak se zkuste podivat blize na stav MAC OS X a popremyslet, o cem to je ... Kazdopadne za Vase plamenne reci by vam MS mel udelit nejaky cestny certifikat ;) V praci jsem pouzival a pouzivam MAC OS, okna i UNIX, jsem spokojen se vsim. Nicmene do vlastniho byznysu bych nikdy s Win nesel.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: PC

Autor: La.Ky Muž

Založeno: 27.11.2000, 16:11

Poslouchej, já sice nejsem technik, ale to co o Apple vím mi stačí. Těším se na den, kdy si našetřím slušný prašule a budu si ho moci pořídit, protože dělat s PC ve Win.. je katastrofa.
K znalosti prodejců jen jedno. Nejedná se o neznalost jen u prodejců Applů, ale neznalost celkovou. Jestliže mi je prodán PC s Celeronem 500, 64MB RAM, 20GB HDD, ... a následně, když se začne počítač denně hroutit a musím jej nejméně 3-5x restartovat (denně), a při následné reklamaci mi prodejce (docela velká distr. firma) sdělí, že mám na PC "mnoho softu" (zaplněno cca 3GB), a proto, že to padá, tak si připadám jako na jiné planetě.
K Volvistově opěvovaným MS: MS vykřikoval v reklamách na MSME jak jsou dobrý, levný ..., a přitom je nybylo možný sehnat v CZ verzi ani když je prodejci inzerovali, a to jen pro jejich PROBLÉMY !!!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: PC

Autor: Volvista Muž

Založeno: 27.11.2000, 19:34

No jo, Win95/98/Me je systém "na hovno", nikdy bych jej nepoužil, naštěstí (a bohužel) je od té samé společnosti co vyrábí Win NT 4.0 a NT 2000, které jsou zcela jinde. Pracovat s WinMe je skutečně horor... Win2000 je zase super stabilní (mám na kompu 5 PCI karet, 1 AGP kartu, hromadu legálního softu, absolutně žádný hry -- a reboot tak jednou ročně..). Mac se rebootuje častěji.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: PC

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 27.11.2000, 19:59

To je sice pravda (pokud je pravda to vase tvrzeni), ale zase se s nim lepe pracuje. A to jste nevyvratil. Reknete mi, co byste s tim CD plnym EPSovych obrazku delal? Dokonce si ty soubory ani nemuzete nijak oznacit visackama, nepoznate, jaky soubor je jaky atd. Odinstalovavani programu asi take nic moc (misto toho, vzit jeho slozku a vyhodit), co se stane, kdyz vezmete programy a presunete je na disku? Jak se vam ve stejne situaci chovaji zastupci? Clovece - zamyslete se nez budete neco tvrdit.

P.S.: A naucte se podepisovat - nebo se za svuj nazor tak moc stydite?(°ˆ›

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: PC

Autor: Volvista Muž

Založeno: 27.11.2000, 22:15

Asociace typů souborů podle přípony je neuvěřitelně zastaralým aspektem Windows (tak někdy z dob DOSu 1.0), nicméně MacOS má také své mouchy.. Pro mě se lépe pracuje s NT2000, slušné Start Menu (po úpravě), spustitelné aplikace jsou ve vždy dostupném Toolbars, běžící aplikace na liště, poslední soubory ve Favourites, běžící procesy v Task Manageru, pokud se mi to ale nelíbí, jsou zde Win i softy emulující Maca :), přes XWIn32 mám přístup na Solaris, defaultně má Win 2 tlačítkovou myš (mnohem lépe user friendly -- odlišení "levé" akce od "pravého" kontextového menu, nemusím tolik používat klávesnici), objektivně více dostupného SW a HW (málokterý nenahraditelný program/HW je Mac-only, ale dost je jich PC-only). Totální stabilita. Na druhou stranu, třeba moje DV500 video-editační karta mi začala dokonale (bez rebootů každý týdenú fungovat až pokud jsem ji přesunul z PCI 2 slotu do PCI 4, za Adaptec Ultra160 řadič...-->toto ale není pouze nevýhoda PC, některé karty jsou prostě špatně navrženy (nechci se zde bavit o interrupt sharing).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: PC

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 27.11.2000, 23:21

Tady nejde jen o to prirazovani souboru. Staci vzpomenout visacky, poznamky u kazdeho souboru, prace se zastupci, se slozkami programu atd. Nerikam, ze MacOS nema chyby - ma a mraky. Jde mi ale o tom, ze na stejnou cinnost potrebuji mnohem mene casu. Rika se tomu produktivita. Apple menu je (take po uprave) vcelku solidni. Bezici aplikace mam take v liste, popripade si je mohu vytahnout ven, posladni programy, dokumenty a servery jsou v AppleMenu.
O mysi se toho jiz namluvilo mnoho. Kazdemu vyhovuje nejaka jina, me osobne jednotlacitkova, ale na nektere cinnosti si i ta dve tlacitka predstavit umim. Petitlacitkovou s koleckem (neboli malou klavesnici na kulicce) ale dost dobre nechapu. Klesa u toho dost soustredenost a tim i produktivita. Bezdratova je podle mych zkusenosti take hloupost, lepsi je opticka (myslim jakakoliv). Se stabilitou je to asi nejvetsi problem klasickeho MacOS. Jenze si uvedomte, jak stary je. Je potreba srovnavat srovnatelne MacOS a DOS/W9x, resp. MacOS X a W2k. A v obou pripadech na tom bude lepe MacOS. V druhem pripade uz se s nejvetsi pravdepodobnosti neda mluvit o tom, co je stabilnejsi - kdyz neco nepada, tak je to stabilni. Spis jde napr. o bezpecnost. Koho by bavilo porad sledovat servery, jake jsou nejnovejsi chyby v systemu a tahat a zaplatovat. Ona zaplata nekolik set mega, co byla na Wokna, nebo staci vzpomenout, ze se zaplatovalo jeste pred verejnym uvedenim atd.
Karty tretich vyrobcu je hloupost zminovat. Za to OS nemuze a i na Macu se posledni dobou mnozi ne zrovna korektni hardware. Ale k tem kartam - kolik mate PCI slotu? Rekneme, ze sest. Do jednoho date FireWire kartu, do druheho Gigabitovy Ethernet, do tretiho treba zvukovku, do ctvrteho bezdratovou sit a jste na tom hur, nez Mac se stejnym vybavenim.
Znova podotykam - kazdy hardwre a kazdy software je urcen pro trochu jinou praci a o nekterych vecech se nema smysl bavit, co je lepsi. Zkratka to je jine.
Jestli to chcete probirat, tak doporucuji mejly, at maji ostatni konecne pokoj

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: PC

Autor: Lee Muž

Založeno: 28.11.2000, 17:29

Jo? A to ste vzal zase kde? Ja rebootuju tak maximalne 1-2x denne - kdyz je to kurva (pardom) spatnej den. Mac OS je stabilni. UIznavam, ze ma muchy, ale neni to hejno, jak u MS. Tesim se na OS X, protoze ten strci do kapsy vsechno - nejen OS 9, ale i vsechny ty vase NT, ME apod....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: PC

Autor: Lee Muž

Založeno: 28.11.2000, 17:19

Drahy pane. Zacina mi pomale dochazet trpelivost! Na co bych mel miliardu periferii??????? Jinak Service Pack je zoufalost Micorsoftu a mac nikdy nic takovyho potrebovat nebude. Pletete si architekturu a vubec zakladni myslenku Linuxu (UNIXu) a pokrouceneho jadra (jader) od MS! OS X BUDE uveden v prvni polovine pristiho roku a Windows budou deset let dohanet mezeru! Driv nebo pozdeji si to budete muset uvedomit i vy...
Hezky den!
Lee (Petr Hrncir)
hrnca@volny.cz

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

Placate nesmysly. Napriklad mate sice vice PCI slotu, jenze do nich zastrkate karty, abyste vubec mel to, co ma Mac jiz v zakladu. Tim padem o tuto vyhodu prichazite (nehlede na to, ze je to financne nakladnejsi. O kvalite OS se asi s vami take nema cenu bavit. Jak chcete pracovat, kdyz vam dam CD plne EPS souboru? Jak poznate, ktere mate otevrit Illustratorem (nebot jsou vektorove), ktere Photoshopem (protoze se jedna o fotky) atd. O moznostech noveho MacOS X ani nemluve. A s temi mnoha systemy take plkate blbosti. Ja mam momentalne na kompu tri systemy (vlastne ctyri, kdyz vezmu i emulaci s Woknama) - MacOS 8.6, MacOS X a Linux. Tak o co porad jde?
A o tech cenach se asi take nema smysl bavit. Jiz jsem delal rozpocet nekolikrat a srovnatelne PC k Macovi mi prislo vetsinou na vetsi penize (vcetne noname), v nejlepsim pripade na priblizne stejne. A o tech upgradech - zkusite dat do 4 roky stareho PC nejnovejsi Pentium? Mozna ano, ale budete muset vymenit board (kvuli slotu), diky tomu treba i pameti zdroj...
Vite, prijde mi, ze se akorat pokousite ostatni vytocit svymi prihlouplymi nesmysly. Jestli vas to bavi, tak pokracujte. Jen si nemyslim, ze by to melo byt naplni techto diskuzi.


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: