Apple computer, Inc. - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Polemiky

Apple computer, Inc.

2. ledna 2006, 00.00 | K napsání tohoto článku mě přivedly nekonečné Macovsko - Windowsovské polemiky, které vyzdvihují hardware či operační systém jedné nebo druhé platformy, jindy ho naopak zatracují. Včetně těch desíti důvodů pro a proti, po kterých se pídí MůjMac.

K napsání tohoto článku mě přivedly nekonečné Macovsko - Windowsovské polemiky, které vyzdvihují hardware či operační systém jedné nebo druhé platformy, jindy ho naopak zatracují. Včetně těch desíti důvodů pro a proti, po kterých se pídí MůjMac.
Když si uvědomíme, že se jedné platformě vyčítá, že nemá to, co ta druhá zavedla před půl rokem, nesvědčí to o moc velkém nadhledu. Hardware a software se mění, ale nemění se to, kam se snaží Microsoft a Apple lidi nasměrovat a co se snaží z nich udělat. Proto se pokusím na pohled ne do vnitřku a systému Maca, ale do vnitřku a systému firmy Apple.

Hello! Začínáme...

Abych objasnil svou pozici, s prvním člověkem, pracujícím pro Apple, jsem se setkal před 15 lety. Tento český emigrant vyřešil pro Apple problém, jak zmenšit počet obvodů na základní desce, myslím asi na třetinu, dovezl nám pár starých Maců, které jsem zatím jen používal.

Jobs a Wozniak, to asi znáte...

Postupem času jsem opustil programování pro Atari a pro PC a začal psát software pro Macy a začal se stýkat s lidmi z firmy. Znám se dobře s celým audio teamem Applu a s lidmi z bývalého Emagicu, se zaměstnanci Apple ve velké Británii. Při různých příležitostech jsem se potkal a mluvil s dost vysoce postavenými manažery v Applovské hierarchii, namátkou se šéfem celého vývoje Mac OS X. K Jobsovi jsem se nedostal. V rychlosti převodu na Intel jsem byl asi šestnáctý ze světových firem, takže jsem získal i přístup k lidem z intelovské sekce Apple, protože jim na tom hodně záleželo, asi jsme byli jedni z prvních, kdo propojil aplikaci a pluginy na intelovské platformě. Mám i srovnání s Microsoftem jako firmou, protože naše firma je obouplatformní, ale tam se vývojář do tak blízkého kontaktu s firmou dostává obtížně.

Nejprve o velikosti Apple. Samozvaní odborníci na českých serverech s úsměškem konstatují, že Apple má jen 3 procenta trhu. Ale víte co to je, 3% všech počítačů na světě? To je obrovský objem výroby. Nejen produkce počítačů a iPodů, ty jsou stejně v Asii, v samotné firmě je nutné to všechno vymyslet a dát tomu podporu, servis, dokumentaci... V Apple je snadné si všimnout, že výzkum a vývoj jsou naprosto klíčovou disciplinou, na kterou se investuje více než půl miliardy dolarů ročně před 5 lety, dnes je to víc, číslo už neznám. Kdokoliv operuje tím, že Apple je díky svému podílu na trhu snadno přehlédnutelnou firmou, nemá pravdu. Inovace, nápady a technologie, které pocházejí od Apple, jsou dnes na každém počítači moc dobře vidět. A na každém znamená i na asijské skládačce, na unixové pracovní stanici, na nejdražším notebooku. Je to stejné, jako by někdo řekl, že univerzita v Berkeley je upadající neúspěšná organizace, protože nemá podíl na trhu. Nicméně RISC, RAID, BSD UNIX a dokonce i e-mail byly "vynalezeny" zde. Apple sice není univerzita, jde samozřejmě o zisk, ale stejně jako univerzita nebo třeba kdysi PARC výsledky vývoje nejen prodává, ale i poskytuje ostatním, někdy dobrovolně, někdy nedobrovolně. To tedy znamená, že Apple není čínská výrobna vlastněná pár lidmi, kteří se v Americe starají o marketing, ale v Americe sídlící technologická korporace, která si v Asii nechává vyrábět to, co vymyslí. Stejný tlak na vývoj technologií mají samozřejmě mnohé další firmy, někdy to i překvapí, například u AMD, ale naprostá většina ostatních náklady na vývoj "umí" ušetřit.

Podívejte se na screenshot prvního kreslícího programu pro MacOS Systém 1.1. Nejen okopírované Windowsovské malování, ale ostatní programy - nevycházejí snad všechny právě z něho?

Na tomto místě musím říct, že diskuse o tom, co kdo vyvinul a kdo komu co ukradnul z operačního systému a co je originál jsou na českých webech zmatené. Není například pravda, že Apple okopíroval něco z Xeroxu. Tvůrci některých prvků GUI odešli z Xeroxu v Palo Alto do blízkého Cupertina, byl to Jeff Raskin a další. Stejně tak "výměna" nápadů mezi Microsoftem a Apple není typu "jednou my, jednou vy". Apple používá nějaké věci, které se uživatelům zdají okopírované z Windows, protože většinou neznají jejich pravý původ. Slyšel jsem přímo ve firmě, kolik tisíc switcherů chtělo určité věci z Windows mít i na Macovi. Lidé z Applu pak ukazovali, kdo je vymyslel. A nebyl to téměř nikdy MS.

Jedna věc je pro nást dost nevýhodná. Apple je velmi americká firma. Mít počítač od Apple je v USA jakýmsi symbolem, ale ne symbolem majetnosti. Američané jsou hrdí na některé své firmy, stejně jako na celebrity nebo na svou vlajku, kterou potkáte při každé příležitosti na každém rohu. Sídlo firmy Apple je cílem rodinných výletů, lidi si takovým tím typicky americkým způsobem objedou kolečko Infinite Loop, obhlídnou firmu a ukazují svým dětem: "Tak tohle je Apple". Když Steven Spielberg zařadil do Forrest Gumpa poznámku o nákupu akcií zelinářské firmy, byl si právem jistý, že to diváci pochopí. Ne 3%, ale všichni. Zájem veřejnosti o Apple dokazuje i to, že podle IDG například PC Expo v New Yorku, pokládané za jednu z nejvýznamnějších IT výstav, navštíví znatelně méně lidí, než MacWorld. A Apple to Američanům oplácí - věnuje se jim mnohem víc, než nám na ostatních kontinentech. Tato stránka je trochu zastaralá, ale hodně toho vystihuje.

Apple Campus - párty

Velikost firmy má také méně příjemný důsledek. Řízení takové firmy vyžaduje poměrně značnou byrokracii, papírování a setrvačnost. Kdo zná trochu USA, ví, že se zde lidé pořád soudí zdánlivě o nesmyslné věci, že za jejich tloušťku může výrobce salámu, nebo že za smrt 99 letého dědečka může nemocnice. Proto je nutné při jakékoliv komunikaci s firmami podepisovat nebo alespoň na počítači souhlasit s různými licenčními prohlášeními a NDA, non-disclosure agreements. Je to sice věc obecná, ale Apple je zvlášť opatrný, aby se vyhnul problémům. Tohle někdy člověka dost zarazí, jdete na párty pro pozvaných 50 lidí, ale je potřeba předtím vyplnit na webu formulář... Soudní procesy s poškrábanými iPody nejsou ničím zvláštním, na firmy se valí mnoho žalob kvůli všemu možnému, za mnohými z nich je schovaná konkurence.

Při návštěvě prvních tří Apple Storů jsem se vždycky naivně ptal, kde mají trička a hrnky s logem Apple, ale vždycky mě poslali do Cupertina do campusu Apple. Ptal jsem se na to jednoho zaměstnance, bohužel je to prý strategie, aby to jejich logo nebylo úplně na všem. Podle mne je to strategie dost hloupá, ale alespoň jsem věděl, na čem jsem. Je zajímavé, že se tohle zboží koupit dá, když jsou schopní v Asii vyrobit kopii adidasek, proč by nezvládli jablko na tričku, divím se, že to v Apple nechápou. Když ne oni, tak to bude prodávat někdo jiný.

Apple Čína nebo jen Čína?

Personální politika Apple je také poněkud odlišná od ostatních firem, které jsem měl možnost navštívit. Myslím, že zde pořád přetrvává snaha nabírat lidi thinking different, jsou zde takoví ti superinteligentní blázni ve vývoji, dále manažeři, kteří jsou schopní bez papíru dvě hodiny přednášet o technologiích. Také se zde narazí na lidi namyšlené nebo na takové, kteří mají raději své pohodlí, než aby se nějak pro firmu namáhali. U tak velké firmy se dá taková škála předvídat. Překvapující ale je, že na těch hodně vysokých postech ve vývoji jsou lidé vstřícní, všímaví a ochotní. Srovnám-li to s jinými firmami v USA, nejsou zde kanceláře a prostory zase až tolik propojené, zaměstnanci se víc uzavírají k práci. Kromě kanceláří je ale v budově centrály tolik nádherných společných prostor, že není pro lidi problém se jakkoliv setkávat. Neviděl jsem jejich sportovní haly, ale třeba hudební sál s piánem na pódiu je nádherný, na to, že je to ta zelinářská firma :-). Překvapilo mě, že jsou jednotlivé týmy poměrně malé. Především pro technologie, které jsou součástí operačního systému, každá skupina má poměrně malý počet, ale zato neuvěřitelně činných lidí. A toto mluví za všechno: prvním požadavkem na místo programátora pro vývoj audio aplikací je smysl pro humor.

Tohle je jeden z mnoha naprosto různorodých obrazů, které visí na stěnách campusu.

Nálada ve firmě se v průběhu existence Apple mění. V době, kdy PC vládnul Norton a 640k paměti, chodili lidé z Apple s nosem nahoru a mysleli si, že jejich grafický systém s megabajty RAM zcela samozřejmě dobude svět. Původní vize ale už neměla svou sílu a nová vize jaksi nebyla. Tehdy byly výhody Maců tak markantní, že mohlo dojít k jejich rozšíření naprosto samozřejmě, ale CEO John Sculley a jeho následovníci nebyli schopni to využít. Dnes, kdy je rozdíl mezi Windows a Macem proti té době naprosto minimální, je situace pro Apple mnohem těžší. S příchodem Jobse se vize opět vrátily a člověk má pocit, že firma myslí mnohem dál, než na počet prodaných iPodů v příštím kvartálu, jak by se mohlo zdát.

Tohle jsou 3 roky. Ze 7 dolarů na 74, ještě že máme pány na zive.cz, aby nám vysvětlili, ža Apple krachuje... Zdroj: BusinessWeek.com

Někde jsem četl, že NeXT koupil Apple a nechal si za to zaplatit. Myslím, že je to v podstatě pravda, asi tak před 3 lety Apple horlivě přesvědčoval, že jeho primární technologií bude Cocoa, tedy to, co bylo převzato z NeXTu, vše ostatní, především Carbon jako aplikační rozhraní spojující OS 9 a OS X mělo být zapomenuto. Byl jsem z toho sebejistého projevu jednoho applovského pracovníka dost rozladěný. Vypadalo to, že se firma arogantně otočí zády ke všem, kdo potřebují vyvíjet obouplatformní programy v C++. Dnes je ale situace jiná: všechny objekty z Cocoa jsou postupně přidávány do Carbonu, je vidět úsilí, aby aplikace napsané pomocí obou API byly pro uživatele stejné. Vzhledem k tomu, že jde o dva týmy, které to v Apple řeší, se to někdy daří a někdy je vidět, že se páni inženýři prostě nějak nedomluvili. Nicméně celý styl vývoje je ve stylu NeXTu. Steve Jobs má rád software, hardware považuje za jeho služku a je mu jedno, jaký nápis je na jakém čipu. S NeXTem přišli do Apple lidé, zaujímající dnes vysoké pozice. Asi je to dobře, Apple se svým systémem z roku 1980 předběhl dobu i konkurenci o pět až patnáct let, jak v čem (MS trvalo 4 roky od ohlášení, než uvedl Windows a dalších několik let, než překonal fázi neúspěšných a nepoužívaných Win 1.x a Win 2.x). NeXT předběhl svým objektovým prostředím dobu tak, že ani dnes se mu většina systémů v jeho objektové a konzistentní koncepci nemůže rovnat.

Apple je velmi pozitivní firma i vzhledem ke konkurenci. Jobs sice občas veřejně pronese něco o Windows, ale jinak se všude člověk potká s vstřícností k okolnímu světu. To vůbec není samozřejmé. Microsoft, a to není informace někde z webu, tlačí všemi prostředky na to, aby vývojáři dělali všechno podle jejich představ, slibuje za to různé výhody a podporu. Nejde o operační systémy, ale i o technologie, které jsou obsažené ve Windows a je k nim alternativa od dalšího výrobce. Grafici to znají z kauzy PDF, Apple konkurenční technologie respektuje. V systému jsou pro ně složky a podpora v API i v dokumentaci. Největší legrace je, jak jsou vývojáři Microsoftu přítomní na applovském WWDC. Na seminářích nesedí vedle sebe, ale ozývají se z různých míst sálů, nejsou to nějací Billové v kravatě, ale opravdu rozmanití chlapíci v duchu té první fotografie Micro-Softu, jak se to tehdy jmenovalo, určitě ji znáte. Sami asi mají Apple celkem rádi, ale patří do kategorie programátorů, kteří jsou jednou nohou ještě v OS 9 a jen pomalu si osvojují nové technologie Apple. Ostatní vývojáři je občas odmění smíchem, ale inženýři Applu se k tomu nepřipojují, chovají se k nim velmi přátelsky.

Apple Campus: Vstupní hala

Největší kritika Mac OS je ve směru jeho malé konfigurovatelnosti. Poznal jsem, jak lidé v Applu uvažují a proč to dělají. Nelze to všechno interpretovat, ta filozofie je komplexní, perfektně promyšlená a teoreticky zpracovaná. Musím to ocenit, i když patřím k těm, kdo letují v počítači. Ale normální uživatel vypadá jinak, než já. Vysvětlím to takto: jezdím po veletrzích, dnes má každý na stánku počítač. A víte co mají skoro všichni na ploše Win XP? Takový ten rozmazaný obrázek s loukou. Ani tuto pitomost si prostě lidé netouží překonfigurovat. A v docku na OS X mají to, co jim tam dal Apple, tak jednu dvě další aplikace, žádné složky. Ze supportu pro naše PC i Mac programy vím, že každá vlastnost, kterou přidáme do aplikace, způsobí, že pár set lidí bude zmatených a bude psát a já jim budu muset odpovědět. A naprostá většina vůbec nebude vědět, že tam ta nová vlastnost je. Jeden chlap u nás v ulici se pořád vrtá v autě, dělá tuning svého postaršího BMW, kupuje větší výfuky, ví o každém šroubku, je pro něho podstatné, že z 132HP udělá 134. Já mám auto na to, aby mne někam odvezlo, nemám tam přídavné křídlo ani snížený podvozek, souseda možná nepředjedu, ale zato sedím pohodlně, plno airbagů kolem sebe a děti mají sedačky zabudované v sedadlech, tak se cítíme tak nějak bezpečněji. Tak to je přesná analogie toho, co preferují PC ladiči a co Apple dodává svým zákazníkům. A někteří lidé nechápou, že většina lidí jsou řidiči a není potřeba spílat firmě za to, že neprodává auta určená především pro automechaniky-samouky. Tady je největší rozdíl mezi USA a Českou republikou. Když u nás potřebuje někdo přeinstalovat Windows, zavolá Pepovi nebo Frantovi a ten mu to udělá zadarmo. V US si lidé domů kupují Maca, protože rozdíl v počtu servisních zásahů představuje tolik dolarů, že se jim to vyplatí.

Fotky jsou ilustrační, ale odpovídají realitě :-)

Pro mne, českého vrtala, který si musel napsat editor českých znaků a driver pro polskou drukarku, chlazenou dvěma motory od harmonia, aby vydržela tisknout 50 stránek česky, byl tenhle přístup naprosto cizí. Proto mám pro jeho kritiky pochopení. Ale pokud prodáváte software obyčejným zákazníkům, je potřeba myslet na ně a ne na své představy o dokonalosti. A to Apple dělá a chová se stále stejně, prostě se snaží udržet složitost na minimální úrovni. Ale jedna věc se hodně změnila: Před 5 nebo 7 lety jim bylo úplně jedno, co se uživatelům líbí nebo nelíbí. Dnes jsou opravdu pozorní v naslouchání uživatelům i vývojářům, i switcherům, jak jsem už uvedl. Na jednom veletrhu v Los Angeles se u nás na stánku stavili tři lidé z Applu. Říkal jsem jim, že by bylo hezké přidat nějaké možnosti do zpracování audia a MIDI. Jeden z nich otevřel notebook, kde měl zdrojové kódy, našel tam místo, které jsem chtěl změnit, a řekl: "V příští verzi systému to bude". A bylo.

Menší flexibilitu aplikací Apple vyvažuje něčím jiným: všechno, co se ve firmě dělá, musí mít nějaký obsah. Znám firmu Emagic, koupenou před pár lety Applem, už od dob, kdy se jmenovala C-Lab a prodávala sequencer Notator. Za celo dobu existence ani po přejmenování na Logic, nedostal uživatel k programu nic víc, než vzorový projekt a pár efektů, když to trochu zjednodušíme. Když se firma ocitla ve vlastnictví Apple a byl napsán GarageBand, najednou se k uživatelům dostalo obrovské množství kvalitního zvukového materiálu, smyček a riffů, se kterými mohou ihned pracovat, podle mne si spíš hrát. To stejné platí pro SoundTrack, prodávaný s Final Cutem, pro Pages a především pro iPody a iTunes. Po osobní zkušenosti s přehrávači jiných značek naprosto chápu, že jsou iPody tak populární. Od popularity k naprosto dominantnímu postavení je to ještě kus cesty a tu Apple překonal tím, že dal k dispozici snadno přístupný obsah, kterým se mohou iPody naplnit. Na této strategii a na výrobě obsahu pro aplikace a hardware pracuje ve firmě velký počet lidí, protože záměrem je, aby to všechno bylo maximálně originální.

WWDC

Na rozdíl od ohňových pisálků, kteří si vylijí srdce pod jakýmkoliv článkem o Apple, vím, kde jsou opravdové slabiny OS X, znám to od instrukční sady G4, kde chybí pár opravdu podstatných instrukcí (970 a Pentium je mají), až po směšné chyby v grafickém designu. Píšu o tom tam, kam to patří, to jest do bug reporteru. Ale není to kritérium pro názor na firmu. Vím bezpečně, že Apple převyšuje ostatní počítačové firmy svou strukturou, svými nápady a přístupem stejně tak, jako obsah a duch výrobků Apple převyšuje souhrn obvodů, kláves a dalších součástek, ze kterých jsou počítače smontované.

A kdo to neumí ocenit, proč se hádat, je to jenom jeho škoda.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Polemiky  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Bezva clanek

Autor: Ondra Soukup Muž

Založeno: 02.01.2006, 00:57
Odpovědí: 0

Super napsany clanek.
akorat jsem nepochopil cast kde se pise o vyvojarich M$ a pozvolna prejde k programatorum s jednou nohou v OS 9 :)

Odpovědět na příspěvek

RE: Bezva clanek

Autor: minibOOn.com Muž

Založeno: 02.01.2006, 01:39

ty jo, clanek fakt peknej.... Akorat jsem teda taky nepochopil tu cast co rikal Ondra, ze taky nepochopil.... Chapu lidi co jim Apple nesedi a tak ho prodaj a dal si reinstalujou windowsy (delal jsem to same jeste pred 3 mesici), ale po osobni zkusenosti, kterou mam tak ty 3 mesice s Macem a dal ji prodluzuji mam v hlavne jasno.... To mysleni jinak ma neco do sebe.....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Bezva clanek

Autor: soundake Muž

Založeno: 02.01.2006, 09:49

Nevím, ale dle mého soudu jde o narážku v tom smyslu, že hoši z Microsoftu zatím stačili okopírovat tak systém 9 a kopie X se objeví až koncem letošního roku (?) pod přiblblým názvem Vista.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Bezva clanek

Autor: Sen Muž

Založeno: 02.01.2006, 10:23

Take jsem to tak pochopil...A clanek super...

Odpovědět na příspěvek

Bezva clanek

Autor: Ondra Soukup Muž

Založeno: 02.01.2006, 00:57
Odpovědí: 0

Super napsany clanek.
akorat jsem nepochopil cast kde se pise o vyvojarich M$ a pozvolna prejde k programatorum s jednou nohou v OS 9 :)

Odpovědět na příspěvek

díky

Autor: kasparek Muž

Založeno: 02.01.2006, 01:12
Odpovědí: 0

pěkný článek :)
btw můžete dát nějaký link na Vaše produkty?

Odpovědět na příspěvek

RE: díky

Autor: Petr Mára Muž

Založeno: 02.01.2006, 07:57

Zítra se zde objeví rozhovor s Luborem, kde se dozvíte více i o produktech.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: díky

Autor: michael posekany Muž

Založeno: 02.01.2006, 09:23

uz aby byl zitrek a slibeny rozhovor...dlouho jsem necetl tak fajn clanek

Odpovědět na příspěvek

Forrest Gump

Autor: Pethr Muž

Založeno: 02.01.2006, 02:26
Odpovědí: 0

Forrest Gump ve filmu Roberta Zemeckise o Applu mluvi jako o ovocnarske spolecnosti ("Lieutenant Dan got me invested in some kind of fruit company. So then I got a call from him, saying we don't have to worry about money no more. And I said, that's good! One less thing.").

Odpovědět na příspěvek

RE: Forrest Gump

Autor: Jan Muž

Založeno: 02.01.2006, 08:17

To bych nejak extra neresil. Ano, ubira to pravdivosti celemu clanku, ale co natom, hlavne kdyz vime ocem je rec:-))))

Odpovědět na příspěvek

RE: Forrest Gump

Autor: Autor - LP Muž

Založeno: 02.01.2006, 10:59

Spíš jste mě mohl poučit, že jabko je ovoce a ne zelenina, i česky i anglicky. Za chybu se omlouvám.

LP

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Forrest Gump

Autor: Petr Hrncir Muž

Založeno: 02.01.2006, 15:16

Nechtel jsem Vas poucovat. Vadilo mi hlavne jmeno toho rezisera.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Forrest Gump

Autor: Autor - LP Muž

Založeno: 02.01.2006, 16:08

A hrome, teď mi to teprve došlo, asi jsem měl zrovna v hlavě Terminál, na který jsem se předtím koukal. Díky za opravu.

LP

Odpovědět na příspěvek

Skvelé...!

Autor: DalCo Muž

Založeno: 02.01.2006, 08:09
Odpovědí: 0

... pán Přikryl veľmi pekný článok ... a zaujímavé informácie. Vďaka. Ja som tiež switchol pred 2 rokmi k Applu ... a mrzí ma že to nebolo už skôr :-( ale asi to bolo cenovou nedostupnosťou pre mňa. Dávam mu celú bedňu jabĺk. Všetko dobré Vám, tvorcom webu a všetkým čitateľom v roku 2006.

Odpovědět na příspěvek

Výborně Lubore,

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 02.01.2006, 08:57
Odpovědí: 0

škoda jen, že jsi takový článek nenapsal už mnohem dříve.

Odpovědět na příspěvek

Intel

Autor: Marty Muž

Založeno: 02.01.2006, 09:11
Odpovědí: 0

zajimavy clanek, jen jsem cekal i zhodnoceni prechodu na Intel, to bylo minuly rok asi nejvice diskutovane tema, a myslim ze vetsina z nas si to neumi spravne vylozit, zkuste aspon do diskuse napsat kratce svuj nazor, diky

Odpovědět na příspěvek

pěkné...

Autor: legba Muž

Založeno: 02.01.2006, 09:45
Odpovědí: 0

Absolutně neobjektivní, nádherně zamilovaný článek. Děkuji za něj :)

Odpovědět na příspěvek

RE: pěkné...

Autor: Martin Vítek Muž

Založeno: 02.01.2006, 17:59

...ale vždyť i to je Mac... proto, jaký je je jiný a díky tomu drží své fandy a obdivovatele pohromadě...

Odpovědět na příspěvek

slast

Autor: japlecz Muž

Založeno: 02.01.2006, 10:06
Odpovědí: 0

...tak jedine se da popsat ten muj pocit pri cteni clanku:) jenom kdyby takovych bylo vic.


PS: ve firefoxu 1.5 prechazi formular na prispevky do seznamu serialu vpravo.

Odpovědět na příspěvek

otevřenost, jednoduchost

Autor: Vašek Muž

Založeno: 02.01.2006, 10:20
Odpovědí: 0

"Jeden z nich otevřel notebook, kde měl zdrojové kódy, našel tam místo, které jsem chtěl změnit, a řekl: "V příští verzi systému to bude". A bylo." citace.
Bylo by zajímavé přijít k nějakému microsoftímu stánku a zkusit podobnou věc ... jak by zareagovali?

Odpovědět na příspěvek

RE: otevřenost, jednoduchost

Autor: Pepa Muž

Založeno: 03.01.2006, 22:17

Spíš bych chtěl vidět ten bordel ve zdrojácích po několika výstavách. Takhle opravdu nevzniká "velký" software.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: otevřenost, jednoduchost

Autor: Autor - LP Muž

Založeno: 03.01.2006, 22:55

Vidím, že jste drsný odborník, disponující silnými slovy. Zatímco většinu software píšou různé týmy, open source se skládá z různých příspěvků, a v pohodě to funguje, tohle bylo ještě konzistentnější: Kód doplnil autor celého MIDI pro OS X, požadavek se týkal MIDI pro OS X a ten člověk to samozřejmě přidal v souladu s celou koncepcí MIDI na OS X. Velký software a především dobré podpůrné technologie OS vznikají tak, že SW inženýři sledují požadavky vývojářů, kteří ty technologie používají.

A samozřejmě, že ten kód doplnil po výstavě, podle poznámek, které si tam udělal, jestli vám vrtá v hlavě tohle.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: otevřenost, jednoduchost

Autor: koko Muž

Založeno: 05.01.2006, 02:48

super reakce :) chytra a slusna, z ty by si meli vzit priklad i ostatni ;)

Odpovědět na příspěvek

Programátoři z MS

Autor: Autor - LP Muž

Založeno: 02.01.2006, 10:52
Odpovědí: 0

Omlouvám se za nejasnost. Psal jsem o programátorech z Microsoftu, kteří píší pro Macy, Office a podobně. S těmi se může člověk na různých dílnách a WWDC potkat. Z jejich dotazů a komentářů je vidět, že se jim moc nechce opustit kódy, které napsali už v době OS 9 a hlavně přejít na vývojové nástroje od Apple, které jediné umožňují vyrobit intelovskou aplikaci.

LP

Odpovědět na příspěvek

Super Clanek :)

Autor: Martin Muž

Založeno: 02.01.2006, 11:09
Odpovědí: 0

Jednoduche, vystizne a pravdive. I muj PB se nad timto clankem prijemne pousmal. Takze diky za pekny clanek, vsem stastny novy rok a at Vas Apple spolehlive doprovazi na vasich zivotnich cestach :)

Odpovědět na příspěvek

naozaj nadhera ...

Autor: miro novak Muž

Založeno: 02.01.2006, 11:12
Odpovědí: 0

... citat taketo clanky.

Jedna prosba smerovana redakcii o pridanie jednoho odkazu do noveho vzhladu stranok MujMac. Nech sa nazyva napr. Bug Reporter a na tento odkaz by sa davali upozornenia na rozne preklepy atd.
Ked chcem poprosit, aby boli opravene tieto preklepy ako 'poměrně málý počet', alebo 'Za celo dobu existence', nech nevyzeram ako hnidopich. Vdaka.

Odpovědět na příspěvek

Hlášky Applu

Autor: Jirka Předseda Muž

Založeno: 02.01.2006, 11:54
Odpovědí: 0

Přátelé, nevíte o nějaké spolehlivé cestě jak Applu dát vědět o nějakém nápadu, tak aby skončil minimálně někde na stole a ne hned jako spam nekde v koši? Diky

PS: Docela dobrej clanek ;o)

Odpovědět na příspěvek

RE: Hlášky Applu

Autor: Outsider Muž

Založeno: 02.01.2006, 22:22

Hlavní otázkou je, zda to opravu je nápad dobrý... tady bude hodně záležet na úhlu pohledu... ale v podstatě jsou jen tři možnosti -- řadím podle snadnosti proveditelnosti.

1) Přihlásit se do tématické el. konference na http://lists.apple.com/

2) Poslat report: http://bugreport.apple.co
m/
3) Napsat o tom článek a publikovat jej na nějakém hodně důležitém americkém serveru, musí to být server, který občas linkuje i samotný Apple...

Ale jak říkám, nic není zaručeno... nikdy... u Apple to platí trojnásob...

Odpovědět na příspěvek

Super!

Autor: emac Muž

Založeno: 02.01.2006, 12:15
Odpovědí: 0

Clanok je skvely!
Velmi rad by som sa niekedy isiel pozried do apple, myslim ze ked raz pojdem do USA, tak Cupertino bude jedna zo zastaviek.
Mimochodom, videli ste niekto film Pirates of Sillicon Valley? Ak nie tak si ho urcite pozrite, je tam bezva ukazane ako vznikali Apple aj Microsoft.

Odpovědět na příspěvek

RE: Super!

Autor: Honza Muž

Založeno: 03.01.2006, 10:55

Ten film je ztráta času. Schematický, černo-bílý a tendenční. Dokonce i Jobsovu aroganci tam podávají jako nepochopení jehe vizí jeho ženou, přáteli a firmou.

Odpovědět na příspěvek

Vyborny clanek

Autor: Pes Karter Muž

Založeno: 02.01.2006, 13:05
Odpovědí: 0

Skvely clanek, velice zajimave napsany, vlastne se vsim se da souhlasit, take to tak citim. Diky.

Odpovědět na příspěvek

perfektni clanek ... i obrazky :)

Autor: CybeR Muž

Založeno: 02.01.2006, 13:59
Odpovědí: 0

Clanek naprosto fantasticky ... malem jsem "zamacknul slzu" ;) ... mel bych prosbu: nesly by dat k dispozici i Hi-Res verze pouzitych ilustracnich fotografii ? Idealne po kliknuti na ilustracni foto, jak se to vetsinou resiva ... Strasne rad bych mel na plose Apple Campus pri nocni party :) Dik !

Odpovědět na příspěvek

Pekny clanok

Autor: janyka Muž

Založeno: 02.01.2006, 15:51
Odpovědí: 0

...asi TAK to citim :)
vsetko dobre do noveho roku "vsem"

Odpovědět na příspěvek

Clanek dobry ale ....

Autor: MartinJ Muž

Založeno: 02.01.2006, 16:13
Odpovědí: 0

Clanek me potesil - ale .... co mi na Apple posledni dobou vadi, je to, ze trochu shazuji sve vyborne stroje podprumernymi priferiemi typu NVidia 5200! Kdyz uz se rozhodnu koupit G5 v cene cca 70 000,- myslim ze by si zaslouzil trochu lepsi vyber komponentu aby jsme se nestavali po zaruce temi Pepiky co si musi vylepsit ( i kdyz nemusi) PC strevami - ATI karty, pameti apod. a to v radove polovicnich i mensich cenach.
Podzim 2004 a G5 2.0 Dual nam moc na vyber nedaval.
Mozna je ted situace trochu lepsi.
Obecne si myslim ze ten trend pokracuje a je to skoda
Vim o cem mluvim na Apple delam od r.1993 (Q950)

Odpovědět na příspěvek

RE: Clanek dobry ale ....

Autor: Perry Muž

Založeno: 02.01.2006, 18:57

"Switchnul" jsem az v roce 96 po zkusenosti z 95kama. Takze nevim o cem mluvim. :-) V te dobe muj "Chef" tahal Macy odnekud z Floridy a pokud se pamatuju tak uz tehda sis musel dokoupit dalsi 2 MB VRAM. A dokonce jedna varianta 9500, tzv. vlajkova lod (kolem 100 MHz) se dodavala pro jistotu uplne bez grafiky. A kupodivu se tam cpaly karty od ATI. BTO to uplne nebylo, ale nebylo to spatny. Nejsou tak trochu konzervativni? :-) p.

Odpovědět na příspěvek

Forrest Gump

Autor: Balet Muž

Založeno: 02.01.2006, 17:22
Odpovědí: 0

Někdo tu poukazoval na chybku - Forresta Gumpa nenatočil Steven Spielberg, ale Robert Zemeckis. Tu zmínku tam ale podle mě přidal buď Winston Groom, který napsal originální knihu, nebo scénárista Eric Roth který ji převedl do podoby scénáře...

Odpovědět na příspěvek

SUPER!!!

Autor: reguin Muž

Založeno: 02.01.2006, 17:32
Odpovědí: 0

Nemám slov! Málem jsem se rozplakal dojetím...

Odpovědět na příspěvek

Ale proc...

Autor: Garfield Muž

Založeno: 02.01.2006, 19:20
Odpovědí: 0

Jako pochybovac z "druheho brehu" jsem trochu zklamany, ze tam nebylo nic o pricinach... Tedy kdyz klady u Applu prevazuji, proc tech statistickych 97 procent pocitacu na svete stale beha na jinych platformach HW a s jinymi OS.A taky by mohl nekdo stvorit stejne kultivovany clanek o tom, jake je to byt applarem v CR. Coz je podle me dost zasadni rozdil v porovnani s USA nebo treba Francii.

Odpovědět na příspěvek

RE: Ale proc...

Autor: reguin Muž

Založeno: 02.01.2006, 22:03

Odpověď je prostá - PC je skládačka, tj. každý si ho může doma sestavit dle veřejně dostupných návodů, nebo využít služeb někoho jeného. Tím pádem je také cenově daleko dostupnější, lze na něm upgradovat téměř vše. Operační systém Windows má zřítka kdy někdo koupený. Z lidí, které znám to není bohužel nikdo, krom toho tito lidé nemají legálně pořízený vůbec žádný software!!! To je také jeden z mnoha důvodů proč si teenager (jako můj 16 letý syn pořídí PC). Miliony her, z toho mnohé nejsou pro OS X vůbec atd. Pokud by sis všimnul odkazu v článku na známé uživatele, bylo ti možná jasné kdo Mac a jeho OS používá. Tito uživatelé profesionálové z oblasti hudby, grafiky, filmu, fotografie, web designu atd. Tedy lidé kteří potřebují výkonné a spolehlivé počítače pro práci a ocení i velice kvalitní design Apple výrobků. Mám Mac už dost dlouho na to, abych bezpečně věděl, že jiný počítač nechci. Cikáni co u nás loni kopali kanalizaci tvdili, že nejlepší auto na světě je Škoda 120, protože si na něm umějí vše opravit :-) No, proti gustu žádnej dišputát!

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Ale proc...

Autor: reguin Muž

Založeno: 02.01.2006, 22:06

Zřídka :-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Ale proc...

Autor: Pavel Muž

Založeno: 02.01.2006, 22:33

Kdo kryje zloděje, je na tom stejně jako zloděj sám :)

Neznám nikoho s applistů, kteří si koupili první OSX,aby si koupili i další verze OS :)Používají taky kradené. A to už tuším vyšly čtyři upgrade.
Tím bych tu moc neoperoval.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Ale proc...

Autor: foxino Muž

Založeno: 03.01.2006, 15:31

ano nikto z applistu si nekupil prvy os x pretoze kazdy sa bal co to bude a ci za to niekedy da peniaze. potesenie je ze ku kazdemu novemu pocitacu je licencia panther alebo tiger os x zadarmo. takze ak sa nikto tomu venuje nie na starej G3, tak v podstate system licencovany ma uz samotnym zakupenim hardware... apple caka na mile prekvapenie nadsenia pc userov, ked si konecne zacnu aj uzivatelia pc instalovat os x na ich plechove PCcka :o)) Foxino

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Ale proc...

Autor: reguin Muž

Založeno: 03.01.2006, 15:35

Vy tušíte, nebo víte? Jaguár, Panter, Tiger - pokud umím počítat, tak jsou to tři verze OS X! Updaty jednotlivých verzí jsou zdarma! Všechny tyto systémy jsem si normálně koupil. Z mého okolí neznám nikoho kdo by jel na kradeném systému už z toho důvodu, že ho potřebuje k práci a používá na něm opět legální SW, který potřebuje k práci. Když si koupím SW za 100 000 kč nebudu ho provozovat na OS X pochybného původu už jenom proto že stojí kolem 3 000 kč ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Ale proc...

Autor: Pavel Muž

Založeno: 03.01.2006, 16:49

To jste macíkář ? :) 10,10.1,10.2,10.3,10.4. Každá za 4 000,- Kč :)Poprvé v ceně hardware pak 4 x zaplatit . Kdo kromě mě těch 20000,- zaplatil za operační systém ?:)

Za Win XP jsem v roce 2001 dal s počítačem 3500,-Kč za vývoj nedopečeného OSX jsem dal od roku 2001 tedy už 20 000,- ? Zvu Vás na procházku několika grafických studíí nebo prodejců allpe. Jste pro ? :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Ale proc...

Autor: reguin Muž

Založeno: 03.01.2006, 20:23

No tohle je už debata na nic. Tyto věčné boje a slovíčkaření mezi uživateli PC a Mac budou asi tím důvodem proč vznikl např. i tento článek. První OS X nebere většina uživatelů příliš vážně. I já jsem samozřejmě setrvával na "devítce" a naskočil jsem až do Jaguára :-) Měla stím co dělat i softwarová podpora. Tato nedůvěra se za nedlouho pravděpodobně projeví i s přestupem Apple na Intel ;-) Je mi jedno co má kdo rád a na čem pracuje, nebo se baví, ale ať mě nikdo na oplátku nepřesvědčuje o tom, že Apple je k ničemu. Mě slouží léta opravdu skvěle!!! Peace and Love

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Ale proc...

Autor: Pavel Muž

Založeno: 03.01.2006, 20:39

Já jsem na jablíčku od roku 1995, ale na rozdíl od jiných se snažím být objektivní. Ano, apple je mým denním společníkem a mám ho rád:)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Ale proc...

Autor: reguin Muž

Založeno: 04.01.2006, 01:45

Myslím že zachovat objektivitu není zrovna jednoduché. Mám pocit, že je vše především otázkou vkusu. Těžko budete přesvětčovat někoho, kdo miluje skůtry aby si pořídil čopra a nosil kožené kalhoty. Někdo má rád to jiný ono a tak je to myslím v pořádku.
PS: miluju švýcarské nože už jich mám celou sbírku, ale nikdy neodolám, když vidím nějaký tip, který ještě nemám. Kdybych měl dost místa, sbíral bych určitě staré Macy. Zatím mám pouze starýho Classica - jako dekoraci v pracovně ;-) (neumím si představit, že by mě tady strašilo starý Pécedlo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Ale proc...

Autor: Špendl Muž

Založeno: 09.01.2006, 22:31

To jste macíkář ? :) Systém 10 byl zdarma a ani Apple jej nedoporučoval jako hlavní sysstém;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Ale proc...

Autor: Rastik Muž

Založeno: 04.01.2006, 13:55

Apple vydava OS kazdy rok. Podla mna su verzie, ktore sa lisia prvym cislom za desatinnou ciarkou, zhruba na rovnakej urovni ako service packy u windows. Lenze service packy su zadarmo, zatial co na kazdu desatinovu verziu OS X potrebujem novu licenciu. Ked si to zratate, tak naklady na udrzbu OS up-to-date su ovela vyssie ako pri windows.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Ale proc...

Autor: Perry Muž

Založeno: 04.01.2006, 20:54

Nehovoril si, ze poznas OS X celkom dobre. p.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Ale proc...

Autor: Honza Muž

Založeno: 03.01.2006, 10:52

Váš 16-ti letý syn si nekoupil počítač, ale byl mu koupen tatínkem, proč pak zrovna PC?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Ale proc...

Autor: reguin Muž

Založeno: 03.01.2006, 15:25

Protože na něm sveřepě trval (kamarádi, hry atd.). V pubertálním věku je těžké někomu něco vysvětlovat, ale tuším, že za nějaký čas v něm to jablíčko poznání taky uzraje ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Ale proc...

Autor: Vojtěch Muž

Založeno: 10.01.2006, 04:31

Můj tři a půl letý syn si sám pouští DVD pohádky na 6 let starém Macu. Ukažte mi 6 let staré PC, na kterém si nějaké dítě pustí DVD... (Přehraje vůbec tak staré PC DVD?)

Vojtěch

Odpovědět na příspěvek

Ale proc...

Autor: Garfield Muž

Založeno: 02.01.2006, 19:24
Odpovědí: 0

Jako pochybovac z "druheho brehu" jsem trochu zklamany, ze tam nebylo nic o pricinach... Tedy kdyz klady u Applu prevazuji, proc tech statistickych 97 procent pocitacu na svete stale beha na jinych platformach HW a s jinymi OS.A taky by mohl nekdo stvorit stejne kultivovany clanek o tom, jake je to byt applarem v CR. Coz je podle me dost zasadni rozdil v porovnani s USA nebo treba Francii.

Odpovědět na příspěvek

Zajímavý dodatek

Autor: Autor - LP Muž

Založeno: 03.01.2006, 10:11
Odpovědí: 0

V celkem prestižním ocenění InfoWorld Awards to bylo v kategorii operačních systémů celkem jasné, navíc G5 Quad je vyhodnocená jako nejlepší workstation:

Best Workstation
Apple Power Mac G5 Quad
Impressive hardware specs, sub-$5,000 price tag, and the magic of OS X

OPERATING SYSTEMS

Best Server Operating System
Mac OS X Server v10.4
A powerful, extensible Unix server with a uniquely robust set of standard features

Best Client Operating System
Mac OS X v10.4 Tiger
A rich and friendly desktop OS built with professional users in mind

http://www.infowo
rld.com

Odpovědět na příspěvek

Hezké, ale ...

Autor: Honza Muž

Založeno: 03.01.2006, 10:51
Odpovědí: 0

... články a dokonce knížky v tomto duchu jsem četl i o Microsoftu, Intelu, Sunu a Oracle (a to nepočítám Timur a jeho parta a Rychlé šípy). Prostě propaganda jak vyšitá.

V tom článku jsou dvě důležité věci - Apple je _americká_ firma a vysvětlení, proč u nás není iPod úspěšný.

Odpovědět na příspěvek

RE: Hezké, ale ...

Autor: ED Muž

Založeno: 03.01.2006, 13:53

No jestli to neni tim, ze jsou to vsechno uspesne firmy... Uspesne firmy i jednotlivci maji mnoho spolecneho. Me se v teto souvislosti vybavuje rozhovor s uspesnou ceskou designerkou pani Applovou (hezka shoda nahod), ktera pracovala jak pro Apple tak pro MS. Mela moznost osobne komunikovat s vedenim jak u Apple tak u MS. V rozhovoru rika, ze u nejvyssiho vedeni nebyl v jednani rozdil. Rohovor vysel v Time in nekdy v rijnu nebo listopadu.

Odpovědět na příspěvek

Odkaz na Celebrity Mac Users

Autor: davidoff Muž

Založeno: 03.01.2006, 12:11
Odpovědí: 0

World Leaders: mj. Vaclav Havel (Czech President)

Vida, kdo vsechno na ten seznam nedostal :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: Odkaz na Celebrity Mac Users

Autor: Autor - LP Muž

Založeno: 03.01.2006, 12:26

Václav Havel byl opravdu uživatelem Apple, doma i na Hradě, začal myslím s PowerBookem Duo, pak měl nějaký iMac, přesněji to nevím.
V seznamu naopak není např. Jimmy Carter, to byl skalní Mekař...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Odkaz na Celebrity Mac Users

Autor: ED Muž

Založeno: 03.01.2006, 13:48

vsimli jste si ze mezi spolecnostmi je i Microsoft ? Na tom neni nic divneho, ale kam se po kliknuti dostanete ... :-))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Odkaz na Celebrity Mac Users

Autor: davidoff Muž

Založeno: 03.01.2006, 13:55

Jo, je videt ze ani smysl pro humor nechybi :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Odkaz na Celebrity Mac Users

Autor: pavel 123 Muž

Založeno: 05.01.2006, 11:10

Havel mel pry uz kdysi nejake SEcko nebo Classica /ten all in one/, ktere pak bylo v kanceláři hradu. Jinak děkuji za clanek. Skvele, hodnotim za jedna hvezda...Pavel

Odpovědět na příspěvek

dobrý článek

Autor: mustafa Muž

Založeno: 03.01.2006, 16:59
Odpovědí: 0

Toto je moc pěkný článek, ale stejně si myslím, že mi uživatelé Applíků to víme a ti ostatní si budou i nadále myslet své. Lidi jsou zabednění...

Odpovědět na příspěvek

postrehy switschera

Autor: tomas Muž

Založeno: 03.01.2006, 21:20
Odpovědí: 0

zdravim, mam apple asi pul roku, mohu rici, ze zacatek prechodu byl pomerne krusny, nicmene mohu potvrdit, ze dnes jsem presvedcen o tom, ze jsem udelal dobre. vice se venuji fotografovani a s Win jsem mel stale nejake problemy, i kdyz jsem mel notebook pomalu za 85t. po 1,5 roce se muj asus zhroutil, nebo zacal se kompletne sypat, nejdrive palirna, zakl.deska,podsvit atd.... parkrat sem si otestoval PB a nalozil mu tech obbrazku v photoshopu celkem dost a vse OK, ano trva to mozna malinko dele, ale zadny restart zadny reopen atd.....
problem jako laika a z dnesniho pohledu ,, amatera co mysli, ze za nej PC udela vse,, mi na zacatku vse delalo problemy, sehnat SW ovladace atd... ale je to stejne jako u profesionalniho fotoaparatu, Apple umi desne moc, ale nastavit si ho musite vy sami....a prizpusobit, coz je problem u vetsiny lidi, ze nevi co vlastne potrebuji, jakykoliv grafik nebo clovek z branze okolo foto a zpracovani vam rekne sem jabkovej..... nic jineho....... vsichni jeste porad z 90% jedou v classicu nebo jak se ten system menuje proste ta devitka, omlouvam se za neznalosti, ale znam jen OX -)) samozrejme souhlasim s tim, ze problemy jsou, servis atd..... predstava, ze mi PB klekne a v servisu mi reknou cca 3 tydny s poznamkou, co chcete je to preci APPLE, jako se mi to stava u nekterych cen soucasti Apple me dokaze rozpalit do bela....

Odpovědět na příspěvek

RE: postrehy switschera

Autor: ED Muž

Založeno: 04.01.2006, 10:50

Vitam vas mezi nami :-)) Prave ze mi prijde, ze u Apple ( a uz dost dloho jsem na OSX) je toho k nastavovanio minimalne ( zaplatpambuh) a hlavne to co se nastavovat musi (site a pod) je logicky a rychle k nalezeni. To se mi na tom libi. Jinak souhlasim i s tim ze PC (lepe receno wintel) je nekdy rychlejsi. Kolega na nem pracuje a tak to mohu porovnat.

Odpovědět na příspěvek

Cenova politika firmy Apple

Autor: Rastik Muž

Založeno: 04.01.2006, 14:13
Odpovědí: 0

Ked si vsetci poutierate a zatlacite slzicky, tak by mi mohol niekto z vas (pripadne aj pan autor) odpovedat, preco Apple uplatnuje tak neuveritelne prije**** cenovu politiku. Vsetky produkty Apple su mimo USA o 20-40% drahsie. Neverim tomu, ze su to naklady na dopravu a colne poplatky. A co je este horsie, rozsirujuce komponenty pre macy su predrazene este viac. Niektore graficke ci zvukove karty vo verzii pre mac stoja skoro dva krat viac ako verzia pre IBM PC. Pritom by iste nebol problem urobit hardware aj OS na macoch tak, aby komponenty nemuseli mat specialne upraveny BIOS. Jediny dovod, ktory ma napada je ten, ze vyrobcovia hardwaru musia platit Applu za licencie na vyrobu.
Je sice velmi pekne, ze pre Jobsa je hardware \"sluzkou softwaru\", ale peniazky ktore sa sypu z predaja predrazeneho hardwaru mu zrejme neprekazaju.
Nehovorim, ze OS X je zly system, prave naopak, je to vynikajuci system - poznam ho celkom slusne a paci sa mi. Odmietam ale kupovat ten isty hardware za nehorazne ceny. Radsej si pockam, az vyjde oficialne vydanie pre x86 procaky a niekto ho crackne :)

Odpovědět na příspěvek

zuper

Autor: kuk1 Muž

Založeno: 04.01.2006, 22:55
Odpovědí: 0

zuper článek, ale proč proboha vyšel až teď??

Odpovědět na příspěvek

ovladace

Autor: jakub Muž

Založeno: 05.01.2006, 07:45
Odpovědí: 0

Na tomhle clanku me mrzi jedna vec - autor pise ze polemiky OS X nebo Windows nemaji smysl a pise ze umi programovat ovladace pod OS X ale napise radeji clanek ktery je opet vice ci mene polemikou ktera nema smysl misto aby napsal clanek ktery by zasvetil zvidave ctenare do low level programovani pod OS X. Tohle si holt nechavaji tihle profici pro sebe z paranoidni predstavy, ze cim vic lidi o tom cokoliv vi, tim vetsi pravdepodobnost konkurence v oboru a na to se vetsina z nich neciti dost pevna v kramflecich ;-). Druhy duvod je ten, ze je nekonecne jednodussi napsat clanek ve smyslu ze Apple je lepsejsi ponevadz nema monopol a tak se musi snazit, coz ale stejne kazdy ctenar Mujmacu vi takze je to zcela zbytecny clanek..

Odpovědět na příspěvek

RE: ovladace

Autor: Autor - LP Muž

Založeno: 05.01.2006, 10:53

Jste úplně vedle, přečtěte si to znovu. Napsal jsem, že mě nebaví polemiky o OS a o HW, ale že to bude (polemika) o firmě.
Mimochodem, mám paranoidní představu, že jeden výrobce polovodičů chce napsat něco pro Macy a neví o nikom jiném na světě, kdo by jim to udělal, já se z toho snažím vykroutit, takže, kdybyste mi našel konkurenci, která by to udělala, budu vám opravdu vděčný a rád seskočím ze svých kramfleků. Obdivuju vaši suverenitu napsat, že něco, s čím si dá člověk celkem dost práce a skoro všichni čtenáři to ocení, je zbytečné.

Odpovědět na příspěvek

Super clanok

Autor: Chris Muž

Založeno: 05.01.2006, 14:05
Odpovědí: 0

Naozaj super material. Vdaka.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: