Tisková konference Apple v Praze - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Počítače

Tisková konference Apple v Praze

G4_MP

7. září 2000, 00.00 | Dnes proběhla tisková konference věnovaná novým produktům Apple v Praze. Na její realizaci se podílela celá řada společností a k vidění bylo několik opravdu zajímavých věciček.

Dnes proběhla tisková konference věnovaná novinkám poslední doby z oblasti počítačů Macintosh. Akce se konala v nových prostorách společnosti MacSource, ale na jejím průběhu se podílela nezvykle bohatá paleta společností. Kromě zástupců MacSource se aktivně účastnili společnosti CDS, Microsoft, Apple Europe, Amos Software a Adobe Systems. Pro zasvěcené fandy Maců nepřinesla tiskovka v podstatě žádné nové informace, ale pro méně zběhlé kolegy novináře šlo jistě o prospěšné opakování. Všechny potěšila opravdu špičková hardwarová výbava, která byla naživo k dispozici. V praxi bylo možné vidět skoro všechny produkty Apple (iMac, iBook, PowerBook G3, G4, G4 MP, G4 Cube, Cinema Displey, Studio Displey).

Cube + Cinema Displey

Technika
IT novináři věnovali největší pozornost několika kouskům G4 Cube. Jsou to úžasné mašinky určené pro střední segment trhu. Pan Lang pozicoval Cube zejména pro kreativce a ty uživatele co vyžadují výkonnost a netrvají na rozšiřitelnosti. I přes sugestivní uspořádání na stole, při kterém vedle Cube stál 22" Cinema displej, nešlo o zapojení těchto dvou zařízení dohromady. Konektory jaksi trochu nesedí. Fotografie Cube najdete ZDE.
Možnost sledovat právě na Cinema displeji DVD Metrix se nenaskytne v ČR příliš často. Zážitek je to opravdu silný, obraz brilantní, jen ten viditelný úhel by mohl být o něco větší. Ono 22" je už opravdu hodně velká plocha i pro špičkový displej. Zato takový Studio displej, který byl také k vidění je pěknou alternativou pro nás, běžné "ne-bohaté" uživatele. Studio displej je ultra plochý monitor s nádherným průhledným krytem. Právě průhledný monitor se stal námětem několika vášnivých kuloárových diskusí. Většina přítomných se klonila k názoru, že po půl roce běžného provozu se nutně musí naplnit prachem, což by jaksi poškodilo jeho působivost. I přes všechny sázky a silná slova ukáže pravdu až praxe.
Dojem udělal i iMac "Snow", tedy sněhově bílý a řádně nadupaný stroječek pro domácí uživatele. Nejen propagační klip je super, ale i počítač samotný je opravdu dobrým řešením pro takzvané "SOHO" nasazení. Tedy pro běžné uživatele s relativním dostatkem prostředků.

G4 MP + Studio Displey

Dual-procesorové dostihy
Hašteření mezi uživateli Maců a PC dříve nebo později končí u porovnávání výkonu nebo v lepším případě rychlosti konkrétních aplikací. Jakékoli srovnávání parametrů nebo čistého výpočetního výkonu procesoru, disku apod. je prakticky nesmyslné, protože operační systémy jsou velmi rozdílné. Smysl má porovnání stejné akce v určité aplikaci, která je k dispozici na obě platformy. Přesně to demonstroval pan Metlička u nové G4ky MP. Na přinesené G4 MP (2x450Mhz) a pamětí doplněnou na 384 MB operační paměti spustil pověstný test v Adobe Photoshopu 5.5. Výsledný čas 1 minuta 13 sekund, který jsme ověřili pomocí stopek na PALM V, je opravdu špičkový a překonává všechny známé rekordy z PC světa. Netvrdím, že rychlejší PC neexistuje, ale prostě o něm zatím nevíme. Uvítáme jakékoli komentáře a případné další výsledky. Více o testu na URL : http://members.xoom.com/powercheck/index.html.

TK

Čísla a zase čísla
I když většina novinářů nevydržela až do konce, právě ke konci došlo na to nejzajímavější z prezentovaných informací. Pan Lang z Apple Europe během několika minut zahrnul přítomné oslnivými výsledky Apple. Nejzajímavější údaj byl, že Apple předpokládá ve střední Evropě prodej zhruba 6.000 kusů počítačů v roce 2000. To zhruba odpovídá neoficiálním odhadům hovořícím o cca 1.000 - 1.500 kusech pro ČR ve stejném období. Další zajímavou informací bylo, že skladové zásoby se pohybují zhruba na úrovni 5 mil. USD což představuje asi 3 hodiny celosvětového prodeje. Tomu říkám skvěle zvládnutá logistika!
Následovala celá řada dalších čísel, která se dají shrnout velice jednoduše. Apple se daří skvěle a bude to pořád lepší a lepší.

Studio Displey

Závěr
Celá akce byla přímo prošpikována optimizmem. Adobe si libuje, že konečně skončil propad prodeje licencí aplikací pro MacOS. Microsoft vesele programuje Office a už to "skoro nepadá". Pan Hasek, majitel společnosti MacSource, se rozhodl otevřít další maloobchodní prodejnu Apple, což je jistě dobrá zpráva. A pánové z CDS si mnou ruce, protože Apple žije a mezi uživateli to vře. Uvidíme, co přinese AppleExpo, které proběhne příští týden v Paříži. Když to všechno dobře dopadne, budeme přímo na místě a vám se dostane on-line zpravodajství.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Zprávy o Applu  

 » Rubriky  » Počítače  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

par poznamek...

Autor: agent Muž

Založeno: 09.09.2000, 11:33
Odpovědí: 0

V clanku je dost zasadni nepresnost: pokud jde o srovnani vykonu je to presne naopak nez je zde napsano: tedy jde velmi presne merit hruby vypocetni vykon procesoru, a zejmena rychlost disku se da testovat velmi presne... srovnani parametu -- trochu nechapu (velikost RAM, HDD, VRAM -- to vse se da merit -- za urcitych pravidel velmi presne) naopak mereni vykonu v aplikacich je nesmirne komplikovane, napr. v Photoshopu sem schopny udelat akci, ktera bude vyuzivat optimalizovane funkce pro Altivec a takovy test bude az 20x rychlejis na G4 nez na PIII nebo P4... ale take jde udelat test, ktery bude jen nepatrne rychlejsi (10-15%) dokonce by mozna sel udelat test, kde by PIII bylo nepatrne rychlejsi... u mereni software je velmi dulezita jeho optimalizace. a je jen velmi malo produktu, ktere umoznuji merit tzv. "viditelny vykon" (Photoshop, MAXON CINEMA, apod.) pamatuji na prvni testy PowerMacu v Chipu (rok 95) kdy porovnavail vykon na PC s Pentiem a na PowerMacu -- na PowerMacu bezel soft. emulator Windoze a v nem pousteli testy v MS Office...
drtiva vetsina testu zalozena na mereni vykonu v urcitych apliacich je tedy velmi orientacni a meni se s verzemi produktu...

Odpovědět na příspěvek

RE: par poznamek...

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 10.09.2000, 13:15

S tim merenim vykonu v aplikacich mate pravdu, ale jen castecne. Napr. vsechny testy Photoshopu, ktere jsem zatim videl, nebyly stavene podle optimalizace k procesoru, ale byly poskladane z nejsasteji pouzivanych funkci (otoceni, rozostreni, prevod barev RGB-CMYK atd.). Tedy priblizne tak, jak to odpovida pouziti v praxi. Pokud chcete, par takovych testu mam, mohu vam je zaslat. Zajimaly by mne vase vysledky (to myslim vazne a jako jedovatou poznamku). U Photoshopu je podle mne jeste jedna kuriozni situace - Adobe tvrdi, ze je optimalizovany pro G4. Podle mych zdroju nikoliv. Navic tomu nasvedcuje i fakt, ze optimalizace probiha pomoci jakehosi doplnku do systemu. Nejsem profesionalni programator, ale nejak si neumim predstavit, ze by optimalizace programoveho kodu sla udelat pomoci pridani nejakeho pridaneho programu. Proc v tom pripade nejsou optimalizovane jiz vsechny programy, kdyz je to tak jednoduche? Navic jsem zkousel Photoshop s doplnkem i bez nej a vysledek byl v podstate stejny (dokonce stejny jako s procesorem G3 na stejne frekvenci).
Ono testovat na zaklade aplikaci je vubec ozehave. Mnoho programu vznikne pouhym preportovanim z jine platformy a optimalizaci pro dany system nemuze byt ani rec. Prikladem jsou napriklad hry.
Dalsim rysem rychlosti je vykon clovek/pocitac a to je zase uplne o necem jinem. Napr. v grafickem studiu se velice projevi spatna prace s mysi pod Win95/98, nemoznost rozpoznavat ktery program vytvoril urcity dokument apod. A tento vykon se jiz prakticky merit neda...

Odpovědět na příspěvek

RE: par poznamek...

Autor: Jan Březina Muž

Založeno: 11.09.2000, 00:52

Dovolím si s Vámi nesouhlasit. Je sice mozné exaktně vyjádřit velikost paměti či rychlost disku, ale vypovídací hodnota těchto veličin je špatné. Rozdíl mezi PIII na 500MHz a PIII na 1GHz je jaký z uživatelského hlediska?

Co se týče aplikačních testů, tak je samozřejmě nutné, aby byl test seriózní, ale pokud tomu tak je, tak jeho výsledek je přesně to co uživatel potřebuje. Bez ohledu na platformu, verzi OS či HW je nejdůležitější aplikační výkon. Na tom se snad shodneme.

Odpovědět na příspěvek

RE: par poznamek...

Autor: Kamil Tresnak Muž

Založeno: 11.09.2000, 09:41

Zdravim,
Bavite-li se o tom, jestli jsou lepsi testy v aplikacich, nebo porovnavani definovanych vykonnostnich parametru, tak se jen, jako mnoho lidi pred Vami, pokousite rozsoudit, je-li lepsi jezdit autem, nebo motorkou? Ze v tom pripade je to jasne a takove premysleni nema smysl, ze existuji vedle sebe, a ze oboji ma sve vyhody a nevyhody a ze stejne nakonec zalezi na kazdem, kterou z obou moznosti prave lepe vyuzije? No vidite, jak se dobre shodneme ..:)

Odpovědět na příspěvek

RE: par poznamek...

Autor: agent Muž

Založeno: 11.09.2000, 20:40

ale panove, trochu se do toho zamotavate ;-)
zacnu poporadku: Photoshop jako takovy NENI optimalizovany pro G4 a tusim, ze to ani Adobe netvrdi... ale pro Photoshop jsou tzv. G4 plugins (tedy obdoba multiprocessor plugins) a dale mohou (a teke sou) nektere konkretni "filtry" optimalizovany pro G4 -- to je vse...
pokud jde o "kvalitni test" je pravda, ze je to to nejlepsi co existuje! ale ty testy musi byt opravdu kvalitni! rozhodne nesouhlasim, ze se da srovnavat libovolna aplikace pro Windoze s ekvivalentni aplikaci pro Mac OS... to proste nejde... bohuzel se tak casto deje..
srovnani HW -- z uzivatelskeho hlediska je naprosto jedno jestli je tam PIII na 500 nebo 1 GH...(oboji je stejne pomale), ale uz neni jedno jestli je tam 32 MB RAM nebo 128 MB RAM... apod...pri srovnani Mac a PC je pochopitelne dulezite jestli za 1200 USD dostanu 128 MB RAM, 20 GB / 7200 IBM disk a naky RISC processor, nebo jestli za 1200 USD dostanu 64 MB RAM, naky 30 GB /5200 WD disk a naky CISC processor... tohle sou MERITELNE parametry a nejde rikat... ono je to v podstate nesrovnatelne...
pokud jde o HW neni co resit...
pokud jde o SW je porovnani vykonu jiz komplikovanejsi a to jiz vubec nemluvim, o strance uzivatele -- tedy o tom jak produktivne bude clovek delat s programem na te ci one platforme! Pritom prave to je dnes asi to nejdulezitejsi! (vykon dualu 500 Mhz G4 a PIII na 1.2 GH je temer stejny) a dnes by se melo testovat, ne jak rychlej je tenhle pocitac, ale jak pohodlne, bezpecne a efektivne se dela na tom ci onom systemu... kolik casu zabere zapojeni tiskarny, modemu, pripojeni na Internet apod... (tyhle testy sou ale dost drahe, protoze se musi provadet na beznem uzivateli (to zni hrozne ;-)) ale je to tak... zavod dvou otrlych systemaku v nake Chip TestLab je naprosto nezajimavy...
řu8

Odpovědět na příspěvek

RE: par poznamek...

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 12.09.2000, 09:41

V podstate souhlas. Jen je potreba jeste nezapominat na jednu strasne dulezitou oblast, ve ktere jsou potreba vysledky libovolnych testu. A tou je reklama ;-))

Odpovědět na příspěvek

RE: par poznamek...

Autor: RadimV Muž

Založeno: 13.09.2000, 00:04

Je vidět že problémů je zase dost, nebudem to nějak řešit? Nebo se budem předhánět ve vokecávání kladů svejch názorů?

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

V podstate souhlas. Jen je potreba jeste nezapominat na jednu strasne dulezitou oblast, ve ktere jsou potreba vysledky libovolnych testu. A tou je reklama ;-))


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: