Nové počítače od Apple: eMac a nová verze Titania - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Počítače

Nové počítače od Apple: eMac a nová verze Titania

30. dubna 2002, 00.00 | Apple opravdu uvedl očekáváné inovované Titanium a přidal navrch další novinky - nový počítač eMac určený pro školství a také DVI-ADC převodník, ideální pro nové PowerBooky. Co umějí nová Titánia, jak se vám líbí eMac?

To, o čem jsme spekulovali minulý týden se nakonec splnilo na 100% a Apple uvedl nové, poměrně výrazně vylepšené modely svých přenosných počítačů - pouze ne 30. dubna, ale již 29. A k tomu další nový Mac - počítač pro školy, zvaný eMac.

PowerBook G4 Titanium

Nová Titania svými parametry splnily i ty odvážnější spekulace, které se objevovaly - mají rychlejší procesory na frekvencích 667 a 800 MHz, vždy vybavený 1MB L3 cache paměti. Rychlost sběrnice se zvýšila na 133 MHz jako u stolních počítačů. Maximální RAM je 1GB, se standardně osazenými 256 nebo 512 MB, podle konfigurace. Disky mají také vyšší kapacitu, 30 a 40 GB, s 60 GB verzí na objednávku, a jsou nyní připojované přes Ultra ATA/66 rozhraní. V případě optické mechaniky se nic nezměnilo, zůstává stále DVD/CD-RW combo verze.

Důležité změny se týkají zobrazování. Titanium dostalo nový grafický čip, ATI Mobility Radeon 7500 na 4X AGP s 32 MB SDRAM a s podporou dvou monitorů až do rozlišení 2048 na 1536 na externím displeji. Vnitřní displej má stejné rozměry, ovšem zvětšilo se rozlišení, které je schopný zobrazit - 1280 x 854 bodů. Uvidíme, jak toto rozlišení vypadá v praxi, ale podle všeho to bude optimální pro takto velký displej, větší rozlišení by už bylo asi obtížněji použitelné. Pro připojení vnějšího displeje je k dispozici DVI konektor - VGA displej se dá připojit přes přiloženou přechodku, Apple displeje s ADC lze použít s DVI-ADC přechodkou, kterou Apple také uvedl. Další novinkou je zvukový vstup, minijack, pro připojení mikrofonu.

Ostatní parametry jsou shodné jako u minulých modelů - FireWire, USB, podpora pro AirPort (v vyšší verzi je již karta obsažená), modem, gigabitový ethernet, S-Video výstup či sloty pro PC Cards. Bluetooth je možné dodat v podobě externího modulu do USB.

Ceny nových modelů jsou 2499 USD za 667 MHz verzi a 3199 USD za 800 MHz verzi, což je nárůst o 200 USD oproti cenám starších modelů - snad se tento rozdíl díky posílené koruně tolik neprojeví u nás. Počítače se již prodávají.

eMac

Zcela novým modelem počítače je školský eMac (e jako education, školství, vyslovuj podle všeho [ímek]). Na první pohled je ale vidět, kdo je jeho "otec" - starý dobrý iMac. Jobs uvedl, že na žádost školství, což je tradičně silný zákazník Applu, vytvořili nový model, navržený speciálně pro ně. "Nový iMac", ovšem držme se označení eMac, je all-in-one počítač s klasickou CRT obrazovkou o úhlopříčce 17" s rozlišením1280x960, obrazovka však zabírá méně prostoru než stará 15" a tak je nový model dokonce o 8 mm méně hluboký, než starý iMac. Sněhobíla barva je evidentně převzatá z nového iMaca. Základem je procesor G4 na 700 MHz s 256k L 2 cache, běžící na sběrnici o rychlosti 100 MHz. Maximální pamět je 1 GB ve dvou DIMM pozicích, standardne je osazeno 128 MB. Disk je 40 GB Ultra ATA(/33), optické mechaniky jsou buď normální CD nebo ve vyšší modelu CD-RW.

Grafika je nVidia GeForce 2MX s 32 MB DDR SDRAM, obrazovka podporuje rozlišení od 680x480 až po 1280x960, nejvyšší ovšem na ne ideální frekvenci 70 Hz. Počítač má obvyklou sadu rozhraní, jako je USB či FireWire, podporu pro AirPort a 100 MBit ethernet, modemy mají pouze vyšší modely. eMac má zabudovaný asi obdobný zvukový systém jako starý iMac, má také zabudovaný mikrofon a minijack pro externí zvukový vstup. Externí monitor lze připojit přes mini-VGA rozhraní (stejné jako u iBooku či nového iMacu, nutno dokoupit přechodku na VGA), ovšem počítač nabízí pouze zrcadlení obrazu.

Apple navrhoval počítač speciálně dle požadavku škol, a tak například sériové číslo a MAC adresu ethernetu najdete na vnitřní straně odklápěcího krytu pro CD a v nabídce příslušenství se objevují například i rozdvojky na sluchátka - pro dva žáky najednou. eMacy je také možné si objednat v konfiguracích buď bootujících do OS 9, nebo do OS X - pro jednodušší správu.

eMac se dodává ve dvou konfiguracích, ta nižší (CD, mez modemu) se bude dodávat za 999 USD, vyšší s CD-RW a modemem za 1199 USD - ovšem pouze pro školství, uvidíme, jak to bude s dostupností pro ostatní zákazníky.

Nové Titania opět úspěšně vlévají život do starších modelů, pro profesionály na cestách to je prostě výborný počítač, uvidíme, jak se změny projeví v prodejích. Nový eMac je evidentně úlitba školám, kam se nový iMac tolik nehodí - tento počítač je levnější (o něco) a spíš bude vyhovovat náročným školním podmínkám. Škoda jen, že se ho asi nebude moct koupit běžný smrtelník.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Počítače  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

No to je narez

Autor: Michal Muž

Založeno: 30.04.2002, 11:26
Odpovědí: 0

No pokud to ma byt POUZE pro skolstvi tak to snad bude kusova vyroba. No cekal jsem trosku neco jineho a frekvence monitoru to snad ani nema cenu komentovat, jeste ze to neni prokladane...:-)

Odpovědět na příspěvek

RE: No to je narez

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 30.04.2002, 16:02

Tak v USA se proda do skolstvi vyrazne vic pocitacu, nez u nas ;) Ale bylo by dobre, kdyby to prodavali i mimo USA a Kanadu....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: No to je narez

Autor: jirka Muž

Založeno: 30.04.2002, 18:10

Podle mych informaci se jiz 2 mesice pripravuje vyroba techto eMacu u nas v Pardubicich. takze se jich brzy dockaji i skoly nejen v CR ale i v evrope. A verim, ze si je koupi i dost lidi domu,protoze cena ma byt vyrazne nizsi,nez u novych iMacu. nemxslim si, ze je to spatny tah-naopak. Ukazte mi skolu, ktera vyucuje na macintoshich. Snad jen nekolik odbornych strednich skol a to ve velmi omezene mire. takze verim, ze se tak konecne dostanou jablicka i do normalnich skol a pak je jen na studentech,aby sami posoudili, co je lepsi pro jejich budouci uplatneni.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: No to je narez

Autor: agent Muž

Založeno: 30.04.2002, 19:06

Cože??? prosím vás, víte o čem mluvíte? ten stroj je určen výhradně, pouze a jenom pro vybrané školy v USA a Kanadě (oficiální zdroje). Tento počítač si nekoupí ani jeden zákazním z mimoškolské oblasti a to ani v USA nebo Kanadě. Tohle je prostě tragédie... Snad jen, až zjistí že vydělávat na „standardních“ aktualizacích počítače (200 USD u PBG4) snižuje zisk, a až se zase konečně Apple dostane do záporných čísel, tak začnou myslet hlavou a ne Jobsem... Pořád mám totiž pocit, že Jobs je sice naprostý počítačový génius, ale zároveň totálně neschopný manager z dlouhodobého hlediska, už jednou málem Apple položil (musel být vyhozen)... bojím se, aby se situace neopakoval... tyhle chyby (první iBook, Cube G4 a nyní eMac) totiž stojí nemalé částky, a tahaní nepřiměřených částek z oddaných uživatelů není možné do nekonečna...
Apple je také asi poslední firmu, která do školství počítače reálně prodává se ziskem, například hoši od Dullu je musí rozdávat zadarmo s podporou Microsoftu...
Přestáv
m chápat, pro koho vlastně počítače Apple jsou... ještě před pěti lety byla koupě Maca výhoru (při stejné ceně jako značkové PC více muziky), před třemi lety to již bylo téměř vyrovnané, ještě před rokem se alespoň v oblasti přenosných počítačů vyplatilo koupit Apple -- bylo to cenově výhodnější! Ale dnes? Ceny produktů Apple jsou o 20 až 50% (dle typu počítače) nad průměrnými cenami ZNAČKOVÝCH po stránce HRADWARE A SPOLEHLIVOSTI srovnatelnými PC. O neznačkovém šrotu v Evropě nemluvě (to je Apple dražší o více než 60%)... Od začátku roku, jsem zaznamenal jedinou firmu vyrábějící značkové počítače, který své produkty zdražuje -- je to Apple, ostatní HP, IBM, Dull, Compaq -- ti všichni od vánoc zlevňují a to až o 20%... Uznávám (a připomínám) že je nutné brát v úvahu, že v USA je situace naprosto jiná. Ale bohužel již jen a pouze v USA... Pokud totiž celý zbytek světa přejde kompletně na šrot, tak se trh v USA prostě neudrží... navíc USA již není tím jediným počítačovým rájem, takže vyhlídky nejsou zrovna optimistické... Apple je pštros, který má na svém americkém písečku zastrčenou hlavu dostatečně hluboko, aby neviděl dále, než k misce se žrádlem, ale nevšímá si ani toho, že misku již nikdo naplní...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: No to je narez

Autor: jirka Muž

Založeno: 30.04.2002, 19:46

Vim velmi dobre,o cem mluvim,ve firme ,ktera ma tyto pocitace vyrabet dela muj bratr. nejsem si sice jisty,zda jde presne o tento typ ale vim, ze se jiz 2 mesice pripravuje vyroba neceho, co je emacu velmi podbne.........Puvodne se tady meli delat pro evropsky trh nove iMacy s LCD ale pak se zacalo velmi nahlas mluvit o "orezane" verzi s klasickym monitorem,ktery by mel byt "vylepseny stary iMac" se 17 monitorem,bile barvy ....... nechme se prekvapit........

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: No to je narez

Autor: agent Muž

Založeno: 01.05.2002, 12:20

to, ze se v pardubicich neco sestavuje jeste VUBEC NIC NEZNAMENA! zalezi jen a pouze na Jobsove samovuli a jeho firemni strategii...

Odpovědět na příspěvek

kde berete ta cisla ? ha,ha,ha

Autor: jindra Muž

Založeno: 01.05.2002, 13:22

nevim, kde berete ta cisla ale realita je ponekud jina..... tvrdite,ze apple je drazsi o 20-50 % nad znackovymi sestavami? Ukazte mi prosim hardwarove i softwarove srovnatelne PC osazene v zakladu DVD-RW mechanikou, 80 GB diskem, inVidiem apod, ktere stoji 80.000 ..... nebo nejakou dvouprocesorovou pecku srovnatelne vybavenou se stolni G4 za stejne penize..... O systemu X , kteremu wokna nesahaji stabilitou ani vykonem ani po kontniky...... Jirky se ptate, zda vi, o cem mluvi ale mam pocit ze vy sam to nevite.....Apple prodava prave proto, ze za rozumne penize nabizi jiz v zakladu to, co by na poli PC stalo s daleko horsimi nestabilnimi parametry prinejmensim stejne. Kdyz si sam postavite pecku tak, aby byla srovnatelna napriklad s novym iMacem v nejvyssi verzi,tak se mozna dostanete na podobnou cenu ale to,co budete mit na stole ,jak to bude stabilni a jak to bude chodit s woknama,to si radeji ani nechci predstavit.....

Odpovědět na příspěvek

RE: kde berete ta cisla ? ha,ha,ha

Autor: agent Muž

Založeno: 01.05.2002, 20:04

reknu k tomu jen jedine: myslim, ze lide, kteri delaji s macy vice nez 10 let jako ja a znaji PC nejen z doslechu maji velmi podobne nazory a postrehy...

a to radeji vubec nemluvim o servisu nebo zarucni dobe... Apple je totiz posledni vyrobce pocitacu na planete, ktery dava jen 1 rok zaruku a pote prodava nahradni dily o 300-600% draz nez jakou maji hodnotu... pritom staci tak malo -- dat zaruku 3 roky jako to ma IBM, Compaq, Fuji, SONY, Acer, UMAX nebo treba Dull...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: kde berete ta cisla ? ha,ha,ha

Autor: honza Muž

Založeno: 02.05.2002, 03:52

proboha tak se taky musim zapojit.. co to tu placate o 80ti tisicich????? ja nejsem zadny zarytec proti macum, vypadaji hezky, ale to je vsechno. technologicky jsou hooodne pozadu oproti pc. muj pocitac ma 120gb disk, geforce 4 se 128mb pameti (tu by mohly mit MACy tak do dvou let:)) dvd/rw (ktera stoji v obycejnem velkoobchode podle znacky 15-20tisic), P4-2ghz, 1gb ram a soundblaster audigy. a hodnota pocitace je hodne pod 50ti tisici!!!!! at se jde apple vycpat. vy snad proboha neumite pocitat a nevidite vubec do techniky. apple je pro spotrebni sortu lidi (zejmena americanu) kteri nemaji prehled o trhu a koupi si nejradeji 'hotovy produkt' a o dalsi se nestaraji. fakt na to uz nemam co rict. navic nikdo nikoho nenuti aby pouzival windows (a to XP jsou naprosto stabilni).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: kde berete ta cisla ? ha,ha,ha

Autor: iJoJo Muž

Založeno: 02.05.2002, 09:04

>(a to XP jsou naprosto stabilni).

No, mozem povedat, ze stabilne su akurat v reklamnych materialoch. Zhodit ich 1x za den (min.) nepredstavuje ziadny problem. Otestovane.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: kde berete ta cisla ? ha,ha,ha

Autor: Lukáš Gallina Muž

Založeno: 02.05.2002, 22:27

Windows XP pouzivam uz nejaky mesic a to jak v praci tak i doma (pro praci a zabavu) a jsou stabilni. A na druhou stranu i MacOS pada.

Co mi jako zakaznikovi prinese Apple oproti PC? Krasny design. Maximalne.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: kde berete ta cisla ? ha,ha,ha

Autor: agent Muž

Založeno: 03.05.2002, 22:59

> Co mi jako zakaznikovi prinese Apple oproti PC? Krasny design. Maximalne.

...to se ale pak opravdu nema cenu o nicem bavit...

Odpovědět na příspěvek

cisla a realita

Autor: jindra Muž

Založeno: 02.05.2002, 10:25

hodne pod 50000? nepotrebuji kalkulacku, vezmu to tuzkou.....
slusna zakladni deska osazena dobrym procesorem = cca 15000.120 GB disk cca 8000. DVD-RW mechanika cca 15000.1 GB pameti cca 10000. LCD (obycejne-nic moc) cca 15000.Hard jsem napocital 63000 a to jsem se drzel pri zemi..... Na soft zbyva cca 17000. Nevim, jaky soft chcete legalne koupit za 17000 ale moc toho asi nebude.....(samotne XP s officema 18000 a kde jsou dalsi programy na video,zpracovani DVD apod.....]Jinak, nemam v umyslu zde rozpoutavat nekonecnou diskusi o tom, co je lepsi. Jen si stojim za tim, ze pomer cena-vybava-stabilita-vyk
on je u vetsiny macu rozhodne lepsi ,nez u srovnatelne naslapanych pecek. S XP nemam take zadne zkusenosti ale ani o tyto zkusenosti nestojim. Ve firme mame jedno PC (Posrany Computer) ,defakto jen na agendu a postu,pripadne na prevod grafiky z dodanych Corelovych souboru,ale nikdo s nim nechce delat,protoze neustale tuhne a i servismani z firmy.ktera nam jej loni prodala priznavaji, ze to je u PC normalni a bezne........Ne, ja nechci mit takto "bezne fungujici" pocitac. Potrebuji pracovat a ne dvakrat tydne volat servis a cekat, az mi to mozna nekdo na par dni zprovozni. Na zbyle 4 macy jsem letos nevolal servis ani jednou.....takze to jsou cisla a realita

Odpovědět na příspěvek

Naivní

Autor: pluto Muž

Založeno: 02.05.2002, 13:18

Já nevím jak tě Honzo učili číst, ale tam bylo napsáno "značkový počítač" a ne nějakou šunku, kterou si někdo postaní doma na kokeně byť z toho nejlepšího.
A teďka k systému.
Nedělám s OSX tak dlouho abych o něm mohl říct, že je bezchybný. Můžu však říct, že je stabilní, výkonný a userfriendly. To se nedá říct o žádném produktu Microsoftu. Všeobecně bývá zvykem, že v nových verzích produktů jsou opraveny staré chyby. Né však u Microsoftu. Čím vyšší verze Windows. tím je to horší a horší. XP pracovně nefungují ani celý týden. Tak nekecej blbosti.

Mimochodem o té stabilnosti. Měl by sis poslechnout presentaci IBM. Jeden z požadavků při tvorbě bezpečného a stabilního informačního systému byl tento: vyvarovat se použití jakéhokoliv produktu Microsoft.
Já myslím, že u IBM jak všude jinde o tom ví svoje.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: kde berete ta cisla ? ha,ha,ha

Autor: AK-79 Muž

Založeno: 02.05.2002, 16:20

Honzo,
1. Windows XP nejsou stabilni. Schodil jsem je jiz asi pul hodiny po instalaci. I ted si obcas zbuhdarma padnou. Opravdu tak jednou denne. A proc? ... Na tuhle otazku uz asi vetsina uzivatelu PC musela zapomenout. Odpoved neni na snade.
2. Hodne pod 50ti tisíci? Mluvilo se o značkovém počítači. A dokonce ani PC značky Merkur (pamatujes na tu stavebnici:) o těch parametrech pod 50 nekoupíš. Jenom RAMka, CPU a ta DVD vypalka vyjde kolem 50ti.
3. Apple je pro spotřební sortu lidí? To znamená, že profíci si koupí raději PC??? Kde žiješ, nejenom grafici, ale i muzikanti, vysoce postavení obchodníci, pravnici a dalsi si radi koupi Apple? Ptáš se proč? Protože si raději koupí "hotový produkt a o další se nestarají". Já sám jsem rád, že se o nic starat nemusím. Nejsem masochista, co rád trpí u Woken. A ladí a ladí a ladí.
4. Technologicky pozadu? Záleží na úhlu pohledu. Kdo prosazuje na trhu nejnovější technologie (snad kromě BlueTooth, to si dali na čas)? Kdo naopak pořád jede na disketovkách, co zabrzdí i ten tvuj 2GHzový zázrak? Kdo jel plně na USB v době, kdy si PCcka navzájem do sebe strkala tak možná seriáky nebo PS2 myš? Firewire? Ten uvidíš u PC maximálně má-li někdo Audigy. Ale na Applu je dlouho. PC čekalo jak na smilovaní boží na USB2.0.
A velikost disku a grafka? Disk si snad umí v nejhorším vyměnit kdekdo a lepší grafiky pro macka se výhledově oběvují také. Mimochodem, málokde uvidíš ZNACKOVY komp s Geforce 4kou. A jestli, určitě se nevejdeš pod 50 tisíc.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: kde berete ta cisla ? ha,ha,ha

Autor: Garfield Muž

Založeno: 03.05.2002, 11:28

Ad 4:
Ano, a tak muzeme pokracovat dal!
Kdo vymyslel tu skvelou mys ve tvaru puku, co byla s velkou slavou uvadena jako perfektne ergonomicka a ktera byla (uz bez ovaci) zase tise zrusena pri nejblizsi vhodne prilezitosti? A kterou jsem BTW videl nekolik "svych" uzivatelu vzteky rozmlatit nebo rozdupat?
A kdo vymyslel dalsi skvelou, tentokrat optickou mys, u ktere se nejdele do roka zprelame privodni kabel, protoze design mel prednost pred funkcnosti?
A kdo skvele "zaplechoval" druhou 5 1/4 sachtu u stolnich G3 a G4, aby se tam nedala dat druha interni mechanika?
Kdo nuti sve zakazniky, aby si vsechno prislusenstvi kupovali jako externi na USB nebo FireWire - vzdyt je to jenom o tretinu drazsi nez interni provedeni?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: kde berete ta cisla ? ha,ha,ha

Autor: AK-79 Muž

Založeno: 03.05.2002, 17:02

Souhlasim, jak jsem jiz rekl: "Zalezi na uhlu pohledu." A nemel jsem pravdu? S mysi souhlasim, i kdyz na druhou stranu byl iMac s pukem urceny pro lidi, kteri nezmoulaji mys po cely den, ale jen si prectou mail atd. Znate to. Pocitacovy profik, nebo treba i pokrocili uzivatel si spis koupi stolni G4ku. A k ni poradnou mys. Jeste by me napadlo. Dodavaji se k PCkum taky same spickove mysi? Pochybuju. Standardni "mysi" vetsina zkusenych ihned pri nakupu vymeni za neco pohodlnejsiho.
U toho externiho zarizeni bych se zamyslel. Bavili jsme se o technickem pokroku. Vidis napriklad ty technicky pokrok ve sroubovani disku nebo supliku pokud chces prenaset velka data, ktera se na disketovku nevejdou? Ja ne. Od toho jsou tu prave externi hadry. Na neco nestaci ani to CDRko. A nosit samotny hadr v kapse je trochu riziko.

Odpovědět na příspěvek

RE: kde berete ta cisla ? ha,ha,ha

Autor: Petr Muž

Založeno: 02.05.2002, 09:08

Jindro nevidis to objektyvne musis si zajet k nam do statu . Pred 4mesici jsem si koupil PowerBook G4 $2.299,-plus Tax a zatuto cenu jsem mohl mit
napr.Sony o 40% vetsimi parametry,ale ja chtel skusit neco jineho . Muzu dnes rict , ze PowerBook G4 550 je pomala zelva, ale mas se naco divad nez ti naskoci program myslim tim hopsajici icona .
Rozhodne souhlasim s jednim nazorem, ze XP je stabilni a je zatim v daleko komplexnejsim stavu nez OSX , ze pane Ler.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: kde berete ta cisla ? ha,ha,ha

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 02.05.2002, 09:19

Porovnavat XP a OS X nemuzu, nemam s XP zkusenosti, ovsem vzhledem k tomu, ze XP jsou vysledkem dlouheho vyvoje, zacinajiciho na NT, a OS X je na trhu rok, myslim si, ze OS X je na tom docela dobre (alespon ja jsem jako uzivatel dost spokojeny). Mimochodem, ad USA: vetsina porovnani OS X a XP vychazi u americkych autoru ve prospech OS X, co jsem tak videl...

Verim v optimalizaci - Apple rika "nejdriv tam dostanme ty funkce, pak to optimalizujme". Doufam, ze to mysli vazne - nektere veci jsou "pain in the ass", o tom nema smysl se hadat.

Jinak, orientace na normalni spotrebni zakazniky je asi jediny zpusob, jak rychle zvetsit market share - a tim i nabalit vic vyvojaru a podobne. Jen me trosku mrzi, ze profici jako by byli v posledni dobe trosku opomijeni.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: kde berete ta cisla ? ha,ha,ha

Autor: Michal Muž

Založeno: 02.05.2002, 17:57

Xka rok na trhu... To snad ne vzydt tenhle slepenec uz apple slibuje od minuleho stoleti... Mozna ze teoreticke moznosti jsou u X vetsi nez u XP, ale pouze v teoreticke rovine a probuh prestante uvadet, ze vsichni kdo pracuji k plne spokojenosti na win strojich. Stejne si myslim ze v nedaleke budoucnosti skoncime vsichni na stejnych strojich mozna s trochu jinym facem ale streva budou unifikovany.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: No to je narez

Autor: Vápno Muž

Založeno: 02.05.2002, 08:59

Agente, pozor na infarkt myokardu nebo mrtvicku. Napis take o sve vlastni firme jak ji vedes, atd. Jinak nic ve zlem...

Odpovědět na příspěvek

Drobnosti k novinkam

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 30.04.2002, 16:04
Odpovědí: 0

Dve drobnosti: novy TiBook nema IrDA port! Pokud tedy nekdo bude chtit bezdratove pripojovat Palm nebo mobil, bude potrebovat bud drat nebo bluetooth.

eMac nema ucho pro noseni ;)

Odpovědět na příspěvek

eMac do skol

Autor: Martin Muž

Založeno: 30.04.2002, 17:35
Odpovědí: 0

Kdyz to tak pozoruju-v US skolach jsou pekni chudaci, kdyz musi kupovat tak levny pocitace, to my u nas mame rozpocty daleko velkorysejsi, u nas asi budou vsechny skoly vybaverny 2 x 1 MHz G4 s 17"LCD. No meli by prestat byt tak strasne chudi, k.... drat :-))

Odpovědět na příspěvek

RE: eMac do skol

Autor: iJoJo Muž

Založeno: 30.04.2002, 19:58

Samo, nase skoly si 2x1 MHz dovolit mozu. Takych Macov si kupim aj 40 :-))

Odpovědět na příspěvek

MIDI

Autor: CK Muž

Založeno: 01.05.2002, 18:01
Odpovědí: 0

Proboha nevite nekdo proc nezabudujou u Apple do svych pocitacu MIDI konektory? To je to takovej problem? A pritom by to tolika lidem udelalo takovou radost... :-) Ach jo.

Odpovědět na příspěvek

RE: MIDI

Autor: agent Muž

Založeno: 01.05.2002, 20:07

ono je to logicke a v dobe kdy se setri kazdy cent a pocitace jiz nemaji ani analogovy vstup zvuku (pouze eMac a stary iMac) se proste s 5% uzivatelu nepocita... kdyz se zaptas v Apple Store na MIDI tak ti hned nabidnou radu profi USB MIDI zarizeni...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: MIDI

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 02.05.2002, 09:20

5% mozna bude jeste zajimavych (tolik lidi asi potrebuje vstup na mikrofon na TiBooku), ale midi bude jeste min - a to se proste fakt nevyplati.

Odpovědět na příspěvek

Pecka srovnatelna s macem za 50 000 ??????????????

Autor: jirka Muž

Založeno: 02.05.2002, 16:59
Odpovědí: 0

proboha, to musi byt tedy zazrak... jak pise nekde dole Jindra, tak je skutecne velmi jednoduche spocitat v ruce, jak to s temi 50 ti tisici asi bude. Ja osobne jsem se z PC definitivne rozloucil,uzivam si noveho iMaca a jsem nadmiru spokojen. Zkratka PC je pro me osobne minulosti s cernymi vzpominkami a vim zcela jiste,ze s vytvory PC a woknama jiz nechci mit nic spolecneho.
Ale ten "zazrak" za 50000 bych docela rad videl v chodu. Troufam si rici, ze by to muselo byt docela zabavne........
No nic, hlavne,kdyz se nekdo chce trapit a ladit a ladit a ladit. Jsou mozna computerovi masochiste,kteri se tim bavi a zvedaji si sve sebevedomi, kdyz se jim neco povede. Ja chci na pocitaci pracovat a ne resit nekolikrat tydne problemy se stabilitou a vykonem.
Preji vsem peckarum prijemnou zabavu,ja osobne uz ale o takovou zabavu nestojim...PCka vzdy zustane pouhou nestravitelnou peckou z jablicka k nakousnuti........

Odpovědět na příspěvek

RE: Pecka srovnatelna s macem za 50 000 ??????????????

Autor: David Otoupalik Muž

Založeno: 02.05.2002, 21:39

Neresim problem se stabilitou poslednich 7 mesicu - Wíndows XP.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Pecka srovnatelna s macem za 50 000 ??????????????

Autor: jirka Muž

Založeno: 03.05.2002, 08:48

jestli neresis problem se stabilitou XP,pak jsi stejne,jako ja s OS X spokojeny clovek. A ja ti to ze srdce preji. Ale znam spoustu uzivatelu, kteri se s XP i ostatnimi woknowymi aplikacemi prakticky denne trapi. A usmevne je, kdyz zjistis, ze prodejce Pecek ,ktery je samozrejme vychvaluje do nebes,protoze ho zivi, ma ve sve kancelari za obchodem iMaca,na ktereho neda dopustit........kazdemu, co je mu blizsi.nepochybuji o tom, ze mnoha uzivatelum XP vyhovuji a jsou spokojeni ale je i mnoho takovych, kteri na pecku diky windum resignuji a prechazeji pomalu ale jiste na jablicka.Hodne zalezi na tom, co lide delaji. Pokud se zabyvaji profesionalne nebo i pro zabavu treba videem, pak mac nema srovnatelnou alternativu /jeho programy FinalCut a DVDsP jsou proste nedostizne. Podobne je to i v grafice,neznam osobne studio, ktere by delalo na peckach.Ale naopak firmy,ktere grafiku a video nedelaji, zase pro svou praci jabka nepotrebuji,tem pecky na beznou agendu a praci bohate staci.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Pecka srovnatelna s macem za 50 000 ??????????????

Autor: David Otoupalik Muž

Založeno: 04.05.2002, 22:48

Jasne, pridam par svych zkuseenosti - osobne znam graficke studio (a nejedno). Zalezi pouze na lidech, mezi kteryma se clovek pohybuje. Na druhou stranu, zase znam jednoho fotografa co ma Maca a temer pravidelne se pri praci s nim rozciluje - a je to pomerne znamy fotograf. Opet, pouze zalezi jen a konecne na tech lidech :) pekny vecer.

Odpovědět na příspěvek

dotazek na baterii

Autor: claire Muž

Založeno: 06.05.2002, 17:23
Odpovědí: 0

pro agenta pripadne nekoho jineho fundovaneho: jaka je realna vydrz baterie iBooku a TiBooku - rekneme v rezimu prehravani divX, webserver, php, textovy editor, mp3 prehravac ?

Odpovědět na příspěvek

RE: dotazek na baterii

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 06.05.2002, 18:38

Pod OS 9 ibook vydrzi 3-5 hodin, 3 hodiny to jsou v pripade "full" zateze, je pripojeny na ethernet nebo modem a disk se porad toci, tibook je na tom podobne. TiBook dokaze v pohode prehrat DVD a podobne. MP3 prehravac vydrzi dyl, ibook tak 7 hodin alespon - zhasne screen a disk se toci jen kdyz nahrava pisnicku.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: dotazek na baterii

Autor: agent Muž

Založeno: 06.05.2002, 20:27

iBook pri prehravani MP3 a zapnute visualizaci obrazu, zakazane zatmeni monitoru a zakazane zastaveni disku: presne 3 hod.

bezna prace v kuse (photoshop, bbedit, flash, office): 4 hod.

prerusovana prace, prednasky, navstevy klientu apod.: az 8 hodin...
(chapej to tak, ze rano vemu pocitac, cely den s nim chodim bez napajeni, obcas i neco nahraji z CD a vecer se vracim a vetsinou tam jeste na par minut neco je... (tak 15 minut)

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: