iMac a já - jak to vidí běžný uživatel - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Počítače

iMac a já - jak to vidí běžný uživatel

13. července 2006, 00.00 | V dnešním článku pro vás máme připravenou menší historii iMaců a pohled běžného uživatele na tento úspěšný model počítače značky Apple.

Styl počítače “vše v jednom” je pro Apple již přes dvacet let typický. Od Lisy po první Macintosh Classic, v letech 1983 - 1993, kdy se vývoj tohoto konceptu přerušil, a pak od roku 1998, kdy byl představen první iMac, do dnešní doby nám Apple dokazuje, v čem tkví síla takového řešení. Nabídnout slušný výkon v kompaktním balení, atraktivní design a představit ho jako počítač pro “normální lidi”, byl Jobsův cíl už od založení Apple Computer a jak vidno, svého úmyslu se nevzdal ani po svém slavném Bostonském návratu v roce 1996.

První iMac byl vybaven CRT monitorem s úhlopříčkou 15”, a na tu dobu to už byl velmi slušně vybavený stroj. Poháněný procesorem PowerPC 750 (G3) s frekvencí 233 MHz, bez tehdy běžné floppy mechaniky, pouze s CD-ROM jednotkou a USB porty to byl na rok 1998 přímo revoluční počin. Ovšem stejně jako v předešlých letech, Jobsovi sázka na tento typ vyšla. iMac se krátce nato stal nejprodávanějším počítačem na světě. Během následujících čtyř let prošel několika modifikacemi, zahrnujícími rychlejší procesor, větší pevný disk, jiné optické mechaniky, silnější grafický adaptér apod.

První iMac

V roce 2002 byl představen další vývojový stupeň iMaca, a to iMac s LCD monitorem. Ten znamenal trochu odklon od konceptu počítače “all-in-one”, protože monitor byl upevněn na stříbrném krčku nad půlkulatou základnou, obsahující samotný počítač. Tedy “vše v jednom”, s tím rozdílem, že ne vše sdílelo stejný prostor jako monitor. Byl vybavený Combo mechanikou CD/DVD-ROM/CD-R/RW a prodával se v provedení s 700 MHz a 800 MHz procesorem G4, tedy stejným jako měly nejvýkonnější PowerMacy té doby. Výkon opět poněkud vzrostl a zájem o nový iMac, kterému se přezdívalo “lampička”, byl větší, než výrobní kapacita Apple Computer.

Lampička se vyráběla a prodávala do roku 2004, kdy ji vystřídal iMac G5, což je počítač, který se ve stejném designu vyrábí dodnes. K jediné změně, k níž od té doby došlo, byla integrace kamery iSight do těla počítače a jiný dodavatel procesoru. Dvě modifikace iMaca, představené v lednu 2006, jsou vybaveny procesory Intel Core Duo na frekvenci 1,83 GHz a 2,0 GHz. Zajímají-li vás další technické parametry, mrkněte sem.

Po krátkém a poněkud patetickém krmení Alasakova MacBooka, jsem ke stroji s procesorem Intel přistupoval o poznání méně podezíravě a přiznám se, že i ta trošinka skepse, která ve mě ještě zůstala, se po týdnu s iMacem rozplynula jak pára nad hrncem.

Po vybalení a postavení na stůl mě samozřejmě okamžitě zaujal design. Něco jiného je letmo vidět iMaca na stole v obchodě, nebo na fotografiích na Webu, a něco jiného, když ho máte před sebou. Ale nebojte, nemám v úmyslu pouze chválit, byť bývám od svého switche označován za Applistu papežštějšího než papež :-).

iMac zepředu

Čisté bílé tělo nasazené na hliníkové noze vyvolávalo pocit choulostivosti, ale ona je ta noha velmi pevná a rozhodně ne křehká. Počítač se dá velmi lehce naklánět nahoru a dolů, a drží zvolenou polohu. Hliníkový podstavec je upevněn přesně v těžišti těla počítače, a ten tudíž při pohybu klade jen minimální odpor.
V přední části počítače je umístěn 17” širokoúhlý LCD displej (jaký div :-) ). V širokém bílém pásu pod ním je šedý znak Apple a bílé světlo, skryté za plastem, jež nám indikuje provozní stavy počítače (to, které “dýchá, když Macek spí). Uprostřed nad displejem je integrovaná kamera iSight. Vpravo od ní, za bílým plastem, je zelená dioda indikující provoz kamery a vlevo mikrofon.

iMac zezadu

Vzadu jsou přehledně naskládány, pěkně vedle sebe, konektory pro audio, 3 x USB, 2 x FireWire, RJ-45 pro 10/100/1000 Enthernet a mini DVI výstup pro připojení druhého monitoru. Což je sice chvályhodné, ale jestliže chcete připojit druhý monitor, musíte si koupit příslušný adaptér. Pokud máte iBook nebo PWB, u kterého tento adaptér je, a vy už jásáte, že máte po starostech, tak vás musím zchladit… konektor v iMacu je jiný.
Napájení… Bohužel zde si design vyžádal daň na praktické použitelnosti. Ono je sice velmi efektní, když je v zadní části iMacu téměř uprostřed krásný konektor pro připojení napájecí šňůry (klasický třípinový, jaký máte pravděpodobně i na svém PC, jen bílý a s kulatým okrajem) a umístěný přímo proti kruhovému výřezu v hliníkovém podstavci, kterým máte kabel protáhnout, ale v praxi to může být celkem problém. Tělo počítače sice umožňuje do jisté míry vyklopením zpřístupnit zástrčku pro napájení, ale máte-li průměrně velké dlaně, bude se vám konektor napájení zasunovat jen velmi těžko. Krajní polohu odklonu těla počítače vidíte na snímku, ze kterého je patrné, že jen v maximálním náklonu “nahoru” je zapojení s mírnými obtížemi možné. Naštěstí se zapojení napájecího kabelu provádí jen jednou za čas.

Kraje počítače jsou lemovány čirým plexisklem silným cca 4 mm, kromě spodní části, kde je umístěna bílá kovová mřížka pro nasávání větrání, a zhruba uprostřed spodního okraje je, přichycen dvěma šroubky, kryt uložení RAM pamětí. V základním provedení má iMac 512 MB v jednom SO DIMM modulu (DDR2 667). Pro potenciální rozšíření zbývá volný druhý slot a já osobně vám jeho použití velmi vřele doporučuji.
V levé straně počítače je štěrbina jednotky Super Drive (DL DVD+/-R/RW optická mechanika Pioneer DVR - K05) a pod ní je na magnetu ve stěně pláště přichycen dálkový ovladač.
Takže jsme zvládli zapojení napájecího konektoru, klávesnice a myši a nyní již můžeme přistoupit ke stisknutí tlačítka “power”, které se nachází v zadní části počítače v levém dolním rohu.
Doba startu Mac OS X 10.4.7 je 34,56 sec. (Měřeno po týdnu používání, s nainstalovanými aplikacemi). Zde najdete srovnání času startu iMacu s Intelem a iMacu s G5. Pro přesnost udávám, že vlevo je “Intelácký” iMac. Nevím jak moc lze tomu videu věřit, ale jestli ano, je to rozhodně zajímavé. Našel jsem ještě jedno video se srovnáním rychlosti startu, a to ukazuje totožné výsledky. Stejně jako v předchozím je vlevo Intel iMac a vpravo G5 iMac.

 

Praktické poznatky:

  • Pokud vám někdo bude tvrdit, že přechod z Maca na Mac (myslím tím přechod z G3/G4/G5 na Intel) je za pomoci Migration Asistenta jednoduchý a hladký jak zamrzlý rybník, tak pěkně kecá. Přecházel jsem z Mac Mini na iBook G4, kde to bylo rozhodně o poznání méně těžkopádné. I když připojení iBooka v “target” režimu bylo bezproblémové a přesun uživatelských nastavení proběhl zdánlivě bez těžkostí, vyskytly se potíže zejména s firewallem Little Snitch, který způsobil několikerý pád systému, než se mi ho podařilo odinstalovat. Nová verze již problémy nedělá. Navíc je UB, takže ke svému běhu nepotřebuje Rossetu.
  • Dalším problémem po přesunu uživatelských nastavení byl FrontRow. Možná jsem něco zprasil já sám, ale po dokončení přechodu jsem, celý nažhavený, hmátl po dálkáči a FrontRow nic. Po stisknutí tlačítka “Menu” se v Activity Monitoru objevil startující modul pro FrontRow, ale vzápětí zčervenal a indikoval se jako “not responding”. Po přepnutí uživatele na Admina popř. na kteréhokoliv jiného, se problém neopakoval, a tak jsem, neznaje ještě dopodrobna všechny taje Masoxu, byl přinucen systém přeinstalovat a svá nastavení do iMaca z iBooka přenést pomocí aplikace Back@Home. Poté již FrontRow pracoval korektně a já si mohl dosyta užívat animace a spouštění muziky, filmů, DVD a fotek z pohodlí postele.
  • Za tu dobu, co používám Macy, jsem se naučil nevypínat počítač. Mac Mini jsem sice sem tam vypnul, ale iBook s dobou probouzení cca 3 vteřiny mě oslovil a já už nenašel to srdce ho vypínat, pokud to nebylo opravdu nutné. iMac se svými dvěma vteřinami je ovšem unikum a vypnul jsem ho zatím jen jednou. Abych mohl změřit dobu startu…
  • Když je dálkáč připevněný k boku počítače, vypadá to, díky tomu plexi, z přímého pohledu, jako by visel ve vzduchu.Dálkáč
  • V počítači, vespod, jsou zabudovány reproduktory, které sice nijak neohromují, nicméně pokud mám srovnat jejich výstup s výstupem jiných repráčků zabudovaných do LCD monitorů (a slyšel jsem audio asi z deseti monitorů), hrají výborně. Kdo chce lepší zvuk, má možnost… iMac disponuje digitálním i analogovým zvukovým výstupem.
  • Rozšíření paměti o minimálně 512 MB považujte sa samozřejmost.
  • Windows: Díky EFI se na nové Macy s CPU od Intelu nedají Windows nainstalovat tak snadno… Pominu polohackerské pokusy nadšených uživatelů a zaměřím se na oficiální způsob instalace, jak ho umožňuje přímo Apple (Boot Camp). Jelikož se jedná o iMac s firmwarem, který vyšel ještě před uvedením Boot Campu, je nutné nejprve provést jeho update, což se při nepozorném čtení instrukcí může vymstít. Je velmi důležité po instalaci firmware počítač vypnout a po zapnutí držet tlačítko Power dokud nezačne bílá LEDka na předním panelu iMaca rychle blikat. Po rozsvícení LCD se pod šedým logem neobjeví klasický rotující koláč, ale postup update firmware. Dalším úskalím při instalaci Windows se může jevit rozdělení disku na dvě logické jednotky. Možná jsem někde udělal chybu, ale dokud jsem měl disk rozdělený, Boot Camp odmítal spustit své rozdělení disku. No a po úspěšné instalaci Boot Campu, a vypálení CD s ovladači na Apple HW mi odmítal rozpoznat vložené originální CD s instalací XP. To mě nemile překvapilo. Chvíli jsem kutil jak to udělat, a strkal jsem ho do mechaniky znovu a znovu, ale nic. Přitom to bylo totéž CD, které jsem použil při testování Alasakova MacBooka. Nakonec jsem zoufale restartoval s volbou bootovací jednotky (podržení levého ALT) a světe div se, iMac mi nabídnul start z CD. Následná instalace byla stejně bezproblémová jako u MacBooka. (A když jsem viděl na Macu spuštěné Windows, ježily se mi chlupy i na zádech. Za ten více než rok, co jsem switchnul, mi Winy nesměly do bytu… A teď jsem na Macu instaloval i AVAST… :-) Tristní…)

 

PS:
Všechny výše popsané poznatky a postřehy jsou subjektivní a vystihují můj názor, který nikomu nepodsouvám ani netoužím cokoli komukoli dokazovat. Prosím, pište mi do diskuze vaše vlastní poznatky a umožněte tak srovnání vašich zkušeností s mými. Sprosté a urážející příspěvky budu mazat. Konstruktivní kritiku vítám.
Pokud budete mít pocit, že mi toho musíte říct více, pište na ppabjan(at)gmail.com

 

V článku byly použity materiály a fotografie:
http://www.everymac.com
http://www.apple.com/imac
http://www.youtube.com

Poznámka vydavatele - Od uživatelů uživatelům!

Máte vlastní blog? Chtěli byste se občas podělit s komunitou uživatelů počítačů Apple o vlastní poznatky, nápady a myšlenky? Jsme připraveni vám na našem serveru nabídnout prostor, stačí nás kontaktovat na adrese mara (zavináč) mujmac (tečka) cz.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Polemiky  

 » Rubriky  » Počítače  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

SuperDrive

Autor: Mr. Cidermaster Muž

Založeno: 13.07.2006, 03:02
Odpovědí: 0

Skutecne mate SuperDrive nalevo? Ja jej mam napravo. ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: SuperDrive

Autor: Pavel Pabjan Muž

Založeno: 13.07.2006, 07:23

Samozřejmě máte pravdu.... jak já jsem mohl udělat řidičák?? :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: SuperDrive

Autor: adam Muž

Založeno: 13.07.2006, 09:23

mně by bylo celkem jedno, jestli nalevo nebo napravo, hlavně kdyby mi na iMacu G5 zůstalo vysunuté CD držet v mechanice a nevypadlo pokaždé na stůl. já už jsem si zvykl, ale návštěvy jsou vždycky trošku zděšené... :)

no ale na druhou stranu - třeba mojí přítelkyni se to líbí. hrozně se u toho vždycky nasměje. říká že to iMac dělá schválně, že s námi tak vtipkuje... :))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: SuperDrive

Autor: T3DO3 Muž

Založeno: 13.07.2006, 09:35

Ten můj zase vysune CD jen na krajíček a já ho musím šťourat ven :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: SuperDrive

Autor: adam Muž

Založeno: 13.07.2006, 09:48

tak to je ještě lepší! :) teď už zbývá jen možnost, že by třeba vysunul úplně jiné CD, než které se tam vožilo :))

prý se to ale dá reklamovat a je možné to opravit v rámci záruky...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: SuperDrive

Autor: T3DO3 Muž

Založeno: 13.07.2006, 10:04

Asi by mi ho nevzali, protože udání závady, že je to vybíravá mrcha, by mi asi neprošlo - má rád TDK média, ale maximálně nesnáší print-on Verbatimy, anebo je má až tak rád, že mi je nikdy nechce vrátit :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: SuperDrive

Autor: tomask Muž

Založeno: 13.07.2006, 09:47

Moj iMac G5 vysunie CD alebo DVD tak priblizne do polovice. Takze CD ani nevypadne a ani ho netreba dolovat.
Je celkom bezne, ze nechavam CD takto vysunute a neodkladam ho.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: SuperDrive

Autor: adam Muž

Založeno: 13.07.2006, 09:50

trochu nuda, ne? :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: SuperDrive

Autor: tomask Muž

Založeno: 13.07.2006, 09:52

Este raz ja. :)
Schvalne som to vyskusal aj na iMacu co mame v robote. Robi to presne tak, ako moj domaci iMac. CD vysunie priblizne do polovice, takze ani nevypadava, ale da sa v pohode vytiahnut.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: SuperDrive

Autor: KamilT Muž

Založeno: 13.07.2006, 19:03

Vypadlo? To je slabota :) ja ho videl doslova vyletet :) mate pravdu, vsichni krome majitele media chteli jeste jednou :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: SuperDrive

Autor: Grafique Muž

Založeno: 13.03.2007, 17:18

:-))chachaaa

Odpovědět na příspěvek

lampicka

Autor: jfk Muž

Založeno: 13.07.2006, 05:48
Odpovědí: 0

Nic proti iMacu ale moznosti nastaveni polohy LCD jsou proti lampicce dost omezene :). Macy pouzivam ruzne ale kupuji si jen notebooky, mezi stolnimi mi chybi stredni headless model - Mini mi nestaci, iMac ma integrovany display (ja mam svuj lepsi) a PowerMac je proste prilis drahy overkill.

Odpovědět na příspěvek

RE: lampicka

Autor: adam Muž

Založeno: 13.07.2006, 09:12

omezene trošku jsou, ale co teprve iMac G3?! jo, lampička, to byl hodně vtipný počítač... :)

Odpovědět na příspěvek

pohodička

Autor: adam Muž

Založeno: 13.07.2006, 09:08
Odpovědí: 0

pěkný článek. děkuji!

Odpovědět na příspěvek

Videa startu

Autor: soundake Muž

Založeno: 13.07.2006, 09:13
Odpovědí: 0

Ty videa startu jsou rozhodně zajímavý, ale takhle dlouho nám nestartuje ani náš 1.25GHz eMac s 10.3.9. Je možný, že by Tigerovi trval start o tolik déle? (Přestože se Macy zapínají snad jen při stěhování...)

Odpovědět na příspěvek

RE: Videa startu

Autor: jardak Muž

Založeno: 13.07.2006, 09:48

To video skutecne neni podvod, prave jsem to testoval. iMac G5 20", 512 MB RAM, 10.4.7US, start do login okna 46 sec, + 10 sec po zalogovani do nabehnuti ikon a oken. Bohuzouzel jsem z nej prave pred chvili vyhodil 1 GB RAM, ale pocitam ze by se to s tim jeste o neco protahlo.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Videa startu

Autor: jardak Muž

Založeno: 13.07.2006, 13:38

a jeste pro zajimavost G4/400@1800 Mhz, 40 sec do prihasovaciho okna a 25 sec od prihlaseni. No mam tam par aplikaci po prihlaseni, tak ten druhy udaj berte s rezervou.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Videa startu

Autor: tomask Muž

Založeno: 13.07.2006, 15:12

Ten udaj o dlzke bootovania by som bral s rezervou. mam totiz taky dojem, ze moj iMac G5 1,9 GHz startuje rychlejsie ako PowerMac Dual G5 2.3 GHz. ;-)
Dlzka bootovania zelazi (aspon mam taky dojem) od toho, co vsetko tam je nahadzane a najma od toho, co vsetko sa s masinou robilo. Niekedy mi masina nabieha aj dve minuty - ak som predtym na nej robil nejake zveriny.
A napriklad, ak ma moj inernetovy provider nejaky problem a nejde net, tak masina tiez dlho bootuje.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Videa startu

Autor: tomask Muž

Založeno: 13.07.2006, 19:15

Testol som domacu masinu.
Kedze som jediny user a nemam navolene, aby mi pri starte hodil moznost nalogovat sa, udavam cas od stlacenia tlacitka start po uplne vykreslenie plochy.
PowerMac Dual G5 2,3 GHz (dvojprocesorovy, nie dual-core), 2,5 GB RAM, 2 x HD
36 s

No, a teraz neviem, naco mi tato hodnota bude. :-D

Odpovědět na příspěvek

RE: Videa startu

Autor: ... Muž

Založeno: 13.07.2006, 18:36

Zjistil jsem, ze dulezite je provadet udrzbu systemu pravidelne (mam na mysli Daily/Weekly/Monthly Tasks). To potom system lita.

Odpovědět na příspěvek

iMac

Autor: tomask Muž

Založeno: 13.07.2006, 09:13
Odpovědí: 0

Na Vianoce som synovi (prima na gympli) kupoval pocitac. hriesne som rozmyslal aj nad PC, ale nakoniec vyhral iMac - posledna generacia G5.
Myslim, ze je to skvely pocitac. A za najvacsiu vyhodu pokladam to, ze som ho synovi polozil na stol, pripojil k internetu a odvtedy sa nestaram. Jednoducho - vobec ziadny problem. :)

Odpovědět na příspěvek

A keby som to rozpisal trochu podrobnejsie

Autor: tomask Muž

Založeno: 13.07.2006, 10:06

Na iMacu sa mi paci (iMac G5, 1,9 GHz, 1,5 GB HD, X600 128 MB):
1. Design. Ten je bez diskusie skvely.
2. Hlucnost. Ta masina, aj ked maka, je ticha. Syn moze v pohode robit na pocitaci a dcerka v izbe spi bez toho, aby ju rusil hluk. Alebo ked pozeraju DVD, nemusia davat repraky na maximum, aby prehlusili ventilatory.
3. Kamera iSight - necakal som, ako toto deti zaujme. Nevyuzivaju ju sice na video chat - niet s kym, ale donemoty sa fotia a natacaju. Strasne ich to bavi - najma rozne efekty. Su napriklad na nejakom chate, niekto od nich cche fotku, tak sa okamzite odfotia a poslu to. Rychle a pohodlne.
4. Vykon je dostatocny aj na kopec hier, Call of Duty 2 na tom beha celkom slusne. Co viac by syn mohol chciet? :)
5. Dialkovy ovladac. Deti sa vyvalia na postel, pustia film...

Odpovědět na příspěvek

RE: A keby som to rozpisal trochu podrobnejsie

Autor: j.t.d. Muž

Založeno: 13.07.2006, 22:36

Nechci vypadat jako osoba nižší kasty, vybírající popelnice, ale na Applech mi přijde úžasné hlavně to, že
1) stroj, který někdo zahodil, si můžu postavit na stůl bez pocitu, že je to beznadějně zastaralá plečka, která nic nestíhá a nedá se s ní pracovat. Před asi pěti lety to začalo LC II na 16 MHz, nalezenou na popelnici...
2) firma používala moderní technologie s náskokem, takže vybavení starších Maců není (krom grafiky a procesoru) horší než současných PC
3) mám G3/300 MHz a G3/500 MHz, a krom filmů ve velkém rozlišení a DC++ nevidím žádný problém, rozhodně jedou svižněji a líp se používají, než Intel PC sračky s Widlemi v práci (s minámálně dvojnásobným taktem procesoru, ale jinak taky žádný výkřik nejnovějších technologií).
4) to neznamená, že o upgradu neuvažuju (potřebuju notebook a chci rovnou do G4).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: A keby som to rozpisal trochu podrobnejsie

Autor: tomask Muž

Založeno: 14.07.2006, 10:26

PowerBook 1400 cs / 166 uz radsej zo skrine nevyberam, :-D ale iBook G3 600 MHz v pohode pouzivam. Je to sice pomala lundra, ale aj po 5 rokoch, co tento pocitac existuje, dokaze vyvolat obdiv medzi kamosmi z Win komunity. :)
Ale bude to asi aj OS.

Odpovědět na příspěvek

Proboha, co je to za článek?

Autor: T3DO3 Muž

Založeno: 13.07.2006, 09:28
Odpovědí: 0

Vždyť se to nedá pořádně číst, stylistika za 4, ne-li za 5! Neobratně formulované věty, které ztrácejí význam i v kontextu, nadměrné používání stejných slov blízko sebe, hovorová a expresivní citově zabarvená slova atd. Jako dopis kamarádovi - budiž, ale ne jako článek (který se vůbec nedá považovat za polemiku, ale jakousi parodii na recenzi s vlastními zkušenostmi). Autorovi doporučuji Slovník floskulí 1 a 2 od V. Justa do jedné ruky, a do druhé Slovník spisovné češtiny.

Technická stránka nastíněného problému také značně kulhá, autor nejednoznačně popisuje např. vzniklé problémy, které čtenáři předkládá jako všeobecný fakt, ačkoli věřím, že 90 % uživatelů se výše popisované nikdy nestalo. Nedostatečný rozbor popisovaných záležitostí degraduje článek, u kterého je následně nejisté, pro jakou skupinu uživatelů je vlastně psán: Uživatel začátečník neporozumí více než 2/3 článku kvůli právě zmíněnému nedostatečnému rozboru. Zkušený uživatel jej číst nebude, protože se nedozví nic, co by už dávno nevěděl.
Autor by si tedy měl pro příště ujasnit cílovou skupinu svého díla, neskákat z jedné věci na druhou jak kamzík po skalách, vyhnout se expresivním slovům v případě čistě technického článku a naopak, resp. si zopakovat styly slohů a jejich formy (což je obsahem učiva základní a střední školy) a celkově se raději nad svým psaným projevem zamyslet.

Odpovědět na příspěvek

RE: Proboha, co je to za článek?

Autor: Pavel Pabjan Muž

Založeno: 13.07.2006, 11:26

Je to článek můj a pokud se vám nelíbí forma, obsah a stylistika, tak mě to mrzí. Nicméně je to váš názor a jsem rád, že jste ho napsal.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Proboha, co je to za článek?

Autor: T3DO3 Muž

Založeno: 13.07.2006, 14:57

To není můj názor, ale konstruktivní kritika opírající se o lingvistická pravidla :-)

Odpovědět na příspěvek

Hlučnost

Autor: Jan Muž

Založeno: 13.07.2006, 11:35
Odpovědí: 0

Nevite nekdo jak je to v rozdilu hlucnosti mezi mac mini a iMac-em? Vim, ze mini je temer nehlucnej, mam pocitac v loznici, ted mam eMac a ten je hlucnej hodne.. Chci koupit novej comp. Dik

Odpovědět na příspěvek

RE: Hlučnost

Autor: tomask Muž

Založeno: 13.07.2006, 11:39

Pri normalnej praci a rezimu procesora na Highest performance (hovorim o iMacu G5) je iMac 1,9 GHz celkom tichy.

Odpovědět na příspěvek

RE: Hlučnost

Autor: Jiří Vápeník Muž

Založeno: 13.07.2006, 12:48

eMac je opravdu dost hlučný. V práci máme iMaca 20 a ten je tichý až dost.

Odpovědět na příspěvek

FrontRow & Apple Remote

Autor: punkt Muž

Založeno: 13.07.2006, 11:48
Odpovědí: 0

Nevíte prosím náhodou někdo, jak spárovat Apple Remote (iMac G5)? Nemůžu aktivovat dálkové ovládání. V System Preferences / Security je tlačítko "Unpair" neaktivní a ovladač sám o sobě funguje - ve video okně iChatu nebo Photo Booth.app je vidět, jak bliká. Postup podle návodu nefunguje - namířit ovladač na Apple logo na předním panelu a na 5 sekund zároveň podržet tlačítka "Menu" a "Next/Forward". Děkuji za případnou radu i za odpověď.

Odpovědět na příspěvek

Pozor - je NOVY BootCamp !

Autor: CybeR Muž

Založeno: 13.07.2006, 13:46
Odpovědí: 0

Jen doporucuji testnout majitelum Intel macu novy BootCamp, ktery Apple v tichosti vydal tento tyden. Viz take treba: http://www.appleinsider.c
om/article.php?id=1878 Netvrdim, ze to bude neco resit (treba ty chybejici drivery), ale urcite bych to zkusil (nemam zatim Intel Mac, tak pisu alespon vam ostatnim).

Odpovědět na příspěvek

Muj prvni zazitek s macem

Autor: Aton Muž

Založeno: 13.07.2006, 16:03
Odpovědí: 0

Byl jsem dneska na Andelu v ty apple prodejne. Koukal jsem se tam na PowerMac G5 a Mac Mini. Celkem me to zklamalo asi jsem cekal od macu vic. Prisel mi strasne linej na mac mini byl problem prehrat hd video se to kousalo. Kdyz jsem zapl iPhoto tak to jsem si mohl zajit na kafe nez to nabehne. jsou takoveto vsechny macky nebo jenom nejake divne kusy? PC proti ten dvou lita uplne uzasne.

Odpovědět na příspěvek

RE: Muj prvni zazitek s macem

Autor: ... Muž

Založeno: 13.07.2006, 18:31

Nevim, jestli je ten prispevek mysleny doopravdy nebo flame, ale muj MBP i iBook jsou sviznejsi nez podobna PC. Samozrejme nevim, co maji v prodejnach :-) PS: HD video se kouse i na 3GHz/2GB/7200rpm/256VRAM/
WinXPpro- to jen tak pro uplnost...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Muj prvni zazitek s macem

Autor: aton Muž

Založeno: 13.07.2006, 18:54

neni to flame.... rikam jenom jaky jsou poje prvni zazitky s macem:) Moje sestava je AMD 3700+, 2GB RAM, ATI X550 256MB, XP Pro. A nekouse se mi jak HDWMV tak nani HDMOV. Proto me prekvapilo, ze se to kousalo, na mac mini kterej by mel strcit moje pc dokapsy co se tyce procesoru. Asi by ten mac na kterem jsem delal potreboval preinstal :-D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Muj prvni zazitek s macem

Autor: tomask Muž

Založeno: 13.07.2006, 19:18

A ako bol na tom ten PowerMac? ;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Muj prvni zazitek s macem

Autor: aton Muž

Založeno: 13.07.2006, 20:28

na nem jsem to video nepouste nebyl jsem tam moc dlouho.... ale prisel mi zivejsi jak ten mac mini

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Muj prvni zazitek s macem

Autor: Vlada J. Muž

Založeno: 13.07.2006, 23:39

To je tim, ze jste si hral s minimi, ktery mel (predpokladam) 512 Mb pameti, tedy zakladni model. S 512 ten pocitac oprvdu neni nejrchlejsi, ale vsadim se, ze i vase sestava s 512 modulem HDMOV ani HDWMV nezvladne bez skubani....

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Muj prvni zazitek s macem

Autor: aton Muž

Založeno: 14.07.2006, 11:15

Bez problemu to video si sezere tak 100Mb v ramce.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Muj prvni zazitek s macem

Autor: wessan Muž

Založeno: 16.07.2006, 09:38

Mozna by bylo dobre se podivat na minimalni pozadavky na pregravani HD videa uvadene primo na apple ... myslim, ze jsou nekde kolem 3GHz na processor a 1GB ram ... pokud to srovnate v mac mini, ktery ma tusim 1,6GHz a 512MB ram, tak by to melo byt jasne ... jinak mac mini a vase sestava (sam mam podobnou koupenou asi 1,5 roku zpet), tak cenove kategorie jsou malinko jine

Odpovědět na příspěvek

RE: Muj prvni zazitek s macem

Autor: Špendl Muž

Založeno: 14.07.2006, 16:14

Tuším v květnu jsem byl tamtéž a měl jsem podobný pocit. Hrál jsem si s intelovským iMacem a měl jsem pocit opravdu zdechlého stroje. Rozhodně pomalejší než naše G5 (a často i G4) mašiny. Když nám pak přišel první Intel iMac do práce, podobný pocit jsem rozhodně neměl.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Muj prvni zazitek s macem

Autor: aton Muž

Založeno: 14.07.2006, 18:27

Tak to jsem rad :-D pac si chci koupit mac a tohle me hrozne zklamalo

Odpovědět na příspěvek

RE: Muj prvni zazitek s macem

Autor: Snilard Muž

Založeno: 18.07.2006, 22:34

V apple centru mívají často přihlášených víc uživatelů. Nemám s mekama tolik zkušeností, ale s mým linuxovým strojem další přihlášený uživatel docela zahýbe (trochu ho zpomalí). Mám Athlon XP 2500+ s 512 Mb ram a vetšinou hodně puštěných programů... Takže si myslím, že cukání bylo způsobené swapováním.

Odpovědět na příspěvek

RE: Muj prvni zazitek s macem

Autor: Snilard Muž

Založeno: 18.07.2006, 22:56

V apple centru mívají často přihlášených víc uživatelů. Nemám s mekama tolik zkušeností, ale s mým linuxovým strojem další přihlášený uživatel docela zahýbe (trochu ho zpomalí). Mám Athlon XP 2500+ s 512 Mb ram a vetšinou hodně puštěných programů... Takže si myslím, že cukání bylo způsobené swapováním.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Muj prvni zazitek s macem

Autor: aton Muž

Založeno: 19.07.2006, 18:33

Byl tam jenom jeden prihlasenej ucet v tu chvili... a pocitac jel 33min

Odpovědět na příspěvek

RE: Muj prvni zazitek s macem

Autor: Honza Muž

Založeno: 25.07.2006, 15:52

Spíš byl problém v těch kusech. Každý den si s nimi hraje mnoho lidí, každý si tam zkouší – někdo málo, někdo zase víc – co Mac vydrží. Není proto divu, že jsou po pár měsících, trošku divné.
Rychlost načtění iPhota záleží především na množství dat – fotografií – uložených v knihovně. Něco jiného je, když mám v iPhotu 100 fotografií a něco jiného když mám v knihovně zase 15 000 souborů. Nevím, jak jsou na tom stroje v Apple centru, ale mám doma PowerBook G4 15" a ještě jsem neměl možnost si stěžovat. Pracuji spokojeně v Illustratoru, Photoshopu a GoLivu. Na druhou stranu, co jsem nucet se setkávat na fakultě s PC's a pracovat s nimi je to pro mě něco hrozného. Skoro každý den jdu ze školy vytočený.

Odpovědět na příspěvek

Mezerky a mezery

Autor: KamilT Muž

Založeno: 13.07.2006, 17:07
Odpovědí: 0

Je skutecne VELMI trapne, kdyz se rozhodnete psat o historii a tak malo o ni vite. Nebyla vubec zadna pauza, pokud mate pocit, ze u Apple pocitace all-in-one ozivili v roce 1998 modelem iMac, tak Vam uniklo, ze existovala napriklad (a nejen) velmi popularni rada all-in-one v kategorii 68K, tedy nemalo Perforem v 5-kove rade, a tento oblibeny koncept pokracoval i po nastupu PowerPC - opet 5-kova rada, nasledovana legendarni 6-kovou "krabici od pizzy". Chapu, ze jste mozna mlady a zacinajici fanda znacky, nechci se do vas navazet, ale clovek by si mel tzv. "videt do pusy". Vzdyt to na tom Everymacu, ktery zminujete, vsechno mate, vcetne treba tak malo znameho TVMac (a je to tam deleno nejen podle roku, ale i podle case, takze se skutecne neni na co vymlouvat). Co ale skutecne nechapu, ze takovy nesmysl mohl prejit pres redakci - to je fakt smutne.

Odpovědět na příspěvek

RE: Mezerky a mezery

Autor: Jan Brezina Muž

Založeno: 13.07.2006, 17:34

Me spis Kamile prijde velmi trapne hojit si sve ego na jedne vete clanku zamereneho zcela jinym smerem. Clanek v prvni rade neni primarne o historii Applu. Navic Performy petkove rady jsou svou koncepci sice all-in-one, ale konstrukcne jsou spis klasickym pocitacem, na ktery se postavil monitor a apple udelal plast kolem.

Nikdo nepochybuje o tom, ze jste jednim ze zaslouzilych pametniku Applu u nas. Skoro nikdo nepochybuje o dokonale korektnosti a informacni hodnote kazde vety, kterou napisete do medii. Ale pokud mne pamet neklame, tak jste jako sefredaktor MM sveho casu dokazal vypublikovat i vyrazne vetsi bludy nez je zminena veta v tomto clanku.

PS: Doufam, ze jde pouze o dusledek veder na Prahou. Jinak prilis vas komentar nechapu

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Mezerky a mezery

Autor: KamilT Muž

Založeno: 13.07.2006, 18:39

Nikdo neni neomylny, a mozna jsem mohl byt mene kousavy, a jen vecne upozornit na chybu (priste ..:) ... ovsem kdyz jsem ja vypublikoval hloupost, tak jsem pak taky umel rict "A je je, to jsem peknej pytlik, to jsem sakra ujel". Vas argument Honzo je k diskuzi, Performy byly totiz uvnitr pekne napasovane, ale argument autora, ze Performy nepovazoval za pocitace "pro normalni lidi", uz radeji prejdu mlcenim a necham k posouzeni sirsimu auditoriu. Nevim, jestli si hojim ego: vite Honzo sam, ze (kdyz uz se cas od casu ozvu) stejne jako vystoupim proti nekteremu z autoru Grafiky ci Mujmac, tak se jindy postavim na Vasi stranu, proste podle toho, kde to citim spravne.

Odpovědět na příspěvek

RE: Mezerky a mezery

Autor: Pavel Pabjan Muž

Založeno: 13.07.2006, 17:37

Performy jsem skutečně nezmínil. Byť to opravdu byly počítače "All-In-One", osobně jsem je nepovažoval za počítače "pro normální lidi".
Nicméně, mohu se plést. Právě proto jsem svůj článek koncipoval jako svůj subjektivní názor, a právě proto jsem vděčný za váš komentář. :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Mezerky a mezery

Autor: j.t.d. Muž

Založeno: 13.07.2006, 22:18

To mi přijde jako žblept, když přeci zrovna Performy byly "spotřebitelská" řada...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Mezerky a mezery

Autor: mcstuff Muž

Založeno: 14.07.2006, 00:53

Je pravda ze performova rada bola uzivatelska a dokonca k modelom 5200 a 5400 bola aj apple zalomena klavesnica, ktoru som vtedy videl prvykrat a rozhodne prave performa 5xxx boli nastupcom G3

Odpovědět na příspěvek

iMac vs PC DELL

Autor: broe Muž

Založeno: 14.07.2006, 00:25
Odpovědí: 0

...v praci mam PC DELL za cca 60tis a doma iMac intel. Na obou mam Adobe CS, v praci navic SW od EskoGraphic. Nejsem zadny IT, takze nevim presne na kolik se ty modely lisi. Rozhodne v praci dostanu to nejlepsi, kdyz si reknu.. doma jen to na co mam.
1) Kdyz otviram 500MB pdf v Ai v PC, tak muzu jit na kafe, protoze PC/win proste neumi pracovat na pozadi. Doma to je linejsi, ale v klidu muzu zatim surfovat, nebo prejmenovavat slozky.
2) Kdyz na PC chci pri pri otvirani tohoto souboru pretahnout kono z hlavniho na vedlejsi monitor, tak se mi z nej stane rozsypanej caj. Na iMacu ne.
3) Kdyz provadi komp narocnejsi vypocet, tak PC dokaze, ze hlavni monitor zcela zatuhne, zatim co na vedlejsim muzu klidne strachat. iMac s druhym monitorem jsou OK.
4) Kdyz vytvorim na PC slozku a chvili ji pouzivam, nejde pak smazat protoze ji nejaka aplikace pry pouziva (zadna nebezi). Takze restart a pak smazat. Na iMacu ne.
5) Na Macu pouzivam ve vsech aplikacich stejne klavesove zkratky (aniz bych neco nastavoval)...o tom se mi na PC muze jen zdat.
6) hlaska win. Pro ukonceni aplikace ukoncete prosim aplikaci...excelentni
7) v prubehu 12. hodin musim PC minimalne jednou restartovat, jelikoz uz jen samotne win jsou tak line, ze se neda ani vysypat kos
8) expose proste na win chybi chybi chybi....a jeste bych mohl pokracovat dlouho...
Jedine co se mi na DELL libi, ze od nahlaseni poruchy do 4. nebo 12. hodin prijedou a opravej zavadu.
Takze, kdyz chci pohodlne pracovat...No. 1 Mac

Odpovědět na příspěvek

RE: iMac vs PC DELL

Autor: aton Muž

Založeno: 14.07.2006, 11:20

Nevim co mas za pc, ale tohle spis vola po preinstalovani... takhle se normalne pocitac nechova.... ale bylo by celkem zajimavy udelat test jak se vedle sebe budou chovat pocitac za 45kc a mac za 45k :-D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: iMac vs PC DELL

Autor: broe Muž

Založeno: 14.07.2006, 17:38

V praci mam uz druhy. Vse oficialne nainstalovano...verim ze i odborne. Jedine co me napada je, ze PC brzdi zapojeni do velke site podnikove+rip+server pro obsluhu zakazek. Ale otvirani pdf v Illustratoru nepotrebuje sit. I tak na PC uz nic jineho neudelam a musim cekat, zatim co na Macu muzu treba jeste surfovat. Jinak PC je 14dni stare a Mac dva mesice.
Uznavam...jsem asi zaujaty...ale vredy mam stejne dlouho jako PC v praci :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: iMac vs PC DELL

Autor: Jan Jr. Tihlařík Muž

Založeno: 25.07.2006, 15:37

Mě se takhle chovaly zatím všechny PC's. Jak u kamarádů v domácnostech, tak ve škole (!!!).
Nebylo dne, kdy jsem se u PC nerozčílil. A reinstalace Windows = újma na psychyckém zdraví uživatele.
S tím testováním bych byl opatrnější.

Odpovědět na příspěvek

No fuj

Autor: Jiri Muž

Založeno: 27.07.2006, 02:01

To je docela sila,
je videt, ze autor je ze stare skoly:
1./oznaceni PC versus Mac je docela ubohe
co ja vim tak iMac intel je taky PC, ne.
Urcite tam tedy jsou nejake drobne odlisnosti, ale ne tak velke, aby se dalo mluvit o samostatne paltformne. Kde ty casy jsou, ze?
2./PC==win radeji pominu
Lepe by se to dalo vystihnout jako srovnani neznackoveho DELL PC+WinXP(ktere, nekdy v minulosti stalo 60.000 a od te davne doby ho nikdo nepreinstlovaval) a noveho "znackoveho" Apple.
Priste by se tu dalo zverejnit porovani operacnich systemu podle moznosti vyberu ikonek, nebo jina ubohost.

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: