Vyhlášení vítězů soutěže "Programujte pro jablko a jedno vyhrajte" - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Agregator

Vyhlášení vítězů soutěže "Programujte pro jablko a jedno vyhrajte"

18. března 2004, 00.00 | Zajímá vás, jak dopadla soutěž pro programátory, pořádaná společnostní MacSource ve spolupráci s naším serverem? Která aplikace si získala největší přízeň publika, který programátor byl oceněn odbornou porotou a kdo získal iPod? A kdy výherci získají své ceny? Všechny informace jsou uvnitř článku!

Soutěž "Programuj pro jablko a jedno vyhraj", kterou uspořádala společnost MacSource ve spolupráci se serverem MujMAC neměla u nás v oblasti Maců doposud obdobou - jak svým zaměřením, tak věcnými cenami, které do soutěže pořadatel věnoval. Výherce získává iMac či iBook dle svého výběru, autor na druhém místě dostane iPod a programátor na třetím místě získá skener. K tomu byla určena cena odborné poroty, který představuje roční předplatné vývojářského programu Apple Developer Connection. Záměrem bylo motivovat programátory, aby vytvořili co nejzajímavější a nejužitečnější výtvor pro uživatele, druhotným motivem bylo také "pošťouchnutí" šikovných uživatelů, aby se začali o programování více zajímat a mohli tak i v budoucnosti tvořit zajímavé programy a aplikace, ať již z oblasti shareware/freeware, nebo na komerční bázi.

V soutěži se sešlo 15 příspěvků - aplikací, což bylo přesně mezi pesimistickým a optimistickým odhadem, který byl při přípravách samotné soutěže. O kvalitě jednotlivých aplikací jste si mohli udělat představu sami, neboť byly všechny k dispozici pro vaše hodnocení a hlasování.

Hlavního výherce vybírali přímo uživatelé svými hlasy. Celkem se sešlo 270 hodnocení, které byly následně zpracovány co nejspravedlivější metodou, aby dané hlasy co nejpřesněji vyjádřily názor uživatelů. Metodika, která byla použita, vycházela z principu, který používá například i server IMDB.COM.

A jak tedy dopadlo bodování uživatelů a jak se jednotlivé produkty umístily?

1) Dict OS X
2) Braien CRM Lite
3) FTPsherpa
4) Mortimer
5) Svátek
6) Konec přepínání kláves!
7) FontMachine
8) TeaClock
9) Chytrá schránka
10) SHIPS
11) EXIFViewer
12) MEMORUST
13) RTFConverter
14) TicTacToe
15) Cherweek

Autoři programů na prvních třech místech se samozřejmě stávají výherci příslušných věcných cen, tedy Petr Přidal vyhrává iMac či iBook dle vlastní volby, Zdeněk Korčák za společnost Braien s.r.o. získává iPod a Marcel Zubrík vyhrává skener Microtek. Všem samozřejmě gratulujeme!

Ze všech zaslaných hlasů jsme také vylosovali výherce přehrávače iPod, který byl určen pro hlasující uživatele - výhercem sem v tomto případě stal Vojtěch Dusík (z Brna). I tomuto vítězi gratulujeme.

Kromě toho rozhodovala také odborná porota, ve složení Ondřej Čada (MujMAC), Petr Němeček (CDS) a David Pašek (IDC), která ze zaslaných příspěvků nakonec jako vítězný vybrala program Chytrá schránka od Adama Nohejla, který také získá roční předplatné ADC Select. Gratulujeme!

[Aktulizováno]Slavnostní předání cen vítězům proběhne v pátek, 2. dubna od 14.00 v sídle společnosti MacSource, Bělehradská 68, Praha 2. Zúčastní se ho samozřejmě zástupci společnosti MacSource, CDS a serveru MujMAC, doufáme také v účast kompletní odborné poroty a co nejvíce z výherců. Samozřejmě zveme také ostatní účastníky soutěže a zájemce, věříme, že se nebude jednat jen o strohou a formální akci.

Nezbývá než poděkovat pořadateli, společnosti MacSource, všem účastníkům soutěže, odborné porotě, hlasujícím a všem spolupracovníkům, kteří se podíleli na organizování soutěže. Pevně věříme, že se tímto podařilo nastartovat větší aktivitu programátorů pro Mac OS X a že se brzy dočkáme nejen dalších verzí některých z programů, ale také řady nových užitečných projektů.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Soutež  

 » Rubriky  » Agregator  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: Adam Muž

Založeno: 18.03.2004, 15:49
Odpovědí: 0

Gratuluji vítězi odborného ocenění. Měl bych námět na nový projekt. Aplikace, která by přepínala systémový čas.

Vlastnosti:
- předvolby systémových časů (např minus 2 roky, minus 3 dny, atp.)
- možnost přiřazení času určité aplikaci (při startu nebo zaktivnění aplikace by se čas automaticky přepnul)
- jednoduché přepínání časů v menubaru (ala chytrá schránka)

Účel je asi jasný, nicméně uživatelů by se našlo mnoho :) nejen v ČR

Odpovědět na příspěvek

RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: pv Muž

Založeno: 18.03.2004, 16:30

a jmenovalo by se to warezclock deluxe. :-D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: Adam Muž

Založeno: 18.03.2004, 17:16

Verze deluxe (s automatickym prepinanim dle aplikace) by mohla byt placena :=)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: OC Muž

Založeno: 18.03.2004, 18:00

Jo, a těm, kdo nezaplatí, by fungovala jen do roku 2003 ;)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 18.03.2004, 20:12

Ale treba by sel pouzit program sam na sebe :-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: OC Muž

Založeno: 18.03.2004, 22:14

Ovšemže ano, tak to bylo myšleno. Ale pouze do roku 2003, později by nešel použít na nic, tedy ani sám na sebe.

Nejsou sebereferenční systémy překrásné? ;)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: czeXit Muž

Založeno: 18.03.2004, 22:31

pokud by na nej nekdo neudelal crack...

Odpovědět na příspěvek

RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: Jirka Předseda Muž

Založeno: 19.03.2004, 12:14

Jsem asi trochu hloupý, ale prozradíte mi prosím někdo k čemu to je? Nějak tomu nerozumím... Děkuji

Odpovědět na příspěvek

RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: Adam Nohejl Muž

Založeno: 19.03.2004, 18:30

Diky za gratulaci;).

Podobny program, by urcite sel napsat. (Vlastne me prekvapuje, ze jeste neexistuje.)

Nic podobneho ale urcite delat nebudu. Pokud bych prirovnal pouzivani programu po autorem urcene lhute k nelegalnimu kopirovani, pak by analogii napsani podobneho programu bylo lisovani nelegalnich kopii ve velkem.

Kdyz se nekdo snazi osalit programy posouvanim systemoveho casu, je to zalezitost jen mezi nim a autorem, ale tohle uz by bylo neco jineho.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 19.03.2004, 20:07

progream existuje :) je na www.slunečnice.cz , je v češtině a pro woknousy

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: czeXit Muž

Založeno: 19.03.2004, 22:18

jo, tam je to zapotrebi, ze sveho okoli neznam nikoho s windows kdo by si koupil jakykoliv software a kdyz si ja nebo bratr neco koupime tak si peeceemani tukaji na celo proc, kdyz si to muzu stahnout z p2p... asi think different.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: claire Muž

Založeno: 19.03.2004, 23:00

Ze sveho okoli neznam nikoho s Mac OS, kdo by mel pouze legalni (originalni) audio/video nahravky ... a ze toho nekteri maji giga a giga ... think what?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: micker Muž

Založeno: 23.03.2004, 00:52

nicmene myslim ze na okenicach je to preci jen rozsirebejsi jew...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: Martin Muž

Založeno: 23.03.2004, 02:05

Protoze jsou rozsirenejsi?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: Dude Muž

Založeno: 20.03.2004, 10:14

Ještě, že ty chytré programy s přepínáním datumu sami vyrovnají. Prostě expirují a provedou sebedestrukci...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: czeXit Muž

Založeno: 21.03.2004, 21:15

Mission Impossible

"Tento software se sam znici za 5 sekund zpusobem rm -rf" :-))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Chytrý čas aneb začátek přepínání času

Autor: czeXit Muž

Založeno: 21.03.2004, 21:17

/ jsem zapomel, cimz to ztratilo vtip :-D

Odpovědět na příspěvek

Metodika

Autor: Jiri Tlusty Muž

Založeno: 18.03.2004, 17:08
Odpovědí: 0

Vážení pořadatelé,
ve Vašem článku se můžeme dočíst:

Hlavního výherce vybírali přímo uživatelé svými hlasy. Celkem se sešlo 270 hodnocení, které byly následně zpracovány co nejspravedlivější metodou, aby dané hlasy co nejpřesněji vyjádřily názor uživatelů. Metodika, která byla použita, vycházela z principu, který používá například i server IMDB.COM.

Mohl bych prosím vědět, jaká metodika byla použita a proč jste nás hlasující neinformovali předem?

Odpovědět na příspěvek

software na mujmacu

Autor: stuart Muž

Založeno: 18.03.2004, 18:13
Odpovědí: 0

Myslím si, že by nebylo špatné nacházet podobné programy a aplikace na stranach mujmacu. Co vy na to?

Odpovědět na příspěvek

hm

Autor: claire Muž

Založeno: 18.03.2004, 20:21
Odpovědí: 0

Jeste ze cenu udelovala i odporna porota.

Odpovědět na příspěvek

KOREKTNE VYSLEDKY???

Autor: Grandy Muž

Založeno: 18.03.2004, 23:41
Odpovědí: 0

Cast vysledkov ma neprekvapila, cast ano. Dict OS a Braien su podla ocakavania, ale FTPsherpa... Som rad, ze aspon nejaku cenu ziskal Slovak, ale podla mna boli take 3-4 prispevky lepsie (a vyuzitelnejsie). Cena odbornej poroty - Chytra schranka - je v rebricku je az na 9. mieste a to je dost velky nepomer. Na druhej strane sa najviac kritizovany prispevok - SHIPS - dostal na 10. miesto, hned za Chytru schranku. Ked organizatori tvrdia, ze islo o najspravodlivejsie spracovanie vysledkov, tak im to fakt nevyslo.

Ja si prave myslim si, ze vysledky nie su celkom korektne:

1. vysledky mali byt vyhlasene do 7 dni od ukoncenia hlasovania (8.3.), cize najneskor do 15.3. napoludnie. Dockali sme sa ich az o tri dni neskor bez slovka vysvetlenia - co robila vazena porota???
Okrem toho, cena odbornej poroty mala byt vyhlasena v den ukoncenia hlasovania, nie az teraz...

2. Vysledky su MAXIMALNE NETRANSPARENTNE. Jedine, co vieme, je pocet hlasujucich. Nie je zrejme, ktory produkt dostal kolko hlasov. Ked poviem, ze vysledky su podfuk, ako organizatori dokazu, ze to tak nie je - chcem tym povedat, ze korektnost vysledkov je (asi aj pravne) napadnutelna - kym ich organizatori nejako nepodlozia.

3. Neexistuje ziadna kontrola vysledkov, ci uz zo strany sutaziacich, alebo zo strany hlasujucich. Kto z hlasujucich mal istotu, ze jeho hlas bol naozaj spravne zapocitany? Neexistoval nijaky feedback, neexistovali ziadne predbezne vysledky...

4. Metodika hlasovania - nech uz MujMac trvdi cokolvek (a hlupo sa odvolava na absolutne neznamu zalezitost z IMDB) - bola zvolena nestastne. Vysledky potvrdzuju, ze tu ani tak neslo o kvalitu produktu ako o jeho dobry 'marketing' - cize o to, ktory developer ma kolko znamych, ktori mu daju hlas (a nedaju hlas priamej konkurencii). Vzhladom na celkovy pocet hlasujucich 10-30 extra hlasov mohlo vyrazne ovplyvnit poradie. Keby bol celkovy pocet hlasujucich zopar tisic, tak by tento sposob hlasovania mal svoje opodstatnenie (aj zmysel sa odvolavat na IMDB - tam chodi podstatne viac ludi ako na MujMac.cz...)

5. Technicka realizacia hlasovania bola zla. Na to poukazuju niektore prispevky vo fore + ziadny feedback, kontrola, atd...

6. iPod pre jedneho hlasujuceho mal posobit motivujuco - lenze takisto to mohlo sposobit, ze niektori ludia hlasovali IBA kvoli moznosti vyhrat iPod, vobec ich nezaujimali sutazne prispevky a tym skreslili vysledky.

7. apropo iPod a jeho vyherca. Pri hlasovani sa zadavalo meno a e-mail adresa. To z tychto udajov uz porota vedela, ze vyherca je z Brna? Je mozne, ze vyherca bol kontaktovany, aby poskytol tento udaj skor, ako budu zverejnene vysledky, no je mozne aj to, ze bol znamy uz ovela skor (to len tak na okraj - a kto dokaze, ze to tak nebolo...)


Vacsina sutaziacich si zasluzi pochvalu, organizatori nie, ti to skratka nezvladli. Ja len dufam, ze ich lapsusy neodradia developerov od dalsej prace...

Odpovědět na příspěvek

RE: KOREKTNE VYSLEDKY???

Autor: Paja Muž

Založeno: 19.03.2004, 13:20

U tohoto prispevku si velice rad pockam na odpoved. Je strukturovan velice dobre, cili se s nim da temer ve vsem souhlasit a ten kdo bude odpovidat muze odmazat bod za bodem, pokud to ovsem je vubec mozne, ze ano?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: KOREKTNE VYSLEDKY???

Autor: Jakub Muž

Založeno: 19.03.2004, 13:46

vysledky komentovat nebudu, ale take mne neskutecne udivuje doba, po kterou se vyhodnocovalo -- dalo by se rict, ze vyhodnoceni trvalo stejne dlouho jako cela soutez... nechapu, proc mela porota vice nez tyden casu na hodnoceni, proc nemohlo probihat soucasne hodnoceni odborne i verejne, proc se i po uzavreni vsech hodnoceni cekalo dalsi tyden na vysledky... cele to trvalo unavne dlouho... snad se to priste jiz opakovat nebude...

Odpovědět na příspěvek

RE: KOREKTNE VYSLEDKY???

Autor: Adam Nohejl Muž

Založeno: 19.03.2004, 18:34

Jako souteziciho by me take velmi zajimala metodika hlasovani a pocty hlasu. Skoda ze se hlasovani neucastnil vetsi pocet lidi:(.

Mel bych take par napadu, jak soutez priste udelat lepe:

1. Neomezovat se na zbrusu nove programy a udelat spis soutez o produkt roku nez stanovovat jakesi sterilni podminky. Soucasne podminky byly v tomto nevyvazene. Dict OS X vyuzil hotovych slovniku, FTPsherpa zase knihovny pro praci s FTP, oboji je podle pravidel. Ale mplayer pro Mac, za kterym stoji urcite vetsi kus prace, uz je proti pravidlum...

2. Zvazit zmenu systemu hlasovani. Obavam se, ze mnoho lidi melo jednoho favorita a na dalsi mista proste jen neco vybrali, aby mohli hlasovat. Bud bych dal kazdemu jen jeden hlas, nebo by mohl mit kazdy hlasujici k dispozici sest bodu, ktery by rozdelil mezi soutezici.

3. Soutezni programy by se vsechny stahovaly z jednoho serveru (z mujmacu.cz) a po skonceni souteze by byla soutezicim (a nejlepe nejen jim) sdelena statistika pristupu. Na svych strankach by soutezici mohli i behem souteze publikovat nove verze (pokud by verze byla jasne oznacena).

4. Porota by mohla take sestavit poradi nebo obodovat programy, pripadne ohodnotit jejich ruzne parametry, nejen vybrat jednoho oceneneho. Take by porota mela vyradit nektere zjevne nekvalitni programy, treba i na ukor poctu. Tentokrat to mohly byt treba Lode a mozna i "TicTacToe", programy, ktera si sva, nastesti neocenena, umisteni ziskali prinejmensim podivnou nahodou.

5. Chapu, ze u souteze tohoto rozsahu, jsou prostredky na vyhry omezene. Slo by to vylepsit alespon tim, ze by vyherce dostal poukazku v urcite hodnote, z kterou by si mohl u sponzora vyher vybrat, co mu vyhovuje a treba si i doplatit (nebo, kdyby opravdu chtel, tak si misto toho zvolit predplate Apple Developer Connection;)).

6. Provest, co nejrychleji po skonceni hlasovani a v predem znamem terminu "slavnostni vyhlaseni", kde by se take prede vsemi losoval hlasujici-vyherce a vysledky na internetu zverejnit hned potom (ale az potom!).

Jeste mam par napadu, se kterymi mozna nebudou vsichni souhlasit:

7. Nenutit slovenske vyvojare, aby sve programy (casto spatne) prekladali do cestiny. Jednak je to hloupost, jednak mohou prece sami soutezici rozhodnout, jestli jim slovenstina prekazi.

8. Jasne bych stanovil hranici mezi autory a produkty. Bud bych udelal soutez produktu (coz je podle me nejlepsi reseni), v tom pripade by jeden autor se dvema produkty mohl vyhrat napriklad prvni i treti cenu, nebo bych udelal soutez autoru a body za jednotlive produkty bych scital, pripadne bych dovolil jen jeden produkt na autora. Soucasna hybridni pravidla jsou, kdyz nic jineho, tak nekonsistentni.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: KOREKTNE VYSLEDKY???

Autor: Jakub Muž

Založeno: 20.03.2004, 23:36

Adame, tohle ti podepisuji, zejména bod 1, 2 (kolik hlasujících ani žádný program nevyzkoušelo, kolik z nich ani třeba nemá maca... -- k čemu potom takové hlasování?) a 8.
Určitě by se dalo hodně uvažovat i o bodech 3 a 7. První ročník sice nebyla tak promarněná šance jak jsem se obával po vyhlášení pravidel, ale ani nepřinesla zlom pro uživatele. Určitě by pro příště bylo mnohem lepší vydat se cestou "produkt roku" a neomezovat se jen na kategorii "free" -- ostatně koncept produkt roku již automaticky nabízí všechny standardní kategorie (nejlepší freeware, shareware, komerce). Nejlepší nápad v roce apod. To by byla cesta, jak účelně podporovat vznik nových aplikací (autor by nemusel zoufale spěchat, když si s tím bude chtít vyhrát, může produkt "tiše" ladit i dva, tři roky...) V třetím, čtvrtém ročníku soutěže postavené na takovýchto základech si dost dobře dokážu představit opravdu významná překvapení!

Odpovědět na příspěvek

RE: KOREKTNE VYSLEDKY???

Autor: Adam Muž

Založeno: 21.03.2004, 19:26

add 4. bod (metodika):

-> teorie volby vesměs vyloučila jakýkoliv systém jako spravedlivý, vždy existuje nějaké ale. V tomto systému jde zejména o to, že hlasující vybírá svého favorita a na druhá místa volí naopak outsidery (aby ostatní silní hráči jeho favorita neohrozili).

Spravedln
ost by se dle mého názoru dala vylepšit, kdyby například výherce ceny hlasujících byl vylosován z těch, kteří se trefí svým hlasováním do vítězné trojice (na pořadí by nemuselo záležet). Pak by lidé vybírali skutečné favority.

Odpovědět na příspěvek

RE: KOREKTNE VYSLEDKY???

Autor: micker Muž

Založeno: 23.03.2004, 00:43

ja, proto ze jsem nemohl z casovych duvodu nic zkouset, jsem treba nehlasoval vubec, abych nehlasoval blbe. ted bych hlasoval pro schranku.

Odpovědět na příspěvek

kdo nevyhrál, ještě má šanci.

Autor: J.P. Muž

Založeno: 20.03.2004, 15:35
Odpovědí: 0

Stále totiž běží moje soutěž o spočítání větracích otvorů v nových G5kách. :)) pište výsledky!

Odpovědět na příspěvek

reakce

Autor: Bufobufo Muž

Založeno: 23.03.2004, 07:44
Odpovědí: 0

a že tu nevidím žádnou reakci pořadatelů a poroty soutěže ? že by ......... :)

Odpovědět na příspěvek

RE: reakce

Autor: czeXit Muž

Založeno: 23.03.2004, 08:12

... muze ale take nemusi. dokazu si predstavit jak se asi maler po takove kritice citi a na jeho miste bych si myslel asi neco o prd*li, o darovanem koni nebo dobrote&zebrote a radsi bych take mlcel...
cimz samozrejme netvrdim ze s nazory v diskuzi nesouhlasim.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: reakce

Autor: anonym Muž

Založeno: 23.03.2004, 10:55

hehe, a proc zase maler? hlavni organizator je nekdo jiny - ma logo v clanku...

Odpovědět na příspěvek

RE: reakce

Autor: OC Muž

Založeno: 23.03.2004, 16:22

Jako odporný porotce zatím nemám moc na co reagovat. Snad si jen mohu nasypat popel na hlavu, že mi posouzení zdrojáků trvalo dost dlouho -- to je naprostá pravda, a všem se za to omlouvám. Nicméně, jako polehčující okolnost bych rád uvedl to, že člověk také občas musí pracovat (odborná porota za svou práci nedostala ani haléř, takže vše muselo jít kompletně ve volném čase), a pokud se někdo domníváte, že to je práce na pár minut, zkuste to...

Odpovědět na příspěvek

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: