Nové PowerBooky: největší a nejmenší na světě! - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Agregator

Nové PowerBooky: největší a nejmenší na světě!

8. ledna 2003, 00.00 | Apple uvedl nové modely PowerBooků G4 - jeden je notebookem s největším displejem, druhý naopak ve své kategorii nejmenším přenosným počítačem. Podívejte se, čím nás Apple překvapil.

Hlavní partner zpravodajství:


Partneři zpravodajství:




Apple přesně po dvou letech uvedl nové modely svých přenosných počítačů PowerBook G4 - ovšem dva nové modely stávající "Titánia" nenahrazují, ale doplňují - jako nevyšší a nejnižší model.

17 palců...

Novinky, které přináší 17" palcový PowerBook G4 jsou opravdu impozantní. Srdcem je PowerPC G4 na 1 GHz s 1 MB L3 cache, použity jsou DDR paměti na frekvenci 333 MHz (zatím není jasné, zda je procesor dokáže využít - tedy zda se jedná o procesor s podporou DDR), standardně se dodává 512 MB. Novinky jsou však především v dalších prvcích: počítač je vybavený širokoúhlým 17" LCD displejem s rozlišením 1440 x 900 - rozměrově i rozlišením jde o shodný displej, jaký najdeme na nejvyšším modelu iMacu. Tělo počítače je při tom pouze 1" (tedy 2,6 cm) "tlusté" - je tedy stejně vysoký jako stávající PowerBook G4 Titanium, další rozměry jsou hloubka 25, 9 cm a šířka 39,2 cm (24,1 a 34,1 cm u TiBooku). Váha notebooku je 3,1 kg, což je o 650 g víc než má TiBook.

Kryt počítače je vyrobený nikoliv z titanu, jako v případě 15ti palcového modelu, ale z anodizovaného hliníku - díky tomu by se také neměl tak jednoduše poškodit vzhled. Na designu je jasně vidět vliv iBooku - hrany jsou stejné, stejně tak například způsob upevnění displeje. Design je (podle mého názoru) velmi elegantní a efektní, byť ne tak "přítulný" jako v případě bílé barvy iBooku. Před klávesnicí, ale také vedle ní, je mnoho místa, vedle klávesnice jsou pod krytem reproduktory. Počítač obsahuje dvě čidla, která kontrolují úroveň osvětlení displeje a klávesnice a v případě horších světelných podmínek dojde k ztlumení podsvětlení displeje a zároveň k zapnutí efektního podsvětlení klávesnice - díky tomu se lépe pracuje v špatných světelných podmínkách.

Další zajímavé novinky se nacházejí uvnitř - kromě zabudované podpory pro Bluetooth a řady obvyklých rozhraní (DVI výstup, S-video, Gigabit ethernet, V.92 modem, 2x USB, vstup zvuku) počítač obsahuje dva FireWire porty - jeden běžný, druhý o dvounásobné rychlosti 800 Mbps, jedná se tedy o dlouho očekávanou inovovanou verzi FireWire. Další výraznou novinkou je rychlejší bezdrátové připojení k ethernetu - Apple zavádí AirPort Extreme, který používá rychlejší normu 802.11g, dosahující maximální teoretické rychlosti 54 Mbps (oproti 11 Mbps u stávajícího AirPortu). Kromě toho mají nové modely PowerBooku inovovanou anténu pro AirPort a tak dosahují shodný příjem, jako stávající modely iBooku. AirPort Extreme karta je již v počítači zabudovaná.

PowerBook je samozřejmě vybaven SuperDrive mechanikou, konektory rozhraní jsou po vzoru iBooku na straně - resp. na každé straně je něco. Použit je grafický čip nVidia GeForce 4 440 Go s 64 MB RAM. Výdrž baterií má být 4,5 hodiny na jedno nabití.

Cena nového PowerBooku G4 s 17" LCD bude 3299 USD, dodávat by se měl začít v únoru. Počítač bude umět bootvat pouze do Mac OS X, dodávat se bude s balíkem programů iLife.


Oba nové modely vedle sebe.

12 palců...

Pokud o novém "velkém" PowerBooku řekneme, že jeho design byl inspirován iBookem, tak nový "malý" PowerBook, s 12" LCD se dá takřka označit za "iBook G4". Design je skoro shodný, nový PowerBook je však ještě menší než iBook a Apple ho tak označuje za svůj nejmenší PowerBook, menší než stařičké Duo. Kromě toho je také nový PowerBook nejkompaktnějším přenosným počítačem s 12" displejem.


Porovnání s iBookem

Notebook má taktéž hliníkový obal, v tom se skrývá 12" LCD displej s rozlišením 1024 x 768, PowerPC G4 na 867 MHz, 256 MB DDR RAM a grafický čip nVidia GeForce4 420 Go s 32 MB RAM. Externí videovýstup podporuje kromě zrcadlení také rozšíření pracovní plochy. Kromě toho počítač také obsahuje podporu pro Bluetooth a AirPort Extreme, další rozhraní jsou již standardní (včetně zvukového vstupu). Standardně je dodávaná štěrbinová combo mechanika, tedy DVD-ROM/CD-RW, na přání je možné dodat verzi s SuperDrive mechanikou. Výdrž baterií má být 5 hodin na jedno nabití.

Cena nového PowerBooku je 1799 USD, se SuperDrive mechanikou to je 1999 USD. Tento model by měl být dostupný v průběhu ledna.

Cenové rozložení PowerBooků tedy je: 1799 USD - 12" s Combo, 1999 USD - 12" s SuperDrivem, 2299 USD - 15" s Combo, 2799 USD (podle všeho pokles o 200 USD) - 15" se SuperDrivem, 3299 USD - 17".

AirPort Extreme

S novou normou 802.11g přichází nejen podpora v počítačích, ale také nová základnová stanice AirPort Extreme. Norma (resp. její návrh) 802.11g je plně kompatibilní s doposud používanou normou 802.11b, samozřejmě s výjimkou rychlosti, kdy se při komunikaci se starším zařízením, ať už to je základnová stanice nebo počítač, rychlost příslušně sníží.

Základnová stanice obsahuje několik zajímavých novinek - například podporu pro USB tisk (stačí připojit USB tiskárnu) nebo bridging - komunikaci jednotlivých stanic mezi sebou, což umožňuje rozšířit pokrytí bez nutnost tahání kabelů k jednotlivým stanicím.

Základnové stanice AirPort Extreme mají dvě verze - jedna umožňující připojit k ethernetové síti (a USB tiskárna k tomu) za 199 USD, druhá konfigurace má k tomu zabudovaný modem V.90 a konektor pro připojení externí antény - za 249 USD. AirPort Extreme karta, která NENÍ kompatibilní se staršími počítači, stojí 99 USD.

O tom, že nové modely notebooků byly poměrně nečekaným překvapením, není potřeba pochybovat. Nové modely také celkově doplňují stávající modely - na jedné straně naprostý top model s obrovským displejem, na druhé straně mírně kompromisní (například relativně malý displej) 12" PowerBook, který však asi splní přání mnoha uživatelů, kterým iBook už nestačil (či naopak vyhovoval velikostí), ale PowerBook byl příliš - velmi malý, ale rychlý přenosný počítač s procesorem G4. Uvidíme jak si oba počítače povedou, své zájemce si asi každopádně najdou - byť asi budeme pozorovat odklon uživatelů od iBooku k "malému" PowerBooku - iBook však ještě výborně poslouží pro řadu začínajících uživatelů, pro školství a nebo pro zákazníky, kteří prostě chtějí co nejlevnější přenosný počítač od Apple.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Informace  

 » Rubriky  » Agregator  

 » Rubriky  » Počítače  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

12"

Autor: claire Muž

Založeno: 08.01.2003, 10:33
Odpovědí: 0

Konecne stroj, ktery by mohl nahradit moje 12" VAIO ...

Odpovědět na příspěvek

RE: 12

Autor: Tomáš Muž

Založeno: 08.01.2003, 12:45

Možná. I když FS Lifebook B s 10" touchscreenem taky není špatný... Fakt je, že v 10-12" moc velký výběr není a ceny jsou příšerné.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: 12

Autor: Pavel Muž

Založeno: 08.01.2003, 14:26

Vyber se razem zvysil na dvojnasobek. Druhy rozumny pristroj je FS P1000 (dotykovy display, mensi,lehci,za cca 1000 USD), ale novy PowerBook ma taky svoje prednosti. Jeste o tom budu muset uvazovat.

Bohuzel se musi pro oba do ameriky.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: 12

Autor: claire Muž

Založeno: 08.01.2003, 16:13

Tady uz to neni jen o tom - jak maly, lehky, skladny atp - dulezite je i vybaveni a uplatneni. U techhle malych potvurek zvlaste hraje velkou roli ucelnost a vyuziti.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: 12

Autor: Tomas Muž

Založeno: 09.01.2003, 11:54

Proto kladně hodnotím sestavu portů (podle obrázku). Zabudovaný firewire je fajn. U Apple je možná trošku nevýhoda, že jsem neviděl podporu GPRS/HSCSD/WiFi řešení pro notebooky. Něco jako Nokia D211. Nevíte někdo, jak to vyřešit?

Odpovědět na příspěvek

kódové jméno ...?

Autor: Nonejm Muž

Založeno: 08.01.2003, 11:24
Odpovědí: 0

No, pokud se předchozí model jmenoval Titanium, pro tyto modely navrhuji název Aluminium. Z nejmenovaných zdrojů mám zprávy, že další modely budou z bukovýho dřeva :) Jak se to řekne latinsky?

Odpovědět na příspěvek

RE: kódové jméno ...?

Autor: iJoJo Muž

Založeno: 08.01.2003, 11:33

Co takto nazov AlBooky. Ako AL Capone d:-)

Odpovědět na příspěvek

RE: kódové jméno ...?

Autor: Standa Muž

Založeno: 09.01.2003, 13:53

.... že další modely budou z bukovýho dřeva :)

to budou asi bukobuky a budou v růžové barvě pro čtyrprocentní buky.

Odpovědět na příspěvek

Klavesnice u 17" PowerBooku

Autor: Zbynek Muž

Založeno: 08.01.2003, 12:38
Odpovědí: 0

Skoda ze nevyuzili lepe to volne misto vedle klavesnice - numericky blok by se tam hodil (nebo alespon ty sipka a klavesy co jsou nad nima).

Odpovědět na příspěvek

RE: Klavesnice u 17

Autor: Paja Muž

Založeno: 10.01.2003, 11:25

Ta numericka klavesnice by byla uplne vynikajici!!! Divim se ze tam neni :(

Odpovědět na příspěvek

Apple si zahrava ...

Autor: Ivo Sedlacek Muž

Založeno: 08.01.2003, 16:21
Odpovědí: 0

Apple si začíná velmi zahrávat se svými zákazníky - a rozzlobené aktuální reakce spousty uživatelů zejména z USA to dokazují. Většina z nich ani skoro ještě nerozbalila oslavovaný nejnovější 1 GHz a Apple už přispěchal s novým modelem o téměř stejné ceně, který by si každý z nich koupil raději než ten stávající. Pokud se ukáže, co se všichni s obavami domnívají, že tento nový PowerBook odstraňuje nahromaděné problémy a nedokonalosti posledních dvou modelů (867, 1GHz), zejména nepříjemný hluk větráků, které se nikdy nezastaví a pár dalších věcí, bude to dost nepříjemné svezení se na zádech zákazníků. Povysena arogance Apple k vlastnim zakazníkům a nezájem s nimi nějak přijatelně a přímo komunikovat je trošku zarážející. Pokud se třeba podíváme na rozzlobené petice tisíců uživatelů nových G4 stěžujících si na nesnesitelný hluk těchto počítačů (viz napr.http://discussions.i
nfo.apple.com/WebX?50@160
.g3SDaPUDfxZ.3@.3bbbf2f8/
12 nebo http://www.G4noise.com/ ) a na bohorovné mlčení a nezájem Apple na toto jakkoliv reagovat, může se stát, že ten kdo si bude mnout ruce, bude Bill Gates ... bohužel ...
Já jsem si nový PowerBook koupil nedávno. Hluk větráků je fakt strašný a to, že se nikdy nezastaví je zřejmá výrobní vada, ke které se Apple samozřejmě nezná (zvlášť to vynikne když to jako já chete použít k mobilnímu studiovému nahrávání ...) Jestli se ukáže že v novém PowerBooku tento problém byl nenápadně odstraněn, tak to bude dost hloupé ...

Odpovědět na příspěvek

RE: Apple si zahrava ...

Autor: pako Muž

Založeno: 08.01.2003, 20:42

Blbost, mam PB 867, predtim jsem mel PB 500 a pak PB 667 a tenhle je ze vsech nejtissi, prakticky se vetrak nezapne. Pokud vam porad huci, sel bych ho hned reklamovat. Je treba si taky uvedomit, ze investice do pocitace je vzdy dost pochybna, co je dneska novinka, bude za chvili srot, to si kazdy, kdo kupuje novy pocitac, musi uvedomit. Vyvoj jde dopredu prilis rychle. Bohuzel.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Apple si zahrava ...

Autor: Ivo Sedlacek Muž

Založeno: 10.01.2003, 19:46

Fakt ? To je skoro neuveritelne, kdyz se podivam na svuj stroj a na ty stovky stiznosti odevsad. To bych se docela rad prisel podivat ...

Odpovědět na příspěvek

Mr.pako, je mozny kontakt na vas ?

Autor: Ivo Sedlacek Muž

Založeno: 10.01.2003, 19:55

Mohl byste mi prosim napsat na sebe kontakt ? Diky moc. Ivo Sedlacek

Odpovědět na příspěvek

17" proste nadhera

Autor: Petr Blau Muž

Založeno: 08.01.2003, 17:08
Odpovědí: 0

Tak to se zase jednou neco povedlo presne takhle si predstavuji pocitac HW bezva oveseno - prostrelim ted PB G4 15" lehce prisetrim a jdu do toho hned jak bude. Skoda jenom, ze v nem nebude tepat ten novy 64b processor od IBM, na ktery jsem se tak tesil a ktery jsem ocekaval ale to uz jsem chtel zrejme moc. Zrejme az pristi rok... :)
Doufam ze v nem nebude hucet :)))

Odpovědět na příspěvek

MF Dnes a jini

Autor: Miloš Bártů Muž

Založeno: 09.01.2003, 10:28
Odpovědí: 0

Např dnešní MF Dnes píše o nových PowerBoocích, jenže o novém malém 12" PB G4 píšou, že je to předchozí model, na "živě" zase, že jsou to iBooky ....ach jo. Asi se jim z M$ zatemnil mozek...

Odpovědět na příspěvek

Byturi

Autor: K čemu? Muž

Založeno: 11.01.2003, 01:34
Odpovědí: 0

K čemu Apple stvoril takovou "kravu"? 17" display, kdo se s tim bude tahat? Vaha 3kg dnes, toje trochu moc.

>> zajimavy bude nazor "AGENTA, ktery se nedavno v nejakem prispevku poskleboval PC notesum, pro jejich velikost (tusim, ze reakce byla na 16").

PS:Tak co na tu obludu rikas?

Odpovědět na příspěvek

agent :)

Autor: bufobufo Muž

Založeno: 12.01.2003, 11:47

také si velice rád přečtu příspěvek agenta, celou debatu mám živě před očima :)

Odpovědět na příspěvek

RE: Byturi

Autor: Tomáš Muž

Založeno: 12.01.2003, 17:22

Koncepce přenosného počítače se 17" notebookem má smysl třeba pro návrháře, kteří chtějí zákazníkovi prezentovat nějakou práci na větší ploše nebo pro střih videa někde v terénu apod. Ne všechny počítače musí nutně vážit 1.5kg. 15" a větší notebooky jsou stejně prodávané jako náhrada stolního počítače, nikoliv jako skutečně mobilní zařízení ale jako "přenosné" nebo spíš "transportu schopné".
S poznámkou o Agentovi to je je pravda. Pro "skalní příznivce" - od okamžiku, kdy Apple začne prodávat "velký a těžký notebook", tak je to "správná cesta". Podle nich je totiž "správné" jen to, co dělá Apple a dokud to nezačne dělat, tak to totiž "správné není" :-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Byturi

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 13.01.2003, 00:57

No myslim ze kazdy proste potrebuje/chce neco jineho :) Me by treba vyhovoval 12" G4 PB, Titanium bych taky "zkousl", protoze rad mam moznost si book otevrit kdekoliv, v busu, i v tom oblibenem letadle :). 17" je uz hodne zajimava jako nahrada stolniho pocitace pro vic uzivatelu nez dosud. Protoze ve vetsine pripadu to opravdu neni o notebooku ktery se vejde kdekoliv, ale o moznosti vzit si praci domu, do hotelu a tak. Takze z tohoto pohledu jedine souhlas.

Jinak, ne napriklad vadi na rozliseni 1600x1200 na 15" notebooku. To mi prijde jako pakarna - coz myslim nejaky PCckari delaji. Nekdo rekne ze tam pak muzu dat vetsi pismo, ale tak k cemu pak takovylhe sileny rozliseni?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Byturi

Autor: Tomáš Muž

Založeno: 13.01.2003, 12:18

Já bohužel takové rozlišení na notebooku nezkoušel ale taky mi to přijde jako nesmysl. 15" ploché displeje jedou běžně jen 1024x768 a velikost písma mi přišla přiměřená.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Byturi

Autor: PCckar ;) Muž

Založeno: 16.01.2003, 16:56

No jak kdo, ja tu mam 1024x768 na 19tce monitoru...

Odpovědět na příspěvek

Abyste se měl na co zeptat

Autor: Petr Muž

Založeno: 20.01.2003, 17:35

Stejnou otázku si můžete položit proč se vyrábí SUPERB vždyť by stačila OCTAVIA, proč se vyrábí PHAETHON, vždyť by stačil PASSAT a podobně. Nevim jestli jste si někdy kupoval přenosnej počítač a zabejval se Fotografovanim, grafikou, muzikou a podobnými věcmi. Když jste napřiklad v Africe na safari a potřebujete si prohlídnout denní práce co jste nafotil a nebo chcete li odprezentovat klientovi ňákej nápad, nebo jestli se chcete v pátek sebrat a jet surfovat k moři nebo bejt o víkendu na jachtě pak si řeknete to je to co potřebuju. Já mám PowerBook G4 tit a ten mi to umožnil. Jsem v pohodě když někam jedu nebo letim beru ho sebou je to prostě supr věc a jediný co mi zcházelo byl větší display a to se teď spnilo. A navíc si myslim, že vás to taky odliší od odstatních a prezentujete se na úrovni. Zase aby to měl každej blbec to nejde proto cena je o něco vyšší než si některý socky můžou dovolit. Ale je poměrně přirozená k tomu co to umí. Já mám i několik desktop maců a tohle mi ho v pohodě nahradí. A jestli to váží 3 kg tak já většinou jezdim autem, těch pár kroků co to nosim neni žádnej problém a chtěl bych vidět jak s tim někdo maká v tramvaji ha ha, v restauraci to stůl unese takže ideální pomůcka. - Mimo jiné kolik vás stojí sestava počítače (desktopu) s kvalitním 17" displejem na úrovni tohoto 1GHZ PowerBooku G4 s vypalovačkou DVD. Myslim že byste se s cenou nedostali výrazně níž.

S pozdravem Petr

Odpovědět na příspěvek

zase jeden neobjektivní rychlostní test.

Autor: J.P. Muž

Založeno: 12.01.2003, 12:30
Odpovědí: 0

(viz link) ...opět potvrzuje můj názor, že Apple by měl rychle vymyslet projekt na ozdravění HW vývoje svých počítačů, nebo se věnovat pouze softwaru. Naštěstí má dnes ten OS X... ten ho ještě nějakou chvíli podrží.

Odpovědět na příspěvek

chtěl bych vidět Písíčko které by zvládlo to co powerbook G4 od 15"do17"

Autor: petr Muž

Založeno: 20.01.2003, 17:07

Vážený J.P. zřejmě jste nikdy neměl možnost pracovat s Applem ve skutečnosti, protože jinak byste tohle nemohl prohlašovat. Možná je pro vás finančně nedostupný a raději se spokojíte s nějakou sociálkou v podobě desktopu PC sestavovaného ze shitových dílů sehnaných od různých asiatských výrobců a místních překupníků. U kterého na každé nahrání nového programu znaméná pozvání nějakého programátora aby vám to vyladil zrovna na ten váš systém-pro normálního uživatele to rozhodně neni. A k počítačum PC požitým v testech bude asi složitější cesta i do kapsy bude taky pekně hluboko.
Jinak já mám zkušenosti i s PC značkovým a apply v současnosti mam PowerBook g4 titan a nic lepšího pro normálního uživatele neznam už dva roky mam pocit prace na úrovni a to je jen obyčejná 500 MHZ - požívaná pro práci s fotkama (na cestování s digit foŤákem a pod). Ten počítač obsahuje všechno co normální člověk potřebuje k životu na cestách. Když se k tomu něco připojí tak se to tam objeví a při práci s velkejma datama např ve Photoshopu má člověk dobrej pocit že počítač okamžitě reaguje. A to je pro mne hledisko rychlosti. Jinak si myslim ze apple je jediná firma na světě která se věnuje hardweru i software na vysoké úrovni a za své výrobky v poslední době chce ceny odpovídající své kvalitě a zaplaŤ pán BŮH nepustí do své branže všelijaké klony které by jen kazily reputaci. A je designově čistý a kultivovaný. S pozdravem Petr

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

No myslim ze kazdy proste potrebuje/chce neco jineho :) Me by treba vyhovoval 12" G4 PB, Titanium bych taky "zkousl", protoze rad mam moznost si book otevrit kdekoliv, v busu, i v tom oblibenem letadle :). 17" je uz hodne zajimava jako nahrada stolniho pocitace pro vic uzivatelu nez dosud. Protoze ve vetsine pripadu to opravdu neni o notebooku ktery se vejde kdekoliv, ale o moznosti vzit si praci domu, do hotelu a tak. Takze z tohoto pohledu jedine souhlas.

Jinak, ne napriklad vadi na rozliseni 1600x1200 na 15" notebooku. To mi prijde jako pakarna - coz myslim nejaky PCckari delaji. Nekdo rekne ze tam pak muzu dat vetsi pismo, ale tak k cemu pak takovylhe sileny rozliseni?


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: