Keynote - o nostalgii a hlavně o penězích - MujMAC.cz - Apple, Mac OS X, Apple iPod

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Seriály

Více seriálů



Agregator

Keynote - o nostalgii a hlavně o penězích

7. ledna 2004, 00.00 | Steve Jobs již tradičně otevřel veletržní část Macworldu svou keynote. Kromě nových produktů přišla řada i na jedno významné výročí a hlavně na peníze. Ztrácí Apple svoje charisma?

"A je to za námi". Tak možná i takto mohlo znít hodnocení vystoupení Steva Jobse, zejména od těch, kteří jej sledovali prostřednictvím Internetu. Dvouhodinový přenos se neobešel bez drobných technických problémů, ale o těch tento článek není. Nabízíme vám bezprostřední a velmi subjektivní pohled diváka, který měl tu možnost sedět osobně na nejedné keynote a viděl Steva naživo.

Tradice a nostalgie
Jedním z klíčových prvků letošní keynote byla vzpomínka 20. výročí uvedení prvního Maca, které společně všichni oslavíme tento měsíc. Steve s výročím keynote začal a celé dvě hodiny se k němu vracel jak on, tak i hosté. V jistém slova smyslu celé vystoupení vyznělo až trochu nostalgicky, protože nadšenecké doby uvádění převratných produktů už dávno pominuly a Apple se čím dál tím víc soustřeďuje na zcela přímočaré a nepokryté vydělávání peněž tam, kde to jde nejlépe a nejjednodušeji. Samozřejmě inovativnost Applu nechybí ani dnes, ale pokud srovnáme letošní keynote s těmi předchozími, tak byla mnohem víc o upgradech, penězích a tržním podílu, než o převratných novinkách. Navíc, právě díky absenci nějaké opravdu silné převratné novinky vyzněla tradičně dvouhodinová keynoute zdlouhavě a místy až nudně.

Steve je stále hvězda
Co se však nedá Stevovi upřít je jeho nehasnoucí žoviální hvězda. Ať už byl sdělovaný obsah jakkoli podprůměrný ve srovnání s předchozími keynote, forma jakou jej Steve prezentoval byla stále skvělá. Velmi ostré narážky na konkurenty, neustálé vtipkování a promyšleně efektní demonstrace programů jsou pro Stevův projev stejně charakteristické, jako svetr a džíny. Přestože například při uvádění nového iLife balíku všichni toužili slyšet, že bude zdarma, bouřlivě ocenili i brilantně podaných 50USD, za které se bude prodávat. Prostě a jednoduše Steve Jobs je nejen dobrým lídrem společnosti, ale i skvělým prezentátorem. Škoda jen, že někdo letošní keynote nezkrátil tak o 1/3, byla by mnohem působivější.

Co jsme se dozvěděli?
Pokud to tedy vezmeme pěkně chronologicky. Začátek patřil 20. výročí a nechyběla ani slavná reklama "1984", která byla mimochodem vtipně doplněna o iPod (konečně v pořádné kvalitě a rozlišení). Pak následoval logicky Panther, kterému se však Steve věnoval překvapivě málo. To, na co se soustředil, byla informace, že z pohledu Applu se podařilo dokončit přechod na systém deset. Z našeho českého pohledu to sice může znít trochu odvážně, ale v podstatě není příliš důvodů polemizovat.

Další oddíl byl věnován aplikacím a to jak třetích výrobců, včetně vystoupení Roz Ho, příjemné šéfky Macintosh Busines Unit v Microsoftu, i těch přímo od Applu. Bohužel Office 2004 bude k dispozici až "na jaře", což trochu kompenzuje zpráva, že okamžitě je k dispozici nový FinalCut Express 2. Mimochodem jedna z mála novinek dostupných okamžitě, nepočítáme-li plakát k 20. výročí.

Slovy jedinou počítačovou novinkou je nový Xserve G5 spolu s novým XserveRAID. Steve věnoval mnohem větší pozornost superpočítači postavenému z 1100 G5tek, než novému Xservu a co je ještě smutnější - jiné nové počítače neoznámil. Snad vás potěší alespoň video o Superclusteru.

To, co Applu jistě dělá velkou radost a příjemný obrat, je obchod iTunes Music Store. Steve se oháněl podílem na trhu, obraty, počty písní a velkou reklamní kampaní s Pepsi, ale to, co by zajímalo nás, bohužel neřekl. Apple se dál tvrdošíjně, a nutno říct logicky, soustřeďuje na americký trh.

Za devět měsíců existence iTMS se prodalo přes třicet milionů skladeb (což je prý o desítky milionů více než konkurence...), k tomu je v daný okamžik k dispozici přes půl milionu skladeb (což podle Jobse nikdo jiný pro download v praxi nenabízí). Zábavná je maximální suma, kterou utratil v iTMS jeden zákazník - skoro 30 000 dolarů (co bude s těmi 30 000 skladbami dělat je otázkou...). K tomu v iTMS přibylo několik novinek, například žebříčky Hot 100 magazínu Billboard za více než 50 let, nebo 12 000 skladeb klasické hudby. Prostě, iTMS v USA žije. Snad se dočkají i ostatní.

A jsme u největší novinky, kterou je již zmíněný iLife '04. Tři ze čtyř stávajících aplikací se dočkaly příjemných a efektních upgradů a navíc přibyl GarageBand. Všemu se budeme věnovat podrobně v samostatném článku, protože jde o opravdu rozsáhlý seznam novinek a také iLife zabral výrazně největší část keynote.

Bohužel po opravdu dlouhém představení iLife balíku tak trochu zapadl nový iPod mini doprovázený 15GB iPodem. Opět jde o novinky, které popíšeme v samostatných článcích, ale nejde nezmínit jejich relativně velmi vlažné přijetí. Očekávání byla přeci jen o trochu větší.

Několik perliček
A neodpustíme si upozornění na několik opravdu pikantních perliček. Tou první byl bez diskuse iPod namontovaný do reklamy z roku 1984, ve které bezesporu sklidilo nejbouřlivější ovace bujné poprsí hlavní aktérky. Velmi úspěšné bylo i prohlášení, že iLife 04 je takový "Office pro zbytek vašeho života" - jak mnohosmyslné. Mezi odvážnější výroky patřily například " … Adode Photoshop Elements - to je stejně jen špatná kopie iPohot" nebo " … a ostatní MP3 přehrávače s hard diskem, které jsou stejně předurčeny k zániku". Steve nikoho moc nešetřil.

Co říct závěrem?
Keynote byla tradiční a přesto jiná. Steve exceloval, bohužel v poměrně pochybném kusu, řečeno filmovou hantýrkou. Snad i pesimisté čekali víc hardwarových novinek, což nevykompenzovalo ani neustálé zdůrazňování dobrých tržních podílů, obratů a počtů prodaných kusů. Trochu ta letošní keynote vyzněla víc jako výroční zpráva pro akcionáře, než poselství vizionáře svým věrným. Šlo o efektní, ale veskrze pragmatický počin, který ukazuje prozřetelnost, se kterou se Apple posunuje stále výrazněji od IT k spotřební elektronice a konkentu. ITunes obchod totiž skrývá potenciál, o kterém se v tradičním IT dá hovořit jen těžko. Apple jde tedy vytýčenou cestou, která je bezesporu správná, jen si na to budeme muset jaksi ještě nějakou dobu zvykat.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Výstavy  

 » Rubriky  » Agregator  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Tak nevim

Autor: Taniny Muž

Založeno: 07.01.2004, 09:43
Odpovědí: 0

Sledoval jsem keynote pres internet a mel jsem ten stejny pocit: nostalgie, chvilema dokonce pomlcky na potlesk, ktery neprichazel. Je dobre vedet, ze i prenos pres web dokaze zprostredkovat pocit, ktery maji divaci primo na akci.
Je jasne, ze Apple se zameruje na to, co mu vydelava: iPod a iTunes. To, ze nepodporuje Evropu, je stejne, jako ze nepodporuje Afriku a pritom dle Applu patrime do stejneho "regionu".
Co me vice mrzelo, je absence hardwarovych novinek, asi jako kazdeho: kde je upgrade PowerBooku? Kde vicetlacitkova mys s koleckem? Nebo uplne novy eMac - totalni prechod na LCD?
Styskat si, ze Apple se vice zajima o produkty "zabavy" nez o pocitace, je pro nas vsechny, co se tu schazime jasne: ale treba bude Apple v budoucnu prave vyrobcem "zabavy" a pocitace prenecha... rekneme.... Microsoftu? Ty by z Maca mohli udelat luxusni PC, uhm. Kazdopadne cokoliv by z neho udelali, jiste by na tom vydelali.

Osobni poznamka: videl jsem keynote poprve, a Jobs mi pripada jako dobry prezentator, nikoliv spickovy, nezda se vam?

Odpovědět na příspěvek

RE: Tak nevim

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 07.01.2004, 10:01

Bohužel, musím souhlasit. Na druhou stranu, že bude přednostně upgradován X Serve, jsem v podstatě čekal, jinak by se přestal prodávat úplně. Upgrady ostatních počítačů snad na sebe nedají dlouho čekat. Co se týče soustředění se na průměrného spotřebitele místo na profesionála, je bohužel v dnešní době také logické, už jenom z hlediska přežití. jinak po vícetlačítkové myši s kolečkem osobně netoužím, vyhovuje mi taková, jaká je, tedy maximálně ergonomická. Jobsovo vystoupeni jsem neviděl, ale myslím si, že by určitě špičkové bylo, kdyby opět mohl prezentovat nějakou technickou revoluci místo onoho účetnictví.

Odpovědět na příspěvek

RE: Tak nevim

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 07.01.2004, 10:04

No ja nevim, ale vyrobcu mysi s vice tlacitky je cela rada. Ja bych treba nechtel, aby Apple prestal delat jednotlacitkove, vicetlacitkove mi vylozene nesedi. Na vyber mate jinde...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Tak nevim

Autor: Taniny Muž

Založeno: 07.01.2004, 11:00

Prave v tom je ten problem: vyber mam jinde. Kdyz mam 17 PowerBooka, chci k nemu fakt peknou mys s jablickem, ne nejaky Logitech. Z nedavne ankety navic plyne, ze vetsina uzivatelu ma vicetlacitkovou mys s koleckem, a jiste by si vsichni radi koupili nejakou bilou, pruhlednou, ergonomickou s jablickem, nemyslis? Vim, ze to pro Apple neni nutnost, ale poteseni by bylo na me strane...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: Don Martinello Muž

Založeno: 07.01.2004, 11:52

Presne take nieco by som potreboval :-). Kedze vsak taka mouska neni, mam IBM micromouse... tiez ok (2 tlac. + kolecko), ale neni od Applu :-((.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 07.01.2004, 13:24

Otázkou je, kolik by taková myš od Applu stála peněz. Ale znovu opakuji, mě bohatě stávající jednotlačítková myš stačí, za ta léta s Macem jsem na ni stejně zvyklý, levá ruka je tak jako tak volná a ctyři přepínací klávesy na klávesnici mi dávají podstatně více kombinací k ovládání, než jedno ubohé tlačítko na myši navíc.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: ushneek Muž

Založeno: 07.01.2004, 13:42

jenomže třeba pro některé gamesy je velmi výhodné mít to ubohé tlačítko, ale to je pro Vás třeba prdlajs důvod. Střílet nácíčky sniperkou v MoH bez druhého tlačítka by bylo silně nepohodlné. Nebo outoky ve starým Starcraftu - v takovejch klikfestech to kolikrát rozhoduje, pane...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 07.01.2004, 13:57

Hry prakticky nehraji a už vůbec ne militantní, maximálně šachy a na tažení figurkou v Chessmasteru mi jedno tlačítko bohatě stačí, počítač mám především na práci. Není na tyto věci typu simulace násilí lepší spíš joystick?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 07.01.2004, 12:22

No nevim. Ze lide pouzivaji dvoutlacitkove mysi vim. Kdyz jim vyhovuji, proc ne (ja jeste na zadnou dobrou nenarazil, ze vsech me boli ruka). Ale u nikoho jsem ji jeste nevidel. Vsichni co znam (a je jich hodne) jsou spokojeni s jednotlacitkovou. Takze je docela mozne, ze by prechodem na dve tlacitka Apple spis dost zakazniku zklamal

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: ushneek Muž

Založeno: 07.01.2004, 12:28

jakej přechod furt? měl by prostě dva modely a při objednávce by sis vybral. soudě podle té ankety by dvojtlač s kolesem v pohodě převzala polovic myší, takže ztrátovější (nebo výdělečnější?) by snad nebyla... čert ví, jestli na myši Apple něco vydělá?
takhle každej druhej uživatel flákne peníze jinam.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 07.01.2004, 19:09

Protoze znam tak trochu Apple - predpokladam, ze by opet vyrabel jednu mys. Ovsem se dvemi tlacitky. Tudiz by nebylo na vyber, jedno tlacitko by zmizelo ze sveta a ja abych zacal chodit na rehabilitace...
Proto je mi prijemnejsi, kdyz jsou stovky vicetlacitkovych mysi na vyber jinde, protoze existuje alternativa.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: Don Martinello Muž

Založeno: 07.01.2004, 15:31

Napadlo vas ludia niekedy, ze su taki, ako ja napr., ktori ficia aj na windoze a na macku zaroven ? A ze mi dost robilo problem prehodit v hlave switch - teraz mam 2 tlacitka + kolecko a teraz mam len jedno . Mozno su divny ja, ale fakt je to nepohodlne. Preto by som uvital u Applu 'normalnu' mousku aneb nech stoji kolko stoji... ta jednotlacitkova tiez nie je teda lacna... tak by boli dva modely a basta.

Odpovědět na příspěvek

Normální myš

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 07.01.2004, 16:21

Normální myš je podle mě jednotlačítková, protože Macintosh tu byl podstatně dříve než nějaké Windows.

Odpovědět na příspěvek

RE: Normální myš

Autor: Ondra Nekola Muž

Založeno: 07.01.2004, 18:31

A normalni dopravni prstredek je konsky potah :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 07.01.2004, 23:36

No tak at pouzivaji tu dvojtlacitkovou. Kdo jim brani??? Pokud chcete dvoutlacitkovou, pouzivejte dvojtlacitkovou. Me (a mnoha dalsim lidem) vyhovuje jednotlacitkova a nechteli bychom menit. Nebo to mam chapat tak, ze kdyz se na Woknech pouziva dvojtlacitkova, musime se prizpusobit? PROC? NECHCI. Chci mit moznost volby, jako je to doposud.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: AK-79 Muž

Založeno: 08.01.2004, 10:08

Ahoj lidi,
nejdriv bych chtel rict, ze pouzivam dvoutlacitkovou mys s koleckem (ktere taky funguje jako tlacitko). Kdyz se tu mluvi o svobode volby, tak proc ji nemam ja kdyz si objednavam novy jabko s mysi. Proc musim platit jeste dalsich 1500 za mys takove kvality jako je apple mouse, ktera mi pak ale lezi ladem v supliku. Vsichni vyrobci mysi jich vyrabeji nekolik, aby si clovek vybral, tak proc ne Apple. A i kdyby jednotl. prestal vyrabet, coz nechci kvuli lidem, kteri jsou na to zvykli, urcite by se v pripade silne poptavky objevil nejaky mensi vyrobce jako macally, ktery by ji zacal delat. Nechte to na pomeru poptavky a uvidi se, ktera mys je "lepsi" pro vetsinu lidi.
Navic, u applu je ted naprosto jasne smerovani nikoliv na profesionaly, ale na spotrebitele. A proto je podle mne naprosto jedno jestli profik "musi mit vic tlacitek" nebo "dela zasadne s jednim". Dulezite je, ze spotrebitel hraje hry (ktere jsou na macku cim dal dulezitejsi). Dulezite je, ze switcher z Woken chce dve tlacitka atd. Jednotl. mys je nostalgie, kdyby apple vyrabel I dvoutlacitkovou, udelal by velmi pragmaticky krok vpred.
Jo a nekdo tu psal, ze na tabletu se neda hrat Quake... naopak, kdyz se to naucite s perem, tak fragujete jako nejvetsi borec. Quake se neda hrat na touchpadu, to jo, ale tablet je fakt vychytavka. Jen to mozna chce chvilku si hrat s nastavenim citlivosti atd. Ale presnost je pak neuveritelna.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 08.01.2004, 15:52

To, ze ji dostavate v cene (resp. ji musite zaplatit) je vec jina. O tom tu rec nebyla. I kdyz co vim o zakaznicich, tak je naopak rozciluje, ze si musi dokupovat klavesnici. Takze pokud by nebyla ani mys v cene, bude je to zlobit jeste vic :-)

Odpovědět na příspěvek

Klávesnice je v ceně také

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 08.01.2004, 18:08

Klávesnice už je opět v ceně, a to už minimálně půl roku.

Odpovědět na příspěvek

RE: Klávesnice je v ceně také

Autor: Lukas Kalista Muž

Založeno: 18.01.2004, 03:44

Tak to se omlouvam, za posledni pulrok jsem pocitac nekupoval, tak to nevim :-)

Resp., jsem si ho jeste nekdy pred vanocemi objednal, ale mozna se dockam v unoru :-((((

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: Rudolf Muž

Založeno: 07.01.2004, 13:33

Nevím jak tvoji, ale moji pěknou jednotlačítkovou Graphite Apple myš vyrobil Logitech. Je to napsáno v System Profileru. Mám neoptický "puk".

Odpovědět na příspěvek

RE: Tak nevim

Autor: Petr Znojemsky Muž

Založeno: 07.01.2004, 10:52

Znate nejakeho lepsiho prezentatora nez je Jobs? Docela rad bych videl jeste lepsi "divadylko" :-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Tak nevim

Autor: JJ Muž

Založeno: 07.01.2004, 17:25

No dva opravdu skvělí prezentátoři se zastřelili koncem dubna 1945 v bunkru pod říšským kancléřstvím v Berlíně. Nicméně filmových záznamů se dochovalo dost, jen mi to nepřipadá moc jako "divadýlko", když vím o těch věcech okolo :-(

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 07.01.2004, 18:29

Drobná nepřesnost: zastřelil se jenom Hitler, Braunová se otrávila.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: JJ Muž

Založeno: 07.01.2004, 20:06

Omyl. Druhým velkým presentátorem byl míněn Reichspropagandaminister Dr. Goebbels a ten se opravdu zastřelil (poté co s manželkou otrávili děti).

Eva Braun se snad skutečně otrávila, ale dle vzpomínek byla spíš plachá a nevýrazná. AFAIK nikdy na veřejnosti nevystupovala a za výborného presentátora bych ji rozhodně neoznačil.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Tak nevim

Autor: pv Muž

Založeno: 07.01.2004, 17:25

steve ballmer :D

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: Tak nevim

Autor: claire Muž

Založeno: 07.01.2004, 20:39

Alois Nahlovsky ?
Premek Podlaha ?
'kdokoli' z TeleShoppingu?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: Tak nevim

Autor: Phoenix Muž

Založeno: 07.01.2004, 20:53

Z TeleShoppingu jedine sileny Helmut a jeho totalne vyprsena asistentka Diana bez mozku :-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: Tak nevim

Autor: Petr Znojemsky Muž

Založeno: 07.01.2004, 17:45

Znate nejakeho lepsiho prezentatora nez je Jobs? Docela rad bych videl jeste lepsi "divadylko" :-)

Odpovědět na příspěvek

iLife

Autor: Peter Muž

Založeno: 07.01.2004, 10:22
Odpovědí: 0

Nevie nahodou niekto ci sa bude este stale dat stiahnut update na iPhoto, iMovie...
Dakujem

Odpovědět na příspěvek

RE: iLife

Autor: Martin Ler Muž

Založeno: 07.01.2004, 10:37

Ne, jen na iTunes. Podrobnosti zitra.

Odpovědět na příspěvek

Moje zklamání

Autor: Aleš Muž

Založeno: 07.01.2004, 12:16
Odpovědí: 0

Moje zklamání pramení z neuvedení domácího TVR hubu s logem Apple tolik probíraného poslední dny v rumors (obdoba TiVo). Vzhledem k silné orientaci na domací zábavu jsem to pokládal za jistou věc a s napětím a nadějí sledoval keynote až do konce. One more thing nepřišla. :-(

Ale hudební soft vypadá skvěle.

Odpovědět na příspěvek

mys ?

Autor: juramac Muž

Založeno: 07.01.2004, 13:56
Odpovědí: 0

No, ja nevim, ale vicetlacitkova mys je pro cloveka, ktery pracuje na apple delsi dobu naprosta zbytecnost. I ja ji sveho casu pouzival a jedine, na co jsem pouzival druhe tlacitko byla kontextova nabidka. Ale stejne jsem ze zvyku vice vyuzival ctrl.........Takze mne neohromila. A kolecko ? To jsem vyuzival jen na internetu v pohybu po strance....Tem, komu chybi jsou vetsinou jen hraci na hry, a tem by logitech mel vice nez stacit. Nevidim jediny duvod, proc by Apple mel delat vicetlacitkovou mys , ma svou, jablickovou,spickovou , nyni i BT ,a ta pro praci bohate staci. Moje deti doma na iMacu maji logitech na hry a jsou take spokojene.....Chcete hrat ? Kupte si logitech . To, ze Apple zustava u jednoho tlacitka naproste vetsine uzivatelu vyhovuje a ti, kterym to nevyhovuje mohou ke sve spokojenosti koupit jakoukoliv USB mys treba s tisici tlacitky, kdyz je vyuziji...kouzelne na macu je napriklad i to, ze prakticky k zadne USB mysi od jinych vyrobcu nepotrebujete zadny extra ovladac na CD ,jako k peckam......Hezky den.

Odpovědět na příspěvek

Souhlas

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 07.01.2004, 14:05

Souhlasím, osobně považuji vícetlačítkovou myš na Maca za zbytečnost dobrou tak pro gamblery. Za ta léta se mi ještě nestalo, že by mi na nějaké macovské myši nějaké tlačítko scházelo.

Odpovědět na příspěvek

RE: Souhlas - Ne

Autor: Slata Muž

Založeno: 07.01.2004, 14:56

Me take vyhovovala, ale s prechodem na X jsem vyzkousel mys s koleckem a uz bych se nevracel. Scrolovani je rychlejsi a pohodlnejsi nez sipky a prave tlacitko se take obcas hodi.

Odpovědět na příspěvek

RE: Souhlas

Autor: JJ Muž

Založeno: 07.01.2004, 17:19

jo panáčku, tak si zkus pustit třeba Maya nebo jiný podobný soft. Tři tlačítka jsou nezbytné minimum. Při normální práci ale osobně daleko víc oceňuju kolečko...

Jinak v podstatě souhlas - když se mi nelíbí myš od Apple, koupím si jinou a netřeba z toho dělat kovbojku.

Odpovědět na příspěvek

NeSouhlas

Autor: Ondra Nekola Muž

Založeno: 07.01.2004, 17:54

To pravdepodobne musis k mysce pouzivat neustale klavesnici. Ja potrebuji right-click (alias ctrl-click) temer neustale. A o kolecku ani nemluvim.

Odpovědět na příspěvek

RE: Souhlas

Autor: Nemo Muž

Založeno: 07.01.2004, 19:31

Tak Apple treba dodava X11, ale dost aplikaci pro X11 bez dvou (spise 3) tlacitek proste ovladat nelze. Muzete treba posuvnik posunovat jen dolu apod.

Pokud tedy podporuji X11, mohli by k tomu delat i mys.

Odpovědět na příspěvek

RE: mys ?

Autor: Jif Muž

Založeno: 07.01.2004, 17:52

Mě taky vyhovovalo jedno tlačítko, dokud se mi nedostal na stůl dvoutlačítkový trackball a po něm dvoutlačítková myš s kolečkem. Už bych se nevracel.

Odpovědět na příspěvek

RE: mys ?

Autor: Kakaxa Muž

Založeno: 07.01.2004, 17:53

Souhlasim s Juramacem.
Ja ovsem pouzivam mys minimalne, uz 2 roky ovladam vse tabletem. To je fakt parada, vrele doporucuji!!!!!

Spolu s tabletem jsem obdrzel dvoutlacitkovou Wacom mys, programovatelnou, s koleckem/tlacitkem. Tak jednou mesicne ji vezmu do ruky, kdyz mam chut na zmenu - a do 10 min me to prejde.
Kdyz uz nekdy kratkodobe pouzivam mys, tak stareho puka, nebo pruhlednou Apple. Vsechna dalsi tlacitka me obtezuji.
Kdyz pracuji, mam stale levou ruku na levem spodnim okraji klavesnice a myslim, ze by to tak mel mit kazdy, pokud se prohlasuje za profika. Ja naopak podle toho, ze vsechno delaj mysi, poznavam amatery. Delat vsechno jednou rukou brzy unavi.
To uz se mi zda zajimavy napad nekoho, kdo tu psal, ze by se mu libily 2 mysi - pro kazdou ruku - kazda pro neco jineho. To by ovsem asi vyzadovalo celou zmenu GUI.

Volani po dvoutlacitkove mysi stale vzrusta, ja se ovsem prizpusobovani windoze svetu uprimne desim. Jsem zastancem nazoru, ze mene je nekdy vice a ze neustale pridavani funkci, soucastek, tlacitek... spise produktivitu zmensi.
Co se tyka kontextoveho menu, uznavam, ze se novacek na Macu nedozvi, ze ma zmacknout ctrl. Apple uz bohuzel nedodava k Macovi vyukovy soft, jak tahat mysi, jak dvojklikat... takze hodne lidi si mysli, ze na Macu proste kontextovka neni. Z toho duvodu stale ocekavam, zda Apple poradne zapracuje do systemu to, co nacal s Dockem: hold-click. Chapu, problem s drag and drop, ale na to uz by si lidi lehce zvykli, chci tahnout, tak musim hned, protoze po pulsekunde mi vyjede kontextovka.

Jinak si myslim, ze vyvoj pujde k tabletum. Je to pro ruku mnohem rychlejsi a prirozenejsi. Dnes stoji kolem 3 tisic, to neni nic nedostupneho.

Koleckar
i vsech zemi, kupte si umelou ruku!
;-)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: mys ?

Autor: claire Muž

Založeno: 07.01.2004, 18:31

Tablet je vychytavka a silne navykova zalezitost, pokud clovek u pocitace travi hodne casu.

Akorat k tomu profikovi. Myslim, ze o prefesionalismu vypovi mnohem vice kvalita a rychlost odvedene prace nez to, jakou mys popr os pouzivame. Jsou lide, kteri s 'neprofesialnim' vybavenim dokazi odvest mnohem profesionalnejsi praci nez rada jedincu s profi vybavenim.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: mys ?

Autor: Kakaxa Muž

Založeno: 07.01.2004, 21:03

Samozrejme, plne souhlasim.
To moje deleni na "mysaky" a "zkratcaky", je velmi povrchni, byla to jen usmevna nadsazka jako rypnuti do borcu, kteri se tady ohaneji profesionalitou (byl tady uz i takovy prispevek, ze profesional s jednim tlacitkem proste _nemuze vystacit_).

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: mys ?

Autor: claire Muž

Založeno: 07.01.2004, 22:20

Akorat bych jeste dodal malou zajimavost, a sice ze rada mych znamych si k PC poridila macovskou USB klavesnici... Mne osobne to prislo mj i estetictejsi, nez peckovou mrzacit vytrhavanim 'caps locku' a 'win'...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: mys ?

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 08.01.2004, 00:51

heh, tablet je na nic, nejde s nim hrat Quake :-)))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: mys ?

Autor: Roman Šula Muž

Založeno: 07.01.2004, 18:37

Naprosto souhlasím. Tablet je výborná věc a zvláště na Macovi, kde nechybí ta okolnost, že na tabletu se špatně emuluje nějaké další tlačítko. Jinak já též mám neustále levou ruku u levé strany klávesnice u kláves SHIFT, CTRL, OPTION a APPLE, které všechny fungují jako přepínače funkcí. Spočítám-li všechny kombinace, vychází mi nějakých 16 (teoreticky, prakticky použitelných v Mac OS/Mac OS X je asi 8), tolika tlačítková myš, aby jedna ruka mohla nic nedělat, by připomínala varhany.

Odpovědět na příspěvek

O co zase jde?

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 08.01.2004, 01:00
Odpovědí: 0

Prectete si to po sobe, nekdo preferuje tablet, nekdo kouli, nekdo se neobejde bez dvou talcitek a kolecek, nekdo prohani vedle klavesnice jezka osypaneho tlacitky a kolecky... Apple nikdy neuspokoji vas vsechny, vyrabi vybornou mys bez tlacitek, bez kolecka, bez koule... Kdo chce ma krasny vyber jinych zarizeni (a nektere jsou i po designove strance naprosto idealni)... aneb kazdemu podle jeho potreb... ;-)))

Vase neustale diskuse jsou stejne, jako kdybych si na sajte Microsoftu stezoval, ze porad vyrabeji jen mysi s dvema tlacitky a jednim jedinym koleckem, kdyz tchajvanci nonejmaci vyrabeji mysi se ctyrmi i peti tlacitky a dvema kolecky... -- a vsichni se mi tam vysmeji... (kdo mi brani v tom, abych si nekoupli nonjma, tak proc otravuji...)

Odpovědět na příspěvek

RE: O co zase jde?

Autor: Vojta Muž

Založeno: 08.01.2004, 09:28

Hehehe, ale microsoft vyrabi jak mysku se 2ma tlacitkama bez kolecka, tak mysku se 2ma tlacitkama s koleckem, pak taky mys se 3ma tlacitkama a koleckem, 4ma tlacitkama a koleckem, 4 tlacitkama s koleckem co jse vyhylovat na strany.... proste si vybere kazdy.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: O co zase jde?

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 08.01.2004, 10:04

Microsoft vyrabi pouze mysi se DVEMA tlacitky a jednim koleckem (a zadnym az ctyrma programovatelnyma). Pokud se chces podivat co vyrabi, doporucuji zacit zde: http://www.microsoft.com/
hardware/mouseandkeyboard
/productlist.aspx?type=Mo
use

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: O co zase jde?

Autor: Lukáš Gallina Muž

Založeno: 08.01.2004, 10:38

Hahaha, musim se vam do toho vlozit, chlapci.
Vcera jsem si koupil mys http://www.microsoft.com/
hardware/mouseandkeyboard
/productdetails.aspx?pid=
002 ktera se jmenuje Microsoft Wirelles IntelliMouse Explorer v2 a muzu te ubezpecit, ze ma 4 tlacitka. 2, mezi nimi kolecko ktere jde naklapet na strany a po leve strane pro palec dalsi 2.

Kdyz uz se chces hadat, tak si to over, at nevypadas jak blbec.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: O co zase jde?

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 08.01.2004, 11:07

Tak nevim, kdo tady vypada jako blbec... :-)) Ta mys ma dve tlacitka, jedno kolecko a dve tz. internetove tlacitka z boku (to jsou ty programovatelne). Pokud hodlas pouze scitas vsechny tlacitka, tak si na jedno zapomnel -- kolecko je take tlacitko...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: O co zase jde?

Autor: Lukáš Gallina Muž

Založeno: 08.01.2004, 11:26

Formanek, formanek. Jake tzv "internetove tlacitka"? V ovladacim panelu je "Large thumb button" a "small thumb button".

button=tlacitko, alespon podle slovniku.

Takze jich ma vic nez 2, ze?

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: O co zase jde?

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 08.01.2004, 15:50

uff, Gallino, gallino... oficialne je to takto: "Two extra buttons let you go Back and Forward in your Internet browser..." zdroj Microsoft :-)) Mozna te to prekvapi, ale vzdy se rozlisovala tlacitka a programovatelna tlacitka. (Dulezite je, kolik tlacitek je nahore -- tech velkych -- primarnich -- tahle mys ma dve. Nonejmy (typu Genius) muzou mit az ctyri primarni tlacitka (ty velke nahore :-)) a az dalsi ctyri programovatele a dokonce i dve kolecka -- neuveritelne, ale je to tak -- je to dle vietnamskeho hesla -- cim vic tlacitek tim lip... takze to ukoncime, jedna nova mys od Microsoftu prave vystridala moji "prvni seriove vyrabenou optickou mys" mimochodem take od Microsoftu, skoda, ze za tech par let se kvalita nezlepsila a dokonce nezustala ani tam, kde u te prvni mysi byla... :-(((

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: O co zase jde?

Autor: Lukáš Gallina Muž

Založeno: 08.01.2004, 16:57

To je nejaky Applovsky newspeak, ze programovatelne tlacitko neni tlacitko? Navic se daji naprogramovat vsechny, takze ta mys vlastne nema zadne tlacitko :)))))

Chlapce, nekur tolik tu travu.

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: O co zase jde?

Autor: Lukáš Gallina Muž

Založeno: 08.01.2004, 17:04

Jeste poznamka: "extra" znamena anglicky dalsi, dodatecny, takze podle toho co jsi sam sem dal jako argument, tvrdi Microsoft:

"Dve dalsi tlacitka pro...." cili o nich nemluivi jako o "jinych", "zvlastnich", ale jako o dalsich. Kdyz dam dalsi tuzku ke mym dvema, budu mit 3 a ne dve a dalsi :)

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: O co zase jde?

Autor: Vojta Muž

Založeno: 08.01.2004, 17:46

Ty jsi se zblaznil. Normalne ti z toho Maca hrablo. Chudinko, zajdi si na psychu...

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: O co zase jde?

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 08.01.2004, 22:07

...a nerikaji ti MR IQ? :-))))

Odpovědět na příspěvek

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: O co zase jde?

Autor: claire Muž

Založeno: 08.01.2004, 23:22

Uz jsem se chtel zeptat, jaka je informacni hodnota (resp pointa) vasi reakce, a najednou mi to seplo. Ze by neco jako otisk nebo datagram vasi osobnosti?

Odpovědět na příspěvek

RE: O co zase jde?

Autor: petr Muž

Založeno: 12.01.2004, 20:07

Podle mne neni problem v macovsky mysi ale v jeji sileny cene neumerny tomu co dokaze vcetne sveho vzhledu - za 3 mysi mas 1 iPod nebo za 10 mysi mas celej pocitac eMac apodobne.

Odpovědět na příspěvek

Mysi -- nostalgie...

Autor: Jakub Formanek Muž

Založeno: 08.01.2004, 15:58
Odpovědí: 0

Kdyz tak na to koukam, tak si vzpominam na rok 2000 -- tehdy to bylo takto: http://www.mujmac.cz/art/
periferie/i_explorer.html

Odpovědět na příspěvek

to snad ne !

Autor: Pavel Muž

Založeno: 09.01.2004, 00:22
Odpovědí: 0

56 příspěvků o myších , to jste ještě po silvestru opilí :o)
a toho dobroděje co sem napsal , že kdo nepoužívá jednotlačítkovou myš není profesionál : u práce s počítačem musím i telefonovat a vyhledávat data, když v levé ruce držím sluchátko v pravé jednotlačítkovou myš tak klávesové zkratky mám zvládat nosem nebo jako bezrukej frantík ? :o)

Odpovědět na příspěvek

to snad ne !

Autor: Pavel Muž

Založeno: 09.01.2004, 00:30
Odpovědí: 0

56 příspěvků o myších , to jste ještě po silvestru opilí :o)
a toho dobroděje co sem napsal , že kdo nepoužívá jednotlačítkovou myš není profesionál : u práce s počítačem musím i telefonovat a vyhledávat data, když v levé ruce držím sluchátko v pravé jednotlačítkovou myš tak klávesové zkratky mám zvládat nosem nebo jako bezrukej frantík ? :o)

Odpovědět na příspěvek

RE: to snad ne !

Autor: jn Muž

Založeno: 14.01.2004, 18:44

Tak to je sila. Dik za info a usetrni casu - tady si dneska opravdu, ale opravdu nepoctu...

Odpovědět na příspěvek

 

 

Odpověď na příspěvek:

jenomže třeba pro některé gamesy je velmi výhodné mít to ubohé tlačítko, ale to je pro Vás třeba prdlajs důvod. Střílet nácíčky sniperkou v MoH bez druhého tlačítka by bylo silně nepohodlné. Nebo outoky ve starým Starcraftu - v takovejch klikfestech to kolikrát rozhoduje, pane...


Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

Nejčtenější články
Nejlépe hodnocené články
Apple kurzy

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: